Amina

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Amina

Amina

Berichtdoor Amina » Za Jun 09, 2007 11:57 am

hallo iedereen

ik ben Amina.. ik ben 19 jaar en een jaar en half bekeerd tot de islaam (alhamdoullilah)
ik zie dat er hier veel islaam haters zijn.. dus kunnen we volop disscusieren!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jun 09, 2007 11:59 am

Van harte welkom Amina.
We vinden het fijn dat je met ons in discussie wil komen.

Ik zou zeggen open een topic en wij zullen je te woord staan.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Teva Teff

Re: Amina

Berichtdoor Teva Teff » Za Jun 09, 2007 12:19 pm

Amina schreef:hallo iedereen

ik ben Amina.. ik ben 19 jaar en een jaar en half bekeerd tot de islaam (alhamdoullilah)

Harstikke fijn, een verse moslimbekeerlinge.
Heb je al een prachtvol hoofddeksel gekocht zodat je lekker kan provoceren in de samenleving?

tomc

Berichtdoor tomc » Za Jun 09, 2007 12:24 pm

Hey Amina,

Welkom. Heb je de koran al eens opengedaan ?
Laatst gewijzigd door tomc op Za Jun 09, 2007 12:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Monique

Berichtdoor Monique » Za Jun 09, 2007 12:29 pm

Amina schreef:dus kunnen we volop disscusieren!

welkom Amina, ik ben benieuwd naar je discussies.
meestal haken moslims snel af wanneer ze met de mond vol tanden staan.
Succes en ik kijk er naar uit.
Amorele atheistische nitwit

BFA

Berichtdoor BFA » Za Jun 09, 2007 12:44 pm

Welkom Amina.

Jij komt voor dicussie?
Of voor de verspreiding van je romantische hersenspinsels.

Tijd dat je tot je jaren van verstand gaat komen. 19.5 reeds en nog niet verder dan wat holle romantiek.

weet dat jouw romantische Islamdenken niets meer zijn dan het naar buiten brengen van je eigen zwakheden. Zonder enig kontakt met de realiteit.

Hippies zijn uit de mode. Die hadden het voordeel dat ze hun eigen visie vanaf scratch poogden te verwezenlijken. Deze plaatsten niet de leugen voorop.
Dit is het grote verschil met Islam. Jij verbergt via je vredelievende denkbeelden de bloeeddorst en moordzucht van een ideologie die niet van deze wereld is.

Hoe komt het dat je, je zo hebt laten misleiden?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jun 09, 2007 12:51 pm

BFA schreef:
Hoe komt het dat je, je zo hebt laten misleiden?

Misschien een Moslim vriendje?
Dat is meestal de reden voor een bekering.
Ik kan me niet voorstellen dat een Hollandse meid met een goed stel hersens zich zomaar tot de Islam kan bekeren.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Jun 09, 2007 1:39 pm

Ik kan me niet voorstellen dat een Hollandse meid met een goed stel hersens zich zomaar tot de Islam kan bekeren.

Daar zeg je het. Een goed stel hersens.
Een goed stel hersens laten niet toe dat ze misbruikt worden voor propagandadoeleinden.

Hopen dat de jaren van verstand nog komen.
zelfs een gedeeltelijke brainwashing laat een leven lang schade na.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Jun 09, 2007 2:23 pm

Amina schreef:"ik ben 19 jaar en een jaar en half bekeerd tot de islaam"

Half? :shock:

Steffi

Berichtdoor Steffi » Za Jun 09, 2007 2:58 pm

ze bedoeld dat ze een jaar en half geleden bekeerd is tot islam :wink:

Welkom op dit forum trouwens Amina !
Jou kom ik ook overal tegen he :P

X
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Jun 09, 2007 3:08 pm

Een goed stel hersens laten niet toe dat ze misbruikt worden voor propagandadoeleinden.

Volgens mij is dat niet waar BFA, ik leg even uit : vooral een goed stel hersens KAN misbruikt worden in de periode waarin een jonge mens op zoek is naar zichzelf, naar waarden en normen die men van thuis uit niet zozeer meekreeg, naar vriendschap en samenhorigheid waar men een gebrek aan voelt.
Bovendien zijn veel jonge meisjes zo romantisch dat ze weleens de realiteit uit het oog verliezen en, meestal door een moslimvriendje, bij de islam betrokken geraken.
Elk van ons heeft bij wijze van spreken "een lijk in de kast" en sommigen denken dat de islam de oplossing is om van dit "lijk" vanaf te geraken of er toch mee te kunnen leven.
Psychologische problemen vroeger, een "zich-slecht-in-het-vel-voelen" (en welke puber voelt zich wél goed in z'n vel?!?) het typisch puberaal zich willen afzetten tegen de ouders,...dit alles verklaart al zeer veel.

Neemt niet weg dat deze suikermoslima vroeg of laat de echte islam aan den lijve gaan ondervinden en dan lelijk op hun neus gaan kijken.
Een stageperiode als échte moslima in een moslimland is daarom sterk aan te raden !

Hamsa

Berichtdoor Hamsa » Za Jun 09, 2007 3:31 pm

Welkom Amina. Dat meen ik van harte.
Laten we Amina niet aanvallen.

We nodigen haar uit om haar verhaal te doen. Als ze vragen of twijfels heeft kan ze hier terecht. We weten best veel van de islam, al is onze gezichtshoek wat anders.

Amina, wat vind je aantrekkelijk in de Islam? Wat heb je in de Islam gevonden dat je ergens anders niet vindt?

Amina

Berichtdoor Amina » Za Jun 09, 2007 4:11 pm

hallo iedereen..

ik ga niet op elk berichtje persoonlijk reageren maar even in algemeen..

ik heb of had GEEN vriendje en ben uit mn eigen (na 2jaar erover te leren) tot de islaam bekeerd.
ik heb veel geleerd over de islaam en ben 10000% zeker dat dit het ware geloof is. ik heb al reacties van jullie gelezen maar geen haar op mn hoofd twijfelt aan de waarheid en schoonheid van islaam.
jullie zien dit anders: jammer voor jullie

wat me aantrekt in de islaam? : het is gewoon de waarheid en hamdoullilah heeft ALLAH me dat laten inzien ..

Amina

Berichtdoor Amina » Za Jun 09, 2007 4:12 pm

Teva Teff schreef:
Amina schreef:hallo iedereen

Harstikke fijn, een verse moslimbekeerlinge.
Heb je al een prachtvol hoofddeksel gekocht zodat je lekker kan provoceren in de samenleving?

ik draag ongeveer een jaar hoofddoek en ben er trots op!
als jij dit provoceren vind pech voor jou dan

Amina

Berichtdoor Amina » Za Jun 09, 2007 4:12 pm

Roelof schreef:
Amina schreef:"ik ben 19 jaar en een jaar en half bekeerd tot de islaam"

Half? :shock:

:roll:

over hersencellen gesproken

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jun 09, 2007 4:23 pm

Je moet nu niet Roelof aanvallen Amina.
Normaal zeggen we altijd anderhalf jaar.
Een jaar en half bekeerd is niet echt goed Nederlands.

Ik heb een vraag aan je...
Waarom is Islam de waarheid.

Deze vraag moet niet moeilijk te beantwoorden zijn.

Vriendelijke groet.
Ariel.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Jun 09, 2007 4:26 pm

Amina, je bent nu negentien...dus dat wil zeggen dat jij op je 17 en 1/2 jaar moslima bent geworden, voorafgegaan door 2 jaar studie van de islam...dus op je 15 en 1/2 ben je zoals iedereen in volle puberteit op zoek gegaan naar jezelf, dat is het gemiddelde en volkomen normaal.
Wat hield jouw "studie" van de islam eigenlijk in ? Heb je ook Arabisch geleerd om de koran en de sunna te verstaan ? Vind je het voorbeeld van de profeet een goed voorbeeld ? Waarom ? Is de koran een boek van god ? Waarom ?
Ik weet het, dit zijn veel vragen, maar neem je tijd, denk erover na en beantwoord ze op je gemak.
Tot lezens beste Amina.

Amina

Berichtdoor Amina » Za Jun 09, 2007 4:27 pm

Ariel schreef:Je moet nu niet Roelof aanvallen Amina.
Normaal zeggen we altijd anderhalf jaar.
Een jaar en half bekeerd is niet echt goed Nederlands.

Ik heb een vraag aan je...
Waarom is Islam de waarheid.

Deze vraag moet niet moeilijk te beantwoorden zijn.

Vriendelijke groet.
Ariel.

ik val hem helemaal niet aan. vond het gewoon een domme opmerking.

om te antwoorden op je vraag.
de islaam is de waarheid om de simpele reden dat het een perfecte godsdienst is. die onveranderd is gebleven en geen fouten bevat.

ik weet dat dit voor jou een dom antwoord gaat lijken want moest jij het eens zijn met dit antwoord was je natuurlijk ook moslim.

mvg

Amina

Berichtdoor Amina » Za Jun 09, 2007 4:31 pm

Dutch schreef:Amina, je bent nu negentien...dus dat wil zeggen dat jij op je 17 en 1/2 jaar moslima bent geworden, voorafgegaan door 2 jaar studie van de islam...dus op je 15 en 1/2 ben je zoals iedereen in volle puberteit op zoek gegaan naar jezelf, dat is het gemiddelde en volkomen normaal.
Wat hield jouw "studie" van de islam eigenlijk in ? Heb je ook Arabisch geleerd om de koran en de sunna te verstaan ? Vind je het voorbeeld van de profeet een goed voorbeeld ? Waarom ? Is de koran een boek van god ? Waarom ?
Ik weet het, dit zijn veel vragen, maar neem je tijd, denk erover na en beantwoord ze op je gemak.
Tot lezens beste Amina.

beste Dutch
ik ben idd op mn 15 begonnen met over islam te leren.
ik heb momenteel niet veel tijd om uitgebreid te antwoorden op je vragen ik zal dit inshallah nog doen.

tuurlijk vind ik de profeet vzmh een goed voorbeeld en de koran een boek van god. anders was ik geen moslim
op de waarom antwoord ik later inshallah!
moest ik dit vergeten laat me er aan denken!

sprot

Berichtdoor sprot » Za Jun 09, 2007 4:57 pm

EN waarom is de koran het boek van god? Omdat één of andere profeet het gezegd heeft ? Waarom blijft het onveranderlijk? Wil god hebben dat de tijd stil staat ? Waarom evolueren alle culturen (het westen, het verre oosten, zuid- en noord-amerika, een stuk afrika, ...) terwijl de islamitische landen stil blijven staan en juist boven het niveau van de arme zwarte afrikaanse landen staan (zie Arab-human development verslag van de UNO). Als sommige moslimlanden 'modern' ogen, dan is het dank zij niet-islamtische westerse invloeden .... als ze echt de islam à la lettre toepassen is afghanistan een prachtig voorbeeld!
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Monique

Berichtdoor Monique » Za Jun 09, 2007 4:58 pm

Amina schreef:de islaam is de waarheid om de simpele reden dat het een perfecte godsdienst is.

Jij vindt het "perfect" dat je je hele leven een "voogd" hebt en geen enkele zeggenschap?
Amorele atheistische nitwit

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Za Jun 09, 2007 4:59 pm

tomc schreef:Hey Amina,

Anderhalve zin en 2 keer bewerkt intelligent mannetje ben je mijn complimenten
A proud amazigh!

Thomas

Berichtdoor Thomas » Za Jun 09, 2007 5:36 pm

ajax schreef:
tomc schreef:Hey Amina,

Anderhalve zin en 2 keer bewerkt intelligent mannetje ben je mijn complimenten

Goede reactie ajax.
Prima inhoudelijk
En to the point.....

Ga zo door.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

Hamsa

Berichtdoor Hamsa » Za Jun 09, 2007 6:11 pm

Amina schreef:de islaam is de waarheid om de simpele reden dat het een perfecte godsdienst is. die onveranderd is gebleven en geen fouten bevat.

Hier kan ik niet zo veel mee. Waar omdat het perfect is. Wat zijn je maatstaven? Wat is onveranderd en sinds wanneer? De Quran is lang na het overlijden van de profeet Mohammed samengesteld. Hoe kun je oordelen dat er geen fouten zijn?

Ik weet ook dat er een waarheid is. Ik weet dat er meer is dan wat we hier waarnemen. Maar dat is in geen enkel boek te vinden. De menselijke taal is niet perfect om iets uit te drukken wat boven het ervaringsgebied gaat van de zintuigen.
Stel dat er iemand zo perfect is en kan zien wat er buiten de materiele wereld is (de wereld die wij met onze beperkte zintuigen waar kunnen nemen). Hij zal die ervaring kunnen opschrijven. Dat is ook gebeurd.
Maar je hebt toch te maken met beperkingen. Die ervaringen, hoe hoog of hoe subtiel die ook mogen zijn, worden gezeefd door de menselijke geest (hoe perfect die menselijke geest ook moge zijn). Hij moet gebruik maken van de menselijke taal. De taal kan niet goed iets uitdrukken wat niet van deze wereld is. Een taal bestaat louter uit klanksymbolen. Bij elk klanksymbool (woord) hoort een idee. Voor concrete zaken geen probleem. Een auto is een auto. Maar voor abstracte begrippen wordt het moeilijker. Ik kan bij het woord "onaantastbaarheid" (om maar een voorbeeld te noemen) een heel ander begrip hebben dan jij.

Dus "De Waarheid" kun je niet uit een boekje of uit een geloof halen. Een religie bevat tweedehandse informatie, die in de loop der tijden nog verder wordt vervormd. Het is helemaal link als die informatie komt van een man die zelf al onzuiver is. Voor de profeet Mohammed waren sex en politieke macht heel belangrijk. Hoe kun je dan nog subtiele gedachten hebben?

Natuurlijk kun je voor een deel achter de "Waarheid" komen, zover de menselijke geest er toe in staat is. Het is een hele lange weg.
Onthoud één ding: de Waarheid schreewt niet, maar wordt altijd overschreeuwd. De stem van de waarheid is stil en overstijgt alle woorden.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jun 09, 2007 6:46 pm

Amina schreef:
om te antwoorden op je vraag.
de islaam is de waarheid om de simpele reden dat het een perfecte godsdienst is. die onveranderd is gebleven en geen fouten bevat.

ik weet dat dit voor jou een dom antwoord gaat lijken want moest jij het eens zijn met dit antwoord was je natuurlijk ook moslim.

mvg

Nou dom wil ik niet zeggen.
Laat ik het woord simpel gebruiken.
Jij bent al aardig een papagaai aan het worden. Zoals de meeste mohammedanen
Je hoort iets over de koran, en je dreunt dit na zonder onderzoek te doen.
Het blijkt dat niet alles is zoals je vermoed.

De Moslim geschiedschrijving geeft eerlijk toe dat de Koran is veranderd. De derde Kalief, Oethman, heeft afwijkende Koranversies verbrand.

Ibn Oemar al–Khattab (de tweede Kalief) geeft expliciet toe:
‘Laat niemand zeggen dat hij de hele Koran heeft verworven want hoe weet hij dat dit alles is? Veel van de Koran is verloren gegaan; laat hem daarom zeggen: “Ik heb verworven wat beschikbaar is.”‘ (Soeyoeti: Itqan, deel 3, pagina 72).
http://www.derafsh-kaviyani.com/english/quran1.html

http://www.trouw.nl/deverdieping/religi ... klink=true

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”