Even voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Even voorstellen

Bericht door Vera »

Ik stel me bij deze even voor.

Ik ben Vera, 15 jaar en woon in Friesland. Ik doe nu 4 vwo. Mijn hobbies zijn tekenen, koken, lachen met mijn zusjes en met mijn vriendinnen omgaan.

Ik voel me op en top Nederlandse (Fries) en ben dan ook zeer geinteresseerd in onze maatschappij.

Groetjes, Vera
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom Vera.
Mijn man komt ook uit Friesland. Uit Sneek.
We zijn dus een beetje Friezen onder elkaar. Frieslan boppe. ???
Hoe komt het dat je interesse hebt in Islam?
Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Welkom :)

Haat je ook Islam zoja dan krijg je een speciale plekje van de heer Sina


Nieuw lid(internationaal)Of course, I hate Islam with great passion, and it obviously counts as one of my foremost "hobbies".


Ali Sina:Okay, that give you a place of honor among FFIers. Welcome to the forum.
A proud amazigh!
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Bedankt voor je hartelijke welkom Ariel.

haha, mijn ouders hebben mijn stamboom uitgezocht en bijna non stop woonden mijn voorouders (vanaf 1400, eerder is niet traceerbaar) in Friesland. Dus ja, zeker Fryslan boppe.

Ik heb nergens gezegd dat ik intresse heb ik de Islaam?

Die heb ik wel, zeker. Al sinds een hele lange tijd, ik denk 6 jaar nu, lees ik over de Islaam. Een soort van hobbie is het ook. Het begon bij de Islaam, maar ik dwaalde af naar Marokko, nu interesseer ik me weer wat meer voor de Islaam. Mij lijkt Marokko echt een prachtig land. De architektuur, de cultuur, sommige tradities, de klederdracht, de flora, de fauna, het voedsel. En de mannen om niet te vergeten ;)

Groetjes
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dat voelde ik meisje.. Jouw interesse in Islam. :D

En wat vind jij van Islam?
Heb je de Koran gelezen?
Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring met Islam en de Koran.

Wat betreft Moslim mannen zou ik maar wat voorzichtig zijn.
Ik vermoed dat jouw en hun cultuur niet geheel bij elkaar passen.
Friezen zijn te koppig om zich te onderwerpen. :razz:

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

ajax schreef:Welkom :)

Haat je ook Islam zoja dan krijg je een speciale plekje van de heer Sina


Nieuw lid(internationaal)Of course, I hate Islam with great passion, and it obviously counts as one of my foremost "hobbies".


Ali Sina:Okay, that give you a place of honor among FFIers. Welcome to the forum.
Bedankt, hopelijk beleef ik een leuke tijd hier..

Ik haat geen een geloof en geen een mens, zonder me er eerst in te hebben verdiept. En tot nu toe heb ik geen reden gehad om de Islaam te haten.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het begon bij de Islaam, maar ik dwaalde af naar Marokko, nu interesseer ik me weer wat meer voor de Islaam. Mij lijkt Marokko echt een prachtig land. De architektuur, de cultuur, sommige tradities, de klederdracht, de flora, de fauna, het voedsel. En de mannen om niet te vergeten ;)
Welkom!

Marokko is inderdaad een leuke en erg mooie land. Ik ben van Marokkaanse afkomst en ga elke zomer naar Marokko. Maar ik kan je zeggen dat het soms ook niks aan is. Ik voel me in Marokko net een gevangene in eigen huis. Zo mag ik in Marokko niet alleen naar buiten, checkt mijn vader dagelijks met welke kleren ik het huis uitga.. en altijd dat gezeur van mijn vader en als mannen me versieren reageert mijn vader dat op mij af en dan wordt hij helemaal boos. Dan nog die irritante Nederlandse Marokkaanse k.u.t.mannen die zo irritant zijn dat ik ze wel kan neerschieten. Getsie, dat jij Marokkaanse jongens mooi vindt. Ik haat ze, stelletje macho's dat het zijn.

Ach je moet het zelf maar eens meemaken. Ik zou zeggen ga eens 1 weekje naar Marokko, na een week heb je het wel gezien. Tenzij je daar alle vrijheid hebt van je ouders.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Ariel schreef:Dat voelde ik meisje.. Jouw interesse in Islam. :D

En wat vind jij van Islam?
Heb je de Koran gelezen?
Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring met Islam en de Koran.

Wat betreft Moslim mannen zou ik maar wat voorzichtig zijn.
Ik vermoed dat jouw en hun cultuur niet geheel bij elkaar passen.
Friezen zijn te koppig om zich te onderwerpen. :razz:

Vriendelijke groet.
:D

Ik vind het een heel mooi geloof. Ja ik heb de Koran gelezen. Ik vind het veel duidelijker dan de Bijbel (mijn moeder is Christelijk, mijn vader atheist). Het is zo eenvoudig. Er staat gewoon wat mag en wat niet mag, klaar. Je weet dat het nog dezelfde Koran is als 1400 jaar geleden. Eigenlijk lijkt het een beetje op het Evangelie van Judas (ik hoop niet dat ik hiermee moslims boos maak). Het mooist vind ik soera de vouwing, dat is de 81ste. Voordat ayat 1 tot en met 19 vind ik heel bijzonder.

Ik ken 2 moslims, een jongen en een meisje. Die jongen ken ik nu anderhalf jaar ongeveer, maar we zijn beide even koppig, dus dat kan af en toe best botsen. Ook heeft hij een hele andere mening over de Islaam dan ik. Hij ziet het als een handicap, als een iets wat je jezelf aandoet. Terwijl er genoeg mensen zijn die echt gelukkig worden door de Islaam.

groetjes :)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

@Vera.
Waar wacht je nog op?
Wacht je tot de Engel des Doods je ziel komt ophalen.
Bekeer je tot de Islam nu het nog kan.
Keer terug naar de waarheid.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Chaimae schreef:Welkom!

Marokko is inderdaad een leuke en erg mooie land. Ik ben van Marokkaanse afkomst en ga elke zomer naar Marokko. Maar ik kan je zeggen dat het soms ook niks aan is. Ik voel me in Marokko net een gevangene in eigen huis. Zo mag ik in Marokko niet alleen naar buiten, checkt mijn vader dagelijks met welke kleren ik het huis uitga.. en altijd dat gezeur van mijn vader en als mannen me versieren reageert mijn vader dat op mij af en dan wordt hij helemaal boos. Dan nog die irritante Nederlandse Marokkaanse k.u.t.mannen die zo irritant zijn dat ik ze wel kan neerschieten. Getsie, dat jij Marokkaanse jongens mooi vindt. Ik haat ze, stelletje macho's dat het zijn.

Ach je moet het zelf maar eens meemaken. Ik zou zeggen ga eens 1 weekje naar Marokko, na een week heb je het wel gezien. Tenzij je daar alle vrijheid hebt van je ouders.
Dat verhaal hoor ik van meer inderdaad. In het boek 'bevrijd door Allah' van Fadoua Bouali word dat ook beschreven. De Nederlandse Marokkanen die doen alsof ze alles zijn terwijl ze hier bijna niets hebben. De Marokkaanse meisjes die zeer laag gaan voor geld.

Ik val nou eenmaal op een wat mediteraner type :oops:

Mijn vader is er een weekje geweest, die vond het inderdaad niets. Heel vies en veel te warm. Daarom mag ik ook niet. Eerst mocht ik als ik een 7 stond op Frans, maar toen dat zo was (wonder boven wonder) mocht het oppeens niet meer. Ze zijn best wel bang dat me iets gebeurd omdat ik blond ben enzo..
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Vera schreef: Ik vind het een heel mooi geloof.
Welkom Vera.
Vind jij het echt "mooi" dat vrouwen hun leven lang een "voogd" moeten hebben?
Vind jij het echt "mooi" dat vrouwen in islam te achterlijk zijn om beslissingen te nemen?
Is bovenstaand op jou van toepassing?
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat verhaal hoor ik van meer inderdaad. In het boek 'bevrijd door Allah' van Fadoua Bouali word dat ook beschreven.
Da's een mooie boek!
De Nederlandse Marokkanen die doen alsof ze alles zijn terwijl ze hier bijna niets hebben. De Marokkaanse meisjes die zeer laag gaan voor geld.
Ik spuug op die Nederlandse Marokkanen. Gaan ze je helemaal tot je huis achterna en staan ze daar dag en nacht voor je deur.

Ik ben heel gemeen tegen die jongens. Als een jongen in Marokko me versiert dan zorg ik ervoor dat die joch niet weet hoe snel hij moet wegkomen. Ik stop een broodje in me eten en doe zo mijn mond open, dat verwachten ze niet van me. (hihihih en zo heb ik nog wel meer tactieken.)
Ik val nou eenmaal op een wat mediteraner type :oops:
Marokkaanse jongens zijn inderdaad erg mooi. Ik heb nog wel een broertje van 16 voor je. :p

Mijn vader is er een weekje geweest, die vond het inderdaad niets. Heel vies en veel te warm.
Marokko is absoluut niet vies en de warmte dat ben ik gewend.
Daarom mag ik ook niet. Eerst mocht ik als ik een 7 stond op Frans, maar toen dat zo was (wonder boven wonder) mocht het oppeens niet meer. Ze zijn best wel bang dat me iets gebeurd omdat ik blond ben enzo..
Je mag wel met mij mee dit jaar. En dat blondgedoe valt eigenlijk reuze mee. Bovendien vallen de Nederlandse Marokkanen op Marokkaane schoonheden. Ze hebben het niet zo met Nederlandse meiden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

@Vera.
Ga je met me mee naar Tetouan?
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Dit is het mooie Marokko. Mijn mooie land.
Laatst gewijzigd door Chaimae op ma jun 11, 2007 7:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Monique schreef:
Vera schreef: Ik vind het een heel mooi geloof.
Welkom Vera.
Vind jij het echt "mooi" dat vrouwen hun leven lang een "voogd" moeten hebben?
Vind jij het echt "mooi" dat vrouwen in islam te achterlijk zijn om beslissingen te nemen?
Is bovenstaand op jou van toepassing?
Bedankt voor je welkom :)

Ik vind dat mannen zwak zijn. Zodra ze een meisje zien, gaan hun ogen van boven naar beneden. Maar als er een andere man naast loopt, opeens niet. Die man beschermt deze vrouw dus. Natuurlijk, vrouwen moeten zelf kunnen doen, altijd je man op je lip is ook niet stoer. Maar ik snap het principe erachter en vind het heel goed dat vanuit het geloof de moeder, het voorbeeld voor de kinderen, het boegbeeld van het geloof, de vrouw, de vruchtbaarheid van het geloof eigenlijk, de vrucht, dat die beschermt word.

Zijn vrouwen in de Islaam te achterlijk of zeggen mannen, die een Islaam vermengt met cultuur en traditie aanhangen, dat?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik heb helemaal geen bescherming nodig.

Waarom zou ik? Wat stoort eraan dat iemand je beziet? Mij laat het stoicijns koud hoor, maar ja ik heb dan ook al mijn eigen persoonlijkheid gevormd.

Mij zou het vooral storen moest er zo'n robocop naast me lopen om een barrière te vormen tussen mij en andere mensen.

En iemand lastigvallen mag NIEMAND, niet mèt en niet zonder robocop!

Ik verbaas me er steeds weer over dat sommige jonge meisjes anno 2007totààl geen weet meer hebben van hun verworvenheden.

Terug naar 50 jaar geleden dan maar? Rondlopen met een rok waarbij je je knie laat zien, én zonder robocop aan de zijde is voldoende om verkracht te mogen worden... ze vraagt er zelf achter... Gaan we terug die toer op dan?

Leuke islamitische verrijking!

Wil je het stenigen erbij hebben? Zonder vier getuigen kan je namelijk nooit bewijzen dat je écht zelf geen zin had in dat sexpartijtje. Eigen schuld dikke bult dan maar.

Vergeet trouwens niet dat je ook 's zomers dikke kousen aan moet doen: het zicht van een kleine teen kan al voldoende zijn voor mannen om tot de daad over te gaan zeggen de vrome moslima's...
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

@ Chaimae, het ziet er prachtig uit. Later hopelijk een keer... Dan zou ik graag een rondreis willen maken door de Koningssteden. Ik zou niet naar Rabat of Casablanca willen gaan, dat is zo stads.. Een stad die het westen probeert na te doen heb je overal wel. Ik wil de echte mensen ontmoeten, de echte Marokkanen. Die echt van hun land houden, die er nooit weg zouden willen, hoeveel een Nederlandse Marokkaan ook verdiend. Die een klein familie bedrijfje hebben, zodat ze in hun behoeften voorzien en verder geen wens hebben om enorm veel winst te maken. Dat zou ik graag willen
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Welkom hier vera, hopelijk kan je hier veel leren.

Ik raad je aan ook dit te lezen : http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8838

Zou kunnen vermijden dat je jezelf het hoofd op hol laat brengen door de suikerislam...
Zijn vrouwen in de Islaam te achterlijk of zeggen mannen, die een Islaam vermengt met cultuur en traditie aanhangen, dat?
Neen, dit zeggen allah en mohamed over de vrouwen. Vrouwen zijn minder in alles aan de man, zij zijn het merendeel van de helbewoners, zij zijn gevaarlijk voor de man, net zoals de hond...
Het staat immers in de koran en de ahadith...

Heb jij de koran eigenlijk wel gelezen ??? Of hou je het bij de suikerversie-boekjes waar de islam naïeve prooien zoals jijzelf mee binnen probeert te halen ?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Vera schreef:@ Chaimae, het ziet er prachtig uit. Later hopelijk een keer... Dan zou ik graag een rondreis willen maken door de Koningssteden. Ik zou niet naar Rabat of Casablanca willen gaan, dat is zo stads.. Een stad die het westen probeert na te doen heb je overal wel. Ik wil de echte mensen ontmoeten, de echte Marokkanen. Die echt van hun land houden, die er nooit weg zouden willen, hoeveel een Nederlandse Marokkaan ook verdiend. Die een klein familie bedrijfje hebben, zodat ze in hun behoeften voorzien en verder geen wens hebben om enorm veel winst te maken. Dat zou ik graag willen
Aanraders:Fes, Chaouen, Tetouan, Tanger, Oudja en Berkane.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

circe schreef:Ik heb helemaal geen bescherming nodig.

Waarom zou ik? Wat stoort eraan dat iemand je beziet? Mij laat het stoicijns koud hoor, maar ja ik heb dan ook al mijn eigen persoonlijkheid gevormd.

Mij zou het vooral storen moest er zo'n robocop naast me lopen om een barrière te vormen tussen mij en andere mensen.

En iemand lastigvallen mag NIEMAND, niet mèt en niet zonder robocop!

Ik verbaas me er steeds weer over dat sommige jonge meisjes anno 2007totààl geen weet meer hebben van hun verworvenheden.

Terug naar 50 jaar geleden dan maar? Rondlopen met een rok waarbij je je knie laat zien, én zonder robocop aan de zijde is voldoende om verkracht te mogen worden... ze vraagt er zelf achter... Gaan we terug die toer op dan?

Leuke islamitische verrijking!

Wil je het stenigen erbij hebben? Zonder vier getuigen kan je namelijk nooit bewijzen dat je écht zelf geen zin had in dat sexpartijtje. Eigen schuld dikke bult dan maar.

Vergeet trouwens niet dat je ook 's zomers dikke kousen aan moet doen: het zicht van een kleine teen kan al voldoende zijn voor mannen om tot de daad over te gaan zeggen de vrome moslima's...
circe, wat wil je berijken met deze post? Wil je ervoor zorgen dat ik de Islaam verafschuw? Wil je ervoor zorgen dat de moslims die dit lezen zich beledigd voelen? Ik snap je bedoeling niet, bovendien gaat deze topic daar niet over, het gaat over mij, een nieuw lid, op www.dutch.faithfreedom.org Weet je wat dat betekent, faithfreedom? Lees artikel 6 van de Nederlandse grondwet, je merkt het snel genoeg
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

@Vera.
Wist je bijvoorbeeld dat alle moslims op FFI geen prive-berichten kunnen sturen.
Alle niet-Moslims kunnen uiteraard allemaal berichten sturen.
Is dat niet meten met twee maten?
Dit is zuivere onrecht.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Vera schreef:circe, wat wil je berijken met deze post? Wil je ervoor zorgen dat ik de Islaam verafschuw? Wil je ervoor zorgen dat de moslims die dit lezen zich beledigd voelen? Ik snap je bedoeling niet, bovendien gaat deze topic daar niet over, het gaat over mij, een nieuw lid, op www.dutch.faithfreedom.org Weet je wat dat betekent, faithfreedom? Lees artikel 6 van de Nederlandse grondwet, je merkt het snel genoeg
Waarom zou ik iets willen bereiken met mijn post?

Ik reageer gewoon op je post waarin je stelt dat:
Ik vind dat mannen zwak zijn. Zodra ze een meisje zien, gaan hun ogen van boven naar beneden. Maar als er een andere man naast loopt, opeens niet. Die man beschermt deze vrouw dus. Natuurlijk, vrouwen moeten zelf kunnen doen, altijd je man op je lip is ook niet stoer. Maar ik snap het principe erachter en vind het heel goed dat vanuit het geloof de moeder, het voorbeeld voor de kinderen, het boegbeeld van het geloof, de vrouw, de vruchtbaarheid van het geloof eigenlijk, de vrucht, dat die beschermt word.

Ik spreek over MIJN verworvenheden, waardoor IK geen robocop meer nodig heb die naast me loopt om me te "beschermen".
Ik spreek over de Nederlandse/Belgische wetten die ervoor zorgen dat ik niet "bescherrmd" hoef te worden.

Blijkbaar heeft deze simpele vaststelling bij jou een gevoelige snaar geraakt. Waarom zouden moslims zich beledigd voelen door het feit dat anno 2007 vrouwen in het westen door de wet "beschermd" worden en geen robocop meer nodig hebben (net zomin als een hoop bekleding trouwens.

Stoort het je dat je mag gestenigd worden indien je toch verkracht werd?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Dutch schreef:Welkom hier vera, hopelijk kan je hier veel leren.

Ik raad je aan ook dit te lezen : http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8838

Zou kunnen vermijden dat je jezelf het hoofd op hol laat brengen door de suikerislam...
Zijn vrouwen in de Islaam te achterlijk of zeggen mannen, die een Islaam vermengt met cultuur en traditie aanhangen, dat?
Neen, dit zeggen allah en mohamed over de vrouwen. Vrouwen zijn minder in alles aan de man, zij zijn het merendeel van de helbewoners, zij zijn gevaarlijk voor de man, net zoals de hond...
Het staat immers in de koran en de ahadith...

Heb jij de koran eigenlijk wel gelezen ??? Of hou je het bij de suikerversie-boekjes waar de islam naïeve prooien zoals jijzelf mee binnen probeert te halen ?
Ik heb de eerste post van die topic gelezen. Daarover inhoudelijk zal ik dan ook in die topci doen en niet in deze.

Een goede moslim gelooft niet alleen in de profeet Mohammed, maar ook in Adam, Noach, Abraham, Isaak, Esau, Jacob, Daniel, Jezus en al die anderen. Hoe kan het dat de vader van de profeet Jezus iemand schiep, die zoveel liefde had voor vrouwen? Denk aan dat verhaal over die twee zusjes, Martha en nog eentje. Hij was zo lief, zo eerbiedig tegenover hem. Hoe kan het, dat de schepper van die Jezus, later aan een profeet genaamd Mohammed allerlei verzen zou openbaren over de achterlijkheid van de vrouw? Nergens in de Koran heb ik gelezen dat de vrouw minderwaardig zou zijn. Inderdaad, er zijn veel moslimlanden waar zij wel zo word gezien. Maar ik denk niet dat dat de ware Islaam is. God is liefde, god is vrede. Dat zei Robinson Croeso gister nog, op net 5 :wink:
De vrouw is niet minder dan de man. Ik heb hier net een mondeling Engels over gehad en ik weet, de man is in de Islaam niet superieur aan de vrouw. Hieronder een Engels artikel hierover:

Are men and women equal in God's judgment?
The answer is different when it comes to God compared with traditional Islam. Every Westerner thinks that Islam is very chauvinistic and oppressive towards women. In Islam of today as practiced by most traditional sectarian Muslims, this is very true. However, in true Islam (Submission), as revealed in the Quran, nothing could be farther from the truth.
God treats men and women as spiritual equals., Quran 3:195 tells us :
"Their Lord responded to them: "I never fail to reward any worker among you for any work you do, be you MALE OR FEMALE, YOU ARE EQUAL TO ONE ANOTHER........."
Many of the Muslim countries who claim to follow Islam are treating women as a second class citizens, and some of these women accepted this situation thinking that is what Islam (Submission in English) is advocating. As mentioned previously, God, in the Quran made a complete spiritual equality between men and women, See 3:195.
Most of the degrading, humiliation and poor treatment in these Muslim Countries for women, came from the desertion of the Quran , and refusal of the word of God in favor of some fabrications written in Hadith books that put women on the same level with animals, monkeys , asses or dogs.
The total respect and rights guaranteed by God for the Muslim women can not be taken away by a lie written in another man-made book. While God made men and women spiritually equal as seen in 3:195 the traditional Muslims who prefer Hadith over Quran always remind the women of this alleged Hadith:
"Women are naturally, morally and religiously defective". (Bukhary).
That is what Bukhary writes not what God says, not what the prophet who represents the message of God could have said, since this statement is totally against the Quran. Because women usually do not have the physical strength of man, hadithists see them as "naturally defective". They forget that women have other natural qualities in which they are superior to men, like their ability to endure pain, the ability to bear children, etc.
Hadithists see women as "morally defective", conveniently ignoring the fact that the vast majority of individuals jailed for murder, rape, child abuse, etc. are men. And hadithists claim that women are "religiously defective" but it is they (not God in the Quran) who forbid their daughters from praying and fasting during their menstrual periods and it is they (not God) who discourage the women from going to the mosque, even for Friday prayers.
Their problem is that they have taken the words of men instead of the words of God. After making it all but impossible for a woman to practice her religion for about 25% of her life (the amount of time most women have their periods), is it any wonder that hadithists claim that the majority of people in Hell are women????!
However what God revealed in the Quran is very different. The spiritual equality between men and women is reiterated in 4:124, as follows:
"As for those who lead a righteous life, MALE OR FEMALE. while believing, t hey enter Paradise; without the slightest injustice"
and again in 16:97:
" Anyone who works righteousness, MALE OR FEMALE, while believing, we will surely grant them a happy life in this world, and we will surely pay them their full recompense for their righteous works."
and yet again in 40:40,
[40:40] Whoever commits a sin is requited for just that, and whoever works righteousness - MALE OR FEMALE - while believing, these will enter Paradise wherein they receive provisions without any limits.
I believe it is time to go back to the Quran, and believe God, before a day comes when the messenger will complain to God, that the Muslims deserted the Quran, 25:30

The record set straight: Women in Islam have rights
http://www.submission.org/women/equal.html

Ja, ik heb echt de Koran gelezen. Ik heb m geleend van een Marokkaanse leraar bij mij op school, maar 2 jaar geleden heb ik er eentje geleend uit de bibliotheek en vorige zomervakantie heb ik deze opnieuw geleend en gelezen (en kritische aantekeningen gemaakt) in Frankrijk.
Verder weet ik niet wat voor boekjes u bedoeld en vind ik het niet zo lief dat u me naief noemt, alleen omdat ik me voor de Islaam interesseer
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

@Eva.
Hier kun je de koran bestellen en tig Islamitische boeken.
Ik kan je zeggen dat het zeer betrouwbaar is.

De Koran kost maar € 25,-

http://www.islam-boeken.nl/store/p_deta ... ductID=118
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Oujda!!!!!


Vera, Voor de DIE-hard Nationalisten moet je in de rif zijn.
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BaniIsrael schreef:Oujda!!!!!


Vera, Voor de DIE-hard Nationalisten moet je in de rif zijn.
Kom je uit Oudja? :razz:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie