eventjes voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
nederlandsemoslima

eventjes voorstellen

Bericht door nederlandsemoslima »

.
Laatst gewijzigd door nederlandsemoslima op do feb 18, 2010 9:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'Amr ibn Abdullah (radya Allahu 'anhu) zei, "Het leven van deze wereld en het hiernamaals, in het hart van een persoon, is als een weegschaal in balans, wanneer de ene zwaarder wordt, dan wordt de andere lichter."
Dutch

Bericht door Dutch »

Hartelijk welkom Nederlandsemoslima, kijk alvast uit naar jouw bijdragen.
Hoop dat ze kwalitatief van een betere aard zijn dan wat we hier tot nu toe van moslims zagen. Vaak lopen ze ook gewoon weg, ze kennen niet genoeg van hun eigen religie om serieus met ons in discussie te gaan.
Voor receptjes en ander KKK-gedoe moet je hier niet wezen, wij praten inhoudelijk over de islam, koran en ahadith. Wij zijn feitelijk correct, niet politiek correct. Wij gebruiken ons verstand en staan in de wereld.
Doe je mee ?
anna

Bericht door anna »

Jorien

Welkom. :roll:

Zou je als eerste die afschuwelijke atavar weg willen halen WIJ WONEN NIET IN ARABIE waar kinderen (!) op die manier opgedoekt worden! :oops: :roll: :roll: :roll:
Monique

Bericht door Monique »

Goedenavond nederlandsemoslima, welkom op FFI.
Ik hoop dat je verblijf hier lang mag duren en dat we inhoudelijk enkele pittige en terzake doende discussies mogen hebben.
Ik wacht met spanning op je "andere kant". :wink:
Amorele atheistische nitwit
tomc

Re: eventjes voorstellen

Bericht door tomc »

nederlandsemoslima schreef:Voor nu, een fijne avond!
Welkom. Maar laat ons jouw vragen beantwoorden met enkele vragen van onzelf :

1) waarom zijn wij niet-moslims "lager dan beesten" (koran 8:55)
2) waarom heb jij een contract met "allah" om ons te bevechten, en te vermoorden (9:111)
3) waarom zie jij jezelf als lager dan de laagste man, te vekrachten wanneer gelijk welke man daar zin in heeft ? (2:223)

Dit is uiteraard maar een begin, en wij weten alletwee dat jouw islam enkel uit sociale wenselijkheid voortkomt, en dat jouw werkelijk geloof anders is (bewijs : je gaat de punten hierboven aanvechten, ondanks dat je heus wel weet dat de koranverzen dat inderdaad zeggen, dus jouw echte geloof is radicaal verschillend van dat dat de koran beschrijft).

Je denkt dat islam jouw problemen zal oplossen (of liever : dat een man dat zal doen voor jouw) terwijl het uiteraard alleen maar voor extra problemen zal zorgen (jouw man zal jouw slaan, verkrachten en opsluiten als hij een moslim is, zie vers 4:34).

Onze gedachtengang is simpel
1) moslims plegen massamoorden (en erger), en beweren dat dat gejustifieerd is in hun "heilige boeken" en via het gedrag van hun profeet. Ik denk niet dat dit punt echt ter discussie staat
2) ze hebben gelijk. De profeet van de islam deed dat inderdaad, samen met stelen, verkrachten, pedofilie, enz.

Dus is het probleem de islam zelf.
nederlandsemoslima

.
Laatst gewijzigd door nederlandsemoslima op do feb 18, 2010 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
'Amr ibn Abdullah (radya Allahu 'anhu) zei, "Het leven van deze wereld en het hiernamaals, in het hart van een persoon, is als een weegschaal in balans, wanneer de ene zwaarder wordt, dan wordt de andere lichter."
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Selaam Aleykoum!
Ik wens je hier een fijne en leerzamen *kuchu kuch* tijd toe.

MVG,
Chaima.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Amazigh

Bericht door Amazigh »

Salam alykom

En welkom op dit 'prachtige' forum
A proud amazigh!
nederlandsemoslima

Chaimae schreef:Selaam Aleykoum!

MVG,
Chaima.
Wa alaikum slaam zuster :)
Dankjewel, hoezo kuch kuch? is het hier zo zwaar? :P
Laatst gewijzigd door nederlandsemoslima op do feb 18, 2010 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nederlandsemoslima

ajax schreef:Salam alykom

En welkom op dit 'prachtige' forum
Wa alaikum salaam..
Ik ben benieuwd hoe "prachtig" het is, helaas heb ik er nog weinig goeds over gehoord :(
Monique

Bericht door Monique »

nederlandsemoslima schreef:Dankjewel, hoezo kuch kuch? is het hier zo zwaar? :P

Liefs, Jorien
Nee hoor, Chaimae beschouwt het hier zo'n beetje als haar "thuis". Ze houdt wel een beetje van ons en wij van haar :wink:
Ze weet dat ze hier altijd welkom is.... moslima of niet..
Amorele atheistische nitwit
Chaimae

Bericht door Chaimae »

nederlandsemoslima schreef:
Chaimae schreef:Selaam Aleykoum!

MVG,
Chaima.
Wa alaikum slaam zuster :)
Dankjewel, hoezo kuch kuch? is het hier zo zwaar? :P

Liefs, Jorien
Aha je bent Jorien dus!
Nogmaals welkom.
Het is hier niet zwaar alleen lachwekkend, dat erg goed voorje buikspieren is.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
nederlandsemoslima

.
Laatst gewijzigd door nederlandsemoslima op do feb 18, 2010 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch

Bericht door Dutch »

Jorien, je moet vooral verstand hebben om hier mee te discussiëren en het dan nog gebruiken ook.
Daar zijn we hier voor, om de islam en diens heilige boeken onder de loep te nemen en er met ons verstand over te gaan nadenken... Kan je dat ?
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Jaa ik weet volgens mij ook wie jij bent, had jij niet een namenraadspelletje op een ander forum? :D
We zullen zien hoe het er hier aan toe gaat, als ik zo eens om me heen kijk he, lijken sommige mensen zo "hard" hierzo. Echt zo van dit,dit en dit is fout aan de islam dus de islam is waardeloos enzo.. je moet wel een goede imaan hebben om hier mee te discusseren hoor :roll:
Jaa, ik ben niet echt actief op ontdekIslam.
Ik heb me daar inderdaad geregistreerd onder de naam Islamitische C.

Deze site maakt je Imaan alleen maar sterker.
Je raakt jezelf meer bewust van je geloof!
Dat is bij mij het geval en bij vele andere Moslim hier op dit forum.
Laatst gewijzigd door Chaimae op wo jun 20, 2007 10:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

nederlandsemoslima

Chaimae schreef:
Jaa ik weet volgens mij ook wie jij bent, had jij niet een namenraadspelletje op een ander forum? :D
We zullen zien hoe het er hier aan toe gaat, als ik zo eens om me heen kijk he, lijken sommige mensen zo "hard" hierzo. Echt zo van dit,dit en dit is fout aan de islam dus de islam is waardeloos enzo.. je moet wel een goede imaan hebben om hier mee te discusseren hoor :roll:
Jaa, ik ben niet echt actief op ontdekIslam.
Ik heb me daar inderdaad geregistreerd onder de naam Islamitische C.

Deze site maakt je Islam alleen maar sterken.
Je raakt alleen maar sterker bewust van je geloof!
Dat is bij mij het geval en bij vele andere Moslim hier op dit forum.
Insha'Allah gaat dat bij mij ook zo worden :)
nederlandsemoslima

Dutch schreef:Jorien, je moet vooral verstand hebben om hier mee te discussiëren en het dan nog gebruiken ook.
Daar zijn we hier voor, om de islam en diens heilige boeken onder de loep te nemen en er met ons verstand over te gaan nadenken... Kan je dat ?
Ik ga het proberen Dutch, ik ga het proberen...
Amazigh

Bericht door Amazigh »

Dutch schreef:Jorien, je moet vooral verstand hebben om hier mee te discussiëren en het dan nog gebruiken ook.
Jorien hier hebben ze namelijk regels:

Je blijft bij Islam=Braindead
Je bekeert naar Islam=Idioot
Je verlaat Islam=Prima!

Respect!
A proud amazigh!
Bernie

Bericht door Bernie »

Hoi Nederlandse_moslima / Jorien,

Van harte welkom op dit forum. Het is positief dat je wilt meediscusieren hier, op een plek waar inderdaad kritisch wordt gekeken naar de islam. Het gaat er soms stevig aan toe, maar dat heb je vast al gelezen. Ik hoop dat ik hier iets van jou kan opsteken (bijvoorbeeld iets positiefs over de islam) en jij misschien ook iets van mij...

Ik ben ook kritisch over de islam, zoals de meesten hier. Dat komt omdat ik van moslims hou. Klinkt misschien vreemd, maar is wel oprecht.

Ma Salama
tomc

Bericht door tomc »

nederlandsemoslima schreef:Ik ga het proberen Dutch, ik ga het proberen...
Bekijk gerust eens de vragen die ik je gesteld heb he. Ik ben zeer benieuwd naar je antwoorden.
anna

Bericht door anna »

Jorien
anna, nee dat wil ik niet. Die kinderen zijn een dua aan het maken (dua is een smeekbede, dat weet je toch wel?) en ik vind die avatar heel mooi, en ik geloof dat ik vrij ben in de keuze daarvan niet?
Ja hoor je mag zelf "keuze"maken maar weet wel dat anderen zich aan opgedoekte kinderen ergeren: "doe, doe, doe" of niet.

Doea het dus liever niet. :smile: want wij zijn het Arabische góed zat!
nederlandsemoslima

tomc schreef:
nederlandsemoslima schreef:Ik ga het proberen Dutch, ik ga het proberen...
Bekijk gerust eens de vragen die ik je gesteld heb he. Ik ben zeer benieuwd naar je antwoorden.
Ik ben er mee bezig, maar kost even tijd.. ik heb meer dingen te doen dan alleen forumen :oops: heb tentamens deze weken dus misschien moet je even op mijn antwoord wachten.. maar ik doe m'n best.
Amazigh

Bericht door Amazigh »

Bernie waarom neem je niet nog een grotere avatar :D
A proud amazigh!
nederlandsemoslima

.
Laatst gewijzigd door nederlandsemoslima op do feb 18, 2010 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nederlandsemoslima

.
Laatst gewijzigd door nederlandsemoslima op do feb 18, 2010 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie