Hallo allemaal

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Deovolanthe

Hallo allemaal

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 6:17 pm

Aangenaam,
Laatst gewijzigd door Deovolanthe op Za Sep 29, 2007 10:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Jul 02, 2007 6:24 pm

Iedereen is hier welkom, dus jij natuurlijk ook!

Wat is een propedeuse? Is dat hetzelfde als "kandidatuur" in België?

Leuk dat je ons komt vervoegen, moet vast zeer interessant worden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

tomc

Berichtdoor tomc » Ma Jul 02, 2007 6:25 pm

Welkom. Wat je niet zo heel duidelijk zegt is of je gelovig bent, en wat je ervan vindt.

Wij zijn ook zeer benieuwd.

Je kan je verwachten aan vragen over de verachtelijkheid van de islam
-> het slaan van vrouwen (4:34)
-> het creeeren van oorlogen (2:216)
-> het vermoorden van apostaten (hadith, en sharia, in de koran enkel doodstraf voor bekeerlingen die terugdraaien, in de hadith is het algemeen)
-> het verplichten van ongelijkheid (2:226 ondermeer, maar eigenlijk half de koran)
-> vrijheid van mening bestraffen met de dood (staat ook ergens in de koran)
-> ...

Dat is wat je te wachten staat. Als je echt een goed antwoord hebt, dan zal je daarmee de wereld veranderen. Indien niet, dan zijn er 2 mogelijkheden he. Ofwel ga je zitten zwepen, tegen de realiteit in (dat zal je onmiddellijk duidelijk worden, waar de realiteit zit, lees gewoon wat reacties van moslims, regelmatig "ik zou mijn zus ook afmaken als ze dat deed", en dan weer islam is tolerant), dat de islam vredevol en tolerant is.

Ook zal je snel duidelijk worden wat extreme hypocrisie is.

Maar bovenal : welkom.

Btw leuke naam. Is het een slimme verwijzing naar inchallah ?

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 6:33 pm

Hallo Manon,

De propedeuse is het eerste studiejaar aan een universiteit.
Wanneer je in het 1e jaar alle vakken hebt behaald.

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Ma Jul 02, 2007 6:35 pm

Gegroet,

En weest welkom en moge de Vrede met u zijn,

Mijn eerste vraag aan u, Bent een een moslim?

Zoja, Waarom studeer je bij Kafirs aan de Universiteit? Waarom niet naar Medina of Mekka gaan om te Studeren? Of Cairo als het niet anders kan...

Zonee, Moge Allah u Leiden.
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Jul 02, 2007 6:36 pm

Eerste kandidatuur heette dat vroeger bij ons. Dan heb je tweede kandidatuur en dan behaal je tegenwoordig batchelor meen ik.

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 6:46 pm

Hallo Tomc,

Ik zie dat je aan de hand van mijn opleiding tot de conclusie bent gekomen dat ik moslim ben.Een logische conclusie maar geen correcte.Ik Beschouw mezelf namelijk als een overtuigd christen.

Ik ben zeer goed op de hoogte van de door jouw aangehaalde versen.Maar doordat ik geen moslim ben voel ik mij niet genoodzaakt om hier een verklaring voor te zoeken.(Ik zou je natuurlijk wel de uitleg van 'Oemar Ibn Kathir kunnen geven)

De naam Deovolanthe Komt van Deo Volente

Dit is een latijnse uitdrukking,die 'zo de Heere wil' betekent

Het gebruik van deze uitdrukking berust op de tekst uit Jakobus 4:13-15

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 7:07 pm

BaniIsrael schreef:Gegroet,

Zoja, Waarom studeer je bij Kafirs aan de Universiteit? Waarom niet naar Medina of Mekka gaan om te Studeren? Of Cairo als het niet anders kan...

Gegroet,

Ik wil jouw bedanken voor het bevestigen van het stereotype dat veel mensen hebben van de moslims.

Begrijp je werkelijk niet hoeveel schade jij oplevert voor de moslimgemeenschap in Nederland.

anna

Berichtdoor anna » Ma Jul 02, 2007 7:07 pm

Deovalenthe

Klinkt een beetje als een Deodorant merk. (grapje! :oops:)

'Deo volente' klinkt veel beter én is hetzelfde als 'Inshallah' de wrede, medogenloze, discriminerende, intolerante, oorlogvoerende 'God' in de Koran. :swordfight:

Je hebt theologie van de Islam gestudeerd, nog wel 'in Leiden' en natuurlijk ook Arabisch. Tjonge, tjonge aan jouw krijgen wij een (insteressante) dikke kluif. :razz:

De Koran is een Grote Belediging en Oorlogsverklaring aan christenen, Joden en 'infidels' zoals 'BanIsrael' zojuist al bevestigde. :twisted:

Wat een vréselijke 'religie' die Is-lam!

Nu ben jij weer aan de beurt. :D

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Ma Jul 02, 2007 7:13 pm

Deovolanthe schreef:

Gegroet,

Ik wil jouw bedanken voor het bevestigen van het stereotype dat veel mensen hebben van de moslims.

Begrijp je werkelijk niet hoeveel schade jij oplevert voor de moslimgemeenschap in Nederland.

Geen dank, deze slechte beeld hebben we nodig, die hebben we nodig om te slagen, ik heb het vaker gezegd... Ik ben werkelijk blij met al deze negatiefe aandacht aan de Islam, het doet ons beter, en het doet vele moslims hun ware identiteit ontdenken, hun islamitische... Het is goed dat dit gebeurd, hierdoor kunnen we zien wie de ware moslims zijn en wie de nepperds, oftewel de murtads... Dankzij deze periode zal Islam niet alleen een Opmars maken, het zal ook nog eens Haar gemeenschap kunnen zuiveren, en dat is perfect, zo zijn wij voorbereid op de overwinning die Allah ons zal schenken, Al-quds roept ons, en wij zullen haar antwoorden!

Allahu Akhbar, Wij hebben niks aan Gematigde mietjes, oprotten met dat soort tuig, die moeten zichzelf bij de Kaffirs aansluiten, aan dat soort tuig hebben we niks in onze heilige oorlog tegen de Kruisvaarders!
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 7:21 pm

Anna,

Hoewel het arabisch een belangrijke rol inneemt ,is de opleiding voornamelijk in het engels.

Je doet de bewering dat de God van de Bijbel hetzelfde zou zijn als die van de Quran.zou je deze stelling kunnen beargumenteren?Anders blijft het voor mij een holle kreet.

Ik kijk met veel vertrouwen onze toekomstige discussies tegemoet.

PS;Je lijkt me een leuk persoon om mee in discussie te treden.

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 7:31 pm

BaniIsrael,

Ik hoor wel van je als je bereid bent om inhoudelijk de discussie aan te gaan.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Jul 02, 2007 7:36 pm

Deovolanthe schreef:

Gegroet,

Banisrael is niet de enige hoor. Het is eerder een standaardvorm.

In feite hebben we hier NIKS te doen : enkel zorgen dat ze hun eigen uitleg doen en dat lost zichzelf dus op.

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Ma Jul 02, 2007 7:38 pm

Deovolanthe schreef:BaniIsrael,

Ik hoor wel van je als je bereid bent om inhoudelijk de discussie aan te gaan.

Oke mijn eerste vraag aan u...

Heeft u verstand van de Islam? Inhoudelijk gezien...

Begrijpt u de basis van de Islam?

Een ja of een nee....

Mvg

BI.

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 7:40 pm

Ik ben van mening dat ik een aardige kennis heb van de Islamitische theologie

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Ma Jul 02, 2007 7:41 pm

Deovolanthe schreef:Ik ben van mening dat ik een aardige kennis heb van de Islamitische theologie

Maar niet van de Islam zelf dus?

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 7:43 pm

Ik heb de Qur'an,hadeeths,sunna en de onstaansgeschiedenis zorgvuldig gebestudeerd.

Dus ik kan met vertrouwen zeggen dat ik ook inhoudelijke kennis beschik.

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Ma Jul 02, 2007 7:45 pm

Deovolanthe schreef:Ik heb de Qur'an,hadeeths,sunna en de onstaansgeschiedenis zorgvuldig gebestudeerd.

Dus ik kan met vertrouwen zeggen dat ik ook inhoudelijke kennis beschik.

U kunt mij dus alle fundamenten van de Tawheed in detail uitleggen?

Heeft u het uitleg van Tawheed van Mohammed Ibn Abdel Wahab (rahimullah) al tot u genomen?

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 7:49 pm

Wanneer je dit op prijs zou stellen.

de 3 niveau's van Tawheed:
-Tawheed ar-Ruboobiyyah
- Tawheed al-'Uloohiyyah
-Tawheed al-Asma'

Wanneer je geintresserd bent hierover te discusseren,stel ik voor om dit bij een ander onderwerp(kopje) te doen.

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Ma Jul 02, 2007 7:51 pm

Deovolanthe schreef:Wanneer je dit op prijs zou stellen.

de 3 niveau's van Tawheed:
-Tawheed ar-Ruboobiyyah
- Tawheed al-'Uloohiyyah
-Tawheed al-Asma'

Wanneer je geintresserd bent hierover te discusseren,stel ik voor om dit bij een ander onderwerp(kopje) te doen.

Heeft u ook kennis over Tawheed? Want zonder Tawheed bestaat er geen kennis over Islam, Tawheed is namelijk onze Basis.

Dus nogmaals, heeft u kennis over Tawheed gedaan?

Zoja, dan moet u ongetwijfeld het werk van Mohammed ibn abdel Wahab (rah) gelezen hebben, is het niet?

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 7:58 pm

Ja ik heb kennis van Tawheed..

en ja wij hebben verschillende facetten van zijn uitleg bekeken...

Maar ik stel voor om mijn kennis te testen.....

Het gaat nu namelijk op eenJa/nee spelletje lijken

jij mag het onderwerp kiezen

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Ma Jul 02, 2007 8:03 pm

Voor een Discussie heb ik weinig tijd, en mijn kennis ligt niet zo hoog.... Pas als ik een studie Bij de Ulema van Marokko zal doen, pas daarna zal ik over Deze onderwerpen kunnen discusseren, een 4 jarig intensieve Islam opleiding waarbij ik nog eens hafid word Met God zn wil.

Insha'Allah.

Met alle respect beste Deo, maar ik ben nog niet rijp voor discussie's, wel zal ik zometeen bij al-maghrib gebed Allah vragen om u leiding te geven naar de Islam.. Naar het Monotheisme, en het Polytheistische Christendom van u weg te rukken.

Met vriendelijke groet,

BaniIsrael!

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 8:07 pm

Beste BanilIsrael,

Je geeft zelf aan dat jouw kennis over de Qur'an gering is.Mag ik jou dan vragen waarom jij ervan overtuigd ben dat de Qur'an de waarheid bevat?

ps:Je begrijpt dat door het Christendom Polytheïsme te noemen je de Qur'an tegenspreekt.

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Ma Jul 02, 2007 8:14 pm

Deovolanthe schreef:Beste BanilIsrael,

Je geeft zelf aan dat jouw kennis over de Qur'an gering is.Mag ik jou dan vragen waarom jij ervan overtuigd ben dat de Qur'an de waarheid bevat?

ps:Je begrijpt dat door het Christendom Polytheïsme te noemen je de Qur'an tegenspreekt.

Ik ben ervan overtuigd dat de Quraan zuiver Monotheisme predikt, net zoals de Profeet Mohammed(vzmh), ik ben ervan overtuigd van de manier waarop de Quraan naar ons spreekt de manier is zoals God naar ons zou spreken, ik voel het ook gewoon door me lichaam heen!

Ik heb de Bijbel ook opgengeslagen, voor mijn terugkeer naar de Islam toen ik zoekende was heb ik de OT NT ook bestudeerd, misschien niet zo grondig als u... Maar voldoende om te weten dat dit niet God was die naar mij sprak.

En mag ik vragen waarom ik de Quraan tegenspreek als ik zeg dat Hedendaagse Christendom Polytheistisch is? Volgens mij bevestig ik de Quraan alleen maar, Zij die overdreven in hen geloof, zij die een mens als Zoon van God aannamen, Zij die een Mens tot God bestempelde, het kan niet anders zijn dan Polytheistische taferelen, het Erkennen van een Andere Goddelijkheid naast God... Dat kan niet!

Zelfs als ik in een Kerk kom (kwam), toen voelde ik me daar absoluut niet prettig bij met al die beeldjes.

Maar oke, vertel mij eens waar ik de Quraan tegenspreek.

Deovolanthe

Berichtdoor Deovolanthe » Ma Jul 02, 2007 8:29 pm

En mag ik vragen waarom ik de Quraan tegenspreek als ik zeg dat Hedendaagse Christendom Polytheistisch is?

Dit insinueerd dat het Christendom in de loop van de tijd veranderd is.Deze verandering moet dan na Mohammeds leven hebben plaats gevonden.Omdat de Qur'an duidelijk is over de God van de Christenen.Namelijk zij aanbidden de ware God van Abraham,Isaak(niet ismael),Jakob.

Ik zou zeggen draag bewijs aan voor jou claim.

Verder spreekt jou claim ook de theologie van de Christen tegen.God is namelijk 1.Het is een misvatting te geloven dat Christen in meerdere Goden geloven.

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”