voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Ketter

Bericht door Ketter »

naar boven schreef:
Ketter schreef: Voor dit soort zienswijzen, waar "God" niet van de mens houdt "tenzij", kan ik eigenlijk geen respect opbrengen. Voor ME en anderen kan ik dat wel. Maar dat komt omdat ik wel menselijke keuzen respecteer, en omdat ze waarschijnlijk gewoon goeie mensen zijn. Maar ik hoef niet akkoord te gaan met deze keuzen en ik zou hen juist niet respecteren mocht ik daarover zwijgen. Immers, dan negeer ik ze.

mvg,
Ketter
Als menselijke keuzen gerespecteerd moeten worden, is "respect" uitgehold tot een betekenisloos begrip.
Het enige waaar je nu juist geen respect voor hoeft te hebben is de vrijwillig gemaakte keuze van een ander.
Ik zal het dan anders verwoorden: ik respecteer de vrijheid van keuze.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
faith

Bericht door faith »

[/quote]Ik zal het dan anders verwoorden: ik respecteer de vrijheid van keuze.[/quote]

Gelukkig Ketter, daar ben ik heel blij mee! :D
naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ketter schreef: Ik zal het dan anders verwoorden: ik respecteer de vrijheid van keuze.
Jaa. Zoals ik respecteer dat het momenteel regent..

Maw: voor de status quo is het begrip respect niet van toepassing...
Ketter

Bericht door Ketter »

Ach "naar boven", we hebben deze discussie al 's gehad,
naar boven schreef:
Ketter schreef: Ik zal het dan anders verwoorden: ik respecteer de vrijheid van keuze.
Neen, regen, dat aanvaard ik.

De vrijheid van keuze en beleiding van welke vom van levensbeschouwing ook, steun ik met volle overtuiging als onderdeel van het opbouwen van een vredevolle maatschappij.

Maar ik heb de plicht om bepaalde groepen van mensen erop te wijzen dat hun levensbeschouwing deze vrijheden niet geeft en dat ze dan ook deel uitmaken van een "weg" die leidt naar onrecht, tyrannie, slavernij en onderdrukking. En ik tolereer ook niet dat die levensbeschouwing dat soort onmenselijkheden in de praktijk brengt.
naar boven schreef:Maw: voor de status quo is het begrip respect niet van toepassing...
De "status quo" is het stilzwijgen rond overduidelijke discriminaties en onrecht, zoals daar zijn het verbod van huwelijk tussen moslimas en andersdenkenden, de vervolging van geloofsverlaters in de Islam, het eisen van 'respect' voor dogma, de mythe dat een "God" mensen zou haten om hun opvattingen en dat soort overduidelijke waanzin.

Mensen die Islam-critici "racist" noemen zijn dan ook overduidelijk anti-seculier en dus meteen ook promotors van tyrannie. Immers, enkel tyrannie verdraagt geen oppositie. Historisch is georganizeerde religie eveneens een geliefd hulpmiddel van tyrannie.

Maar ik tolereer ook niet het blind verbieden van religie, ook niet Islam. Juist om de reden dat ik geen promotor ben van tyrannie.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
ME

hey

Bericht door ME »

Echt erg dat jullie zoveel tijd besteden aan faith en mij om uit te zoeken of we liegen.. :shock:
Je kan ook gewoon aannemen dat we 2 personen zijn.

Ik was bij faith en heb idd 2 posts gedaan. so what??
Sterker nog.

IK HEB THUIS GEEN INTERNET!!!!!!!!!!!
dus ik post vanaf verschillende pc's..... zijn jullie van de CIA ofzo.

Jullie beschuldigen ons de hele tijd van liegen en bedriegen.

Heb ik dat bij jullie gedaan???
PFFFFFFFFFFFFF........................LASTIG!!!!!!!
naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Ketter schreef:Ach "naar boven", we hebben deze discussie al 's gehad,
naar boven schreef:
Neen, regen, dat aanvaard ik.

De vrijheid van keuze en beleiding van welke vom van levensbeschouwing ook, steun ik met volle overtuiging als onderdeel van het opbouwen van een vredevolle maatschappij.

Maar ik heb de plicht om bepaalde groepen van mensen erop te wijzen dat hun levensbeschouwing deze vrijheden niet geeft en dat ze dan ook deel uitmaken van een "weg" die leidt naar onrecht, tyrannie, slavernij en onderdrukking. En ik tolereer ook niet dat die levensbeschouwing dat soort onmenselijkheden in de praktijk brengt.
naar boven schreef:Maw: voor de status quo is het begrip respect niet van toepassing...
De "status quo" is het stilzwijgen rond overduidelijke discriminaties en onrecht, zoals daar zijn het verbod van huwelijk tussen moslimas en andersdenkenden, de vervolging van geloofsverlaters in de Islam, het eisen van 'respect' voor dogma, de mythe dat een "God" mensen zou haten om hun opvattingen en dat soort overduidelijke waanzin.

Mensen die Islam-critici "racist" noemen zijn dan ook overduidelijk anti-seculier en dus meteen ook promotors van tyrannie. Immers, enkel tyrannie verdraagt geen oppositie. Historisch is georganizeerde religie eveneens een geliefd hulpmiddel van tyrannie.

Maar ik tolereer ook niet het blind verbieden van religie, ook niet Islam. Juist om de reden dat ik geen promotor ben van tyrannie.

mvg,
Ketter
De status quo is dat er keuzevrijheid is - dat ik de keuzen die anderen maken niet kan (of zou willen) beïnvloeden.
Dat is een voldongen feit en daar valt dus niets aan te respecteren.

De bedoeling is het begrip "respect" te reduceren tot de pure betekenis.
En dan blijft er bijzonder weinig van over.
Eigenlijk niet veel meer dan een maffia-term; een eufemisme voor door angst ingegeven ontzag.
faith

Re: hey

Bericht door faith »

ME schreef: zijn jullie van de CIA ofzo.
!
hahaha ME die was goed hahaha, eindelijk kan ik echt eens lachen hier :D
*bliep bliep* geheim agent 007 medlt zich * bliep bliep* :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
M

Bericht door M »

Beste ME/faith,

Als dit je/jullie enige bijdrage is aan dit forum, verwijs ik graag door naar www.theekransje.com.

Vriendelijke groeten,
M.
Ariel

Bericht door Ariel »

faith schreef:
!
*bliep bliep* geheim agent 007 medlt zich * bliep bliep* :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Beste faith.
Dit is een serieus forum.
Als je wil spelen ben je hier aan het verkeerde adres.
Op dit forum bespreken we Islam, en houden we geen kletspraatjes.
Als je met je vriendin ME wil kletsen dan doe je dat maar thuis.
Wij zijn niet geïnteresseerd in jullie puber gedoe.
De volgende niets zeggende post van jou zal gedelete worden.
Ik raad je dus dringend aan om een discussie aan te gaan.
Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
faith

Bericht door faith »

Ariel schreef:
faith schreef:
!
Beste faith.
Dit is een serieus forum.
Als je wil spelen ben je hier aan het verkeerde adres.
Op dit forum bespreken we Islam, en houden we geen kletspraatjes.
Als je met je vriendin ME wil kletsen dan doe je dat maar thuis.
Wij zijn niet geïnteresseerd in jullie puber gedoe.
De volgende niets zeggende post van jou zal gedelete worden.
Ik raad je dus dringend aan om een discussie aan te gaan.
Vriendelijke groet.
Ariel.
die ga ik alleen aan als het een keer fatsoenlijk kan
Ariel

Bericht door Ariel »

faith schreef: die ga ik alleen aan als het een keer fatsoenlijk kan
Wat bedoel je daar mee?
Je hebt zeker al gemerkt dat ik al een nietszeggende post van je gedelete hebt?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
faith

Bericht door faith »

Ariel schreef:
faith schreef: die ga ik alleen aan als het een keer fatsoenlijk kan
Wat bedoel je daar mee?
hey, als je me zo graag wilt deleten, moet je dat doen
zou haast denken dat dit een dreigement is

[/quote]
Ariel

Bericht door Ariel »

faith schreef: zou haast denken dat dit een dreigement is
Geen dreigement maar een waarschuwing.
We geven niet snel een ban op dit forum, maar als jij nietszeggende posten blijft maken en blijft klieren dan ben jij een van de weinige die wel een ban krijgt.

Vriendelijke groet.
faith

Bericht door faith »

Ariel schreef:
faith schreef: zou haast denken dat dit een dreigement is
Geen dreigement maar een waarschuwing.
We geven niet snel een ban op dit forum, maar als jij nietszeggende posten blijft maken en blijft klieren dan ben jij een van de weinige die wel een ban krijgt.

Vriendelijke groet.
nogmaals als je dat wilt doen, niemand houd je tegen. ik blijf mijn meningen zeggen, het is een vrij land

en als er iets onzinnigs wordt gezegd, wie ben ik dan om niet te reageren?
Ariel

Bericht door Ariel »

faith schreef: nogmaals als je dat wilt doen, niemand houd je tegen. ik blijf mijn meningen zeggen, het is een vrij land

en als er iets onzinnigs wordt gezegd, wie ben ik dan om niet te reageren?
Niemand zegt dat jij je mening niet mag zeggen, maar de post die ik net gedelete hebt, was niets zeggend,
En wie ben jij om te zeggen dat wat wij zeggen en vinden over Islan onzinnig is.

Vriendelijke groet.
faith

Bericht door faith »

[/quote]

Niemand zegt dat jij je mening niet mag zeggen, maar de post die ik net gedelete hebt, was niets zeggend,

volgens mij kan je dan nog een hele hoop verwijderen van de post, en niet alleen van mij!

En wie ben jij om te zeggen dat wat wij zeggen en vinden over Islan onzinnig is.

en wanneer heb ik dat gezegd??

Vriendelijke groet.[/quote]
Ruth

Bericht door Ruth »

lieve Ariel,

zonde van je (vakantie)tijd :mad: . Hiermee is echt niet te praten. Ze vindt het gewoon leuk om irritant te doen. Bovendien doet ze ook geen een poging om ook maar enigzins in discussie te gaan.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Thomas

Bericht door Thomas »

Met je eens Ruth. van mij mag faith NU virueel worden "vermoord"!!!
Ik baal als een stekker van dit hersenloze gezwam.......

Dus M........ neem uw verantwoordelijkheid...... :mrgreen:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
M

Bericht door M »

Beste ME/faith,

Je houdt je niet aan de forumregels.
Ik heb je al een waarschuwing gegeven.
Hier krijg je geen ban.
Wel een tijdelijke.
Voor jou tot na het weekend.
Dan kan je wat oefenen op zinnige bijdragen op ons forum.

Vriendelijke groeten,
M.
Roelof

Bericht door Roelof »

faith schreef:Als je geen respect hebt voor een keuze van de medemens, dan kun je nog wel normaal tegen die persoon doen toch? ieder kiest zijn eigen ding in het leven. Als ik iemand tegen kom die totaal verschillend van mij is, en dingen doet of gelooft die ik helemaal niet geloof, zal ik hem of haar niet gelijk als stront behandelijk, tis en blijft een mens
Denk jij dat een Jood respect heeft voor iemand die het nazisme aanhangt?

De islam is een sekte die niet en anders gelovige volledig de grond in trapt (discrimineert, met erger dan een beest vergelijkt), en die zijn onderdanen aanzet om niet en anders gelovige als hun mindere te beschouwen, tegen ze te strijden, en ze te vermoorden.

De islam is een op religie gebaseerde oorlogsdoctrine die puur en alleen uit is op macht en overheersing, en heeft sinds zijn ontstaan de wereld niets als leed en ellende bezorgt:
Over the last 1400 years, 270 million non-believers were murdered by Muslim jihadists.
Islam destroyed the Christian Middle East and Christian North Africa.
It is estimated that upwards of
60 million Christians were slaughtered during this conquest.
Also, half the Hindu civilization was annihilated and 80 million Hindus murdered.
Islamic jihad also destroyed over 10 million Buddhists.
In other words;
  • Islam is a killing machine!
Bron: "The sword of islam"
Geef mij eens één goede reden waarom ik als niet gelovige iemand die een dergelijke ideologie aanbid, als absolute waarheid beschouwd, en deze letterlijk probeert na te leven, zou moeten respecteren...

(En je mag er een heel weekend over na denken... :smile: )
Silly

Bericht door Silly »

420 miljoen mensen :shock:

voor een religie van vrede is dat best veel weetje...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
faith

Bericht door faith »

Ik vind het erg jammer dat ik werd verbannen alleen maar omdat ik het niet met jullie eens ben. Als je terug leest kun je zien dat sommige mensen ook erg lullige dingen tegen ME hebben gezegd en die worden dan niet verbannen? waarom wordt hier zo'n onderscheid gemaakt?

ME word uitgescholden voor landverrader, haar ouders zouden zich kapot schamen enz. Maar wie zijn jullie omdat zo te zeggen? jullie mogen haar wel voor alles en nog wat uitmaken, alleen maar omdat ze een moslima is. en als ik er tegen inga, word ik gelijk verbannen. beetje vreemd vind ik het.. :?
Ketter

Bericht door Ketter »

faith schreef:Ik vind het erg jammer dat ik werd verbannen alleen maar omdat ik het niet met jullie eens ben.
Ben jij of ME verbannen?
Zonder (ji)haat straat.

faith

Bericht door faith »

Ketter schreef:
faith schreef:Ik vind het erg jammer dat ik werd verbannen alleen maar omdat ik het niet met jullie eens ben.
Ben jij of ME verbannen?

Ik was verbannen voor een weekend :S, van ME weet ik niet heb haar niet meer gesproken..
Ketter

Bericht door Ketter »

faith schreef:
Ketter schreef:
Ben jij of ME verbannen?

Ik was verbannen voor een weekend :S, van ME weet ik niet heb haar niet meer gesproken..
Tja, ik heb natuurlijk niet alles gevolgd, he. Maar ik vind het wat raar.

Ik weet wel dat men hier effe dacht dat jij en ME dezelfde waren. En er is hier een not-done policy over dubbele accounts.

Ik weet dat we hier 's moslims hebben gehad ook inlogden als een 'atheist' om dan die atheist zich te laten gedragen zoals zij atheisten zien: moraalloze varkens. Met andere woorden, ze parodieerden eigenlijk hun eigen misvattingen op wat vrijzinnigheid is: zoals mogen doen wat je wil. Echter, zo doorzichtig dat geen van ons echt misleid was.

Nu goed, ik merk duidelijk dat je niet begrijpt waarom je geband werd. En dat is niet goed, als een mens niet weet waarom zoiets gebeurt. het is mogelijk ook dat de admins hebben zich hier dus vergist.

Ikzelf sta nogal hard op het punt dat we niemand mogen bannen die eerlijk zijn mening zegt. En zelfs trollen wordt redelijk lang getolereerd.

Dus stel ik voor dat we allemaal terug met een schone lei beginnen:

Welkom faith,

Ik merk dat jij een vriendin hebt die moslima is geworden, hoe sta jij er tegenover? Persoonlijk loop ik met de overtuiging rond dat mensen die deze religie aanhangen, en dat is hun recht, toch ook eventjes op de minder goede kanten van de religie moeten gewezen worden: exmoslims worden bedreigd in lijf en leven, en er zijn meer aanduidingen van een sectemenaliteit: moslimas mogen niet met ongelovigen trouwen, en eigenlijk zelfs niet "omgaan" volgens de regel, Islam is meer dan een andere religie de religie van helledreiging. Islam tolereert geen kritiek, enz.

Islam deelt mensen in twee groepen in: de goeie, zuivere gelovigen en de onreine ongelovigen bestemd voor de hel. Dit staat eigenlijk diametraal tegenover het seculiere, multiculturele ideaal van gelijkheid van eenieder.

Ben jij je daarvan bewust, en hoe ga je hiermee om? Hoe ziet je vriendin dit, ik vermoed dat ze er niet mee akkoord gaat, of wel?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Plaats reactie