voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:
faith schreef:jullie bestempelen juist dingen die niet waar zijn
Wat hebben wij aan zo'n antwoord faith.
Niks. Dit word een ja, nee spelletje.
Misschien kan je de volgende keer met wat feiten komen?
Anders kan je beter je mond houden.
Iedereen die dit forum leest krijgt nu een domme indruk van je.

Vriendelijke groet.
Domme indruk? als mensen het zo dom vinden waarom gaan ze dan nog tegen mij in hahaha
Ik heb heb al een aantal feiten gegeven, maar wat ik zeg is volgens jullie toch een leugen, dus ja wordt een ja en nee spelletje dan he.
and i dont care what people think of me ;)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

faith schreef:
Ariel schreef:
faith schreef:jullie bestempelen juist dingen die niet waar zijn
Wat hebben wij aan zo'n antwoord faith.
Niks. Dit word een ja, nee spelletje.
Misschien kan je de volgende keer met wat feiten komen?
Anders kan je beter je mond houden.
Iedereen die dit forum leest krijgt nu een domme indruk van je.

Vriendelijke groet.
Domme indruk? als mensen het zo dom vinden waarom gaan ze dan nog tegen mij in hahaha
Ik heb heb al een aantal feiten gegeven, maar wat ik zeg is volgens jullie toch een leugen, dus ja wordt een ja en nee spelletje dan he.
and i dont care what people think of me ;)
Jij geeft geen feiten. Jij geeft kreten.
Roelof heeft je een aantal feiten gegeven.
Ik heb je daar een aantal keer aan herinnerd.
En wat Roelof zegt wordt onderbouwd met soera's en verzen....
Dat verwachten wij ook van jou.

Maar je reageert er systematisch NIET op.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Thomas schreef:
faith schreef:
Ariel schreef: Wat hebben wij aan zo'n antwoord faith.
Niks. Dit word een ja, nee spelletje.
Misschien kan je de volgende keer met wat feiten komen?
Anders kan je beter je mond houden.
Iedereen die dit forum leest krijgt nu een domme indruk van je.

Vriendelijke groet.
Domme indruk? als mensen het zo dom vinden waarom gaan ze dan nog tegen mij in hahaha
Ik heb heb al een aantal feiten gegeven, maar wat ik zeg is volgens jullie toch een leugen, dus ja wordt een ja en nee spelletje dan he.
and i dont care what people think of me ;)
Jij geeft geen feiten. Jij geeft kreten.
Roelof heeft je een aantal feiten gegeven.
Ik heb je daar een aantal keer aan herinnerd.
En wat Roelof zegt wordt onderbouwd met soera's en verzen....
Dat verwachten wij ook van jou.

Maar je reageert er systematisch NIET op.
Lees terug naar mijn posts waar ik met FEITEN kom uit boeken, ik geef er zelfs bronnen bij!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

faith schreef:
Thomas schreef:
faith schreef: Domme indruk? als mensen het zo dom vinden waarom gaan ze dan nog tegen mij in hahaha
Ik heb heb al een aantal feiten gegeven, maar wat ik zeg is volgens jullie toch een leugen, dus ja wordt een ja en nee spelletje dan he.
and i dont care what people think of me ;)
Jij geeft geen feiten. Jij geeft kreten.
Roelof heeft je een aantal feiten gegeven.
Ik heb je daar een aantal keer aan herinnerd.
En wat Roelof zegt wordt onderbouwd met soera's en verzen....
Dat verwachten wij ook van jou.

Maar je reageert er systematisch NIET op.
Lees terug naar mijn posts waar ik met FEITEN kom uit boeken, ik geef er zelfs bronnen bij!
Laatste keer faith:

Roelof kwam met een aantal soera's.
Daar heb je ondanks alle herinneringen NIET op gereageerd.
Dat zijn onderdelen van jouw koran. (Voor je het niet weet).

De bedoeling is dat je ff reageert op de post van Roelof!!!!!!!!

Laten we het anders stellen....
Als je niet reageert ben je het er dus eens wat Roelof schreef.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Thomas schreef:
faith schreef:
Thomas schreef: Jij geeft geen feiten. Jij geeft kreten.
Roelof heeft je een aantal feiten gegeven.
Ik heb je daar een aantal keer aan herinnerd.
En wat Roelof zegt wordt onderbouwd met soera's en verzen....
Dat verwachten wij ook van jou.

Maar je reageert er systematisch NIET op.
Lees terug naar mijn posts waar ik met FEITEN kom uit boeken, ik geef er zelfs bronnen bij!
Laatste keer faith:

Roelof kwam met een aantal soera's.
Daar heb je ondanks alle herinneringen NIET op gereageerd.
Dat zijn onderdelen van jouw koran. (Voor je het niet weet).

De bedoeling is dat je ff reageert op de post van Roelof!!!!!!!!

Laten we het anders stellen....
Als je niet reageert ben je het er dus eens wat Roelof schreef.
Dat maak jij ervan! Ik heb je al gezegd, ik lees zelf boeken en leer zelf wat deze relegie inhoud. en als ik het niet met jullie eens ben, dan ben ik dat niet!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ok Dus je bent het niet eens met Roelof.

roelof liegt dus.
De soera's die Roelof citeert bestaan niet.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

ik ben het er niet mee eens dat moslims volgens jullie meteen de stempel "slechterik'' krijgen.
nogmaals ik kom hier niet om de islam te verdedigen, ik wil gewoon dat jullie iedereen gelijk behandelen. Dat deed ME bij jullie toch ook? en als ik naar verhalen kijk op dit forum waar moslims iets vertellen, nou, dan worden ze gelijk afgezeikt!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

faith schreef:ik ben het er niet mee eens dat moslims volgens jullie meteen de stempel "slechterik'' krijgen.
nogmaals ik kom hier niet om de islam te verdedigen, ik wil gewoon dat jullie iedereen gelijk behandelen. Dat deed ME bij jullie toch ook? en als ik naar verhalen kijk op dit forum waar moslims iets vertellen, nou, dan worden ze gelijk afgezeikt!
Wanneer ga je antwoord geven op wat Roelof en ik vragen?
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

als pasen en pinksteren op 1 dag valt!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

faith schreef:als pasen en pinksteren op 1 dag valt!
Dat is fijn faith.
want dat betekent dat je het eens bent met de stelling van Roelof.
En dat hij dus heeft angetoond dat de koran een zeer discutabel boekwerkje is.
En dat jij het daar mee eens bent.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Thomas schreef:
faith schreef:als pasen en pinksteren op 1 dag valt!
Dat is fijn faith.
want dat betekent dat je het eens bent met de stelling van Roelof.
En dat hij dus heeft angetoond dat de koran een zeer discutabel boekwerkje is.
En dat jij het daar mee eens bent.
als jij dat wilt denken of gelooft, moet je dat lekker doen
zolang ik het zelf maar weet;)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Beste faith,

Omdat jij het er me eens bent dan nog een keer de soera's en het commentaar van Roelof.
Zodat je zeker weet waar je het mee eens bent.
Waarvoor nogmaals mijn dank
Roelof schreef:
Enkele citaten uit het boek wat mohammedanen als woord (en wet die zij dienen na te leven) van een god, en als absolute waarheid beschouwen:
  • Discriminatie;
2.221: En huw geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij je mag behagen. En huw haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij je mag behagen. Zij noden tot het Vuur, maar God noodt je tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

3.110: Gij (Moslims) bent het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; je gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in God. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders.

3.118: O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.[/b]

2.120: En de Joden en de Christenen zullen je nooit welgezind zijn, tenzij je hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, God's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien je hun wensen volgt, nadat de kennis tot je is gekomen, zul je aan God Vriend noch Helper hebben.

3.85: En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

4.34: Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.

8.22: Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8.55: Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
  • Aanzet tot strijd;
Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:

Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
  • Aanzet tot moord en gewelddadigheid;
Hoofdstuk 2, vers 178:
O jij die gelooft, vergelding inzake doodslag is je voorgeschreven: de vrije man tegen de vrije man, de slaaf tegen de slaaf en de vrouw tegen de vrouw. Maar, indien iemand kwijtschelding is verleend door zijn broeder, dan moet de eis billijk zijn, en betaling moet hem worden gedaan met goedheid. Dit is verzachting en barmhartigheid van jouw Heer. Wie daarna overtreedt, hem wacht een pijnlijke straf.

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 15:
En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 8, vers 12:
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

44.47: "Grijpt hem en sleurt hem in het midden van het laaiend Vuur;
44.48: Giet daarna als marteling kokend water op zijn hoofd."
Allemaal teksten uit het heilige boek die voor elke aanhanger van Mohammed's leer tijdloos zijn en tot op de dag van vandaag dienen te worden nageleefd om hun denkbeeldige almachtige te behagen en een plekje in zijn zogenaamde hemelse paradijs te bemachtigen Faith
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Colour
Berichten: 18
Lid geworden op: ma jul 23, 2007 8:04 pm
Locatie: Zuid-holland

Bericht door Colour »

Antwoord eens Faith..
ik zou ook graag een concreet antwoord willen horen, op de vragen van roelof/thomas
Colour Your Mind
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Hoi Thomas,

Leuk dat je er weer bent: een man en man, een woord een woord...
Ik heb je een aantal vragen gesteld. Wil je beantwoorden svp? Dat kan per PM uiteraard.

Ik kan ze ook nog een paar quoten als je wilt, voor het geval je ze vergeten bent.

mvg, Polleke
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Thomas schreef:Beste faith,

Omdat jij het er me eens bent dan nog een keer de soera's en het commentaar van Roelof.
Zodat je zeker weet waar je het mee eens bent.
Waarvoor nogmaals mijn dank
Roelof schreef:
Enkele citaten uit het boek wat mohammedanen als woord (en wet die zij dienen na te leven) van een god, en als absolute waarheid beschouwen:
  • Discriminatie;
2.221: En huw geen afgodendienaressen voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slavin is beter, dan een afgodendienares, ofschoon zij je mag behagen. En huw haar (gelovige vrouwen) niet aan afgodendienaren uit, voordat zij geloven; waarlijk een gelovige slaaf is beter, dan een afgodendienaar, ofschoon hij je mag behagen. Zij noden tot het Vuur, maar God noodt je tot de Hemel en tot vergiffenis door Zijn gebod. En Hij maakt Zijn tekenen aan de mensen duidelijk, opdat zij lering zullen trekken.

3.110: Gij (Moslims) bent het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; je gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in God. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders.

3.118: O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.[/b]

2.120: En de Joden en de Christenen zullen je nooit welgezind zijn, tenzij je hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, God's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien je hun wensen volgt, nadat de kennis tot je is gekomen, zul je aan God Vriend noch Helper hebben.

3.85: En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

4.34: Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.

8.22: Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8.55: Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
  • Aanzet tot strijd;
Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:

Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
  • Aanzet tot moord en gewelddadigheid;
Hoofdstuk 2, vers 178:
O jij die gelooft, vergelding inzake doodslag is je voorgeschreven: de vrije man tegen de vrije man, de slaaf tegen de slaaf en de vrouw tegen de vrouw. Maar, indien iemand kwijtschelding is verleend door zijn broeder, dan moet de eis billijk zijn, en betaling moet hem worden gedaan met goedheid. Dit is verzachting en barmhartigheid van jouw Heer. Wie daarna overtreedt, hem wacht een pijnlijke straf.

Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 15:
En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Hoofdstuk 4, vers 91:
Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen, doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

Hoofdstuk 5, vers 33:
De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Hoofdstuk 8, vers 12:
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

Hoofdstuk 9, vers 5:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

44.47: "Grijpt hem en sleurt hem in het midden van het laaiend Vuur;
44.48: Giet daarna als marteling kokend water op zijn hoofd."
Allemaal teksten uit het heilige boek die voor elke aanhanger van Mohammed's leer tijdloos zijn en tot op de dag van vandaag dienen te worden nageleefd om hun denkbeeldige almachtige te behagen en een plekje in zijn zogenaamde hemelse paradijs te bemachtigen Faith
kinderachtig dit zeg! Ik ben het er helemaal niet mee eens, en laat mij het er lekker niet mee eens zijn. (zie eerdere posts)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik ben het er helemaal niet mee eens, en laat mij het er lekker niet mee eens zijn.
Als Moslima heb je de keus niet.
Het paganistisch gedachtengoed van Islam lat alleen letterlijke volging na.
kinderachtig dit zeg!
Dit kinderachtig noemen is je veroordeling tot de Moslimahel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

BFA schreef:
Ik ben het er helemaal niet mee eens, en laat mij het er lekker niet mee eens zijn.
Als Moslima heb je de keus niet.
Het paganistisch gedachtengoed van Islam lat alleen letterlijke volging na.
kinderachtig dit zeg!
Dit kinderachtig noemen is je veroordeling tot de Moslimahel.

Ik ben geen moslima, of kun jij soms ook al niet lezen :?
Colour
Berichten: 18
Lid geworden op: ma jul 23, 2007 8:04 pm
Locatie: Zuid-holland

Bericht door Colour »

faith schreef:
BFA schreef:
Ik ben het er helemaal niet mee eens, en laat mij het er lekker niet mee eens zijn.
Als Moslima heb je de keus niet.
Het paganistisch gedachtengoed van Islam lat alleen letterlijke volging na.
kinderachtig dit zeg!
Dit kinderachtig noemen is je veroordeling tot de Moslimahel.

Ik ben geen moslima, of kun jij soms ook al niet lezen :?
ów :?
Colour Your Mind
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je bent nog GEEN moslima....

Maar niet getreurd Faith. De hel bestaat niet.
Dus jij zal er niet inkomen.
Het enige wat nu heel erg op een hel lijkt is de Islam. En die bestaat wel.
Nog wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Ariel schreef:Je bent nog GEEN moslima....

Maar niet getreurd Faith. De hel bestaat niet.
Dus jij zal er niet inkomen.
Het enige wat nu heel erg op een hel lijkt is de Islam. En die bestaat wel.
Nog wel.
en de islam is de snelt groeiende relegie van de wereld! succes dan met z'n allen :lol:
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik ben geen moslima, of kun jij soms ook al niet lezen
Jij klinkt op en top als een pas bekeerde Moslima.

Islam is ingewikkeld, je kan het niet in één keer leren kennen.
Herinner wat ik vertelde over de opeenvolgende initiaties van het Paganisme.
Langzaam wordt je vastgezet in het systeem, tot je individualiteit weg is en je niets meer kan dan volgen.
Op dat ogenblik kom je wel te weten wat echte Islam inhoudt.

TIk, tik, tik, zoals het klokje in Islam tikt, KABOUMT het ergens.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Beste Faith,
en de islam is de snelt groeiende relegie van de wereld! succes dan met z'n allen
Is dit weer zo een ''feit' dat je uit jouw boekjes heb gevonden..

Ten eerste:
De islam is niet het snelst groeidende geloof maar het bahai geloof Verder groeit de Islam NIET door bekeering maar door voortplanting.Dit hebben al diverse onderzoeken uitgewezen en is makkelijk te controleren.Kijk bijvoorbeeld is in jouw straat naar het aantal kinderen van Moslims en niet-moslims..Je zal zien waarom deze religie zo ''snel' groeit.

Dit geeft een vertekend beeld van de echte situatie van de Islam...Zo verlaten moslims met miljoenen hun geloof...Kijk bijv naar afrika(6 miljoen per jaar)algerije,India,Iran,Marokko etc

Ten tweede:
Ook al zou de Islam het snelst groeiende geloof te wereld zijn,Wat bewijst dat?Dit bewijst net zo veel als dat het Christendom het Grootste Geloof in de wereld is.
Deze cijfers zeggen niks over het waarheidsgehalte van deze geloven.

laat ik een voorbeeld geven
Een paar honderd jaar geleden geloofde 99% van de mensen nog in een platte aarde.Wilt dit zeggen dat de aarde in die tijd plat was omdat iedereen dat gelooft?NEE..De waarheid laat zich namelijk niet vormen door de meerderheid...


Nu deze mythe ontmaskert is wil ik je wat vragen.

Je zegt dat jouw informatie over de islam haalt uit Boekjes..En dat je al met feiten bent gekomen dat onze beweringen weerlegt...

Nu mijn vraag....

waaruit beredeneren jouw boekjes?Wat is de bron waarop ze hun mening baseren?

Is dit niet de Qur'an???En wanneer iemand dus met Qur'an teksten aankomt kan je deze niet als onwaarheid bestempelen omdat het in jouw boekje anders staat!!.Het enigste wat je kan doen is onze de juiste context geven en zo de ware betekenis van het vers leren te begrijpen...Maar Helaas de juiste Interpretatie van deze versen is te vinden in de tasfir en hadeeths.En die heb ik ze ook al verschillende malen zien aanhalen..

Verder Hebben we het hier puur over de Quran en niet over de moslim....(Ik scheid nu even theoretisch het geloof van de man)....Dus wanneer een moslim iets slechts doet hoeft dit geen verband te hebben met de Quran of islam..Maar dit geld dan ook natuurlijk als hij iets goed doet.(Dit is persoonsgebonden)..Alleen de Quran kan ons uitsluitsel geven of dit verband heeft met de islam of niet...

Dus wijzen naar jouw vrienden bewijst helemaal niks!!
JESUS IS LORD...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

faith schreef:ik ben het er niet mee eens dat moslims volgens jullie meteen de stempel "slechterik'' krijgen.
nogmaals ik kom hier niet om de islam te verdedigen, ik wil gewoon dat jullie iedereen gelijk behandelen. Dat deed ME bij jullie toch ook? en als ik naar verhalen kijk op dit forum waar moslims iets vertellen, nou, dan worden ze gelijk afgezeikt!
Beste faith,

Waar in dit topic heb ik moslims voor slechterikken uitgemaakt?
En zou je misschien een post van mij willen quoten waarin ik ME afzeik?

Wat ik wel deed:
  • - Ik gaf je verzen uit de koran waarin moslims worden aangezet om niet en anders gelovigen te discrimineren (niet als een gelijke te behandelen), waar niet moslims als slechterikken worden neergezet en met erger dan een beest vergeleken.
    - Ik gaf je verzen uit de koran waarin moslims worden aangezet tot het strijden tegen niet en anders gelovigen, puur en alleen om het feit dat die niet en anders gelovigen een andere mening hebben.
    - Ik gaf je verzen uit de koran waarin moslims worden aangezet tot moord en het gebruik van geweld tegen niet en anders gelovigen als zij niet onderdanig zijn aan de wil van de islam.
    - Ik gaf je cijfers van de vele (onschuldige) slachtoffers die de moslims sinds het ontstaan van de islam gemaakt hebben naar aanleiding van die verzen.
    - Ik gaf je voorbeelden van landen waar moslims nog steeds bezig zijn om die verzen letterlijk na te leven, landen waar dagelijks bloed van onschuldige mensen vloeit in naam van de god van de mohammedanen.
    - Ik gaf je een vers uit de koran waaruit blijkt dat de vrouwen binnen de islam een minderwaardige positie bekleden omdat zij onderdanig moeten zijn aan de man die zelfs door de islam wordt voorgeschreven om lichamelijk geweld te gebruiken als hij alleen het vermoeden heeft (vreest) dat zijn vrouwtje hem niet gehoorzaam is.
    - Ik gaf je een vers waarin staat beschreven dat een mohammedaanse man niet met een niet of anders gelovige vrouw mag trouwen van zijn religieuze dictatuur (sekte).
    - Ik gaf aan waarom de islam niets anders dan een op religie gebaseerde oorlogsdoctrine is die maar één doel voor ogen heeft (macht en overheersing), en die dit doel probeert te bereiken door de mensen die het in zijn macht heeft bang te maken met vreselijke ‘hiernamaalse’ straffen als ze zich niet aan de dominante wil van de zogenaamde almachtige allah onderwerpen, en ze aan te zetten tot haat, strijd, moord en doodslag, en het gebruik van geweld tegen niet en anders denkenden, waar degene die in die strijd omkomen dan weer een grote beloning wordt belooft in het zogenaamde hemelse paradijs van de islamitische god.
Waarop jij reageerde met:
faith schreef:jullie bestempelen juist dingen die niet waar zijn
Dat je mijn mening niet respecteerd en mij voor leugenaar uitmaakt vind ik nog tot daar aan toe, maar je maakt daarmee ook de god van jouw vriendje voor leugenaar uit omdat de koran (en dus ook de verzen die ik quote) volgens elke moslim (en dus ook jouw islamitische vriendje) het woord van een almachtige god en de absolute waarheid zijn!

Hoe kun je zoiets doen terwijl je zelf hier de mond zo vol hebt over het respecteren van mensen die de islam aanbidden?
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Vrijheid van meningsuiting

Islam erkent de individuele persoonlijkheid van de vrouw. Op grond daarvan geniet zij een aantal basisrechten die verband houden met vrijheid van meningsuiting. Zo stelt het Islamitisch model dat iedereen - mannen en vrouwen - volledig vrij zijn om hun godsdienst te kiezen. Vrouwen worden ook aangemoedigd deel te nemen aan het publiek debat en hun opvattingen aangaande economie, godsdienst, sociale aangelegenheden enz. bij te dragen. De getuigenis van een vrouw in wettelijke disputen is rechtsgeldig. Islam kent de vrouw het recht toe vrij haar echtgenoot te kiezen. Na haar huwelijk, behoudt zij haar eigen naam. Het Islamitisch huwelijk is een verbintenis tussen gelijken. Het is geen contract van dienstbaarheid. Vrouwen moeten dus mannen niet dienen. Islamitische echtgenoten worden integendeel geacht hun vrouwen te helpen in het huishouden naar het voorbeeld van Profeet Mohammed die ook een deel van de huishoudelijke taken voor zijn rekening nam.

Mannen en vrouwen zijn voor God dus volkomen gelijkwaardig. De Koran en de Sunnah herhalen steeds weer dat God een persoon boven een andere verkiest op grond van zijn bewustzijn van en liefde en vrees voor God. Alle andere criteria (zoals ras, sexe, land, afkomst, enz... ) zijn van geen enkele tel. In zijn laatste preek hammerde Mohammed daar ook nog eens op wanneer hij zei:
De Islam biedt aan de vrouw een soort van vangnet. Volgens de Islam, is de echtgenoot de behoeder van zijn vrouw:
'Mannen zullen volledig zorg dragen van vrouwen' (Koran 4:34)
(De arabische uitdrukking spreekt van 'qawwam', d.i. een intensieve vorm van qaim of 'iemand die verantwoordelijk is voor' of 'iemand die zorgt voor' een ding of een persoon).
Dit betekent dat haar echtgenoot voor haar moet zorgen: hij moet voor haar fysische veiligheid instaan en hij moet instaan voor haar financiële zekerheid (voorzien in woonst, kledij, voeding, medicijnen enz) - ook als de vrouw zelf werkt en zelf een vermogen of een inkomen heeft. In samenhang hiermee, is het erfdeel van een dochter in de Islam kleiner dan dat van een zoon. Immers, de dochter mag het geld dat zij erft volledig voor zichzelf houden terwijl de zoon ervan moet besteden voor zijn familie, zijn vrouw, zijn kinderen enz.
De man is er ook toe gehouden zijn vrouw attent en liefdevol te behandelen.
'Waarlijk, de meest volmaakte in geloof onder de gelovigen is hij die best gemanieerd is en meest voorkomend (attent, vriendelijk) is voor

ZO HIER HET BEWIJS!
bron:http://users.telenet.be
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ZO HIER HET BEWIJS!
bron:http://users.telenet.be
Zwak, een bron zonder enige rechtsgeldigheid.
Een kanaal van Taqiyah, naar ongelovigen toe gericht.
De ware aard verbergen, via een andere betekenis.

Kom eens met iets anders.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie