voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

voorstellen

Bericht door ME »

Ik ben een nederlandse meid van 22 en bekeerd tot islam sinds
04-2007, hamdullilah.

Ben hier gekomen om de islam te vertellen en te verdedigen.
Ik heb hier HEEL wat respectloze dingen gelezen. (HELAAS)

Heb respect voor mij, dan zal ik dat ook voor jullie hebben.

groetjes,
ME
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Re: voorstellen

Bericht door sprot »

ME schreef:Ik ben een nederlandse meid van 22 en bekeerd tot islam sinds
04-2007, hamdullilah.

Ben hier gekomen om de islam te vertellen en te verdedigen.
Ik heb hier HEEL wat respectloze dingen gelezen. (HELAAS)

Heb respect voor mij, dan zal ik dat ook voor jullie hebben.

groetjes,
ME
Wat noem je 'respect' ??, Je gelijk geven ??

btw, welkom ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

hey

Bericht door ME »

niet gelijk geven, dat maak jij ervan..
elkaar als gelijken behandelen.
Heb net 1 bericht geplaatst en wordt meteen aangevallen :shock:

maar goed, dankjewel voor t welkom.
Laatst gewijzigd door ME op do jul 05, 2007 4:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

ook een welkom.

Raar dat je onze mening al van in het begin als respectloos beschouwt.

Mogen wij uw mening dan evenzeer als respectloos beschouwen? of zijn moslims zo superieur dat ze per definitie moeten gerespecteerd worden?

Bezie jij de niet-moslims reeds als dhimmies? of nog minder misschien?

Wat vind jij trouwens van de apartheidspolitiek in de islam?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Welkom hier ME.
Wij respecteren je best hoor, wij verwerpen de moslims niet, wij hebben enkel een afkeer gekregen van de islam na lezing van de koran en ahadith.

Waarom heb jij je tot de islam bekeerd ? Moslimvriendje ?
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

hey

Bericht door ME »

Heb MEERDERE respectloze reacties gezien en quote's.
Dat vind ik jammer.

Ik respecteer iedereen zijn mening verder.
En ongelovigen zijn niet minder dan andere mensen, alleen ze zijn niet geleid.

Ik ben verloofd met een moslim.
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

hey

Bericht door ME »

Ik ben moslima geworden, omdat mijn hart voelde dat ik dat moest doen en ik ook echt geloof dat er maar 1 god is en dat dat alleen Allah (Subh.WT) is en dat mohammed (SAW) zijn boodschapper is.

Ik heb het leren kennen uit nieuwsgierigheid. Mijn verloofde is niet zo praktiserend (helaas) , in tegenstelling tot ikzelf.

Het is HELEMAAL uit mijzelf gekomen en hij wist tot de dag van te voren niet, dat ik moslim ging worden.
katie
Berichten: 427
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 3:55 pm
Locatie: belgie

Bericht door katie »

Beste ME,

Ook welkom hier.

Wat betekend "hamdullilah" ?

Verloofd met een moslim ? Is hij practiserend ? Want relaties voor het huwelijk zijn toch haram ?

Katie
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

hey katie

Bericht door ME »

Hey katie,

Het is idd haram om een relatie te hebben, maar dat heb ik niet.
Ik ben verloofd, dat is omdat ik met hem ga trouwen. Dat mag wel.

Hij is niet echt praktiserend (helaas), maar dat gebeurt snel hopelijk.

Hamdullilah betekent alle lof zij aan Allah.

groetjes,
ME
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Beste ME,

Ik wil jou van harte welkom heten.
Ik hoop dat jij hier een leerzame periode tegemoet gaat.
Ik zie dat er wat gelijkenissen zijn tussen onze levens.Ik ben met een voormalig moslima, maar zij heeft besloten na een vergelijkend onderzoek zich te bekeren.Mijn vraag aan jouw is:Heeft ook bij jouw een grondig onderzoek geleid naar jouw bekering?Waarom Is de Quran voor jouw de Waarheid?



God Bless
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Ik was helemaal vergeten te zeggen:

Ana sa'eed be leqaa'ki :D (leuk om je te leren kennen)

atamanna laki waqttn sa'eeda(ik hoop dat je een leuke tijd zult hebben)

Maa' Assalama,
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Deovolanthe schreef:Ik was helemaal vergeten te zeggen:

Ana sa'eed be leqaa'ki :D (leuk om je te leren kennen)

atamanna laki waqttn sa'eeda(ik hoop dat je een leuke tijd zult hebben)

Maa' Assalama,
Ben je Arabische?

Welkom trouwens beste ME! En ik wens je een fijne tijd hier toe.

Nu in het Marokkaans:

Merhebebiek! (welkom) ou ena ken temena et kouwez el wagt heneya mezyena. ( Ik hoop dat je hier een fijne tijd zult beleven)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Ben je Arabische?
Nee ik ben niet van arabische afkomst,Maar ik beheers de klassiek arabisch taal redelijk door mijn vooropleiding.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom hé,

Je inval met de repectmantra toony dat je niet anders dan Moslim kan zijn.
Je hebt alle recht om te dromen.
Of je dromen respect verdienen is een andere vraag.
Wat doe je ermee?
Prettige tijd nog.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

ME

Respect moet je verdienen en ik heb geen respect voor de Islam/de 'profeet' noch voor jou omdat je tot die 'religie' wilt behoren. Om te geloven in "een God" hoef je jezelf niet over te leveren aan een wrede, intolerante, discriminerende, racistische, oorlogvorende, hatende, gruwelijk wrede 'Allah'

met een 'profeet' van 50 jaar die een kind van 9 jaar verkrachtte - reden waarschijnlijk waarom Aisha geen kinderen kon krijgen.

nogmaals respect is niet automatisch en uiteindelijk toont jouw 'Allah'geen enkel respect voor anders-gelovigen, en begon die 'profeet'met het vermoorden van 'heidenen', christenen en Joden.

Jij kan hier heel veel leren - voordat het te laat is en jij jouw leven opdoekt aan een macho vrouw-onderdrukkende Arabische religie met een macho vrouwonderdrukkende Arabische cultuur zoals regelrecht een schop in de onderbuik van jouw de cultuur van jouw Nederlandse voorouders.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Respect moet je verdienen en ik heb geen respect voor de Islam/de 'profeet' noch voor jou omdat je tot die 'religie' wilt behoren. Om te geloven in "een God" hoef je jezelf niet over te leveren aan een wrede, intolerante, discriminerende, racistische, oorlogvorende, hatende, gruwelijk wrede 'Allah'

Verwacht dan ook geen respect van de Moslims! Immers je respecteert de Islam niet.

'Inna Sharra Ad-Dawābbi `Inda Allāhi Al-Ladhīna Kafarū Fahum Lā Yu'uminūna.


Nu begrijp ik waarom Allah de Barmhartige, de Alwetende en Almachtige deze vers heeft geopenbaard. :wink:

Je bent inderdaad een Dawabi.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Verwacht dan ook geen respect van de Moslims! Immers je respecteert de Islam niet.
Beste Chaimae, het is juist andersom.
Amorele atheistische nitwit
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Chamae

Ik kan mij niet herinneren dat ik enig respect zie van moslims voor ons en onze cultuur - en die Koran en Mohammed maken helemaal een potje van "respect".

Dat jij je laat verlakken door de Islam moet je zelf weten maar verwacht dit niet van anderen. :roll:

En jij hoeft mij geen respect te geven want ik wil niks te maken hebben met 'moslima's'. vrouwen die denken in de 21e eeuw een kuisheidsggordel op hun hoofd te moeten dragen van GOD :roll: t.b.v. van hun moslim mannen 'die zich sexueel niet kunnen beheersen' en van plan zijn moslima's aan de lopende band te verkrachten 'indien zij geen hoofddoek dragen'. :roll: Bovendien mannen die vier vrouwen mogen fckn - terwijl jij 1 op de vier bent en aan zijn slaapkamerdeur op jouw beurt moet wachten. :roll:

Give it to them baby - as that's the way they like it! :roll:
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

AAHHH

Bericht door ME »

anna schreef:ME

Respect moet je verdienen en ik heb geen respect voor de Islam/de 'profeet' noch voor jou omdat je tot die 'religie' wilt behoren. Om te geloven in "een God" hoef je jezelf niet over te leveren aan een wrede, intolerante, discriminerende, racistische, oorlogvorende, hatende, gruwelijk wrede 'Allah'

met een 'profeet' van 50 jaar die een kind van 9 jaar verkrachtte - reden waarschijnlijk waarom Aisha geen kinderen kon krijgen.

nogmaals respect is niet automatisch en uiteindelijk toont jouw 'Allah'geen enkel respect voor anders-gelovigen, en begon die 'profeet'met het vermoorden van 'heidenen', christenen en Joden.

Jij kan hier heel veel leren - voordat het te laat is en jij jouw leven opdoekt aan een macho vrouw-onderdrukkende Arabische religie met een macho vrouwonderdrukkende Arabische cultuur zoals regelrecht een schop in de onderbuik van jouw de cultuur van jouw Nederlandse voorouders.
Ik heb me netjes voorgesteld en mijzelf netjes gedragen.
Heb zelfs gezegd dat ik respect heb voor iedereen die respect voor mij heeft.

Maar WIE is hier nu racistisch? Ik kan er maar 1 aanwijzen!!!
Dat ze jou hier nog op dit forum laten vind is MOEILIJK om te geloven.

Ik ben benieuwd wie hier slechter terecht gaat komen..
Ik heb een goed leven, op mijn manier.
En dat ik in Allah (subh.wt) geloof moet jou toch niets uitmaken als het jou toch niet interesseerd.

Daarbij is het ALGEMEEN BEKEND, dat mohammed (saw) met Aicha speelde als met een kind. Hij heeft haar ongeroerd gelaten zolang zij kind was. Dit geloof is vredelievend, waarom denk jij anders dat er zoveel mannen en vrouwen bekeren tot Islam.

En wat je zegt over die 4 vrouwen. Voordat je daar over oordeelt, zou ik er maar even wat bronnen erbij verhalen, want dan lees je zelf dat de 1e vrouw het ermee eens moet zijn. Als zij dit niet is, gaat het niet door.

Waarom praat je over verkrachten?? JIJ BENT DEGENE DIE NOG VEEL TE LEREN HEEFT.

Ik ga niet jouw manier van leven niet belachelijk maken, zoals jij wel bij mij doet, want dat zou mij hetzelfde maken als jij.
En dat is wel het LAATSTE dat ik wil.

(((( dames die mij welkom hebben geheten, dankjullie wel... Dat Allah (subh.w.t) met jullie tevreden mag zijn inshallah..))))
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Polygamie is een goede oplossing als er weinig rijke mannen zijn en veel arme vrouwen. Polygamie is niet verplicht. Insha'allah houden ik en mijn toekomstige man zoveel van elkaar, is onze situatie zo goed, dat er geen vrouw bij komt. Als hij dat toch verlangt, zal ik eerst uitleg willen. Wil hij dit, omdat zijn behoeftes niet bevredigd worden? Hupsakee, naar een boekwinkel,kamasutra kopen. Wil hij dit, omdat hij mij niet meer hoeft? Nou, dan hoef ik hem ook niet, dan zeg ik 'toedeloe!' Wil hij dit, omdat de vrouw waarom het gaat, financieel het hoofd niet boven water kan houden? Ik zou haar helpen en proberen te koppelen aan een goede man, maar ik zou vragen aan mijn man of hij evenveel houd van haar als van mij en wat eigenlijk ons huwlijk inhoud als hij iedereen die arm is, wil trouwen. [/quote]


De behoefte aaan seksuele bevredeging bij de mannen is groter dan bij de vrouwen. Een man kan grote potentie hebben dat één vrouw hem niet kan bevredigen. Om te voorkomen dat hij het buitenhuis zoekt op een 'illegale'manier staat de Islam de man toe met 4 vrouwen tegelijk getrouwd te zijn. Een Moslom mag nooit geloven dat veelwijverij niet goed is. ( dat doe ik wel :oops: )
Allah heeft de man de mogelijkheid gegeven om meerdere vrouwen tegelijk te huwen. [3:4] Een man heeft daar goede redenen voor.

- Als de eerste vrouw haar huwelijke plichten niet kan of wil nakomen.
(Sexueel bevredigen)
- De eerste vrouw een slecht karakter heeft.
- De man geen geduld kan uitoefenen tijdens de dagen dat zijn vrouw
ongesteld is.
- De eerste vrouw haar man geen zoon heeft geschonken.
- De vrouw helemaal geen kinderen kan krijgen.
- Indien er voor de Djihaad veel mannen nodig zijn.

De reden is dus om ervoor te zorgen dat een man niet in zonde zal vallen en zijn geluk niet buiten het huwelijk gaat zoeken en voor fitna zorgt. Maar, er zit een grote MAAR aan verbonden. Polygamie is verboden als de man zijn vrouwen niet gelijk kan behandelen.

Zo heeft Shjeich Mohammed Ali Roebeishi gezegd dat een man slechts uit noodzaak en niet uit begeerte er meerdere echtgenotes bij mag hebben. Er kunnen namelijk veel verschillen ontstaan tussen de verschillende personen.

Volgens Yahya Moe'alammi is polygamie geen recht van de man. De man moet namelijk voldoen aan de voorwaarden van polygamie , waar een man nooit aan kan voldoen.

MVG,
Chaimae.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Daarbij is het ALGEMEEN BEKEND, dat mohammed (saw) met Aicha speelde als met een kind. Hij heeft haar ongeroerd gelaten zolang zij kind was.
Het is een feit dat hij huwde toen zij 6 was en dat hij het huwelijk concumeerde toen ze 9 was..er bestaan overleveringen die vertellen dat aisha tegen die tijd nog steeds met poppen speelde.

Het komt dus allemaal neer op de interpretatie van volwassenheid.Vind jij dat een meisje van 9 die met poppen speelt volwassen.Ik kom hier niemand veroordelen.Iedereen moet met de feiten doen wat hij of zij wilt
Dit geloof is vredelievend, waarom denk jij anders dat er zoveel mannen en vrouwen bekeren tot Islam.
Dit is een erg zwak argument.Er bekeren zich veel mensen tot de islam en dus moet het wel vrdelievend zijn en de waarheid bevatten.Hierdoor maakt je de waarheid relatief.de waarheid laat zich namelijk niet vormen door de meerderheid van de stemmen.

Honderden jaren geleden geloofde 99.9%van de mensen dat de aarde plat was,maar is de aarde hierdoor plat ?

Nee,natuurlijk niet....Dus het is geen geldig argument


En wat je zegt over die 4 vrouwen. Voordat je daar over oordeelt, zou ik er maar even wat bronnen erbij verhalen, want dan lees je zelf dat de 1e vrouw het ermee eens moet zijn. Als zij dit niet is, gaat het niet door.

Je hebt het hier Helaas bij het verkeerde eind.Eeen man word wel aangemoedigd om het met de vrouw te overleggen maar is hier niet toe verplicht.Als de man een 2e vrouw wilt trouwen dan mag dit zonder toestemming of medeweten van zijn 1e vrouw.Dus ik zou zelf de bronnen erop naslaan

Ik ga niet jouw manier van leven niet belachelijk maken, zoals jij wel bij mij doet, want dat zou mij hetzelfde maken als jij.
En dat is wel het LAATSTE dat ik wil.
ik vind dit een hele mooie statement.Respect moet in dit soort discussies hoogtij vinden.echter moet wij de waarheid niet verdoezelen.Maar er zijn verschillende manieren hoe je deze waarheid kan vertellen..Ik probeer daarom ook altijd met veel respect te praten,Want ik wil ook met respect behandeld worden(tevens is dit het 2e gebod gegeven door Jezus)


(((( dames die mij welkom hebben geheten, dankjullie wel... Dat Allah (subh.w.t) met jullie tevreden mag zijn inshallah..))))
Alleen damens :(

:wink:
JESUS IS LORD...
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

De behoefte aaan seksuele bevredeging bij de mannen is groter dan bij de vrouwen.
Waar haal je dit vandaan?
Ik (en anderen) hebben je al vaker uitgelegd dat dit NIET waar is. Wat nog mooier is is dat wij uit ervaring spreken.
Waarom hecht je meer waarde aan wat mannen willen/vinden dan aan de levensechte ervaringen van vrouwen ZELF??????
Waarom geloof je mannen wel met dingen over vrouwen en de vrouwen, waar het dus om gaat, niet?
Leg dat eens uit?
Een man kan grote potentie hebben dat één vrouw hem niet kan bevredigen.
Ik weet niet of je het weet...maar.... voor een vrouw is er geen beperking om 100 mannen per dag te neuken.
Kan een man 100 vrouwen per dag neuken?
Chaimae, je lult uit je nek.
Je hebt het over iets waar jij NIETS vanaf weet (zou mogen weten :wink: ). Je praat mannen na om hun "behoeftes" aan meerdere vrouwen te rechtvaardigen.
Die "rechtvaardiging" is NIET gestoel op enig waarheidsgehalte. Het is grote kolder. Ik snap niet dat jij in die mooie praatjes trapt. Jij bent een makkelijke prooi voor "mooipraters". Zonde. :cry:
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

- De eerste vrouw haar man geen zoon heeft geschonken.
Pardon?
Denken moslims nog dat vrouwen het geslacht bepalen van een kind? :oops:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Welkom ME !
Hopelijk heb je hier een leuke tijd.

Kus,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

hey

Bericht door ME »

het trouwen van een 2e of meerdere vrouw wordt idd wel in sommige gezinnen wel gestimuleerd,of anders gezegd aangeraden.
Maar er zijn zeker voorwaarden aan verbonden zoals hierboven genoemd.

Daarbij werd Aisha niet verkracht, dat wilde ik ook uitdrukken met wat ik zei. Misschien was ze jong, maar hoeveel mensen in andere landen trouwen niet vroeg?? maar idd.. de meningen zijn hier verschillend over.
Plaats reactie