nieuw

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

nieuw

Bericht door Pilgrim »

http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=44863

ik zag later dat er ook een Nederlands forum is. Dus vandaar, hier ben ik.

Ik heb de islam van mijn ouders meegekregen. Eerst was het nog niet eens zo erg. Mijn ouders waren niet zo extreem. Ze deden hun gebeden amper en mijn vader dronk elk weekend wel eens een biertje.
We deden de ramadan, maar dat was het dan.
Toen ik zestien was, begon mijn vader te veranderen. Hij werd radicaler. Ik moest vijf keer per dag met hem meebidden en vrijdag naar de moskee. Mijn moeder en zusje, die eerst nooit de hoofddoek opmoesten, moesten het nu wel. Mijn moeder ging nog een stapje verder. Zij loopt nu in een niqaab rond.

Geloof me, het was een ware hel!

Ik was de enige in dat huis die zag dat het verkeerd was. Mijn vader begon een jellaba te dragen en binnen twee weken had hij een baard, die hij nog steeds heeft. Hij probeerde me Arabisch te leren en me op een koranschool te dumpen.

Het maakte me weliswaar kapot. Het ergste was dat mijn mooie zusje niks deed. Vroeger was ze dat grappige, slimme, lieve meisje. Goedgebekt, altijd vrolijk. Nu is ze een spook. Ze is niks meer van vroeger.Ik herken haar niet meer. Mijn moeder is precies hetzelfde, alleen een tikje erger. Mijn vader heeft haar verboden het huis uit te gaan. Ze blijft daar de rest van har leven.

Het was twee weken voor mijn verjaardag toen ik het mijn vader ging vertellen. Ik was bang, maar wel zeker van wat ik van plan was te doen. Ik kan bijna niet beschrijven wat er gebeurde. Je kan zeggen dat mijn vader razend was. Razend, Razend. Je kan zeggen dat hij me heeft geslagen en gestompd, in gezicht en buik. En dan heb ik het niet over een keer. Je kan je vast niet voorstellen hoe hard ik dat huis ben uitgerend!

Ik bleef een tijdje bij een vriend. Maar ik wou daar niet blijven. Mijn vader kende die vriend ook en ik wist dat hij met zo zoeken. Toen belde mijn oom me op mijn mobiel. Het was de broer van mijn moeder en de zwager van mijn vader. Hij wou me helpen. Eerst twijfelde ik, aangezien mijn vader tot het uiterste zou gaan om me te vinden. Maar ik kende mijn oom en ik wist dat hij me nooit zo verraden.

Het was mijn oom die het appartement in Amsterdam voor me had geregeld, ver weg van mijn familie. Toen alles was geregeld (mijn kamer, mijn spullen en internet) heb ik een hele tijd achter de computer gezeten, gezocht op het internet. Ik zag de waarheid van de islam, zijn zogenaamde "profee"t" en hoe vredig het wel niet was. Niet dus. Je hebt geen idee hoe vreselijk ik me voelde, maar tegenlijk ook gelukkig, omdat ik de waarheid had gevonden.
Laatst gewijzigd door Anonymous op di jul 10, 2007 12:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Laat me raden, jij bent vast een Afghaan/Irakeez/Iraneez?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

hoi welkom hier. Vertel eens wat meer of moeten we naar internationaal gaan kijken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ik heb mijn bericht aangepast ;)
Chaimae schreef:Laat me raden, jij bent vast een Afghaan/Irakeez/Iraneez?
volbloed Irakees
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Hoi Faris en welkom.

Lost but not gone!!!!!!!!!!!
Perfecte ondertiteling.
That's the spirit!

Ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kunt en dat je je hier op je gemak zult voelen.

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Faris schreef:ik heb mijn bericht aangepast ;)
Chaimae schreef:Laat me raden, jij bent vast een Afghaan/Irakeez/Iraneez?
volbloed Irakees
Dat zegt genoeg. Ik ben een Marokkaanse Moslima. Aangenaamd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ook hallo.

ben jij ook een spook??
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Faris schreef:Ook hallo.

ben jij ook een spook??
je hebt het over mij....
Thomas dus???
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Thomas schreef:
Faris schreef:Ook hallo.

ben jij ook een spook??
je hebt het over mij....
Thomas dus???
hahahaa, nee Thomas
Ik heb het over de spoken die over straat lopen en het straatbeeld bederven.

hoofddoeken :twisted:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik draag de hijaab nog niet. Ik ga hem zo spoedig mogelijk dragen insa'Allah. Zodra ik er klaar voor ben.

Mijn moeder draagt er wel één. :=)
Laatst gewijzigd door Chaimae op di jul 10, 2007 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Faris schreef:
Thomas schreef:
Faris schreef:Ook hallo.

ben jij ook een spook??
je hebt het over mij....
Thomas dus???
hahahaa, nee Thomas
Ik heb het over de spoken die over straat lopen en het straatbeeld bederven.

hoofddoeken :twisted:
Ok. Casper schrok zich rot joh. :D :D :D

En met die spoken op straat wil ik niet worden vergeleken....
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Ik draag de hijaan nog niet. Ik ga hem zo spoedig mogelijk dragen insa'Allah. Zodra ik er klaar voor ben.
Je moet er ff aan wennen hoor maar ons huisspook (Chaimae dus) is gewoon zo gek als een deur.

Het enige nadeel is dat ze zo gruwlijk kan liegen!!!!

Verder is ze wel lief hoor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Triest verhaal Faris.

Heb je er enig idee van wat de verandering bij je vader getriggerd heeft?
Moskeebezoek? vrienden? media?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

circe schreef:Triest verhaal Faris.

Heb je er enig idee van wat de verandering bij je vader getriggerd heeft?
Moskeebezoek? vrienden? media?
Zijn vrienden ging een keer naar zo'n bijeenkomst in een moskee en ze hebben mijn vader erin meegezogen. Echt, hij vertrok als mijn vader en hij kwam terug als een totaal ander mens. Je kan het eigenlijk geen mens meer noemen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:Ik draag de hijaab nog niet. Ik ga hem zo spoedig mogelijk dragen insa'Allah. Zodra ik er klaar voor ben.

Mijn moeder draagt er wel één. :=)
Lieverd, ik draag je serieus af om dat ding te dragen. Je wordt een spook, zowel van binnen als van buiten.

neenee, niet Caper, he Thomas
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat zeg jij door je nare ervaringen.. en die je verwijt aan de Islam. Je vader had je nooit mogen dwingen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:Dat zeg jij door je nare ervaringen.. en die je verwijt aan de Islam. Je vader had je nooit mogen dwingen.
Mijn zusje en moeder bedoel je. Nee, hij had niet mogen dwingen, want "dat mag niet van islam". En toch doen he? Jaaaaah, heel vredig.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat hadden ze nooit mogen doen. He-he, je hebt toch niet je verstand verloren. De Islam is inderdaad vredig.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:Dat hadden ze nooit mogen doen. He-he, je hebt toch niet je verstand verloren. De Islam is inderdaad vredig.
Ik hoor het inderdaad al weer. Je bent de vredebewaarder?
Weet je dat ik spuug op mensen zoals jij? Duizenden mensen worden dagelijks vermoord onder de naam van JOUW religie. Terwijl er weer eens een vrouw der keel wordt doorgesneden onder het motto allahuakbar, sta jij ernaast in het wit en handen tegen je oren. Vrede te verkondigen. Jij gaat zeker naar de hemel?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Faris schreef:
Chaimae schreef:Dat zeg jij door je nare ervaringen.. en die je verwijt aan de Islam. Je vader had je nooit mogen dwingen.
Mijn zusje en moeder bedoel je. Nee, hij had niet mogen dwingen, want "dat mag niet van islam". En toch doen he? Jaaaaah, heel vredig.
In soera 2 (het nr heb ik hier niet bij de hand) staat het overbekende:
in geloof is er geen dwang. De zin wordt gekwalificeerd door wat er op volgt en in alle goede commentaren wordt meegenomen: de rede maakt duidelijk wat goed en slecht is (vrij verwoord).

DIt betekent dat als je je verstand gebruikt alleen de islam de toets der rede kan doorstaan. Dus islam is niet alleen geloof, maar ook redelijk gezien het beste. 'Vandaar de veelgehoorde claim dat islam 'rationeler' zou zijn het christendom (o.a. gebaseerd op het afwijzen van de drie eenheid als een logische tegenstrijdigheid).

Deze claim van redelijkheid wordt verder nergens ondersteund. Het is een bewering, met net zoveel zeggingskracht als 'iedereen weet dat het zo is' of 'dat hoort zo'.

Jouw verhaal maakt duidelijk dat de redelijkheid ver te zoeken is omdat het soort redelijkheid van moslims alleen bestaat uit het achter elkaar plakken van dingen die ze wenselijk vinden zonder zich af te vragen wat nu de logische samenhang er tussen is. Als het maar voldoet aan het algemene gevoel van 'ik ben een brave, conformistische moslim' dan zijn ze weer helemaal gelukkig.

Verder zou ik wel eens willen weten wat er gebeurd is die dag. Was je vader met jeugdvrienden en zijn er herinneringen opgehaald? Verlangt hij naar hoe het vroeger was, toen de islam een makkelijke waarheid was? Iedereen heeft van die jeugd-waarheden die hij op latere leeftijd aanziet voor wat het zijn: cliche's, vereenvoudigingen van wat er werkelijk aan d ehand is, concessies aan de omgeving, conformisme. En iedereen verlangt wel eens terug naar het eenvoudige wereldbeeld dat je had toen je jong was en alles nog mogelijk leek. Later pas besef je dat het niet kloppen kan en dat de wereld oneindig complex is. En dat die kinderlijke onschuld en eenvoud voor altijd weg zijn. En dat je daar beter mee af bent, want het was een valse waarheid.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Welkom Faris,

Mooi dat je dit Forum gevonden hebt.
Wel een triest verhaal waar je mee binnen valt. wens je alle sterkte toe..

Prachtig dat je ons huisspook Chaimae direkt hebt kunnen ontmaskeren. Heel knap van je.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

En wie zegt dat deze mensen het bij het rechte eind hebben? De Palestijnen uitgezonderd, want dat keurt de Islam goed, mits je je hierbij aan de Islamitische regels omtrent de Djihaad houdt.



Maar wie zegt dat het Islamitisch is wat die mensen doen? Het is niet toegestaan jezelf op te blazen, omdat het bij zelfmoord hoort. En zoals je al wel weet is het niet toegestaan jezelf te vermoorden! Alleen Allah heeft die bevoegdheid en niemand anders.


O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol.
[4.29]

Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan.
[22.39]


Begrijp je 't nu? Een Moslim mag pas vechten als je onrecht wordt aangedaan. Dat wat de Palestijnen doen is toegestaan zolang zij zich maar aan de Islamitische regels houden omtrent de Djihaad. Zo hoeven vrouwen hier niet aan mee te doen, en zo ook kinderen. Bovendien mag je geen onschuldige mensen vermoorden.. en ook het bombarderen van gebouwen en het schade toebrengen aan gebouwen is niet toegestaan. Anyway, je hebt zoveel regels omtrent de Djihaad, mischien dat je die eerst moet lezen alvorens je conlusies gaat trekken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik spuug om mijn beurt niet op jou.

De gelovige is geen belediger, vloeker, zondaar of vulgaire spreker (Moslim)(!)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Het is niet toegestaan jezelf op te blazen, omdat het bij zelfmoord hoort.
Een zelfontploffer is een martelaar. Dit is niet hetzelfde als zelfmoord in Islam. Martelaarschap is toegelaten en wordt gepromoot en aan kinderen ondewezen.
En zoals je al wel weet is het niet toegestaan jezelf te vermoorden!
Zelfmoord uit wanhoop is Haram.
Bovendien mag je geen onschuldige mensen vermoorden..
Ongelovig zijn is genoeg om schuldig bevonden te worden.
Groot verschil tussen het begrip 'onschuld' in de Moderne wereld en Islam.
Anyway, je hebt zoveel regels omtrent de Djihaad, mischien dat je die eerst moet lezen alvorens je conlusies gaat trekken.
Leer eens kijken naar wat Moslims doen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Navane schreef:Verder zou ik wel eens willen weten wat er gebeurd is die dag. Was je vader met jeugdvrienden en zijn er herinneringen opgehaald? Verlangt hij naar hoe het vroeger was, toen de islam een makkelijke waarheid was? Iedereen heeft van die jeugd-waarheden die hij op latere leeftijd aanziet voor wat het zijn: cliche's, vereenvoudigingen van wat er werkelijk aan d ehand is, concessies aan de omgeving, conformisme. En iedereen verlangt wel eens terug naar het eenvoudige wereldbeeld dat je had toen je jong was en alles nog mogelijk leek. Later pas besef je dat het niet kloppen kan en dat de wereld oneindig complex is. En dat die kinderlijke onschuld en eenvoud voor altijd weg zijn. En dat je daar beter mee af bent, want het was een valse waarheid.
Echt precies weet ik het niet. Bij het ontbijt zei hij dat hij met zijn drie vrienden, die hij o.a kent van zijn werk en ja inderdaad ook een van vroeger van het voetbal, weer eens naar de moskee ging. Ik weet nog dat mijn zusje moest lachen. De combinatie was dan wel grappig. Je vader, die drinkt, amper bidt, gaat plotseling naar de moskee. Hij vertrok in de auto en kwam pas rond een uur of vier terug. Ik zat toen op mijn kamer en ik hoorde hem naar boven komen. Ik had mijn muziek aan. Hij kwam mijn kamer in en zei dat ik het uit moest doen. Toen vertrok hij weer, in de auto. Ik denk terug naar zijn vrienden. Ik maakte me eigenlijk niet druk. Ik deed mijn muziek weer aan en ging weer verder met mijn spel op de PC. De volgende ochtend begon het eigenlijk pas, toen hij alle drank uit huis begon te slepen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gesloten