pingu stelt zich voor

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
pingu
Berichten: 16
Lid geworden op: do jul 19, 2007 12:59 am

pingu stelt zich voor

Bericht door pingu »

Hallo mensen!

Ik ben hier op uitnodiging van Silly & Ilona en heb hier even wat rondgekeken, vind deze site een supergoed initiatief! Altijd goed om te zien dat er nog mensen zijn die weten waar ze het over hebben, zeker als het over de islam gaat. Vind dat er teveel mensen rondlopen die overal rondbazuinen dat de islam zo'n vreedzame en tolerante godsdienst is, zonder ook maar een pagina uit de Koran gelezen te hebben of één keer onbevooroordeeld naar de realiteit in moslimlanden gekeken te hebben. Gelukkig kan je hier zeggen waar het op staat zonder meteen als racist (!) of 'islamofoob' weggezet te worden.
Goed, volgens mij moest dit stukje een 'even voorstellen', dus voor ik verder afdwaal: ik ben Anne, 17 (bijna 18 8) ) jaar en jullie zullen me hier wel vaker gaan zien...

Grtz,
pingu
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

hoi hoi! de mede-jogger!

Leuk dat je ons komt vervoegen. Hopelijk kunnen we veel van elkaar leren.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Van harte welkom pingu :D
Een vriend van Silly & Ilona is onze vriend.
Fijn dat je het team komt versterken.
We kunnen je goed gebruiken.
Ik kijk uit naar je bijdragen.
Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

welkom Pingu,

Hoop veel van je te horen

Joannes
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Hallo Pingu, en van harte welkom. Je bent ook nogal sportief, heb ik eerder gelezen?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Hoi Pingu,

Ik hoop dat ik jou beter kan verstaan dan je naamgenoot op televisie/dvd/video. :D :D :D

Dat wordt dan al met zijn 3en hardlopen.......
Sil, jij, ik. Nou nou.

Veel plezier hier en doe de groetjes aan Ilona en Silly!!!!

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Hallo Pingu,

Van harte welkom op FFI. Fijn dat jij ook wat verder kijkt dan je neus, pardon snavel, lang is! Heb jij al uit de koran gelezen? Het is goed om te weten wat er speelt; bij de uitzendingen van het NMO wordt Allah ook al als 'Onze Lieve Heer' gepresenteerd.

Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen wat de lol van joggen is, zeker niet met dat Hollandse weer. Ik zie vaak van die puffende dames met een rood gezicht die heel hard lopen op drukke plekken en dan uitrusten op een plekje waar niemand ze ziet..... da's zeker interval training! Zelf kreeg ik vaak het advies "Ga fietsen joh" dus dat doe ik nu maar.... :shock:

Mvg, Polleke
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Hi Pingu,

Welkom, leuk dat je lid wordt van ons "cluppie" !!

groetjes van Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: pingu stelt zich voor

Bericht door pd7835 »

pingu schreef: Vind dat er teveel mensen rondlopen die overal rondbazuinen dat de islam zo'n vreedzame en tolerante godsdienst is, zonder ook maar een pagina uit de Koran gelezen te hebben of één keer onbevooroordeeld naar de realiteit in moslimlanden gekeken te hebben. Gelukkig kan je hier zeggen waar het op staat zonder meteen als racist (!) of 'islamofoob' weggezet te worden.
Helemaal waar !

Welkom pingu :D
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Vind dat er teveel mensen rondlopen die overal rondbazuinen dat de islam zo'n vreedzame en tolerante godsdienst is, zonder ook maar een pagina uit de Koran gelezen te hebben of één keer onbevooroordeeld naar de realiteit in moslimlanden gekeken te hebben.
Van harte welkom, Pingu. Ik ben het helemaal eens met wat je geschreven hebt. Ik hoop, dat je hier veel zult posten. Veel plezier op dit forum.

Alba
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

heyy anne :D

welkom dan nog maar een keer heh (A)

ik verwacht eigenlijk alleen maar goeds van jouw kant :D en we gaan cker nog een keertje joggen, en thomas moet dan ook maar mee :D

en polleke.. we zijn niet zo fanatiek :oops: het was meer wandelen en in de speeltuin schommelen dan dat we echt hebben gerend :oops: maar het gaat om het idee toch :D
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
ME
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 05, 2007 3:46 pm

hey

Bericht door ME »

Pingu..

Heb jij ooit een pagina uit de koran gelezen??
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

mag ik antwoorden??

ze heeft genoeg uit de koran gelezen om die te verwerpen :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: hey

Bericht door Ariel »

ME schreef:Pingu..

Heb jij ooit een pagina uit de koran gelezen??
Heb jij de koran gelezen ME, of lees jij alleen islamitische suiker verhaaltjes.

Als jij de koran wel gelezen hebt, en nog steeds vind dat Islam vrede belekend, dan kan ik geen respect voor je opbrengen.

Misschien moet je martelaar worden, dan heb je in ieder geval respect van Moslims.
++++++++++++++++++++


Martelaren: De Bouwstenen van Naties



Martelaren: De Bouwstenen van Naties door Shaykh Abdullah Azzam Shaheed (rahmatulahi Alaih)

Geprezen zij Allah, de Heer van het Heelal, en Vrede en Zegeningen op de Leider van de Profeten en de Commandant van de Mujahideen : Muhammad (vzmh) en op Zijn Familie, Zijn Metgezellen en om het even wie hun methode volgt en de jihad doet tot de Dag van Oordeel.

Inderdaad worden naties enkel in leven gebracht door hun geloof en haar concepten en zij sterven enkel door hun lusten en verlangens. De omvang in welke gerechtvaardigde overtuigingen en correcte geloof verspreiden binnen een natie, is de omvang waarnaar het zijn wortels in de diepten van de Aarde plant en boomgaarden voortbrengt met hun florerende bladeren zodat de mens zich onder haar schaduw koesteren weg van de problemen van het leven, zijn financiële koorts en van de vlam van haat, afgunst en concurrentie voor goedkope opwindende gebeurtenissen en tijdelijke plezier. Wat betreft de Moslim Ummah, het gaat verder voort te bestaan in de loop van geschiedenis van de mensheid, alleen door een goddelijke ideologie en het bloed die vloeit tengevolge van het verspreiden van deze goddelijke ideologie om haar te planten in de echte Wereld.

Het leven van de Moslims Ummah is alleen afhankelijk van de inkt van zijn geleerden en het bloed van zijn martelaren. Wat nog mooier is , is het schrijven van de geschiedenis van de Ummah met zowel inkt van een geleerde als zijn bloed, zodat de kaart van Islamitische geschiedenis gekleurd wordt met twee lijnen : een van hen zwart en dat is wat de geleerde met de inkt van zijn pen schreef; en de andere rood en dat is wat de martelaar met zijn bloed schreef. En iets mooier dan dit is wanneer het bloed een is en de pen een is , zodat de hand van de geleerde diede inkt uitgeeft en de pen beweegt, het zelfde is als de hand die zijn bloed uitgeeft en de Ummah beweegt. De omvang waarmee de aantallen gemartelde geleerden toeneemt is de mate waarmee naties uit hun slaap worden gewekt en gered uit hun verval .

De geschiedenis schrijft zich niet behalve met bloed. De overwinning wordt niet gebouwt behalve met schedels, Eer en respect kan niet gevestigd worden behalve op een basis van lijken. Rijken, voorname mensen, staten en maatschappijen kunnen niet gevestigd worden behalve met voorbeelden. Inderdaad, degenen die denken dat zij de realiteit kunnen veranderen, ofmaatschappijen veranderen , zonder bloed, offers en verminkingen, zonder pure, onschuldige zielen, dan begrijpen zij niet de essentie van deze Deen2 en zij kennen de methode van de beste van de Boodschappers niet

Wat betreft degenen die naties bouwen, zij zijn met z'n weinigen in aantal. Soms kan de Ummah gebouwd worden door een enkel individu die een positie inneemt waardoor Allah deze Deen redt, net zoals Abu Bakr (RA) een positie innam op Dag van Afvalligheid ; en de dag toen Imam Ahmad bin Hanbal een positie innam toen de volledige Wereld sprakeloos stond tegenover de innovatie dat de Quran gecreëerd zou zijn, dus redde Allah de Ummah met hem.

Een kleine groep: zijn zij die de overtuiging en ambities dragen. En een nog kleinere groep van deze kleine groep, zijn degenen die van het wereldse leven vluchten om te verspreiden en te handelen op deze ambities. En een nog kleinere groep van deze elitegroep,zijn degene die hun zielen en hun bloed opofferen om aan deze ambities en principes overwinning te brengen. Zij zijn de crème de la crème . Het is niet mogelijk de glorie te behalen behalve door dit Pad . Het is niet mogelijk voor de structuren van deze Deen zich te vestigen , noch om haar banier te verhogen , noch voor haar schip om gelanceerd te worden, behalve dit Pad. Dit Pad is een. Inderdaad is er geen Paradijs zonder dit Pad:

Dachten jullie dat jullie het Paradijs binnen zouden gaan zonder dat Allaah degenen die vochten van jullie gekend doet worden en de geduldigen gekend doet worden [Quran 3:142]

Dus zijn de stichters van naties en de architecten van Overwinning weinig. Wat betreft degene die overwinning wil bouwen, hij moet bereid zijn om de prijs van overwinning te behalen met zeeën van zijn bloed en zweet , en de bloed van diegenen rond hem en op de onbekwaamheden van diegene onder zijn autoriteit, tot hij de prijs van overwinning bereikt. En overwinning kan niet gebouwd worden behalve door het belopen van dit Pad: het Pad van de Gezegende Jihad.

De Jihad in het land van Afghanistan bouwde zijn funderingen met een kleine groep: 14 jeugd van de jeugd van de Taqwa Islamitische Beweging binnen de Kabul5 Universiteit. Het beslissende verharding van zijn funderingen was de noodzaak van het gebruik van Jihad om de leider van de tyrannen, Daud te bestrijden, die besloten had om de zonen van de Islamitische Beweging uit te schakelen. Tot zij ten slotte,in Peshawar aankwamen, ongeveer 30 jeugd, die beslisten Afghanistan binnengaan en aan de Jihad daar te beginnen. De Jihad begon eerst als enkele druppels, tot Allah besliste de vonken binnen deze gezegende mensen aan te steken en de Jihad te ontsteken en te zegenen op het land van Afghanistan en de rest van de Moslims tot haar goedheid de de hele Wereld omvat. Sommige dachten dat de Aarde verwoest was geworden en dat deze Ummah van de dorst voor martelaarschap was afgebracht. Daarom ontstak Allah de Jihad op het land van Afghanistan en groepen van jeugd uit de Islamitische Wereld marcheerden voorwaarts naar Afghanistan op zoek naar Jihad en martelaarschap .

Zeker veranderde deze kleine groep van Arabieren, wiens aantallen niet eens een aantal honderd individuen overschreed, de loop van de strijd veranderd van een Islamitische strijd van een land, naar een Islamitische Wereldjihad beweging, waarin alle rassen en alle kleuren deelnamen, talen en culturen ontmoeten elkaar; toch waren zij een, hun richting was een, hun rangen waren een en het doel was een: dat het Woord van Allah het allerHoogst wordt verheft en dat deze Deen triomfantelijke op de Aarde word gemaakt.

Inderdaad de betrokkenheid van de Moslims in de strijd, uit een variatie van rassen, ontwaakte diegene die slapend waren , lichtten degenen op die waren weggebleven. Verder deed het de onderdrukkers beven, want inderdaad de vijanden van Islam keken naar de arena en telden de levenden. De betrokkenheid van niet--Afghanen in de strijd was een geweldige bron van ontzetting voor hen, omdat deze stimulatie van talrijke naties en de heropleving van de mensen die de rand van wanhoop hadden bereikt, tot deze wanhoop wortel zette in de diepten van hun zielen , zodat zij zelf beseftendat zij zich op de rand van hun eigen vernietiging bevonden. Verder waren de vijanden zich ook bewust van de grote risico's die met de begrafenis van een buitenlandse vrijwilligersvechterop de grond van Afghanistan kwamen, alsof deze aan de Wereld aankondigden: dat deze Deen miljoenen zulk offers nodig heeft om zijn toestand te veranderen , en dat deze offers deze vechter vereist, hier in zijn rustplaats, zodat de kogel alleen beschouwd word als de eer van Deze Deen, de weerstand van de Moslims en de trots van de gelovigen.

En sommige bedrogen intellectuelen dachten dat deze offers die op dit Pad gegeven waren , vergeefs verspild waren . Nochtans, zou het moeten geweten worden dat het bloed van martelaren zwaarweegt in de Schaal van de AllerHoogste . Het is voldoende voor ons om een hadith te herrineren(en de ahadith is vele) , vertelde door Imam Ahmad en Tirmidhi met een authentieke ketting van overlevering dat de Boodschapper van Allah (vzmh) zei:

"Inderdaad de martelaar heeft zeven speciale gunst van Allah: Al zijn zonden zijn vergeven zij zijn eerste bloeddruppel, hij ziet zijn plaats in Paradijs terwijl zijn bloed vloeit (voordat zijn ziel het lichaam verlaat ), hij proeft de zoetheid van Iman, hij wordt getrouwd met 72 van de Mooie Bruiden van Paradijs, hij is beschermd van de Straf van het Graf, hij is gered van de Grote Verschrikking (Op de Dag des Oordeels), op zijn hoofd wordt een kroon van eer een juweel geplaats die beter is dan de hele wereld en alles daarin en hij krijgt toestemming voorspraak te doen voor 70 leden van zijn huisgezin (om ze de Paradijs in te brengen en ze te redden uit het Hel Vuur) ."

Inderdaad worden de manuscripten van geschiedenis niet geschreven behalve met het bloed van deze martelaren, behalve met de verhalen van deze martelaren, behalve met de voorbeelden van deze martelaren. Door deze martelaren, zijn naties gevestigd , overtuigingen worden tot leven gebracht en ideologieën worden triomfantelijk gemaakt. Om deze reden hebben wij een onderdeel over het leven van martelaren verzameld: Arabische martelaren die op het land van Afghanistan vielen en wij presenteren deze hele verzameling voor u .

En het zal misschien schijnen voor de kort ziende oog en de geest met weinig diepgang en voor de individu dat binnen de grenzen van tijdperk en locatie belegerd wordt, dat het een verhaal is dat is gebeurd en beeindigd is . De mond van dood opende zijn mond, slikte deze martelaren en ging hen voorbij met zijn wielen die noch oud noch jong redt.

Nochtans, weet het heldere oog en het verlichte hart dat deze offers de proviand zijn van de toekomstige generaties van afgelegene beschaving zijn die nog komen. Deze verhalen, deze offers en deze voorbeelden zullen als duidelijk wegwijzers op de volledige reis van deze Deen blijven, want hij die wenst deze reis van die reiziger te maken , of de voetstappen van deze gerechtvaardigde elite volgen.

"Zij zijn degenen die Allaah Leiding gaf: volgt dus hun leiding..." [Quran 6:90]

Inderdaad braken deze voorbeeldige individuen uit de boeien en de beperkingen van deze kwestie om zaligheid te bereiken en zij kwamen naar het land van Afghanistan en leefden in de bergen van Afghanistan, tot Allah (SWT) hen eerde met martelaarschap.

http://www.freewebs.com/tawheedwaljihaad/artikelen1.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Heey EHVHNT 8)

Cool dat je je hebt aangemeld! Ik kon je al nergens vinden, maar je heet vanaf nu dus pingu :smile:
Nou, het is zeker een boeiend forum, maar zorg ervoor dat het geen verslaving gaat worden!! Anders kun je niet met Sil en mij afspreken :D

Mja, de film was wel leuk vandaag :smile: Cry baby cry 8)
Werkse morgen he!

(K)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hoi!


Welkom..


MvG,
Een Moslima.


En jaa ik heb de Koran gelezen... ben het momenteel zelfs met mijn tante in Marokko in het Aarabisch aan het lezen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ha Pingu,
Welkom
Blij dat je erbij bent.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: hey

Bericht door Joannes »

De geschiedenis schrijft zich niet behalve met bloed. De overwinning wordt niet gebouwt behalve met schedels, Eer en respect kan niet gevestigd worden behalve op een basis van lijken. Rijken, voorname mensen, staten en maatschappijen kunnen niet gevestigd worden behalve met voorbeelden. Inderdaad, degenen die denken dat zij de realiteit kunnen veranderen, ofmaatschappijen veranderen , zonder bloed, offers en verminkingen, zonder pure, onschuldige zielen, dan begrijpen zij niet de essentie van deze Deen2 en zij kennen de methode van de beste van de Boodschappers niet

@islaminside

Indien deze theorie gevolgd wordt, is men een gedegenereerd schepsel, niet waardig om leven te genieten op deze planeet.
Beschaving zal nooit deel uitmaken van deze individuen, geestelijke verarming is hun deel.
Nooit zullen ze deelnemen aan de vrijheden en verworvenheden, van het vrije seculiere westen, vanwege hun kleingeestige bekrompen denken.

Sterker nog, men dient elementen, die van mening zijn dat verwerving samen gaat met doding, te verwijderen uit de maatschappij, als een kankergezwel, daar net als bij de kankercel, geen enkele controle kan worden uitgeoefend op het woekerend effect van de cel, cq persoon.

II, ik kan je enkel adviseren, doe zo snel mogelijk een plofgordel om, en blaas jezelf op, ter meerdere eer en glorie van jezelf en je fantasiëen.
Je doet jezelf en de mensheid er een dienst mee.

Goede reis, op weg naar je eeuwige jachtvelden.


Joannes
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Welkom Anne! Afbeelding
Gebruikersavatar
pingu
Berichten: 16
Lid geworden op: do jul 19, 2007 12:59 am

Bericht door pingu »

Hey mensen,

bedankt voor alle reacties en welkomwensingen, voel me meteen helemaal op m'n gemak hier :wink:
Heb jij al uit de koran gelezen?
Sil heeft dit al heel mooi voor mij beantwoord:
ze heeft genoeg uit de koran gelezen om die te verwerpen
Hardlopen is betere besteding van mijn tijd :wink: Tegen de tijd dat ik genoeg Arabisch ken zal ik het misschien nog eens in 't origineel proberen (al kan ik me niet voorstellen dat het dan opeens wél erg verheffend is).

Grtz
Gebruikersavatar
pingu
Berichten: 16
Lid geworden op: do jul 19, 2007 12:59 am

Bericht door pingu »

En ohja, wie moet ik bedanken voor mijn vet koele avatar? :lol:
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Welkom pinqi,

Ik wil je als eerste een fijne tijd toewensen,Verder ben ik benieuwd wat jouw persoonlijk overtuiging is.
En jaa ik heb de Koran gelezen... ben het momenteel zelfs met mijn tante in Marokko in het Aarabisch aan het lezen.
Toevallig Chaimae daar ben ik ook mee bezig :D Hou je er wel de tafsir bij?Wat jouw eigen interpretaties zijn vaak in contradictie met wat er eigenlijk bedoeld word.

ps:Ik zou graag de tsfir van al-jalalayn aanraden..
JESUS IS LORD...
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Verwijderd door Thomas.
Tekst verkeerd geinterpreteerd met excuses aan Deo.
Laatst gewijzigd door Thomas op za jul 21, 2007 10:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

pingu schreef:En ohja, wie moet ik bedanken voor mijn vet koele avatar? :lol:
Dit is Pingu vlak voor de rui begint! Het verenpak is nu pluizig en rommelig, want de nieuwe veertjes komen tevoorschijn... Pingu heeft een waterdicht verenpak nodig! Fijn om te weten: Pingu wordt nooit kaal!

Mvg, Polleke
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

als ik je gng arabisch heb geleerd gaan we em samen zelfstandig lezen :P
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Plaats reactie