Symphony hier

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Steffi

Berichtdoor Steffi » Zo Aug 05, 2007 12:14 am

Ik denk dat liefde voor absoluut niemand verboden is.
Ik denk dat liefde onontbeerlijk is voor een fatsoenlijke en leefbare maatschappij.
Ik denk dat liefde absoluut noodzakelijk is om als goed mens door deze wereld te stappen.

Ik denk er juist het zelfde over :D

En Steffi, al overtuigt dat je in de islam nooit liefde zult ervaren zoals wij (jij, ik en de rest van de westerse wereld) dat ervaren??

Ik denk dat iedereen uiteindelijk dezelfde 'soort' liefde voelt.(weet niet goed hoe neer te schrijven wat ik juist bedoel)
iedereen (moslim of geen moslim) voelt moeder/vader liefde.
iedereen ( " " ) voelt liefde voor zijn/haar kind.
iedereen ( " " ) voelt liefde voor zijn/haar man/vrouw.
iedere gelovige voelt liefde voor zijn/haar God.

ik denk niet dat er verschil is tussen de liefde van een moslim/niet moslim.
Er staat idd in de Koran geschreven:

3:28 Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.

9:23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

ik ben het daar niet mee eens.Want ik hou van iemand omwille zijn/haar hart en zijn /haar karakter.
het is natuurlijk leuk als je ook het zelfde geloof deelt.
nu zullen jullie denken dat als ik zo'n dingen zeg ( dat ik het er niet mee eens ben) dat ik geen moslima ben.
Maar wat is voor jullie ene moslim(a)?
Voor mij is een moslim(a) niet perse iemand die met alles akkoord gaat wat er in de Koran staat en ook niet perse iemand die alles volledig correct praktisseerd.
Voor mij is de definitie van moslim(a) zeer "simpel":
"Iemand die in Allah gelooft als God en dat de profeet Mohammed zijn boodschapper is."

Maar euhm ben blijkbaar een beetrje vant onderwerp afgedwaald,oeps :oops:

Met vr.gr. (en fijn je weer te lezen)

Ik post inderdaad niet meer zo vaak.
Ben momenteel vakantie werk aant doen in de zoo van Antwerpen :razz: en het is écht heel vermoeiend,als ik thuis kom val ik direkt in slaap en heb amper fut om mezelf naar de pc te sleuren ..
De jeugd van tegenwoordig he :evil: :wink:

Dikke zoen,

Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Aug 05, 2007 1:08 am

souhaila schreef:ik ben het daar niet mee eens.Want ik hou van iemand omwille zijn/haar hart en zijn /haar karakter.
het is natuurlijk leuk als je ook het zelfde geloof deelt.
nu zullen jullie denken dat als ik zo'n dingen zeg ( dat ik het er niet mee eens ben) dat ik geen moslima ben.
Maar wat is voor jullie ene moslim(a)?
Voor mij is een moslim(a) niet perse iemand die met alles akkoord gaat wat er in de Koran staat en ook niet perse iemand die alles volledig correct praktisseerd.
Voor mij is de definitie van moslim(a) zeer "simpel":
"Iemand die in Allah gelooft als God en dat de profeet Mohammed zijn boodschapper is."

Lieverd... Natuurlijk houden moslims van hun ouders, vrouw, kinderen en van hun familie.
Het zijn mensen net zoals jij en ik.

Maar dat jij het niet eens bent met bovenstaande verzen betekend dat jij NOOIT een moslim zal worden.
Als jij van mening ben dat deze verzen niet kloppen dan ben je namelijk geen moslim.
Allah en Mohammed hebben namelijk gezegd dat elke moslim zich letterlijk aan de koran MOET houden. Je kan niet zomaar het NIET met een vers eens zijn.

En waarom verwerp je de ware God.
Waarom neem jij genoegen met een slap aftreksel van een niet bestaand, eigen gemaakt godheidje als de maan god Allah, als je van de ware God kan houden.
De God die zegt... Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt en ik zal u rust geven … ( Matth. 11: 2 8...

Waarom volg je Jezus niet? Van hem kan je houden, en hij verteld je hoe je moet leven.
Niet dat hij je dat hoeft te vertellen, want jij weet vanuit je innerlijk zelf wat goed en wat niet goed is. Net zoals Jezus dit bedoeld heeft.

Waarom volg je Mohammed.
De pedofiel, die met een meisje van 9 jaar seks had.
De moordenaar die een hele stam Joden in een nacht liet onthoofden.
De dief, die karavanen overviel …
De rokkenjager die elke vrouw die hij "legaal" kon pakken pakte.
Waarom volg je een slecht mens als je Jezus kan volgen….
Ik snap het niet lieverd… Ik snap het niet.

Werk niet te hard schat, en neem je rust..
Kus en tot kijk.

Ariel
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Zo Aug 05, 2007 3:08 am

Ariel schreef:Waarom volg je een slecht mens als je Jezus kan volgen….
Ik snap het niet lieverd… Ik snap het niet.

De kwaal mag dan misschien erger zijn dan het middel, maar daar is dan ook alles mee gezegd..
RTFM

Joannes

Berichtdoor Joannes » Zo Aug 05, 2007 2:01 pm

souhaila schreef:
Ik denk dat liefde voor absoluut niemand verboden is.
Ik denk dat liefde onontbeerlijk is voor een fatsoenlijke en leefbare maatschappij.
Ik denk dat liefde absoluut noodzakelijk is om als goed mens door deze wereld te stappen.

Ik denk er juist het zelfde over :D

En Steffi, al overtuigt dat je in de islam nooit liefde zult ervaren zoals wij (jij, ik en de rest van de westerse wereld) dat ervaren??

Ik denk dat iedereen uiteindelijk dezelfde 'soort' liefde voelt.(weet niet goed hoe neer te schrijven wat ik juist bedoel)
iedereen (moslim of geen moslim) voelt moeder/vader liefde.
iedereen ( " " ) voelt liefde voor zijn/haar kind.
iedereen ( " " ) voelt liefde voor zijn/haar man/vrouw.
iedere gelovige voelt liefde voor zijn/haar God.

Beste Souhaila,

Niet mee eens, want liefde binnen islam heeft een totaal andere lading.

Talloze voorbeelden zijn bekend, waarvan ik er een ken van heel dichtbij, waarbij liefhebbende vaders, hun opstandige dochter, genadeloos afslachten, de keel doorsnijden.
Zo ook hebben broers er geen enkele moeite mee, om in het biezonder hun zus met een mes of pistool te slachten.
Dit ''liefdevolle gebruik'' is eerder gemeengoed als incidenteel.

Zo ook de liefde voor een allah, gebaseerd op angst, vergelijk maar met een misbruikt klein kind, dat een lollie krijgt van haar verkrachter, en die dankbaar en liefdevol aanneemt.

Liefde is een controversieel consumptieproduct binnen islam.

Kijk maar eens goed om je heen.

Groet Joannes

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Aug 13, 2007 11:16 pm

Welkom Symphony. Hoe meer (goede) zielen, hoe meer vreugde! :D

faith

Berichtdoor faith » Di Aug 14, 2007 11:29 am

Pilgrim schreef:Welkom Symphony. Hoe meer (goede) zielen, hoe meer vreugde! :D

zijn er dan ook slechte zielen op dit forum dan Pilgrim?

Welkom Symphony

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Aug 14, 2007 6:48 pm

faith schreef:

Ik hoop van niet. :cool:

faith

Berichtdoor faith » Di Aug 14, 2007 8:05 pm

Pilgrim schreef:
faith schreef:

Ik hoop van niet. :cool:

gelukkig maar dan :D

Sebastiaan

Berichtdoor Sebastiaan » Di Aug 14, 2007 10:50 pm

Joannes schreef:Je zult merken dat hier wél kritisch gesproken mag worden over islam, soms zul je wel een beetje schrikken, maar niemand zal je ooit moedwillig als mens willen beledigen, omwille van je geloof of idee.

Klopt niet helemaal, ik kreeg bijvoorbeeld bij mijn introductie meteen het volgende over mij heen:
BaniIsrael schreef:Vrede zij met u,

Ik ben blij dat u de Islam als grote bedreiging ziet, dat doet me werkelijk verheugen op de Mahdi en op de profeet Jezus Vrede en Zegeningen zij met hem, Jezus zal namelijk aan onze kant staan!

En u zult branden in hell, u zult als brandstof in hell dienen als u zo door blijft gaan, kom tot terugkeer, heb berouw en toon je berouw aan de Almachtige!

Moge Allah Jou vervloeken als jij het Monotheisme van de Bani Israel en van de zonen der Ismael en van dere andere volkeren doet vervloeken, O gojim kom tot terugkeer voordat het te laat is!

Tja, elk forum kent zijn trollen :roll:

Maar wat mij betreft ben je in iedergeval welkom. :D
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus

Silly

Berichtdoor Silly » Wo Aug 15, 2007 7:03 pm

jezus zal aan jullie kant staan.... riigghhttt

jezus heeft een eigen kant om aan te staan.. and believe me darling, it's not yours :wink:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Di Aug 21, 2007 6:18 pm

Vrede zij met u,

Ik ben blij dat u de Islam als grote bedreiging ziet, dat doet me werkelijk verheugen op de Mahdi en op de profeet Jezus Vrede en Zegeningen zij met hem, Jezus zal namelijk aan onze kant staan!

En u zult branden in hell, u zult als brandstof in hell dienen als u zo door blijft gaan, kom tot terugkeer, heb berouw en toon je berouw aan de Almachtige!

Moge Allah Jou vervloeken als jij het Monotheisme van de Bani Israel en van de zonen der Ismael en van dere andere volkeren doet vervloeken, O gojim kom tot terugkeer voordat het te laat is!

Nice!!
A proud amazigh!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Aug 21, 2007 6:19 pm

Yassinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn! Hoe is het? Laat eens wat van je horen. Ik heb je zoveel te vertellen. Stuur anders even een mailtje.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Di Aug 21, 2007 6:21 pm

Chaimae schreef:Yassinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn! Hoe is het? Laat eens wat van je horen. Ik heb je zoveel te vertellen. Stuur anders even een mailtje.

Kom wel online maar jiij ook okay
A proud amazigh!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Aug 21, 2007 6:24 pm

ajax schreef:
Chaimae schreef:Yassinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn! Hoe is het? Laat eens wat van je horen. Ik heb je zoveel te vertellen. Stuur anders even een mailtje.

Ik wacht op je.. ik ben vanochtend geopereerd, en lig de hele dag al op bed, met de laptop op mijn schoot. Wat is het heerlijk om verwend te worden.

Anyway, ik wacht. Heb je superveel te vermelden.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Aug 21, 2007 6:53 pm

jij het Monotheisme van de Bani Israel en van de zonen der Ismael en

Geen waar monotheisme zonder multipliciteit.

Islam kent geen multipliciteit. Is totalitair.
Monotheisme zonder multipliciteit is niet meer dan een vorm van Paganisme. Totalitariteit is een van de kenmerken van Paganisme.

Het ware monotheisme uit zich het duideljkst in Hindu.

Islam is niet meer dan een van de vele vormen van paganisme.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

faith

Berichtdoor faith » Di Aug 21, 2007 8:33 pm

Chaimae schreef:
ajax schreef:

Ik wacht op je.. ik ben vanochtend geopereerd, en lig de hele dag al op bed, met de laptop op mijn schoot. Wat is het heerlijk om verwend te worden.

Anyway, ik wacht. Heb je superveel te vermelden.

Beterschap gewenst van je operatie

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Aug 21, 2007 8:38 pm

Chaimae , wat is er met je aan de hand ? :shock:

Beterschap meisje.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Silly

Berichtdoor Silly » Di Aug 21, 2007 8:42 pm

Ariel schreef:Chaimae , wat is er met je aan de hand ? :shock:

Beterschap meisje.

die heeft dr verstandskies laten trekken.. maar er is nogal wat fout gegaan :(

faith

Berichtdoor faith » Di Aug 21, 2007 8:47 pm

Silly schreef:

Beterschap meisje.

auw :cry: sterkte!!!!

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Di Aug 21, 2007 9:05 pm

BFA schreef:
jij het Monotheisme van de Bani Israel en van de zonen der Ismael en

Geen waar monotheisme zonder multipliciteit.

Islam kent geen multipliciteit. Is totalitair.
Monotheisme zonder multipliciteit is niet meer dan een vorm van Paganisme. Totalitariteit is een van de kenmerken van Paganisme.

Het ware monotheisme uit zich het duideljkst in Hindu.

Islam is niet meer dan een van de vele vormen van paganisme.

BFAtje toch, meneertje die nog nooit de quraan heeft gelezen beweert dat Islam paganisme is, heerlijk zeg :lol:
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Aug 21, 2007 9:40 pm

Beterschap meisje.

Een operatieve verwijdering van mijn linkerverstandskies en de wortelresten ondergaan. Bij deze ingreep maakt de chirurg het tandvlees bij kies los, vervolgens wordt er bot rond de kies weggeboord. Daarna verwijdert de chirurg de vertandskies, met wortel en al. De wond werd vervolgens gehecht. Huilen en schreeuwen dat ik heb gedaan. De chrirug vond mij maar een geval apart. Mijn ogen zijn nog steeds rood van het huilen.

En het ergste is dus dat ik volgende week mijn rechterverstandskies eruit mag halen. Mijn moeder moet me echt bij de haren trekken wilt ze me daar heen krijgen. Ik ga dus echt NIET.
Laatst gewijzigd door Chaimae op Di Aug 21, 2007 9:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Monique

Berichtdoor Monique » Di Aug 21, 2007 9:42 pm

Chaimae schreef:En het ergste is dus dat ik volgende week mijn rechterverstandskies eruit mag halen. Mijn moeder moet me echt bij de haren trekken wilt ze daar heen krijgen. Ik ga dus echt NIET.

Is ook helemaal niet nodig.
Leg al je vetrouwen in allah, bid de hele dag en je kies wordt vanzelf beter.
Allah is tenslotte almachtig en barmhartig. Hij zal je heus niet zo'n verschrikking nogmaals laten doormaken.
Laatst gewijzigd door Monique op Di Aug 21, 2007 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Amorele atheistische nitwit

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Aug 21, 2007 9:43 pm

faith schreef:
Silly schreef:

Beterschap meisje.

auw :cry: sterkte!!!!

Heel erg AUW! En de assistente van de chirurg die wou me tot bedaren brengen.

Waar ben je op vakantie geweest? Ik zie dat je inderdaad veel op het strand hebt gelegen.. nou doe maar alsof deze lamp de zon is.. en jij heerlijk op het strand ligt.

''Jaa halooooooooooooo, ga jij maar eens op deze stoel zitten, en doen alsof je op het strand ligt, stom wijf.''
(dat dacht ik)

Silly

Berichtdoor Silly » Di Aug 21, 2007 9:44 pm

Monique schreef:
Chaimae schreef:En het ergste is dus dat ik volgende week mijn rechterverstandskies eruit mag halen. Mijn moeder moet me echt bij de haren trekken wilt ze daar heen krijgen. Ik ga dus echt NIET.

Allah is tenslotte almachtig en barmhartig. Hij zal je heus niet zo'n verschrikking nogmaals laten doormaken.
jammer dat er hier geen kamelen rondlopen :oops:

srry chaimae... was een inkoppertje :oops:

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Aug 21, 2007 9:44 pm

Monique schreef:

Mijn vader zegt dat het de bestraffing van Allah is, omdat ik niet meer bid. :lol:

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”