Gert, aka Bannerman

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie

Gert, je bent een toffe peer....

Yeah, right..
1
20%
Mmmm, geef me even wat bedenktijd..
2
40%
'k Dacht 't niet..
1
20%
Who the fuck................?
1
20%

Totaal aantal stemmen: 5

Gert

Gert, aka Bannerman

Bericht door Gert »

8)

Gert schreef:
Thomas schreef:
Ariel schreef:Niet echt Thomas.... :D Lees zijn posten en dan weet je net zo veel als ik.
Ach, het zijn er niet zoveel. En inmiddels zijn we 4 jaar verder. Nou ik hoor het wel van Gert zelf denk ik. (Toch Gert???)

Met vr. gr. Thomas
Jawel hoor Thomas, als je mij dan ook maar geloven wil! :razz: Maar om de topic niet verder te vervuilen:

Verder heb ik indertijd hier ook wat sporen achtergelaten, maar die zijn blijkbaar ingehaald door de tijd.

Voor verder berichten aan mij als persoon zal ik elders een aparte topic aanmaken.

8)
Bannerman schreef:
Ik kreeg een uitnodiging per e-mail om dit forum te bekijken, en me aan te melden als deelnemer. Waarvan akte. :lol:

Ik heb het forum nog niet doorgenomen, dus ben nog niet op de hoogte van de 'sfeer' hier. Ik kan alvast wel zeggen dat ik kritische gedachten normaal wil uiten; óók voorzover deze gedachten betrekking hebben op de islam, als religie, als politieke richting.

Aan diegenen die voor zulke kritiek lange en/of gevoelige tenen heeft, zou ik willen verzoeken dit bijvoorbaat bekend te maken. Ik ben er namelijk NIET op uit om het forum nadelig te beïnvloeden. Wanneer het verblijf hier me niet bevalt, zal ik dat ik dat bekend maken en waarschijnlijk vanzelf vertrekken.

In het verleden heb ik op diverse Marokkaanse / islamitische forums gebivakkeerd, dus heb wat ervaring. Graag zou ik vernemen wie mij reeds kent, eventueel via PB of mailbericht.

Dank voor uw aandacht, en ik hoop dat we in de toekomst stevig van mening kunnen verschillen.

Groet.

;)

Ariel

Bericht door Ariel »

Gert je bent van harte welkom op het forum.
We kunnen je goed gebruiken.
Ik hoop dat onze samenwerking een goede zal zijn.
Neem je tijd. Het is op dit moment rustig op het forum, in verband met vakanties .
Ik neem aan dat Dutch je zeker zal herkennen, maar je zult even geduld moeten hebben wat betreft een welkoms woord van haar.
Er zijn nog steeds een paar “ouwe gertrouwe” leden op dit forum die jou zeker nog kennen, maar voor de rest is iedereen van na het Gert tijdperk.
We hebben een paar moslims op dit forum, en ik zou zeggen gebruik je talent op Islaminside .
Hij is een harde noot die niet gekraakt wil worden.
De meeste van ons zijn Islaminside moe…
Verder hebben we hier een paar net bekeerde suiker moslima’s die zeker weten dat Islam vrede betekend.

Gert …het podium is voor jou.
Nogmaals fijn dat je hier bent.

Vriendelijke groet.
Ariel
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Anneke

Bericht door Anneke »

Nou Gert, van harte welkom op FFI! Ik denk niet dat jouw mening gauw als nadelig zal worden beschouwd, mensen die in zijn voor discussies zijn meestal nuttig :wink:
Behalve islaminside zijn er genoeg andere moslims die het wel nodig hebben wakkergeschud te worden. Ik hoop dat jij hierbij kunt bijdragen.

Veel plezier!

Mvg
Anneke

BaniIsrael

Bericht door BaniIsrael »

Welkom op dit Forum.
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?

Roelof

Bericht door Roelof »

Hallo Gert.

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Een moslimabekeerlinge opent een islamforum.
De kans op vrijheid van meningsuiting is dan gelijk nul.
Ze willen ook eigenlijk geen forum , ze willen een theekransje waar elk moslimmafkezendenksel verwelkomt wordt met veel instemming en napraterij waarbij ze elkaar in fanatieke reliwaan de loef willen afsteken.
Een eeuwige herhaling van hetzelfde moslimgezeik waar je als normale maar kort de kans krijgt om er wat realiteitszin tussen te krijgen, maar een ban is uiteindelijke onvermijdelijk.
Misschien dat ik wel eens een keer lid wordt op dit moslimmafkezenforum.
Met een andere nick.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op ma aug 06, 2007 6:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Bijvoorbeeld 1 van de eerste berichten van de administrator Oguz:
http://islamleer.informe.com/profile.ph ... cbd99d4e2b
vrijdag 13 april 2007

BAGDAD - Een zelfmoordenaar (lees: verzetsheld, Expliciet) met explosieven op zijn lichaam heeft donderdag de explosie in het Iraakse parlementsgebouw veroorzaakt. Dat heeft een Iraakse veiligheidsbeambte gezegd. Door de aanslag kwamen twee parlementariërs (lees: verraders, Expliciet) om het leven en raakten zeker tien andere volksvertegenwoordigers gewond. Ook tien veiligheidsbeambten raakten gewond.

Restaurant
De explosie vond plaats in een restaurant in het gebouw, waar op dat moment juist parlementariërs hun lunch aten. Het parlementsgebouw ligt in de zwaarbewaakte Groene Zone in de Iraakse hoofdstad Bagdad. Het omgekomen parlementslid is Saleh al-Mutlaq, de leider van het Soennitische Front voor een Nationale Dialoog. Een vrouwelijk lid van de partij raakte gewond.

Speurhonden
Eerder op de dag gebruikten bewakers van het parlement speurhonden om mensen te controleren die het gebouw wilden betreden. Dit gebeurt gewoonlijk nooit, wat erop lijkt te duiden dat er al rekening mee werd gehouden dat iemand een aanslag wilde plegen.

Zitting
Het Iraakse parlement komt vrijdag in een bijzondere zitting bijeen om het terrorisme (lees: verzet, Expliciet) te "veroordelen". De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice noemde de aanslag het werk van terroristen die de Amerikaanse pogingen om Bagdad veilig te maken, willen ondermijnen. "Het zijn duidelijk weer de terroristen en zij die willen voorkomen dat het Iraakse volk een toekomst heeft die is gebaseerd op democratie en stabiliteit." (lees: vrijheidstrijders tegen imperialistische bezetting en die de toekomst in eigen handen willen nemen, Expliciet)

Ruth

Bericht door Ruth »

Hai Gert

welkom van mijn kant

groet
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Alba

Bericht door Alba »

Welkom hier, Gert. Veel plezier op het forum.

BFA

Bericht door BFA »

Welkom Gert
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Gert

Formveteraan komt wel eens buurten hier..

Bericht door Gert »

Ariel schreef: ........
Ik neem aan dat Dutch je zeker zal herkennen, maar je zult even geduld moeten hebben wat betreft een welkoms woord van haar.
Er zijn nog steeds een paar “ouwe gertrouwe” leden op dit forum die jou zeker nog kennen, maar voor de rest is iedereen van na het Gert tijdperk.

..........

Vriendelijke groet.
Ariel
Ik herinner me wel een 'Dutch/Dutchy', volgens mij was dat op Maghreb.nl [een ander forum dan Maghren-Online.nl]. Maar het kan best zijn dat dat een ander is. Wel heb ik een aantal bekende namen gezien, welke dat zijn weten die personen zelf wel, vermoed ik.

Ik zal regelmatig afwezig zijn, omdat ik nu eenmaal een zeer beperkte toegang toot het intenet heb. En dat het anders érg druk is is precies de reden dat ik indertijd nooit erg actief geweest ben, het ging me nu eenmaal een beetje al te snel, kon het niet 'bijbenen'..... :oops:

Maar ik ben nu eenmaal een forumveteraan, dus ben nooit al te ver weg, en kom regelmatig even 'buurten', óók als ik niet post.

:wink:

Ariel

Bericht door Ariel »

Beste Islamleer.
Jij kan je topic HIER vinden.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... hp?t=10397

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

maturelife

Bericht door maturelife »

Wat houdt me tegen om me tot de Islam te keren?

Om te beginnen is de enige die kan verifieren of Mohammed de waarheid heeft gesproken of dat hij de inspiratie die hij heeft ontvangen vanuit zijn subjectiviteit heeft verdraaid, Mohammed zelf.
Alle arabieren en andere volgelingen hebben uit subjectieve gronden de teksten overgenomen, maar niet omdat ze exact dezelfde ervaringen hebben gehad als Mohammed en dus niet kunnen weten of hij de waarheid sprak.

De Islam zoals door Mohammed op de wereld gezet is een anachronisme.
Ze is volkomen in tegenspraak met de evolutie van de wereld, de mens en de geest. Ze zou slechts eventjes op zijn plaats geweest zijn in de vroege tijd van het joodse volk, in het oude testament.

Vanaf het begin heeft de Islam zich gekenmerkt door bloedvergieten. Niet alleen tegen ongelovigen maar ook onder elkaar.
Er is in wezen maar 1 echte bloeiperiode geweest van de Islam. Dat was in de tijd van Haroen Al Rashid en dat was in een tijd dat er veel en intensieve contacten met andere geloven waren. Karel de Grote en Rashid wisselden toen al ambassadeurs uit. Niet lang na deze tijd viel het grote rijk van de Islam uiteen om weer terug te vallen in allemaal kleine staatjes. Een voortzetting van het verhaal van voor Mohammed.

Als de vruchten aangeven hoe de boom er uit ziet dan is dat al het teken dat niemand zich ooit met de Islam moet verbinden. Want feitelijk heeft de Islam na Rashid niet veel meer opgeleverd en zeker geen spiritualiteit. De Islam is de Arabische variant van het verhaal van George Orwell 1984 - (Big Brother - Mohammed - Is Watching You)
In het fundamentalistische geval zijn de volgelingen van Mohammed, geprogrammeeerde robotten die niet tot een werkelijk zelfstandig denken in staat zijn.

Momenteel, in het tijdperk van de bewustzijnsziel en de daarbij behorende sterke ontwikkeling van de mens naar individualiteit beleeft Islam een opleving. Want, de islam is vanaf het begin een grote bedreiging en aanval geweest op het IK van de mens, het zelfstandig persoonlijk functioneren van de mens.

Naar mijn idee is niet het westen bedreigd, maar de Islam en wat we nu in de wereld zien is de beginfase van de doodstrijd van de Islam.
Al het terrorisme, alle onmenselijkheid die we nu zien zijn de tekenen van een slachtoffer, die wild om zich heen slaand, stikt in zijn eigen opgezwollen tong.
Het is heel opmerkelijk dat de Islam zich in zijn IK ontkennende kracht richt tot het individuele westen en niet tot bijvoorbeeld China waar het individualisme ook nog niet mag.

Hoewel ik nooit mohammedaan zou worden blijf ik wel van mening dat je ook een Mohammedanen niet mag generaliseren en dat je een ieder, ook een mohammedaan slechts op zijn geheel persoonlijke woorden en daden mag beoordelen.
Dus ongenuanceerde zwartmakerij past me niet.

Kortom er zijn vele reden om je niet tot de Islam te keren en er is maar 1 reden om dat wel te doen en dat is waneer je niet zelfstandig wenst te denken, waarmee je je eigen menszijn wezenlijk afwijst.
Mens ken Uw zelf

Plaats reactie