ik ben er weer.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Hasna

ik ben er weer.

Berichtdoor Hasna » Di Aug 07, 2007 11:46 am

Hallo.
Het is een tijd geleden dat ik hier geweest ben.
Ik geloof nog steeds dat jullie niet van moslims houden. Soms word ik daar verdrietig om.
Wij zijn toch ook mensen?
En er zijn toch ook goede moslims die zich wel aan de regels houden?
En er gebeuren toch ook goede dingen in islam. Niet iedereen is een terrorist?

Ruth

Berichtdoor Ruth » Di Aug 07, 2007 12:01 pm

hai Hasna,
welkom terug.

Je hoeft niet verdrietig te zijn, beste meid !! We hebben geen hekel aan moslims, we hebben problemen met de islam.
En om nog iets specifieker te zijn, we hebben er problemen mee als ons dingen opgedrongen worden door de islam. Daar verzetten we ons tegen.
En dat gaat af en toe fel, ik hoop dat je daar doorheen kunt kijken.

Ik heb niets tegen jou als persoon, niemand hier heeft iets tegen jou !!

Gewoon meedoen met de discussie zou ik zo zeggen. :D

groetjes van Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Manon

Berichtdoor Manon » Di Aug 07, 2007 12:05 pm

Hoi Hasna,

blijkbaar is het toch heel moeilijk te begrijpen dat wie een probleem heeft met een ideologie daarom geen probleem hoeft te hebben met de slachtoffers van die ideologie.

Het is net OMDAT we geen probleem hebben met de moslimslachtoffers dat we deze site levend houden! We willen je meer informatie laten lezen over wat jouw reli-ideologie nu eigenlijk inhoudt, zodat jij jezelf er van kan bevrijden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Aug 07, 2007 12:17 pm

Beste Hasna.
Fijn dat je er weer bent.
Natuurlijk houden wij wel van Moslims, maar zoals de rest al zei, we hebben problemen met de Islam.
Moslims zijn mensen van vlees en bloed, net zoals wij.

Islam is een ander verhaal. Natuurlijk staan er ook goede dingen in de koran , maar die goede dingen worden overschaduwd door de slechte dingen.
Als je een beetje gif in een bron gooit, dan is al het water vergiftigd.
Ik raad je niet aan om het water uit een vergiftigde bron te drinken.
En zo is het dus ook met Islam. Je kan er maar beter vanaf blijven.

En gelukkig zijn niet alle moslims terroristen. Vaak hoor ik zeggen dat maar een klein gedeelte van de moslims terroristen zijn.
Maar als je dan gaat nadenken dat misschien 20 procent van Moslims extremisten zijn, dan schud ik toch mijn hoofd , want 20 procent van 1:3 miljard zijn toch gauw 260 miljoen gevaarlijke mensen, die heel veel kwaad kunnen veroorzaken.

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Joannes

Re: ik ben er weer.

Berichtdoor Joannes » Di Aug 07, 2007 12:17 pm

Hasna schreef:Hallo.
Ik geloof nog steeds dat jullie niet van moslims houden. Soms word ik daar verdrietig om.

Goedemorgen Hasna,

Is het niet zo, dat door het collectieve stilzwijgen van de gehele moslim-gemeenschap, op het straatgeweld en het terrorisme, ook een boodschap wordt uitgezonden door die zelfde gemeenschap?
Een goed Nedrlands spreekwoord zegt: ''wie zwijgt, stemt toe''.
Ook hier dreunt het gezegde zwaar na.
Hasna, noem nu eens één goed voorbeeld van een nobele daad uit de islam-geschiedenis, die als voorbeeld kan dienen voor de mensheid.
In verhouding tot het westen, betekend de hulp uit islamitische landen, aan b.v. de hongersnood in de wereld, niets.....(rode halve maan staat tot rode kruis, 1:10)

Voel je jezelf nooit schuldig hieraan?

Denk je nooit bij je zelf, waar zijn ''we'' mee bezig?

Kun je niet alle, zoniet, de meeste ellende in de wereld terugherleiden tot die islam?

Alle oorlogen en conflicten in de huidige wereld hebben wel een of meerdere verbindingen met jouw religie, zet je dat ook niet aan het denken?
Of is het je wens, om de wereld helemaal naar zijn grootje te helpen, door de jihad maar te laten uitvoeren door enkele miljoenen suïcidale opgeleide moordenaars?
Dan komt het beloofde sprookje uit de koran misschien uit, een paradijs exclusief voor de gelovige moslim, voorzien van maagden etc.

Zwijg jij ook en stem je toe?

Groet Joannes

tomc

Berichtdoor tomc » Di Aug 07, 2007 12:31 pm

Inderdaad, jullie zijn ook mensen, maar waarom claimen jullie dat wij geen mensen zijn ? Jij bent hier een poging aan het doen om de situatie om te draaien. Maar spijtig genoeg dient men slechts de koran open te doen, om het gigantische gat in jouw denken te vinden :

pedofiele profeet, sprekend voor allah 8:55 in de koran schreef:55. Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die islam verwerpen erger dan smerige beesten want zij willen niet geloven.

Vergeet ook niet dat dit het tipje van de ijsberg is. Ik heb nergens de hadith gebruikt, geen enkele opmerking gemaakt over daarin geeistte intolerantie tegenover de minste afwijking binnen de moslimmaatschappij, het levend begraven van alle niet-hetero's, de verplichte ongelijkheid tussen de sexes, de pedofilie, de massamoorden, ... die er in de islam zitten.

Dus Hasna, welke bewering is waar ?
1) ben jij geen moslim, en vind jij ons dus mensen
2) ben jij een moslim, en vind jij ons "erger dan vuile beesten", en dus ben je een verschrikkelijk racistisch iemand ?

Hasna schreef:En er zijn toch ook goede moslims die zich wel aan de regels houden?

Probleem is de ideologie zelf. "Er zijn ook goede nazi" snap je hoe het zit ? Er zijn tonnen nazi's, communisten, maoisten, stalinisten, enz. die nooit een vlieg zouden kwaad doen.

Hasna, waarom zijn wij tegen moslims ? Omdat islam een destructieve ideologie is. Elk moslimland is een levend testament aan de miserie waar de islam toe leidt. En wij willen iets beter, voor ons, en voor anderen. Waarom ? Omdat zonder anderen, zonder jou, ook wij in de miserie zullen geraken. Of dat is toch wat Jezus erover te zeggen heeft.

Zal ik je een andere vraag stellen Hasna ? Jij bent onder moordcontract . Alle dat is toch wat jouw "god" zegt :

pedofiele profeet, sprekend voor allah 9:111 in de koran schreef:111. Voorzeker, God heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van God en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Torah en het Evangelie en de Koran. En wie is getrouwer aan zijn belofte, dan God? - Verheugt u dan in dit contract tussen u en God.

Dus Hasna, wie ga je vermoorden, en waarom (zie bijvoorbeeld 9:123) ? Of ga je dit stukje islam even overslaan ?

Of wil je niet vechten ? Dan ben je geen moslim, want dan ga je recht tegen je pedofiele "god" in :

pedofiele profeet, sprekend voor allah 9:111 in de koran schreef:216. Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Of ga jij niet vechten en pretendeer je het beter te weten dan "god" ? Ben je dan wel een moslim ? Het antwoord op die laatste vraag is simpel : nee. Want dat gaat lijnrecht in tegen de allereerste pilaar van "de verdrukking" (= nederlands voor islam)

Wat is ons probleem met de islam ? Simpel : zoals hierboven aangetoond is elke moslim verplicht
1) een racist
2) een moordenaar
3) een oorlogsstoker

Jij bent dat ongetwijfeld niet, en doet alsof je neus bloedt. Vind je dat zelf aanvaardbaar ? Ben je dan een moslim ? Vind je het aanvaardbaar om zo te liegen over je eigen identiteit ? Jij denkt als een Christen, volkomen in tegenspraak met de islam, en beweerd dat je moslim bent. Geloof je dat nu zelf ? KAN jij zelfs maar iemand vermoorden ? Waarom zou je dat doen ? Omdat een pedofiel oorlogsstokertje dat 1400 jaar rondriep ? Vind je dat een goede reden ?

Ik hoor graag, heel erg graag, je mening hierover.
Laatst gewijzigd door tomc op Di Aug 07, 2007 12:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hasna

Berichtdoor Hasna » Di Aug 07, 2007 12:41 pm

Hallo joannes.
Wij moeten goede werken verichten , want als ik slechte dingen doe dan kom ik in de hel, en voor goede daden word ik beloond.
Daarom helpen moslims elkaar altijd.
Mannen moeten hun familie onderhouden en lief voor ze zijn.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Aug 07, 2007 12:45 pm

Hasna schreef:Hallo joannes.
Wij moeten goede werken verichten , want als ik slechte dingen doe dan kom ik in de hel, en voor goede daden word ik beloond.

Dus neem ik aan dat je zou willen dat niet-moslims zich ook beperken tot het enkel helpen van niet-moslims.

Als voorbeeld neem ik de Sociale Zekerheid: niet-moslims dragen enkel bij voor niet-moslims, en de moslims hebben hun eigen zakat systeem (door Allah Himself opgericht, dus beter dan het sociale zekerheidssysteem van de verwerpelijke kaffers).

Dit moet toch op gejuich onthaald worden?
Of wil je dat de niet-moslims dan ineens ook de yizyah taks aan de moslims moeten betalen om in leven te "mogen" blijven?

Hoe zie je dat?

Wat vond je trouwens van de bijdragen voor de tsunami-ramp? Niet alleen werden hoofdzakelijk moslims getroffen, maar die kregen amper hulp van hun geloofsbroeders want er zou wel eens een niet-moslim kunnen meegeholpen worden en dan telt de bijdrage niet voor de zakat.
Wat denk je daarvan?
Laatst gewijzigd door Manon op Di Aug 07, 2007 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

tomc

Berichtdoor tomc » Di Aug 07, 2007 12:46 pm

Hasna, dat is niet waar. Of laat ons zeggen dat dat zeker niet de algemene regel is. Mannen dienen met geweld hun familie te verdrukken ("islam"). Zie koran 4:34.

Waarom antwoord je niet op mijn vraag, Hasna ? Waarom ben jij een raciste ?

Navane

Berichtdoor Navane » Di Aug 07, 2007 12:46 pm

Les 1: lees eer gij reageert.

Ik geloof nog steeds dat jullie niet van moslims houden

Dat wordt nergens beweerd. We houden niet van islam. We houden niet van mensen die ons de islam willen opleggen. Islam en moslim zijn twee verschillende dingen - kun je dat goed onthouden?

Moslims zijn ook mensen. Alleen vaak gebeurt het dat ze niet-gelovigen niet als mensen behandelen. Ze eisen respect voor islam en moslims, maar zelf voelen ze zich superieur aan andersgelovigen. Respect moet je geven en nemen. Jouw menselijkheid als moslim is afhankelijk van de mate waarin je de menselijkheid van je niet-moslim medemens erkent.

De regels...welke regels...die van de islam of die van het seculiere westen? Die twee sets gaan namelijk moeizaam samen. Als je hier woont moet je je aan onze regels houden en dat is in een woord samen te vatten: seculier.

En er gebeuren toch ook goede dingen in islam. Niet iedereen is een terrorist

Over de goede dingen hoeft niet gesproken te worden. Het lijstje met de goede dingen is overigens het kortste lijstje van de wereld. Er staat maar 1 punt op, namelijk: islam is de snelst verdwijnende godsdienst ter wereld.

Nee niet iedere moslim is een terrorist. Werd dat dan beweerd? En dat is dan les 2: als je met tegenargumenten komt, zorg dan tenminste dat het ergens over gaat, in plaats van beweringen te weerleggen die nooit gedaan zijn.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?

Vera

Berichtdoor Vera » Di Aug 07, 2007 12:50 pm

Hey Hasna, fijn dat je er bent.
Je hebt helemaal gelijk. Voor hen is iedere moslim een terrorist, een gevaar voor de samenleving. Onzin! In veel artikelen laten ze zien dat bijvoorbeeld op scholen, goede leerlingen vaak praktiserend moslim(a) zijn.

Wa salaam,
Saliha

tomc

Berichtdoor tomc » Di Aug 07, 2007 12:52 pm

Het probleem is met andere woorden simpel :

als een moslim een goed mens is, dan is dat ondanks de islam. Want iemand die zich echt aan de islam houdt, die is geen goed mens. Helemaal niet. Dat is om te beginnen een racist (8:55), een oorlogsstoker (2:216), en een moordenaar (9:111).

Navane

Berichtdoor Navane » Di Aug 07, 2007 12:53 pm

Iedereen moet goede werken verrichten, Hasna. Iedereen komt in de hel als hij slechte dingen doet, dan wel op aarde, dan wel later.

Wat dacht je: dat niet-moslims beloond worden in het hiernamaals als ze slechte dingen doen?

Moslims helpen elkaar ? Waar blijkt dat uit? Overal in de moslim wereld maken ze ruzie over elke kleinigheid, ook onderling. Ze helpen elkaar vooral naar het hiernamaals.

Mannen moeten hun familie onderhouden .... wat heeft dat met islam te maken? Dat moet elke vader / echtgenoot.

Al die dingen die jij opnoemt gebeuren overal, niet alleen in de islam, maar zijn normale gedragingen van mensen. Behalve het ruziemaken: dat is het sterkst in de islam. Want de islam wakkert aan bij mensen dat ze zich snel gekwetst voelen, snel beschaamd, dat ze elkaar gan controleren op vroomheid.

Denk je wel eens na over deze dingen, Hasna, en stel je jezelf wel eens de vraag: waarom is dat toch zo?
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Aug 07, 2007 12:58 pm

Vera schreef:
Hey Hasna, fijn dat je er bent.
Je hebt helemaal gelijk. Voor hen is iedere moslim een terrorist, een gevaar voor de samenleving. Onzin! In veel artikelen laten ze zien dat bijvoorbeeld op scholen, goede leerlingen vaak praktiserend moslim(a) zijn.

Wa salaam,
Saliha

Vertel jij ons eens over de goede dingen in Islam Vera.
Van Hasna word ik niet veel wijzer.
Nederlandse mannen onderhouden hun gezin ook, en ook niet moslims verrichten goede daden.
Vertel ons eens waar Islam zich onderscheid aan de rest van religies.

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Di Aug 07, 2007 1:00 pm

lieve Hasna, nu ben ik verdrietig. Ik ben namelijk geen moslim. Uit jouw woorden begrijp ik dat ik van jou en je mede-gelovigen geen goede daad hoef te verwachten.

Mijn geloof zegt mij dat ik mijn naaste (en dat is bijvoorbeeld mijn turkse buurman, mijn boedhistische buurvrouw en mijn atheistische overbuurman) goed moet doen. Zie je nu het verschil tussen jou geloof en het mijne?? Snap je nu dat wij de islam liever vandaag dan morgen zien vertrekken??
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

EDL

Hasna

Berichtdoor Hasna » Di Aug 07, 2007 1:11 pm

Hallo ruth.
ik weet niet meer wie ik antwoord moet geven.
ik moet eerst denken, maar Ruth, wij Moslims moeten goed zijn voor onze buren hoor.
Dus wij moeten ook goed doen tegen niet Moslims.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Di Aug 07, 2007 1:18 pm

Hasna schreef:Hallo ruth.
ik weet niet meer wie ik antwoord moet geven.
ik moet eerst denken, maar Ruth, wij Moslims moeten goed zijn voor onze buren hoor.
Dus wij moeten ook goed doen tegen niet Moslims.

tja, we springen je wel met zn allen op je nek he :wink:
gewoon rustig nadenken en een voor een antwoorden zou ik zo zeggen.

Maar op jouw antwoord terug te komen. Jij vindt dat een moslim ook goed moet zijn voor een niet-moslim. Gelukkig, das een goed streven van jou!
Maar, helaas staat er in de koran toch duidelijk dat je alleen voor de gelovigen goed moet zijn en dat je geen ongelovigen als vrienden mag hebben.

EDL

Joannes

Berichtdoor Joannes » Di Aug 07, 2007 1:25 pm

Ruth schreef:

lieve Hasna, nu ben ik verdrietig. Ik ben namelijk geen moslim. Uit jouw woorden begrijp ik dat ik van jou en je mede-gelovigen geen goede daad hoef te verwachten.

Mijn geloof zegt mij dat ik mijn naaste (en dat is bijvoorbeeld mijn turkse buurman, mijn boedhistische buurvrouw en mijn atheistische overbuurman) goed moet doen. Zie je nu het verschil tussen jou geloof en het mijne?? Snap je nu dat wij de islam liever vandaag dan morgen zien vertrekken??

Beste Hasna,

Interessante discussie, laat dit even niet los Hasna, het rode regeltje van Ruth is essentieel.

Waarom? Omdat met dit regeltje jezélf buiten de gemeenschap plaatst, en je automatisch op een eilandje belandt. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Het ''wij-zij'' gevoel roep je hiermee op, voor het overige ben ik het helemaal met je eens, daar mankeert niks aan. (ofschoon over het begrip hel en hemel we verschillen in opvatting)
Probeer alleen wel een antwoord op mijn vraag te geven, dat zou ik geweldig vinden, en scoor je ook punten bij de lezers.

vr. groet Joannes

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Aug 07, 2007 1:32 pm

Verwacht niets terug.
Het absorbeert. Het reflecteert nooit.
Het zwarte gat van de islam laat geen lichtstraaltje ontsnappen.
RTFM

tomc

Berichtdoor tomc » Di Aug 07, 2007 1:38 pm

Hasna schreef:Dus wij moeten ook goed doen tegen niet Moslims.

Euhm Hasna, op goed doen tegen niet-moslims staat een zware straf :

koran 5:51 schreef:O believers, take not Jews and Christians as friends; they are friends of each other. Those of you who make them his friends is one of them. God does not guide an unjust people.

Iedereen die een niet-moslim als vriend neemt, wordt hierdoor een apostaat en dient dus afgemaakt te worden.

Dus Hasna, niet moslims helpen, op regelmatige basis, is niet gewoon verboden, maar wordt bestraft met de doodstraf in de islam.

Daarenboven heb je nog geen antwoord gegeven op de simpele vraag waarom je een raciste bent.

Hasna, is dit waar of niet ?
Laatst gewijzigd door tomc op Di Aug 07, 2007 2:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BaniIsrael

Berichtdoor BaniIsrael » Di Aug 07, 2007 2:02 pm

Hasna het is te wachten wanneer de eerste burgeroorlog een feit zal worden, dan zal je ook gelijk zien wat ze met moslims willen doen.

Ik kan niet wachten op de eerste burgeroorlog, en geloof mij maar, die zal snel genoeg komen :).
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?

tomc

Berichtdoor tomc » Di Aug 07, 2007 2:07 pm

Hasna, kijk eens naar je mede-moslim BaniIsrael. En lees ook eens wat andere posts van hem.

Islam steunt op racisme en verdrukking, massaal geweld wordt gebruikt om hem op te leggen. Daarenboven is islam vals en vernietigd het samenlevingen, en als je wilt weten waarom, dan kan ik je geen beter document aanraden dan de posts van BaniIsrael.

Hasna

Berichtdoor Hasna » Di Aug 07, 2007 2:32 pm

@ Tomc.
Waar lees jij in de Koran dat jullie geen mensen zijn?
Dat vers gaat over het volk van Pharao. Moet je de koran maar eens lezen.
Ik vind jullie niet erger dan beesten. Zo ben ik niet opgevoed.
Ik ben ook geen moordenaar, en dat word ik ook niet.

@ Manon.
Ook moslims hebben geld gegeven aan de slachtoffers van de tsunami ramp
En wij betalen toch ook belasting.

@ Navane

Wij houden ons toch aan de regels van Nederland. Maar we houden ons ook aan de regels van de Islam.
Dat kan toch makkelijk samen gaan.
Islam is trouwens de snelst groeiende religie. Lees maar eens op internet.

@ Hallo Saliha.
Leuk om je te zien. Ik ben geen terrorist hoor, en je moet deze artikelne over de goede prestaties van moslims leerlingen eens op dit forum zetten dan zien de mensen hier dat we niet slecht zijn.

@ Joannes
Moslims moeten elkaar helpen . Elkaar helpen en samenwerken is erg belangrijk in de islam.
Maar we helpen ook niet moslims hoor.
Hoe kom jij er bij dat wij alleen moslims helpen. Dat staat niet in de koran.

@ BaniIsrael
Waarom moeten wij vechten? Wil jij me hier een antwoord op geven. Ik begrijp je niet.
Waar lees jij in de koran dat we moeten vechten?
Ik wil helemaal niet vechten. Ik wil in vrede leven.
Ik geloof niet dat er een burgeroorlog komt.

tomc

Berichtdoor tomc » Di Aug 07, 2007 2:41 pm

Hasna schreef:@ Tomc.
Waar lees jij in de Koran dat jullie geen mensen zijn?
Dat vers gaat over het volk van Pharao. Moet je de koran maar eens lezen.
Ik vind jullie niet erger dan beesten. Zo ben ik niet opgevoed.
Ik ben ook geen moordenaar, en dat word ik ook niet.

Dus "iedereen die de islam verwerpt" betekend Farao's volk ? Meisje ... geloof je dat echt ?

Als jij geen moordenaar bent dan vervul jij je contract met allah niet (9:111, 2:216, ...). Je moet als moslim zelfs bereid zijn je eigen familie af te maken (9:23). Indien niet, dan ga je naar de hel. Dat staat meer dan duidelijk in de koran en dat wordt honderden malen bevestigd in de hadith. (de pedofiele profeet executeert moslims omdat ze weigeren zijn moordtochten te vervoegen volgens sahih hadith, bevestigd door meerdere schrijvers EN in zijn biografie).

Of is de koran maar een boekje voor jou ? Zoiets dat volledig los staat van de islam ?

Jij hebt exact dezelfde overtuiging over islam als wij, he Hasna "zo ben ik niet opgevoed" zegt genoeg. Waarom beweer jij moslim te zijn ? Jij volgt bewust de koran expliciet niet, en jij vind het verderfelijk van die wel te volgen.

Waarover zijn we dan aan het ruziemaken, Hasna ? Als jij de koran verderfelijk vindt ... hoe kan jij dan de islam niet verderfelijk vinden ?

Kijk zoals iedereen hier, inclusief de pedofielaanbidders, zullen bevestigen zijn er 2 mogelijkheden :
1) je bent moslim, en je volgt de koran in alles, en bent dus een pedofiele, vrouwslagende(4:34), racistische(8:55) moordenaar(9:111)
2) je bent geen moslim, en je beslist zelf wat moreel is en wat niet (en neemt hierin al of niet advies van allerlei bronnen), maar in dat geval ben je geen moslim.

Dus welke van de 2 is het Hasna ?

Waarom kan jij niet gewoon, zoals de Christenen zeggen, "dat staat niet in mijn heilig boek ?". Waarom kan jij geen deftig argument maken dat de islam niet racisme en moord en vrouwen slaan en ... verplicht maakt ?

Zoals Jezus zei "de waarheid over de schrift staat op 1 plaats : in de schrift. Vele mensen, hoge priesters en andere machtige mensen zullen anders beweren, maar zij zijn slechts de helpers van satan". Waarom staat in jouw heilige schrift racisme en moordcontracten ?

En als jij daar niet mee akkoord bent, waarom, in God's naam (de echte God natuurlijk), ben jij dan een moslim ?

Hasna schreef:@ BaniIsrael
Waarom moeten wij vechten? Wil jij me hier een antwoord op geven. Ik begrijp je niet.
Waar lees jij in de koran dat we moeten vechten?
Ik wil helemaal niet vechten. Ik wil in vrede leven.
Ik geloof niet dat er een burgeroorlog komt.

Laat ik hierop antwoord geven. "Omdat allah het beter weet dan jij". Vrede tussen moslims en niet moslims kan niet zo zegt de koran.

Dat jij anders denkt bevestigd alles verder : jij bent geen moslim :

koran 2:216 schreef:216. Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.

Dat is de 4de keer dat jij je volledig oneens verklaart met de koran. Meisje ... waarom waarom ben jij een moslim ? Jij bent 100% zeker dat islam NIET de waarheid is. Dus ... waarom in godsnaam noem jij jezelf moslim ?

Steffi

Berichtdoor Steffi » Di Aug 07, 2007 2:58 pm

tomc schreef:
Kijk zoals iedereen hier, inclusief de pedofielaanbidders, zullen bevestigen zijn er 2 mogelijkheden :
1) je bent moslim, en je volgt de koran in alles, en bent dus een pedofiele, vrouwslagende(4:34), racistische(8:55) moordenaar(9:111)
2) je bent geen moslim, en je beslist zelf wat moreel is en wat niet (en neemt hierin al of niet advies van allerlei bronnen), maar in dat geval ben je geen moslim.

Wat is een moslim(a)?
Een moslim(a) is iemand die in Allah(swt) gelooft en in de Profeet Mohammed als boodschapper.

Er zijn wel verschillende "niveau's" moslim's.
De ene praktiseerd minder/meer dan de ander.
De ene is wat extremer in het volgen van de regeltjes dan de ander.
Maar ook al praktisseerd de ene meer dan de ander,dat wil niet zeggen dat zijn/haar imaan daardoor groter/sterker is.
Dus ik vind niet dat jou quote klopt..
Je moet niet ALLES naleven om een moslim te zijn.
Zodra je in Allah(swt) gelooft ben je al een moslim(a).
Het is belangerijk om te praktiseren zodat je imaan sterker word.
Maar wij kunnen niet iemand beoordelen of zij/hij wel een (goede) moslim(a) is of niet.

X Souhaila X
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..

Terug naar “Welkom nieuwe forummers”