<< Main Site >>

MDI: licks the feet that trample free speech.

Moderator: M

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Berichtdoor naar boven » za okt 10, 2009 6:36 pm

Ariel schreef:Ik heb de hele dag gedacht dat dit bericht op geen stijl niet serieus was. Ik kon niet geloven dat het MDI zo,n discriminerende tekst op de site kon zetten. Het MDI… :shock: De site die vecht tegen discriminatie.
Het MDI heeft wel erg zijn broek laten zakken met het lanceren van deze prut site. Misschien kunnen we een anusbom in het MDI stoppen. :smile:
Jammer dat het Amerikaanse consulaat deze tekst niet heeft kunnen lezen. Ik had graag gezien dat Minister Balkenende zijn excuus moest aanbieden voor het voor gedrag van MDI. Dat had mijn dag goed gemaakt.

Ik heb de test niet gedaan. De test was vanmiddag als niet meer te bereiken, maar ik ben er zeker van dat ik met trots had kunnen zeggen…Ik ben een Amerikafan.

De site is nu plat.. Misschien stonden er meer lelijke dingen over Amerikanen op RU4REAL

Are you for real MDI? Ik kan het bijna niet geloven.

De tekst is, zoals GeenStijl reeds opmerkte, aangepast. Afhankelijk van het aantal behaalde punten worden de jeugdigde zelftestertjes in één van de drie volgende groepen ondergebracht:

- Jij vindt dat mensen niet zo snel op hun teentjes getrapt moeten zijn, en dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij of zij wil. Discriminatie is misschien vervelend voor anderen, maar het zorgt er wel voor dat er geen ‘onderbuikgevoelens’ ontstaan. Misschien zou je hier anders tegen over staan als je zelf onderdeel zou uitmaken van een groep die vaak wordt gediscrimineerd?

Discriminatie op het internet bestaat niet. Belediging en aanzetten tot haat wel. De samenstellers van de test zijn er automatisch van uitgegaan dat een jongere die in het geschetste profiel past, niet zelf onderdeel uitmaakt van een groep die vaak wordt 'gediscrimineerd'. Hiermee onderschatten ze het gezonde verstand van de jongeren die tot zo'n groep behoren.

- Je ergert je aan discriminerende uitingen op het internet, maar je zal niet snel actie ondernemen. Jij klikt meestal weg als je discriminatie tegen komt, omdat je het gevoel hebt er weinig aan te kunnen veranderen. Maar bedenk dat alle kleine beetjes helpen. Dus, be the change you want to see en draag je steentje bij aan een tolerante virtual society!

Merk op hoe het MDI het begrip 'tolerant' heeft vervormd. Tolerant betekent verdraagzaam. Maar in de MDI-speak heeft het de tegenovergestelde betekenis gekregen.

- Discriminatie is jou een doorn in het oog. Je vindt dat mensen elkaar met respect moeten behandelen op het internet en vindt dat iedereen daar een verantwoordelijkheid in heeft. En als mensen die verantwoordelijkheid niet nemen moeten ze daarop worden aangesproken. Je bent niet bang voor een confrontatie en spreekt iemand aan op discriminerend gedrag. Je draagt actief bij aan een tolerante virtual society!

Dit is wat het Meldpunt Discriminatie Internet graag zou zien: de jeugdigen als actieve meldertjes, die het bestaansrecht van het MDI in de toekomst veilig gaan stellen.
Het MDI poogt met dit RU4REAL project een in de ogen van het MDI zorgwekkend verschijnsel bij te sturen: het gegeven dat jongeren een heel wat volwassener opstelling tov het internet hebben dan ouderen.
RTFM
naar boven

Berichtdoor naar boven » za okt 10, 2009 11:51 pm

Afbeelding
RTFM
naar boven

Berichtdoor Ariel » zo okt 11, 2009 1:08 am

:razz: Is dit een grap? Wel een heel leuke... :laugh1:
Zeker met de vermelding dat MDI overgenomen wordt door een sharia rechtbank.
Ariel

Berichtdoor naar boven » wo okt 21, 2009 10:03 pm

Gij zult u niet laten beledigen

De nieuwste aflevering in de serie cabareteske capriolen van het Meldpunt Discriminatie Internet.

Loor, de dame die publiceert op het weblog "Loor Schrijft" en dat blog ook onderhoudt krijgt een dreigmail van het MDI.

Of Loor de reactie van reageerder 'chloorr' maar even weg wil halen. Want die 'chloorr' heeft haar (Loor) voor 'joden-hoer' uitgemaakt.

Loor weigert natuurlijk ("Mag ik me op mijn eigen blog, waar ik tot vervelens toe wijs op het al dan niet verkapte antisemitisme op het internet, alsjeblieft voor joden-hoer laten uitmaken?"), maar het MDI houdt de poot stijf.

14-10-09
Verzoek tot verwijdering
Loor

Het schijnt dat je als spraakmakend opinieblog (ahum!) pas echt meetelt als je het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) een keer op je nek hebt gehad. Welnu, zulks is gebeurd.

Of ik een reactie van nieuwbakken reaguurder/stalker 'chloorr' wil verwijderen van Loor Schrijft. De reactie in kwestie, waarin chloorr mij uitmaakt voor 'joden-hoer', is volgens het MDI namelijk "beledigend voor de joodse bevolkingsgroep".

Ja, duh! En dat was mij zeker niet opgevallen? Ik maak godbetert deel uit van die bevolkingsgroep. Mag ik me op mijn eigen blog, waar ik tot vervelens toe wijs op het al dan niet verkapte antisemitisme op het internet, alsjeblieft voor joden-hoer laten uitmaken? De reacties van chloorr zijn juist heel nuttig in dezen, want het is verdomd lastig refereren naar de anti-Joodse werkelijkheid als zij overal snel wordt uitgegumd en slechts achter stiekeme handjes wordt gefluisterd. Gevalletje Catch-22.

Mijn argumenten werden niet gehoord door de medewerker van het starre MDI: "Het is ook mogelijk uw standpunt uit te dragen zonder strafbare uitingen te openbaren via uw weblog. Hoor. Ik verzoek u hierbij dan ook nogmaals de uiting van uw website te verwijderen."

Ja, deze medewerker was duidelijk van de school regels zijn regels en lang leve mijn betonnen plaat.

De reactie heb ik aangepast. Een ontstellend zwaktebod. Ik overweeg echter een klacht tegen het Meldpunt Discriminatie Internet. Omdat het slecht zijn huiswerk maakt en volstrekt ongevoelig is voor legitieme invalshoeken. Maar wel voor gluiperige, anonieme aangiften van... ja, van wie eigenlijk? Hij of zij is in ieder geval geen lid van 'mijn' bevolkingsgroep. Mark my words.

Loor krijgt slappe knietjes en past de reactie aan. De intimidatiepoging van het MDI heeft gewerkt.

Loor overweegt nu een klacht tegen het Meldpunt Discriminatie Internet in te dienen. Bij wie en wegens wat blijft onduidelijk. Domheid en incompetentie en zijn immers niet bij wet verboden.

Maar uiteindelijk is de blogbeheerder (Loor) volstrekt autonoom in haar beslissing om de reactie al of niet aan te passen..

Overigens wijst een reageerder op het blog er al meteen op dat de gewraakte kwalificatie 'joden-hoer' in analogie met 'moffen-hoer' niet op een joodse mevrouw kan slaan en geen belediging voor joden kan zijn. Met 'moffen-hoer' werden immers ook niet de Duitsers beledigd maar de dame in kwestie.

En één mevrouw is geen bevolkingsgroep. Het Meldpunt Discriminatie Internet is hier weer eens volledig de weg kwijt.

Afbeelding
RTFM
naar boven

Berichtdoor naar boven » do okt 29, 2009 5:35 pm

Aan Het Werk

Een berichtje in de categorie 'Brandweer moet branden gaan blussen' en 'Klaar-Overs moeten kinderen gaan begeleiden met oversteken'.

Eberhard v/d Laan geeft het Meldpunt Discriminatie Internet opdracht te doen waar het voor opgericht is.

Het MDI doet al jaren aan, onder andere, Voorlichting, workshops en trainingen.

Nu moet het MDI van de minister gaan onderzoeken wat het altijd al onderzocht heeft.

Van der Laan: afspraken met Marokko.nl voor beter beheer website

De exploitant van website Marokko.nl gaat maatregelen treffen om het beheer van de site verbeteren. Streven is dat exploitant per januari 2010 in staat is discriminerende en/of haatzaaiende uitspraken binnen het uur te verwijderen. Dit is de uitkomst van een overleg tussen minister Van der Laan voor Wonen, Wijken en Integratie en de exploitant.

In een brief aan de Tweede Kamer stelt Van der Laan geen enkel verband te willen zien tussen enerzijds discriminerende uitlatingen of haatzaaien én anderzijds subsidies van VROM/WWI voor de exploitanten.

Onderzoek naar drie websites (Marokko.nl, Islamwijzer.nl en Maroc.nl) wees op dat moment uit dat op de verschillende sites van Marokko.nl en Maroc.nl uitlatingen en citaten zijn aangetroffen die als haatzaaiend, discriminerend en/of beledigend kunnen worden ervaren. Dit gold niet voor de Islamwijzer.nl.

Met het oog op de subsidie heeft minister Van der Laan meerdere gesprekken gevoerd met de exploitanten over verbeteringen in het beheer van de sites. De gesprekken hadden een constructief karakter. Marokko.nl heeft diverse maatregelen aangekondigd waaronder de inzet van getrainde moderators voor meer ondersteuning. De gemaakte afspraak moet leiden tot een strikt moderatiebeleid waarin discriminatie en haatzaaien geen plaats hebben. Maroc.nl heeft in het verleden al een slag gemaakt en sluit zich aan bij de gemaakte afspraken.

Minister Van der Laan benadrukt dat de afspraken met de exploitanten tot stand zijn gekomen vanuit de mogelijkheden die de subsidierelatie met deze partijen bood. Daarnaast heeft de minister het Meldpunt Discriminatie Internet opdracht gegeven onderzoek te laten doen naar het moderatiebeleid van een aantal grote Nederlandse webfora om beter inzicht te krijgen in de randvoorwaarden voor goed beheer. Ook bespreekt Van der Laan met de leden van het kabinet het onderwerp subsidie voor internetprojecten in een bredere context om tot een eenduidige lijn te komen.

De subsidie voor Marokko.nl, Maroc.nl en Islamwijzer.nl wordt conform planning in 2009 afgebouwd.

In feite wordt hier het Meldpunt Discriminatie Internet disfunctioneren verweten.

De minister zal zich afgevraagd hebben: "Waar heb ik zo'n club als het MDI voor als ik toch nog moet gaan onderhandelen met islamitische websites?"

Het antwoord is eenvoudig: het MDI is kennelijk van mening dat het nemen van maatregelen tegen 'discriminerende' moslimsites discriminatie is.
RTFM
naar boven

Berichtdoor naar boven » ma nov 02, 2009 2:35 pm

"Grote problemen, die hun weerslag zullen hebben op de samenleving buiten Internet."

Zes dagen na de rituele slachting van Theo van Gogh kondigt het Meldpunt Discriminatie Internet niets minder dan de noodtoestand af.

Oproep Meldpunt Discriminatie Internet / MDI

PERSBERICHT

De Sfeer op Internet verslechtert in snel tempo. Bij het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) kwamen de afgelopen dagen honderden meldingen binnen over sites waar de moord op Theo van Gogh wordt toegejuicht en Jihad wordt gepredikt. Tegelijkertijd zien wij veel minder meldingen over oproepen tot geweld tegen moslims en Marokkanen, terwijl dat soort uitingen momenteel op Internet in een veel hoger volume worden geplaatst.
Op weblogs, webfora en websites van extreemrechts maar ook op ‘normale’ sites zijn opruiing en oproepen tot geweld aan de orde van de dag. De sfeer is in hoge mate verslechterd. Er is momenteel op het Nederlandse gedeelte van Internet sprake van grote problemen, die hun weerslag zullen hebben op de samenleving buiten Internet. Wij roepen eigenaren van weblogs, webfora en websites, van welke signatuur dan ook, op om nadrukkelijk te modereren en zaken die over de schreef gaan zoals oproepen tot moord of geweld te verwijderen. Internetgebruikers kunnen zelf ook actie ondernemen, bijvoorbeeld door op discussie sites e.d. weerwoord te geven tegen oproepen tot geweld en discriminatie, gericht tegen wie dan ook.

MDI, 8 November 2004

Nu, 5 jaar later, zijn opruiing en bedekte oproepen tot geweld tot het normale vocabulaire van politici en 'wetenschappers' gaan behoren.

Onderzoek: Wilders gevaar voor democratie en staatsveiligheid

Pechtold: Wilders is extreem-rechts

Minister Eberhard van der Laan: ‘Grote aanhang PVV bedreigt de rechtsstaat’

Niet de jihadstrijders, maar degenen die de ideologie bekritiseren die Bouyeri tot zijn daad bracht, worden als daders aangewezen.

Wees dan consequent en laat Bouyeri vrij..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door naar boven op ma nov 02, 2009 2:56 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
RTFM
naar boven

Berichtdoor Ariel » ma nov 02, 2009 2:54 pm

Wij roepen eigenaren van weblogs, webfora en websites, van welke signatuur dan ook, op om nadrukkelijk te modereren en zaken die over de schreef gaan zoals oproepen tot moord of geweld te verwijderen. Internetgebruikers kunnen zelf ook actie ondernemen, bijvoorbeeld door op discussie sites e.d. weerwoord te geven tegen oproepen tot geweld en discriminatie, gericht tegen wie dan ook.

Simpele zielen deze MDI gasten. Denken ze nou werkelijk dat als een reactie op een site wordt verwijderd, dat dan ook de ideeën en gedachten van de mens achter die reactie zal veranderen of verdwijnen? Het is beter voor Nederland dat een Moslim zijn gedachten vrij op internet kan zetten, zodat een ieder in Nederland weet hoe de Moslim over ons denkt. Ken uw vijand.
Ariel

Vorige

Keer terug naar Commentaar van Lezers