ff geleden

Moderator: M

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Wo Nov 28, 2007 2:46 pm

Ariel schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Ik ben geen mufassir (dus iemand die gemachtigd is daar 'tafseer' = uitleg cq. excegese over te geven) dus ik kan en mag daar geen uitleg over geven omdat deze dan gebasseerd is op mijn persoonlijke visie en dat ik het in de context kan plaatsen waar het mij het beste uitkomt, waardoor het kan afwijken van het echte versie. Dat zowat bijna alle anti-moslims dat met beide voeten overtreden verbaasd mij niks omdat ze er toch niet in geloven.

Dit betekend dus dat een moslim niet voor zich zelf mag denken.
Dit gebeurd namelijk ook in een cult. Daar mogen leden ook geen eigen mening hebben.

Een eigen mening hebben is menselijk. Dus een eigen mening hebben kan gewoon maar er moet duidelijk erbij verteld worden dat het een persoonlijke mening is. Want wat ik veel mensen zie doen (oa. op FFI) is hen mening zodanig verkondigen en onderbouwen om te laten overkomen alsof dit feiten zijn.

Dat geldt ook zo in de Nederlandse wet, je mag wel zeggen dat je een ambtenaar *iets beledigends* VIND, maar je mag niet zeggen dat het zo is. Om zo duidelijk onderscheid te maken dat het een gebaseerd is op een persoonlijke mening.

De koran, daar mag iedereen gewoon een mening over hebben. Maar wat we niet horen te doen is doen alsof deze persoonlijke mening de waarheid is. Dus dat er wel kan worden gezegd: Ik VIND de koran dit en dat. Maar niet een zgn. uitleg over de koran geven die gebaseerd is op emoties en wrok tegenover de islaam en te doen alsof deze uitleg dé juiste uitleg is.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Nov 28, 2007 3:46 pm

Nu heb ik net post gekregen van onze trouwlustige Faith.
Het vervelende is, ik hou daar niet zo van.
Dit is een forum, heb je wat tegen mij te zeggen naar aanleiding van wat ik voor allen zichtbaar schrijf, dan zie ik geen reden om daar ook niet voor allen zichtbaar op te reageren.
Ik ben voorlopig dan ook niet van plan ze te openen en te gaan lezen.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Wo Nov 28, 2007 4:15 pm

Teva Teff schreef:Nu heb ik net post gekregen van onze trouwlustige Faith.
Dit is een forum, heb je wat tegen mij te zeggen naar aanleiding van wat ik voor allen zichtbaar schrijf, dan zie ik geen reden om daar ook niet voor allen zichtbaar op te reageren.

He Teva, zie het als een compliment.
Blijkbaar heb je toch een "snaar" geraakt bij haar, vandaar die speciale aandacht :D

En bij ongewenste post, retour afzender of in het ronde archief.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

pd7835

Berichtdoor pd7835 » Wo Nov 28, 2007 4:24 pm

Trotse-Moslim schreef:Ik ben geen mufassir (dus iemand die gemachtigd is daar 'tafseer' = uitleg cq. excegese over te geven) dus ik kan en mag daar geen uitleg over geven omdat deze dan gebasseerd is op mijn persoonlijke visie en dat ik het in de context kan plaatsen waar het mij het beste uitkomt

De koran, daar mag iedereen gewoon een mening over hebben. Maar wat we niet horen te doen is doen alsof deze persoonlijke mening de waarheid is

Wat denk je dat een mufassir doet ? Het zo uitleggen zoals het hem (zijn geloof) het beste uitkomt en dit als waarheid laten doorgaan.

“Een belediging is voor sommige mensen een waarheid die ze liever niet willen horen.”

‘gelovigen denken een monopoli op de waarheid te hebben’

Hans Teeuwen en De meiden van halal in Bimbo’s en Boerka’s

http://www.youtube.com/watch?v=JcCOktdsz-0

Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geidealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken.

Koenraad Elst

http://koenraadelst.bharatvani.org/arti ... ngel2.html

Is islam het probleem ? Maar natuurlijk is dat het !
Robert Spencer legt uit waarom in dit filmpje.

http://www.motionbox.com/video/player/1c9dddb01c1de492?

faith

Berichtdoor faith » Wo Nov 28, 2007 5:04 pm

OK Teva, dan hier een kopie van de mail, die ik van een ander forumlid heb gekregen. Jou keus om het openbaar te maken.

+++++++++++++++++

Deze PM was in vertrouwen naar je geschreven Faith.
Het is dus niet netjes dat je deze PM zonder toestemming van betrokkenen naar Teva stuurt, of openbaar op het forum zet.

Vriendelijke groet.
Moderator.

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Wo Nov 28, 2007 5:24 pm

pd7835 schreef:
Trotse-Moslim schreef:Ik ben geen mufassir (dus iemand die gemachtigd is daar 'tafseer' = uitleg cq. excegese over te geven) dus ik kan en mag daar geen uitleg over geven omdat deze dan gebasseerd is op mijn persoonlijke visie en dat ik het in de context kan plaatsen waar het mij het beste uitkomt

De koran, daar mag iedereen gewoon een mening over hebben. Maar wat we niet horen te doen is doen alsof deze persoonlijke mening de waarheid is

Wat denk je dat een mufassir doet ? Het zo uitleggen zoals het hem (zijn geloof) het beste uitkomt en dit als waarheid laten doorgaan.

“Een belediging is voor sommige mensen een waarheid die ze liever niet willen horen.”

Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geidealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken.

Koenraad Elst

Een mufassir legt het juist het beste uit, dat het zo dicht mogelijk bij de waarheid aansluit. Doordat diegene het meeste over de koran weet en dat diegene beseft wat hem te wachten staat mocht hij opzettelijk liegen over de koran.

In tegenstelling tot de mensen die niet erin geloven dat ze ervoor bestraft worden als ze leugens verspreiden over de koran en dat ze lang niet zoveel kennis hebben van de koran als de mufassirs proberen ze het juist naar hun inzicht uit te leggen hoe het het beste in hun straatje past.

Zie je het verschil een beetje? Dat eerste is gebasseerd op kennis van de koran en ratio, terwijl dat tweede (zomaar iemand net als ik en jij) gebasseerd is en onderhevig is aan persoonlijke visie, gedachtengang, meningen, etc.

Als jij de koran onverdraagzaam vind, is dat verder jou mening. Dat kan. Zolang een mening maar niet zodanig wordt verkondigd alsof het een vaststaand feit is. Wat ik jammer vind is dat er mensen zijn die hun best doen om andere mensen te overtuigen van hun mening, zodat de ander ook dezelfde mening heeft of op zijn minst het eens wordt met de mening van de ander. Terwijl we nou eenmaal moeten accepteren en eigenlijk blij moeten zijn dat ieder een eigen mening heeft. (Als dat niet zou zijn, zouden bijv. alle jongens op dezelfde meisje vallen).

Dat filmpje had ik al gezien, best grappig, hihi.
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest

pd7835

Berichtdoor pd7835 » Wo Nov 28, 2007 5:31 pm

Trotse-Moslim schreef:
pd7835 schreef:

Koenraad Elst

Een mufassir legt het juist het beste uit, dat het zo dicht mogelijk bij de waarheid aansluit. Doordat diegene het meeste over de koran weet en dat diegene beseft wat hem te wachten staat mocht hij opzettelijk liegen over de koran.

In tegenstelling tot de mensen die niet erin geloven dat ze ervoor bestraft worden als ze leugens verspreiden over de koran en dat ze lang niet zoveel kennis hebben van de koran als de mufassirs proberen ze het juist naar hun inzicht uit te leggen hoe het het beste in hun straatje past.

Zie je het verschil een beetje? Dat eerste is gebasseerd op kennis van de koran en ratio, terwijl dat tweede (zomaar iemand net als ik en jij) gebasseerd is en onderhevig is aan persoonlijke visie, gedachtengang, meningen, etc.

Als jij de koran onverdraagzaam vind, is dat verder jou mening. Dat kan. Zolang een mening maar niet zodanig wordt verkondigd alsof het een vaststaand feit is. Wat ik jammer vind is dat er mensen zijn die hun best doen om andere mensen te overtuigen van hun mening, zodat de ander ook dezelfde mening heeft of op zijn minst het eens wordt met de mening van de ander. Terwijl we nou eenmaal moeten accepteren en eigenlijk blij moeten zijn dat ieder een eigen mening heeft. (Als dat niet zou zijn, zouden bijv. alle jongens op dezelfde meisje vallen).

Dat filmpje had ik al gezien, best grappig, hihi.

Als ik de voor iedereen "klaar en duidelijke" koran onverdraagzaam vind dan is dat omdat ik kan lezen en zelf kan nadenken. De mufassir is er in jouw geval in geslaagd om dat vermogen van jou af te nemen en enkel datgene voor waar aan te nemen hetgeen hij je wenst te doen slikken.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Nov 28, 2007 5:33 pm

faith schreef:

OK Teva, dan hier een kopie van de mail, die ik van een ander forumlid heb gekregen. Jou keus om het openbaar te maken.

+++++++++++++++++

Deze PM was in vertrouwen naar je geschreven Faith.
Het is dus niet netjes dat je deze PM zonder toestemming van betrokkenen naar Teva stuurt, of openbaar op het forum zet.

Vriendelijke groet.
Moderator.

O O O
Wat een gedoe weer met die moslimbekeerlinge Faith.
Nou, omdat ik bekend ben om mijn redelijkheid, mag Faith ze zo weer uit mijn postbus plukken. Dan kan ze gelijk zien dat ik ze nog niet gelezen heb.
Volgens mij is dat een bevredigende oplossing voor alle partijen.

weda

Berichtdoor weda » Wo Nov 28, 2007 9:35 pm

Trotse-Moslim schreef:
weda schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Teva Teff schreef:
Trotse-Moslim schreef:quote]

quote]

Ik ben geen mufassir (dus iemand die gemachtigd is daar 'tafseer' = uitleg cq. excegese over te geven) dus ik kan en mag daar geen uitleg over geven omdat deze dan gebasseerd is op mijn persoonlijke visie en dat ik het in de context kan plaatsen waar het mij het beste uitkomt, waardoor het kan afwijken van het echte versie. Dat zowat bijna alle anti-moslims dat met beide voeten overtreden verbaasd mij niks omdat ze er toch niet in geloven.

Geen dank :razz:

Ik wil ook wel discussieren maar ik krijg ook geen antwoord. Ik bedoel, dat jij niet in de koran geloven boeit mij allemaal niet. Maar waarom moet er zo hard getrapt te worden tegen hetgeen wat je niet geloof en daardoor je eigen ideologie proberen te 'promoten'? Als je eigen ideologie zo goed en sterk genoeg is dan kan die worden 'gepromoot' zonder tegen hetgeen aan te trappen waar je tegen bent.

Doet me denken aan de politieke partijen; Als een partij de wanhoop voorbij is proberen ze het andere partij zwart te maken door hen standpunten de grond in te drukken, maar zelf komen ze niet met standpunten die beter zijn.

dit had je aan de imam moeten voorleggen want die zijn bevoegd. jij schuift het makkelijk af. kun je deze vraag aan de imam voorleggen of aan dhr Sakir Naik?? zou leuk zijn om daar een antwoord op te krijgen. tot nu toe heeft Sakir Naik deze vraag niet willen beantwoorden.

ik denk dat politieke partijen (ik neem aan dat je Wilders bedoelt) wakker beginnen te worden. de islam zal in europa verpletterd worden. let op mijn woorden.

ik vind de islam zo zwak en kinderachtig dat een ieder heel makkelijk tegenaan kan trappen. het is voor jouw moeilijk om een weerwoord voor te vinden.

een tweede vraag: is de koran in een keer of in verschillende tijden geopenbaard? de koran spreekt dit namelijk tegen en kan geen goddelijk boek zijn.

dus twee vragen aan de geleerde moslims:
hoe kan steen brandstof zijn in de hel,
is de koran in fases geopenbaard of niet.

(p.s: vraag het eventueel aan je supergeleerde Sakir Naik)
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

Trotse-Moslim

Berichtdoor Trotse-Moslim » Do Nov 29, 2007 12:45 pm

weda schreef:
Trotse-Moslim schreef:
weda schreef:
Trotse-Moslim schreef:
Teva Teff schreef:
Trotse-Moslim schreef:quote]

quote]

Geen dank :razz:

Ik wil ook wel discussieren maar ik krijg ook geen antwoord. Ik bedoel, dat jij niet in de koran geloven boeit mij allemaal niet. Maar waarom moet er zo hard getrapt te worden tegen hetgeen wat je niet geloof en daardoor je eigen ideologie proberen te 'promoten'? Als je eigen ideologie zo goed en sterk genoeg is dan kan die worden 'gepromoot' zonder tegen hetgeen aan te trappen waar je tegen bent.

Doet me denken aan de politieke partijen; Als een partij de wanhoop voorbij is proberen ze het andere partij zwart te maken door hen standpunten de grond in te drukken, maar zelf komen ze niet met standpunten die beter zijn.

dit had je aan de imam moeten voorleggen want die zijn bevoegd. jij schuift het makkelijk af. kun je deze vraag aan de imam voorleggen of aan dhr Sakir Naik?? zou leuk zijn om daar een antwoord op te krijgen. tot nu toe heeft Sakir Naik deze vraag niet willen beantwoorden.

ik denk dat politieke partijen (ik neem aan dat je Wilders bedoelt) wakker beginnen te worden. de islam zal in europa verpletterd worden. let op mijn woorden.

ik vind de islam zo zwak en kinderachtig dat een ieder heel makkelijk tegenaan kan trappen. het is voor jouw moeilijk om een weerwoord voor te vinden.

een tweede vraag: is de koran in een keer of in verschillende tijden geopenbaard? de koran spreekt dit namelijk tegen en kan geen goddelijk boek zijn.

dus twee vragen aan de geleerde moslims:
hoe kan steen brandstof zijn in de hel,
is de koran in fases geopenbaard of niet.

(p.s: vraag het eventueel aan je supergeleerde Sakir Naik)

Waarom ga jij niet naar de imam toe? Als ik dat mag, dan mag jij dat ook.

Ik ken geen Sakir Naik. Je kan ook naar een willekeurige imam van een moskee in de buurt gaan als je uitleg over de koran wenst.

Ik had geen specifieke partij in gedachte, maar nu je het zegt ... :evil:

Er zijn hoofdstukken die zijn geopenbaard in Mekkah en de andere in Medinah.

Ik vind dat er veel belangrijkere vraagstukken zijn die ik aan de imam kan voorleggen, zoals de dingen die ik alledaags meemaak. Om eerlijk te zijn vind ik het bezighouden met zaken die ik (misschien) nooit ga meemaken of zaken die ver-van-mijn-bed zijn niet zo belangrijk als de dingen die ik dagelijks meemaak.

Ik ben geen geleerde moslim, dus ik weet dat niet ...

Sorry hoor lieve meid. Maar dat de rest hier doet alsof hij/zij alles weten over de koran en over de islaam betekent niet dat ik ook ga doen alsof. Doordat overal antwoorden op ga bedenken die het beste in mijn straatje passen.

Ik geloof erin dat ik er bestraft wordt als ik iets verkeerds verspreid over de islaam en/of koran omdat ik daar geen kennis over hebt.
Dat jullie daar niet in geloven en zo op alle geloofskwesties "antwoorden" hebben wil niet zeggen dat ik ook zo ben.

pd7835

Berichtdoor pd7835 » Do Nov 29, 2007 2:21 pm

Trotse-Moslim schreef:"antwoorden" hebben wil niet zeggen dat ik ook zo ben.

Verstand op nul.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Nov 29, 2007 2:39 pm

TM...
Ook voor jou deze vraag.
Wil jij misschien in dit topic je mening geven?
Dat zou ik zeer waarderen.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 305#118305

Vriendelijk dank.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

weda

Berichtdoor weda » Do Nov 29, 2007 2:55 pm

Trotse-Moslim schreef:
weda schreef:
Trotse-Moslim schreef:
weda schreef:
Trotse-Moslim"[quote="Trotse-Moslim schreef:
quote]

Waarom ga jij niet naar de imam toe? Als ik dat mag, dan mag jij dat ook.

als ik naar de imam ga dan krijg ik doodsbedreigingen. ga jij maar en je zult horen: je bent afgeleid, of verdwaald van de ware geloof.

Ik ken geen Sakir Naik. Je kan ook naar een willekeurige imam van een moskee in de buurt gaan als je uitleg over de koran wenst.

ik ken de koran veel beter dan de imams. die vertellen vaak de suikervisie. dat jij geen antwoord kunt geven is een bewijs dat de koran geen helder/volmaakt boek is.

Ik had geen specifieke partij in gedachte, maar nu je het zegt ... :evil:

Er zijn hoofdstukken die zijn geopenbaard in Mekkah en de andere in Medinah.

ik zal t.z.t opzoeken dat je allah zegt het in een keer geopenbaard te hebben. wie liegt eigenlijk: jouw allah of jij??

Ik vind dat er veel belangrijkere vraagstukken zijn die ik aan de imam kan voorleggen, zoals de dingen die ik alledaags meemaak. Om eerlijk te zijn vind ik het bezighouden met zaken die ik (misschien) nooit ga meemaken of zaken die ver-van-mijn-bed zijn niet zo belangrijk als de dingen die ik dagelijks meemaak.

waarom niet belangrijk? als je een religie perfect vind en van allah afkomstig dan moet het belangrijk zijn als mensen een vraag over hebben. je schuift het af alsof het niet belangrijk is maar komt er niet bij je op dat de koran en islam geen goddelijke gegeven is... anders zou allah zich toch niet tegenspreken??

Ik ben geen geleerde moslim, dus ik weet dat niet ...

nu komt het aapje uit de mouw. als je niet geleerd ben, waarom ben je dan trots om moslim te zijn?? er is niks specifieks in de islam om trots op te zijn.

Sorry hoor lieve meid. Maar dat de rest hier doet alsof hij/zij alles weten over de koran en over de islaam betekent niet dat ik ook ga doen alsof. Doordat overal antwoorden op ga bedenken die het beste in mijn straatje passen.

sorry T.M , maar wij doen niet alsof, wij weten inhoudelijk veel beter dan jij en vele imam's.

Ik geloof erin dat ik er bestraft wordt als ik iets verkeerds verspreid over de islaam en/of koran omdat ik daar geen kennis over hebt.

dan zul je flink bestraft worden, want jij zegt zelf geen geleerde te zijn. daarom moet je de vragen van mij aan een geleerde voorleggen om zelf erachter te komen hoe de vork in de steel zit.

Dat jullie daar niet in geloven en zo op alle geloofskwesties "antwoorden" hebben wil niet zeggen dat ik ook zo ben.

wij zijn veel slimmer, daarom hebben wij de antwoorden die geloofsfanatici niet hebben.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Dec 01, 2007 12:22 pm

Trotse-Moslim schreef:Maar waarom moet er zo hard getrapt te worden tegen hetgeen wat je niet geloof en daardoor je eigen ideologie proberen te 'promoten'? Als je eigen ideologie zo goed en sterk genoeg is dan kan die worden 'gepromoot' zonder tegen hetgeen aan te trappen waar je tegen bent.

Je hebt het nu over de islam?

Ik ken namelijk geen enkele ideologie die andersdenkende met "erger dan beesten" vergelijkt...

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Dec 01, 2007 1:45 pm

Trotse-Moslim schreef:Een eigen mening hebben is menselijk. Dus een eigen mening hebben kan gewoon maar er moet duidelijk erbij verteld worden dat het een persoonlijke mening is. Want wat ik veel mensen zie doen (oa. op FFI) is hen mening zodanig verkondigen en onderbouwen om te laten overkomen alsof dit feiten zijn.

Dat geldt ook zo in de Nederlandse wet, je mag wel zeggen dat je een ambtenaar *iets beledigends* VIND, maar je mag niet zeggen dat het zo is. Om zo duidelijk onderscheid te maken dat het een gebaseerd is op een persoonlijke mening.

De koran, daar mag iedereen gewoon een mening over hebben. Maar wat we niet horen te doen is doen alsof deze persoonlijke mening de waarheid is. Dus dat er wel kan worden gezegd: Ik VIND de koran dit en dat. Maar niet een zgn. uitleg over de koran geven die gebaseerd is op emoties en wrok tegenover de islaam en te doen alsof deze uitleg dé juiste uitleg is.

Feit:
    De islam probeert macht op mensen uit te oefenen door ze te bedreigen met vreselijke straffen in een zogenaamd 'hiernamaals' als ze zich niet onderwerpen aan de dictatuur die deze dominante ideologie uitstraalt, en probeert de mensen die het in zijn macht heeft aan te zetten tot onderdrukking, discriminatie, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld jegens niet en anders gelovige, met als doel om ook op deze mensen macht uit te oefenen.
Conclusie: "De islam is een dominante dictatuur waarin alles draait om macht en overheersing"

Dit is niet mijn persoonlijke mening of die van andere forumleden, maar is op dit forum al meerdere malen aangetoond met pasages uit de koran.

Enkele feiten op een rijtje:
    - De islam probeert mensen onder bedreiging te onderdrukken.
    - De islam discrimineert mensen die zich niet aan zijn dictatuur onderwerpen.
    - De islam discrimineert en onderdrukt vrouwen en homoseksuelen.
    - De islam probeert de mensen die het in zijn macht heeft aan te zetten tot dicriminatie jegens andersdenkende.
    - De islam probeert de mensen die het in zijn macht heeft aan te zetten tot onderdrukking van die andersdenkende.
    - De islam probeert de mensen die het in zijn macht heeft aan te zetten tot moord en doodslag, en het gebruik van geweld jegens andersdenkende.
De islam is een ideologie waarin alles draait om de wil van een zogenaamde bovenaardse macht die bedacht is door een pedofiele woestijnrover uit de middeleeuwen.
Een bovenaardse macht die door deze ideologie niet wordt neergezet als een barmhartige liefhebbende vredelievende god, maar als een wrede dictator die het hebben van een eigen mening niet toestaat, en die de mensen die niet naar zijn pijpen dansen daar genadeloos voor zal bestraffen in een zogenaamd 'leven na de dood'.

Daarom beschouw ik deze verdorven op religie gebaseerde dictatoriale oorlogsdoctrine als een directe bedreiging voor de rechten en vrijheden van elk mens op de wereld!

Mijn mening? JA! Maar wel één die ik heel goed met feiten kan onderbouwen...

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 01, 2007 1:50 pm

Roelof schreef:
Trotse-Moslim schreef:Maar waarom moet er zo hard getrapt te worden tegen hetgeen wat je niet geloof en daardoor je eigen ideologie proberen te 'promoten'? Als je eigen ideologie zo goed en sterk genoeg is dan kan die worden 'gepromoot' zonder tegen hetgeen aan te trappen waar je tegen bent.

Ik ken namelijk geen enkele ideologie die andersdenkende met "erger dan beesten" vergelijkt...

De Arabische vertaling van het woordje beesten luidt als volgt: heyewan.
Het woordje heyewan komt noch in de Koran noch in de authentieke overleveringen voor.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Sebastiaan

Berichtdoor Sebastiaan » Za Dec 01, 2007 2:13 pm

Chaimae schreef:
Roelof schreef:Ik ken namelijk geen enkele ideologie die andersdenkende met "erger dan beesten" vergelijkt...

Het woordje heyewan komt noch in de Koran noch in de authentieke overleveringen voor.

Er zullen heus wel meerdere woorden zijn voor 'dier' in het arabies

Maar de vers die roelof aanhaalt komt gewoon uit de koran:

zie vers 22 hoofdstuk 8 uit de koraan
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ

Lo! the worst of beasts in Allah ' s sight are the deaf , the dumb , who have no sense .

. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

bronen:
http://www.maroc.nl/islam/modules.php?o ... 20&show=10
http://www.redouan.nl/koran/koran008.htm
http://digiboek.50megs.com/koran/koran008.html
http://www.kuranikerim.com/dutch/8.html
http://www.koranonline.nl/koran/nl/inde ... at=2&go=NL
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op Za Dec 01, 2007 2:18 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Dec 01, 2007 2:15 pm

Chaimae schreef:
Roelof schreef:

Als jij het zo goed weet geef mij dan maar even de exacte vertaling van de verzen 22 en 55 van soera 8:

8.22: Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8.55: Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 01, 2007 2:20 pm

Sebastiaan schreef:
Chaimae schreef:
Roelof schreef:Ik ken namelijk geen enkele ideologie die andersdenkende met "erger dan beesten" vergelijkt...

zie vers 22. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.
bronen:

Dat weet jij als niet-Arabisch sprekende uiteraard beter dan ik?
Ik zal je helaas moeten teleurstellen.
Er is maar een benaming voor het woordje beesten en dat is zoals ik al reeds heb vermeld: heyewan.
De Nederlandse taal is best beperkt om te dienen als letterlijke vertaling.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Za Dec 01, 2007 2:21 pm

Sebastiaan schreef:
Chaimae schreef:

إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ

Lo! the worst of beasts in Allah ' s sight are the deaf , the dumb , who have no sense .

. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

bronen:

Chaimae heeft een reputatie op dit forum Sebastiaan, de meeste hier weten dat "als ze fluit dan liegt ze nog".

Mensen die een ideologie aanbidden die liegen toestaat zijn sowieso niet te vertrouwen...

Sebastiaan

Berichtdoor Sebastiaan » Za Dec 01, 2007 2:23 pm

Chaimae schreef:De Nederlandse taal is best beperkt om te dienen als letterlijke vertaling.
Elke taal heeft zijn beperkingen, maar als we dan toch aan het vertalen zijn, wat betekend de volgende Arabische tekst?

Laatst gewijzigd door Sebastiaan op Za Dec 01, 2007 2:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 01, 2007 2:24 pm

Roelof schreef:
Chaimae schreef:
Roelof schreef:

Als jij het zo goed weet geef mij dan maar even de exacte vertaling van de verzen 22 en 55 van soera 8:

8.22: Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

8.55: Voorzeker, in de ogen van God zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.

Nogmaals de Arabische vertaling voor het woordje beesten luidtals volgt: heyewan. In de Koran staat er als volgt:
'Inna Sharra Ad-Dawābbi `Inda Allāhi Aş-..

Dawabi wordt met beesten vertaald wat niet correct is.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 01, 2007 2:26 pm

Sebastiaan schreef:
Chaimae schreef:De Nederlandse taal is best beperkt om te dienen als letterlijke vertaling.
Elke taal heeft zijn beperkingen, maar als we dan toch aan het vertalen zijn, wat betekend de volgende Arabische tekst

En daar moeten we mee oppassen.

Inna Sharra Ad-Dawābbi `Inda Allāhi Aş-Şummu Al-Bukmu Al-Ladhīna Lā Ya`qilūna.
Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen. [8.22]

Het gaat om het woordje Ad-Dawabi.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Dec 01, 2007 2:28 pm

Roelof schreef:
Sebastiaan schreef:
Chaimae schreef:

bronen:

Chaimae heeft een reputatie op dit forum Sebastiaan, de meeste hier weten dat "als ze fluit dan liegt ze nog".

Mensen die een ideologie aanbidden die liegen toestaat zijn sowieso niet te vertrouwen...

Goh hebben we meneertje hypocriet weer.

Sebastiaan

Berichtdoor Sebastiaan » Za Dec 01, 2007 2:36 pm

Chaimae schreef:Het gaat om het woordje Ad-Dawabi.

Ja, en? .... Wat betekend het nou?

kun je nu wel of geen volledige vertaling geven uit het arabies?

Misschien had Mohammed toch gelijk op sommige punten
(Al-Hadis, Vol. 3, p. 137) Abu Sayeed al-Khodri reported that Mohammed was talking to a group of women when he said, "... I see the majority of you will go to Hell." The women asked why, to which Mohammed responded, "You often curse and are ungrateful to your companions." He then told them they had a basic defect in their nature, to which they responded, "How?" Mohammed answered, "Is not the attestation (knowledge and witness) of a women only worth half of a man's? And that is on account of her short intelligence."
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op Za Dec 01, 2007 2:44 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Commentaar van Lezers”