ff geleden

Moderator: M

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Nov 20, 2007 4:28 pm

Beste Faith.
Ik begrijp dat jij mij misschien vervelend vindt omdat ik zo door dram, maar toch wil ik nog graag een antwoord van je hebben.

Wat was voor jou de reden om Moslima te worden.
Hoe ben je tot Allah gekomen .
Wat trekt je aan in Islam?

Wil je me dat nog vertellen?

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

faith

Berichtdoor faith » Di Nov 20, 2007 6:30 pm

Alba schreef:Van harte gefeliciteerd, Faith. Dat je maar heel gelukkig mag worden.
Wel vind ik het heel verwonderlijk, dat je ons volop aan het overtuigen was van je 'ongelovigheid' en dat je je nu wilt bekeren.
Lees maar goed wat Manon schrijft: je bent echt niet 'anders' dan anderen.

Klopt, want iedereen is gelijk :)
Ieder mens is namelijk door god geschapen en daarom gelijk voor god.
Dank je wel voor je felicitaties! :D

faith

Berichtdoor faith » Di Nov 20, 2007 6:33 pm

Ariel schreef:Beste Faith.
Ik begrijp dat jij mij misschien vervelend vindt omdat ik zo door dram, maar toch wil ik nog graag een antwoord van je hebben.

Vriendelijke groet.

Ja hoor beste Ariel,

Eigenlijk kwam het eerst door het lezen van verschillende boeken, en daarna ben ik gaan kijken naar de moslims zelf om mij heen. Ik kreeg er een warm gevoel bij, een gevoel dat ik daar ook in thuis hoor.
Ik heb veel nagedacht, veel gepraat, en tot de conclusie gekomen dat ik graag me wil laten bekeren.
Ik ben er gwoon gelukkig mee, meer kan ik er niet van maken :)

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Di Nov 20, 2007 6:48 pm

Wellicht een goed idee om met je beste vriendin ME, die ook een verse moslimbekeerlinge is en toevallig van dezelfde leeftijd, die toevallig ook verkering heeft met een leuke noord-iraakse moslimkoerd met mooie ogen om samen je verlovingsfeestje op die boot te geven.
Jullie prijzen elkaar op een bijna ongezonde manier de hemel in en delen ook dezelfde IP-nummers, lijkt me best wel hechte vriendschap tussen jullie tweeën en de mannetjes zullen wegens overeenkomsten het ook best wel met elkaar vinden.
Lijkt me het overwegen waard, een dubbel verlovingsfeestje.
Ja toch, Faith?
Laatst gewijzigd door Teva Teff op Di Nov 20, 2007 10:54 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Di Nov 20, 2007 8:05 pm

gefeliciteerd beste Faith ! Hopelijk worden jullie kei-gelukkig !
Zou je je ook gaan verloven indien je geen moslima was geworden? Want liefde en niet religie moet centraal staan in een huwelijk/relatie !

Gelukkig zijn veel moslims slechte moslims, dus je maakt misschien een kans. Tot welke islamitische secte behoort jouw verloofde en dus jij nu ook ?

Freya

Berichtdoor Freya » Di Nov 20, 2007 8:18 pm

faith schreef:Eigenlijk kwam het eerst door het lezen van verschillende boeken, en daarna ben ik gaan kijken naar de moslims zelf om mij heen.

Hebben we het al vaker over gehad, je las alleen maar de "goedgekeurde" boeken van de islamitische uitgeverijen of andere excuusmoslims.

Teksten uit de Koran en de hadith, ach, dat interesseerde je geen fluit, want dat zou niet waar zijn. Ik had je al zeer snel ontmaskerd op diverse leugens, dus, een leugen meer of minder, maakt voor jou toch niet uit.

Steffi

Berichtdoor Steffi » Di Nov 20, 2007 8:26 pm

Dikke proficiat !
Wens jullie een mooi huwelijk toe !
Kus,
X
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Nov 20, 2007 8:43 pm

Van harte!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

BFA

Berichtdoor BFA » Di Nov 20, 2007 9:58 pm

Heel mooi je drang tot onderwerping.
In zover zwakheid mooi kan zijn natuurlijk.
Wens je het allerbeste, hoop dat je niet te veel problemen ervaart met het uitdoven van je hart.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Di Nov 20, 2007 11:31 pm

BFA schreef:hoop dat je niet te veel problemen ervaart met het uitdoven van je hart.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze haar eerlijkheid al verloren is BFA:

faith schreef:
Ariel schreef:En wat betreft jouw bekering tot Islam, hoe is dat zo gekomen? Je was altijd zo anti religie, geen geloof en zo.
Geloof je nu wel in een god of word je moslim omdat je anders niet met je vriend kan trouwen?
Sorry voor al deze vragen, maar ze komen uit mijn hart. Het is gezonde nieuwsgierigheid.
Zo vaak ontmoet ik niet iemand die vanuit niks Moslim wordt, anders dan om een vriendje of zo.

Ik heb al eerder aangegeven dat ik dat nooit voor mijn vriendje zou doen

Mijn opa zei altijd:
    "Hoe heiliger het geloof, hoe schijnheiliger de gelovigen"

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Nov 21, 2007 3:04 am

faith schreef:
Ariel schreef:Beste Faith.

Vriendelijke groet.

Ja hoor beste Ariel,

Eigenlijk kwam het eerst door het lezen van verschillende boeken, en daarna ben ik gaan kijken naar de moslims zelf om mij heen. Ik kreeg er een warm gevoel bij, een gevoel dat ik daar ook in thuis hoor.
Ik heb veel nagedacht, veel gepraat, en tot de conclusie gekomen dat ik graag me wil laten bekeren.
Ik ben er gwoon gelukkig mee, meer kan ik er niet van maken :)

Bedankt voor je eerlijk antwoord Faith.
Wat ik uit jouw antwoord lees, is dat je het eigenlijk niet weet waarom jij je bekeerd hebt.

Je bent gaan kijken naar moslims om je heen, en je kreeg een warm gevoel, een gevoel dat jij bij deze mensen hoort.
Dat is dus de reden voor je bekering.

Nou ja, dat is ook een reden. Ik twijfel alleen aan het feit of jij ooit eens een goede moslima zal worden. Ik denk namelijk van niet.
Als jij een goede moslima wordt, dan moet jij geen moeite hebben met dit soort verzen uit de koran.

4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Om een af andere reden denk ik namelijk niet dat jij een voogd nodig hebt, en toch zal jij je straks je moeten onderwerpen aan je man, want anders ben je geen goede moslima. Je zal het moeten accepteren als je man je straks terecht wijst, of erger, je tuchtigt, want Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Een goede moslima leeft naar de koran en niet naar een suikerzoete flutboekje.
Je zult het moeten accepteren dat je man straks bij je mag komen alsof je een akker bent die hij mag cultiveren.

2: 223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

Kijk faith, dat bij je komen als je man het behaagt, en je akker zaaien, is namelijk de eerste paar jaren leuk, maar stel dat je een paar kinderen hebt, en je bent hartstikke moe, en eigenlijk wil je rust, ook dan moet jij het accepteren als jouw man het behaagd om tot je te komen.
Doe je dat niet, als jij je man afwijst als hij seks wil hebben, dan zullen de engelen je de hele nacht vervloeken.
Is dat het warme gevoel dat je kreeg toen je besloot om Moslim te worden faith, of kreeg je een warm gevoel bij dit vers.

8;12 12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

Alle toppen Faith.. Wat denk je. Is dit een vers waar een normaal liefdevol mens een warm gevoel van krijgt?
Genoeg voor nu Faith. Ik denk dat je dit alles niet wil lezen, en dat kan ik begrijpen, maar toch moet jij als je een goeie moslima wil worden dit soort verzen accepteren.
Je kan geen moslima worden als jij je niet onderwerpt aan de wetten van Allah. Dat is huichelen. Als jij dit soort zaken verwerpt, dan moet je eerlijk zijn, en trouwen met je vriend zonder dat jij je bekeert, of je zegt eerlijk tegen hem en tegen ons, dat jij je alleen maar bekeert tot Islam voor hem. Dat is wel zo eerlijk meisje. Die uitspraak zou ik van jou respecteren.

Ik hoor het wel van je of je Faith..
Oh, ja… en voel je ook niet beledigd als een moslim ( buiten je man om) jou onrein vindt, en zich gaat wassen omdat hij je per ongeluk aangeraakt heeft.
Daar kan die man namelijk ook niks aan doen, want hij volgt de koran.

4: 43. O, gij die gelooft, komt niet tot het gebed als gij bedwelmd zijt; totdat gij weet wat gij zegt, noch, wanneer gii onrein zijt tot gij u hebt gebaad, tenzij gij onderweg zijt. En indien gij ziek zijt, of op reis, of een uwer van de afzondering komt, of gij hebt vrouwen aangeraakt en gij vindt geen water, neemt dan uw toevlucht tot zuivere aarde en veegt er uw gezicht en handen mee af. Waarlijk, Allah is Inschikkelijk, Vergevensgezind.

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

faith

Berichtdoor faith » Wo Nov 21, 2007 9:16 am

Het gaat erom wat ik er bij voel, en dat is goed.
Verder heb ik al aangegeven dat mijn keus vast staat, en ik kwam eigenlijk alleen nog vertellen dat ik me wil laten bekeren, omdat ik dat eerder beloofd had om terug te komen als ik daadwerkelijk zou doen.
Het heeft dus weining zin om nog met '''teksten'' te komen, of onnodige discussies.
Ik kwam hier om iedereen het beste te wensen en gedag te zeggen.
Er zijn een aantal mensen die hier positief op reageren, waaronder jij Ariel, en daar dank ik je voor.
De mensen die mij geen geluk zouden willen wensen of wat dan ook menen te zeggen, jammer, maar tijdverlies.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Wo Nov 21, 2007 9:29 am

faith schreef:Het gaat erom wat ik er bij voel, en dat is goed.
Verder heb ik al aangegeven dat mijn keus vast staat, en ik kwam eigenlijk alleen nog vertellen dat ik me wil laten bekeren, omdat ik dat eerder beloofd had om terug te komen als ik daadwerkelijk zou doen.
Het heeft dus weining zin om nog met '''teksten'' te komen, of onnodige discussies.
Ik kwam hier om iedereen het beste te wensen en gedag te zeggen.
Er zijn een aantal mensen die hier positief op reageren, waaronder jij Ariel, en daar dank ik je voor.
De mensen die mij geen geluk zouden willen wensen of wat dan ook menen te zeggen, jammer, maar tijdverlies.

Toch heel apart dat je gewoon geen antwoord kan of wil geven. Het komt over alsof je je ergens instort zonder echt goed te weten waar je aan begint.
Dat lijkt me geen goed begin.
Maar blijkbaar is "ik voel me er goed bij" voldoende voor jou.
Ik wens je dan ook veel succes en sterkte, je zal het nodig hebben de komende jaren.

Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Peter Louter

Berichtdoor Peter Louter » Wo Nov 21, 2007 10:01 am

Rozengeur en manenschijn.
Geluk er mee, Faith
Over een paar jaar zijn we er voor je.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Nov 21, 2007 10:14 am

faith schreef:Het gaat erom wat ik er bij voel, en dat is goed.

Het gaat erom wat ik er bij voel als ik jou genadeloos als leugenmoslima en als een oliedom moslimmutsje neerzet.
En dat is goed!

En hoe kom je er bij dat ik je geen lang en gelukkige relatie toewens met je noordirakese koerd.
Dus bij deze, Faith/ME, wens ik je veel geluk met je toekomstig huwelijk.
Dat is helemaal niet moeilijk. Ik wens dat iedereen toe: veel geluk en gezondheid in je leven.
Anders zou het zijn om je veel wijsheid toe te wensen want dat zou betekenen dat je die achterlijke woestijnreligie van je in de prullenbak zou moeten gooien.
Trouwens het ziet er niet naar uit dat jij ooit voldoende wijsheid in je leven opdoet. Op jouw leeftijd zou je er al wat van moeten hebben, volgens mij heb jij het weinige dat je al had, weggegooid toen je begon met je achterlijke gesop met die idiote religie.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Nov 21, 2007 1:04 pm

Lieve Faith.
Ik weet dat je niet meer in discussie wil gaan met ons.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee lieverd. We hebben het nu weer tegen je gezegd, en alhoewel iedereen op dit forum het beste met je voorheeft, en je een gelukkig leven toewenst hebben we in ons achter hoofd bedenkingen over je toekomstige huwelijk.
Dat kan je ons niet kwalijk nemen, want wij spreken namelijk uit ervaring.
Er is hier niet een, maar verschillende leden die de gestaan hebben waar jij nu staat, verliefd en vol vertrouwen in de toekomst met hun lieve moslim vriend, maar de meeste van deze mensen hebben een pijnlijke weg achter de rug, en hebben besloten na een moeilijk leven en veel verdriet om hun huwelijk of relatie te beëindigen, of modderen nog even door.
Natuurlijk hou jij van je vriend. Waarschijnlijk is het een lieve jongen, maar zijn en jouw leven verschillen zoveel van elkaar. Onze cultuur is zo vreselijk verschillend van de hunne.
Een zal zich moeten aanpassen in jullie relatie, en dat zal jij moeten zijn.

Wat ik je heb willen vertellen is dat je eerlijk tegen je zelf moet zijn. Je leeft nu in een droom wereld, maar straks kom je in de realiteit terecht, en ik hoop van ganser harte dat deze realiteit je niet zal tegen vallen.
Misschien hebben wij het mis, wie zal het zeggen.

Ik hoop dat je de woorden van Peter Louter goed in je oren wil knopen. Als er een weet hoe het er in een relatie met moslims toegaat dan is het Peter, want hij werkt tussen en voor die soort mensen, en heeft al heel wat verdriet gezien.
Dus lieverd. Als je ooit steun nodig zal hebben, kom dan terug, en weet dan dat wij er voor je zijn. Ik beloof je dat we niet zullen zeggen van “Zie je nu wel?”
Ik hoop ook dat je ons zo nu en dan eens een berichtje wil sturen en ons op de hoogte houd hoe het met je gaat. Ik zal niet meer zeuren tegen je. Ik heb het nu gezegd, en dan moet genoeg zijn.

Heel veel liefs, en nogmaals een heel gelukkig leven toegewenst lieverd.
Ook jij verdiend het beste in je leven.

Vriendelijke groet.

faith

Berichtdoor faith » Vr Nov 23, 2007 5:25 pm

Ariel schreef:.

Natuurlijk hou jij van je vriend. Waarschijnlijk is het een lieve jongen, maar zijn en jouw leven verschillen zoveel van elkaar. Onze cultuur is zo vreselijk verschillend van de hunne.
Een zal zich moeten aanpassen in jullie relatie, en dat zal jij moeten zijn. .

Een relatie is een kwestie van aanpassen aan beide kanten, en dat zit bij ons wel snor. ik zou nooit iets aangaan als ik er geen goed gevoel bij had

Ik hoop ook dat je ons zo nu en dan eens een berichtje wil sturen en ons op de hoogte houd hoe het met je gaat. Ik zal niet meer zeuren tegen je. Ik heb het nu gezegd, en dan moet genoeg zijn.

Ik wil jullie best op de hoogte houden, en zeker jou Ariel, want jij hebt mij laten zien dat iemand met een andere mening wel fatsoenlijk kan zijn. Maar er zijn hier ook forumleden dat ik denk, waarom zou ik nog tijd er insteken? maar goed we zullen zien wie weet bedenk ik me nog.

Heel veel liefs, en nogmaals een heel gelukkig leven toegewenst lieverd.
Ook jij verdiend het beste in je leven .

Dank je wel Ariel, dat wens ik jou ook toe!

Vriendelijke groet.

weda

Berichtdoor weda » Vr Nov 23, 2007 5:35 pm

Beste Faith,
dat een realie tijd heeft om aan te passen is helder. echter de islam past zich niet aan en jij als vrouw zijnde moet in elke situatie aanpassen. in het begin heb je daar minder moeite mee. maar naarmate je ouder wordt zal je eigen waarde gevoel (geweten) je wakker schudden. jij zult steeds afvragen "waarom moet ik aanpassen". je partner zal dat niet begrijpen en de problemen zullen ophopen. ik hoop dat je partner niet echt gelovig is.

de islam is niet in overeenstemming met de natuur,. daardoor zul je problemen krijgen. want stel dat je partner fanatiek wordt, en neem van mij aan dat hij dat op een dag wordt. heel vaak is de vrouw dan de klos.

wij hebben je gewaarschuwd, wij maken je erop attent. jij bent degene die moet kiezen. jij kiest helaaas het verkeerde. dat is je eigen keus. maar wij hebben uit liefde voor de mens, ook jouw gewaarschuwd.

het ga je goed,

weda.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

faith

Berichtdoor faith » Vr Nov 23, 2007 5:42 pm

weda schreef: jij bent degene die moet kiezen. jij kiest helaaas het verkeerde.

het ga je goed,

weda.

daar gaan we dus weer, wie zegt dat ik voor het verkeerde kies. Ik wil dit. En daar kan jij niet over oordelen of dit wil.
Dit is niet alleen aan jou gericht Weda, maar ik heb dingen meegemaakt, die mensen met het dubbele aantal levensjaren, nog niet eens over durven te dromen ok. Ik weet wat ik doe, en ik doe het goed. En er zullen ongetwijfeld relaties kapot gaan. Vrouwen of mannen die niet meer gelukkig zijn. Maar daar hoeft de Islam nog niet eens voor aan bod te komen. Nogmaals ik heb veel gezien, en met veel bedoel ik veel. Ik weet wat ik doe, en ik doe wat ik voel

Faith

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Vr Nov 23, 2007 6:39 pm

faith schreef:
weda schreef: jij bent degene die moet kiezen. jij kiest helaaas het verkeerde.

het ga je goed,

weda.

daar gaan we dus weer, wie zegt dat ik voor het verkeerde kies. Ik wil dit. En daar kan jij niet over oordelen of dit wil.
Dit is niet alleen aan jou gericht Weda, maar ik heb dingen meegemaakt, die mensen met het dubbele aantal levensjaren, nog niet eens over durven te dromen ok. Ik weet wat ik doe, en ik doe het goed. En er zullen ongetwijfeld relaties kapot gaan. Vrouwen of mannen die niet meer gelukkig zijn. Maar daar hoeft de Islam nog niet eens voor aan bod te komen. Nogmaals ik heb veel gezien, en met veel bedoel ik veel. Ik weet wat ik doe, en ik doe wat ik voel

Faith

In geen enkele reactie van je lees ik, dat jij gezegend bent met veel levenservaring.
Integendeel.

Roelof

Berichtdoor Roelof » Vr Nov 23, 2007 10:14 pm

faith schreef:ik doe wat ik voel

Logisch, je voelt liefde voor een jongen, dat is heel normaal.

Die liefde moet dan ook wel erg groot zijn als jij bereid bent om al je menselijke waardigheden en vrijheden daarvoor te verwerpen door jezelf in een liefdeloze wereld te storten waarin een vrouw zich als een onderdanige slaaf dient te gedragen...

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Nov 23, 2007 10:19 pm

Beste Faith,
Ooit was ik zoals jij, het voelde zo perfect, het was wat ik nodig had. Toch is een mens geen statisch iets, iedereen evolueert voortdurend, hou dat voor ogen. Wat vandaag juist lijkt, blijkt morgen een grote vergissing. Ik hoop dat jullie samen kunnen evolueren, dat is ideaal. Ook ik wens je het beste toe.
Wij zijn er altijd voor je.

faith

Berichtdoor faith » Za Nov 24, 2007 12:57 pm

Nou, jullie hebben allemaal je zegje kunnen doen. Ik ga er weer van tussen. Het gaat jullie goed allemaal! en mischien kom ik nog wel eens terug om wat te vertellen. Maar pin me er niet op vast :)

Doei doei! :D

Alba

Berichtdoor Alba » Za Nov 24, 2007 2:31 pm

Faith

In geen enkele reactie van je lees ik, dat jij gezegend bent met veel levenservaring.
Integendeel.
Hierin sluit ik me bij Teva Teff aan. Wat ik in jouw posts heb gelezen, Faith, is dat je jong bent, vanuit een beschermde omgeving interesse hebt gekregen voor religies en nu ben je als een blad aan een boom omgedraaid. Je klinkt als een heel onzeker meisje met een laag zelfbeeld; heel anders dan een aantal maanden geleden. Dat noem ik geen levenservaring.
Lees nog eens wat Ariel, Weda, Dutch en Roelof schrijven. En met een Internetverbinding kun je altijd op het forum terecht. Ik wens je het beste, maar vrees wat anders.

faith

Berichtdoor faith » Za Nov 24, 2007 3:26 pm

Je klinkt als een heel onzeker meisje met een laag zelfbeeld; heel anders dan een aantal maanden geleden. Dat noem ik geen levenservaring.

Dan heb je het toch echt goed mis. Ben een volwassen vrouw, zeker niet onzeker en al helemaal geen laag zelfbeeld. Wat betreft wat ik in mijn leven heb meegemaakt kan niemand over oordelen dus ook jij niet. Jij mag je mening hebben, net als ieder ander. Maar weet dat je het totaal mis hebt, wat mij betreft.
Ook jij het beste

dag

Terug naar “Commentaar van Lezers”