IslamWorld

Moderator: M

Dutch

IslamWorld

Berichtdoor Dutch » Za Mar 29, 2003 8:08 pm

In mijn zoektocht naar islam kwam ik IslamWorld tegen :

IslamWorld - Moslims & Niet-Moslims - ISLAM - http://www.moskee. ...
Home, Islam, Koran, Hadith, Forum, Multimedia, Download. Islam. Alles wat je over
de Islam wil weten. Koran. ... Overleveringen van de Profeet Mohamed (vzmh). Waarom Islam? ...
Beschrijving: Een grote informatieve site over de Islam en Moslims in tekst, geluid en beeld.
Categorie: World > Nederlands > ... > Religie en Spiritualiteit > Islam
web.wanadoo.be/islam/ - 28k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Heb op het forum van Achmed El-Jafoufi de kans gekregen om welgeteld 2 berichtjes te plaatsen. Deze berichten waren niet kwetsend, beledigend of onbeleefd. Een eerste kennismaking laat ons zeggen.
Het heeft niet mogen duren, na welgeteld 2 berichtjes werd het forum hermetisch gesloten.
Kan er eens iemand anders proberen te posten ?

Islam staat ook hier duidelijk niet voor vrijheid van meningsuiting!

Dutch

AREND

Berichtdoor AREND » Za Mar 29, 2003 8:27 pm

Ik kan de site niet vinden..
Ergens vind ik het niet gek ,wand heb dit zelf ook al een paar keer meegemaakt op de waladin site... Momenteel is de discussie een beetje doodgelopen.

Vorig keer heb ik een poos afgewacht en steeds meer moslims gingen weer schrijven.....totdat ik weer berichten neerzette. Toen brak de
"&$%#@ "uit daar,en werden er weer berichten weg gehaald..

Ik vind het maar een stieken volk....Altijd al gevonden...En nu ik de koran en dergelijke gelezen heb,begint dat volk steeds meer tegen te staan. Er valt moeilijk mee te discusseren.. Zeg maar gerust helemaal niet.. :)
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
mijn homepage
Afbeelding

nina

Berichtdoor nina » Zo Mar 30, 2003 12:12 am

Ik heb even wat zoekwerk verricht. Deze site kwam het meeste in aanmerking, dus hier gaat het denk ik om.

http://web.wanadoo.be/islam/

Het forum werkt helaas niet, het kan niet worden geopend. Dus dan kun je ook niets posten. Het doet me tot dusverre eigenlijk nog het meest denken aan een technische storing.

Of had jij een ander probleem, Dutch?

Resi

Islam?

Berichtdoor Resi » Zo Mar 30, 2003 1:34 am

Het beetje psychologie dat ik nog heb overgehouden van mijn studies komt tot de vaststelling dat Islam een typisch voorbeeld is van een "KUDDEGEEST".

Op een ander forum heb ik eens een discussie gehad over de koran en dergelijke.
Nu het mooiste van die discussie vond ik toch dat ze beweerde dat de Islam het Westen heeft geleerd wat beschaving is!
Je kan je wel inbeelden dat ik me tegelijkertijd een heleboel vraagtekens stelde terwijl ik mezelf nog moest samen rapen onder mijn pc van het lachen.
Ik vroeg haar of ze eens even wakker wilde worden en naar buiten keek dat ze dan misschien even kon vaststellen dat we in de 21ste eeuw leven.
Beschaving in Moslimlanden?? Nu dan moet er iemand toch mij even uitleggen hoe beschaafd het is om als idioten een stammenoorlog te voeren onder elkaar.
Nu wanneer ze onder mekaar strijden heb ik er totaal geen bezwaar tegen zeer zeker niet hoe meer ze mekaar afmaken hoe liever ik het heb.
Islam ...... ja ja hoe meer zotten hoe meer vreugde!

ik heb nu op haar verzoek een beetje van de Koran gelezen en stel me toch een paar vragen met hun tegenstrijdigheden en dan ben ik nog niet aan het eind ervan he.
Hier onder een paar voorbeelden;

36. En aanbidt Allah en vereenzelvigt niets met Hem en bewijst vriendelijkheid aan ouders, verwanten, wezen, de behoeftigen en aan de nabuur, die een vreemdeling is en de nabuur die een bloedverwant is en aan de metgezel, de reiziger en aan degenen die onder uw macht zijn. Voorzeker, Allah heeft de pochers en de opscheppers niet lief.

Mijn commentaar;
Dus als ik bovenstaande begrijp zouden ze ons eigenlijk vriendelijk moeten behandelen en zelf hun eigen straffen want pochen en scheppen ze niet op over hun geloof dan? Ik dacht van wel!

125. En wie is beter in geloof dan hij, die zich aan Allah onderwerpt en die het goede doet en de godsdienst volgt van Abraham de oprechte? Allah nam Abraham tot vriend.

Mijn commentaar;
Was Abraham geen jood? Dit is voor mezelf gewoon een informatieve vraag aan wie het zou weten.

144. O, gij die gelooft, neemt geen ongelovigen tot vrienden boven de gelovigen. Wilt gij Allah een duidelijk bewijs tegen uzelf geven?

Mijn commentaar;
Niet moeilijk dat zij problemen hebben met aanpassen ze mogen volgens hun eigen geloof gewoon geen vrienden maken of hebben met niet gelovigen maar komen bedelen en bestelen mag dan wel?

14. En met degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen, sloten Wij (eveneens) een verbond, maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden. Daarom deden Wij vijandschap en haat onder hen ontstaan, tot de Dag der Opstanding. Allah zal hen weldra laten weten, wat zij deden.

Mijn commentaar;
Zat Bush en Saddam er voor iets tussen in dit verbond? Zo ja dan kan ik hen niets kwalijk nemen he!

Tssssssss zielig als je zo een "protocol" voorschrijft van hoe je volk moet leven. Diegenen die de Koran hebben geschreven die avond hadden een opiumpijp teveel gerookt denk ik!

Zouden ze niet beter een nieuwe versie van de Koran maken zodat de oude kan gebruikt worden als manuscript voor Sesamstraat met Pino in de hoofdrol van Allah.

Een geloof blijft een geloof net zoals ik geloof dat het anders en beter kan.
Maar nu nog maar een klein gedeelte te hebben gelezen van de koran om Moslims beter te kunnen begrijpen is het enige dat ik er kan uit besluiten is dat zij er zelf niks meer van begrijpen.

Pfffffffff waar maak ik me eigenlijk nog druk om ........... Nuke'em Bush!!

nina

Berichtdoor nina » Ma Mar 31, 2003 5:53 pm

Sorry Dutch, het forum werkt weer, maar ik kan gewoon niet tegen zulke verhalen, dus het lukt me niet om er te posten.

Het forum is trouwens niet heel overzichtelijk, dus ik kon zo snel niet zien waar jouw bijdragen staan.

Maar ik las een stukje waar de vrouwenhaat zo fraai bedekt was met rozengeur en bloemen dat ik mijn lust verloor om verder te lezen. Het komt erop neer dat het beter is dat vrouwen ondergeschikt zijn omdat man en vrouw anders veel tijd verliezen met het beslissen wiens mening ertoe doet. En dat uit de manier waarop Mohammed zijn vrouw Khadija behandelde blijkt hoe hoog hij vrouwen aansloeg. Nou was Khadija twee keer zo oud als Mohammed, dus we mogen aannemen dat Mohammed niet Khadija behandelde, maar dat het andersom was. Bovendien, zo snel was zij niet dood, of Mohammed huwde een arme weduwe om zijn kinderen en zijn babybruid groot te brengen, Sauda bint Zama, en hij dreigde van haar te scheiden als ze aanspraak zou maken op haar huwelijksrecht (sex). Verder trouwde hij met een zesjarige, een hele reeks andere vrouwen, slavinnen zonder ze een bruidsschat te geven, dus die eigenlijk als vrouw van Mohammed nog slechter afwaren dan als slavin, want nu moesten ze ook nog hun lichaam bedekken, en daarnaast hield hij er zomaar nog wat slavinnen op na die niet met hem wilden trouwen. Hij had er maling aan dat zijn vrouwen jaloers op elkaar waren, en niet gelukkig waren in een polygaam huwelijk.

En als klap op de vuurpijl: als Mohammed Khadija de zakenvrouw echt zo respecteerde, waarom verscheen er dan een koranvers waaruit blijkt dat hij de zakelijke capaciteiten van vrouwen zo laag aansloeg dat hij hun stem in rechtszaken maar de helft waard maakte van dat van een man?

Dat in de koran staat dat mannen hun vrouw mogen slaan als ze hun zin niet krijgen werd gewoon ontkend.

Deze zaken werden op zo'n valse manier geromantiseerd en mooi gepraat dat ik het forum maar weer moest afsluiten. Waarom niet gewoon eerlijk gezegd dat moslims vrouwen in alle opzichten inferieur vinden en ze onder de duim willen houden?

Dus iemand anders moet het maar even proberen. Ik kan mijn ergernis niet bedwingen.

nina

Berichtdoor nina » Ma Mar 31, 2003 6:11 pm

resi schreef:Zouden ze niet beter een nieuwe versie van de Koran maken zodat de oude kan gebruikt worden als manuscript voor Sesamstraat met Pino in de hoofdrol van Allah.

Doet me eraan denken dat de bijbels uit mijn tijd op rijstpapier waren gedrukt. Die heb ik in magere tijden dan ook opgerookt. :P

Resi, sommigen hebben hun buik vol van de koran als ze hem eens gaan lezen, vanwege het geweld, de haat, de onlogische inhoud, de verouderde ideologie enz.

Maar ik denk dat het moeilijk discussiëren is met mensen die de koran helemaal gelezen hebben en dan toch nog zeggen dat het ze inspireert, en dat het zo'n prachtig boek is. Ze vinden de vijandschap jegens niet-moslims volstrekt verklaarbaar, ze vinden het hartstikke logisch dat mannen boven de vrouwen staan, of ze zeggen dat mannen en vrouwen helemaal gelijk zijn, alleen anders. Of ze zeggen: mannen mogen van de koran helemaal hun vrouw niet slaan, dat is een leugen, het mag alleen maar als ze opstandig is.

Kortom, daar kun je toch niet mee in discussie?

Ik probeer wel eens uit te leggen hoe raar ze zouden kijken als in onze wet - de koran is tenslotte tevens de wet - als in onze wet dus zou staan: maak geen vrienden onder de moslims, hak de vingertoppen van de gelovigen af, het getuigenis van moslims is slechts de helft waard van dat van de ongelovige. Maar ze fietsen er gewoon overheen. Het gaat er gewoon niet in. Ze denken dan dat Allah wel zal weten waarom de koran is zoals hij is. Dat is waar de discussie eindigt, als de mogelijkheid bestaat dat ze in de war raken.

Als onze wet de dingen verkondigde die in de koran staan, zou ik me tot het uiterste inzetten om dit tegen te gaan. Maar mensen die in de koran geloven, denken dat het van god komt, dus dat je daar niet tegenin mag gaan. Dat is een van de oorzaken waardoor het geloof in god elke ontwikkeling tegengaat.

De schrijvers van de koran waren duidelijk niet de vriendelijkste, meest genuanceerde mensen. Zolang niemand tegen hun bevooroordeelde, gewelddadige dogma's in durft te gaan, zit de wereld ermee opgescheept.
Andere godsdiensten zijn trouwens net zo geflipt, de meeste grote, moderne godsdiensten stammen uit dezelfde intolerante traditie. Gelukkig zien de meeste mensen hier tegenwoordig wel in dat de bijbel niet van god is, maar is ontwikkeld binnen deze traditie, en is geschreven door mensen die hun eigenbelang voorop stelden. Het is dus belangrijk dat er over het ontstaan van de islam net zoveel informatie beschikbaar komt als over het christendom.

Resi

Wanadoo Forum

Berichtdoor Resi » Ma Mar 31, 2003 11:09 pm

Hi Nina

Ik ben eens een kijkje gaan nemen op dat wanadoo forum.
op het forum zelf ben ik niet geweest want ik kwam iets anders tegen dat naar mijn inziens tegen alle redelijkheid ingaat.
Er was een link naar de Koran in het Nederlands, dus dacht ik even een kijkje gaan nemen en zien of deze dezelfde is van wat ik lees.
En zelfs zover ben ik ook niet geweest.

Lees onderstaande eens, ik simpele van geest weet nu ook wel dat dit toch alles slaagt.

Wij hopen dat de lezers door deze vertaling een indruk zullen krijgen van de rijke inhoud van de Heilige Koran. Maar hier moge opgemerkt worden, dat een vertaling altijd een vertaling blijft - en dit geldt in versterkte mate voor de vertaling van dit Heilige Boek - en nimmer de plaats kan innemen van de oorspronkelijke tekst.

Als je zo gaat beginnen waar stopt het dan?
Kan iemand hier een uitleg voor geven want daar kan mijn beperkt verstand echt niet bij!
Zo heb je toch altijd gelijk!

Dutch

Berichtdoor Dutch » Di Apr 01, 2003 10:53 am

Het forum van wanadoo Islam werkt misschien wel weer, maar feit is dat voor mij vanop mijn computer "this page can not be opened" verschijnt...
Zal eens proberen vanop een andere PC. Zou het kunnen dat ze aan de hand van mijn IP-nummer mij de toegang ontzeggen?
Proberen jullie eens iets te posten, zelfs al is dat moeilijk :cry:

Resi, het argument als zou de Koran enkel correct kunnen begrepen worden als men die in het Arabisch kan lezen, is een typische dooddoener door islamisten en zelfs andere moslims te pas en te onpas aangehaald als ultiem middel om tegenover kafirs islam mooi te praten...
Het meest komische van 't spel is dat de oudste Koranverzen opgetekend werden in een taal (geloof een mengeling van Aramees en oud-Arabisch of zoiets) die vandaag de dag geen enkele moslim nog verstaat zoals het hoort! Dus zijzelf kunnen de Koran niet begrijpen volgens hun eigen logica!
Als je dan wèl Arabisch leert en dus als kafir wèl een Arabische versie kan lezen (soms met behulp van een woordenboek, maar daar dienen die toch voor) is het nog niet goed en trekken ze je intellectuele capaciteiten in 't belachelijke en stellen ze die in vraag... Kortom, je moet niets proberen te begrijpen, gewoon slikken wat ze je voorkauwen.

Dutch

Manon

Berichtdoor Manon » Di Apr 01, 2003 1:22 pm

wel, ik heb kunnen inloggen en heb iets gepost!

Dutch

Berichtdoor Dutch » Do Apr 03, 2003 2:19 pm

Ben juist eens gaan zien vanop de PC van mijn moeder en ... ja hoor, geen probleem, ik kan op het forum van IslamWorld zonder problemen! Dus, mijn eigen IP-nummer werd als te weren ingegeven... Dacht ik al. Typisch staaltje van democratisch denken bij onze moslimbroeders.

Nimmer versagen, immer voort!!!!!!

Dutch

AREND

Berichtdoor AREND » Do Apr 03, 2003 7:52 pm

Hoi allemaal ik heb het ook geprobeert vanaf hier.,,,,maar kom er niet op....

Kunnen het zijn dat ik op de oscaruitrijking word uitgenodigt dalijk voor de nominatie"banned!!"?.... de walidin.com is ook niet toegankelijk.

Dan maar verder zoeken.. :shock:
"leest u ons ook voor uit de

fabeltjeskoran,t"

mijn homepage

Afbeelding

Terug naar “Commentaar van Lezers”