ben nieuw hier, hallo iedereen

Moderator: M

indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

ben nieuw hier, hallo iedereen

Bericht door indobelg »

Hallo Dutch en andere forumleden.
Door Dutch heb ik dit forum gevonden.

Ik ben ook eens gaan kijken bij Walidin.
Nu ben ik niet van mening dat mijn berichten zo ontzettend briljant zijn dat onmiddellijk iedereen bij Walidin sprankelende discussies met mij zal aangaan, dus vraag ik eerst jullie mening over het volgende bericht dat ik eventueel naar Walidin zou willen zenden.

Nochtans twijfel ik wel want het is belangrijk dat ik anoniem blijf. Ik woon namelijk in een land waar elke inwoner bij wet verplicht is om een geloof aan te hangen (men mag kiezen uit Islam, de religie van de meerderheid, of Hindoeisme, of Confucianisme, of Protestantisme of Katholicisme of Boeddhisme. Andere godsdiensten zijn niet toegelaten)

De inlichtingendiensten zijn zeer pienter en ik zou kunnen ontmaskerd worden. Spannend hee, maar de gevolgen zouden dramatisch zijn. Op een islamitisch forum zoals Walidin broeit veel haat en men kan niet voorzichtig genoeg zijn.

OK, hier volgt mijn ontwerp van posting

Bij wijze van inleiding wil ik jullie eerst mededelen dat ik een atheist ben.
Dit heeft als gevolg dat gelovigen mij niet als een volwaardige gesprekspartner beschouwen. (zowel christenen als moslims als joden discuteren meestal niet met mensen zoals ik)

Nochtans wil ik toch, louter uit nieuwsgierigheid, eens kijken of iemand commentaar wil leveren op mijn bericht.

Klein vraagje : waarom een hoofddoek dragen ? Blijkbaar dient een hoofddoek om de haren te verbergen. Zijn haren dan zo buitengewoon belangrijk als stimulans voor erotisch gedrag ? Het lijkt wel of het gebruik van een hoofddoek gepropageerd werd in het grijze verleden door mensen met een haar-fetish. In Saoedi-Arabië en Iran slaat de religieuze politie op vrouwen die het aandurven om een miniem haarlokje te tonen. Dit is dus blijkbaar seksueel getint. Een haar-fetish dus.

Een vraagje om over na te denken : als een moslima zich bij de kapper laat kaalscheren, gewoon omdat ze vindt dat dit haar leuk staat, moet ze dan ook een hoofddoek dragen ?

Als je trots in het openbaar je moslim-zijn wil tonen, kan dat dan ook niet met een T-shirt, waarom het woord moslim gedrukt staat ? Of een badge op je bloes ?

Nog een vraag : waarom spelen STENEN zo’n belangrijke rol in de Islam ? En dan heb ik het nu eens niet over steniging van overspelige vrouwen.
Islam is een keiharde godsdienst. Dat bedoel ik letterlijk, want Islam heeft heel veel te maken met keien en stenen.

Tijdens de bedevaart (in Saoedi-Arabië) lopen de gelovigen rond de Ka’aba, een leeg gebouw opgetrokken uit stenen, ze kussen de zwarte steen die er in is gemetseld, en ze bidden met hun gezicht naar de maqam-i-Ibrahim waar tegenover een klein gebedshuisje staat waarin een andere steen is, de qadam-i-Ibrahim. Men gelooft dat deze laatste steen de voetafdruk van Abraham bevat toen Abraham de Ka’aba liet bouwen.

De bedevaarders moeten ook naar de Arafat vallei gaan waar zich de Berg van Barmhartigheid bevindt. Deze berg is geheel bedekt met stenen en bovenaan staat een stenen paal waar Mohammed zijn vaarwel sermoen zou gehouden hebben.

Verder dienen de bedevaarders zich naar Mina te begeven waar zij kleine keien moeten gooien naar een stenen pillaar die de duivel voorstelt. Die keien dienen proper te zijn, dus sommige bedevaarders wassen de keien eerst met hun speeksel...

Dit lijkt verdacht veel op de pre-islamitische Arabische rituelen van de Bedoeienen stammen die ook al met hun stenen goden en godjes naar de Ka’aba kwamen, honderden jaren voor Mohammed was geboren, om hun godjes op te laden zoals batterijen door ze tegen de grote zwarte steen te wrijven.

Dat heeft de Profeet dan toch maar slim overgenomen om die stammen op zijn hand te krijgen, net zoals de katholieken al de heidense feestdagen gechristianiseerd hebben.

Een woord over de duivel, de Satan : de duivel mag weliswaar acteren als de Grote Tegenstrever van Allah, maar tegelijkertijd staat hij onder diens regie. Dit blijkt bijvoorbeeld uit de merkwaardige dubbelrol die de duivel moet spelen: hij is zowel Verleider als Beul. Eerst voelt hij de gelovigen aan de tand, vervolgens mag hij degenen die vatbaar blijken voor verleiding uitnodigen voor de barbecue. Hij helpt kortom Allah door de rotte appels uit de mand te vissen.

Een woord over de schepping : dat god alles geschapen heeft is ook absurd, want dan heeft die god ook de hookworm geschapen en dat is een worm die speciaal bestaat om de mensheid te doen sterven. Deze wormpjes - baby's nog) boren zich in de blote voeten van de mens (wanneer men in een rivier staat op blote voeten of door met blote voeten door de tropen te wandelen), in een paar dagen hebben de wormpjes via de bloedstroom de longen bereikt, waardoor de mens gaat hoesten, en door het hoesten komen de minuskule wormpjes in de keel, de mens slikt ze weer door en zo komen de worpjes in de maag en darmen, de mens krijgt diarree en maagpijn, de wormen hechten zich vast aan de darmwand en beginnen aan een razend tempo eitjes te leggen. Tenslotte gaan de eitjes via de uitwerpselen weer uit het lichaam en begint de cyclus opnieuw, maar de wormen die eitjes hebben gelegd blijven in het lichaam van de mens, die dood gaat aan bloedarmoede.

En dan heb ik het nog niet gehad over de Tse-Tse vlieg die de slaapziekte veroorzaakt en de malariamug.

Blijkbaar is de schepping niet zo volmaakt hee ?

En welke voorstelling moet ik mij maken van de hemel, het paradijs ? Geloven moslims echt dat mannen daar hopen maagden voor hun persoonlijk gebruik ontvangen ? En zijn die maagden dan ook gesluierd, met hoofddoek ? Wat doen de moslima’s dan in het paradijs ?

Ik heb ongeveer dezelfde posting gezonden naar een Belgisch forum, maar daar loop ik minder het risico van door haat geinspireerde acties te ondergaan.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Hallo IndoBelg, welkom op dit forum.

Ik vind uw artikel subliem maar ik vrees dat ze daar op het Walidin forum, of enig ander Moslim forum, anders over denken. De verwijzing naar het kale kopje, daar zullen de meeste moslims niet bij stil gestaan hebben. Allicht omdat er, ten tijde van Mohammed, niet zoveel kale vrouwen rondliepen, of toch? De verwijzing naar stenen is wel inventief maar ja, ze hadden toen niet veel anders dan stenen. Afbeeldingen van mens en dier waren verboden, dus...

Ik heb zo'n licht vermoeden dat uw opiniestukje, op dat andere forum, verwijderd zal worden wegens Godslaster . :wink:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dat internet moet toch vreselijk zijn voor een godsdienst zoals islam.

Niet alleen kan ondertussen iedereen de koran lezen (vandaar dat AL DIE VERTALINGEN natuurlijk niet correct zijn- hihi)
maar iedereen kan nu ook proberen om een beetje logische informatie door te spelen (niet op straffe van dood, maar wel op straffe van censuur, verbanning etcetera!)

In feite zouden er zoveel mogelijk mensen regelmatig op zulke forums moeten gaan posten. Niet zozeer om onmiddellijk in de aanval te gaan, maar toch om te proberen een tegengewicht te vormen voor de werkelijke wanpraktijken die gebeuren in naam van die islam-toestanden.

Uiteraard kunnen ze het nooit halen, maar we kunnen hen enkel proberen te VERPLICHTEN om eens een koran te lezen in een taal die ze zelf begrijpen.

Een schitterende truuk is om ze zo overtuigd gelijk te geven dat ze zelf inzien wat een onnozeliteit ze zitten te verkondigen.

Maar wat ik erger vind is die politieke islam, het zou niet zo erg zijn als die zich aan de andere kant van de wereld bevindt, dan doen ze maar. Als het zich echter naast mijn deur begint te ontplooien wil ik toch gaan uitkijken waar ik dan wèl op een geruste manier kan gaan wonen!
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Bericht door indobelg »

Patrick schreef:Hallo IndoBelg, welkom op dit forum.

Ik vind uw artikel subliem maar ik vrees dat ze daar op het Walidin forum, of enig ander Moslim forum, anders over denken. De verwijzing naar het kale kopje, daar zullen de meeste moslims niet bij stil gestaan hebben. Allicht omdat er, ten tijde van Mohammed, niet zoveel kale vrouwen rondliepen, of toch? De verwijzing naar stenen is wel inventief maar ja, ze hadden toen niet veel anders dan stenen. Afbeeldingen van mens en dier waren verboden, dus...

Ik heb zo'n licht vermoeden dat uw opiniestukje, op dat andere forum, verwijderd zal worden wegens Godslaster . :wink:

Hoi Patrick,

Ik schrijf heel stilletjes, want het is hier Nyepi (Balinees nieuwjaar) en dan mag je geen geluid maken en niet uit je huis komen en geen licht maken en niet koken. Algemene stilte. Bali geisoleerd van de wereld, de airport dicht, de zeehaven dicht, niemand op straat, etc.
Ook de moslims die op het eiland Bali wonen dienen de regels te gehoorzamen.

Bedankt voor je compliment over mijn stukje.

Op het Belgisch forum is het niet verwijderd. Dat pleit voor hun !

Naar Walidin heb ik het nog niet gezonden, maar dat zal ik nu eens doen.

Ik heb nu ook in het Engels gepost op de website van faithfreedom.
Daar gebruik ik de naam primumvivere.
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Bericht door indobelg »

Ik heb zojuist het volgende geschreven in het Engelse forum van faithfreedom

Probably this month the Bali bombers will stand before an Indonesian court in Bali.
Amrozi, the “smiling bomber”, who proudly explained on Indonesian television how he has built the bomb that killed over 200 people, will appear in court waving the Al Qur’an.

Last time I saw him on Indonesian television, he was waving with the bloody book as if he were invincible.

He also declared that Indonesians should be proud of him because he has accomplished a technical feat (building the bomb) which few people are capable of.

His accomplices – all of them Indonesian muslims – will be standing next to him in court.

Every time I see this monster on television, I feel a hatred I thought I was not capable of. I also weep. I can’t stop the tears in my eyes.

That man, my Indonesian compatriot, has maimed and killed my friends in the name of Allah.

He has raped an innocent Hindu island, the Indonesian province of Bali.

I was there when Ratna died a horrible death. She died in Sanglah hospital in Bali. There wasn’t enough morphine or other painkillers available because there were too many victims. Ratna (a muslima but she was a modern girl, she didn’t wear a headscarf) lost both her legs, and her kidneys didn’t function anymore. I held her hand when she cursed Allah, smiled at me, and died.

I was there when Lia (a muslima) was horribly burned, without a nose and without ears. She pleaded with me : please ask the doctors to finish me off. It wasn’t necessary, because she died anyway. It took her a long time to die. One night and one day. And I was by her side.

I was there when the Australians only wanted to provide transport to Australia for Australian victims. I forced them to take four badly burnt Indonesian girls in their airplanes so that the girls would get free medical care in the magnificent Australian hospitals.

I was there when my maid (house servant) asked me to identify her brother. I went through the stench of rotting corpses under the tropical sun.
The morgue was full, overflowing with dead bodies, amd that is why many human remains were thrown on the lawn in front of the hospital.
Finally I found her brother’s head.
Only his head. My maid fainted and I vomited on the spot.

And all of this in the name of Allah the Merciful ?????
Believe me, the defense of those monsters will be : Allah told us to do this.

Now, for the first time ever, the Indonesian judges will have to judge muslim fanatics. The judges are muslims as well.......
I wonder how Indonesian judges will cope with this.
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Hoi indobelg.....leuke naam trouwens.... ja welkom hier,,,, k heb je verhaal gelezen en vind het een heel goed....

Het is inderdaad een beetje krom om te weten dat de rechter ook moslim is..... En hoeveel het weegt in de beslissende strafmaat.

Die mogen van mij de doodstraf genieten...onvoorwaardelijk.

groeten

arend
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Even een vraagje ...Kan jij op de walidin site komen nog??

Ik probeer er al een week op te komen maar ik kom er niet doorheen...
..Ik weet wel dat ze een bloedhekel hebben gekregen aan mij..
En dat ze een onderzoek in aan het stellen zijn naar iemand die volgens hen"vieze" woorden neer zet op de site."
Whatever that may be".....Ik wacht af maar... K zal eens met upc gaan bellen hoe het zit.
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hallo Indobelg,

Jouw stukjes boeien mij telkens weer en ik denk niet de enige te zijn! Nog meer daarvan zou ik zo zeggen!

Nu heb ik uit jouw berichten hier en op Engels FFI begrepen dat jouw identiteitskaart als godsdienst "islam" vermeldt. Graag daarover wat meer inlichtingen, zoals antwoord op volgende vragen die ik me stel :
- kan je officieel van godsdienst veranderen? Andere vermelding op je identiteitskaart krijgen?
- wordt je anders behandeld naargelang welke godsdienst vermeld staat?
- wat is officieel de bedoeling van zo'n vermelding?
........enz.
Hier in het Westen hebben we daar moeite mee met dat vermelden van godsdienst op iemands ID, maar ook in bvb. Turkije wordt het vermeld.
Weet iemand iets over de andere moslimlanden wat dat betreft?
Ikzelf weet dat in Tunesië iedereen geacht wordt moslim te zijn, dus wordt er niks vermeld. De familienaam en soms ook voornaam van een persoon laat daar trouwens zien of hij Jood of christen is (andere godsdiensten worden zelfs niet gekend), dus daarvoor is zo'n vermelding niet eens nodig. Wat de atheïsten daar betreft, die bestaan doodgewoon niet volgens de heersende opinie! :roll:

Dutch
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Bericht door indobelg »

[quote="Dutch"]Hallo Indobelg,

Jouw stukjes boeien mij telkens weer en ik denk niet de enige te zijn! Nog meer daarvan zou ik zo zeggen!

Bedankt voor het compliment !

Nu heb ik uit jouw berichten hier en op Engels FFI begrepen dat jouw identiteitskaart als godsdienst "islam" vermeldt. Graag daarover wat meer inlichtingen, zoals antwoord op volgende vragen die ik me stel :
- kan je officieel van godsdienst veranderen? Andere vermelding op je identiteitskaart krijgen?

Volgens het 2002 rapport van Transparency International is Indonesië een van de meest corrupte landen ter wereld, terwijl Finland, Denemarken en Nieuw-Zeeland de “zuiverste” landen zijn.
Bangladesh staat op de eerste plaats der corrupte landen, gevolgd door Nigeria. Op de derde plaats staat Angola, Madagascar en Paraguay en op de vierde plaats Indonesie.

Voor alles moet hier geld gegeven worden aan corrupte ambtenaren.
De corruptie begint aan de top, in de kliek rond mevrouw de president en gebeurt tot op het laagste niveau. Politie agenten bijvoorbeeld innen boetes die zij gewoon in hun zak steken, zonder kwitanties af te leveren en delen de dagelijkse pot met de officieren. Voor elk officieel document moet er “thee geld” betaald worden.

Ik schrijf deze zinnen met enige ongerustheid in dit openbaar forum want er bestaat een wet die harde kritiek op de regering verbiedt en bestraft met maximum zes jaar gevangenis. De wet wordt nog steeds genoemd bij haar koloniale naam (in het Nederlands) : de haatzaai-wet. Die wet is uitgevaardigd in de jaren 1920 door de Nederlanders teneinde kritiek op het Nederlandse koningshuis te bestraffen en deze wet is nog steeds van kracht, maar wordt nu gebruikt om kritiek op de president te bestraffen.
Om een identiteitskaart te bekomen (bij verlies bv) moet er tussen de 200.000 – 300.000 rupiah betaald worden (20 – 31 euro). De officiële prijs bedraagt een tiende van dat bedrag, maar dan dient men een maand te wachten, of meer...
Had men vroeger islam op zijn identiteitskaart staan, is dit simpel op te lossen door een nieuwe kaart aan te vragen en er een ander geloof op te laten zetten. De ambtenaar weet niet eens wat er op de vorige kaart stond. Je kan zo ook je naam veranderen, zelfs je geboortedatum. Als je maar betaalt, is alles mogelijk. Ik ken mensen die drie, vier en zelfs vijf verschillende identiteitskaarten hebben. Dat is natuurlijk illegaal, maar je moet er maar voor zorgen dat je niet alle 5 kaarten tegelijk bovenhaalt bij controle.

- wordt je anders behandeld naargelang welke godsdienst vermeld staat?
- wat is officieel de bedoeling van zo'n vermelding?
........enz.

Neen, men wordt niet anders behandeld indien men bv katholiek is of Boeddhist.

Wat de bedoeling is van de vermelding van de religie op een identiteitskaart weet ik niet
Hercules
Berichten: 10
Lid geworden op: do apr 17, 2003 10:31 pm

Bericht door Hercules »

Hello iedereen, ik ben ook nieuw hier van vandaag. Als het de bedoeling is je voor te stellen dan wil ik het even doen.
Ik ben een jongen van 26jaar bijna en nog steeds student aan het universiteit van Gent, laatste jaar (eindelijk!). Werk ondertussen wel hier en daar (als man moet het wel he) en verder lees ik graag , ik reis graag en fiets graag.
Dit was het ongeveer.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Welkom op FFI Hercules! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
We hopen dat dit forum jou iets wezenlijks te bieden heeft...en dat we ook uit jouw opinies kunnen leren!

Dutch
Laatst gewijzigd door Dutch op vr apr 18, 2003 4:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Hercules? waarom moet het als man wel en als vrouw eventueel niet?

Ik ben vrouw, maar heb je enige tips daarvoor? Is altijd praktisch meegenomen natuurlijk.
Hercules
Berichten: 10
Lid geworden op: do apr 17, 2003 10:31 pm

Bericht door Hercules »

Dank je Dutch.

En Danae, wel als jongen moet het omdat in mijn gemeenschap voor een meisje meestal alles wordt betaald. Bijv. mn zus studeert ook en het is vanzelfsprekend dat mn ouders haat studie betalen, ik kan het als hun zoon ook opeisen (vragen) maar men gaat ervanuit dat ik mn mannetje kan slaan :wink:

Ik hoop dat ik je niet beledigd heb ofzo want het was mijn bedoeling helemaal niet.

Hercules
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Och Hercules, na ettelijke maanden rondzwerven op islamitische forums heb ik maatje 36 van voetje overgehouden én héél kleine teentjes!

Niet aantrekken dus!
ggolsteyn
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 07, 2003 1:50 am
Locatie: 9040 Sint-Amandsberg

Re: ben nieuw hier, hallo iedereen

Bericht door ggolsteyn »

[quote="indobelg"]Hallo Dutch en andere forumleden.
Door Dutch heb ik dit forum gevonden.
......
De inlichtingendiensten zijn zeer pienter en ik zou kunnen ontmaskerd worden. Spannend hee, maar de gevolgen zouden dramatisch zijn. Op een islamitisch forum zoals Walidin broeit veel haat en men kan niet voorzichtig genoeg zijn.
.......
OK, hier volgt mijn ontwerp van posting

Bij wijze van inleiding wil ik jullie eerst mededelen dat ik een atheist ben.
Dit heeft als gevolg dat gelovigen mij niet als een volwaardige gesprekspartner beschouwen. (zowel christenen als moslims als joden discuteren meestal niet met mensen zoals ik)
......
Nochtans wil ik toch, louter uit nieuwsgierigheid, eens kijken of iemand commentaar wil leveren op mijn bericht.
.......
En dan heb ik het nog niet gehad over de Tse-Tse vlieg die de slaapziekte veroorzaakt en de malariamug.
/quote]
--------------------
Veel van de dingen die je zegt kloppen, maar van het christendom heb je toch geen kaas gegeten, dunkt mij. Nu dat kan niet anders als atheist(?). Ik ben toevallig een godsvrije en ik zou toch wel een paar puntjes willen rechtzetten, maar daarvoor is het nodig dat je elk van je uitspraken zou nummeren volgens onderwerp, anders wordt het te moeilijk. zou dat kunnen? Dat is tevens een vraag voor alle interveniënten van dit forum. Tot lezens dan.

Gerard Golsteyn.
:twisted:
Denken is twijfel aan het eerste gebod van alle goden.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Welkom op dit forum Ggolsteyn (klinkt joods).

Praktisch dan: Indien u de quote/ unquote functie gebruikt
zoals hier
Kan u iemands bericht netjes in stukjes verdelen en daaronder kunt u dan telkens uw commentaar kwijt.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Gerard schreef:Veel van de dingen die je zegt kloppen, maar van het christendom heb je toch geen kaas gegeten, dunkt mij. Nu dat kan niet anders als atheist(?).
Beste Gerard,

Ik weet niet of je deze conclusie trekt uit de passage die je hebt geciteerd. Indobelg: Dit heeft als gevolg dat gelovigen mij niet als een volwaardige gesprekspartner beschouwen. (zowel christenen als moslims als joden discuteren meestal niet met mensen zoals ik)
Zelf had ik niet de indruk dat Indobelg het daar over christenen in het algemeen had, maar over de houding van de gelovigen tegenover atheïsten in zijn land. Daar worden atheïsten niet serieus genomen. Ik las het citaat en ik verbaasde me dat Indobelg zoiets vreemds zou zeggen.
Toen las ik zijn oorspronkelijke bijdrage nog eens terug, zodat het citaat in de context stond. In die context vond ik het wel begrijpelijk, omdat hij het heeft over een land waar het verplicht is om een godsdienst te hebben, zoals hij zei: Ik woon namelijk in een land waar elke inwoner bij wet verplicht is om een geloof aan te hangen (men mag kiezen uit Islam, de religie van de meerderheid, of Hindoeisme, of Confucianisme, of Protestantisme of Katholicisme of Boeddhisme. Andere godsdiensten zijn niet toegelaten)
.

Wat het citeren betreft trouwens: je moet niet afsluiten met [unquote], maar met [/quote], dan komt de tekst in een wit veld.

Ik ben het trouwens niet met je eens dat een atheïst niet zou weten wat een godsdienst inhoudt, want je wordt op alle terreinen met de voorschriften en vooroordelen van de godsdiensten geconfronteerd. Gelukkig is het hier nu de laatste paar jaar wat minder te merken, maar de starre ideeën over bijvoorbeeld mannen en vrouwen, over sex en huwelijk etc. werden ook de atheïsten opgedrongen.
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Re: ben nieuw hier, hallo iedereen

Bericht door indobelg »

ggolsteyn schreef: Veel van de dingen die je zegt kloppen, maar van het christendom heb je toch geen kaas gegeten, dunkt mij. Nu dat kan niet anders als atheist(?). Ik ben toevallig een godsvrije en ik zou toch wel een paar puntjes willen rechtzetten, maar daarvoor is het nodig dat je elk van je uitspraken zou nummeren volgens onderwerp, anders wordt het te moeilijk. zou dat kunnen? Dat is tevens een vraag voor alle interveniënten van dit forum. Tot lezens dan.

Gerard Golsteyn.
:twisted:
Ik denk dat ik wel een en ander weet over christendom want ik heb van mijn 12de levensjaar tot ik 18 jaar oud was Latijn en Grieks gestudeerd bij de Paters Jezuieten. In die tijd hield dat in : een verplichte heilige mis elke morgen, en 's zondags ook.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

hallo ggolsteyn,

waar heb je het over me je "nummeren"? Op elk forum (ook op dit) staan er verschillende hoofdonderwerpen, met verschillende threads waaronder je kan meediscussieren.

waarom wil je nog een nummering?

bijvoorbeeld: dit is posting nr. Circe-107 !
So?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ggolsteyn
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 07, 2003 1:50 am
Locatie: 9040 Sint-Amandsberg

Re: KENNIS VAN HET CHRISTENDOM EN ANDERE SEKTEN.

Bericht door ggolsteyn »

indobelg schreef:
ggolsteyn schreef: Veel van de dingen die je zegt kloppen, maar van het christendom heb je toch geen kaas gegeten, dunkt mij. Nu dat kan niet anders als atheist(?). Ik ben toevallig een godsvrije en ik zou toch wel een paar puntjes willen rechtzetten, maar daarvoor is het nodig dat je elk van je uitspraken zou nummeren volgens onderwerp, anders wordt het te moeilijk. zou dat kunnen? Dat is tevens een vraag voor alle interveniënten van dit forum. Tot lezens dan.

Gerard Golsteyn.
:twisted:
Ik denk dat ik wel een en ander weet over christendom want ik heb van mijn 12de levensjaar tot ik 18 jaar oud was Latijn en Grieks gestudeerd bij de Paters Jezuieten. In die tijd hield dat in : een verplichte heilige mis elke morgen, en 's zondags ook.
--------------
Beste Indobelg,

1. - Ik dacht dat je de "mop" zou begrepen hebben, temeer omdat ik er een vraagteken achter zette en bovendien ik van mezelf zei dat ik een GODSVRIJE was, wat een zekere overeenstemming heeft met atheïst.

Wat mij niet verwondert is dat vele stevig opgeleide Jesuietendiscipelen en anderen de pikante dingen uit de bijbel (die bovendien herhaaldelijk als lectuur verboden was in de katholieke kerk) niet goed kennen omdat ze ze nog nooit gehoord hebben in de cursus.

2. - Wat dus je vragen in je tekst over onbedekte hoofden van vrouwen en kaalgeschoren vrouwen betreft zou ik verwijzen naar PAULUS (de uitvinder van het christendom) , eerste brief aan de Korinthiërs:

1 Kor. 11:5 e.v.:
5. "maar iedere vrouw die met ongedekt hoofd bidt of profeteert, maakt degene die haar hoofd is, te schande, want het is precies hetzelfde als was zij een (vrouw) met een kaalgeschoren hoofd." De rest lees ja maar eens zelf, leuk hoor. En er zijn nog een aantal teksten die nooit in gezangen of voorlezingen voorkomen.(vb. het leuke liedje "ON THE RIVERS OF BABYLON" - psalm 137, waarvan vers 9 niet voorkomt in gezangen en gebeden.)

3. - Waar je mij en andere lezers van je interessante teksten werkelijk plezier mee zou doen zijn de gebruiken en opgelegde voorschriften die "in den oost" door de Hollanders werden opgelegd, een zeer fanatiek en fundamentalistisch volkje. Deze dingen zijn uiteraard niet bekend in het "vaderland" en dus ook niet door andere mensen zoals de Belgen. Een voorbeeld dat je gaf was "DE HAATZAAIWET", ik heb er nog nooit van gehoord en het doet mij watertanden. Nog meer van dat! Voor jou zou ik aanraden, als je dat nog over je heen kunt laten komen, is te kijken naar de Hollandse "EVANGELISCHE OMROEP". Een paar dagen geleden werden er daar nog een drietal WONDEREN verricht. Ik leg bij het kijken alle zware voorwerpen uit mijn omgeving, omdat ik niet elke week een ander TV kan kopen.

4. - Voor CIRCE zou ik zeggen laat maar vallen die nummering, want waarom gemakkelijk als het moeilijk ook kan. Ik ben welllicht ouderwets. Ik hield aan mijn omgeving altijd voor: "KLASSEREN IS HET BEGIN VAN ELKE FILOSOFIE"

Gerard Golsteyn.
:evil:
Denken is twijfel aan het eerste gebod van alle goden.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

2. - Wat dus je vragen in je tekst over onbedekte hoofden van vrouwen en kaalgeschoren vrouwen betreft zou ik verwijzen naar PAULUS (de uitvinder van het christendom) , eerste brief aan de Korinthiërs:

1 Kor. 11:5 e.v.:
5. "maar iedere vrouw die met ongedekt hoofd bidt of profeteert, maakt degene die haar hoofd is, te schande, want het is precies hetzelfde als was zij een (vrouw) met een kaalgeschoren hoofd."
Beste Gerard, het klopt inderdaad dat de verplichting om een hoofddoek te dragen ondermeer samenhangt met de opinie dat het een schande is voor een vrouw en haar familie om haar haar of lichaam te tonen. Het heeft te maken met de onderdrukking van de vrouwelijke seksualiteit en van de vrouwelijke autonomie binnen de patriarchale godsdiensten, om me even populair uit te drukken. Maar ik denk eigenlijk dat dit wel klopt.

Vriendelijk van je dat je even op het voor de hand liggende antwoord wijst met deze op moslimfora vaak geciteerde bijbelpassage.

Dat Paulus de uitvinder van het christendom is, lijkt me iets te veel eer. Dit soort teksten werden door anonieme schrijvers geschreven, en ze werden toeschreven aan iemand met betekenis binnen de godsdienst. Het is onwaarschijnlijk dat Paulus een historische persoonlijkheid is. Veel van Paulus' wederwaardigheden zijn bijvoorbeeld bekend uit een andere mythische geschiedenis, met name uit de Griekse mythen over Apollo/Orestes.
Persoonlijk vind ik de verschillende teksten van Paulus nogal verschillen van sfeer, een aanwijzing dat de teksten niet allemaal door dezelfde persoon zijn geschreven. De ene keer klinkt hij toch wel vrij vriendelijk jegens vrouwen, de andere keer klinkt hij als een op en top patriarchale vrouwenhater.

Maar hoe dan ook, vrouwen hoeven van geen enkele patriarchale godsdienst veel te verwachten.

Gelukkig is het christendom hier in bepaalde opzichten zijn angel kwijt geraakt. Helaas is het hiërarchische systeem en het machtsonevenwicht nog volop aanwezig, evenals het superioriteitsdenken onder een bepaalde groep machthebbers. Ik vind het moeilijk om te zeggen of dit nu typisch een erfenis is van het christendom, of dat het een onvermijdelijk menselijke trek is.

Hoewel onze maatschappij seculier wordt genoemd, zijn we eeuwenlang geïndoctrineerd door hiërarchisch denken en gewelddadige methodes om de macht te grijpen en te handhaven. Dit komt volgens mij door het christendom. Maar misschien is het beter hier een andere discussie over te openen.

Ik heb vroeger - in mijn jeugd - toch wel behoorlijk hard geschopt tegen de seksistische vooroordelen waarmee men mij in het gareel probeerde te krijgen. Ik ben blij dat die tijd achter ons ligt. Als het aan mij ligt, komt het nooit meer terug. Ik heb me er eens in verdiept, en kwam erachter dat het de godsdienst was die de mens vastpinde op stereotype ideeën. Nu er weer zo'n godsdienst bezig is met een verspreidingsmissie, vind ik het toch wel interessant om deze eens te lijf te gaan met wat kennis over de geschiedenis van de godsdienst.

Gerard, jij geeft mij eigenlijk een beetje de indruk dat je het niet leuk vind als de islam wordt bekritiseerd. Ik begrijp niet waarom. We mogen het christendom ook bekritiseren. We mogen ook discussiëren over onze politieke mening, en over de verschillende politieke partijen. De koran mag dankzij de vrijheid van godsdienst zeggen dat vrouwen inferieur zijn, en de moslims mogen dit heilig noemen.
Maar waarom ligt discussiëren over de islamitische godsdienst dan zo gevoelig?

Misschien kun jij die vraag beantwoorden.
ggolsteyn
Berichten: 4
Lid geworden op: do aug 07, 2003 1:50 am
Locatie: 9040 Sint-Amandsberg

DE ISLAM,DE OORLOGEN,DE VROUWEN VAN MOHAMMED,de wetenschap.

Bericht door ggolsteyn »

nina schreef:
2. - Wat dus je vragen in je tekst over onbedekte hoofden van vrouwen en kaalgeschoren vrouwen betreft zou ik verwijzen naar PAULUS (de uitvinder van het christendom) , eerste brief aan de Korinthiërs:

1 Kor. 11:5 e.v.:
5. "maar iedere vrouw die met ongedekt hoofd bidt of profeteert, maakt degene die haar hoofd is, te schande, want het is precies hetzelfde als was zij een (vrouw) met een kaalgeschoren hoofd."
Beste Gerard, het klopt inderdaad dat de verplichting om een hoofddoek te dragen ondermeer samenhangt met de opinie dat het een schande is voor een vrouw en haar familie om haar haar of lichaam te tonen. Het heeft te maken met de onderdrukking van de vrouwelijke seksualiteit en van de vrouwelijke autonomie binnen de patriarchale godsdiensten, om me even populair uit te drukken. Maar ik denk eigenlijk dat dit wel klopt.
....

Gerard, jij geeft mij eigenlijk een beetje de indruk dat je het niet leuk vind als de islam wordt bekritiseerd. Ik begrijp niet waarom. We mogen het christendom ook bekritiseren. We mogen ook discussiëren over onze politieke mening, en over de verschillende politieke partijen. De koran mag dankzij de vrijheid van godsdienst zeggen dat vrouwen inferieur zijn, en de moslims mogen dit heilig noemen.
Maar waarom ligt discussiëren over de islamitische godsdienst dan zo gevoelig?

Misschien kun jij die vraag beantwoorden.
----------------
Beste Nina,

1. - Ik had eigenlijk wel een dergelijke reactie verwacht, maar ik vond het beantwoorden van de vraag van Indobelg zo dringend dat ik daar eerst op geantwoord heb.

Maar wees gerust, ik deel volledig je mening. Het is waarschijnlijk dat je nog te jong bent om het te weten, maar in het Gentse kent men mij wel. Ik heb in de jaren begin 1970 reeds samengewerkt met de "DOLLE MINA's". ( in de strijd : "BAAS IN EIGEN BUIK". Daarnaast was ik een van de medestichters van RELEASE-GENT, een organisatie die vooraan in de strijd stond voor de legalisering van abortus, met tientallen betogingen en o.a. een hongerstaking voor de vrijlating van DOKTER PEERS uit Namen, die mij zelfs vertelde dat hij abortussen uitvoerde op vraag van de bisschop op de zusterkens die verkracht waren (allemaal) in Congo.(Toen mocht het plots). Zelfs brachten de flikken vrouwen naar ons "huis" om ze uit de nood te helpen in Holland, Engeland en bij de diensten van dokter PEERS. De vrouwen kwamen zelfs uit Frankrijk, Spanje, Portugal en zelfs uit Griekenland. Verder zorgden wij voor kinderen weggelopen uit Beernem en Ruiselede en van vader en moeder. Dit alles op een meer revolutionaire manier dan nu het instituut CHILD FOCUS en uiteraard met veel meer risico's voor deze en veel andere activiteiten. En uiteraard zonder overheidssubsidies. Maar je was misschien nog niet geboren, en in de vaderlandse geschiedenis worden deze zaken uiteraard niet vermeld.

2. - Anderzijds zou ik je ter bevestiging aanraden eens op de website http://www.politics.be het FORUM te bekijken, onder de rubriek "DARWINISME EN ATHEÏSME ONTMANTELD" van MUSTAPHA. Maar ik zal hier mijn antwoord van 12 augustus weergeven, zodat het ook te volgen is door andere lezers:

Onderwerp: (zie boven)

Beste Mustapha,
1. - Het is verbazingwekkend hoe jij je op de zogenaamde wetenschappen stort zoals evolutie en big bang, nog gretiger dan de paus van Rome. Natuurlijk zijn dit wankelbare hypotheses, daarover zo nodig samen later.
Maar om dan zonder overgang naar de ENIGE ECHTE WARE GOD EN PROFEET over te schakelen die alles zouden geschapen hebben, dat moet je mij eens uitleggen. En wat doe je met de talloze andere ENIGE ECHTE WARE EN ONVERVALSTE GODEN EN PROFETEN?

2. - Wat je profeet betreft, ik ken er geen andere die zoveel vrouwen,concubines en slavinnen heeft geneukt.
Gelukkig heeft hij meer oorlogen moeten voeren dan hij vrouwen had anders was hij waarschijnlijk ook aan 900 geraakt (zoals de laatste turkse koning).

In het boek EL KTAB (uitspr. kitab), geschreven door Le Khodja Omer Haleby, Abou Othman, vertaald door dokter Paul De Regla, Paris 1906, schrijft Regla in de bijlage dat Mohammed niet minder dan 11 officiële vrouwen heeft gehuwd, waaronder deze pedosexueel het nog leuk vond een kind te huwen, AISHA, van zeven jaar. Maar dat het huwelijk slechts voltrokken werd als het kind 9 jaar was, omdat hij eerst nog naar Medina moest. De ontelbare concubines en slavinnen zijn hier niet meegerekend. Zou jij zo iemand vertrouwen wanneer hij jou de beperking oplegt van "slechts" 4 vrouwen?

Als ik moest kiezen, maar dat zal ik uiteraard niet doen, zou ik liever voor Jezus (of was het Christus?) kiezen. Deze brave man, alhoewel hij het zwaard ook niet negeerde, is slechts 1 maal getrouwd in Kanaän, met Maria Magdalena, wanneer hij zijn eerste wonder verrichtte, en dan nog wel water in wijn veranderde (wat mij wel sypathiek overkomt) (en nog goedkoop ook).

Anderzijds is het sexboekje EL KTAB wel veel toleranter dan de saaie christelijk reglementen, redenen waarom er zoveel pedosexuelen in die kerken rondlopen. Aanbevolen lectuur als je het nog niet gelezen hebt en mijns inziens veel te bgrijpend voor de moslims.

--------------
Gerard Golsteyn.
Denken is twijfel aan het eerste gebod van alle goden.
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Re: KENNIS VAN HET CHRISTENDOM EN ANDERE SEKTEN.

Bericht door indobelg »

ggolsteyn schreef:
Wat mij niet verwondert is dat vele stevig opgeleide Jesuietendiscipelen en anderen de pikante dingen uit de bijbel (die bovendien herhaaldelijk als lectuur verboden was in de katholieke kerk) niet goed kennen omdat ze ze nog nooit gehoord hebben in de cursus.
Dat was dan toch anders in het Xaveriuscollege van Borgerhout.
Toen ik 18 jaar oud was, moesten mijn medeleerlingen en ik in opdracht van de leraar Latijn (Pater Kluyskens die nu al lang dood is) een tekst van Tacitus vertalen waarin Tacitus beschreef dat Keizer Nero bij zijn moeder Agrippina in de draagstoel kroop en dat getuigen Nero's zaad uit de draagstoel zagen druppelen. De smeerlap deed het dus ook met zijn moeder.

Wat betreft de bijbel hield men ons ook geen enkele passage achter.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Als ik moest kiezen, maar dat zal ik uiteraard niet doen, zou ik liever voor Jezus (of was het Christus?) kiezen. Deze brave man, alhoewel hij het zwaard ook niet negeerde, is slechts 1 maal getrouwd in Kanaän, met Maria Magdalena, wanneer hij zijn eerste wonder verrichtte, en dan nog wel water in wijn veranderde (wat mij wel sypathiek overkomt) (en nog goedkoop ook).
Totaal nieuw voor me! 8)
die bruiloft in Kanaän was die van een vriend van zijn moeder of zoiets, zeker niet die van Jezus himself; en voor zover ik weet heeft hij Maria Magdalena gered van steniging (wie zonder zonden is werpe de eerste steen .... ) en wat ze samen allemaal hebben uitgespookt mag waarschijnlijk niemand weten, maar in elk geval waren ze niet getrouwd hoor!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
filosoof
Berichten: 9
Lid geworden op: za jun 07, 2003 5:53 pm
Locatie: Brussel

Re: KENNIS VAN HET CHRISTENDOM EN ANDERE SEKTEN.

Bericht door filosoof »

:idea: twee keer geklikt..
Laatst gewijzigd door filosoof op ma aug 18, 2003 11:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie