Héhé, ik ben er weer

Moderator: M

momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

migrantenjong schreef:
momo schreef:
éérste jaar...

En wat is je geloof?
Mijn geloof? Meestal antwoord ik op die vraag met

"In maths we trust".

Ik neig naar het deisme, en verder is het nogal moeilijk om te verklaren. Sta wel altijd open voor een gesprek over metafysica en filosofie.

oow, ik sta ook open voor gesprekken over geloof en godsdiensten...
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hoe komt het toch dat Moslims zo vaak voor een rechten studie kiezen.
Eigenlijk behoren jullie je toch te houden aan de Islamitische wetten, en zijn de wetten van allah belangrijker dan de wereldse rechten?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

momo schreef:

oow, ik sta ook open voor gesprekken over geloof en godsdiensten...
En sta je ook open voor de ideeen van niet gelovige?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Was dat ff een teleurstelling voor momo, hij dacht waarschijnlijk dat hij in migrantenjong een aanhanger van zijn eigen ideologie gevonden had.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Ariel schreef:Hoe komt het toch dat Moslims zo vaak voor een rechten studie kiezen.
Eigenlijk behoren jullie je toch te houden aan de Islamitische wetten, en zijn de wetten van allah belangrijker dan de wereldse rechten?
Ik wil mijn rechten kennen als burger en ik wil ze ook kunnen verdedigen. Het is waar dat je de wetten van Allah (swt) ook moet kennen, maar wie zegt dat ik ze niet studeer?? Nu formuleer je vooroordelen zonder enige kennis. Het opdoen van kennis is VERPLICHT in de islaam. Wereldse kennis en nawereldse kennis.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Wereldse kennis en nawereldse kennis.
Wereldse *islam*kennis bedoel je zeker?
En waar haal je je NAwereldse kennis vandaan, want daar ben ik toch zo benieuwd naar.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

momo schreef:
Ariel schreef:Hoe komt het toch dat Moslims zo vaak voor een rechten studie kiezen.
Eigenlijk behoren jullie je toch te houden aan de Islamitische wetten, en zijn de wetten van allah belangrijker dan de wereldse rechten?
Ik wil mijn rechten kennen als burger en ik wil ze ook kunnen verdedigen. Het is waar dat je de wetten van Allah (swt) ook moet kennen, maar wie zegt dat ik ze niet studeer?? Nu formuleer je vooroordelen zonder enige kennis. Het opdoen van kennis is VERPLICHT in de islaam. Wereldse kennis en nawereldse kennis.
Gaan de wetten van Allah voor op de Europese wetten?

Ik zeg van niet.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

migrantenjong schreef:
momo schreef:
Ariel schreef:Hoe komt het toch dat Moslims zo vaak voor een rechten studie kiezen.
Eigenlijk behoren jullie je toch te houden aan de Islamitische wetten, en zijn de wetten van allah belangrijker dan de wereldse rechten?
Ik wil mijn rechten kennen als burger en ik wil ze ook kunnen verdedigen. Het is waar dat je de wetten van Allah (swt) ook moet kennen, maar wie zegt dat ik ze niet studeer?? Nu formuleer je vooroordelen zonder enige kennis. Het opdoen van kennis is VERPLICHT in de islaam. Wereldse kennis en nawereldse kennis.
Gaan de wetten van Allah voor op de Europese wetten?

Ik zeg van niet.
Bijde wetten moet je respecteren, MAAR, als je wetten gaat maken die de wetten van allah vernietigen, dan vind ik dat veregaand. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het verbod van de hoofddoek. De hoofddoek is een wet van Allah, en die wordt gerespecteerd door de moslims, maar als men in europa een wet TEGEN maakt om ons te "zeiken" dan moeten we die zeker niet respecteren.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

momo schreef:
Bijde wetten moet je respecteren, MAAR, als je wetten gaat maken die de wetten van allah vernietigen, dan vind ik dat veregaand. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het verbod van de hoofddoek. De hoofddoek is een wet van Allah, en die wordt gerespecteerd door de moslims, maar als men in europa een wet TEGEN maakt om ons te "zeiken" dan moeten we die zeker niet respecteren.
En daar komt de kopvod weer om de hoek kijken die het schaamhaar van vrome moslima vrouwen moeten beschermen tegen kwaadwillige blikken van moslim mannen. 8)

Nou moet ik toegeven dat het ook geen leuk gezicht is om met een pluk schaamhaar op je hoofd te lopen.
Ik ben blij dat wij niet moslims en verstandige moslima’s niet met dit kleurloze dunne schaamhaar behept zijn. Wij kunnen met trots ons mooie volle bos haar showen en lekker in de wind laten wapperen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

momo schreef:
Bijde wetten moet je respecteren, MAAR, als je wetten gaat maken die de wetten van allah vernietigen, dan vind ik dat veregaand. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld het verbod van de hoofddoek. De hoofddoek is een wet van Allah, en die wordt gerespecteerd door de moslims, maar als men in europa een wet TEGEN maakt om ons te "zeiken" dan moeten we die zeker niet respecteren.
De hoofddoek is geen wet van Allah, want deze wordt niet vermeld in de Koran.
En de Ahadiths zijn niet het woord van Allah.
Hoofddoeken zijn niet verplicht in de Islam, alleen als men de hadiths gaat naleven.

De wet tegen hoofddoeken is volkomen logisch. Een bediende hoort het instituut waar zij werkt te vertegenwoordigen, en haar geloof buiten haar werk laten.
Bovendien is het in Europa een gewoonte dat hoofddeksels binnenshuis worden afgezet. Ik vind het een domme gewoonte, want ik wilde in de middelbare school mijn pet aanhouden in de les, wat niet mocht.
Dus het is alles of niets.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Bovendien is Europa seculier. Dat betekent dat geloof en staat volledig gescheiden staan. Men heeft er lang om gevochten, en het mag niet veranderen.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Dit is dus wat jullie niet willen begrijpen héé, "op het werk moet je je niet bezighouden met het geloof". Wij zijn géén hypocriten ofzo, "tijdens het werk géén hoofddoek en erna wel. Dit is het speciale aan de islam, er is rechtvaardigheid, maar die rechtvaardigheid willen jullie nooit erkennen, omdat jullie met oogklepjes rondlopen...En hopelijk verdwijnen die oogklepjes voor jullie sterven...
allah oe akbar
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Hoe bevalt je opleiding je?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Chaimae schreef:Hoe bevalt je opleiding je?
Leuk hoor, en hoe gaat het eigenlijk met je?
allah oe akbar
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

momo schreef:Dit is dus wat jullie niet willen begrijpen héé, "op het werk moet je je niet bezighouden met het geloof". Wij zijn géén hypocriten ofzo, "tijdens het werk géén hoofddoek en erna wel. Dit is het speciale aan de islam, er is rechtvaardigheid, maar die rechtvaardigheid willen jullie nooit erkennen, omdat jullie met oogklepjes rondlopen...En hopelijk verdwijnen die oogklepjes voor jullie sterven...
Welke rechtwaardigheid?

Hier in Europa geldt dit:

Vrije tijd is vrije tijd, en werk is werk. Op het werk is men niet langer Joost, of Pieter, of Redouan, maar manager, consultant of broker.

Zo gaat het hier in zijn werk.

En over welke rechtwaardigheid heb jij het?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

momo schreef:Dit is dus wat jullie niet willen begrijpen héé, "op het werk moet je je niet bezighouden met het geloof". Wij zijn géén hypocriten ofzo, "tijdens het werk géén hoofddoek en erna wel. Dit is het speciale aan de islam, er is rechtvaardigheid, maar die rechtvaardigheid willen jullie nooit erkennen, omdat jullie met oogklepjes rondlopen...En hopelijk verdwijnen die oogklepjes voor jullie sterven...
24/7 onderwerping, ja
Snappen we wel. Doen we niet.
RTFM
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

naar boven schreef:
momo schreef:Dit is dus wat jullie niet willen begrijpen héé, "op het werk moet je je niet bezighouden met het geloof". Wij zijn géén hypocriten ofzo, "tijdens het werk géén hoofddoek en erna wel. Dit is het speciale aan de islam, er is rechtvaardigheid, maar die rechtvaardigheid willen jullie nooit erkennen, omdat jullie met oogklepjes rondlopen...En hopelijk verdwijnen die oogklepjes voor jullie sterven...
24/7 onderwerping, ja
Snappen we wel. Doen we niet.
Volgens jou, maar wij zien her anders en geloven erin...
allah oe akbar
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

momo schreef:
naar boven schreef:24/7 onderwerping, ja
Snappen we wel. Doen we niet.
Volgens jou, maar wij zien her anders en geloven erin...
Dus de vermeende totale onwetendheid is nu al gereduceerd tot een simpel meningsverschilletje?
RTFM
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

naar boven schreef:
momo schreef:
naar boven schreef:24/7 onderwerping, ja
Snappen we wel. Doen we niet.
Volgens jou, maar wij zien her anders en geloven erin...
Dus de vermeende totale onwetendheid is nu al gereduceerd tot een simpel meningsverschilletje?
Onwetendheid over je heer...
En je kan het idd ook zien als een "meningsverschil", kort gezegt, geloofsverschil...
allah oe akbar
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

momo schreef:Onwetendheid over je heer...
En je kan het idd ook zien als een "meningsverschil", kort gezegt, geloofsverschil...
Het verschil tussen een kat en geen kat is niet de kleur van de pels..
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Onwetendheid over je heer...
Die zit niet in mijn nek.
En je kan het idd ook zien als een "meningsverschil", kort gezegt, geloofsverschil...
Een meningsverschil.
Het verschil tussen een maatschappij opbouwen op mythishe dromen, en een maatschappij opbouwen op een zo goed mogelijke realiteitservaring.

Van de mythische maatschappijvorm is bewezen dat die van geen kanten werkt. De mythe enkel middel is om enkele despoten boven de rest van de mensen te plaatsen en dee rest naar hun pijpen te laten dansen.
Rechtvaardigheid is net zoals de mythe niet meer dan een vals droombeeld in deze maatschappij.
Beste voorbeeld hiervan zijn de Islamterritoria. Slavernij, ongelijkheid tussen sexen, geloven, volkeren... Op geen enkel maatschappelijk draagvlak is enige vorm van rechtvaardige behandeling tussen mensen onderling te vinden.
Rechtvaardig tegen het voorbeeld heer? Dat geldt hoe je deze jongeheer inbeeldt. Maar geeft geen enkele mogelijke vergelijking.
Die rehtvaardigheid is irreel.

Een maatschappij gebaseerd op de ervaring van de realiteit haalt ook geen absolute rehtvaardigheid. Maar is in ieder geval oneindig veel beter.
Wat deze maatschappij wel kan halen is een grote vorm van juistheid.
Wat juist is, is door zijn juistheid niet altijd rechtvaardig.
Dit is het beste waar je voor kan gan.

In de mythische maatschappij bestaat die juistheid ook niet. Kan die juistheid, gabaseerd op een droombeeld, zelfs niet definieren. Net zoals ze voor haar rechtvaardigheid geen definitie kent.

Een klein meningsverschil is dit niet.
Baseren op mythe of realiteit is het verschil tussen een maatschappij waar de mensen verdoemd zijn tot regressie, of waar de mensen evoluatief verder kunnen bouwen.

De Grieken verwierpen de mythische maatschappij, uitgeoefend door de God-koning van de Perzen.
Europa is geworden wat het is, door de mythe van Islam te verwerpen.

Europa zal blijven wat het is, dit kan enkel door een nieuwe totale verwerping van de mythe van Islam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Re: Héhé, ik ben er weer

Bericht door Freya »

momo schreef:Lange tijd hé? niet? Ik ben er weer, kunnen we weer wat vette discusies maken :p ... Zeg eens, een vraagje, wat vinden jullie van het aantal bekeerlingen in antwerpen en dergelijke? Ik ben onlangs nog in Antwerpen geweest, ON-GE-LOOF-LIJK!!!! zovéél belgen die zich hebben bekeert. Onlangs ook nog een reportage gezien waarbij vrouwen hun verhaaltje konden vertellen. En geloof mij, het was niet door onderdrukking of door de liefde, maar uit pure inzicht en opening van het hart naar de waarheid...

There we go...
Jammer, dat er geen partys kunnen worden georganiseerd voor de talloze mensen die uit de islam zijn gestapt. Want, ze kunnen het niet zeggen, want te bang. Of ze hebben het wel gezegd, maar worden genegeerd, afgetuigd, vermoord. Heel jammer.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

momo schreef:
Chaimae schreef:Hoe bevalt je opleiding je?
Leuk hoor, en hoe gaat het eigenlijk met je?
Goed om te horen. Een jongen, Lucas, bij me in de klas is erg geintresseerd in de islaam en wil de koran maar al te graag bestuderen. Ik ga hem hierbij helpen, insa'Allah. Zijn Nederlandse vriend is onlangs bekeerd tot de islaam vertelde hij me. Ik heb 3 uur lang met hem in de kantine gezeten en heb het één en ander verteld over de islaam. Hij vond het erg intressant.

Heb jij nog tips, of mogelijke suggesties over hoe ik dit dien te doen? Mijn ouders vertelden me dat ik mijn koran aan hem moet geven, wat ik hem al beloofd had.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Chaimae schreef:
momo schreef:
Chaimae schreef:Hoe bevalt je opleiding je?
Leuk hoor, en hoe gaat het eigenlijk met je?
Goed om te horen. Een jongen, Lucas, bij me in de klas is erg geintresseerd in de islaam en wil de koran maar al te graag bestuderen. Ik ga hem hierbij helpen, insa'Allah. Zijn Nederlandse vriend is onlangs bekeerd tot de islaam vertelde hij me. Ik heb 3 uur lang met hem in de kantine gezeten en heb het één en ander verteld over de islaam. Hij vond het erg intressant.

Heb jij nog tips, of mogelijke suggesties over hoe ik dit dien te doen? Mijn ouders vertelden me dat ik mijn koran aan hem moet geven, wat ik hem al beloofd had.
Ajajaj. Jij praat met een jongen. Hoe haram van je.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

migrantenjong schreef:
Chaimae schreef:
momo schreef: Leuk hoor, en hoe gaat het eigenlijk met je?
Goed om te horen. Een jongen, Lucas, bij me in de klas is erg geintresseerd in de islaam en wil de koran maar al te graag bestuderen. Ik ga hem hierbij helpen, insa'Allah. Zijn Nederlandse vriend is onlangs bekeerd tot de islaam vertelde hij me. Ik heb 3 uur lang met hem in de kantine gezeten en heb het één en ander verteld over de islaam. Hij vond het erg intressant.

Heb jij nog tips, of mogelijke suggesties over hoe ik dit dien te doen? Mijn ouders vertelden me dat ik mijn koran aan hem moet geven, wat ik hem al beloofd had.
Ajajaj. Jij praat met een jongen. Hoe haram van je.
Wedden dat ze het wel hééééééél gezellig vond, lekker luchtig kletsen met die naievige jongen.
Plaats reactie