Vraagje

Moderator: M

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik voel me net een melaatse...Momo negeert me... :shock:

Nog een keer deze vraag..

Welke zoon is er verdronken? Sem, Cham of Jafet
Deze vraag moet toch niet zo moeilijk te bantwooorden zijn.
De Koran geeft antwoord op alle vragen.. ( zucht)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

migrantenjong schreef:
momo schreef:
Je antwoord heb je al gekregen héé, zodat de mens niet gaat zeggen, "waarom heb je me geen kans gegeven op aarde om te zoeken naar de leiding" , dus Allah is niet onrechtvaardig...
Ik herhaal de vraag:

Waarom kan Allah geen volmaakte mensen maken?

Allah weet, dat onvolmaakte mensen de Hel in kunnen komen.

Maar Allah is liefdevol.

Waarom doet hij dat?
Ik herhaal het antwoord:

Allah bepaalt zelf hoe hij zijn schepselen creeërt. Allah wilt je beproeven hoe je met je leven en met je "mankementen" omgaat.

Allah is liefdevol omdat hij je leven heeft geschonken, maar jij bent ondankbaar.Allah geeft je iedere dag dat je ademt, de kans om je toch hem terug te richten, en dan noem je Allah niet liefdevol??

En zoals ik al zei, wie niet gehoorzaam is na tienduizend waarschuwingen, die moet dan later niet klagen dat hij in de hel terecht komt.
allah oe akbar
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Ariel schreef:Ik voel me net een melaatse...Momo negeert me... :shock:

Nog een keer deze vraag..

Welke zoon is er verdronken? Sem, Cham of Jafet
Deze vraag moet toch niet zo moeilijk te bantwooorden zijn.
De Koran geeft antwoord op alle vragen.. ( zucht)
Eerlijk gezegt weet ik het niet, maar ik kan het wel is navragen.
allah oe akbar
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

momo schreef:
Ik herhaal het antwoord:

Allah bepaalt zelf hoe hij zijn schepselen creeërt. Allah wilt je beproeven hoe je met je leven en met je "mankementen" omgaat.

Allah is liefdevol omdat hij je leven heeft geschonken, maar jij bent ondankbaar.Allah geeft je iedere dag dat je ademt, de kans om je toch hem terug te richten, en dan noem je Allah niet liefdevol??

En zoals ik al zei, wie niet gehoorzaam is na tienduizend waarschuwingen, die moet dan later niet klagen dat hij in de hel terecht komt.
Oke, nu enkele kleine vraagjes, en dan runnen wij de almachtige mechanismen van de Formele Logica.

-Is Allah alwetend (ja/nee)

-Is Allah almachtig (ja/nee)

-Is Allah liefdevol (ja/nee)


EDIT: Voorlopig is je dawwah heel slecht, momo. Ik voel geen enkele overtuiging, en ik heb voorlopig alleen naar mijn eigen hart geluisterd.
Laatst gewijzigd door migrantenjong op zo feb 10, 2008 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: En je hebt nu een antwoord op je vraag aan, momo. Namelijk waarom Allah de mensen test? Wat Allah over jou weet, weet jij namelijk niet weer. Logica.
Wat is hier logisch aan?
Wat is dit voor onzin??

Allah weet toch ALLES???
Dus.., weet je als mens ook wat allah over jou weet...... ALLES !!!!

Kom eens met wat beters?
Trouwens, de "logica" dat je die tests moet doorstaan om te weten of je in allahs ogen "goed" of "fout" bent is ook onzin ...want.... een mens komt pas te weten of ie "goed" of "slecht" wanneer ie dood is.....(hel of paradijs).
Zolang eens mens leeft weet je dat niet.
Dus... dan kan allah net zo goed die teste afschaffen en iedereen al voor de geboorte in de hel of hemel knikkeren....want... alleh WEET al wat je gaat doen EN je weet het zelf pas wanneer je dood bent,..... DUS... het leven an sich is al volkomen overbodig...

Dus.. nogmaals.... waar zijn die "tests" voor nodig?
Amorele atheistische nitwit
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

momo schreef:
migrantenjong schreef:
momo schreef:
Je antwoord heb je al gekregen héé, zodat de mens niet gaat zeggen, "waarom heb je me geen kans gegeven op aarde om te zoeken naar de leiding" , dus Allah is niet onrechtvaardig...
Ik herhaal de vraag:

Waarom kan Allah geen volmaakte mensen maken?

Allah weet, dat onvolmaakte mensen de Hel in kunnen komen.

Maar Allah is liefdevol.

Waarom doet hij dat?

Ik herhaal het antwoord:

Allah bepaalt zelf hoe hij zijn schepselen creeërt. Allah wilt je beproeven hoe je met je leven en met je "mankementen" omgaat.

Allah is liefdevol omdat hij je leven heeft geschonken, maar jij bent ondankbaar.Allah geeft je iedere dag dat je ademt, de kans om je toch hem terug te richten, en dan noem je Allah niet liefdevol??

En zoals ik al zei, wie niet gehoorzaam is na tienduizend waarschuwingen, die moet dan later niet klagen dat hij in de hel terecht komt.

wat een bullshit zeg....
Allah is niet rechtvaardig noch liefhebbend. Toevallig kan de islam heden ten dage zich (helaas) tot bijna de gehele wereld richten maar hoe zit het met die miljoenen mensen in de afgelopen eeuwen?? Ik denk dat 99 % van de mensheid nooit van mohammed of allah had gehoord, dus konden ze ook niet gewaarschuwd worden en zich dus ook niet bekeren. DIe zijn dus allemaal regelrecht de hel in geknikkerd.
Wow zeg, das rechtvaardig.

Oja en vergis je niet, als klein meisje heb ik me dit ook vaak genoeg
afgevraagd. De christenen zeggen namelijk precies hetzelfde.
Het grote verschil tussen jou en mij is dat ik durf kritisch te zijn ten opzichte van de religie waar ik mee ben opgevoed.
Bij jullie zie ik alleen maar klakkeloze aanname van alles wat je wordt voorgekauwd.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ruth schreef:

wat een bullshit zeg....
Allah is niet rechtvaardig noch liefhebbend. Toevallig kan de islam heden ten dage zich (helaas) tot bijna de gehele wereld richten maar hoe zit het met die miljoenen mensen in de afgelopen eeuwen?? Ik denk dat 99 % van de mensheid nooit van mohammed of allah had gehoord, dus konden ze ook niet gewaarschuwd worden en zich dus ook niet bekeren. DIe zijn dus allemaal regelrecht de hel in geknikkerd.
Wow zeg, das rechtvaardig.

Oja en vergis je niet, als klein meisje heb ik me dit ook vaak genoeg
afgevraagd. De christenen zeggen namelijk precies hetzelfde.
Het grote verschil tussen jou en mij is dat ik durf kritisch te zijn ten opzichte van de religie waar ik mee ben opgevoed.
Bij jullie zie ik alleen maar klakkeloze aanname van alles wat je wordt voorgekauwd.
Ik zal eens zien als hij tegen de formele logica kan. Indien hij begint te roepen dat logica niks te maken heeft met godsdienst of van de shaitaan is, weten wij hoe ver het is.

En over je laatste paragraaf: zo'n mensen worden geslagen door papa. Geslagen als zij vragen stellen.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

momo schreef: Allah bepaalt zelf hoe hij zijn schepselen creeërt. Allah wilt je beproeven hoe je met je leven en met je "mankementen" omgaat.

Allah is liefdevol omdat hij je leven heeft geschonken, maar jij bent ondankbaar.Allah geeft je iedere dag dat je ademt, de kans om je toch hem terug te richten, en dan noem je Allah niet liefdevol??

En zoals ik al zei, wie niet gehoorzaam is na tienduizend waarschuwingen, die moet dan later niet klagen dat hij in de hel terecht komt.
Ja maar lieve momo..
Wat moet ik dan met deze twee verzen?

"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4

Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125


Ik kan nog zo goed mijn best doen, maar als allah my de verkeerde weg laat opgaan, dan helpt het niet of ik nou wel of niet goed mijn best doe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

momo schreef:
Ariel schreef:Ik voel me net een melaatse...Momo negeert me... :shock:

Nog een keer deze vraag..

Welke zoon is er verdronken? Sem, Cham of Jafet
Deze vraag moet toch niet zo moeilijk te bantwooorden zijn.
De Koran geeft antwoord op alle vragen.. ( zucht)
Eerlijk gezegt weet ik het niet, maar ik kan het wel is navragen.
Dat is lief van je momo. Ik hoop dat de imam een antwoord op mijn brandende vraag heeft.
Ik hoor nog van je. Ik wacht rustig af.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ariel schreef:
Ja maar lieve momo..
Wat moet ik dan met deze twee verzen?

"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4

Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125


Ik kan nog zo goed mijn best doen, maar als allah my de verkeerde weg laat opgaan, dan helpt het niet of ik nou wel of niet goed mijn best doe.
Auww... Zware artillerie Ariel.

Ik durf te wedden dat het antwoord wordt:

"Allah kiest toch zelf wie hij naar de hemel wil sturen?"
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

migrantenjong schreef: Auww... Zware artillerie Ariel.

Ik durf te wedden dat het antwoord wordt:

"Allah kiest toch zelf wie hij naar de hemel wil sturen?"
Ja maar... als hij dat doe, dan schildert hij allah af als de eerste de beste sadistische idioot.

Stel ik koop 8 jonge onschuldige katjes, en 6 daar van ga ik martelen en gooi ik in het vuur, en 2 laat ik leven, maar deze katjes moeten wel doen wat ik zeg, want anders gooi ik ze ook in het vuur.
Dan vindt ieder mens me een misdadiger, en word ik terecht gestraft.
Zijn wij minder waard dan jonge katjes?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ariel schreef:
Ja maar... als hij dat doe, dan schildert hij allah af als de eerste de beste sadistische idioot.

Stel ik koop 8 jonge onschuldige katjes, en 6 daar van ga ik martelen en gooi ik in het vuur, en 2 laat ik leven, maar deze katjes moeten wel doen wat ik zeg, want anders gooi ik ze ook in het vuur.
Dan vindt ieder mens me een misdadiger, en word ik terecht gestraft.
Zijn wij minder waard dan jonge katjes?

Heeft hij kwasi al gedaan. Kijk maar:
Allah bepaalt zelf hoe hij zijn schepselen creeërt.
Doet mij echt denken aan een wreed spelletje kinderen vroeger speelden: jij neemt mieren trekt hun poten eraf. Dan ga jij zien wie als eerste over een bepaalde lijn kan kruipen, en de rest wordt verschroeid met het vergrootglas.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

momo schreef:Alle antwoorden volgen nog, heb niet de nodige tijd, heb gewoon wat geduld.

Dank u
ik gun je alle tijd momo, immers wij hebben het ook druk met andere werkzaamheden. maar wil je aub mijn vraag niet vergeten.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

migrantenjong schreef:
Ariel schreef:
Ja maar lieve momo..
Wat moet ik dan met deze twee verzen?

"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4

Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125


Ik kan nog zo goed mijn best doen, maar als allah my de verkeerde weg laat opgaan, dan helpt het niet of ik nou wel of niet goed mijn best doe.
Auww... Zware artillerie Ariel.

Ik durf te wedden dat het antwoord wordt:

"Allah kiest toch zelf wie hij naar de hemel wil sturen?"
Dat ziet er wel naar uit ja...

[quote="de (schijn)heilige koran: Hoofdstuk 2 "De Koe (el-Baqarah)""]
6. Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.

7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.

10. Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

15. God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.

17. Hun toestand is als die van iemand die een vuur ontstak en toen het zijn omgeving verlichtte, nam God hun licht weg en liet hen in diepe duisternis, zodat zij niet meer zien.[/quote]
Eerst mensen hun zintuigen blokkeren, hun ziekte verergeren, en ze het licht ontnemen, en ze vervolgens zwaar straffen omdat ze hun zintuigen niet gebruiken, ziek zijn, en niets kunnen zien!

De grote allah heeft duidelijk sadomachosistische eigenschappen die niet passen bij een vreedzame barmhartige god...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Ariel schreef:
migrantenjong schreef: Auww... Zware artillerie Ariel.

Ik durf te wedden dat het antwoord wordt:

"Allah kiest toch zelf wie hij naar de hemel wil sturen?"
Ja maar... als hij dat doe, dan schildert hij allah af als de eerste de beste sadistische idioot.

Stel ik koop 8 jonge onschuldige katjes, en 6 daar van ga ik martelen en gooi ik in het vuur, en 2 laat ik leven, maar deze katjes moeten wel doen wat ik zeg, want anders gooi ik ze ook in het vuur.
Dan vindt ieder mens me een misdadiger, en word ik terecht gestraft.
Zijn wij minder waard dan jonge katjes?
Vraagje aan momo:

Wat vind jij een goede vader momo?
  • Een vader die van al zijn kinderen houd en het beste met ze voorheeft.
    Of een vader die alleen van zijn kinderen houd die voor hem buigen en degene die dit niet doen daar zwaar voor straft.
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Roelof schreef:
Ariel schreef:
migrantenjong schreef: Auww... Zware artillerie Ariel.

Ik durf te wedden dat het antwoord wordt:

"Allah kiest toch zelf wie hij naar de hemel wil sturen?"
Ja maar... als hij dat doe, dan schildert hij allah af als de eerste de beste sadistische idioot.

Stel ik koop 8 jonge onschuldige katjes, en 6 daar van ga ik martelen en gooi ik in het vuur, en 2 laat ik leven, maar deze katjes moeten wel doen wat ik zeg, want anders gooi ik ze ook in het vuur.
Dan vindt ieder mens me een misdadiger, en word ik terecht gestraft.
Zijn wij minder waard dan jonge katjes?
Vraagje aan momo:

Wat vind jij een goede vader momo?
  • Een vader die van al zijn kinderen houd en het beste met ze voorheeft.
    Of een vader die alleen van zijn kinderen houd die voor hem buigen en degene die dit niet doen daar zwaar voor straft.
Snel antwoorden op je vraag:

Ik weet naar waar je naartoe wil met deze vraag, je wil de vergelijking dan maken met God.

Maar je moet niet vergeten, Allah hééft géén kinderen, wij zijn zijn schepselen, dus wij moeten hem dankbaar zijn omdat hij ons leven heeft geschonken.

Wij zijn dankbaar, en jullie zijn ondankbaar...
allah oe akbar
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Maar je moet niet vergeten, Allah hééft géén kinderen, wij zijn zijn schepselen, dus wij moeten hem dankbaar zijn omdat hij ons leven heeft geschonken.
Allah heeft nog nooit of nooit iemand iets geschonken.
Alles wat wij hebben hebben wij zelf onderzocht,ontdekt en/of geconstrueerd.
Ingebeelde vrienden zoals Allah, hebben enkel een geschiedenis van nemen.
Ze nemen zelfs je gezonde verstand weg.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Die katjes zijn ook mijn kinderen niet momo, maar toch ga ik ze niet martelen als ze ongehoorzaam en ondankbaar zijn.
Heb ik een beter karakter dan Allah?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Die katjes zijn ook mijn kinderen niet momo, maar toch ga ik ze niet martelen als ze ongehoorzaam en ondankbaar zijn.
Heb ik een beter karakter dan Allah?
Eigelijk een overbodige vraag.
Gij hebt karakter en allake heeft geen karakter.
Dus kunt ge niet vragen of ge een beter karakter hebt.
Zo ik heb gegegd !!!!!!!! :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
migrantenjong
Berichten: 1064
Lid geworden op: za nov 24, 2007 4:58 pm
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Bericht door migrantenjong »

Ik wacht op een moslim die elke vraag die ik stel beantwoordt op een logisch consistente manier.

Kan iemand Chaima roepen en zorgen dat zij blijft?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.
TOPGOZERT
Berichten: 41
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 9:00 pm

Bericht door TOPGOZERT »

migrantenjong schreef:
momo schreef:
Ik herhaal het antwoord:

Allah bepaalt zelf hoe hij zijn schepselen creeërt. Allah wilt je beproeven hoe je met je leven en met je "mankementen" omgaat.

Allah is liefdevol omdat hij je leven heeft geschonken, maar jij bent ondankbaar.Allah geeft je iedere dag dat je ademt, de kans om je toch hem terug te richten, en dan noem je Allah niet liefdevol??

En zoals ik al zei, wie niet gehoorzaam is na tienduizend waarschuwingen, die moet dan later niet klagen dat hij in de hel terecht komt.
Oke, nu enkele kleine vraagjes, en dan runnen wij de almachtige mechanismen van de Formele Logica.

-Is Allah alwetend (ja/nee)

-Is Allah almachtig (ja/nee)

-Is Allah liefdevol (ja/nee)


EDIT: Voorlopig is je dawwah heel slecht, momo. Ik voel geen enkele overtuiging, en ik heb voorlopig alleen naar mijn eigen hart geluisterd.
migrantenjong schreef:
TOPGOZERT schreef:
Gap, je moet lezen wat ik schrijf. Ik heb het over iemand die zijn leven gaf voor een leugen terwijl HIJ WIST dat het een leugen was.
Geef me er 1.

En wat is dat nou weer voor een domme vraag dat laatste?
Wat versta jij onder almachtig? Geef mij maar eerst een definitie van almachtig en dan praten we wel verder.

En kom niet met een steen aanzetten die God niet kan tillen en dat soort bla.
Wie zegt dat de apostelen wisten dat het een leugen was?

Oke, wij doen het zo.

-Is god liefdevol?

-Weet god alles?

-Is er een hemel en een hel?

-Heeft god de mens gemaakt?
Ahum, ben jij nou zo dom of ben ik zo slim?
Ken jij iemand in de hele menselijk geschiedenis die zijn leven heeft gegeven voor een leugen terwijl zij wisten dat het een leugen was?

En dan kom jij met deze vraag..

''Wie zegt dat de apostelen wisten dat het een leugen was?''

Gap, ik ga lekker naar bed.


-Is god liefdevol?- Ja

-Weet god alles?- Nee, anders zou mijn vrije wil niks waard zijn.

-Is er een hemel en een hel?- Hemel:Ja Hel:Nee

-Heeft god de mens gemaakt?- Geschapen.


Welterusten.
TOPGOZERT
Berichten: 41
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 9:00 pm

Bericht door TOPGOZERT »

momo schreef:amai, noemen jullie dat contradicties??? "hans van de mortel". Alles is zoo weerlegbaar, maar daarvoor heb ik wat tijd nodig. Maar ik néém één voorbeeld.

"30. - IS DE ZOON VAN NOACH VERDRONKEN?
Volgens soera 21:76 en 37:75-77 overleefden Noach en zijn hele familie de zondvloed, maar soera 11:42-43 zegt dat één van Noachs zoons is verdronken. "

Héél stom héé, maar jullie vergeten namelijk dat Allah hééft gezegt:
45. En Noach riep zijn Heer aan en zeide: "Mijn Heer, mijn zoon is voorwaar van mijn familie en Uw belofte is voorzeker waar en U bent de Rechter der rechters."

46. Hij (God) zeide: "O, Noach, hij behoort niet tot uw gezin omdat zijn daden niet goed zijn; daarom vraag Mij niet over hetgeen waarvan gij geen kennis bezit. Ik geef u raad om niet tot de onwetenden te behoren."



Heb je ook de chronologie van deze openbaringen?


En zo zijn ze één per een weg te werken jullie "contradicties"...
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

migrantenjong schreef:
momo schreef:
Ik herhaal het antwoord:

Allah bepaalt zelf hoe hij zijn schepselen creeërt. Allah wilt je beproeven hoe je met je leven en met je "mankementen" omgaat.

Allah is liefdevol omdat hij je leven heeft geschonken, maar jij bent ondankbaar.Allah geeft je iedere dag dat je ademt, de kans om je toch hem terug te richten, en dan noem je Allah niet liefdevol??

En zoals ik al zei, wie niet gehoorzaam is na tienduizend waarschuwingen, die moet dan later niet klagen dat hij in de hel terecht komt.
Oke, nu enkele kleine vraagjes, en dan runnen wij de almachtige mechanismen van de Formele Logica.

-Is Allah alwetend (ja/nee)

-Is Allah almachtig (ja/nee)

-Is Allah liefdevol (ja/nee)


EDIT: Voorlopig is je dawwah heel slecht, momo. Ik voel geen enkele overtuiging, en ik heb voorlopig alleen naar mijn eigen hart geluisterd.
-Is Allah alwetend (ja/nee) : JA

-Is Allah almachtig (ja/nee) : JA

-Is Allah liefdevol (ja/nee) : JA
allah oe akbar
momo
Berichten: 503
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:52 am

Bericht door momo »

Ariel schreef:Die katjes zijn ook mijn kinderen niet momo, maar toch ga ik ze niet martelen als ze ongehoorzaam en ondankbaar zijn.
Heb ik een beter karakter dan Allah?
Jij vergelijkt hier appelen met peren. Jij hebt die katjes niet geschapen, jij laat die katjes niet leven, jij...
Maar ALLAH heeft ons ALLEN geschapen en ons voorzieningen gegeven, en hij belooft ons een grote beloning, maar zoals wij allen weten moet je eerst werken om een beloning te krijgen.
Als jij gaat geld wilt krijgen, dan ga je toch niet naar de baas van een bedrijf en je vraagt hem "ik wil geld van je krijgen, maar zonder te werken". Het logische is dat je EERST moet werken vooraleer je een beloning (salaris) krijgt.

Dus werk voor het paradijs van Allah, en je zal het krijgen...
allah oe akbar
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Maar ALLAH heeft ons ALLEN geschapen en ons voorzieningen gegeven
Hou eens op met die flauwekul.
Allah heeft niemand gschapen. Onze voorieningen hebben wij zelf gebouwd. (te beginnen met onze voorouders).
Allah heeft niet meer gedaan dan de voorzieningen van vroegere volkeren, door jullie veroverd in puin laten vallen.
en hij belooft ons een grote beloning,
Geloof jij ook in die 72 uitgedroogde rozijnen.
maar zoals wij allen weten moet je eerst werken om een beloning te krijgen.
Dan blijft het nog Insh Allah.
Dus werk voor het paradijs van Allah, en je zal het krijgen...
Beter voor de wereld hier werken, dan die te verknallen voor wat sprookjes waar kleine kinderen niet meer in geloven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie