Vraagje

Moderator: M

migrantenjong
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen

Berichtdoor migrantenjong » Za Feb 09, 2008 9:15 pm

Alstublieft:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=11378

En wat ben ik met richtlijnen voor gedrag? Ik weet heus hoe ik mij kan gedragen.
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 09, 2008 9:28 pm

momo schreef:doe je nu alsof of niet??? Dombo? De koran is geen wetenschappelijk boek ofzo hé, het is het WOORD VAN ALLAH!!!!!!!! Richtlijnen hoe je moet leven en hoe je moet omgaan met mensen en dergelijke. Jullie gebruiken steeds dezelfde drogreden!!!!! Zegt em "peniciline"...Doe ni belachelijk héé

Beste momo.
Moslims hebben altijd opgeschept over de wetenschap van de Koran.
Tot nog niet zo lang geleden kon je overal op het internet lezen hoe de Koran geprezen werd voor de wetenschappelijke kennis die er in zou staan.

Tegenwoordig is men wakker geworden, en moslims in het westen hebben gemerkt dat er GEEN wetenschap in de koran staat. Nu zeggen Moslims…( om hun gezicht niet te verliezen) Natuurlijk is de Koran geen wetenschappelijk boek. Maar vele wetenschappelijke feiten die op een bijzondere bondige en gedegen manier in de verzen tot uiting zijn gekomen, zijn pas door middel van de technologie van de twintigste en eenentwintigste eeuw, ontdekt, en nu spreekt men dus over de wonderen van de Koran.
Nou ja… het is een stap vooruit.
Straks komen Moslims er vast wel achter dat al de “wetenschappelijke feiten” van de koran al bekend waren voor dat de eerste letter in de koran geschreven is, en zelfs al bekend waren toen Mohammed nog met een poepluier in zijn zandbak speelde.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

momo

Berichtdoor momo » Za Feb 09, 2008 9:31 pm

amai, noemen jullie dat contradicties??? "hans van de mortel". Alles is zoo weerlegbaar, maar daarvoor heb ik wat tijd nodig. Maar ik néém één voorbeeld.

"30. - IS DE ZOON VAN NOACH VERDRONKEN?
Volgens soera 21:76 en 37:75-77 overleefden Noach en zijn hele familie de zondvloed, maar soera 11:42-43 zegt dat één van Noachs zoons is verdronken. "

Héél stom héé, maar jullie vergeten namelijk dat Allah hééft gezegt:
45. En Noach riep zijn Heer aan en zeide: "Mijn Heer, mijn zoon is voorwaar van mijn familie en Uw belofte is voorzeker waar en U bent de Rechter der rechters."

46. Hij (God) zeide: "O, Noach, hij behoort niet tot uw gezin omdat zijn daden niet goed zijn; daarom vraag Mij niet over hetgeen waarvan gij geen kennis bezit. Ik geef u raad om niet tot de onwetenden te behoren."

En zo zijn ze één per een weg te werken jullie "contradicties"...
allah oe akbar

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Za Feb 09, 2008 9:42 pm

momo schreef:amai, noemen jullie dat contradicties??? "hans van de mortel". Alles is zoo weerlegbaar, maar daarvoor heb ik wat tijd nodig. Maar ik néém één voorbeeld.

Volgens soera 21:76 en 37:75-77 overleefden Noach en zijn hele familie de zondvloed, maar soera 11:42-43 zegt dat één van Noachs zoons is verdronken. "

45. En Noach riep zijn Heer aan en zeide: "Mijn Heer, mijn zoon is voorwaar van mijn familie en Uw belofte is voorzeker waar en U bent de Rechter der rechters."

46. Hij (God) zeide: "O, Noach, hij behoort niet tot uw gezin omdat zijn daden niet goed zijn; daarom vraag Mij niet over hetgeen waarvan gij geen kennis bezit. Ik geef u raad om niet tot de onwetenden te behoren."

Hmm, werk hen allemaal eens weg.

En vertel mij bovendien het volgende: als Allah almachtig en alwetend is, waarom test hij de mens dan? Hij weet toch al hoe een bepaald mens zal eindigen?
Now watch what you say, or they'll be calling you a radical, a liberal, oh fanatical, criminal.

momo

Berichtdoor momo » Za Feb 09, 2008 9:44 pm

migrantenjong schreef:
momo schreef:amai, noemen jullie dat contradicties??? "hans van de mortel". Alles is zoo weerlegbaar, maar daarvoor heb ik wat tijd nodig. Maar ik néém één voorbeeld.

En vertel mij bovendien het volgende: als Allah almachtig en alwetend is, waarom test hij de mens dan? Hij weet toch al hoe een bepaald mens zal eindigen?

Allah is niet onrechtvaardig jegens zijn dienaren.

Zodat jij niet op de dag des oordeels gaat zeggen "O Allah, waarom heb jij ons géén kans gegeven op aarde om ons tot u te richten en u te aanbidden?" ALLAH IS NIET ONRECHTVAARDIG!!!!
allah oe akbar

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Feb 09, 2008 9:46 pm

migrantenjong schreef:
Chaimae schreef:
momo, Chaima,

Wat snappen wij aan jullie niet? Wat valt er te snappen?
Jullie aanvaarden een boek zonder bewijzen, omdat het jullie van kindsafgaan is ingeprent (misschien zelfs ingeklopt) dat dit de waarheid is.

HO HO! Dit roep ik een halt toe.
De islaam is niet met de paplepel ingegoten. Mijn ouders hebben met geen woord gerept over de koran. Ik heb ze zelfs kwalijk genomen dat mijn ouders me niks van de islaam hebben meegegeven.

Ik heb dus vrijwillig voor de islaam gekozen. Dit begon op 15 jarig leeftijd.

Je vader zou gek worden moest jij met een niet-moslim trouwen, zei jij. Dat valt onder de cathegorie.

En vanwaar uw interesse voor deze godsdienst?

Dat staat los van de islaam. Zo mag ik ook geen Algerijns jongen huwen van mijn vader. Het moet een Marokkaan zijn.

Omdat ik mijn rust in de islam had gevonden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

momo

Berichtdoor momo » Za Feb 09, 2008 9:46 pm

En als ik hen allen wegwerk, ga je dan geloven? En niet naar die andere pipo's luisteren, gewoon naar je hart hé...
allah oe akbar

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Feb 09, 2008 9:47 pm

migrantenjong schreef:

Maar wat Allah over jou weet, weet jij weer niet..

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Za Feb 09, 2008 9:51 pm

momo schreef:En als ik hen allen wegwerk, ga je dan geloven? En niet naar die andere pipo's luisteren, gewoon naar je hart hé...

Hoeft niet hoor. Da's teveel werk voor jou.

Als jij voor mij de volgende vragen zinnig beantwoordt, zal ik geloven:

-Als Allah alwetend is, waarom test hij de mens nog?

-Als Allah liefdevol is, waarom werpt hij mensen de Hel in? Iedereen maakt toch eens een fout?

-Als Allah liefdevol is, waarom liet hij de mensen die bijvoorbeeld in Zuid-Amerika woonden tijdens de Middeleeuwen branden in de hel, in plaats van in de Koran te beschrijven hoe men vliegtuigen bouwt?

-Als Allah almachtig is, waarom houdt hij zich bezig met futiliteiten zoals doekjes rond haren en varkens?

-Als Allah almachtig is, waarom creeert hij uberhaupt het varken?

-Als Allah liefdevol is, waarom is de Hel vol vrouwen?

-Als de man en de vrouw gelijk zijn, waarom is de man baas over de vrouw en krijgt de vrouw minder erfenis?

Shoot...

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Za Feb 09, 2008 9:54 pm

Chaimae schreef:Maar wat Allah over jou weet, weet jij weer niet..

Jij probeert in een typisch kryptische wijze te zeggen dat ik hier lesjes moet leren in dit leven.

Awel, Almachtige Allah(vzw) kan toch gewoon een informatiestroom mijn hoofd in sturen, met een pakket aan inzichten met wat ik wel en niet mag doen. Bespaart een hoop tijd en energie. Ik ben traag van begrip, ik besef dingen niet snel.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 09, 2008 9:55 pm

Beste Momo.

Welke zoon is er verdronken? Sem, Cham of Jafet
Volgens het bijbel verhaal stammen alle latere mensen af van de drie zonen van Noach
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Feb 09, 2008 9:56 pm

migrantenjong schreef:
Chaimae schreef:Maar wat Allah over jou weet, weet jij weer niet..

Jij probeert in een typisch kryptische wijze te zeggen dat ik hier lesjes moet leren in dit leven.

Awel, Almachtige Allah(vzw) kan toch gewoon een informatiestroom mijn hoofd in sturen, met een pakket aan inzichten met wat ik wel en niet mag doen. Bespaart een hoop tijd en energie. Ik ben traag van begrip, ik besef dingen niet snel.

Als je opentstaat voor de waarheid, zal de waarheid ook voor jou open staan.

En je hebt nu een antwoord op je vraag aan, momo. Namelijk waarom Allah de mensen test? Wat Allah over jou weet, weet jij namelijk niet weer. Logica.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 09, 2008 9:57 pm

momo schreef:En als ik hen allen wegwerk, ga je dan geloven? En niet naar die andere pipo's luisteren, gewoon naar je hart hé...

Ik zou het leuk vinden als je dat voor ons wil doen momo..

BFA

Berichtdoor BFA » Za Feb 09, 2008 9:59 pm

Wat Allah over jou weet, weet jij namelijk niet weer. Logica.

Jouw ingebeeld Allah is niet logisch.
Onmogelijk om verdere logica op te bouwen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Za Feb 09, 2008 10:00 pm

Chaimae schreef:Als je opentstaat voor de waarheid, zal de waarheid ook voor jou open staan.

En je hebt nu een antwoord op je vraag aan, momo. Namelijk waarom Allah de mensen test? Wat Allah over jou weet, weet jij namelijk niet weer. Logica.

Logica?

Waarom al die moeite? Waarom ons niet gewoon wijs en volmaakt maken? Hij is toch almachtig? Of is het een kreupele god? Of een sadistische god?

Het lijkt zeer hard op wat mieren te verminken en dan zien wie er nog kan ontsnappen van de verschroeiende straal van de zon door het vergrootglas.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Za Feb 09, 2008 10:10 pm

migrantenjong schreef:Lees daar de draad van Hans van de Mortel.

Kan iemand misschien de link posten naar dat draadje? Ik kan dat namelijk niet.

Ik wel, maar wat schuift dat?

momo schreef:gééf de link

Eerst op je knieën.
RTFM

momo

Berichtdoor momo » Za Feb 09, 2008 10:11 pm

migrantenjong schreef:
Chaimae schreef:Als je opentstaat voor de waarheid, zal de waarheid ook voor jou open staan.

Logica?

Waarom al die moeite? Waarom ons niet gewoon wijs en volmaakt maken? Hij is toch almachtig? Of is het een kreupele god? Of een sadistische god?

Het lijkt zeer hard op wat mieren te verminken en dan zien wie er nog kan ontsnappen van de verschroeiende straal van de zon door het vergrootglas.

Je krijgt antwoord op je vragen hoor, wees gewoon wat geduldig... Tijd kan je namelijk niet kopen in de winkel.
allah oe akbar

momo

Berichtdoor momo » Za Feb 09, 2008 10:14 pm

naar boven schreef:
migrantenjong schreef:Lees daar de draad van Hans van de Mortel.

Kan iemand misschien de link posten naar dat draadje? Ik kan dat namelijk niet.

Ik wel, maar wat schuift dat?

momo schreef:gééf de link

Eerst op je knieën.

Ik heb hem al gekregen :evil: En bedankt "migrantenjong" voor de link hé ;)
allah oe akbar

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 09, 2008 10:17 pm

Vergeet je mij niet momo?

Welke zoon is er verdronken? Sem, Cham of Jafet
Volgens het bijbel verhaal stammen alle latere mensen af van de drie zonen van Noach
.
Wat moet ik nu met de afstammelingen van een van deze drie mannen?

++++++++++++++++++++===
Nakomelingen van Noachs zonen

[10] 1 Dit zijn de nakomelingen van Sem, Cham en Jafet, de zonen van Noach; na de zondvloed kregen zij zonen.

2 Zonen van Jafet: Gomer, Magog, Madai, Jawan, Tubal, Mesech en Tiras. 3 Zonen van Gomer: Askenaz, Rifat en Togarma. 4 Zonen van Jawan: Elisa en Tarsis; andere nakomelingen van Jawan: Kittiërs en Dodanieten. 5 Van hen stammen de mensen af die verspreid over de kustgebieden leven, elke familie en elk volk in zijn eigen land en met zijn eigen taal.

6 Zonen van Cham: Kus, Misraïm, Put en Kanaän. 7 Zonen van Kus: Saba, Chawila, Sabta, Rama en Sabtecha. Zonen van Rama: Seba en Dedan. 8 Kus was ook de vader van Nimrod, die de eerste machthebber op aarde was. 9 Hij was een geweldig jager, door niemand overtroffen. Vandaar het gezegde: Een jager zonder weerga, een tweede Nimrod. 10 De kern van zijn rijk werd gevormd door Babel, Uruk, Akkad en Kalne, in Sinear. 11 Vanuit dat land trok hij naar Assyrië, waar hij Nineve, Rechobot-Ir en Kalach bouwde, 12 en ook de grote stad Resen, tussen Nineve en Kalach. 13 Misraïm was de stamvader van de Ludieten, de Anamieten, de Lehabieten, de Naftuchieten, 14 de Patrusieten, de Kasluchieten – uit wie de Filistijnen zijn voortgekomen – en de Kretenzers. 15 Kanaän was de vader van Sidon, die de oudste was, en van Chet, 16 en de stamvader van de Jebusieten, Amorieten, Girgasieten, 17 Chiwwieten, Arkieten, Sinieten, 18 Arwadieten, Semarieten en Hamatieten. Later verspreidden de families van de Kanaänieten zich, 19 zodat hun gebied zich van Sidon in de richting van Gerar uitstrekte tot aan Gaza, en in de richting van Sodom, Gomorra, Adma en Seboïm tot aan Lesa. 20 Dit waren de nakomelingen van Cham, ingedeeld naar families, talen, landen en volken.

21 Ook Sem kreeg zonen. Hij, Jafets oudste broer, is de stamvader van alle nakomelingen van Eber. 22 Zonen van Sem: Elam, Assur, Arpachsad, Lud en Aram. 23 Zonen van Aram: Us, Chul, Geter en Mas. 24 Arpachsad was de vader van Selach, en Selach de vader van Eber. 25 Eber kreeg twee zonen. De ene heette Peleg; (10:25) Peleg
– Peleg kan worden vertaald als ‘verdeling’. in zijn tijd werd de aarde verdeeld. De andere heette Joktan. 26 Joktan was de vader van Almodad, Selef, Chasarmawet, Jerach, 27 Hadoram, Uzal, Dikla, 28 Obal, Abimaël, Seba, 29 Ofir, Chawila en Jobab. Zij allen waren zonen van Joktan. 30 Hun woongebied strekte zich uit van Mesa tot aan de Sefar, het gebergte in het oosten. 31 Dit waren de nakomelingen van Sem, ingedeeld naar families, talen, landen en volken.

32 Dit waren de families die afstamden van de zonen van Noach, ingedeeld naar afkomst en volken. Van hen stammen de verschillende volken af die zich na de zondvloed over de aarde hebben verspreid.

weda

Berichtdoor weda » Zo Feb 10, 2008 12:41 am

AUB momo, ook mijn vraag beantwoorden.

de hel is een slechte plaats toch. allah is overal aanwezig toch. dat is wat de koran ons vertelt, het heilige boek van de moslims.

omdat allah overal aanwezig is is hij ook in de hel.

hoe kan de hel slecht zijn als allah ook daar aanwezig is??? of is allah ook slecht??

wat is nu de waarheid momo, is de hel slecht of is allah niet overal aanwezig.

graag je antwoord.
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

momo

Berichtdoor momo » Zo Feb 10, 2008 8:25 pm

migrantenjong schreef:

Hoeft niet hoor. Da's teveel werk voor jou.

Als jij voor mij de volgende vragen zinnig beantwoordt, zal ik geloven:

-Als Allah alwetend is, waarom test hij de mens nog?

-Als Allah liefdevol is, waarom werpt hij mensen de Hel in? Iedereen maakt toch eens een fout?

-Als Allah liefdevol is, waarom liet hij de mensen die bijvoorbeeld in Zuid-Amerika woonden tijdens de Middeleeuwen branden in de hel, in plaats van in de Koran te beschrijven hoe men vliegtuigen bouwt?

-Als Allah almachtig is, waarom houdt hij zich bezig met futiliteiten zoals doekjes rond haren en varkens?

-Als Allah almachtig is, waarom creeert hij uberhaupt het varken?

-Als Allah liefdevol is, waarom is de Hel vol vrouwen?

-Als de man en de vrouw gelijk zijn, waarom is de man baas over de vrouw en krijgt de vrouw minder erfenis?

Shoot...

Eerste vraag was al beantwoord.

-Allah is liefdevol MAAR hij is ook de strengste in het straffen. En inderdaad, mensen maken nu eenmaal fouten, maar zei de profeet Mohammed (VZMH) niet: De beste foutenmakers zijn de berouwvolle"
Dus als Allah jouw 100000 keer waarschuwt voor de hel maar jij luistert niet, dan moet je later niet klagen dat je er in terecht komt.
allah oe akbar

momo

Berichtdoor momo » Zo Feb 10, 2008 8:27 pm

Alle antwoorden volgen nog, heb niet de nodige tijd, heb gewoon wat geduld.

Dank u
allah oe akbar

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Zo Feb 10, 2008 9:23 pm

momo schreef:

-Allah is liefdevol MAAR hij is ook de strengste in het straffen. En inderdaad, mensen maken nu eenmaal fouten, maar zei de profeet Mohammed (VZMH) niet: De beste foutenmakers zijn de berouwvolle"
Dus als Allah jouw 100000 keer waarschuwt voor de hel maar jij luistert niet, dan moet je later niet klagen dat je er in terecht komt.

Probeer mijn vragen tegelijk te beantwoorden. Zij hangen samen.

Kijk:

Allah weet dat veel van zijn schepsels de hel in zullen vliegen. Waarom maakt hij de mens dan zo onvolmaakt en gebrekkig?

(Deze vraag zal geen enkele moslim aan een imam stellen. Het antwoord zal zijn: ben jij niet blij met hoe Allah je heeft gemaakt?)

momo

Berichtdoor momo » Zo Feb 10, 2008 10:07 pm

migrantenjong schreef:
momo schreef:

Probeer mijn vragen tegelijk te beantwoorden. Zij hangen samen.

Kijk:

Allah weet dat veel van zijn schepsels de hel in zullen vliegen. Waarom maakt hij de mens dan zo onvolmaakt en gebrekkig?

(Deze vraag zal geen enkele moslim aan een imam stellen. Het antwoord zal zijn: ben jij niet blij met hoe Allah je heeft gemaakt?)

Je antwoord heb je al gekregen héé, zodat de mens niet gaat zeggen, "waarom heb je me geen kans gegeven op aarde om te zoeken naar de leiding" , dus Allah is niet onrechtvaardig...
allah oe akbar

migrantenjong

Berichtdoor migrantenjong » Zo Feb 10, 2008 10:18 pm

momo schreef:
Je antwoord heb je al gekregen héé, zodat de mens niet gaat zeggen, "waarom heb je me geen kans gegeven op aarde om te zoeken naar de leiding" , dus Allah is niet onrechtvaardig...

Ik herhaal de vraag:

Waarom kan Allah geen volmaakte mensen maken?

Allah weet, dat onvolmaakte mensen de Hel in kunnen komen.

Maar Allah is liefdevol.

Waarom doet hij dat?

Terug naar “Commentaar van Lezers”