Klein forum, aanhangsel van AEL

Moderator: M

Plaats reactie
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Klein forum, aanhangsel van AEL

Bericht door Dutch »

Op www.turnhoutsebaan.net vinden de Vlamingen onder jullie sommige posters van het ter ziele gegane oude AEL-forum terug.
Forum zonder enig belang, maar heb me er toch niet van kunnen weerhouden daar iets te posten, in een rubriek waar sprake is van hoe men racisme kan aantonen eventueel voor een rechtbank...

Vond de kans té mooi om te laten liggen, aangezien ikzelf van mening ben dat de Koran een zéér racistisch boek is. Heb onderstaand artikel gepost, zet het hier even neer, want ben er vrijwel zeker van dat ik op de turnhoutsebaan niet meer welkom zal zijn voortaan :lol: :lol:
Geplaatst: Donderdag 03 Apr 2003 22:33 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Soms is racisme, aan de hand van geschreven teksten, zeer duidelijk aan te tonen!
Neem nu de Koran, een boek met zéér racistische uitspraken op sommige bladzijden! Hieronder, bij wijze van voorbeeld, een kleine bloemlezing van racisme tegenover de kafiroen :

Quote:
De Heilige Koran: 4. De Vrouwen
... het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen
sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid. ...
URL: oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/4.html - (47k)


De Heilige Koran: 3. Het Huis van Imraan
... 10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah
in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,. ...
URL: oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/3.html - (45k)


De Heilige Koran: 20.
... gebleven.". 105. Zij (de ongelovigen) vragen u betreffende
de bergen. Zeg: "Mijn Heer zal ze verpulveren.". ...
URL: oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/20.html - (21k)


De Heilige Koran: 7. De Verheven Plaatsen
... Giet wat water over ons uit of iets, waarmnee Allah u heeft voorzien." Zij zullen
antwoorden: "Allah heeft voorzeker dit voor de ongelovigen verboden.". ...
URL: oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/7.html - (45k)




Duidelijke bewijzen, toch?

Dutch
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Indien u een moderne roman zou schrijven waarin u de koranverzen, met respect voor hun betekenis, netjes verwerkt dan zou dat boek onmiddelijk uit de handel genomen worden wegens: racisme, xenofobie, discriminatie en aanzetten tot haat en geweld.
Gebruikersavatar
Omar Fathi
Berichten: 22
Lid geworden op: di jan 28, 2003 9:21 pm
Contacteer:

Bericht door Omar Fathi »

Wat verstaat u dan onder racisme? Ik vrees ervoor dat u niet dezelfde betekenis eraan geeft die men er doorgaans aangeeft of die toch aangehaald wordt in de Vandale
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Omar.....het is heel simpel.

Rascisme is het veroordelen en discrimineren van anderen rassen doormiddel van hun geaardheid ,geloofsovertuiging,of kleur.

Zinnen als :"bestrijd hen" kan je makkelijk onderbrengen als aanzetten tot haat....Daar kan je niet omheen. daar staat de koran vol mee.

Ik ben maar een simpele jongen maar zie dat de woorden in de koran er niet om liegen.
Ik noem de koran in mijn woorden...."the evil book of death"

Beetje erg grof... mar dat is nu eenmaal de realiteit.
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Omar Fathi
Berichten: 22
Lid geworden op: di jan 28, 2003 9:21 pm
Contacteer:

Bericht door Omar Fathi »

Misschien mag het dan wel 'simpel' zijn... de realiteit is het geenszins!
De omschrijving die u geeft, is niet zozeer racisme maar discriminatie zonder meer. Gezien de houding die moslims aannemen ten aanzien van 'niet-moslims' kan men hoogstens een vergelijking maken met het fascisme.

Verder wil ik u de betekenis van racisme volgens de Van Dale mee geven:


1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassenhaat, rassendiscriminatie
2 leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander => rassenwaan


Om verder in te gaan op het excuus van simplisme dat u hier aanhaalt; de benadering van de werkelijkheid vanuit een zekere reductionisme getuigt meer van een diepgaande onmacht om de werkelijkheid zelf te vatten in haar totaliteit. Mijn kritiek op dit forum blijft tot op heden door de meesten onder jullie bewezen; de beweegredenen zijn niet zozeer de bekommernis om religieuze vrijheid voor iedereen zonder meer dan wel een particulier haat ten aanzien van een grote groep mensen... de schijn-argumenten die men oproept alsof men ook maar enigszins bekommerd is om de vrijheden van hen die beknot worden door een religieus-politiek systeem komt te ongeloofwaardig over.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

"Omar Fathi"
Om verder in te gaan op het excuus van simplisme dat u hier aanhaalt; de benadering van de werkelijkheid vanuit een zekere reductionisme getuigt meer van een diepgaande onmacht om de werkelijkheid zelf te vatten in haar totaliteit. Mijn kritiek op dit forum blijft tot op heden door de meesten onder jullie bewezen; de beweegredenen zijn niet zozeer de bekommernis om religieuze vrijheid voor iedereen zonder meer dan wel een particulier haat ten aanzien van een grote groep mensen... de schijn-argumenten die men oproept alsof men ook maar enigszins bekommerd is om de vrijheden van hen die beknot worden door een religieus-politiek systeem komt te ongeloofwaardig over.


Tegenwoordig plaatst men het begrip 'racisme' in een veel ruimere context dan dat de definiëring in Van Dale doet vermoeden.

Faitfreedom is geen secte, het is een beweging van individuen die onafhankelijk kunnen denken. Zo heeft iedereen zijn of haar motief om hieraan deel te nemen. Dat er een heleboel individuen inderdaad beknot worden in hun geloofsvrijheid omwille van een fundamentalistisch Islamitisch overheidssysteem kunt u niet ontkennen. Dat diezelfde individuen de ruggegraat vormen van Faithfreedom is ook een feit.
Uw ongeloof is bijgevolg onterecht.
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

omar u schrijft.
Misschien mag het dan wel 'simpel' zijn... de realiteit is het geenszins!
De omschrijving die u geeft, is niet zozeer racisme maar discriminatie zonder meer. Gezien de houding die moslims aannemen ten aanzien van 'niet-moslims' kan men hoogstens een vergelijking maken met het fascisme.

Verder wil ik u de betekenis van racisme volgens de Van Dale mee geven:


1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassenhaat, rassendiscriminatie
2 leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander => rassenwaan

Om verder in te gaan op het excuus van simplisme dat u hier aanhaalt; de benadering van de werkelijkheid vanuit een zekere reductionisme getuigt meer van een diepgaande onmacht om de werkelijkheid zelf te vatten in haar totaliteit. Mijn kritiek op dit forum blijft tot op heden door de meesten onder jullie bewezen; de beweegredenen zijn niet zozeer de bekommernis om religieuze vrijheid voor iedereen zonder meer dan wel een particulier haat ten aanzien van een grote groep mensen... de schijn-argumenten die men oproept alsof men ook maar enigszins bekommerd is om de vrijheden van hen die beknot worden door een religieus-politiek systeem komt te ongeloofwaardig over.
U manier van communiceren doet mij denken aan ons (ex) paarse kabinet..
Waar in zo duur mogelijke woorden het een en ander op tafel gelegd werd
Om anderen in de discussie zo veel mogelijk buiten te sluiten..

Ik weet het....U zit waarschijnlijk op een roze wolk neer te kijken met u dure woorden .
Ik neem de tijd voor ze ,en neem ze in mij op....Maar wat mij verbaast is dat u veel praat maar weinig zegt.
Ik leg u uit wat rascisme is....... u verbetert mij en leg nog eens uit wat rascisme is.... eigenlijk op de zelfde manier.

U wilt verder niet ingaan op mijn stelling uit de koran?
jammer.
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

In navolging van Dutch ben ik naar dat Turnhoutsebaan forum geweest onder dezelfde topic, en heb ik lukraak een aantal koranteksten een 'lichte' verandering laten ondergaan!

Ik ben zelf verbaasd van wat er toen tevoorschijn kwam:
------------------------------------------------------------------------------
QUOTE
uit een vorige posting schreef:Je moet je tijd niet verspillen met dat 70 puntenplan. Kijk gewoon naar hun slogan : "eigen volk eerst"! Dat zegt al genoeg!
Om van alle zever af te zijn zou Filip De Winter beter zijn slogans even gaan opzoeken in zeer eerbiedwaardige boeken, waar totaal geen racistische, xenofobe of discrimineerde teksten in vermeld staan (zoals emmanuel hierboven aanhaalde).

Als we dan gewoon de termen "gelovigen" = deel uitmakend van 'onze' groep, oftwel 'eigen volk' en "ongelovingen" = niet deel uitmakend van 'onze' groep oftwel ander volk, vreemdelingen etc. eens gewoon vervangen, dan krijgen we volgende PERFECT TOELAATBARE, NIET RACISTISCHE slogans voor de volgende verkiezingen:

Een kleine bloemlezing:
Quote:
5:33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
wordt, mits enige aanpassing (aanpassing in vet)

De vergelding dergenen die oorlog tegen Filip en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

----------------

Quote:
8.73 De ongelovigen zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.
wordt:
Het ander volk zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.

-----------------
Quote:
2:191 En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij het stadhuis, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor het ander volk
-----------------
Quote:
8:12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt het eigen volk. Ik boezem ontzag in de harten van het ander volk. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

------------------
Deze is een ietsje moeilijker, maar best doenbaar:

Quote:
9:5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Wanneer de verkiezingen voorbij zijn, doodt dan het ander volk waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en zich assimileren en belastingen betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Filip is Vergevensgezind, Genadevol.

-----------------

Eentje om over na te denken:

Quote:
2:193 En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de politiek alleen voor Filip wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de criminelen

Straf hé!
------------------

Quote:
24:50 Is er een ziekte in hun hart? Of twijfelen zij, of vrezen zij dat Allah en Zijn boodschapper onrechtvaardig jegens hen zullen zijn? Neen, zij zijn zelf de onrechtvaardigen.
Is er een ziekte in hun hart? Of twijfelen zij, of vrezen zij dat Filip en Zijn boodschappers onrechtvaardig jegens hen zullen zijn? Neen, zij zijn zelf de onrechtvaardigen.

-----------------

Tot slot:
Quote:
En Allah weet het het beste
U weet toch waarom?(*)

UNQUOTE
(*) = nieuwste slogan van het Vlaams Blok.
kon ook zijn "Filip weet het het beste"

Voor de Nederlanders: Filip = boegbeeld van het Vlaams Blok


Mijn vraag nu: WIE zijn in feite de fascisten?
Ineens klinkt het 'Eigen Volk Eerst' waar in die quote naar verwezen werd, toch ongelooflijk BRAAF hé!

Toch lijkt het me dat Filip slechts één stapje verwijderd is van het volgen van de koranteksten. Nog even en hij mag mee in het paradijs!
Moella Nasroedin
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mar 26, 2003 2:06 pm

Bericht door Moella Nasroedin »

Mijn complimeten met je verhelderende methode om het barbaarse karakter van de aangehaalde koranteksten te laten zien, danae!

Islam - en hier moeten we zo eerlijk zijn om Omar Fathi gelijk te geven - is een fascistische ideologie.
Het kenmerk van fascisme is dat twee groepen mensen tegenover elkaar worden gezet, dat het autoritair is en onverdraagzaam.
Welnu moslims worden tegenover alle niet-moslims gezet, waarbij de moslism superieur zijn (verg. Ueber-Mensch). Discussiëer maar eens op een site waar moslims zijn, dan krijg je steeds te horen: Islam is superieur! Niet-moslims worden op tal van manieren achtergesteld, zo kan de moord op een ongelovige bijv. nooit tot de doodstraf leiden.
Niet-moslims moeten een aparte belasting betalen in islamitische landen! Zou je hier moeten voorstellen!
Het autoritaire aspect is glashelder. Het tegenspreken van Allah of zijn boodschapper leidt tot een onherroepelijke dood. Allah fungeert als dictator. Zijn straffen zijn wreder dan de straffen die Hitler voor de joden in petto had! Eeuwig branden in de hel. En wat de denken van shariastraffen als amputatie bij diefstal en steniging bij een buitenechtelijke relatie?
Het intolerante karakter zien we dagelijks. Kritici krijgen de doodstraf (van Salman Rushdie, tot een man in Pakistan die beweerde dat de ouders van Mohammed geen moslims waren).
Het is duidelijk: Islam = fascisme.
Wie hersens heeft, denke na!
Moella Nasroedin
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mar 26, 2003 2:06 pm

Bericht door Moella Nasroedin »

Het nieuwe partijprogram van Filip - door de Hoogste Macht aan Hem persoonlijk geopenbaard! - nog eens samengevat:

De vergelding dergenen die oorlog tegen Filip en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Het ander volk zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.

En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij het stadhuis, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor het ander volk

Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt het eigen volk. Ik boezem ontzag in de harten van het ander volk. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

Wanneer de verkiezingen voorbij zijn, doodt dan het ander volk waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en zich assimileren en belastingen betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Filip is Vergevensgezind, Genadevol.

En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de politiek alleen voor Filip wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de criminelen

Is er een ziekte in hun hart? Of twijfelen zij, of vrezen zij dat Filip en Zijn boodschappers onrechtvaardig jegens hen zullen zijn? Neen, zij zijn zelf de onrechtvaardigen.

Filip weet het het beste!

Wat zouden linkse rakkers hiervan zeggen? Moet ze voor de lol dit partijprogram eens voorspiegelen en hun reacties horen. Maar als Filip keurig door Allah wordt vervangen is er niks aan de hand natuurlijk. En beweer eens van wel, dan ben JIJ de racist!

Schitterend, danae! Volgens mij verwacht Filip nog wel een openbaring over wat er met mensen moet gebeuren die zich bij Filip hebben aangesloten, maar zijn Rechte pad verlaten. (Moeten wel dood vermoed ik.)
Wie hersens heeft, denke na!
Plaats reactie