Discriminerende en kwetsende uitlatingen op FFI forum

Moderator: M

NuIk
Berichten: 14
Lid geworden op: vr nov 21, 2008 1:03 am

Discriminerende en kwetsende uitlatingen op FFI forum

Bericht door NuIk »

FFI doelstellingen en forum regels:
“Wij bestrijden onwetendheid door kennis. We worden daartoe gemotiveerd door liefde voor de mensheid. We streven naar vrede. Wij ijveren voor gelijkheid van man en vrouw, voor het uitroeien van vooroordelen, voor democratie en eenheid van de mensheid. We vragen u hieraan mee te helpen en onze boodschap van liefde en eenheid te verspreiden.”
1) Niet toegestaan:
“Het plaatsen van racistische of discriminerende of anderzijds kwetsende of schokkende uitlatingen…”
En wat lezen we in FFI forum?

Racistische, discriminerende, kwetsende, stigmatiserende, vooroordelende, beledigende, haatdragende uitlatingen. Enkele citaten:
“Het gaat prima zo met onze Marokkaanse vrienden die het hier VEEL en VEEL te VEEL naar hun zin hebben hebben. Opgevoed thuis met de koran, en maar zweren bij hun agressieve sadistische allahtje zien we hier het resultaat van alle opvoeding met de koran: stelen, beroven, moorden, discrimineren, verrachten, bespugen, en ga zo maar door.”
Dit getuigd toch maar weer hoe honds brutaal dat volk is. Hier vaalt duidelijk de overheid en de hele linkse kliek er om heen. En dan vinden ze het nog gek ook !dat er steeds meer afkeer ontstaat tegen dat klootjes volk. Nederland verdwijnd langzaam maar zeker naar de afgrond. En dan hoor je ze roepen normen en waarden van uit Den haag. niks normen niks waarden een knal voor je kop kan je krijgen van dat tuig.”
“joden vullen de universiteiten en moslims de gevangenissen” en “voor moslims is het makelijk om te moorden en moeilijker om na te denken”.
Het betreft hier een motto van een forumlid.
“Nou, daar zit je dan als juf en pedagoog tegenover zo’n Marokkaanse tweederangs burger met betweterigheidsbesef” gericht tegen een vermeende Marokkaanse jonge vrouw die zogezegd het schoolrapport van haar broertje niet goed keurde."
“Want moslims liegen, bedriegen, stelen en spelen comedie als geen ander volk in de wereld.”
“Godverdomme in mijn stad, Marokkaanse jongens, Turkse jongens, die niet die Turken en niet die Marokkanen beroven, maar u en mij, ouwe vrouwtjes. En de politie? Wat doen ze? GODVERDOMME NIKS!”
“Omdat jullie simpelweg te onbeschaafd zijn om in een meer ontwikkelde samenleving te wonen.”
Jullie = alle Marokkanen = vooroordelen.

Bron: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... a825ce8c71

Het geweld wordt daarbij niet verafschuwd:
“Plat bombarderen is de enige optie. Wat er onberedeneerd is ingekomen, komt er ook met redeneren niet meer uit. Plat bombarderen. Een of meer atoombommen. En er ontstaat dan een nieuwe frisse leergierige gecorrigeerde gedachte onder de mensen. En . . . islam behoort dan voorgoed tot het verleden.

En als we dan toch aan het bombarderen zijn, laten we het dan meteen eens en voor altijd goed doen - net zoals destijds met Hitler-Duitsland en Japan. Dus zo ook: Saudi-Arabië, Iran, Afghanistan, Sudan en zo nodig nog een paar van die van god vergeven heidense mensonterende op de beschaving pissende naties.”
Bron: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... hp?t=13257

2) Richtlijnen voor gedrag:
“Opzettelijk kwetsen d.m.v. persoonlijke kwetsende teksten en/of afbeeldingen te plaatsen is niet toegestaan. Wees vriendelijk voor elkaar en respecteer elkaars mening.”
En hoe wordt in FFI forum met de leden omgegaan:

Minachtend:
“Beste juffrouw die rondloopt met een Brabants bonte theedoek”
Gericht tegen wellicht een Marokkaans-Nederlandse forumlid.
“Omdat jullie simpelweg te onbeschaafd zijn om in een meer ontwikkelde samenleving te wonen."


Stigmatiserende en vooroodelende uitlating tegen een forumlid van Marokkaanse komaf (wellicht).

Provocerend:
“We gaan het vetgemeste varken voor je slachten, en feest vieren . De campagne zal rijkelijk vloeien.”
Tegen wellicht een moslim forumlid.

3) Registratie voorwaarden:
"U gaat ermee akkoord geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, dreigende, seksueel geörienteerde of anderzijds verwerpelijke berichten te plaatsen, die van toepassing zijnde regels en/of wetten schenden."
De bovengenoemde uitingen voldoen hieraan. En volgens de anti-discriminatiebepalingen uit het Wetboek van Strafrecht ( http://www.meldpunt.nl/wetsartikelen), zijn ze strafbaar.

Dit zijn slechts een paar voorbeelden die ik in twee onderwerpen heb tegengekomen. Ik weet nog niet wat u nog meer in petto heeft betreffende andere onderwerpen.
Laatst gewijzigd door NuIk op za nov 22, 2008 1:43 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Gij zult niet discrimineren, haten, kwetsen, beledigen, uitschelden, vooroordelen, generaliseren/stigmatiseren, superieur of arrogant opstellen....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom Nulk.
Leuk om je hier te zien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Re: Discriminerende, kwetsende uitlatingen in FFI forum

Bericht door weda »

NuIk schreef:FFI doelstellingen en forum regels:

“joden vullen de universiteiten en moslims de gevangenissen” en “voor moslims is het makelijk om te moorden en moeilijker om na te denken”.
Het betreft hier een motto van een forumlid.
beste nulk,

kun je mij vertellen welke zin niet op waarheid berust. ik heb altijd gezegd: met moslims bedoel ik die personen die naar de letteren van de koran leven.
bovendien moet je echt meer van de topic lezen om er achter te komen of wij rasistisch zijn. heb je misschien op een moslim site gelezen wat ze naar de ongelovingen, kafirs toeschreeuwen of toewensen?. ik hoop niet dat je eenzijdig bent in je analyse.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Wat ik vooral leuk vindt is dat Hulk erbij moet fantaseren dat het "WELLICHT" om marokkaanse forumleden gaat.... :razz:

grandioos dat de zin "we gaan het vetgemeste varken voor je slachten en de champagne zal rijkelijk vloeien" ook al als RACISTISCH wordt beschouwd, vermits het WELLICHT tegen een marokkaan wordt gezegd.... ik kom niet meer bij.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Bericht door Eric de Blois »

circe schreef:Wat ik vooral leuk vindt is dat Hulk erbij moet fantaseren dat het "WELLICHT" om marokkaanse forumleden gaat.... :razz:
Ja, om je groen aan te ergeren, haha. Trouwens het is een kwestie van smaak. Ik vind schelden niet erg, mij schelden ze op YouTube bijvoorbeeld uit voor kk homo en kk racist. Niet erg ik ben bi, en ben niet onder de indruk van scheldpartijen van een niet hier thuishorende en onbeschaafde zandloper. Ik kijk neer op dit soort van mensen die zonder argumenten anderen denken te beledigen, maar slechts zichzelf belachelijk maken. Bovenstaande citaten vind ik juist erg vermakelijk waarover nulk problemen maakt. In de meeste citaten zit een (grote) kern van waarheid...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Vooreerst, ik ga grotendeels akkoord met Nulk. Jullie weten dat ik absoluut geen aanhanger ben van het als vuil behandelen van m'n medemens. Ook niet van m'n Moslim medemens. En dat gebeurt hier wel 's.

Je kunt in de hitte van de discussie wel 's over de schreef gaan maar de algemene teneur moet broederlijk (of zusterlijk) blijven.

Maar toch zou ik niet willen optreden, Nulk:

Want ik geloof ook in gelijke behandeling.

Jij ook? Je zegt "Gij zult niet discrimineren, haten, kwetsen, beledigen, uitschelden, vooroordelen, generaliseren/stigmatiseren, superieur of arrogant opstellen...."
Moet ik de Koran eens openslaan en je wat verzen quoten? Moet is eens wat moslim quotes geven?

Nu, kwa gelijke behandeling zit het hier wel snor: Moslims of allochtonen worden niet snel verbannen, ook niet na haatdragende, generaliserende of kwetsende uitlatingen tegen ongelovigen (laat staan homo's, Joden of andere). Maar, denk ik dan, "Je hais vos idées, mais je me ferai tuer pour que vous ayez le droit de les exprimer" (François Marie Arouet).

En aldus kan ik begrijpen waarom er een vorm van tolerantie is tegenover scherpe meningen. Er is geen racisme, want beide kanten kunnen hun gif kwijt. Want wat regelneukertjes snel vergeten is dat zulke subjectieve "principes" als ze te nauw worden genomen al snel tot McCartiaanse heksenjachten kunnen leiden.

De grens van vrijheid van meningsuiting is dat ze niet tot geweld of discrimatie mag leiden. Maar jouw onderschrift hé, Nulk, is scherper en de perfecte dekmantel om kritiek op onrecht en wantoestanden de kop in te drukken.

Let maar 's op:
"Gij zult niet haten..."
Wat belachelijk dogmatisch is dat niet?
Ik haat fascisme. Ga je me nu aanklagen? Hmm? Fascisme is ook een levensovertuiging, weet je.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Papajohnny44
Berichten: 66
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 2:07 pm
Locatie: Zeeland

Re: Discriminerende en kwetsende uitlatingen op FFI forum

Bericht door Papajohnny44 »

NuIk schreef:
“Het plaatsen van racistische of discriminerende of anderzijds kwetsende of schokkende uitlatingen…”


En wat lezen we in FFI forum?

Racistische, discriminerende, kwetsende, stigmatiserende, vooroordelende, beledigende, haatdragende uitlatingen. Enkele citaten:

“Godverdomme in mijn stad, Marokkaanse jongens, Turkse jongens, die niet die Turken en niet die Marokkanen beroven, maar u en mij, ouwe vrouwtjes. En de politie? Wat doen ze? GODVERDOMME NIKS!”


Sorry hoor...Leg mij eens uit wat hier verkeerd aan is?? Het is gvd de waarheid!!!! Je kan drijven en overdrijven hé

Georges
Een discussie breng je op gang door je mond niet te houden..........Wist je dat ik erom bekend sta dat ik uit mijn nek lul
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Re: Discriminerende en kwetsende uitlatingen op FFI forum

Bericht door Aldebaran »

NuIk schreef:FFI doelstellingen en forum regels:
“Wij bestrijden onwetendheid door kennis. We worden daartoe gemotiveerd door liefde voor de mensheid. We streven naar vrede. Wij ijveren voor gelijkheid van man en vrouw, voor het uitroeien van vooroordelen, voor democratie en eenheid van de mensheid. We vragen u hieraan mee te helpen en onze boodschap van liefde en eenheid te verspreiden.”
1) Niet toegestaan:
“Het plaatsen van racistische of discriminerende of anderzijds kwetsende of schokkende uitlatingen…”
En wat lezen we in FFI forum?

Racistische, discriminerende, kwetsende, stigmatiserende, vooroordelende, beledigende, haatdragende uitlatingen. Enkele citaten:
“Het gaat prima zo met onze Marokkaanse vrienden die het hier VEEL en VEEL te VEEL naar hun zin hebben hebben. Opgevoed thuis met de koran, en maar zweren bij hun agressieve sadistische allahtje zien we hier het resultaat van alle opvoeding met de koran: stelen, beroven, moorden, discrimineren, verrachten, bespugen, en ga zo maar door.”
Dit getuigd toch maar weer hoe honds brutaal dat volk is. Hier vaalt duidelijk de overheid en de hele linkse kliek er om heen. En dan vinden ze het nog gek ook !dat er steeds meer afkeer ontstaat tegen dat klootjes volk. Nederland verdwijnd langzaam maar zeker naar de afgrond. En dan hoor je ze roepen normen en waarden van uit Den haag. niks normen niks waarden een knal voor je kop kan je krijgen van dat tuig.”
“joden vullen de universiteiten en moslims de gevangenissen” en “voor moslims is het makelijk om te moorden en moeilijker om na te denken”.
Het betreft hier een motto van een forumlid.
“Nou, daar zit je dan als juf en pedagoog tegenover zo’n Marokkaanse tweederangs burger met betweterigheidsbesef” gericht tegen een vermeende Marokkaanse jonge vrouw die zogezegd het schoolrapport van haar broertje niet goed keurde."
“Want moslims liegen, bedriegen, stelen en spelen comedie als geen ander volk in de wereld.”
“Godverdomme in mijn stad, Marokkaanse jongens, Turkse jongens, die niet die Turken en niet die Marokkanen beroven, maar u en mij, ouwe vrouwtjes. En de politie? Wat doen ze? GODVERDOMME NIKS!”
“Omdat jullie simpelweg te onbeschaafd zijn om in een meer ontwikkelde samenleving te wonen.”
Jullie = alle Marokkanen = vooroordelen.

Bron: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... a825ce8c71

Het geweld wordt daarbij niet verafschuwd:
“Plat bombarderen is de enige optie. Wat er onberedeneerd is ingekomen, komt er ook met redeneren niet meer uit. Plat bombarderen. Een of meer atoombommen. En er ontstaat dan een nieuwe frisse leergierige gecorrigeerde gedachte onder de mensen. En . . . islam behoort dan voorgoed tot het verleden.

En als we dan toch aan het bombarderen zijn, laten we het dan meteen eens en voor altijd goed doen - net zoals destijds met Hitler-Duitsland en Japan. Dus zo ook: Saudi-Arabië, Iran, Afghanistan, Sudan en zo nodig nog een paar van die van god vergeven heidense mensonterende op de beschaving pissende naties.”
Bron: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... hp?t=13257

2) Richtlijnen voor gedrag:
“Opzettelijk kwetsen d.m.v. persoonlijke kwetsende teksten en/of afbeeldingen te plaatsen is niet toegestaan. Wees vriendelijk voor elkaar en respecteer elkaars mening.”
En hoe wordt in FFI forum met de leden omgegaan:

Minachtend:
“Beste juffrouw die rondloopt met een Brabants bonte theedoek”
Gericht tegen wellicht een Marokkaans-Nederlandse forumlid.
“Omdat jullie simpelweg te onbeschaafd zijn om in een meer ontwikkelde samenleving te wonen."


Stigmatiserende en vooroodelende uitlating tegen een forumlid van Marokkaanse komaf (wellicht).

Provocerend:
“We gaan het vetgemeste varken voor je slachten, en feest vieren . De campagne zal rijkelijk vloeien.”
Tegen wellicht een moslim forumlid.

3) Registratie voorwaarden:
"U gaat ermee akkoord geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, dreigende, seksueel geörienteerde of anderzijds verwerpelijke berichten te plaatsen, die van toepassing zijnde regels en/of wetten schenden."
De bovengenoemde uitingen voldoen hieraan. En volgens de anti-discriminatiebepalingen uit het Wetboek van Strafrecht ( http://www.meldpunt.nl/wetsartikelen), zijn ze strafbaar.

Dit zijn slechts een paar voorbeelden die ik in twee onderwerpen heb tegengekomen. Ik weet nog niet wat u nog meer in petto heeft betreffende andere onderwerpen.
Je hebt helemaal gelijk Nulk. Er wordt hier met dubbele maat gemeten en met dubbele tong gesproken. Dit is een echte haatsite. Men wenst geen nuance aan te brengen tussen fundamentalisten en gematigden. Men herdefinieert zelfs rustig het begrip moslim naar eigen inzicht (zoals weda hierboven) om de haat daarop te kunnen projecteren. Het liefst speelt men op de man. Het is echt een zielige vertoning en een ernstig gebrek aan debatteertalent dat er vaak onder zit. Daarnaast hebben we hier een paar gevallen die de site als therapie gebruiken om met hun religieuze verleden of privésores in het reine te komen. Er zijn er wel een paar bij die bij doorvragen inhoudelijke argumenten gebruiken, doch ze larderen die omstandig met ad hominem aanvallen.

Hoe zal dit nu verder gaan? Waarschijnlijk komen de 'forumhelpers' nu massaal op deze openbare steniging af om je een lesje te leren (ik spreek enigzins uit eigen ervaring). Zie het als de kleinburgelijke ontgroeningsrite die hier gebruikelijk is. Daarna (mits je hier blijft komen natuurlijk) wordt je gelabeld. Je krijgt een etiketje op en mag kiezen uit 'dhimmi' of 'politiek correct'. Er zijn hier natuurlijk nog veel meer etiketjes te vinden (men is slechts op één terrein creatief hier en dat is het bedenken van scheldnamen) maar 'dhimmi' of 'politiek correct' tellen om een ofandere reden heel zwaar.

Onze huismod, tante Ariel, zal hoe dan ook blijven bestrijden dat dit een haatsite is en komt daarvoor met allerlei bezwerende teksten in de trant van niet-persoonlijk gericht, onderscheid islamist en moslim, het is toch allemaal waar, complotdenken en welke oplossing voor haar probleem heb jij dan. Verder is ze eigenlijk best wel aardig en toont ze over langere tijd gezien wel een bepaalde gevoeligheid voor echte argumenten. Er lopen hier n daar nog wat lone sharks rond die af en toe in staat zijn tot een onafhankelijk geluid.

Hoewel ik dit een haatsite vind, blijf ik hier steeds terugkomen. Het zal m'n peroonlijke abberatie zijn, wellicht zit er het volkomen foute idee onder dat het iets uitmaakt. Ach, 'k ben ook maar een mens.

Hier zal je het mee moeten doen. Ik heet je welkom en hoop op een vruchtbaar debat. Maar wees ook gewaarschuwd, ik doe niet aan kliekvorming, als je argumentatie slecht is, steek ik dat niet onder stoelen of banken.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
NuIk
Berichten: 14
Lid geworden op: vr nov 21, 2008 1:03 am

Bericht door NuIk »

beste nulk,


kun je mij vertellen welke zin niet op waarheid berust. ik heb altijd gezegd: met moslims bedoel ik die personen die naar de letteren van de koran leven.
bovendien moet je echt meer van de topic lezen om er achter te komen of wij rasistisch zijn. heb je misschien op een moslim site gelezen wat ze naar de ongelovingen, kafirs toeschreeuwen of toewensen?. ik hoop niet dat je eenzijdig bent in je analyse.
Beste Weda,

Ten eerste zijn er -naar mijn bescheiden mening- geen of nauwelijks mensen aan te wijzen die naar de letteren van de koran leven. De grote meerderheid van moslims passen hun 5 basis principes toe en bemoeien verder niet met de rest. Ze houden ook aan de regels van welk land ter wereld dan ook, inclusief Nederland. Maar om ze allemaal uit te maken voor criminelen, dieven of bedriegers gaat mij werkelijk te ver.

Ten tweede weet ik niet of er moslimsites zijn die discriminerend of kwetsend uitlaten tegen ongelovigen. Maar als het zo is, dan snap ik niet waarom je de beheerders daarop niet hebt aangesproken? Hoe het ook moge zijn, ik verwerp zulke uitlatingen in de sterkst mogelijke bewoordingen. Maar om zo kwetsend en intolerant en haatzaaiend op te stellen tegen een andere groep (Marokkanen of moslims), terwijl in de forumregels staat dat het niet mag, acht ik -met alle respect- beneden niveau. Zulke uitlatingen maakt meer kapot dan je lief is.
Gij zult niet discrimineren, haten, kwetsen, beledigen, uitschelden, vooroordelen, generaliseren/stigmatiseren, superieur of arrogant opstellen....
NuIk
Berichten: 14
Lid geworden op: vr nov 21, 2008 1:03 am

Bericht door NuIk »

Wat ik vooral leuk vindt is dat Hulk erbij moet fantaseren dat het "WELLICHT" om marokkaanse forumleden gaat....

grandioos dat de zin "we gaan het vetgemeste varken voor je slachten en de champagne zal rijkelijk vloeien" ook al als RACISTISCH wordt beschouwd, vermits het WELLICHT tegen een marokkaan wordt gezegd.... ik kom niet meer bij.
Je komt niet meer bij omdat je inhoudelijk niet zoveel te vertellen heeft. Is dit alles wat ik in mijn stuk heb verteld? Woorden uit hun verband rukken en verkrachten met nietszeggende geblaat is alles wat JE (en niet JULLIE zoals de meesten hier doen) kunt.

Verder raad ik je aan om het stuk nog een keer te lezen want je bakt er niets van. Boven de zin staat PROVERCEREND en NIET DISCRIMINEEREND! Discriminerend gaat om andere uitlatingen in het stuk.
Gij zult niet discrimineren, haten, kwetsen, beledigen, uitschelden, vooroordelen, generaliseren/stigmatiseren, superieur of arrogant opstellen....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

NuIk schreef:
Ten eerste zijn er -naar mijn bescheiden mening- geen of nauwelijks mensen aan te wijzen die naar de letteren van de koran leven. De grote meerderheid van moslims passen hun 5 basis principes toe en bemoeien verder niet met de rest. Ze houden ook aan de regels van welk land ter wereld dan ook, inclusief Nederland. Maar om ze allemaal uit te maken voor criminelen, dieven of bedriegers gaat mij werkelijk te ver.
Om Moslims allemaal uit te maken voor criminelen, dieven of bedriegers gaat mij ook te ver, maar om te zeggen dat nauwelijks of geen moslims zijn die naar de koran leven gaat mij weer veel te ver.
Als een moslim zich niet houdt aan de Koran, Hadith en de 5 zuilen dan is hij geen moslim meer.
Elke Moslim behoort zich aan het woord van Allah te houden, en deze woorden zijn niet mis.
De Koran roept de moslims op tot djihaad fi sabiel Allah, "zich inspannen op de weg van Allah", Op zeker 23 plaatsen in de Koran worden de moslims opgeroepen om strijd te voeren tegen de ongelovigen.
Elke Moslim, hoe gematigd dan ook zal voor Islam kiezen als men hem deze vraag stelt. Dat betekend dat men niet gelovige zal gaan bevechten als ze daartoe opgeroepen worden.
Ten tweede weet ik niet of er moslimsites zijn die discriminerend of kwetsend uitlaten tegen ongelovigen
Laat ik je dan maar even wakker maken.
Op een gematigd forum verteld een moslima aan een ander lid dat men verplicht is om Joden te haten. Zomaar een voorbeeld.
Ik heb daarnaast nergens gezegd dat Joden slechte mensen zijn. Ze zijn vervloekt door Allah, dus moeten wij ze ook vervloeken. Ik heb geen behoefte om bevriend met hen te zijn. Ik zal ze niet neerschieten en ik zal niet onvriendelijk doen, maar vrienden kunnen ze nooit worden.

http://www.benayad.be/forum/showthread. ... 1#post4493
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

NuIk schreef: Ten eerste zijn er -naar mijn bescheiden mening- geen of nauwelijks mensen aan te wijzen die naar de letteren van de koran leven.
En toch blijft men de mensen die wel naar de letter van die koran (en andere islamitische haatboeken) leven, naar het voorbeeld van crimineel (zogenaamde profeet) mohammed, steeds maar weer af te doen als mensen die die zogenaamde 'religion of peace' zitten te misbruiken want de islam zelf zou immers niets anders zijn dan 'peace and tolerance'.
Ten tweede weet ik niet of er moslimsites zijn die discriminerend of kwetsend uitlaten tegen ongelovigen.
:lol:

Nulk laat met deze woorden nogmaals merken dat hij nogal naief is en niet al te goed weet met wat hij te maken heeft. Hij heeft 9 kansen op de 10 vrienden die zichzelf moslim noemen. Vandaar.
Maar als het zo is, dan snap ik niet waarom je de beheerders daarop niet hebt aangesproken?
Binnen de kortste keren ben je dan van zulk een haatsites die haat tegen alles wat niet-islam is en haat tegen alles wat westers is verkondigen, verbannen. Of wat had je gedacht ?

Wat Ketter hierboven schrijft is trouwens waar. Op dit forum heerst gelijke behandeling "Moslims of allochtonen worden niet snel verbannen, ook niet na haatdragende, generaliserende of kwetsende uitlatingen tegen ongelovigen. Er is geen racisme, want beide kanten kunnen hun gif kwijt"

Waarom citeer je enkel citaten van niet-moslimforumleden (waar Ariel trouwens gevat op reageert zoals hier ..

"Ben jij het die altijd zegt : Hersens gebruiken. Nadenken. Zelfstandig nadenken, welteverstaan! Ga jij die bommen gooien Hans, en ga jij dan na die tijd met droge ogen kijken naar de verwoesting die de bommen aangericht hebben? Ik wil niet dat er op dit forum opgeroepen wordt tot genocide"

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... hp?t=13257

en niet van uw knuffeldoelgroep, een knuffeldoelgroep waarvan jij zelfs zit te twijfelen of er wel moslimsites (of moskeeen) zouden bestaan waar men haat tegen alles wat niet-islam of westers is zit te verkondigen, waar men oproept tot vernietiging (en dit met alle mogelijke middelen) van onze samenlevingen om die te kunnen vervangen door hun kalifaat met sharia, hetgeen islam onder 'peace' verstaat.
NuIk
Berichten: 14
Lid geworden op: vr nov 21, 2008 1:03 am

Bericht door NuIk »

Ketter schreef:
“Moet ik de Koran eens openslaan en je wat verzen quoten? Moet is eens wat moslim quotes geven?” Ten eerste vertegenwoord ik niet de koran of de uitlatingen van een paar moslims, zoals je niet de bijbel of de christenen vertegenwoordigt (want in de bijbel staan ook verschrikkelijke dingen die misschien erger zijn dan in de koran).

“Want wat regelneukertjes snel vergeten is dat zulke subjectieve "principes" als ze te nauw worden genomen al snel tot McCartiaanse heksenjachten kunnen leiden.”Ik denk dat het tegenovergesteld zou het geval zijn: door te discrimineren, generaliseren en kwetsen onder het mom van vrijheid van meningsuiting creëer je vruchtbare bodem voor een heksenjacht tegen mensen met andere ras, geloof, afkomst….
Papajohnny44 schreef:
“ Sorry hoor...Leg mij eens uit wat hier verkeerd aan is?? Het is gvd de waarheid!!!! Je kan drijven en overdrijven hé”
Eric de Blois schreef:
“In de meeste citaten zit een (grote) kern van waarheid...”
Zo je het leuk vinden als ik het volgende op dit forum schrijf?

“Het gaat prima zo met onze blanke/joodse vrienden die het hier VEEL en VEEL te VEEL naar hun zin hebben hebben. Opgevoed thuis met de bijbel of thoerat, en maar zweren bij hun agressieve sadistische Godj zien we hier het resultaat van alle opvoeding met de bijbel en/of de thoerat: stelen, beroven, moorden, discrimineren, verrachten, bespugen, en ga zo maar door.”

“Dit getuigd toch maar weer hoe honds brutaal dat volk is. Hier vaalt duidelijk de overheid en de hele linkse kliek er om heen. En dan vinden ze het nog gek ook !dat er steeds meer afkeer ontstaat tegen dat klootjes volk. Nederland verdwijnd langzaam maar zeker naar de afgrond. En dan hoor je ze roepen normen en waarden van uit Den haag. niks normen niks waarden een knal voor je kop kan je krijgen van dat tuig.” Tegen blanke Nederlanders, christenen of tegen joden.

“moslims vullen de universiteiten en joden de gevangenissen” en “voor joden is het makelijk om te moorden en moeilijker om na te denken”.

“Want christenen/joden liegen, bedriegen, stelen en spelen comedie als geen ander volk in de wereld.”

ENZ.

Nee, dat zullen jullie niet leuk vinden. Als ik dit had gedaan dan was het gelijk verwijderd en was ik allang eruit geschopt. Dan hadden de kranten, de televisie, nieuwsforums dit op hun voorpagina met grote letters gedrukt: Marokkanen (niet een Marokkaan) maken joden/christenen/blanke bleekschijters uit voor….. noem maar op.

Het is de waarheid? Zit een grote kern van de waarheid?

Waar staat het dat het de waarheid is. Ik kan hier ook van alles roepen. Maar zou ik wel de kans hebben om die generaliserende onzin hier te blaten???!!!
Gij zult niet discrimineren, haten, kwetsen, beledigen, uitschelden, vooroordelen, generaliseren/stigmatiseren, superieur of arrogant opstellen....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

NuIk schreef: Zo je het leuk vinden als ik het volgende op dit forum schrijf?

“Het gaat prima zo met onze blanke/joodse vrienden die het hier VEEL en VEEL te VEEL naar hun zin hebben hebben. Opgevoed thuis met de bijbel of thoerat, en maar zweren bij hun agressieve sadistische Godj zien we hier het resultaat van alle opvoeding met de bijbel en/of de thoerat: stelen, beroven, moorden, discrimineren, verrachten, bespugen, en ga zo maar door.”
Het “probleem”is beste Nulk, is dat de Joden niet roven moorden, discrimineren, verachten, bespugen, en ga zo maar door. Je kan ze er dus ook niet van beschuldigen.

“moslims vullen de universiteiten en joden de gevangenissen” en “voor joden is het makelijk om te moorden en moeilijker om na te denken”.
Ook dit is onwaarheid. Joden bevolken namelijk de universiteiten en de gevangenissen worden grotendeels bevolkt door Moslims.
“Want christenen/joden liegen, bedriegen, stelen en spelen comedie als geen ander volk in de wereld.”
Als dit waar zou zijn, dan mag je... Nee MOET jij dat zeggen.
Nee, dat zullen jullie niet leuk vinden. Als ik dit had gedaan dan was het gelijk verwijderd en was ik allang eruit geschopt.
Jij kan dat rustig op dit forum zeggen, en niemand die jou dan van dit forum zou schoppen. We zijn wel voor ergere dingen uitgemaakt.
We zullen hooguit denken uit welk hol is deze knaap gekropen.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

NuIk schreef:Zo je het leuk vinden als ik het volgende op dit forum schrijf?
Zolang men niet oproept tot moord en doodslag en zolang iedereen de kans heeft om daar op te reageren, is er niets aan de hand. U bent er blijkbaar voorstander van om alles wat ook maar iemand zou kunnen tegenstaan of zou kunnen kwetsen, te verbieden. U zou er waarschijnlijk ook niets op tegen hebben dat men de vrije meningsuiting gewoonweg afschaft, in de plaats daarvan volop censuur invoerd en de reeds lang afgeschafte middeleeuwse wet die godslastering verbied, terug invoerd.
Nee, dat zullen jullie niet leuk vinden. Als ik dit had gedaan dan was het gelijk verwijderd en was ik allang eruit geschopt
Oh ja ? Het staat er toch nog en u bent toch ook niet verbannen ?
Dan hadden de kranten, de televisie, nieuwsforums dit op hun voorpagina met grote letters gedrukt: Marokkanen (niet een Marokkaan) maken joden/christenen/blanke bleekschijters uit voor….. noem maar op.
Oh ja ? Het omgekeerde is tegenwoordig veeleer waar. De afkomst mag men in de media immers niet meer vermelden om geen doelgroepen te moeten stigmatizeren zoals dat heet. Men zoekt integendeel wanhopig naar mogelijkheden om islam in een zo goed mogelijk daglicht trachten te stellen (en er daarbij niet voor terugschrikken om de waarheid serieus geweld aan te doen ) door bvb het oprichten van sites zoals 'het centrum van islam in europa' met medewerling van de universitiet in Gent (herman de ley/linda bogaert).
Het is de waarheid? Zit een grote kern van de waarheid?
Dat de gevangenissen overbevolkt zijn met moslims in plaats van met joden en universiteiten het omgekeerde beeld laten zien, daar zit inderdaad een grond van waarheid in. Of u dat nu leuk vind of niet. Het is niet omdat u dit feit niet leuk vind dat een fjordman dat niet zou mogen schrijven. Het staat u trouwens altijd vrij om zulk een feiten trachten te weerleggen.
Waar staat het dat het de waarheid is. Ik kan hier ook van alles roepen. Maar zou ik wel de kans hebben om die generaliserende onzin hier te blaten???!!!
Gaat u nu ontkennen dat de koran en andere islamitische schrijfsels de waarheid zijn ?
Laatst gewijzigd door pd7835 op za nov 22, 2008 5:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

NuIk schreef:...
Nee, dat zullen jullie niet leuk vinden.
Hoezo niet? De amusementsfactor wordt nu juist bepaald door idiotie van de uitspraken.
NuIk schreef:Als ik dit had gedaan dan was het gelijk verwijderd en was ik allang eruit geschopt.
Welnee. Men gaat hier zuinig om met posters die zich vrijwillig als verbale schietschijf aandienen.
NuIk schreef:Dan hadden de kranten, de televisie, nieuwsforums dit op hun voorpagina met grote letters gedrukt: Marokkanen (niet een Marokkaan) maken joden/christenen/blanke bleekschijters uit voor….. noem maar op.
Dan overschat je het belang dat de media aan deze site hechten.
Die hanen krijgen we echt niet aan het kraaien.
NuIk schreef:Het is de waarheid? Zit een grote kern van de waarheid?

Waar staat het dat het de waarheid is. Ik kan hier ook van alles roepen. Maar zou ik wel de kans hebben om die generaliserende onzin hier te blaten???!!!
Dat je hier van alles kan roepen heb je zelf al bewezen.

Maar naar mijn mening heeft dit forum meer behoefte aan leden met een eigen inbreng. Het is wel erg gemakkelijk om een citaat te plukken en vervolgens te roepen dat het geciteerde fout en verwerpelijk is. Maar zedenmeester spelen geeft wél een goed gevoel. Dat wel..
RTFM
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

Ketter schreef: Er is geen racisme, want beide kanten kunnen hun gif kwijt.
Dit is de meest humorvolle opmerking van de week. Ik lach me hier een deuk. Even wat varianten:

- er is hier geen racisme want iedereen mag elkaar de hersens inslaan
- er is hier geen racisme want als ik racistisch doe, mag de ander dat ook
- Het ene racisme lost als het ware in het andere racisme op
- er is hier geen racisme want als ik racistisch doe, heeft de ander die mogelijkheid ook op een ander forum
- als je steelt mag ik je hand afhakken, staan we weer quitte
- als ik hier de sharia aanhoudt mag jij je eigen wet aanhouden

Heeft niets te maken met heksenjacht, Ketter, puur met nadenken voor je wat roept.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

naar boven schreef:De amusementsfactor wordt nu juist bepaald door idiotie van de uitspraken.
Helemaal waar naar boven.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

pd7835 schreef: Zolang men niet oproept tot moord en doodslag en zolang iedereen de kans heeft om daar op te reageren, is er niets aan de hand. U bent er blijkbaar voorstander van om alles wat ook maar iemand zou kunnen tegenstaan of zou kunnen kwetsen, te verbieden. U zou er waarschijnlijk ook niets op tegen hebben dat men de vrije meningsuiting gewoonweg afschaft, in de plaats daarvan volop censuur invoerd en de reeds lang afgeschafte middeleeuwse wet die godslastering verbied, terug invoerd.
Hier toegepaste drogredenen:

1. denken voor de ander - Te herkennen aan zinsnede "U bent er blijkbaar voorstander van..."

2. stroman - verdraaien wat de ander zegt. Te herkennen aan zinsnedes als "u zou er waarschijnlijk ook niets op tegen hebben dat..."

3. hellend vlak redenering - argumentatie waarbij niet de zaak zelf als slecht wordt betiteld, maar de overtreffende variant die algemeen bekend staat als slecht, als logisch gevolg wordt aangedragen

Zoveel diepzinnige tactiek in een paar zinnen. Een waar kunststukje pd7835.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Aldebaran schreef:1. denken voor de ander - Te herkennen aan zinsnede "U bent er blijkbaar voorstander van..." 2. stroman - verdraaien wat de ander zegt. Te herkennen aan zinsnedes als "u zou er waarschijnlijk ook niets op tegen hebben dat..."
Tja Aldebaran wat anders te denken van iemand die een topic opent met de zin "
Discriminerende en kwetsende uitlatingen op FFI forum" en schrijft "Zou je het leuk vinden als ik het volgende op dit forum schrijf?" enz. enz. De persoon wil duidelijk niet dat men nog iets 'kwetsent' zit te schrijven.

Is het dan van mij zo verkeerd gedacht dat hij er waarschijnlijk niets op tegen zou hebben om de vrije meningsuiting volledig aan banden te leggen en volop censuur toe te passen zoals men dat op fora zoals het nu gesloten en 'weldenkend' links 'progressief' islamitisch georienteerde kifkif forum volop aan het doen was en waar men alzo de islam(isering) volop in de kaart zat te spelen een islam die zichzelve als 'perfect' omschrijft en geen kritiek zit te dulden. Want bij nagenoeg alles wat men zegt of schrijft is er wel iemand te vinden die het geschrevene niet aanstaat daar bedenkingen bij heeft of waar iemand door gekwetst is of zou kunnen zijn. Islam (of een hoofddoek) is niet iets dat aan een mens vast zit, de islam is een aangepraatte ideologie die men kan verlaten. De nare waarheid over de islam en de 'profeet' moet gezegd kunnen worden ook al kwetst dit sommigen en is dat 'onrespectvol'.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Aldebaran schreef:
Ketter schreef: Er is geen racisme, want beide kanten kunnen hun gif kwijt.
Dit is de meest humorvolle opmerking van de week. Ik lach me hier een deuk.
Ketter wilde waarschijnlijk zeggen dat er van discriminatie geen sprake is. Dat kun je hier uit zijn schrijven opmaken.
Op dit forum heerst gelijke behandeling "Moslims of allochtonen worden niet snel verbannen, ook niet na haatdragende, generaliserende of kwetsende uitlatingen tegen ongelovigen. Er is geen racisme, want beide kanten kunnen hun gif kwijt"
Het is niet zijn fout dat men in deze huidige tijd nogaleens discriminatie met racisme zit te verwarren, net zoals men het door islampromotors, die geen kritiek op islam dulden (in moslimlanden kost je dat je kop) in samenwerking met de 'bange blanke xenofobe man roepers" tegen al wie de islam ook maar met een scheef oog durft te bekijken, uitgevonden woord 'islamofobie' (een woord dat mensen tevens tracht wijs te maken dat de angst voor islam onterecht zou zijn) nogal eens op 1 lijn met het tegenwoordig volkomen uitgeholde woord 'racisme' durven te zetten
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

pd7835 schreef: Tja Aldebaran wat anders te denken van iemand die een topic opent met de zin "
Discriminerende en kwetsende uitlatingen op FFI forum" en schrijft "Zou je het leuk vinden als ik het volgende op dit forum schrijf?" enz. enz. De persoon wil duidelijk niet dat men nog iets 'kwetsent' zit te schrijven.

Is het dan van mij zo verkeerd gedacht dat hij er waarschijnlijk niets op tegen zou hebben om de vrije meningsuiting volledig aan banden te leggen en volop censuur toe te passen zoals men dat op fora zoals het nu gesloten en 'weldenkend' links 'progressief' islamitisch georienteerde kifkif forum volop aan het doen was en waar men alzo de islam(isering) volop in de kaart zat te spelen een islam die zichzelve als 'perfect' omschrijft en geen kritiek zit te dulden.
Ach 'verkeerd', het is maar vanuit welke context je dat wilt zien. Machiavelli bepleitte dat alle drogredenen legitiem zijn als het gaat om het verkrijgen van macht. Persoonlijk vind ik het een zwaktebod. Ik stel vast dat je een hellend vlak redenering gebruikt. Het volgt niet uit wat Nulk zegt dat de vrije meningsuiting aan banden wordt gelegd. Een etiquette is er volgens mij om enigzins te garanderen dat mensen met inhoudelijke en logische argumenten komen.

Wat betekent de etiquette hier op FF volgens jou? Is het een overbodige disclaimer, een vorm van payback taqyia? We schrijven het wel, maar we menen er geen reet van.
pd7835 schreef:Want bij nagenoeg alles wat men zegt of schrijft is er wel iemand te vinden die het geschrevene niet aanstaat daar bedenkingen bij heeft of waar iemand door gekwetst is of zou kunnen zijn. Islam (of een hoofddoek) is niet iets dat aan een mens vast zit, de islam is een aangepraatte ideologie die men kan verlaten. De nare waarheid over de islam en de 'profeet' moet gezegd kunnen worden ook al kwetst dit sommigen en is dat 'onrespectvol'.
Er is in alle redelijkheid echt wel een verschil tussen een opzettelijke persoonlijke aanval om te kwetsen enerzijds en je overal door gekwetst voelen anderzijds (alhoewel ik ertegen ben om daar in wetgeving op te vertrouwen). Zelfs kinderen kennen dit onderscheid. Waarom hier doen alsof je geen grote jongen bent?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

pd7835 schreef:
Aldebaran schreef:
Ketter schreef: Er is geen racisme, want beide kanten kunnen hun gif kwijt.
Dit is de meest humorvolle opmerking van de week. Ik lach me hier een deuk.
Ketter wilde waarschijnlijk zeggen dat er van discriminatie geen sprake is.
Als Ketter dat wilde zeggen dan kan hij dat toch zeggen? Feit is dat alleen Ketter wist wat hij wilde zeggen. Ik hoor het wel van hem.
pd7835 schreef:Dat kun je hier uit zijn schrijven opmaken.
Op dit forum heerst gelijke behandeling "Moslims of allochtonen worden niet snel verbannen, ook niet na haatdragende, generaliserende of kwetsende uitlatingen tegen ongelovigen. Er is geen racisme, want beide kanten kunnen hun gif kwijt"
Sorry pd7835, ik blijf daar vreselijk om lachen.
pd7835 schreef:Het is niet zijn fout dat men in deze huidige tijd nogaleens discriminatie met racisme zit te verwarren, net zoals men het door islampromotors, die geen kritiek op islam dulden (in moslimlanden kost je dat je kop) in samenwerking met de 'bange blanke xenofobe man roepers" tegen al wie de islam ook maar met een scheef oog durft te bekijken, uitgevonden woord 'islamofobie' (een woord dat mensen tevens tracht wijs te maken dat de angst voor islam onterecht zou zijn) nogal eens op 1 lijn met het tegenwoordig volkomen uitgeholde woord 'racisme' durven te zetten
Dat zal dan zeker ook wel voor mij gelden. Ik denk dat ik voldoende hier op FF heb laten zien dat tegen de islam ageren kan samengaan met een inhoudelijke argumentatie.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik denk dat ik voldoende hier op FF heb laten zien dat tegen de islam ageren kan samengaan met een inhoudelijke argumentatie.
Dat kan je, of het op het einde iets uithaalt is twijfelachtig.

Er is maar één etiek voor het bevechten van terroristen en de dragers van een terroristische ideologie: Doodt ze allen
Dit betreft alle acteurs. De helpers, de financiers, de Imams, de leraars, ...
Stuur ze (terug)naar de Islamterritoria en doe ze daar.

Uiteindelijk kan je leuteren wat je wil.
Belangrijker is: maken dat de zelfontploffer gestopt wordt voor zijn bom ontploft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Aldebaran schreef:Er is in alle redelijkheid echt wel een verschil tussen een opzettelijke persoonlijke aanval om te kwetsen enerzijds en je overal door gekwetst voelen anderzijds (alhoewel ik ertegen ben om daar in wetgeving op te vertrouwen). Zelfs kinderen kennen dit onderscheid. Waarom hier doen alsof je geen grote jongen bent?
Sterker nog: die twee staan volstrekt los van elkaar.

De opzettelijk kwetsende uiting begeeft zich op een schaal van 'niet of nauwelijks' tot 'zeer zwaar/gemeen'.

Het incasseringsvermogen strekt zich uit van 'onbegrensd' tot 'minimaal/afwezig'.

Pas als die twee elkaar raken is er een probleem.
Kinderen leren - als het goed is - hier mee om te gaan. Het wordt ze geleerd om niet te ver te gaan met plagerijtjes, maar ook leren zij om niet te snel te gaan janken.

Eenmaal volwassen is de mens aan zichzelf overgeleverd om zijn grenzen te bepalen.
Het verstandigste is om in in ieder geval het incasseringsvermogen zo groot mogelijk te houden: scheldwoorden en beledigingen doen immers geen pijn.
Het vervelende is dat sommige incasserende partijen het nodig achtten om beledigingen met bedreigingen te beantwoorden en die bedreigingen in enkele gevallen nog uit te voeren ook.
Daarmee verloren de langtenigen hun onderhandelingspositie met als resultaat dat alles nu gezegd mag en moet worden.
RTFM
Plaats reactie