MDI: licks the feet that trample free speech.

Moderator: M

naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Ik heb de hele dag gedacht dat dit bericht op geen stijl niet serieus was. Ik kon niet geloven dat het MDI zo,n discriminerende tekst op de site kon zetten. Het MDI… :shock: De site die vecht tegen discriminatie.
Het MDI heeft wel erg zijn broek laten zakken met het lanceren van deze prut site. Misschien kunnen we een anusbom in het MDI stoppen. :smile:
Jammer dat het Amerikaanse consulaat deze tekst niet heeft kunnen lezen. Ik had graag gezien dat Minister Balkenende zijn excuus moest aanbieden voor het voor gedrag van MDI. Dat had mijn dag goed gemaakt.

Ik heb de test niet gedaan. De test was vanmiddag als niet meer te bereiken, maar ik ben er zeker van dat ik met trots had kunnen zeggen…Ik ben een Amerikafan.

De site is nu plat.. Misschien stonden er meer lelijke dingen over Amerikanen op RU4REAL

Are you for real MDI? Ik kan het bijna niet geloven.
De tekst is, zoals GeenStijl reeds opmerkte, aangepast. Afhankelijk van het aantal behaalde punten worden de jeugdigde zelftestertjes in één van de drie volgende groepen ondergebracht:
- Jij vindt dat mensen niet zo snel op hun teentjes getrapt moeten zijn, en dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij of zij wil. Discriminatie is misschien vervelend voor anderen, maar het zorgt er wel voor dat er geen ‘onderbuikgevoelens’ ontstaan. Misschien zou je hier anders tegen over staan als je zelf onderdeel zou uitmaken van een groep die vaak wordt gediscrimineerd?
Discriminatie op het internet bestaat niet. Belediging en aanzetten tot haat wel. De samenstellers van de test zijn er automatisch van uitgegaan dat een jongere die in het geschetste profiel past, niet zelf onderdeel uitmaakt van een groep die vaak wordt 'gediscrimineerd'. Hiermee onderschatten ze het gezonde verstand van de jongeren die tot zo'n groep behoren.
- Je ergert je aan discriminerende uitingen op het internet, maar je zal niet snel actie ondernemen. Jij klikt meestal weg als je discriminatie tegen komt, omdat je het gevoel hebt er weinig aan te kunnen veranderen. Maar bedenk dat alle kleine beetjes helpen. Dus, be the change you want to see en draag je steentje bij aan een tolerante virtual society!
Merk op hoe het MDI het begrip 'tolerant' heeft vervormd. Tolerant betekent verdraagzaam. Maar in de MDI-speak heeft het de tegenovergestelde betekenis gekregen.
- Discriminatie is jou een doorn in het oog. Je vindt dat mensen elkaar met respect moeten behandelen op het internet en vindt dat iedereen daar een verantwoordelijkheid in heeft. En als mensen die verantwoordelijkheid niet nemen moeten ze daarop worden aangesproken. Je bent niet bang voor een confrontatie en spreekt iemand aan op discriminerend gedrag. Je draagt actief bij aan een tolerante virtual society!
Dit is wat het Meldpunt Discriminatie Internet graag zou zien: de jeugdigen als actieve meldertjes, die het bestaansrecht van het MDI in de toekomst veilig gaan stellen.
Het MDI poogt met dit RU4REAL project een in de ogen van het MDI zorgwekkend verschijnsel bij te sturen: het gegeven dat jongeren een heel wat volwassener opstelling tov het internet hebben dan ouderen.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Afbeelding
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Ariel »

:razz: Is dit een grap? Wel een heel leuke... :laugh1:
Zeker met de vermelding dat MDI overgenomen wordt door een sharia rechtbank.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Gij zult u niet laten beledigen

De nieuwste aflevering in de serie cabareteske capriolen van het Meldpunt Discriminatie Internet.

Loor, de dame die publiceert op het weblog "Loor Schrijft" en dat blog ook onderhoudt krijgt een dreigmail van het MDI.

Of Loor de reactie van reageerder 'chloorr' maar even weg wil halen. Want die 'chloorr' heeft haar (Loor) voor 'joden-hoer' uitgemaakt.

Loor weigert natuurlijk ("Mag ik me op mijn eigen blog, waar ik tot vervelens toe wijs op het al dan niet verkapte antisemitisme op het internet, alsjeblieft voor joden-hoer laten uitmaken?"), maar het MDI houdt de poot stijf.
14-10-09
Verzoek tot verwijdering
Loor

Het schijnt dat je als spraakmakend opinieblog (ahum!) pas echt meetelt als je het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) een keer op je nek hebt gehad. Welnu, zulks is gebeurd.

Of ik een reactie van nieuwbakken reaguurder/stalker 'chloorr' wil verwijderen van Loor Schrijft. De reactie in kwestie, waarin chloorr mij uitmaakt voor 'joden-hoer', is volgens het MDI namelijk "beledigend voor de joodse bevolkingsgroep".

Ja, duh! En dat was mij zeker niet opgevallen? Ik maak godbetert deel uit van die bevolkingsgroep. Mag ik me op mijn eigen blog, waar ik tot vervelens toe wijs op het al dan niet verkapte antisemitisme op het internet, alsjeblieft voor joden-hoer laten uitmaken? De reacties van chloorr zijn juist heel nuttig in dezen, want het is verdomd lastig refereren naar de anti-Joodse werkelijkheid als zij overal snel wordt uitgegumd en slechts achter stiekeme handjes wordt gefluisterd. Gevalletje Catch-22.

Mijn argumenten werden niet gehoord door de medewerker van het starre MDI: "Het is ook mogelijk uw standpunt uit te dragen zonder strafbare uitingen te openbaren via uw weblog. Hoor. Ik verzoek u hierbij dan ook nogmaals de uiting van uw website te verwijderen."

Ja, deze medewerker was duidelijk van de school regels zijn regels en lang leve mijn betonnen plaat.

De reactie heb ik aangepast. Een ontstellend zwaktebod. Ik overweeg echter een klacht tegen het Meldpunt Discriminatie Internet. Omdat het slecht zijn huiswerk maakt en volstrekt ongevoelig is voor legitieme invalshoeken. Maar wel voor gluiperige, anonieme aangiften van... ja, van wie eigenlijk? Hij of zij is in ieder geval geen lid van 'mijn' bevolkingsgroep. Mark my words.
Loor krijgt slappe knietjes en past de reactie aan. De intimidatiepoging van het MDI heeft gewerkt.

Loor overweegt nu een klacht tegen het Meldpunt Discriminatie Internet in te dienen. Bij wie en wegens wat blijft onduidelijk. Domheid en incompetentie en zijn immers niet bij wet verboden.

Maar uiteindelijk is de blogbeheerder (Loor) volstrekt autonoom in haar beslissing om de reactie al of niet aan te passen..

Overigens wijst een reageerder op het blog er al meteen op dat de gewraakte kwalificatie 'joden-hoer' in analogie met 'moffen-hoer' niet op een joodse mevrouw kan slaan en geen belediging voor joden kan zijn. Met 'moffen-hoer' werden immers ook niet de Duitsers beledigd maar de dame in kwestie.

En één mevrouw is geen bevolkingsgroep. Het Meldpunt Discriminatie Internet is hier weer eens volledig de weg kwijt.

Afbeelding
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Aan Het Werk

Een berichtje in de categorie 'Brandweer moet branden gaan blussen' en 'Klaar-Overs moeten kinderen gaan begeleiden met oversteken'.

Eberhard v/d Laan geeft het Meldpunt Discriminatie Internet opdracht te doen waar het voor opgericht is.

Het MDI doet al jaren aan, onder andere, Voorlichting, workshops en trainingen.

Nu moet het MDI van de minister gaan onderzoeken wat het altijd al onderzocht heeft.
Van der Laan: afspraken met Marokko.nl voor beter beheer website

De exploitant van website Marokko.nl gaat maatregelen treffen om het beheer van de site verbeteren. Streven is dat exploitant per januari 2010 in staat is discriminerende en/of haatzaaiende uitspraken binnen het uur te verwijderen. Dit is de uitkomst van een overleg tussen minister Van der Laan voor Wonen, Wijken en Integratie en de exploitant.

In een brief aan de Tweede Kamer stelt Van der Laan geen enkel verband te willen zien tussen enerzijds discriminerende uitlatingen of haatzaaien én anderzijds subsidies van VROM/WWI voor de exploitanten.

Onderzoek naar drie websites (Marokko.nl, Islamwijzer.nl en Maroc.nl) wees op dat moment uit dat op de verschillende sites van Marokko.nl en Maroc.nl uitlatingen en citaten zijn aangetroffen die als haatzaaiend, discriminerend en/of beledigend kunnen worden ervaren. Dit gold niet voor de Islamwijzer.nl.

Met het oog op de subsidie heeft minister Van der Laan meerdere gesprekken gevoerd met de exploitanten over verbeteringen in het beheer van de sites. De gesprekken hadden een constructief karakter. Marokko.nl heeft diverse maatregelen aangekondigd waaronder de inzet van getrainde moderators voor meer ondersteuning. De gemaakte afspraak moet leiden tot een strikt moderatiebeleid waarin discriminatie en haatzaaien geen plaats hebben. Maroc.nl heeft in het verleden al een slag gemaakt en sluit zich aan bij de gemaakte afspraken.

Minister Van der Laan benadrukt dat de afspraken met de exploitanten tot stand zijn gekomen vanuit de mogelijkheden die de subsidierelatie met deze partijen bood. Daarnaast heeft de minister het Meldpunt Discriminatie Internet opdracht gegeven onderzoek te laten doen naar het moderatiebeleid van een aantal grote Nederlandse webfora om beter inzicht te krijgen in de randvoorwaarden voor goed beheer. Ook bespreekt Van der Laan met de leden van het kabinet het onderwerp subsidie voor internetprojecten in een bredere context om tot een eenduidige lijn te komen.

De subsidie voor Marokko.nl, Maroc.nl en Islamwijzer.nl wordt conform planning in 2009 afgebouwd.
In feite wordt hier het Meldpunt Discriminatie Internet disfunctioneren verweten.

De minister zal zich afgevraagd hebben: "Waar heb ik zo'n club als het MDI voor als ik toch nog moet gaan onderhandelen met islamitische websites?"

Het antwoord is eenvoudig: het MDI is kennelijk van mening dat het nemen van maatregelen tegen 'discriminerende' moslimsites discriminatie is.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

"Grote problemen, die hun weerslag zullen hebben op de samenleving buiten Internet."

Zes dagen na de rituele slachting van Theo van Gogh kondigt het Meldpunt Discriminatie Internet niets minder dan de noodtoestand af.
Oproep Meldpunt Discriminatie Internet / MDI

PERSBERICHT

De Sfeer op Internet verslechtert in snel tempo. Bij het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) kwamen de afgelopen dagen honderden meldingen binnen over sites waar de moord op Theo van Gogh wordt toegejuicht en Jihad wordt gepredikt. Tegelijkertijd zien wij veel minder meldingen over oproepen tot geweld tegen moslims en Marokkanen, terwijl dat soort uitingen momenteel op Internet in een veel hoger volume worden geplaatst.
Op weblogs, webfora en websites van extreemrechts maar ook op ‘normale’ sites zijn opruiing en oproepen tot geweld aan de orde van de dag. De sfeer is in hoge mate verslechterd. Er is momenteel op het Nederlandse gedeelte van Internet sprake van grote problemen, die hun weerslag zullen hebben op de samenleving buiten Internet. Wij roepen eigenaren van weblogs, webfora en websites, van welke signatuur dan ook, op om nadrukkelijk te modereren en zaken die over de schreef gaan zoals oproepen tot moord of geweld te verwijderen. Internetgebruikers kunnen zelf ook actie ondernemen, bijvoorbeeld door op discussie sites e.d. weerwoord te geven tegen oproepen tot geweld en discriminatie, gericht tegen wie dan ook.

MDI, 8 November 2004
Nu, 5 jaar later, zijn opruiing en bedekte oproepen tot geweld tot het normale vocabulaire van politici en 'wetenschappers' gaan behoren.

Onderzoek: Wilders gevaar voor democratie en staatsveiligheid

Pechtold: Wilders is extreem-rechts

Minister Eberhard van der Laan: ‘Grote aanhang PVV bedreigt de rechtsstaat’

Niet de jihadstrijders, maar degenen die de ideologie bekritiseren die Bouyeri tot zijn daad bracht, worden als daders aangewezen.

Wees dan consequent en laat Bouyeri vrij..

Afbeelding
Laatst gewijzigd door naar boven op ma nov 02, 2009 2:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Ariel »

Wij roepen eigenaren van weblogs, webfora en websites, van welke signatuur dan ook, op om nadrukkelijk te modereren en zaken die over de schreef gaan zoals oproepen tot moord of geweld te verwijderen. Internetgebruikers kunnen zelf ook actie ondernemen, bijvoorbeeld door op discussie sites e.d. weerwoord te geven tegen oproepen tot geweld en discriminatie, gericht tegen wie dan ook.
Simpele zielen deze MDI gasten. Denken ze nou werkelijk dat als een reactie op een site wordt verwijderd, dat dan ook de ideeën en gedachten van de mens achter die reactie zal veranderen of verdwijnen? Het is beter voor Nederland dat een Moslim zijn gedachten vrij op internet kan zetten, zodat een ieder in Nederland weet hoe de Moslim over ons denkt. Ken uw vijand.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

's Werelds Loon

In het kader van het project jeugdindoctrinatie, het 'RU4REAL?'-programma, heeft het Meldpunt Discriminatie Internet een prijs(je) in de vorm van een bokaal uitgeloofd voor de braafste jongerenwebsite:
Partypeeps2000 Wint RU4REAL-bokaal

Maandag 16 november verkoos een jongerenjury http://www.partypeeps2000.com" onclick="window.open(this.href);return false; tot de meest relaxte jongerenwebsite.
Misschien weet www.partypeeps2000.com nog niet dat ze de prijs in de wacht gesleept heeft of misschien zijn de partypeepers er niet blij mee of vinden ze het zelfs gênant: in ieder geval maakt de relaxte jongerenwebsite nu, een week na de toekenning, (nog) geen melding van de eer die hen toegevallen is. Met geen woord. Het MDI, de bokaal of RU4REAL? worden nergens genoemd op de website partypeeps2000..

UPDATE: De partypeepers zijn wakker geworden:
Partypeeps2000 wint RU4REAL-bokaal!!! Lees snel!!!!
Om in aanmerking te komen voor de RU4REAL-bokaal moest de winnende website voldoen aan een aantal (anti-discriminatie) jurycriteria. Het publiek kon stemmen via de site http://www.toleranceonline.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

De verkiezing van de website vond plaats in het kader van het project ‘RU4REAL? Doe relaxed op het internet’. RU4REAL? is een oproep aan alle jongeren in Nederland om een bijdrage leveren aan een tolerant internet waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat, maar waar geen plaats is voor discriminatie.

De site http://www.partypeeps2000.com" onclick="window.open(this.href);return false; won weliswaar niet de publieke poll, maar voldeed volgens de jury wel het beste aan alle criteria.

Kijk, zo zien we het maar graag: de jeugd kan niet vroeg genoeg duidelijk gemaakt worden dat hun stem niet telt, dat hun mening geen enkel gewicht in schaal legt. Deze jongeren worden klaargestoomd voor een onmondig burgerschap. Kunnen alvast wennen aan een dictatoriaal regime dat besluiten neemt zonder het volk te raadplegen en referenda negeert.
Jong gewend is oud geknecht.
Volgens de jury worden op partypeeps2000 af en toe discriminerende opmerkingen geplaatst, maar die worden effectief bestreden. De jury vond het met name erg goed dat mensen die een discriminerende uiting hebben geplaatst persoonlijk een waarschuwing krijgen. Dat is volgens de jury erg belangrijk omdat je, als je persoonlijk wordt aangesproken, gaat na denken over hetgeen je hebt gezegd.
De manier waarop de de mensen persoonlijk worden aangesproken door de winnende jongerenwebsite is inderdaad subtiel:
"Bij het plaatsen van beledigende comments wordt je account geblokkeerd!"
Relaxed..
‘RU4REAL? Doe relaxed op het internet’ is een gezamenlijk initiatief van het Meldpunt Discriminatie Internet en NJR.
Overigens vinden ze de toekenning van de bokaal bij NJR ook niet belangrijk genoeg om er een woord aan te wijden.

Beschimpt door de internetters. Genegeerd door partners en prijswinnaars. Een minister die zich vermoedelijk afvraagt wat het MDI in de 12 jaar van zijn bestaan nu eigenlijk gedaan heeft. Zit het Meldpunt Discriminatie Internet in een crisis? Welnee: zolang de subsidiekraan open blijft is er niets aan de hand.
Laatst gewijzigd door naar boven op za nov 28, 2009 3:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Feest op de burelen.

Het gerechtshof Amsterdam heeft op 23 november 2009 in hoger beroep uitspraak gedaan in de zaak tegen poster Joshadam en de verdachte schuldig bevonden aan 'het zich in het openbaar bij geschrift opzettelijk beledigend uitlaten over groepen mensen wegens hun homoseksuele gerichtheid, ras en/of godsdienst'.

Zoals gewoonlijk meet het Meldpunt Discriminatie Internet dit spaarzame succesje weer breed uit en zoals gewoonlijk gaat dit gepaard met het verkopen van de nodige onzin. De feiten weergeven zoals ze zijn blijkt maar weer eens te moeilijk:
Joshadam in hoger beroep veroordeeld

De beheerder van Polinco werd in juni onterecht vrijgesproken. Het OM ging in hoger beroep, het gerechtshof Amsterdam veroordeelde 'Joshadam' tot een geldboete van 900 euro.
Die vrijspraak was in juni 2008.

Bovendien was Joshadam niet de beheerder van Polinco: de beheerder was Jennifer Logan (Jennifer Logan, de beheerster van Polinco kondigde de sluiting van Polinco per 8 april 2007 aan en het forum is toen daadwerkelijk gesloten).
Joshadam (volgens DePers: Joseph Adolf H.) was slechts een 'prominente poster' op Polinco en voor de uitlatingen in enkele van zijn postings is hij nu veroordeeld. Niet voor websitebeheer.

Daarbij komt dat Joshadam niet veroordeeld is tot een geldboete van 900 euro, maar tot een geldboete van 900 euro voorwaardelijk.

In het arrest van het Gerechtshof Amsterdam staat immers:
Het hof laat bovendien meewegen dat verdachte niet eerder met justitie in aanraking is gekomen en een bescheiden inkomen heeft. Het hof zal daarom een geldboete opleggen van nader aan te geven hoogte, geheel voorwaardelijk met een bijbehorende proeftijd.

en:
Het hof:
...
Veroordeelt de verdachte tot een geldboete van EUR 900,00 (negenhonderd euro), bij gebreke van betaling en verhaal te vervangen door hechtenis voor de duur van 18 (achttien) dagen.

Bepaalt dat de geldboete niet ten uitvoer zal worden gelegd, tenzij de rechter later anders mocht gelasten omdat de veroordeelde zich vóór het einde van de proeftijd aan een strafbaar feit heeft schuldig gemaakt.

Stelt daarbij de proeftijd vast op 2 (twee) jaren.


MDI schreef:Volgens het gerechtshof heeft Joshadam de vrijheid van meningsuiting nodeloos ten koste van anderen misbruikt. Hij heeft door het opzettelijk beledigen van homoseksuelen, negroide personen, allochtone vrouwen en Joden de waarde van deze groepen mensen miskend.
Eerder werd Joshadam vrijgesproken omdat zijn uitspraken niet openbaar zouden zijn. Het MDI stelde toen de overweging van de rechtbank onbegrijpelijk te vinden. De teksten waren vrij toegankelijk, iedereen met een computer en een internetverbinding kon onbedoeld op Polinco terecht komen. Het gerechtshof, verwijzend naar een eerdere uitspraak, stelt dat door gebruik te maken van het internet welbewust wordt gekozen voor een medium met een groot potentieel publieksbereik (Hof Amsterdam 20 juni 2008, LJN BD7024). De volledige uitspraak van het gerechtshof vindt u hier.
Nee, vindt u daar.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Update op bovenstaand bericht.

Het is een kunst op zich om in twee kleine zinnetjes drie fouten te maken, maar de knoeiers van het Meldpunt Discriminatie Internet wisten het toch klaar te spelen in de onderkop bij het nieuwsitem 'Joshadam in hoger beroep veroordeeld'.

Vandaag luidt de onderkop:
Joshadam, poster op Polinco, werd in juni onterecht vrijgesproken. Het OM ging in hoger beroep, het gerechtshof Amsterdam veroordeelde hem tot een geldboete van 900 euro.
Joshadam is nu niet meer de beheerder van Polinco, maar inderdaad poster. Die fout is dus verbeterd.

Er wordt nog wel gesuggereerd dat de 'onterechte vrijspraak' in juni van dit jaar plaatsvond. Dat is niet zo: het was in juni 2008.

Bovendien weigert het MDI nog steeds te vermelden dat Joshadam is veroordeeld tot een geldboete van 900 euro voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.

Een beetje schrik aanjagen kan nooit kwaad denken ze bij het MDI.

Mediatie Door Intimidatie was het toch?

De url die direct naar de uitspraak van het gerechtshof linkt heeft het MDI nog steeds niet gevonden..

UPDATE 2: Dit bericht vond het MDI blijkbaar zo beschamend wegens de fouten dat het uit het Nieuwsoverzicht verwijderd is.
Laatst gewijzigd door naar boven op vr jan 22, 2010 2:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

De Aangevers

Aan de vooravond van het showproces tegen Geert Wilders is het misschien wel interessant om de rol te belichten die het Meldpunt Discriminatie Internet speelt in de linkse heilige oorlog tegen Wilders.

Het Meldpunt Discriminatie Internet was immers één van de eersten die aangifte deed tegen Wilders.
Niet de allereerste, want het bestuur van de El Tawheed-moskee in Amsterdam had al een jaar eerder getracht Wilders voor het gerecht te slepen:
El Tawheed-moskee doet aangifte tegen Wilders
7 februari 2006

DEN HAAG - Het bestuur van de El Tawheed-moskee in Amsterdam heeft dinsdagmiddag aangifte gedaan tegen Tweede Kamerlid Wilders wegens godslastering. Reden daarvoor is de actie van de politicus om de omstreden Deense cartoons van de profeet Mohammed op zijn website te plaatsen.

"Het bestuur van de stichting is bijzonder gekwetst, gegriefd en hoogst beledigd", licht de advocaat van El Tawheed, A. Westendorp, toe. "Door de schokkende gebeurtenissen in het Midden-Oosten als reactie op de publicatie van de spotprenten, wist Wilders wat dit onder moslims zou losmaken."

Zorgen
Het bestuur van de moskee maakt zich zorgen voor de situatie in Nederland. Volgens Westendorp vindt El Tawheed de actie van Wilders "niet in het belang van de Nederlandse samenleving". "Het is nu gelukkig rustig. Het bestuur heeft daarom het gevoel dat Wilders het publiceren van de spotprenten als voertje wil gebruiken om daarin verandering te brengen", vertelt de advocaat. "Dat vindt het bestuur niet verstandig."


'Niet verstandig' is natuurlijk iets anders dan strafbaar en na een bedenktijd van tweeënhalf jaar komt het Openbaar Ministerie tot dezelfde conclusie:
Wilders niet vervolgd om Deense cartoons op website
18 augustus 2009

AMSTERDAM - Geert Wilders wordt niet vervolgd voor de Deense cartoons die hij op zijn website zette. De Arabisch Europese Liga (AEL) moet cartoons over Joden wel van haar website halen omdat die te beledigend zijn.

Dat heeft het Openbaar Ministerie in Amsterdam bepaald.

De Deense spotprenten over de islamitische profeet Mohammed werden in 2006 gepubliceerd door de Deense krant Jyllands-Posten. Ze leidden wereldwijd tot rellen.

Wilders zette de cartoons op zijn website en ook het actualiteitenprogramma Nova toonde de cartoons, waarop aangiften tegen de verspreiding van de prenten volgden.

Wilders en Nova worden echter niet vervolgd omdat de cartoons niet strafbaar zijn, oordeelt het OM.

Mohammed
Justitie wijst erop dat de spotprenten over Mohammed gaan en dat daarmee niets wordt gezegd over moslims. Geen van de cartoons is volgens justitie beledigend voor moslims. Ook zetten ze niet aan tot discriminatie. Daarom is het verspreiden ervan toegestaan.

De Arabisch-Europese Liga plaatste in een reactie op de Mohammed-cartoons zelf ook spotprenten, naar eigen zeggen om te laten zien dat niet alleen moslims door cartoons kunnen worden beledigd. Het Centrum Informatie en Documentatie Israël deed daarop aangifte.

Strafbaar
Eén van die cartoons was volgens het OM inderdaad strafbaar. De cartoon drukt volgens justitie uit dat Joden de Holocaust doelbewust verzinnen of overdrijven. Door te suggereren dat de moord op ruim zes miljoen Joden is verzonnen, worden de Joden volgens het OM als groep beledigd.

De AEL, die op haar website van een overwinning spreekt omdat ze niet wordt vervolgd, moet de cartoon van de website verwijderen. Als dat niet gebeurt, kan de AEL alsnog worden vervolgd.

Verwijderd
Het OM heeft de AEL echter laten weten dat het niet tot vervolging overgaat, als de afbeelding voorgoed van de website verdwijnt.

De actiegroep zegt de tekening al drie jaar geleden te hebben weggehaald en ook niet van plan te zijn haar te herplaatsen. Daarmee is een strafproces van de baan.

Beledigd
De AEL zegt het niet eens te zijn met de boodschap van de afbeeldingen op de eigen website. Zij wilde laten zien dat niet alleen moslims zich beledigd kunnen voelen door cartoons.

Overigens heeft het OM ook aangiften ontvangen tegen cartoonist Gregorius Nekschot. Justitie onderzoekt nog of enkele van zijn tekeningen strafbaar zijn.
Maar we gaan door met de aangifte van het Meldpunt Discriminatie Internet tegen Wilders.

Onderstaand nieuwsbericht is inmiddels geruisloos van de MDI-website afgevoerd, maar het internet heeft een geheugen als een olifant :
Aangifte inzake uitingen in interview met PVV kamerlid Wilders.

Het Meldpunt Discriminatie Internet heeft in korte tijd een groot aantal meldingen ontvangen over uitingen gedaan door dhr.Wilders, te lezen op deze locatie.
Na beoordeling zijn wij van mening dat de uiting "We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen." strafbaar is.
De heer Wilders laat immers middels deze uiting zien dat hij de moslims als groep als inferieur beschouwt en deze minderheidsgroep uit Nederland verwijderd wil krijgen.
De betreffende uiting is weliswaar gedaan in een interview met het dagblad De Pers, maar is op meerdere locaties op het internet beschikbaar, waaronder de eigen site van dhr. Wilders.
Het MDI is derhalve voornemens op korte termijn van deze uiting aangifte te doen.

Interview dePers op de PVV website - dinsdag, 13 februari 2007
Een merkwaardige actie van het Meldpunt, want het er wordt niet vermeld tegen wie het MDI aangifte gaat doen. Over het algemeen is het zo dat websitebeheerders verzocht worden strafbare uitingen te verwijderen. Uitingen in een interview met een dagblad vallen buiten het jachtgebied van het MDI en voor de publicatie van citaten zijn websitebeheerders en moderatoren verantwoordelijk. Ook voor de publicatie van het interview op de PVV-website dient de websitebeheerder aangesproken te worden en slechts in het geval dat Geert Wilders zelf de beheerder is en weigert te verwijderen kan er met succes aangifte tegen hem worden gedaan.

Reden genoeg om maar weer snel af te zien van het voornemen om aangifte te doen. Maar het MDI zet door:
Meldpunt doet aangifte tegen Wilders
17 februari 2007

AMSTERDAM - Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) doet aangifte tegen fractievoorzitter Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid. Aanleiding is een groot aantal meldingen van discriminatie dat in korte tijd is binnengekomen, meldt het MDI zaterdag.

Wilders heeft op zijn website uitingen gedaan die volgens het meldpunt strafbaar zijn. Zo is op de site onder meer te lezen: "We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen."

Wilders laat door middel van deze uitingen volgens het MDI zien dat hij moslims als groep als inferieur beschouwt en deze minderheidsgroep uit Nederland wil verwijderen. De uitingen zijn niet alleen op zijn eigen site te lezen, ze staan ook in een interview met dagblad De Pers.
Na anderhalf jaar blijkt ook deze aangifte geseponeerd te worden:
Wilders niet vervolgd voor Fitna
30 juni 2008

AMSTERDAM - Geert Wilders heeft zich met zijn uitspraken over de islam en zijn film Fitna niet schuldig gemaakt aan discriminatie of het aanzetten tot haat.

Het Openbaar Ministerie (OM) concludeert dat na onderzoek, zo maakte dehoofdofficier van justitie Leo de Wit in Amsterdam maandag bekend.

De Wit noemt een aantal van Wilders' uitlatingen "weliswaar beledigend over moslims", maar die uitlatingen zijn volgens hem gedaan binnen de context van het maatschappelijk debat.


Uit het Jaarverslag 2007 van het Meldpunt Discriminatie Internet blijkt dat het MDI samen met RADAR Rotterdam en ADB Flevoland (Anti Discriminatie Bureau Flevoland, sinds augustus 2008 Anti Discriminatie Bureau Flevoland) de aangifte gedaan heeft:
MDI Jaarverslag 2007, blz 13 (pdf).

Uitspraak Wilders
In februari 2007 is het Kamerlid Geert Wilders geïnterviewd door het dagblad De Pers. Dat interview is vervolgens overgenomen op de website van Geert Wilders zelf. Over de uitspraken van Wilders in dit interview ontving het MDI tientallen meldingen. In het bijzonder over de uitspraak: “We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…” Het MDI heeft deze uiting als strafbaar beoordeeld en hierover, samen met RADAR Rotterdam en ADB Flevoland, aangifte gedaan.
Het Meldpunt is blijkbaar nogal trots op de genomen actie, want in datzelfde Jaarverslag 2007 van het Meldpunt Discriminatie Internet wordt de aangifte tegen Wilders nog een keer genoemd:
MDI Jaarverslag 2007, blz 24 (pdf).

Moslims krijgen als groep de afgelopen jaren veel aandacht in het publieke debat. Sinds de aanslagen van 11 september 2001, de moord op Theo van Gogh en de opkomst van rechts-populistische geluiden in de politiek (die hun pijlen onder meer op moslims richten) is de toon van het publieke debat dikwijls scherp. Geert Wilders bijvoorbeeld heeft zich in 2007 meermaals negatief uitgelaten over moslims als zodanig. Van één van de uitingen heeft het MDI aangifte gedaan (zie hoofdstuk 2 over aangiften). Opvallend is ook de heftige kritiek die de Islam
krijgt te verduren. Weliswaar is deze kritiek niet strafbaar, maar oproepen om de koran te verbieden dragen wel bij aan een sfeer waarin moslims als groep negatief worden weggezet.
Deze tendens heeft al jaren zijn weerslag op het internet. Waar het publieke debat over moslims op straat, op televisie en in kranten al heftig wordt gevoerd, vallen op het internet niet zelden alle remmingen weg en worden moslims vaak op zeer grove manier beledigd. Waar enkele jaren geleden nog met name Marokkanen of Turken als groep werden aangeduid bij beledigingen, zijn het nu de moslims die het moeten ontgelden. In 2007 heeft deze ontwikkeling zich doorgezet.
De meldpuntertjes zijn blijkbaar zeer tevreden over bovenstaande passage, want de poging om Wilders de schuld van de verscherpte toon van het debat in de schoenen te schuiven wordt in het Jaarverslag 2008 in vrijwel dezelfde formulering herhaald:
MDI Jaarverslag 2008, blz 19 (pdf).

Moslims krijgen als groep de afgelopen jaren veel aandacht in het publieke debat. Sinds de aanslagen van 11 september 2001, de moord op Theo van Gogh en de opkomst van rechtspopulistische geluiden in de politiek (die hun pijlen onder meer op moslims richten) is de toon van het publieke debat dikwijls scherp. De PVV van Geert Wilders is de partij die zich met de meeste nadruk richt tegen de islam en moslims en vormt een belangrijke oorzaak van de verscherpte tegenstellingen in het maatschappelijk debat rondom moslims.
Het Meldpunt kan het niet vaak genoeg herhalen blijkbaar: de veroorzaker van de verscherpte tegenstellingen in het maatschappelijk debat rondom moslims is (de PVV van) Geert Wilders.
MDI Jaarverslag 2008, blz 11 (pdf).

2.5 Afhandeling aangiften in 2008
Begin 2008 waren er 24 aangiften in behandeling bij het Openbaar Ministerie uit eerdere jaren. De oudste aangifte komt uit 2003. In de loop van 2008 zijn zeven aangiften geseponeerd. Van de zeven geseponeerde aangiften zijn er vijf geseponeerd wegens ouderdom. De aangifte van uitingen op de website radioislam.org is geseponeerd omdat het Openbaar Ministerie er, mede gezien het internationale karakter van de website, niet in is geslaagd de personen achter de website te traceren5. De aangifte van een uitspraak van Wilders is geseponeerd omdat het Openbaar Ministerie de uiting, in combinatie met aangiften over andere uitspraken, niet strafbaar vond. Het Gerechtshof van Amsterdam heeft echter besloten dat Wilders alnog vervolgd moet worden. De uiting waarvan het MDI aangifte heeft gedaan, wordt ook in die procedure meegenomen.

Voor meer informatie: http://www.meldpunt.nl/nieuws/hof-bevee ... ng-wilders" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat het aantal uitingen (bedoeld wordt: meldingen van vermeend strafbare uitingen) in 2008 lager is dan in 2007 is dan weer niet de 'schuld' van Wilders:
MDI Jaarverslag 2008, blz 6 (pdf).

De afgelopen jaren is het MDI op diverse plekken op het internet geconfronteerd met Haat tegen moslims en het aantal uitingen is in deze categorie dan ook het hoogst. Het aantal uitingen is wel lager dan in 2007. Dit is opvallend nu 2008 een woelig jaar was. Geert Wilders bracht de film Fitna uit die tot veel discussie over de islam en moslims leidde. Hierbij kan worden aangetekend dat de discriminatiegrond “Marokkanenhaat” juist is toegenomen. Nieuwsberichten over criminaliteit gepleegd door jongens met een Marokkaanse achtergrond ontlokten veelvuldig strafbare reacties. In 2008 is in het maatschappelijk debat en in sommige media sterk de nadruk komen te liggen op de afkomst van deze groep jongens en is het aantal discriminerende uitingen tegen Marokkanen als groep ook toegenomen.

Ook de aankondiging van Geert Wilders' filmpje was voor het MDI reden om actie te ondernemen. De fitnafobie sloeg toe op het MDI-hoofdkantoor: daar zat de voltallige MDI-crew - met een regiment hulptroepen achter de hand - het uitbreken van de volgende wereldoorlog af te wachten:
MDI: "Niet de moraalridders van internet" 26-03-09
....
Over de anti-islamfilm die Geert Wilders via het internet wil uitbrengen, is Van Tamelen duidelijk. „Ons harnas tegen Fitna is klaar. Als er strafbare uitingen in zitten, staan we klaar om die film van het web te krijgen. Desnoods zetten we extra mensen in.”
Een kleine drie jaar later is het dan zover: op 20 januari start de rechtszaak tegen Geert Wilders.

Het Meldpunt Discriminatie Internet - de aangever van het eerste uur - is dan al lang geen partij meer. Het MDI komt niet voor in het lijstje van (acht) klagende partijen die een Artikel 12 Sv-procedure begonnen tegen de beslissing van het Openbaar Ministerie om niet tot vervolging over te gaan.

Het is de beproefde tactiek van aanstichten en weglopen. Een tactiek die we kennen van de de zaak Gregorius Nekschot. Na een eventuele veroordeling van Wilders zal het MDI echter niet aarzelen om de overwinning op zijn conto te schrijven. Want dat kennen we van de casus CIDI tegen Stormfront.

Afbeelding
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Boekjaar 2009

Het jaar 2009 is ook voor het Meldpunt Discriminatie Internet bijna ten einde en over een paar maanden moet er weer een jaarverslag gepubliceerd worden.
Vanzelfsprekend hebben wij geen inzicht in de 'bedrijfsresultaten' van onze brave internetwaakhond maar wij hebben zo'n vermoeden dat het dit jaar een beetje tegen gaat vallen wat betreft de meldingen. Van een evenaring van het aantal bij het MDI ingediende klachten over 2008 zal naar onze inschatting geen sprake zijn. Laat staan van een stijging. En ook zal er (weer) geen trend te ontwaren zijn.

Andere ondermaats presterende firma's, met name beleggingsfondsen, gebruiken aan het eind van het jaar trucjes om hun portfolio er wat beter uit te laten zien.

Dat heet "Window dressing": zodanig schuiven in de beleggingsportefeuille dat de kwartaal- of eindejaarsrapportage een zo gunstig mogelijk beeld laat zien. Men kan bv. tijdens de laatste beursweek van het jaar de sterkst gestegen aandelen van dat jaar kopen en daar dan mee `uitpakken`. Er is een verhoogde activiteit aan het einde van het jaar.

Op dezelfde manier probeert Meldpunt Discriminatie Internet de cijfers nog een beetje op te poetsen. Het MDI neemt op de valreep alsnog meldingen in behandeling die normaal gesproken in de prullenbak waren beland. Zekerheid over het motief achter de eindejaarsintimidatiepogingen van het MDI hebben we niet, maar een andere verklaring voor de dreigbrief van het MDI die het moderatorteam van dit forum een dezer dagen ontving is niet voorhanden:
Geachte heer/mevrouw,

Gaarne uw aandacht voor het volgende.

Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) neemt meldingen over discriminerende uitingen op het Nederlandse deel van internet in behandeling. Het MDI beoordeelt uitingen op strafbaarheid aan de hand van de anti-discriminatiebepalingen uit het Wetboek van Strafrecht ( http://www.meldpunt.nl/wetsartikelen" onclick="window.open(this.href);return false;). Indien het MDI een uiting strafbaar acht, wordt meestal een verzoek tot verwijdering naar de eigenaar van een site verstuurd.

Onlangs heeft het MDI een melding ontvangen aangaande uw website. Hieronder treft u de exacte locatie evenals de exacte uiting.

viewtopic.php?f=1&t=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze weten dat moslims elke menselijkheid verliezen eenmaal ze de leer van de Koran gaan toepassen.

Bovenstaande uiting acht het MDI in strijd met de anti-discriminatiebepalingen uit het Wetboek van Strafrecht. Deze is beledigend voor moslims. Hierbij dan ook het verzoek de uiting van uw website te verwijderen.

Gaarne van u vernemend.

Met vriendelijke groet,

J. van der Krogt
"Ze weten dat moslims elke menselijkheid verliezen eenmaal ze de leer van de Koran gaan toepassen."

Ze? Wie zijn die 'ze'?
Dat wordt niet duidelijk uit dit uit de context gelichte citaatje.
De tekst waarin het MDI iets strafbaars denkt te zien is uit de tiende alinea van de FFI doelstellingen geknipt:
FAITH FREEDOM INTERNATIONAL is een beweging van merendeel ex-moslims, die maar al te goed weten dat Islam een ernstige bedreiging vormt voor de mensheid. Ze weten dat moslims elke menselijkheid verliezen eenmaal ze de leer van de Koran gaan toepassen.
'Ze' zijn dus ex-moslims en anderen die niet blind zijn voor het gevaar dat de islam voor de wereldvrede vormt.
In deze uiting wordt een ideologie, de islam, bekritiseerd en dat is (nog) niet strafbaar.

Een uiting die, zoals het MDI het formuleert, 'beledigend voor moslims' zou zijn is overigens ook (nog) niet strafbaar.
Belediging van een groep kan strafbaar zijn. Een uiting die beledigend is voor een groep niet.
De uitspraak (vrijspraak) van de Hoge Raad in de zaak van de poster met de tekst 'Stop het gezwel dat Islam heet':
Artikel 137c Wetboek van Strafrecht stelt strafbaar het zich beledigend uitlaten over een groep mensen wegens hun
godsdienst (zgn. groepsbelediging). Dit artikel stelt niet strafbaar het zich beledigend uitlaten over een godsdienst, ook
niet als dat gebeurt op zo’n manier dat de aanhangers van die godsdienst daardoor in hun godsdienstige gevoelens
worden gekrenkt.
Deze wetsbepaling moet volgens de wetsgeschiedenis beperkt worden uitgelegd. De uitlating moet onmiskenbaar
betrekking hebben op een bepaalde groep mensen die zich door hun godsdienst onderscheiden van anderen. De enkele
omstandigheid dat grievende uitlatingen over een godsdienst ook de aanhangers krenken is niet voldoende om van
beleding van een groep mensen wegens hun godsdienst te spreken.
Van een eenduidige groep is bovendien geen sprake omdat de tekst slechts de moslims die 'eenmaal de leer van de Koran gaan toepassen' betreft.

Gelukkig doen de meeste moslims dat niet. De meeste moslims zijn heel wat vredelievender en beschaafder dan de koran.

Iets anders: Veronderstel, u bent moderator van een forum en het MDI sommeert verzoekt u een paar uitingen van uw forum te verwijderen.
Nu vindt u de betreffende uitingen ook niet zo fraai en u voldoet aan het dwangbevel verzoek en verwijdert de uitingen.

Iedereen blij?

Degene die de uitingen bij het MDI gemeld heeft hoeft niet meer te huilen en kan 's-nachts weer slapen. Blij.
U voelt zich altruïstisch en 'tolerant' (*) nu u het MDI een botje toegeworpen heeft. Blij.
Het Meldpunt Discriminatie Internet is tevreden, want het World Wide Web is weer wat 'leefbaarder' (**) geworden. Blij.

Iedereen blij, dus?

Nee hoor: u heeft namelijk verzuimd het MDI te vertellen dat u de uitingen verwijderd heeft. Die meldingsplicht bestaat helemaal niet, maar toch is het Meldpunt boos.

Het Meldpunt Discriminatie Internet, het zelfde Meldpunt Discriminatie Internet dat weigert de replieken van
dit forum, FaithFreedom, Mans en Engel en- Opinieleiders.nl te beantwoorden, is blijkbaar te lui om zelf te kijken of uitingen verwijderd zijn of niet en eist een kennisgeving.

(*) MDI-newspeak voor gedwee.
(**) MDI-newspeak voor schoongecensureerd.

Afbeelding
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Afbeelding
Undercover bij het MDI.

Mijn naam is Fatima Ricci, ik ben 28 jaar en ik ben student journalistiek in Amsterdam.

Een half jaar geleden geleden meldde ik me aan als lid van het forum van DutchFaithFreedom. Ik speelde met het idee om voor mijn studie een scriptie te schrijven over ex-moslims. Het leek erop dat daarvoor bij DutchFaithFreedom aan het juiste adres was. Maar eerst zou ik wat meer over de islam moeten weten en ook daarvoor bleek DutchFaithFreedom de juiste bron.


Toen ik, na ongeveer een week van lezen en kennis tot mij nemen, zelf ook een keer een reactie op het forum plaatste werd ik hartelijk welkom geheten door het moderatorteam en ze verzochten mij vriendelijk me voor te stellen in het 'Welkom nieuwe forummers' topic. Dat doe ik en ik vertel iets over mijzelf en over mijn studie.

Ik reageer zo af en toe nog eens op het forum en dan, als ik terloops heb laten vallen dat ik druk bezig ben met het zoeken naar een stageplaats, bereikt mij via enn persoonlijke mail (PM) een merkwaardig verzoek: het moderatorteam vraagt mij of ik misschien belangstelling heb voor een undercoveroperatie. Ik zou moeten infiltreren in het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) en verslag uitbrengen van de gang van zaken binnen dit instituut, een organisatie die zich bezighoudt met het behandelen van klachten over 'discriminerende' uitingen op het internet. Mijn bevindingen zullen vanzelfsprekend binnenskamers blijven.

Ik heb nogal wat aarzelingen: Zou ik wel aangenomen worden als stagiaire bij het MDI? Zullen ze me niet onmiddellijk doorzien? Het MDI beschikt immers over een omvangrijk spionagenetwerk en onderhoudt nauwe contacten met binnenlandse en buitenlandse veiligheidsdiensten.

Het moderatorteam van FFI komt echter met een plan dat me wel goed lijkt: ik zal me voordoen als een bekeerlinge tot de islam en als uiting van mijn nieuwe geloof een niqab (gezichtsbedekkende kleding) dragen. Dat heeft een tweetal voordelen: ik zal zeker aangenomen worden, want ik hoef maar naar de tweede letter van het MDI te wijzen en elke reserve die ze eventueel over mijn aanstelling zouden hebben is verdwenen. Ten tweede ben ik onherkenbaar en met de dossiers die het Meldpunt Discriminatie Internet zorgvuldig bijhoudt over elke internetgebruiker is dat geen overbodige luxe.

Het lijkt me wel een leuk idee om al tijdens mijn eerste stageperiode met serieuze onderzoeksjournalistiek bezig te houden, maar ik aarzel nog steeds:
zal ik me wel kunnen handhaven tussen de hooggeleerde juristen van het MDI? Wat moet ik doen als ze me vragen over mijn geloof gaan stellen? En, misschien nog wel het belangrijkste, loop ik niet net zoals iedere vrouw volkomen voor gek in zo'n enge zwarte vuilniszak?

Op het eerste punt weten de FFI-ers me gerust te stellen: het niveau van MDI-beambten schijnt niet zo geweldig te zijn. Ze raden me aan het forumtopic 'MDI: licks the feet that trample free speech' maar eens door te nemen. Dat doe ik en ik ben gerustgesteld.

Over vragen over de islam hoef ik me ook niet ongerust te maken zeggen de FFI-ers: bekeerlingetjes weten namelijk helemaal niets over de islam en daarom zijn ze er ingetrapt. Dat is precies de verklaring voor hun bekering.
.
Maar op het op het derde punt moeten ze me gelijk geven: het is inderdaad letterlijk en figuurlijk geen gezicht, zo'n niqab. Maar ze vertellen - dat was nieuw voor mij - dat er ook niqabs in andere kleuren te koop zijn.

Dat haalt mij over de streep: ik ga een leuke niqab kopen en solliciteren in de hol van de leeuw, bij het Meldpunt Discriminatie Internet!

Volgende keer: de sollicitatie

BRON

Afbeelding
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Overkill

De klok slaat sinds 18 januari 2010 alleen nog maar Wilders op de homepage van het Meldpunt Discriminatie Internet.

Achtereenvolgens worden er twee artikelen van Trouw (13 januari en 15 januari) en één van het Reformatorisch Dagblad (15 januari) integraal gepubliceerd:
Rechter wijst bezwaar Wilders af

AMSTERDAM (ANP) - De rechtbank in Amsterdam heeft het bezwaar van Geert Wilders tegen zijn vervolging afgewezen. Dat maakte de rechtbank woensdagavond bekend.
...
OM laat aangiften tegen Wilders liggen

Sinds de zaak tegen Geert Wilders vorig jaar in behandeling is genomen neemt justitie geen nieuwe aangiften aan.
...
Magistraten verdeeld in zaak Wilders

Vallen de aanvallen van Wilders op de Islam onder de vrijheid van meningsuiting of gaat hij over de schreef? De uitkomst van het straf­proces tegen de PVV-leider is allerminst zeker.
...
Wat het MDI zelf vindt van het proces tegen Geert Wilders komen we niet te weten.

Tekenend. Want het MDI gaat bij voorkeur in het geniep te werk en beperkt zich, na de geseponeerde aangifte tegen Wilders in 2007, tot verdoken slagen onder de gordel richting Wilders in de Jaarverslagen.

Erg veel reden voor ongerustheid bij het MDI is er overigens niet. Er moet 'iets' zijn dat de disfunctionerende brekebenen van het MDI de hand boven het hoofd houdt en het hoofd boven water helpt houden: een andere verklaring voor het voortbestaan van deze falende instantie is er immers niet.

Afbeelding

UPDATE: Het MDI vond drie keer Wilders op de homepage toch ook te gek en heeft nu (20-01-2010) een van de Wilders-berichten schielijk vervangen door een ander nieuwsitem.

Alles was goed als vervanging, blijkbaar, want dit berichtje heeft totaal niets met internet te maken.

Meer meldingen van geweld tegen homo's

AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft afgelopen jaar bijna een kwart meer meldingen gekregen van geweld tegen homoseksuelen.
Zoals gewoonlijk bij dit soort nieuws, dat al lang geen nieuws meer is, wordt de dadergroep zorgvuldig niet benoemd.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Afbeelding
Undercover bij het MDI, deel 2: sollicitatie.

door Fatima Ricci.

Vandaag is de grote dag: ik ga solliciteren bij het Meldpunt Discriminatie Internet voor een stageplaats.

De voorbereidingen hadden nogal wat voeten in de aarde. Van de FFI-ers was ik te weten gekomen dat het favoriete vervoermiddel van bekeerlingetjes de helicopter is. Maar hoe kom je aan een helicopter? Het huren van zo'n ding is veel te duur: dat kan een studente journalistiek niet betalen. Vervolgens heb ik twee maal geprobeerd om er een te kapen, maar beide keren werd ik hartelijk uitgelachen door de piloten. Het zal toch niet aan mijn mooie nieuwe gezichtsbedekkende kleding liggen dat ze mijn dappere pogingen niet serieus namen?

Na overleg met het FFI-team kwam de oplossing: mijn broertje zet me voor de deur af met zijn auto. Mijn broertje heeft een nogal zware geluidsinstallatie in zijn wagen en helicoptergeluiden zijn gemakkelijk op het internet te vinden. Even een mp3-tje downloaden, op een usb-stick zetten en mijn broertje en ik wanen zich in de begintune van m*a*s*h.

"Suicide is painless" Ho! Laat ik niet vergeten dat ik maar een nepbekeerlingetje ben en dus geen aspiraties heb om de plofkip uit te hangen.

Ik stap het MDI-gebouw binnen en ik hoop vurig dat er niemand van de MDI-staf uit het raam gekeken heeft.

De sollicitatie was, zo leek het, al voorbij voordat hij begonnen was. Waarschijnlijk was het mijn vraag bij binnenkomst die de sollicitatieprocedure onmiddellijk in mijn voordeel besliste: "Waar is de gebedsruimte?" ("Waar is de gebedsruimte?" moest ik vragen, zo had het FFI-team me op het hart gedrukt, en niet: "Is er een gebedsruimte?").

Er werd me niets gevraagd, behalve mijn persoonlijke gegevens en mijn opleiding en of ik de volgende dag kon beginnen. Het lukte me om niet al te gretig instemmend te antwoorden.

Dan, als ik op het punt sta naar huis te gaan, overvalt J v/d K*, de vriendelijke medewerkster van het MDI die behulpzaam is geweest met het invullen van mijn persoonlijke gegevens, me met een vraag: ik word uitgenodigd om deel te nemen aan een MDI-uitstapje. Op mijn vraag waar het uitstapje naar toe gaat anwoordt ze dat het een demonstratie tegen 'extreem-rechts' betreft en op mijn vragende blik verduidelijkt ze dat 'extreemrechts' die zaterdag gaat demonstreren tegen de hoge bonussen in het bedrijfsleven. Extreemrechts is tegen die graaicultuur en extreemlinks, waaronder het MDI, ook. Dus organiseren zij een tegendemonstratie.

Mijn onervarenheid breekt zich nu al op want ik begrijp hier niets van. Ik vraag of ik er nog even over na mag denken en morgen uitsluitsel mag geven. Dat mag, en ik vertrek opgelucht.

Als ik het merkwaardige vijfhoekige MDI-hoofdkwartier verlaat bemerk ik dat er constant een helicopter boven het gebouw hangt. Geen wonder dat niemand van de MDI-ers mijn spectaculaire aankomst heeft opgemerkt. Ik heb me dus voor niets zorgen gemaakt.

Morgen mag ik 'aan de bak'. Spannend!

Volgende keer: de eerste werkdag

* de initialen met een * zijn gefingeerd.

BRON

Afbeelding
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Afbeelding
Undercover bij het MDI, deel drie: mijn eerste werkdag.

door Fatima Ricci.

Ik nader mijn stageplaats bij het Meldpunt Discriminatie Internet voor de komende drie maanden. Er hangt alweer - of nog steeds? - een helicopter boven het MDI-gebouw.

Ik ben zenuwachtig. Niet zozeer voor het werk dat ik zal moeten gaan doen, maar vooral omdat ik helemaal niet naar het MDI-uitstapje wil. De FFI-mensen hebben me verteld dat tegendemonstraties van extreemlinks tegen extreemrechts bijna altijd op rellen uitlopen. Dat er dan altijd drie keer zoveel extreemlinksen als extreemrechtsen op komen dagen. En dat er altijd heel veel politie aanwezig is. En de Mobiele Eenheid. En knieschutters. En honden. Met honden mag ik helemaal niet in aanraking komen van mijn nieuwe geloof. Hopelijk accepteren de MDI-ers dit laatste als reden om niet mee te doen met het uitstapje.

Binnengekomen hoor ik tot mijn opluchting dat het uitstapje afgelast is: de burgemeester heeft de demonstratie van de extreemrechtsen verboden. Het bedrijfsleven kan dus rustig doorgaan met het incasseren van hoge bonussen.

De uiterst vriendelijke J v/d K* legt me uit wat ik moet doen: een verdrietige internetgebruiker voelt zich gekwetst door een uiting van een andere internetgebruiker - meestal op een forum - en doet een zogenaamde 'melding'. Ik moet dan naar de moderator van het forum een standaard e-mail sturen die er zo ongeveer zo uitziet:

blabla...-uiting-...blabla...discriminerend...blabla...strafbaar...blabla...artikel 137x...blabla...verwijderen.

Waar -uiting- staat moet de verboden mening komen te staan en voor 'x' moet c,d of e ingevuld worden. Het getal 137 en de letters blijken te verwijzen naar artikel 137 van het Wetboek van Strafrecht.

Om te bepalen of het c, d of e moet zijn heeft het MDI een methode ontwikkeld die Target Driven Decision Making (TDDM) heet.

Aan de muur van de kantoorruimte hangt een enorme (en naar mijn mening niet bijzonder geslaagde) karikatuur van Geert Wilders.
J v/d K* geeft me een dart-pijltje. Daarmee moet ik de karikatuur zien te raken. Als ik het kapsel van GW raak is het c, een pijltje in het gezicht van GW is een d en het lichaam van GW levert een e op. De karikatuur zit vol gaatjes.

J v/d K* moedigt me aan een gooi te doen naar het doelwit. Enkele MDI-medewerkers zijn erbij komen staan en waarschuwen me dat het pijltje een afwijking naar links heeft.

Ik werp. Het projectiel komt meters rechts van de karikatuur in de muur terecht. Drie medewerkers van het MDI die stonden te kletsen bij de theeautomaat laten zich bliksemsnel op de grond vallen en omrollen en nog geen seconde later weet ik drie getrokken pistolen op me gericht. Het zijn uitstekend getrainde geheim agenten daar bij het MDI.

Ik beleef even mijn kleine jihad momentje. Kleine kleine jihad momentje. Of was het mijn kleine grote jihad momentje? Of was het toch mijn kleine kleine jihad momentje? Lastig. Het valt nog niet mee om een goede nepbekeering te zijn.

Voor straf word ik de 'buitendienst' ingestuurd. Alle andere MDI-medewekers verrichten binnendienst: ze kijken naar de talloze beeldschermen, ze zitten met koptelefoons op aandachtig te luisteren, ze bedienen enorme spoelenrecorders of ze roepen instructies in de microfoons die op hun bureau staan. Mijn buitendienst houdt in dat ik vuilniszakken moet rechercheren op op vleesresten. Ik heb geen idee waarom, maar de zakken die vleesresten bevatten moeten op een stapel en die zonder vleesresten op een andere stapel. Het is een vies werkje.

Als ik na een vermoeiende eerste werkdag het MDI-gebouw verlaat hangen er maar liefst vijf helicopters boven het pand.

Bevinding van de dag: het was dus niet het pijltje dat een afwijking naar links had.

Volgende keer: functioneringsgesprek

* de initialen met een * zijn gefingeerd

BRON

Afbeelding
RTFM
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Manon »

Om te gieren! :roll2:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Afbeelding
Undercover bij het MDI, deel vier: functioneringsgesprek.

door Fatima Ricci.

Ik werk nu al twee weken bij het Meldpunt Discriminatie Internet en ik ben al aardig ingewerkt, al zeg ik het zelf.

Het is vandaag stil op kantoor want bijna alle collega's zijn naar een conferentie. Van de Biederbergroep of de Bildermeiergroep of iets dergelijks. Die zijn stiekem de Nieuwe wereld Oorlog (NWO) aan het voorbereiden, geloof ik, of zoiets. Dat is niets bijzonders want wij, het Meldpunt Discriminatie Internet bedoel ik, rollen per week wel twee of drie van dat soort geheime genootschappen op. Clandestiene clubjes die op de wereldheerschappij uit zijn. WWW (Wij Willen Wereldheerschappij) is er ook zo één. Zit voornamelijk op het internet. Ze lopen één voor één tegen de lamp, die clubjes. Het stomme is namelijk dat ze allemaal in het geniep te werk gaan. Dat moet je natuurlijk helemaal niet doen. Je kunt beter met borden "WWW Will Dominate The World" gaan rondlopen. Want dan gelooft geen mens het.

Zoals u ziet ben ik al aardig thuis in de materie. Vandaag moet ik de zogenaamde meldingen behandelen.

De instructies voor het behandelen van een 'melding' zijn eenvoudig en duidelijk: ga naar de betreffende website of het forum waar de verboden uiting staat, kopieer de uiting in de standaard dreig-e-mail, dit zonder de uiting te lezen, bepaal de letter achter artikel 137 van het Wetboek van Strafrecht met behulp van het TDDM-protocol (het pijltje werpen), correspondeer nooit over de dreigmail en kijk niet naar de radio.

Deze laatste instructie ziet mag dan misschien vreemd klinken, maar het is voor MDI-medewerkers absoluut verboden om naar de radio: Radio Islam (extreemrechts-alert: niet klikken) te kijken. Klachten over Radio Islam (extreemrechts-alert: niet klikken) worden immers al sinds een paar jaar door het OIC (Organization of the Islamic Conference) als 'islamofobie' bestempeld. Dus met het in behandeling nemen van een klacht tegen Radio Islam (extreemrechts-alert: niet klikken) en zelfs met het kijken naar Radio Islam (extreemrechts-alert: niet klikken) zou het MDI zich schuldig maken aan hetgeen ze tracht te bestrijden. Dus Radio Islam (extreemrechts-alert: niet klikken) is taboe voor ons. Wat we niet zien bestaat immers niet.

Er zijn vandaag niet veel meldingen, dus ik ga maar even stoken. Dat doe ik door een provocerende posting op een forum te plaatsen in de hoop dat andere posters op mijn posting reageren en dat weer anderen zich dan gekwetst en beledigd voelen door die reacties en een melding bij het MDI gaan doen. Dan schrijf ik bijvoorbeeld: "En de kruistochten dan en al die andere door christenen begane gewelddadigheden?" en dan ga ik zitten kijken hoe christenen en sommige atheïsten zich gaan verdedigen. En hoe andere atheïsten die het verschil tussen het christendom en de islam niet zien, en christenen met een ouderwets calvinistisch schuldcomplex mij gelijk geven. Het is altijd prijs, zo'n opmerking. Verdeel en heers en genereer meldingen.

Om half drie moet ik me bij SJ* vervoegen voor een functioneringsgesprek. Hoewel ik zelf denk dat ik het goed doe vind ik het toch spannend, want je weet maar nooit. Zou SJ* er achter zijn gekomen dat ik op mijn tweede werkdag een 'melder' die klaagde over belediging van een bevolkingsgroep teruggeschreven heb dat de bewuste bevolkingsgroep er naar mijn mening nog genadig van afkwam in de bewuste uiting? Dat was, laten we zeggen, een beginnersfoutje.

Gelukkig toont SJ* zich zeer tevreden over mijn functioneren en zwaait me een hoeveelheid lof toe waar ik mezelf niet in herken. Ik ben duidelijk nog niet helemaal gewend aan positieve discriminatie.

Dan komt SJ* met een verbijsterend voorstel: of ik voor het MDI wil deelnemen aan een 'Miss Niqab'-verkiezing in Saoedi Arabië? Undercover uiteraard (ik zou ook niet weten hoe dat anders zou moeten). Mijn opdracht is niet om te winnen, maar om fraude op te sporen. Er zijn immers ernstige aanwijzingen dat de verkiezing al drie jaar door een man is gewonnen. Mijn opdracht is om te onderzoeken of er inderdaad sprake is van bedrog.

Dat wordt natuurlijk niets, dus ik vraag bedenktijd. Bedenktijd die me ruimhartig wordt toegestaan.

Mijn werkdag zit erop en in de trein op weg naar huis zit ik me af te vragen waarom die man de verkiezing niet mag winnen. Discriminatie wegens geslacht is toch ook discriminatie?

Volgende keer: ontmaskering

* de initialen met een * zijn gefingeerd

BRON

Afbeelding
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door BFA »

Afbeelding

?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Mahalingam »

Foei Foei Foei. Daar treden wij tegen op !

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Afbeelding
Undercover bij het MDI, deel vijf: ontmaskering.

door Fatima Ricci.

Tot mijn opluchting mag ik niet naar de Miss Niqab-verkiezing in Saoedi Arabië. Dat mag ik helemaal niet van mijn nieuwe geloof. Ik mag immers van mijn nieuwe geloof niet alleen reizen. Tenminste niet langer dan drie dagen. Ik mag zo lang niet alleen reizen. Niet zonder begeleiding van een mannelijk familielid. En mijn vader en mijn broer zijn van een verboden geloof hebben geen tijd. Dus daar ben ik mooi vanaf. Religieuzen hebben toch altijd bepaalde privileges.

Vandaag is de laatste dag van mijn stage. Ik zit ijverig meldingen te behandelen en belastende dossiers aan te leggen als mijn collega BS* helemaal overstuur de werkplek binnenkomt. In tranen vertelt ze me dat ze door de hoogste baas van het Meldpunt Discriminatie Internet wordt beschuldigd van spionage. Spionage!

"Ze beschuldigen me ervan een mol van DutchFaithFreedom te zijn!" brengt ze snotterend uit.

Dat kan natuurlijk niet, want dat ben ik al. En het lijkt me onwaarschijnlijk dat FFI twee mollen geplant heeft. Zo belangrijk is het MDI nu ook weer niet.

"Natuurlijk ben jij geen mol van DutchFaithFreedom...", zeg ik troostend, "...maar van wie dan wel?"

"Van Het Vrije..." flapt ze eruit. Als ze haar verspreking bemerkt slaat ze verschrikt de hand voor haar mond.

Maar ook dat was niet nieuw voor me. Ik wist dit al lang. En BS* is niet de enige mol binnen de organisatie van het Meldpunt Discriminatie Internet. Sterker nog: er werken alleen maar mollen. Sommigen weten het van elkaar, maar niet allemaal. Alle Nederlandse websites en fora van enige importantie hebben hier hun mollen zitten.

Daar ben ik achter gekomen toen ik in de gebedsruimte, die ik enkele keren per dag bezoek, regelmatig collega's aantrof die zich met geheimzinnige activiteiten bezig hielden. Iedere werknemer van het MDI heeft zijn eigen toko en is dagelijks druk bezig met werkzaamheden die niets met het MDI te maken hebben.

De enige die MDI-werk doet is de stagiair en dat was in mijn geval toevallig ook een undercover agente. En deze agente heeft het Meldpunt Discriminatie Internet definitief ontmaskerd als zijnde een lege huls.

Afbeelding

NASCHRIFT:
Het Meldpunt Discriminatie Internet wordt regelmatig incompetentie verweten. Tijdens mijn drie maanden stage bij heb ik ontdekt dat het MDI nauwelijks bestaat. De werkzaamheden van het Meldpunt worden door één persoon verricht: de stagiair. Een stagiair die nooit voor langer dan drie maanden aangenomen wordt. Elke keer weer moet de stagiair zich vrijwel op eigen kracht in de materie bekwamen. En op het moment dat de stagiair eindelijk ingewerkt is moet hij of zij weer vertrekken en begint het eenzame en moeizame leerproces middels vallen en opstaan weer opnieuw. Dat is geen excuus, dat is een verklaring. Niet alleen voor de inderdaad droeve kwaliteit van het werk dat het MDI aflevert maar ook voor het gegeven dat de belangrijke zaken niet aan het MDI toevertrouwd worden. Een delicate taak zoals het beoordelen en waar nodig voorzichtig bijsturen van islamitische websites zoals 'Marokko.nl' wordt bijvoorbeeld niet aan het MDI overgelaten. Bij dat soort sites gaat het namelijk voortdurend om de uiterst lastige afweging tussen discriminatie door en van de mohammedaanse Nederlanders. Het wijzen op discriminatie door deze groep ís immers discriminatie. Het is vrijwel onmogelijk om corrigerend op te treden zonder dat deze groep radicaliseert. De gebruikelijke oplossing is meer geld geven, maar als gevolg van de recessie waarin ons land nog steeds verkeert betekent dat in praktijk: nog meer geld geven.

Nadat ik mijn stageperiode bij het Meldpunt Discriminatie Internet medio november 2009 beëindigd had is het MDI vrijwel stilgevallen. De website maakt een statische indruk. Een enkele keer wordt er een nieuwsbericht vervangen (vooral door uit de landelijke kranten geplukte nieuwsberichten over de strafzaak tegen Geert Wilders), maar verder beweegt er niets. Dat betekent naar mijn inschatting dat het MDI er niet in geslaagd is een nieuwe stagiair aan te trekken of dat mijn opvolg(st)er een beetje traag is. Dat laatste zou een ernstige zaak zijn, want over een paar weken komt er een nieuwe en dan begint alles weer van voren af aan.

volgende keer: de reacties van websites, fora, niet-lezers en advocaat BM*.

* de initialen met een * zijn gefingeerd

BRON

Afbeelding
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Ariel »

Ik schrok al. Ik dacht dat dit de laatste was, maar gelukkig komt er nog één. :smile:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Afbeelding
Undercover bij het MDI, deel zes: reacties.

door Fatima Ricci en de redactie.

Het vijfdelige verslag van de ervaringen van onze undercoverjournaliste Fatima Ricci heeft onze mailbox vol doen stromen met reacties van uiteenlopende aard, waaronder een zevental fatwa's. Ëén ding is zeker: haar verslag heeft heel wat losgemaakt.
PRdV* (misdaadverslaggever), bijvoorbeeld, laat weten dat je bij Fatima Ricci niet kunt onderduiken.

Niet iedereen dacht er zo over want bij de reacties zaten een tiental huwelijksaanzoeken, enkele e-mails met een telefoonnummer en drie e-mails met de summiere tekst: "Pssssssst!". Of deze laatste mails ook als een uitnodiging opgevat kunnen worden is niet duidelijk.

Veel reageerders veronderstelden dat Fatima Ricci een pseudoniem was en dachten te weten wie er achter schuil ging. Er kwamen opmerkelijke suggesties naar voren, zoals: Sacha Baron Cohen (acteur), Fleur Agema (parlementslid), Maarten het Hart (auteur), Jihad Alariachi (meid van halal), Sharon Dijksma (staatssecretaris), Doutzen Kroes (fotomodel), Gregorius Nekschot (cartoonist), Marjon de Hond (weervrouw) en Margaretha Geertruida (Griet) Zelle (danseres).

Die suggesties zijn natuurlijk geheel voor rekening van de reageerders. We laten Fatima zelf aan het woord hierover:

Fatima: "Mijn vader beweert altijd dat wij verre familie van het parfum-imperium zijn. Dat is leuk om te weten, maar het levert geen voordeel op. Ik moet in de winkel gewoon betalen voor mijn luchtjes."

Fatima Ricci heet dus gewoon Fatima Ricci en is bijzonder zichzelf.

Hieronder een bloemlezing van de meest prikkelende reacties, door Fatima zelf voorzien van commentaar.

KG* (ex-stagiair)
Ook ik heb drie maanden bij het MDI stage gelopen. De ervaringen van Fatima zijn zeer herkenbaar. De gebedsruimte heb ik tijdens die periode niet van binnen gezien. Wel had ik al snel door dat die ruimte voor andere doelen werd gebruikt dan waar hij voor bestemd was. Mijn vermoedens gingen uit naar meer kinky stuf. Ik zou graag van de gelegenheid gebruik maken om mij bij mijn oud-collega's te excuseren voor mijn onjuist gebleken gedachten hierover.

Fatima: je hebt echt iets gemist.

GN* (cartoonist)
Dat ik door toedoen van het MDI achter de tralies werd geworpen is nog tot daar aan toe, maar dat een MDI-medewerker nu ook nog mijn niqab-act gaat jatten vind ik misselijk.

Fatima: u bent duidelijk jaloers op mijn kleding.

NN* (anoniem)
Ik weet waar je huis woont!

Fatima: u werkt bij de postcodeloterij?

EL (ex-PvdA-lid)
Ik ben tante van veel mensenkinderen maar liever niet van Fatima Ricci.

Fatima: ik heb nog nooit zoveel niet-tantes gehad als de laatste tijd.

RvB* (darter)
Uw verslag van de undercover-actie heeft onze mooie sport in diskrediet gebracht. Wij zullen het daar niet bij laten en bezinnen ons op verdere stappen.

Fatima:180!
edit: excuus, dit commentaar was bedoeld voor BM* hieronder.

BM* (advocaat)
Dank u voor uw verslag. Waren er maar meer onderzoeksjournalisten zoals u. Mijn client heeft geschokt gereageerd op uw onthulling dat zijn beeltenis op de door u beschreven wijze wordt misbruikt. Mijn client vindt een dergelijke werkwijze, behalve abject en infaam, infect en obceen. Kunt u een schatting geven van het aantal keren dat de beeltenis van mijn client met projectielen wordt doorboord? Per week?

Fatima: 180!

K*, K* en K* (basisschool Het Vluggertje)
Lieve Fatima wij vinden jou hardstikke tof en zijn ontzettende fans van jou! Wij hebben een Fatimafanclub opgericht en we hebben al drie leden. K* is de voorzitter. Wij mogen van onze ouders een niqab dragen net als jij. Ook naar school want onze meester vindt het ook goed. Gewoon omdat we een niqab mooi vinden en op jou willen lijken. Niet vanwege de islam of zo want daar weten we niets vanaf. Dat geeft niet want de burgemeester van Utrecht weet dat ook niet zegt de vader van K*. We hebben een rode en een witte en een blauwe niqab. Leuk hé? Mogen we je handtekening? Liefs van K*, K* en K*.

Fatima: Ik ben bijzonder vereerd. Natuurlijk mogen jullie mijn handtekening. Dat is dan dertig euro (inclusief verzendkosten).

FY* (internetgebruiker)
Met belangstelling las ik uw verslag over de misstanden bij de internetstasi's, het Meldpunt Discriminatie Internet.
Waarom ben ik niet verbaasd?

Fatima: zo te lezen bent u dat wel.

WM* (ICT-er)
Elke keer als ik de website van het Meldpunt Discriminatie Internet bezoek stoor ik me aan die ergerlijke fout. Had u de fout niet kunnen herstellen tijdens uw stageperiode?

Fatima: ik weet waar u op doelt. Ik heb getracht de fout aan te kaarten bij mijn collega's. Uit niets bleek dat ze enig idee hadden waar ik het over had.

* de initialen met een * zijn gefingeerd

BRON

Afbeelding
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Ariel »

Dank je naar boven. :smile: Ik heb genoten van je Fatima serie.
What next? :cool:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Mahalingam »

Ja naar boven. Heerlijke lectuur die avonturen van mevr. Ricci.
Heel veel leesplezier eraan beleefd. Dank. dank.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie