Tussen twee uitersten

Moderator: M

Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

Wat ik ook nog wou zeggen: hoe weet je of moslims wel echt doen wat Mohamed gezegd heeft? Misschien is de koran en sharia finaal samengesteld door geestelijken tijdens het kalifaat van Baghdad, twee eeuwen na Mohamed, als reaktie tegen seculiere invloeden in de hoven en plaleizen.
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Manon »

Siger schreef:Wat ik ook nog wou zeggen: hoe weet je of moslims wel echt doen wat Mohamed gezegd heeft? Misschien is de koran en sharia finaal samengesteld door geestelijken tijdens het kalifaat van Baghdad, twee eeuwen na Mohamed, als reaktie tegen seculiere invloeden in de hoven en plaleizen.
geef toe, dit is een armoedige vraag.

Geen enkele religie heeft de levenswijze van hun profeet zo duidelijk en minutieus beschreven ( zie de ahadith) en bovendien hebben ze de rechtstreekse boodschappen van Allah die op mirakuleuze wijze werden neergeseind aan Mohammed via de engel Gabriel.

Wat maakt het uit wie die koran dan uiteindelijk heeft samengesteld? of wie die ahadith hebben samengesteld? Geloof jij écht dat Mohammed seintjes kreeg doorgestuurd? ik niet hoor! me dunkt dat je maar muzelman bent als je dat allemaal écht gelooft.

Hoe noem jij een muzelman die dat niet gelooft?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

circe schreef:Ik hoef geen arabische termen te gebruiken in mijn eigen Nederlandse taal!
Dat soort vruchteloze verontwaardiging lijkt goed vertegenwoordigd te zijn op deze site. Alsof onze taal onbesmet is door leenwoorden. Als er een risico is dat we binnenkort allemaal Arabisch speken, zou ik me eerder geroepen voelen tot een scherpe analyse dan tot uitroeptekens.
circe schreef:Trouwens: hoe noemt men de volgelingen van Calvijn? de volgelingen van Luther? de volgelingen van Mormon? de volgelingen van boeddha???
Misschien heb je een punt hier, en werden die namen eerst door buitenstaanders gegeven. Aaan de andere kant, hoe noemen die zichzelf? Is het niet makkelijk als er geen diskussie over hun namen bestaat, zodat een analyse direkt in de diepte kan graven?
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

circe schreef:Wat maakt het uit wie die koran dan uiteindelijk heeft samengesteld? of wie die ahadith hebben samengesteld? Geloof jij écht dat Mohammed seintjes kreeg doorgestuurd? ik niet hoor! me dunkt dat je maar muzelman bent als je dat allemaal écht gelooft.
Hoe noem jij een muzelman die dat niet gelooft?
Hihi, je zei "muzelman", niet "mohamedaan".

Kom nou, iemand een naam geven die hij niet graag hoort lucht eventjes op, het is niet echt een boeiende argumentatie. Het kan zelfs kinderachtig en vervelend worden. Heb ik hier niet ergens "Pisrael" gelezen? Onnozel hé?
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Manon »

Siger schreef:
circe schreef:Wat maakt het uit wie die koran dan uiteindelijk heeft samengesteld? of wie die ahadith hebben samengesteld? Geloof jij écht dat Mohammed seintjes kreeg doorgestuurd? ik niet hoor! me dunkt dat je maar muzelman bent als je dat allemaal écht gelooft.
Hoe noem jij een muzelman die dat niet gelooft?
Hihi, je zei "muzelman", niet "mohamedaan".

Kom nou, iemand een naam geven die hij niet graag hoort lucht eventjes op, het is niet echt een boeiende argumentatie. Het kan zelfs kinderachtig en vervelend worden. Heb ik hier niet ergens "Pisrael" gelezen? Onnozel hé?
ja wat is het nu? muzelman is het nederlandse woord voor moslim. nu nog niet goed? wil je dat we hier helemaal de kont omhoog steken of zo?

Wat ik dan wel weer raar vind is dat indien ik het geijkte woord voor "ongelovige" gebruik in de taal van de Uebermensch, namelijk "kaffer", het dan ineens ook niet meer zo leuk klinkt... Kaffers, dat was toch die vernederende naam DIE WIJ gaven aan de zwartjes in zuidAfrika zeker hé? Beetje gênant ondertussen?
Enig idee hoe die mensen ginds aan dat woordgebruik kwamen?

Even terzijde: de arabische slavenhandelaars gingen slaafjes jagen in het zwarte Afrika. Daarbij mochten ze enkel ongelovigen vangen (kaffers dus), een groot deel van zwart Afrika bekeerde zich daarop en gingen mee met de arabieren "kaff'r" vangen die dan nadien naar de zuidelijke punt van Afrika werden verscheept en daar aankwamen als "kaffers". Nu goed? Wil je nog wat arabische woordjes leren?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Siger schreef:
circe schreef:Wat maakt het uit wie die koran dan uiteindelijk heeft samengesteld? of wie die ahadith hebben samengesteld? Geloof jij écht dat Mohammed seintjes kreeg doorgestuurd? ik niet hoor! me dunkt dat je maar muzelman bent als je dat allemaal écht gelooft.
Hoe noem jij een muzelman die dat niet gelooft?
Hihi, je zei "muzelman", niet "mohamedaan".

Kom nou, iemand een naam geven die hij niet graag hoort lucht eventjes op, het is niet echt een boeiende argumentatie. Het kan zelfs kinderachtig en vervelend worden. Heb ik hier niet ergens "Pisrael" gelezen? Onnozel hé?
Natuurlijk heb je gelijk als je stelt dat de naamgeving de aard van het beestje niet verandert.
Moslims, muzelmannen, mohammedanen, islamieten, wat maakt het uit? We weten immers precies welke groep ermee bedoeld wordt.

Het vervelende is echter dat de term 'islamisten' erin geslopen is.
Een naam die suggereert dat er fanatieke (de islamisten) en gematigde (moslims, etc) aanhangers van Mohammed bestaan.

Dat is net zo idioot en misleidend als het zou zijn als de term D-zesenzestigaars bedacht zou worden.
De 'gewone' D-zesenzestigers zouden dan tegen Wilders zijn en de D-zesenzestigaars zijn dan fanatiek tegen Wilders.
Natuurlijk is de term D-zesenzestigaars dan alleen maar bedacht om te suggeren dat er ook nog 'normale' mensen lid van D'66 zijn.
Daar zou niemand intrappen. De term 'islamisten' wordt echter zo gretig gehanteerd alsof het de uitvinding van de eeuw is (en dat is het misschien ook wel).

Overigens heeft Erdogan het subtiele woordspelletje nog niet begrepen, maar dat komt misschien nog wel als we het land van Troje binnen de EU gehaald hebben..
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door mercator »

Siger schreef:Wat ik ook nog wou zeggen: hoe weet je of moslims wel echt doen wat Mohamed gezegd heeft? Misschien is de koran en sharia finaal samengesteld door geestelijken tijdens het kalifaat van Baghdad, twee eeuwen na Mohamed, als reaktie tegen seculiere invloeden in de hoven en plaleizen.
Het heeft geen enkel belang om te weten waar en wanneer en door wie dat maffe boekje is geschreven. De inhoud ervan is door en door achterlijk en schadelijk en personen die hun levenswijze daar naar modelleren sluiten zich zelf uit van de moderne seculiere kennismaatschappij. Is hun goed recht, net zoals het mijn goed recht is om niet met zulke mensen geconfronteerd te worden omdat ze 1. mijn weerzin opwekken(zoals een varken weerzin opwekt bij een moslim) 2. ze vanuit hun ideologie een constant gevaar voor onze maatschappij betekenen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Ruth »

Moehr schreef:

Beste Moehr,

ook al waren het er maar 50..... Dat waren er 50 teveel.
Zal ik even de boel omdraaien?? Stel dat een stel geemigreerde kaaskoppen in Marokko gaan feestvieren omdat de Israeli's een paar bommen om Gaza hebben gedropt. Wat denk je, hoe zou er gereageerd worden daar?? :shock:
Dat vergoeilijken van fout gedrag, dat doet het hem. Wij hebben daar genoeg van, snap je??

Ons geduld is op, ons begrip is over.
Ik snap het volkomen, en vergoelijk hun gedrag niet, sterker ik ben een van de eersten die hun gedrag afkeurden,
al jaren trouwens. Dat schorem mag je gewoon niet besparen.

Ik reageer omdat het onterecht is om te beweren dat alle migranten zo zijn.
We hebben het niet over migranten in het algemeen Moehr. Zoals al eerder opgemerkt in dit topic hebben bijna alle emigranten zich goed aangepast aan het leven in Nederland en veroorzaken geen overlast noch eisen ze allerlei speciale voorzieningen.
De grootste groep emigranten die hier helaas wel overlast veroorzaken heeft een islamitische achtergrond. Daar hebben we het over.

Ik waardeer het dat jij je wel duidelijk uitspreekt tegen de misdragingen.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Siger schreef: Aaan de andere kant, hoe noemen die zichzelf??
Scherp gezien!

Geen enkel moslim land in de wereld noemt zich "republiek of koninkrijk van mohammedanen",
daarentegen bestaat wel een "Islamitische Republiek", van Iran bv.
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Ruth schreef:
We hebben het niet over migranten in het algemeen Moehr. Zoals al eerder opgemerkt in dit topic hebben bijna alle emigranten zich goed aangepast aan het leven in Nederland en veroorzaken geen overlast noch eisen ze allerlei speciale voorzieningen. De grootste groep emigranten die hier helaas wel overlast veroorzaken heeft een islamitische achtergrond. Daar hebben we het over. Ik waardeer het dat jij je wel duidelijk uitspreekt tegen de misdragingen.
Beste Ruth,

Ik kan niet tegen zwart / wit denken.

Zeggen dat alle miganten slecht zijn is gelijk aan zeggen dat alle niet-moslims slecht zijn.

t Is hetzelfde soort fundamentalisme. De eerste is xenofoob, de tweede is dwaas.

Ik moet niets hebben van beide groepen.

Die nuance ontgaat nogal bij SOMMIGE op dit forum.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door SDX »

So what Moehr, omdat zij zichzelf zo noemen, moeten wij dat ook doen?

Hoe noemen zij ONS??? (Is dat ook 'Scherp gezien! ?)

Ik ben daar trouwens heel consequent in en noem ze allemaal 'muzelmannen'. (zijn ze ook, letterlijk & figuurlijk in beide betekenissen van dat woord).
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door SDX »

Moehr schreef:
Ruth schreef:
We hebben het niet over migranten in het algemeen Moehr. Zoals al eerder opgemerkt in dit topic hebben bijna alle emigranten zich goed aangepast aan het leven in Nederland en veroorzaken geen overlast noch eisen ze allerlei speciale voorzieningen. De grootste groep emigranten die hier helaas wel overlast veroorzaken heeft een islamitische achtergrond. Daar hebben we het over. Ik waardeer het dat jij je wel duidelijk uitspreekt tegen de misdragingen.
Beste Ruth,

Ik kan niet tegen zwart / wit denken.

Zeggen dat alle miganten slecht zijn is gelijk aan zeggen dat alle niet-moslims slecht zijn.

t Is hetzelfde soort fundamentalisme. De eerste is xenofoob, de tweede is dwaas.

Ik moet niets hebben van beide groepen.

Die nuance ontgaat nogal bij SOMMIGE op dit forum.
Zet mij hier eens 1 posting waar precies dát letterlijk geschreven staat!
Nogmaals, het gaat ons hier niet om álle migranten, zelfs niet om migranten, het gaat hier enkel en alleen maar om een bepaalde groep (migrant of niet, want blijkbaar zijn er ook redelijk veel die zich bekeren tot de religie van de wrede) met een bepaalde ideologie.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

SDX schreef: Zet mij hier eens 1 posting waar precies dát letterlijk geschreven staat!
Nogmaals, het gaat ons hier niet om álle migranten, zelfs niet om migranten, het gaat hier enkel en alleen maar om een bepaalde groep (migrant of niet, want blijkbaar zijn er ook redelijk veel die zich bekeren tot de religie van de wrede) met een bepaalde ideologie.
Lang niet iedereen kan die grens bewaken tussen ideologie bekritiseren en mensen fysiek aanvallen.
Wanneer die twee vaag worden, is het einde zoek.

postings te over, helaas geen tijd om alles op een rijtje te zetten .. geloof me maar, ik heb t gelezen
Laatst gewijzigd door Moehr op vr apr 10, 2009 12:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Moehr schreef:
SDX schreef: Zet mij hier eens 1 posting waar precies dát letterlijk geschreven staat!
Nogmaals, het gaat ons hier niet om álle migranten, zelfs niet om migranten, het gaat hier enkel en alleen maar om een bepaalde groep (migrant of niet, want blijkbaar zijn er ook redelijk veel die zich bekeren tot de religie van de wrede) met een bepaalde ideologie.
Lang niet iedereen kan die grens bewaken tussen ideologie bekritiseren en mensen fysiek aanvallen.
Kijk. Daar heb je nu net het verschil te pakken tussen de twee groepen die je graag aan elkaar gelijk wil stellen.
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door mercator »

Moehr schreef:
Ik kan niet tegen zwart / wit denken.
Jij mss niet, en dàt maakt je juist-als weldenkend en goed links-geïndoctrineerd-persoon kwetsbaar voor de moslims. Want ZIJ denken UITSLUITEND in wit/zwart termen: ongelovigen zijn smerige varkens die naar de hel gaan, en als het ff kan helpen we die nog door ze in DIT leven een kopje kleiner te maken, en dat "gedachtengoed" is helemaal IN bij ALLE moslims, ook de zogezegd "gematigde" light soort, als het er op aan komt verheerlijken die de martelaars die zich in stukken blazen ter ere van hun Allaahtje.

Wel ik kan je het hier even heel duidelijk uitspellen, ik denk wel DEGELIJK in zwart/wit: islam is een gevaarlijke pest en de volgelingen daarvan zijn sinds een jaar of 40 als een sprinkhanenplaag over Europa neergestreken, we moeten daar in GODSNAAM niet mee in dialoog gaan of wat dan ook voor multi-culturele broodjes mee gaan bakken, moslims moeten als het even kan VERDWIJNEN uit Europa, of anders ziet het er héél slecht uit voor ons continent !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

naar boven schreef: Kijk. Daar heb je nu net het verschil te pakken tussen de twee groepen die je graag aan elkaar gelijk wil stellen.
Ze zijn gelijk in hun woestheid en onadenkendheid maar niet in hun motieven.

De eerste denkt door Allah gestuurd te zijn om de mensheid te redden. Hij wil anderen in naam van zijn God onderdrukken om zijn / haar wil op te leggen.

De tweede ziet zijn / haar land verkwanseld worden. Hij wil het voorkomen, heeft volkomen gelijk, maar vergaloppeert zich in zijn generalisaties.

Beide groepen zijn net water en vuur.

De beste oplossing is islam-heethoofden eruit te gooien en laat mensen met rust die zich hier een bestaan hebben weten op te bouwen. ze zijn nergens op uit.

Men doet hen veel onrecht door te genraliseren.

Dat is al waar mijn punt draait ...
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Moehr schreef:Dat is al waar mijn punt draait ...
Waar jou punt steeds om draait (word je niet duizelig onderhand?) is dat je het verschil tussen fysieke bedreigingen en woorden niet wilt erkennen.
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:
naar boven schreef: Kijk. Daar heb je nu net het verschil te pakken tussen de twee groepen die je graag aan elkaar gelijk wil stellen.
Ze zijn gelijk in hun woestheid en onadenkendheid maar niet in hun motieven.

De eerste denkt door Allah gestuurd te zijn om de mensheid te redden. Hij wil anderen in naam van zijn God onderdrukken om zijn / haar wil op te leggen.

De tweede ziet zijn / haar land verkwanseld worden. Hij wil het voorkomen, heeft volkomen gelijk, maar vergaloppeert zich in zijn generalisaties.

Beide groepen zijn net water en vuur.

De beste oplossing is islam-heethoofden eruit te gooien en laat mensen met rust die zich hier een bestaan hebben weten op te bouwen. ze zijn nergens op uit.

Men doet hen veel onrecht door te genraliseren.

Dat is al waar mijn punt draait ...
Beste draaitol, wilt u aub niet zo generaliseren? Dat is politiek zeer incorrect. :sly:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door mercator »

Moehr schreef: De beste oplossing is islam-heethoofden eruit te gooien en laat mensen met rust die zich hier een bestaan hebben weten op te bouwen. ze zijn nergens op uit.
Dus met een paar haatbaarden eruit te gooien is volgens jouw het probleem opgelost? Voor de rest mogen de "gematigde" moslims zich hier gerust verder voortplanten? Wat dat "opgebouwd bestaan" betreft, ik neem aan dat jij een leven lang rondschommelen in de sociale hangmat en/of een carriere in de criminaliteit daar ook toe rekent?
En je moet je ook niet teveel illusies maken over de "gematigdheid" van die gewone moslim-mensen, die staan dichter bij de extremistische ideetjes dan jij denkt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

mercator schreef:
Moehr schreef: De beste oplossing is islam-heethoofden eruit te gooien en laat mensen met rust die zich hier een bestaan hebben weten op te bouwen. ze zijn nergens op uit.
Dus met een paar haatbaarden eruit te gooien is volgens jouw het probleem opgelost? Voor de rest mogen de "gematigde" moslims zich hier gerust verder voortplanten? Wat dat "opgebouwd bestaan" betreft, ik neem aan dat jij een leven lang rondschommelen in de sociale hangmat en/of een carriere in de criminaliteit daar ook toe rekent?
En je moet je ook niet teveel illusies maken over de "gematigdheid" van die gewone moslim-mensen, die staan dichter bij de extremistische ideetjes dan jij denkt.
Wel, het is van een gematigde dat je het moet horen...
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door mercator »

Siger schreef: Wel, het is van een gematigde dat je het moet horen...
Ik quote hier even een paar uitspraken van mijn atelierhulpje van destijds, Mohammed, een perfect gematigd en rustig moslimpje:
-Wij Marokkanen zouden alle Joden de hals oversnijden als we konden
-" " bekijken de Vlaamse meisjes als vuilniszakken, we steken die vol en dan zetten we ze op straat. Als we trouwen moet het met één uit Marokko zijn, die kennen nog hun plaats
-ik ga niet naar school, die rotte Belgen zijn allemaal racisten dus ik krijg toch geen werk
etc.etc.,

Was deze jongen Salafist, liep hij met een pluisbaard van hier tot geen ginder? Ik denk zelfs niet dat ie 5x dag ging bidden, echt een light moslim van de 2de generatie. Geen haar op zijn hoofd dat er aan dacht om Martelaar te worden. Maar alleen omdat ie zo gesteld was op zijn luilekker leventje in rassiesties Belgenland!
Neen, Mohammed zou mij mss niet vermoorden, maar mag ik even wensen dat personen met zulk gematigd "gedachtengoed" dat ajb in Marokko zouden gaan etaleren?

O ja, uiteindelijk heb ik hem moeten ontslaan omdat hij mijn CD-speler gestolen had.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Scarlatti »

De geschiedenis wijst trouwens uit dat iedere x wanneer 'men' denkt na een vergelding tegen de moslims, "zo, nu zullen ze hun lesje wel geleerd hebben en gaan we allemaal weer over tot de orde vd dag" blijkt dat het heel jammer is dat degenen die ad winnende hand hùn lesje niet geleerd hebben want 'de moslim' geeft nóóit op nóóit! Hij begint gewoon opnieuw, hij móet wel, t staat in de koran nietwaar en mo deed het zelf voor en alles wat mo deed was 'goedgedaan' en moet nagevolgd worden.. dat weet toch iederèèn?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

mercator schreef:
Siger schreef: Wel, het is van een gematigde dat je het moet horen...
Ik quote hier even een paar uitspraken van mijn atelierhulpje van destijds, Mohammed, een perfect gematigd en rustig moslimpje:
-Wij Marokkanen zouden alle Joden de hals oversnijden als we konden
-" " bekijken de Vlaamse meisjes als vuilniszakken, we steken die vol en dan zetten we ze op straat. Als we trouwen moet het met één uit Marokko zijn, die kennen nog hun plaats
-ik ga niet naar school, die rotte Belgen zijn allemaal racisten dus ik krijg toch geen werk
etc.etc.,

Was deze jongen Salafist, liep hij met een pluisbaard van hier tot geen ginder? Ik denk zelfs niet dat ie 5x dag ging bidden, echt een light moslim van de 2de generatie. Geen haar op zijn hoofd dat er aan dacht om Martelaar te worden. Maar alleen omdat ie zo gesteld was op zijn luilekker leventje in rassiesties Belgenland!
Neen, Mohammed zou mij mss niet vermoorden, maar mag ik even wensen dat personen met zulk gematigd "gedachtengoed" dat ajb in Marokko zouden gaan etaleren?

O ja, uiteindelijk heb ik hem moeten ontslaan omdat hij mijn CD-speler gestolen had.
Wel, daar word je inderdaad niet gematigder van. En je bent zeker niet de enige met die ervaring. De mentaliteit van minachting naar de moderne kultuur is ook zeker meer dan toeval. Die wordt in heel wat moslimgezinnen/omgevingen met de paplepel ingegoten.

Ik heb al eerder gezegd wat ik zou proberen als remedie.
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

Scarlatti schreef:....denkt na een vergelding tegen de moslims, "zo, nu zullen ze hun lesje wel geleerd hebben en gaan we allemaal weer over tot de orde vd dag"...
Wat moet ik me voorstellen bij "vergelding"?
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Adinah »

Siger schreef:Misschien is de koran en sharia finaal samengesteld door geestelijken tijdens het kalifaat van Baghdad, twee eeuwen na Mohamed, als reaktie tegen seculiere invloeden in de hoven en plaleizen.
De sharia is samengesteld omdat de Arabische samenleving destijds overging van een stammenmaatschappij naar een centrale staat. Dáárom kwam er behoefte aan een wetssysteem, dat samengesteld werd in de 8e en 9e eeuw.
Er zijn 4 verschilende rechtsscholen, allevier met een ander soort insteek. De één baseert zijn sharia wel op bronnen die de ander weer niet acceptabel vindt, enzovoorts.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Plaats reactie