Tussen twee uitersten

Moderator: M

naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Moehr schreef:Mijn post ging over kritisch nadenken, over nuance in het debat, over vuiligheid dat uitgestort wordt over mensen die men niet kent, over onrecht dat mensen wordt aangedaan door ze op een kam te scheren.… Het is ronduit primitief.

De antwoorden bevestigen de vrees dat de methoden niet deugen. Het vonnis is al geveld voordat enig debat van de grond kwam. De een heeft het over mijn dichtsnoeren van critici van de islam, de ander haalt ellenlange middeleeuwse teksten aan, weer een derde praat over drollen, en nog een heeft het over ene ramadan en ene marcouch …

Wat heeft dit allemaal met mijn post te maken?

Dat bevestigt dat kritiek op islam en moslims is zelf een soort dogma geworden die geen kritiek verdraagt. Daarin zijn zowel de islam-fundi’s als de critici ervan op dit forum twee uitersten van hetzelfde.
En die mening, dat de islam-fundi’s en de critici ervan hetzelfde zijn, is geen dogma?

Elk antwoord bevestigt toch je vrees? Behalve dan het antwoord: ja, je hebt gelijk, Moehr.

Nou, je hebt ongelijk. En je hebt ook geen argumenten die je stelling ondersteunen. Je hebt alleen een mantra dat je blijft herhalen..

Je stelling is van kleuterniveau: wordt je stelling beaamd dan heb je dus gelijk en wordt je stelling met argumenten weersproken dan bevestigt de repliek - volgens jou - de juistheid van je stelling. :roll:
RTFM
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

In mijn eerste post heb ik duidelijk aangegeven dat SOMMIGE reacties hier niet horen.
Dat is wat ik bedoel met dogmatici die geen haar beter zij dan de muslim-fundi's die ze bekritiseren.

Argumenten? Het forum druipt ervan af. In SOMMIGE reacties lees ik bv dat mijn moeder
een soort nazi zou zijn omdat gelovig is. Is dit niet een beetje doorgeschoten extremisme?
Weten dit soort lui wel wat ze schrijven? Mag niet gezegd worden dat ze de kluts kwijt zijn geraakt?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:Mijn post ging over kritisch nadenken, over nuance in het debat, over vuiligheid dat uitgestort wordt over mensen die men niet kent, over onrecht dat mensen wordt aangedaan door ze op een kam te scheren.… Het is ronduit primitief.
Zo? Omdat hiet jouw niet smaakt? In dat geval staat het je volledig vrij om elders boodschappen te doen, hoor.
Ik vind de meesten hier een redelijk gefundeerde meningen hebben. Dat die niet met de jouwe overeenkomt wil nog niet zeggen dat het primitief is.

De antwoorden bevestigen de vrees dat de methoden niet deugen. Het vonnis is al geveld voordat enig debat van de grond kwam. De een heeft het over mijn dichtsnoeren van critici van de islam, de ander haalt ellenlange middeleeuwse teksten aan, weer een derde praat over drollen, en nog een heeft het over ene ramadan en ene marcouch …

Wat heeft dit allemaal met mijn post te maken?

Dat bevestigt dat kritiek op islam en moslims is zelf een soort dogma geworden die geen kritiek verdraagt. Daarin zijn zowel de islam-fundi’s als de critici ervan op dit forum twee uitersten van hetzelfde.
Ik begrijp even niet waar je het over hebt. Je vraagt om onze mening. Die wordt, bijzonder duidelijk, gegeven. Geen woord Arabisch bij. Dus opeens zijn wij dogmatisch? Waarom niet gelijk zeggen dat we lijden aan die moderne geestelijke ziekte islamofobie? Want dat is wat je aan het suggereren bent... :question:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Dit is dus een soort totalitair forum waar je als nieuwe lid eerst alles goed moet vinden voordat je welkom bent?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

In geen geval! Maar dit is een forum waar het geloof in de schoenlappers god niet voetstoots wordt aanvaard. Dat is iets anders.
Probleem van gelovigen, niet noodzakelijkerwijze alleen allah's hakkenbars, is dat ze niets kunnen bewijzen. Op z'n best in cirkeltjes redeneren.
Wij staan daar nogal kritisch tegenover. De een meer dan de ander.
Wat had je verwacht? Dat dit een dawa dependance was of zo?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Het valt me overigens op dat je heel goed bent in zeggen wat je niet smaakt, maar nogal zwak in het aandragen van alternatieven.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Moehr schreef:In mijn eerste post heb ik duidelijk aangegeven dat SOMMIGE reacties hier niet horen.
Dat is wat ik bedoel met dogmatici die geen haar beter zij dan de muslim-fundi's die ze bekritiseren.
Jij noemt het dogmatici. Maar dat zijn het niet. Het zijn mensen die oprecht bezorgd zijn over de oprukkende islam en die hun frustratie (die gericht behoort te zijn op onze overheden die de islamisering actief faciliteren, dat is waar) afreageren op groepen die gewoon doen zoals ze geprogrammeerd zijn. Wat je leest in die postings is geen haat maar wanhoop.
Als je wat langer op dit forum had meegelezen had je dat zelf ook wel ingezien. Je bent gewoon iets te snel met je verwijten geweest. Het is ook beter om op postings te reageren dan in algemene zin wat observaties over postings los te laten. Als je bij iemand voor de eerste keer op bezoek komt ga je toch ook niet meteen roepen dat je het behangetje lelijk vindt? Zelfs al is het lelijk.
Moehr schreef:Argumenten? Het forum druipt ervan af. In SOMMIGE reacties lees ik bv dat mijn moeder
een soort nazi zou zijn omdat gelovig is. Is dit niet een beetje doorgeschoten extremisme?
Weten dit soort lui wel wat ze schrijven? Mag niet gezegd worden dat ze de kluts kwijt zijn geraakt?
Dat zijn geen argumenten, dat zijn voorbeelden. Ik wacht nog steeds op het argument waarom zoiets niet geschreven mag worden. Omdat het beledigend is? Je beledigd voelen doe je zelf. Je kunt er ook je schouders over ophalen.

Er werd, ook door mij, nogal fel gereageerd op je aanklacht. De verklaring is dat - niet echt vaak, maar met enige regelmaat - nieuwe forumleden zich aanmelden en het hele forum direct de les gaan lezen over de toon van het debat. Welnu, de meeste forumleden discussiëren bij voorkeur over de inhoud. Discussiëren over de toon is voor mensen die liever de inhoud uit de weg gaan en de feiten niet willen horen.
RTFM
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

H.Numan schreef:Het valt me overigens op dat je heel goed bent in zeggen wat je niet smaakt, maar nogal zwak in het aandragen van alternatieven.
In een eerder post heb ik het volgende geschreven:

"Religie, alle religies, inclusief islam, houdt op achter de eigen voordeur.
En laat islam-heethoofden die moord en brand schreeuwen in de moskeeen of op straat, het land uitzetten."
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

naar boven schreef:Er werd, ook door mij, nogal fel gereageerd op je aanklacht. De verklaring is dat - niet echt vaak, maar met enige regelmaat - nieuwe forumleden zich aanmelden en het hele forum direct de les gaan lezen over de toon van het debat. Welnu, de meeste forumleden discussiëren bij voorkeur over de inhoud. Discussiëren over de toon is voor mensen die liever de inhoud uit de weg gaan en de feiten niet willen horen.
Het is mijn intentie niet om de les te lezen, maar misstanden aan de kaak te stellen.

Ik heb al geschreven hoe ontroerend ik sommige verhalen vond omdat ze oprecht zijn, zeer zeker bijdraagt aan zelfreflexie van de lezer. Daarnaast zijn er ook primitieve en haatdragende posts ertussen vol racisme en vuiligheid. Laatste hoort hier echt niet thuis wil je je doelstellingen bereiken.

Zie het als opbouwende kritiek.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Moehr schreef:Het is mijn intentie niet om de les te lezen, maar misstanden aan de kaak te stellen.

Ik heb al geschreven hoe ontroerend ik sommige verhalen vond omdat ze oprecht zijn, zeer zeker bijdraagt aan zelfreflexie van de lezer. Daarnaast zijn er ook primitieve en haatdragende posts ertussen vol racisme en vuiligheid. Laatste hoort hier echt niet thuis wil je je doelstellingen bereiken.

Zie het als opbouwende kritiek.
Het zijn geen misstanden. Hooguit schoonheidsvlekjes. Het zou misschien een misstand zijn als dergelijke postings zouden overheersen.

Hoe die postings, waar je blijkbaar zoveel aanstoot aan neemt, de doelstellingen in de weg zouden staan is me overigens een raadsel.
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:Het is mijn intentie niet om de les te lezen, maar misstanden aan de kaak te stellen.
Dat doen Gutmenshen bijzonder graag. Wat jammer dat ze nooit met werkbare alternativen komen...
Zie het als opbouwende kritiek.
Voor je je richt op de splinter in andermans oog, doe wat aan de balk in je eigen oog.
(Dit is ook opbouwende kritiek)
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Niemand is feilloos Numan.

Onthoud dan wel als je eerlijk bent dat sommige anti-godsdiensten net zo erg zijn als de extremisten die ze willen bestrijden.
Dezelfde vrijheid waar ze menen recht op te hebben om anderen af te kraken, gunnen ze niet aan hun tegenstanders.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Moehr schreef:Niemand is feilloos Numan.

Onthoud dan wel als je eerlijk bent dat sommige anti-godsdiensten net zo erg zijn als de extremisten die ze willen bestrijden.
Dus mensen die constateren dat extremisten er niet voor terugschrikken om geweld te gebruiken om mensen die er hun onwelgevallige meningen op na houden het zwijgen op te leggen zijn net zo erg als de extremisten?

Dus iemand die een mening uit is net zo erg als iemand die het uiten van die mening met dreigementen tracht te voorkomen?
Dezelfde vrijheid waar ze menen recht op te hebben om anderen af te kraken, gunnen ze niet aan hun tegenstanders.
Waar blijkt dat uit? Jij en alle anderen die het vrije woord proberen te 'zuiveren' mogen hier schrijven wat ze willen. Zelfs een slaapverwekkend mantra zonder bewijsvoering mag je hier blijven herhalen..
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:Niemand is feilloos Numan.
Klopt, weet ik. (maar ik maak lekker een uitzondering voor mezelf! :rongue: )
Onthoud dan wel als je eerlijk bent dat sommige anti-godsdiensten net zo erg zijn als de extremisten die ze willen bestrijden.
Dezelfde vrijheid waar ze menen recht op te hebben om anderen af te kraken, gunnen ze niet aan hun tegenstanders.
Onzin. Wat mij betreft heeft iedereen gelijke vrijheid.
Maar zeer beslist niet de vrijheid om Afrika te laten creperen omdat je een fobie voor rubber hebt.
Of het recht om dieren langzaam de strot door te zagen omdat jouw god daar toevallig op geilt.
Niets meer, en niets minder. Als mensen willen geloven in goden en/of horoscopen; wat mij betreft gaan ze hun goddelijke gang maar.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Ariel schreef:

Afbeelding
Als je een foto ergens stiekem maakt van extreem-rechtse leden die schreeuwend door de straten marcheren en allerlei dingen roepen,
en die beelden vervolgens de wereld instuurt met de commentaar: "Kijk, dat is zijn nou de europeanen van tegenwoordig. Die zijn op oorlogspad."

dan krijg je dezelfde effect als de foto's van die fanatieke muslim-fundi's?

Ariel, je trapt toch ook niet in de beeldenoorlog van de media?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Moehr schreef:Als je een foto ergens stiekem maakt van extreem-rechtse leden die schreeuwend door de straten marcheren en allerlei dingen roepen,
en die beelden vervolgens de wereld instuurt met de commentaar: "Kijk, dat is zijn nou de europeanen van tegenwoordig. Die zijn op oorlogspad."
Lopen die in islamitische steden te marcheren, dan?
dan krijg je dezelfde effect als de foto's van die fanatieke muslim-fundi's?
Nee dan krijg je bloedbad te zien. En het zien van een bloedbad heeft een ander effect. Hoewel, ook bij het zien van islamitische bloedbaden treedt gewenning op.
Ariel, je trapt toch ook niet in de beeldenoorlog van de media?
Niet idereen houdt selectief de ogen dicht..
RTFM
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Chaimae »

Moehr zei:
Ariel, je trapt toch ook niet in de beeldenoorlog van de media?
Zucht. Geef de media maar weer debet.. :roll: Heb geen trek om het uiteen te zetten, dit heb ik vaak gedaan in discussies met mensen, en is toch paarlen voor de zwijnen gooien.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Heb je weleens de methodes van al-Jazeera bestudeerd?

Was er een ooit zo'n snelle opkomst van muslim-fundis mogelijk geweest als er geen satelliet TV en Internet was?

Beelden en massamedia zijn machtige wapens in verkeerde handen. Dat weten ze en dat beheersen ze goed.
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

naar boven schreef: Lopen die in islamitische steden te marcheren, dan?
Nee, ze marcheren daar niet, maar legers van hun landen wel!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Moehr schreef:
naar boven schreef: Lopen die in islamitische steden te marcheren, dan?
Nee, ze marcheren daar niet, maar legers van hun landen wel!
Dat heet een uitwisselingsproject (zie foto in een paar postings hierboven).
RTFM
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:Als je een foto ergens stiekem maakt van extreem-rechtse leden die schreeuwend door de straten marcheren en allerlei dingen roepen,
en die beelden vervolgens de wereld instuurt met de commentaar: "Kijk, dat is zijn nou de europeanen van tegenwoordig. Die zijn op oorlogspad."

dan krijg je dezelfde effect als de foto's van die fanatieke muslim-fundi's?

Ariel, je trapt toch ook niet in de beeldenoorlog van de media?
Ah, er is dus helemaal niets aan de hand. Wij lopen ons zelf een trauma aan te praten.
Doorlopen mensen, niet zeuren. Het mohammedanisme is vrede! Moehr zegt het, dus is het zo. :smile:

Wat wil jij nou eigenlijk? Je loopt hier binnen, direct met commentaren dat de 'toon' en de 'stemming' je niet bevallen. Moet anders. Maar hoe anders, dat weet je niet te vertellen. Vervolgens bweer je dat alleen mensen die persoonlijk ervaringen hebben recht van spreken hebben (hetgeen dus 95% van dit forum diskwalificeerd) en beweer je dat het mohammedanisme een religie van vrede is.

Niemand is feilloos, maar dat hoef je niet zo duidelijk te illustreren als het slechte voorbeeld. :sly:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Wat ik wil?

Ik heb al eerder gezegd dat de tekst in de doelstelling niet klopt. Ik heb een voorbeeld genoemd waarin staat:

“Deze haat kent geen limieten. Het wordt geïnspireerd door een ideologie die beweert van God te komen. Ze wordt geruggesteund door een miljard of zelfs meer mensen.”

Hoe weet de schrijver van deze tekst dat 1 miljard mensen de godsdienstwaanzinnigen van de islam steunen?

In Algerije zijn een half miljoen doodgemaakt door de islamisten en nog eens een half miljoen het land uitgejaagd. Allemaal tegenstanders van islamisme.

In vrijwel alle moslim landen zijn er tegenstanders van islamisme. Alleen al ter nagedachtenis aaan hen die hebben gevochten en t nog steeds doen, zou ik deze bewering direct veranderen.

De tekst in de doelstelling scheert dus iedereen over één kam. Dat is te veel onrecht.
En dan wordt ik geacht als nieuwe lid het ermee eens te zijn?

Islamisme (mohammedanisme is heel lang geleden in onbruik geraakt) is een gevaar voor iedereen,
niet alleen voor het Westen.

Numan, je bent een van de moderatoren, zou je daar iets aan willen doen?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Ah, na mislukt argument 1 (alleen eigen getuigenissen tellen) komt nu mislukt argument nommer 2 om de hoek kijken: je weet niet zeker dat er een miljard gelovigen zijn. Het zouden er tenslotte ook 999.999.999 kunnen zijn. Of 1.000.000.000.001. Dat is een wereld van verschil, voor een mierenneuker.
Mislukt argument nummer 3 komt er dan heel snel achteraan: er is ook oppositie in mohammedaanse landen.
Klopt, die is er. Wat jammer dat je daar helemaal niet van hoort... of ongeveer evenveel als van tolerante Moslimms: ook niks.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

Moehr schreef:Ik heb hetzelfde gevoel als op de internationale versie FFI toen ik die door heb genomen. Een grote tranendal, grenzeloze negativiteit. Het lijkt wel een billboard van vuiligheid waar alle remmen los zijn. Hier en daar las ik ook openlijk geweld en oorlog als oplossing.

Ik vraag me af of er nog verschil bestaat tussen de vrijdenkers en de godsdienstfanatici van de islam die dezelfde vuiligheid en geweld ook graag prediken?
Ik begrijp je reactie, misschien omdat ik hier nog groener ben dan jij.

Ikzelf hoor bij de groep die elk jaar een beetje meer vreest voor de verworvenheden van modern Europa. Maar het is niet eenvoudig een goede inschatting te maken tussen al het geschreeuw en getier. Ik heb een eindeloze reeks diskussies op moslimsites achter de rug. Ik word er ongeveer even hard uitgespuwd als hier, wat toch niet niks is, maar een duidelijk antwoord blijft achterwege. Wat men nu over Tariq Ramadan schrijft, is iets wat ik aanvoel met zowat alle moslims waarmee ik contact heb gehad: een duidelijk standpunt blijft uit je vingers glippen.

Je (overigens zeer gewaardeerde) openingspost laat me vermoeden dat jij beter geplaatst bent om een inschatting te maken.

Hoe schat jij het percentage moslims in dat salafist is of ermee sympathiseert? Hoe schat jij het percentage moslims in dat een seculiere samenleving (met privé godsdienst) ziet zitten? Hoeveel moslims geloven dat alle niet-moslims de wraak van Allah wacht? Hoeveel moslims vinden de sharia en de moslimstaat tot de kern van hun geloof behoren? Ik vraag me die dingen echt af en heb al veel moeite gedaan een ruwe schatting te krijgen van mensen die een betere kijk hebben dan ik. Gewoonlijk hoor ik een moslim verontwaardigd antwoorden dat "er maar één islam is".

Ik vermoed dat er een verschil is tussen moslims binnen en buiten Europa. Ik vermoed ook dat er een duidelijk verschil is in (Europees) christelijk- en moslim fundamentalisme, zelfs in zoverre dat christelijk fundamentalisme uitzonderlijk is, terwijl moslim fundamentalisme opgang maakt. Of ben ik fout?

















Voor mij is een lakmoes test of moslims bereid zijn zich aan te passen aan een seculiere democratie te leven
Laatst gewijzigd door Siger op wo apr 15, 2009 3:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Manon »

moehr schreef:Wat ik wil?

Ik heb al eerder gezegd dat de tekst in de doelstelling niet klopt. Ik heb een voorbeeld genoemd waarin staat:

“Deze haat kent geen limieten. Het wordt geïnspireerd door een ideologie die beweert van God te komen. Ze wordt geruggesteund door een miljard of zelfs meer mensen.”

Hoe weet de schrijver van deze tekst dat 1 miljard mensen de godsdienstwaanzinnigen van de islam steunen?
De schrijver van die tekst is Ali Sina, stichter van deze site en zelf ex-moslim en voor zover ik me herinner zelfs ex-islamitische geleerde.

Hij verwijst met "ideologie die beweert van God te komen." naar de islamitische ideologie. Die wordt dus naar hun eigen zeggen effektief gevolgd door een miljard of meer mensen.

Het gaat hem er niet over dat die één miljard de godsdienstwaanzinningen binnen hun ideologie steunen of niet, het gaat hem erover dat die één miljard weldegelijk de haat-ideologie volgen die in hun heilig boekje staat, het voorbeeld van hun profeet volgen en de ahadith volgen.

Waarom zouden degenen die dit allemaal niét meer volgen zichzelf nog moslim noemen? Noem je dan toch ex-moslim als je niet akkoord bent met wat in het boekje staat!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie