Tussen twee uitersten

Moderator: M

Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Even mijn post lezen, huilebalk. Ik debatteeer niet met iets wat stinkt en onder mijn schoenzolen zit.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

H.Numan schreef:Even mijn post lezen, huilebalk. Ik debatteeer niet met iets wat stinkt en onder mijn schoenzolen zit.
Domoor
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door mercator »

Moehr schreef: Ben je in je dagelijks leven in Nederland fysiek bedreigd?
Vraag maar s aan de nabestaanden van de metro-moordaanslagen in Londen en Madrid, natuurlijk zijn moslims een fysieke bedreiging. Om nog maar te zwijgen over de "gewone" criminaliteit in de vorm van car-en home jackings en overvallen op geldtransporten waaraan de aanhangers van Islaam zich buitensporig schuldig aan maken. En dan durven mekkeren hier op een forum dat de moslims zich "bedreigd" moeten voelen doordat ze verbaal even de wacht worden aangezegd? Is typisch het aannemen van de slachtofferrol waarin de moslimpjes zo goed zijn.

Ken jij trouwens 1 geval in Europa waarbij een moslim zou vermoord of zelfs maar mishandeld zijn geweest door een Ongelovige? Dan mag je me dat zeggen hoor.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door mercator »

Moehr schreef:Mooi gezegd Ariel, maar hoe ga je die kanker uitsnijden uit de maatschappij? Een chirurgische operatie lijkt onhaalbaar. Andere oplossingen op dit forum sturen meer aan op regelrecht moord en onderdrukking. Is dat de oplossing?
De oplossing is heel simpel. Moslim immigranten hier in Europa zijn voor de grote meerderheid ongeschoold, semi-analfabeet en leven met hun grote families hier van uitkeringen hen door de Ongelovige Honden rijkelijk toebedeeld. Schaf dat pamperen af zodat de moslims merken dat er hier even weinig te rapen valt als in Marokko of Turkije zelf en die stroom droogt vanzelf op. Daar is helemaal geen burgeroorlog, deportaties en wat al niet meer voor nodig.
Tot voor een tijdje kwam ik nogal s in Polen. Wel daar geen hoofdvodden, soepjurken en woeste baarden op straat, echt een verademing. Hoe komt dat? Doordat de katholieke Polen massaal pogroms op moslims houden? Welneen, er zijn in Polen uiterst beperkte sociale voorzieningen, niemand kan daar lang in de sociale hangmat blijven hangen dus heeft het demografisch overschot van Marokko en Turkije daar ook niets te zoeken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Er wordt nogal graag gesproken over 'islamisme' als zijnde iets anders dan mohammedanisme. Onzin, want elke 'gematigde' mohammedaan loopt vroeger of later tegen de lamp. Een gematigde mohammedaan verschilt van een strenge mohammedaan maar in 1 opzicht: ze willen het westen de gelegenheid geven zichzelf te bekeren. Meer niet. Ramadan, zo'n beetje de meest prominente gematigde mohammedaan is net door de mand gevallen. Marchouch een paar weken eerder. Als dat gematigde mohammedanen zijn, hoe erg zijn de strengen?

Een ander puntje wat zorvuldig vermeden wordt is de enorme ondersteuning die extreme mohammedanen genieten. Toen van Gogh vermoord werd, dansten de marokkanen in de straten. 9-11 wordt door een grote mohammedaanse meerderheid niet als een probleem gezien.

Elke keer als 'de' gemeenschap kan laten zien dat ze serieus deel uitmaken van de Nederlandse samenleving doen ze dat nou net niet. Zoals bovenstaand. Neem ou voetballen met herdenkingskransen. Ik begrijp heel goed dat bevrijdingsdag bepaald niet leeft onder de mohammedanen. En wat dan nog? Niemand die je verplicht om de Nederlandse vlag uit te steken. Maar het is een teken van verregaande grove onbeschofdheid om te gaan voetballen met herdenkingskansen. Iets waar de mohammedaanse gemeenschap als gemeenschap wederom de gebruikelijke zwakke excuses voor verzint. En niets, helemaal niets aan doet.

Na veertig jaar krampachtig proberen kan je maar tot 1 conclusie komen: ze zijn hier alleen maar luilekkerland aan het vieren.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52066
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Mahalingam »

Die jongens die met die kransen voetbalden zijn erop aangesproken door de buurtvaders en dergelijke.
Hun werd verteld dat ze fout bezig waren want "er zijn ook heel veel Marokkanen betrokken geweest bij de bevrijding van Nederland en die kransen waren ook een eerbetoon aan deze gesneuvelde Marokkanen."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Dat is net zo verkeerd als zeggen: "strakjes komt een boze kruisridder, die hakt jullie allen de nek af als je het nog een keer doet"
Bovendien is er iets fundamenteels mis met de opvoeding van zowel die voetballertjes als hun gemeenschap.
Dit soort gedrag laat gewoon zien hoe veel schijt ze aan Nederland hebben. Die kinderen doen dat, omdat ze er mee wegkomen. En omdat ze met minachting voor de hand die hun voedt opgevoed zijn.

Dat zou je hier dus echt niet hoeven te proberen. In het onwaarschijnlijke geval dat je niet aan stukken gescheurd wordt door het woedende publiek, ga je voor vele jaren Bang Kwang in. Of een evaliquente jeugd gevangenis. Daar zit je niet alleen, want de ouders krijgen even zo goed een stevige kat van de rechter.

Een voorbeeldje: een aantal jaren geleden vond een Amerikaanse familie het leuk om boven op een Boedha beeld te klimmen en daar een foto van te maken. De ouders kregen elk 6 maanden gevangenisstraf. Toen ze met het smoesje aankwamen 'dat ze niet wisten dat dit niet mocht' zei de rechter ijskoud: "Ik gedraag me met respect als ik een van uw kerken bezoek. Wij verwachten van u hetzelfde respect voor onze godshuizen. Zes maanden."
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

H.Numan schreef:Er wordt nogal graag gesproken over 'islamisme' als zijnde iets anders dan mohammedanisme.
mohammedanisme is niet meer in gebruik is in de media, curricula van scholen, academia ... Islamisme wel
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

H.Numan schreef:Er wordt nogal graag gesproken over 'islamisme' als zijnde iets anders dan mohammedanisme. Onzin, want elke 'gematigde' mohammedaan loopt vroeger of later tegen de lamp. Een gematigde mohammedaan verschilt van een strenge mohammedaan maar in 1 opzicht: ze willen het westen de gelegenheid geven zichzelf te bekeren. Meer niet. Ramadan, zo'n beetje de meest prominente gematigde mohammedaan is net door de mand gevallen. Marchouch een paar weken eerder. Als dat gematigde mohammedanen zijn, hoe erg zijn de strengen?

Een ander puntje wat zorvuldig vermeden wordt is de enorme ondersteuning die extreme mohammedanen genieten. Toen van Gogh vermoord werd, dansten de marokkanen in de straten. 9-11 wordt door een grote mohammedaanse meerderheid niet als een probleem gezien.

Elke keer als 'de' gemeenschap kan laten zien dat ze serieus deel uitmaken van de Nederlandse samenleving doen ze dat nou net niet. Zoals bovenstaand. Neem ou voetballen met herdenkingskransen. Ik begrijp heel goed dat bevrijdingsdag bepaald niet leeft onder de mohammedanen. En wat dan nog? Niemand die je verplicht om de Nederlandse vlag uit te steken. Maar het is een teken van verregaande grove onbeschofdheid om te gaan voetballen met herdenkingskansen. Iets waar de mohammedaanse gemeenschap als gemeenschap wederom de gebruikelijke zwakke excuses voor verzint. En niets, helemaal niets aan doet.

Na veertig jaar krampachtig proberen kan je maar tot 1 conclusie komen: ze zijn hier alleen maar luilekkerland aan het vieren.
erg vertekend beeld, je doet net alsof miljoenen mensen de straat op zijn gegaan
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

mercator schreef:
De oplossing is heel simpel. Moslim immigranten hier in Europa zijn voor de grote meerderheid ongeschoold, semi-analfabeet en leven met hun grote families hier van uitkeringen hen door de Ongelovige Honden rijkelijk toebedeeld. Schaf dat pamperen af zodat de moslims merken dat er hier even weinig te rapen valt als in Marokko of Turkije zelf en die stroom droogt vanzelf op. Daar is helemaal geen burgeroorlog, deportaties en wat al niet meer voor nodig.
Tot voor een tijdje kwam ik nogal s in Polen. Wel daar geen hoofdvodden, soepjurken en woeste baarden op straat, echt een verademing. Hoe komt dat? Doordat de katholieke Polen massaal pogroms op moslims houden? Welneen, er zijn in Polen uiterst beperkte sociale voorzieningen, niemand kan daar lang in de sociale hangmat blijven hangen dus heeft het demografisch overschot van Marokko en Turkije daar ook niets te zoeken.
Dat is de essentie van migratie door de eeuwen heen, men verhuist naar een ander land voor een beter bestaan.

Het is trouwens fout om te suggereren dat migranten vanaf het begin van hun verblijf hier, alleen uitkeringen genieten.
De eerste generatie heeft massaal gewerkt .. de ellende begon in de loop van de jaren 80 en 90 toen de automatisering
veel werk uit handen nam. Velen zijn werkloos geworden.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Ruth »

Moehr schreef:
H.Numan schreef:Er wordt nogal graag gesproken over 'islamisme' als zijnde iets anders dan mohammedanisme. Onzin, want elke 'gematigde' mohammedaan loopt vroeger of later tegen de lamp. Een gematigde mohammedaan verschilt van een strenge mohammedaan maar in 1 opzicht: ze willen het westen de gelegenheid geven zichzelf te bekeren. Meer niet. Ramadan, zo'n beetje de meest prominente gematigde mohammedaan is net door de mand gevallen. Marchouch een paar weken eerder. Als dat gematigde mohammedanen zijn, hoe erg zijn de strengen?

Een ander puntje wat zorvuldig vermeden wordt is de enorme ondersteuning die extreme mohammedanen genieten. Toen van Gogh vermoord werd, dansten de marokkanen in de straten. 9-11 wordt door een grote mohammedaanse meerderheid niet als een probleem gezien.

Elke keer als 'de' gemeenschap kan laten zien dat ze serieus deel uitmaken van de Nederlandse samenleving doen ze dat nou net niet. Zoals bovenstaand. Neem ou voetballen met herdenkingskransen. Ik begrijp heel goed dat bevrijdingsdag bepaald niet leeft onder de mohammedanen. En wat dan nog? Niemand die je verplicht om de Nederlandse vlag uit te steken. Maar het is een teken van verregaande grove onbeschofdheid om te gaan voetballen met herdenkingskansen. Iets waar de mohammedaanse gemeenschap als gemeenschap wederom de gebruikelijke zwakke excuses voor verzint. En niets, helemaal niets aan doet.

Na veertig jaar krampachtig proberen kan je maar tot 1 conclusie komen: ze zijn hier alleen maar luilekkerland aan het vieren.
erg vertekend beeld, je doet net alsof miljoenen mensen de straat op zijn gegaan
Beste Moehr,

ook al waren het er maar 50..... Dat waren er 50 teveel.
Zal ik even de boel omdraaien?? Stel dat een stel geemigreerde kaaskoppen in Marokko gaan feestvieren omdat de Israeli's een paar bommen om Gaza hebben gedropt. Wat denk je, hoe zou er gereageerd worden daar?? :shock:
Dat vergoeilijken van fout gedrag, dat doet het hem. Wij hebben daar genoeg van, snap je??


Ons geduld is op, ons begrip is over.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door SDX »

Aaaarghhh...komaan Moehr...de eerste generatie heeft massaal gewerkt...totdat ze de 'ziekenkas' ontdekten...geld krijgen om NIET te werken..."Allah is groot, maar ziekenkas is groter"!...en die uitspraak is al veel ouder dan de jaren '80/90 hoor, velen zijn helemáál niet werkloos geworden door de automatisering!! Get real, ik heb die tijd nog meegemaakt, alle immigranten, van Pool tot Spanjaard tot Italiaan tot Chinees, hebben zich allemaal probleemloos, naadloos geïntegreerd ondertussen, behalve 1 groep met een bepaalde ideologie niet, je mag 1 X raden wie dat zijn!

En dat voorbeeld van Numan is helemaal geen vertekend beeld...honderdduizenden van Oost naar West, óveral ter wereld, zijn de straat op gerend om te juichen, feesten en allahu ackbar te brullen bij 9/11! Oók dat beeld herinner ik me en zal steeds op mn netvlies gebrand zijn!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »


Beste Moehr,

ook al waren het er maar 50..... Dat waren er 50 teveel.
Zal ik even de boel omdraaien?? Stel dat een stel geemigreerde kaaskoppen in Marokko gaan feestvieren omdat de Israeli's een paar bommen om Gaza hebben gedropt. Wat denk je, hoe zou er gereageerd worden daar?? :shock:
Dat vergoeilijken van fout gedrag, dat doet het hem. Wij hebben daar genoeg van, snap je??

Ons geduld is op, ons begrip is over.
Ik snap het volkomen, en vergoelijk hun gedrag niet, sterker ik ben een van de eersten die hun gedrag afkeurden,
al jaren trouwens. Dat schorem mag je gewoon niet besparen.

Ik reageer omdat het onterecht is om te beweren dat alle migranten zo zijn.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door mercator »

Moehr schreef: Ik snap het volkomen, en vergoelijk hun gedrag niet, sterker ik ben een van de eersten die hun gedrag afkeurden,
al jaren trouwens. Dat schorem mag je gewoon niet besparen.

Ik reageer omdat het onterecht is om te beweren dat alle migranten zo zijn.
Jij klutst vanalles door elkaar heb ik gemerkt. Om te beginnen heeft de gerechtvaardigde afkeer van die achterlijke doodscultus Islam NIETS te maken met racisme, welke huidskleur de aanhangers van dat schadelijke bijgeloof hebben is van geen enkel belang. Maar het is natuurlijk een goeie linkse traditie om alle anti-islamisten als rassiesten te kwalificeren, dat doen de moslimpjes zelf trouwens ook.

EN niet alle migranten zijn moslim. Maar het zijn toevallig wel alle ingevoerde armoedzaaiers die hier moord en brand krijsen als ze zich "beledigd" voelen die zich als moslims bestempelen. En dus ook het predikaat achterlijke, intolerante, analfabete door eeuwenlange inteelt
minderbegaafd geworden untermenschen verdienen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

mercator schreef:
Jij klutst vanalles door elkaar heb ik gemerkt. Om te beginnen heeft de gerechtvaardigde afkeer van die achterlijke doodscultus Islam NIETS te maken met racisme, welke huidskleur de aanhangers van dat schadelijke bijgeloof hebben is van geen enkel belang. Maar het is natuurlijk een goeie linkse traditie om alle anti-islamisten als rassiesten te kwalificeren, dat doen de moslimpjes zelf trouwens ook.

EN niet alle migranten zijn moslim. Maar het zijn toevallig wel alle ingevoerde armoedzaaiers die hier moord en brand krijsen als ze zich "beledigd" voelen die zich als moslims bestempelen. En dus ook het predikaat achterlijke, intolerante, analfabete door eeuwenlange inteelt
minderbegaafd geworden untermenschen verdienen.
Ik heb dit topic geopend met de bedoeling extremisme en haat op dit forum onder aandacht te brengen.
Iemand reageerde en vroeg naar voorbeelden. Het zijn er honderden. Bericht hierboven is er zeker een van.

Het is jammer dat je dit soort primitieve lectuur moet treffen op een forum dat beweert op te komen voor de vrijheid.

Doen moderators hier nog iets aan?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Moehr schreef:Ik heb dit topic geopend met de bedoeling extremisme en haat op dit forum onder aandacht te brengen.
Iemand reageerde en vroeg naar voorbeelden. Het zijn er honderden. Bericht hierboven is er zeker een van.
Dus extremisme aan de kaak stellen is extremisme? En haat signaleren is haat?
Dat de jij-bakken in de aanbieding waren wist ik al, maar iets wat goedkoop is hoef je toch niet voortdurend en alleen maar te verkopen?
Moehr schreef:Het is jammer dat je dit soort primitieve lectuur moet treffen op een forum dat beweert op te komen voor de vrijheid.
Op een primitieve manier opkomen voor de vrijheid is nog steeds opkomen voor de vrijheid.
Moehr schreef:Doen moderators hier nog iets aan?
We zullen zien. Maar het weghalen van jou onwelgevallige teksten verandert niets aan de onaangename feiten.
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door mercator »

Moehr schreef: Ik heb dit topic geopend met de bedoeling extremisme en haat op dit forum onder aandacht te brengen.
Iemand reageerde en vroeg naar voorbeelden. Het zijn er honderden. Bericht hierboven is er zeker een van.

Het is jammer dat je dit soort primitieve lectuur moet treffen op een forum dat beweert op te komen voor de vrijheid.

Doen moderators hier nog iets aan?
Ach jongen, op DIT forum kan JIJ nog je zeg doen in alle rust en de zekerheid dat niemand hier met een bot mes klaar staat om je kop er af te snijden, probeer maar bijv. s iets moslim-kritisch te posten op http://www.ontdekislam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, je wordt er binnen de kortste keren afgegooid.

Islam=onvrijheid, dus is het niet meer dan logisch dat een vrijheidsforum/beweging de vinger legt op de stinkende kanker Islam, heeft niks met haat of dieskriminaatsie te maken, alleen met gezond verstand. Islam willen we hier niet, dat achterlijk bijgeloof in al zijn vormen met volop stenigen, besnijdenis, handjes afhakken, halal-vreten is prima en ok in de achterlijke zandlanden waar het ontstaan is en thuis hoort, maar hier niet.

Europa moet volstrekt moslim-vrij worden !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:
H.Numan schreef:Er wordt nogal graag gesproken over 'islamisme' als zijnde iets anders dan mohammedanisme.
mohammedanisme is niet meer in gebruik is in de media, curricula van scholen, academia ... Islamisme wel
Zolang het in de Dikke van Dale staat is het een geldig Nederlands woord. Wat islamofielen gebruiken moeten hun weten.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:erg vertekend beeld, je doet net alsof miljoenen mensen de straat op zijn gegaan
Dat zou betekenen dat ze allemaal de straat op waren gegaan. Erg vertekenend beeld dat je nu schetst. :sly:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:Het is trouwens fout om te suggereren dat migranten vanaf het begin van hun verblijf hier, alleen uitkeringen genieten.
De eerste generatie heeft massaal gewerkt .. de ellende begon in de loop van de jaren 80 en 90 toen de automatisering
veel werk uit handen nam. Velen zijn werkloos geworden.
Jazeker. Dat was toen Bill Gates de Intel 386 Dweil Mop uitvond. Apple kwam toen met een volautomatische kippenslacht installatie.
U is serieus of u probeert ons in de maling te nemen?
Je vergeet dat die Turken ingehuurd waren voor vuil en vooral ongeschoold werk. Automatisering heeft daar niets mee te maken. Het einge wat de Cemsto automatiseerde was de adminstratie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:Ik snap het volkomen,
Mag ik daar aan twijfelen?
en vergoelijk hun gedrag niet,
Je doet niet anders!
sterker ik ben een van de eersten die hun gedrag afkeurden,
Jokkebrok!
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:Doen moderators hier nog iets aan?
Waarom ga je niet klikken bij het MDI? Of denk jij dat alle moderators uitsluitend jouw (mislukte) ideologie aanhangen?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Manon »

Moerh schreef:mohammedanisme is niet meer in gebruik is in de media, curricula van scholen, academia ... Islamisme wel
Mohammedanisme is de énige correcte term die de lading dekt om deze ideologie te benoemen.
Mohammedanen zijn wat het woord zegt: in eerste instantie VOLGELINGEN VAN MOHAMMED. Als ze leven volgens het voorbeeld van hun profeet zijn ze goede moslims, leven ze niét naar het voorbeeld van hun profeet zijn ze geen goede moslims.

Als ze de daden van Mohammed afkeuren dan zouden ze beweren dat Mohammed geen goede moslim was????
Laatst gewijzigd door Manon op wo apr 08, 2009 9:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

Waarom breken met de gewoonte aanhangers van een geloof zelf hun naam te laten bedenken? Het is namelijk de enige manier om tot eenduidigheid te komen, zodat een brede groep mensen weet waarover men spreekt. Als we allemaal, ieder voor zich, namen gaan bedenken voor anderen kan je flink wat stoom aflaten, maar wordt de verwarring enkel groter. Stel dat ik slim wil zijn en voortaan enkel spreek over Uzayranen en Aquinezen. Lucht op, want ik wou joden en chtistenen eens op hun plaats zetten, maar wordt de diskussie daar beter van?

De woorden "islam en "moslim" betekenen zoveel als "onderwerping" en "onderworpene". Toch ook al niet echt sexy hé?
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Manon »

Siger schreef:Waarom breken met de gewoonte aanhangers van een geloof zelf hun naam te laten bedenken? Het is namelijk de enige manier om tot eenduidigheid te komen, zodat een brede groep mensen weet waarover men spreekt. Als we allemaal, ieder voor zich, namen gaan bedenken voor anderen kan je flink wat stoom aflaten, maar wordt de verwarring enkel groter. Stel dat ik slim wil zijn en voortaan enkel spreek over Uzayrezen en Aquinezen. Lucht op, want ik wou joden en chtistenen eens op hun plaats zetten, maar wordt de diskussie daar beter van?

De woorden "islam en "moslim" betekenen zoveel als "onderwerping" en "onderworpene". Toch ook al niet echt sexy hé?
Er is bij mijn weten geen enkele religie die zelf hun naam bedenkt. Het Nederlands is een taal. Als men doorheen de geschiedenis naar het Nederlands kijkt dan wordt daar stééds verwezen naar de "volgelingen van Mohammed" (mohammedanen, mahumetisten) tenzij je het woord "muzelmannen" als verbastering van moslim wil beschouwen.
Ik hoef geen arabische termen te gebruiken in mijn eigen Nederlandse taal!

Trouwens: hoe noemt men de volgelingen van Calvijn? de volgelingen van Luther? de volgelingen van Mormon? de volgelingen van boeddha???
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie