Waar blijven de moslims?

Moderator: M

Hamsa

Waar blijven de moslims?

Berichtdoor Hamsa » Wo Apr 30, 2003 8:53 am

Het valt me op dat er zo weinig gelovige moslims deze site bezoeken.
Of tenminste geen reaktie tonen.
Het zou goed zijn als meer moslims met hun overtuigingen of twijfels hier zouden komen.

We zouden wat meer ruchtbaarheid moeten geven aan dit forum. Hebben jullie het Duitse forum al gezien?
http://german.faithfreedom.org/forum/
Daar is helemaal niets meer te beleven.

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Apr 30, 2003 1:30 pm

Ik heb de indruk dat op gelijk welk forum dat niet door moslims zelf gerund wordt, veel moslims te bespeuren vallen. Als er dan al eens een moslim verschijnt, wordt die helemaal niet gebanned.

Enkel indien ze weten dat het beheer hen volledig in bescherming zal nemen, zodat ze andere forumgebruikers kunnen uitschelden, of kortom alles maar plaatsen wat ze willen, dàn komen er moslims op forums.

En de niet-moslims die dan naar hun forums gaan, worden ginder met de regelmaat van de klok gebanned.

In feite vind ik dat een zeer goed voorbeeld van het maatschappelijk (of cultureel) verschil: zou dit een blik in de toekomst kunnen zijn?

Patrick

Berichtdoor Patrick » Wo Apr 30, 2003 1:42 pm

Ze hebben blijkbaar geen behoefte voor interactie en kiezen voor isolement. In het engelse forum verschijnen ze wel maar ook dat is een beperkte groep.

Fenomeen

Berichtdoor Fenomeen » Wo Apr 30, 2003 2:43 pm

Hamsa schreef:Het valt me op dat er zo weinig gelovige moslims deze site bezoeken.

Het is zowiezo erg rustig maar dat gaat vanzelf wel groeien.
Ik vind het van de andere kant ook wel lekker, die rust.

We zouden wat meer ruchtbaarheid moeten geven aan dit forum.

Maar hoe?

danae schreef:En de niet-moslims die dan naar hun forums gaan, worden ginder met de regelmaat van de klok gebanned.

Die software he...?
Ik heb helaas geen uitnodiging meer mogen ontvangen van Maghreb...

Patrick schreef:Ze hebben blijkbaar geen behoefte voor interactie en kiezen voor isolement.

Ik kan me ook niet aan die indruk onttrekken, maar zoiets valt me wel vaker op.
'De dialoog' lijkt niet echt op gang te komen.

Zelf kom ik moeilijk met (arabische) moslims in contact (irl), voor een wijk als het Oude Noorden (R'dam) vrij uitzonderlijk, of ik doe iets verkeerd.
Ik ken een turkse, een irakees en een afghaan, maar die zijn geen moslim, de enige moslim die ik ken heet gewoon Johnny.
Mijn poging dit eens virtueel te proberen was ook niet zo succesvol (Maghreb), ik zat voor m'n gevoel al binnen een uur in een soort loopgravenoorlog.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Do Mei 01, 2003 11:00 am

Volgens mij wordt dit forum wel degelijk regelmatig gelezen door moslims, ook al vragen ze geen registratie aan of loggen ze niet in. De verschillende boodschappen worden dus wel degelijk gelezen.
MAAR ik denk dat vele westerse moslims, de extremisten niet meegerekend, eigenlijk de islam helemaal niet zo goed kennen. Wanneer ze dan hier zien wat er ook zo al in de koran staat en welke regels echte islam nu eigenlijk inhoudt zijn ze niet in staat om wat dan ook te weerleggen...het dient dus voor de meesten bij schelden te blijven en ze weten drommels goed dat schelden hier verbanning betekent. Ze blijven dus liever weg bij gebrek aan argumenten...dat is mijn opinie.

Dutch

indobelg

Berichtdoor indobelg » Do Mei 01, 2003 12:21 pm

danae schreef:Ik heb de indruk dat op gelijk welk forum dat niet door moslims zelf gerund wordt, veel moslims te bespeuren vallen. Als er dan al eens een moslim verschijnt, wordt die helemaal niet gebanned.

Enkel indien ze weten dat het beheer hen volledig in bescherming zal nemen, zodat ze andere forumgebruikers kunnen uitschelden, of kortom alles maar plaatsen wat ze willen, dàn komen er moslims op forums.

En de niet-moslims die dan naar hun forums gaan, worden ginder met de regelmaat van de klok gebanned.

In feite vind ik dat een zeer goed voorbeeld van het maatschappelijk (of cultureel) verschil: zou dit een blik in de toekomst kunnen zijn?

Deze morgen (Indonesische tijd) zag ik dat de beruchte Faras uit forum Turnhoutsebaan op dit forum was, maar Faras heeft waarschijnlijk niet gepost.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Mei 01, 2003 2:21 pm

Hallo Indobelg! blij je terug te zien.

Terug naar “Commentaar van Lezers”