Wat is islam?

Moderator: M

zerbino
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 12:43 am

Wat is islam?

Bericht door zerbino »

Wat is islam?



Het eerste wat men zou moeten weten en goed begrijpen heeft te maken met de betekenis van het woord "Islam".

De islam is niet genoemd naar een persoon zoals het geval is met het Christendom dat genoemd is naar Jezus Christus, of Boedisme dat genoemd is naar Gotama Buddha of Confucianisme dat genoemd is naar Cunfucius of Marxisme dat genoemd is naar Karl Marx.
Noch is het genoemd naar een bepaalde stam zoals het Judaïsme genoemd is naar de stam van Judah en Hindoeïsme genoemd is naar de Hindoes.

Het Arabisch woord "Islam" betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die alleen is het waard aanbeden te worden.
Iemand die dit doet wordt een een 'Moslim' genoemd.
Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'.
Daarom is de Islam geen nieuwe religie die profeet Mohammed (vzmh) in de zevende eeuw in Arabië heeft geïntroduceerd, maar het is de ware religie van Allah die toen vervolmaakt werd.
Islam is de religie die aan Adam was gegeven,de eerste mens en de eerste profeet van God, en het was de religie van alle profeten, die na hem volgden.(deze waren "Moslims" maar in hun eigen taal om het simpel te houden)

De naam van Gods religie 'Islam', is niet door mensen verzonnen.
Het is door God zelf als naam voor Zijn religie gekozen en heeft het duidelijk vernoemd in Zijn laatste openbaring aan de mens. In het laatste geschrift van de Goddelijke openbaring, de Koran, verklaart God;

"Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen". (Koran 5:3)
[/b]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is islam?

Bericht door Ariel »

zerbino schreef:Wat is islam?

Het Arabisch woord "Islam" betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die alleen is het waard aanbeden te worden.
Iemand die dit doet wordt een een 'Moslim' genoemd.
Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'.
Daarom is de Islam geen nieuwe religie die profeet Mohammed (vzmh) in de zevende eeuw in Arabië heeft geïntroduceerd, maar het is de ware religie van Allah die toen vervolmaakt werd.
Islam is de religie die aan Adam was gegeven,de eerste mens en de eerste profeet van God, en het was de religie van alle profeten, die na hem volgden.(deze waren "Moslims" maar in hun eigen taal om het simpel te houden)
Wat betekent Islam voor mij.

Een Moslim is een slaaf van Allah. Een Moslim is daarom ook een slaaf van Mohammed.
Allah is gebruikt door Mohammed.
Mohammed heeft van een redelijk onschuldig geloof een duivelse haat dragend cult gecreëerd .
Oorspronkelijk was Allah een van de vele goden uit het pre islamitisch tijdperk.
Mohammed werd grootgebracht in de religie van de maangod Allah. Maar hij ging een stap verder dan zijn heidense mede-Arabieren. Terwijl zij geloofden dat Allah, d.w.z. de maangod, de grootste van alle goden was en de oppergod in het pantheon van godheden, besloot Mohammed dat Allah niet louter de grootste god was, maar de énige god.

Code: Selecteer alles

De heidense Arabieren aanbaden de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz. De bewering van de moslims dat Allah de God van de Bijbel is en dat de Islam opstond uit de religie van de profeten en apostelen, wordt weerlegd door solide, overstelpende archeologische bewijzen. De Islam is niets meer dan een opleving van de oude maangodcultus. Het heeft zijn symbolen, riten, ceremonieën, en zelfs de naam van zijn god uit de oude heidense religie van de maangod. Als zodanig is de Islam pure afgoderij. 
http://www.sign2god.com/folders/ILL/Bab ... Islam.html

De Islam is geen religie maar een cult. Het maakt mensen tot monsters.
De Koran zelf staat bol van agressie.
Het is het meest intolerante geloof op deze aarde.
Islam heeft tot nu alleen maar voor ellende en narigheid gezorgd.
De naam van Gods religie 'Islam', is niet door mensen verzonnen.
Het is door God zelf als naam voor Zijn religie gekozen en heeft het duidelijk vernoemd in Zijn laatste openbaring aan de mens. In het laatste geschrift van de Goddelijke openbaring, de Koran, verklaart God;
De naam Islam is door Mohammed verzonnen. Er is niks goddelijks aan.

Dit betekend Islam voor mij.

Oke..zerbino. Als jij mij kan overtuigen dat ik het mis heb, be my guest.
Ik sta open om de vredelievende kant van de Islam beter te leren kennen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Mohammedanisme is inderdaad de correcte naam voor deze ideologie. Goede God zou nooit van mensen verlangen om geloofsafvalligen te doden bijvoorbeeld.
De boom herken je aan zijn vruchten
cor
Berichten: 15
Lid geworden op: za nov 05, 2005 3:53 pm

Bericht door cor »

@Ariel

Ben helemaal jouw mening.
Een Opmerking wil ik maken : Allah is MISBRUIKT door mohammed en daarmee ook de meerderheid van de mohammedanen. Als voorbeeld wil ik opmerken dat bv God (in het christendom) met minstens 12 apostelen gesproken heeft die daarna zijn leer verkondigden.
Allah is enkel en alleen voor mohamed verschenen, en dan ook nog op die momenten die hem (mohamed) goed uitkwamen
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

cor schreef:@Ariel

Ben helemaal jouw mening.
Een Opmerking wil ik maken : Allah is MISBRUIKT door mohammed en daarmee ook de meerderheid van de mohammedanen. Als voorbeeld wil ik opmerken dat bv God (in het christendom) met minstens 12 apostelen gesproken heeft die daarna zijn leer verkondigden.
Allah is enkel en alleen voor mohamed verschenen, en dan ook nog op die momenten die hem (mohamed) goed uitkwamen
Ik had beter misbruikt kunnen gebruiken Cor. Dat is waar.
Alleen, Allah heeft nooit met Mohammed gesproken. Hij is zelf nooit aan Mohammed verschenen. Dat is heel gek. Je zou toch verwachten dat zo'n belangrijke profeet een keer in zijn leven met Allah in gesprek had moeten komen. Allah had volgens de Islam zo'n belangrijke boodschap aan de mensheid te verkondigen, en Mohammed was zijn profeet.
Maar Mohammed moest het doen met Gabriel.
De verzen werden aan hem voorgedragen door de aartsengel Gabriël, in de grot Hira in de bergen van Mekka, Arabië.
Raar maar waar. In de bijbel sprak God met heel veel mensen, maar tegen Mohammed zweeg hij.
Hoe zou dat nou komen.... :?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Re: Wat is islam?

Bericht door Real Old Dutch »

zerbino schreef:Wat is islam?



Het eerste wat men zou moeten weten en goed begrijpen heeft te maken met de betekenis van het woord "Islam".

De islam is niet genoemd naar een persoon zoals het geval is met het Christendom dat genoemd is naar Jezus Christus, of Boedisme dat genoemd is naar Gotama Buddha of Confucianisme dat genoemd is naar Cunfucius of Marxisme dat genoemd is naar Karl Marx.
Noch is het genoemd naar een bepaalde stam zoals het Judaïsme genoemd is naar de stam van Judah en Hindoeïsme genoemd is naar de Hindoes.

Het Arabisch woord "Islam" betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die alleen is het waard aanbeden te worden.
Iemand die dit doet wordt een een 'Moslim' genoemd.
Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'.
Daarom is de Islam geen nieuwe religie die profeet Mohammed (vzmh) in de zevende eeuw in Arabië heeft geïntroduceerd, maar het is de ware religie van Allah die toen vervolmaakt werd.
Islam is de religie die aan Adam was gegeven,de eerste mens en de eerste profeet van God, en het was de religie van alle profeten, die na hem volgden.(deze waren "Moslims" maar in hun eigen taal om het simpel te houden)

De naam van Gods religie 'Islam', is niet door mensen verzonnen.
Het is door God zelf als naam voor Zijn religie gekozen en heeft het duidelijk vernoemd in Zijn laatste openbaring aan de mens. In het laatste geschrift van de Goddelijke openbaring, de Koran, verklaart God;

"Heden heb ik uw religie voor u vervolmaakt, en Mijn gunst aan u voltooid, en Ik heb de Islam voor u als religie gekozen". (Koran 5:3)
[/b]
Well zerbino... Als Mohamedaanse Islamiet, weet je het leuk te vertellen en misschien kom je in aanmerking voor je Nederlandse Mullah-diploma, als je met je beste tulband op je knar jezelf met Allah's hulp, door de Universiteit kan worstelen...

Ha-Ha-Ha-Ha-Ha!... Die kanibalen-God Allah bestaat niet, zerbino...en die achterlijke KORAN is door een hap stomme woestijnnomaden geschreven... en dat zijn zelfs vandaag nog, de stomste idioten op Aarde... Niets stommer, dan een tentnomadische Arabier...

Er was geen openbaring aan de mens... De dief- en fantast Mohammed greep eerst de Afgod Allah en ontdeed hem van zijn twee akelige zonen, om vervolgens tezamen met zijn Christelijke Oom, elke Joodse Profeet van de Joden te jatten en hen tot Adam aan toe, in één klap Moslim te maken, terwijl er vóór Mohammed geen ISLAM en geen Moslims bestonden... Die gladde Moh draaide dus heel handig de klok terug, maar het nam toch nog 200 jaarjes, om dat door de mens geschreven Korannetje te voltooien...

Mohammed zijn mooiste stunt was om ook Jezus Christus uit de Bijbel te gappen, als de domme maloot ISA, tezamen met zijn maagdelijke moeder MARJAM- of MARIAM (Maria). Maar zijn beste stunt was nog wel om Maria haar Engel Gabriel in te pikken, als Allah's gezegende vertegenwoordiger... Mohammed maakte het nog mooier, door deze Engel Gabriel als zijn chauffeur te gebruiken, waar Gabie de piloot speelde, op het vliegende- gevleugeld- ezeltje "Borak", waarmee de leugenaar Mohammed van Mecca naar Jeruzalem vloog, met de snelheid van de bliksem... oftewel de snelheid van het licht... Hahahahahaha!...

De lichtsnelheid is 350.000 kilometer per seconde. Met die snelheid verandert een normaal mens in spaghetti en komen je ogen in je sokken te zitten. En Mohammed? Geen centje pijn omdat Allah Groot is, waardoor het meest idiote mogelijk wordt...

Mohammed verloor tijdens zijn supersonische vlucht als de eerste vliegende mens ooit, geen tulband en geen slipper, terwijl hij ook niet klaagde over kortademigheid en- over ijsvorming op de vleugels van zijn vliegende ezeltje Borak...

Met deze knappe leugen wist Moh en zijn Muslimschare, de nogal blinde Christenen voor 1300-1500 jaar in blijdschap te doen laten ronddansen, omdat Jezus een plekkie in de Koran had gekregen. Maar wat voor een plek? Jezus is de stomme idioot ISA in de Koran, die de Christenen op een dwaalspoor heeft geleid, ver weg van die slager-God ALLAH...

Come on, zerbino... Islam was tentnomadische "Science Fiction", ontworpen door DICTATOR Mohammed, die erger was dan Josef Stalin en Adolf Hitler tezamen waren en die een 1000-jarig Muslim-Rijk in zijn bizarre hoofd had...

Mohammed was gewoon jaloers (en dat zijn alle Moslims), omdat net als nu, de Joden en de Christenen in voorspoed leefden, terwijl die Arabieren (net als nu) een hap voor eeuwig vechtende arme flikkers waren...

Om die lafhartige- voetenkussende Arabieren te doen vechten tot de dood, beloofde Mohammed hen 72 maagden de man. En omdat elke Moslim man door zijn penis denkt, hollen die stomme Moslims nog steeds door een mijnenveld, om tot gehakt geblazen te worden voor een onbestaande Allah...

PRAISE ALLAH!...


http://politicalhumor.about.com/gi/dyna ... ain.asp%3F


Allah-u-Fuckbar!...
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

cor schreef:@Ariel

Ben helemaal jouw mening.
Een Opmerking wil ik maken : Allah is MISBRUIKT door mohammed en daarmee ook de meerderheid van de mohammedanen. Als voorbeeld wil ik opmerken dat bv God (in het christendom) met minstens 12 apostelen gesproken heeft die daarna zijn leer verkondigden.
Allah is enkel en alleen voor mohamed verschenen, en dan ook nog op die momenten die hem (mohamed) goed uitkwamen
ALLAH is nooit voor Mohammed verschenen... De leugenaar Mohammed gapte Engel Gabriel als tussenpersoon tussen Allah en hemzelf en op die wijze wist hij enige indruk te maken op de dikwijls blinde Christenen, die heel vaak na 1300-1500 jaar nog steeds niet ontdekt hebben, wat voor een stomme pias hun Jezus Christus in de Koran is, als ISA de profeet, die in de Koran geen God is en ook geen zoon van God is. ISA is een knoertstomme zak en het wordt tijd dat de Christenen de Koran een keertje gaan lezen (en niet een op Christenen gericht Korannetje, waaruit al het nare verwijderd is)...

En nu plak ik even iets wat ik ook op Engelstalige boards gooi...

These are not LIES... These are the things those dumb- backward Muslims wrote down themselves... as ALLAH'S WORD... That shit even turns a good Muslim into a potential danger, if he- or she starts living by the book. We are lucky... that 90% of those Middle Eastern bastards, can't read... Hehehe...

ISLAM... = Murder and Terrorism... Muslims forever want opponents DEAD... YOU and ME as well...

FIGHTING...

http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#fighting

TERRORISM...

http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#terrorism

WAR...

http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#war

JIHAD (Holy War)...

http://www.prophetofdoom.net/chapter23.html

MARTYRS...

http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#martyrs

MUSLIM MILITANTS...

http://www.prophetofdoom.net/quotes1.html#militants
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
zerbino
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 12:43 am

Bericht door zerbino »

Ariel, je bent een jood en je weet dat niemand kan met God praten, zien of ernaar luisteren of hij ten onder gaat, dood
Allah heeft uitzonderlijk Mozes (as) besproken want hij was daarvoor voorbereid.
Voor de rest (Allahmaan…. enzovoort ) je denkt zo! en je mag denken .

146. Degenen aan wie Wij het Boek hebben gegeven erkennen dit, zoals zij hun zonen erkennen, maar voorzeker, sommigen hunner verbergen de Waarheid tegen beter weten in.Albakara 146

En Real Old Dutch, wat is gebeurt? Hebben deze enkele woorden die ik geschreven heb jouw geest in brand gestoken!... de waarheid is soms verschrikkelijke hè!
Als je brandt van binnen ga een douche nemen want het is pas het begin!

18. Neen, Wij stellen de waarheid tegenover de valsheid zodat de eerste de laatste het hoofd breekt en ziet, zij vergaat. En wee u, wegens hetgeen gij beweert. Anbia 18


Gideong en cor

Mohammedanisme, Mohammedanen… deze woorden werden door de franse kolonisten gebruikt om de islam te discrediteren… oude truc! Vergeet het.

Ongelooflijk hoe reageren jullie gespannen en invallend!rustig jongens


Zij redetwistten met u over de waarheid nadat deze was bekend gemaakt alsof zij zienderogen tot de dood werden gedreven. Anfaal 6
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Hallo Zerbino,

Denk toch dat het correcter is om de benamingen "Mohammedanen en Mohammedanisme" te gebruiken. Het is de leer van Mohammed.

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

gideong schreef:Hallo Zerbino,

Denk toch dat het correcter is om de benamingen "Mohammedanen en Mohammedanisme" te gebruiken. Het is de leer van Mohammed.

Groet
Hier sluit ik mij bij aan. Een zgn. "islamiet" of "moslim" moet er alles aan doen het leven van Mohammed zo goed mogelijk na te volgen.. Dan ben je een volgeling van Mohammed, dus "Mohammedaan".
Dat je daarnaast ook in God gelooft, in een Heilig boek gelooft, is in de benaming van de gelovige irrelevant (er zijn wel meer geloven die in (1) God en een specifiek Heilig Boek geloven).
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

zerbino schreef:Ariel, je bent een jood en je weet dat niemand kan met God praten, zien of ernaar luisteren of hij ten onder gaat, dood
Allah heeft uitzonderlijk Mozes (as) besproken want hij was daarvoor voorbereid.
Voor de rest (Allahmaan…. enzovoort ) je denkt zo! en je mag denken .
Beste zerbino.
Bedankt voor het compliment. :D Ik zou er trots op zijn als ik een Jodin was, maar helaas ben ik zo Hollands als iemand maar Hollands kan zijn.
Ik weet niet of je ooit wel eens van William Shakespeare en zijn toneelstuk tempest gehoord hebt? Wel nu mijn vriend, Ik heb de vrije geest Ariel uit dit toneelstuk eigen gemaakt en gebruikt als mijn nick. Ik voel me namelijk ook een vrije geest. Ik ben geen slaaf van Allah, noch van Mohammed. Ik ben zo vrij als een vogeltje, en dat voelt heerlijk. Ik kan zelf beslissen of ik een religie aan wil nemen of niet. Ik hoef me niet te houden aan domme regeltjes en dogma’s opgelegd door geestelijke leiders. Ik ben vrij, vrij, vrij. Ik heb een vrije wil, en ik mag mijn vrije wil gebruiken om zo zelf te ervaren wie ik werkelijk ben.

Ik ben het trouwens niet met je eens dat God niet met mensen praat, of dat geen mens met God kan praten. God praat nog steeds met mensen. Luister maar eens naar je hart, en je innerlijke geweten.
Ik praat trouwens vaak tegen God, en ik leef nog steeds.

Je hebt me tot nu toe trouwens niet kunnen overtuigen van de vredelievende kant van de Islam. Dat is jammer.
Islam betekend toch vrede volgens jou? Ik zou willen dat je mij met wat voorbeelden kan overtuigen. Wie weet ben ik wel op zoek naar de waarheid.
Je laat een kans liggen zerbino. Kom op. zerbino. Dit is geen discussie die jij voert. Je kan veel beter presteren.

Vriendelijke groet.

Ariel, the free spirit. 8)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Zerbino schrijft:
Hindoeïsme genoemd is naar de Hindoes.

Ik zal zerbino uit de droom helpen.
het woordje hindoe bestaat uit twee woorden hin en doe. hin is afgeleid van het woordje hinsa. hinsa betekent geweld. het woordje doe is afgeleid van het woordje doer. doer betekent ver. hindoe betekent dus ver zijn van geweld. iedereen die geweld afkeurt is een hindoe. als zerbino geweld afkeurt dan is hij ook een hindoe, want de islam keurt geweld niet af, het predict geweld. ook zerbino is als een hindoe geboren, want een moslim moet besneden worden (geweld, bloed, pijn.). dat betekent: tot het moment van besneden worden was zerbino geen moslim. zerbino, de islam heeft alles met geweld opgelost. hindoes hebben geen geweld gebruikt om hun geloof, cultuur etc aan een ander op te dringen. mohammed heeft veel geweld gebruikt. mahatma Gandhi heeft India (waar het hindoeisme vandaan komt) op een vredelievende manier bevrijd van de overheersers. als jij eerlijk bent, welke manier kies jij, die van mohammed of van mahatma Gandhi. ik weet dat ik hierop geen antwoord krijg.

groet,
weda
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
cor
Berichten: 15
Lid geworden op: za nov 05, 2005 3:53 pm

Wat is Islam

Bericht door cor »

Wat dit onderwerp betreft, hier is een zeer goed artikel :

http://www.welt.de/z/plog/blog.php/the_ ... iddle_east
cor
Berichten: 15
Lid geworden op: za nov 05, 2005 3:53 pm

Wat is Islam

Bericht door cor »

Dit is trouwens ook bijzonder goed en 'to the point'

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Re: Wat is Islam

Bericht door Sjeng »

cor schreef:Dit is trouwens ook bijzonder goed en 'to the point'

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/as ... index.html
Vooral deze alinea vind ik hout snijden:
Als jij je niet uitspreekt over het onbeschrijflijke geweld dat moslims elkaar aandoen, over mensen die in naam van jouw religie zeggen te spreken, maak je je medeschuldig. Christenen spreken zich al tijden uit over het vreselijke kwaad dat in naam van hun religie is aangericht. In Israel bestaat een hele industrietak die niets anders doet dan het jodendom bekritiseren.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Sjeng schreef: Hier sluit ik mij bij aan. Een zgn. "islamiet" of "moslim" moet er alles aan doen het leven van Mohammed zo goed mogelijk na te volgen.. Dan ben je een volgeling van Mohammed, dus "Mohammedaan".
Waar heb je dit vandaan. Zeker van die soennieten die zelfs hun baard laten groeien zoals de profeet.

Sorry maar met gehoorzaam de boodschapper wordt toch echt iets anders bedoeld dan volg de leefstijl van de profeet.

Ik ben het met je eens als je zegt

soenniet = mohammedaan

maar oneens als je zegt

moslim = mohammedaan

want een christen of een jood kan ook een moslim zijn. Moslim is de benaming die profeet Abraham ons gaf. het is ook benaming die Jezus kreeg en Mozes en andere die niet de gecorrupteerde versie van hun geloof aanhangen.

Islam is onderwerping aan God
Moslim is onderwerpende aan God

Dus een christen jood hindoe kunnen net zo goed moslims zijn. Helaas is het woordje moslim gecorrupteerd en heeft het een andere betekenis gekregen.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Overigens de besnijdenis is niet verplicht maar iets wat aanbevelingswaardig is.

Helaas denken mensen bij moslims en joden meteen aan het besneden piemeltje.

Besnijdenis heeft geen grond in de Islam of in de JOdendom maar is Egyptisch ritueel ter verering van de Slangegod.

Hoe bedoel je corruptie in het geloof.

Moslims moeten zelf nog heel wat leren wat hun ware geloof in houdt. Maar dat geldt ook voor de andere gelovigen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Affie.

Kan je dit aan mij uitleggen alsjeblieft?
Waar staat geschreven dat Abraham ons de naam Moslim gaf?
Ik zou dit graag willlen weten.

Ariel.


want een christen of een jood kan ook een moslim zijn. Moslim is de benaming die profeet Abraham ons gaf. het is ook benaming die Jezus kreeg en Mozes en andere die niet de gecorrupteerde versie van hun geloof aanhangen.
Islam is onderwerping aan God
Moslim is onderwerpende aan God

Dus een christen jood hindoe kunnen net zo goed moslims zijn. Helaas is het woordje moslim gecorrupteerd en heeft het een andere betekenis gekregen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

want een christen of een jood kan ook een moslim zijn. Moslim is de benaming die profeet Abraham ons gaf. het is ook benaming die Jezus kreeg en Mozes en andere die niet de gecorrupteerde versie van hun geloof aanhangen.
Islam is onderwerping aan God
Moslim is onderwerpende aan God

Dus een christen jood hindoe kunnen net zo goed moslims zijn. Helaas is het woordje moslim gecorrupteerd en heeft het een andere betekenis gekregen.
Dit soort onzin is in het leven geroepen om te verdoezelen dat er meerdere geloven bestaan die elkaar uitsluiten als absolute waarheid (dit komt namelijk het absolute waarheidsgehalte van de islam niet ten goede). Dus noem iedereen maar lekker moslim ook al zijn ze het niet, dan is de islam toch lekker de enige absolute waarheid. Wat een simpel gedoe.
Heel simpel om jezelf een soort van 'update' van het christendom en jodendom te noemen.. waarschijnlijk trappen er nog wat mensen in (extra gelovigen erbij), en het geeft een vorm van legitimiteit die de islam niet verdient (de islam is gewoon in het leven geroepen door een zieke gewelddadige pedofiel die er zijn macht probeerde mee te vergroten. zijn waanideeën worden bestempelt als 'openbaringen' van Allah).
De islam is vanuit theologisch perspectief gewoon de Arabische veelgoderij, waarvan er eentje is uitverkoren tot de enige echte, de enige ware; namelijk Allah (de maangod). Uiteindelijk is het een eigen leven gaan leiden en geloven moslims inderdaad maar in een echte godheid. Maar om dit als vervolg op de andere monotheistische religies te zien, lijkt me niet echt geloofwaardig.. (had Mohammed die christelijke pater maar nooit ontmoet, dan had Mohammed nooit zoveel van het christendom kunnen 'jatten').

Hier wat meer informatie over overeenkomsten tussen de islam en de Arabische veelgoderij:
De religieuze gewoontes van de Arabieren vòòr Mohammed werden gekenmerkt door verering van idolen, bomen, stenen en bronnen. De heilige rotssteen van Mekka, the Ka'ba, werd beheerd door de stam van Mohammed, de Qoeraisj . Er werden kinderen aan de goden geofferd. Mensenoffers werden later vervangen door besnijdenis. Leden van de stammen waren verplicht om drie maal daags richting Mekka te bidden. Daar werden in de Ka'ba 350 afbeeldingen van goden, waaronder Allah, bewaard. Drie keer per jaar werd er gevast. Een van de vastentijden duurde een maand (Let op de overeenkomsten met de Islam !).
Bron: http://members.chello.nl/a.wichmann2/islam_nl.html
The pagan Arabs worshipped the Moon-god Allah by praying toward Mecca several times a day; making a pilgrimage to Mecca; running around the temple of the Moon-god called the Kabah; kissing the black stone; killing an animal in sacrifice to the Moon-god; throwing stones at the devil; fasting for the month which begins and ends with the crescent moon; giving alms to the poor, etc.

The Muslim's claim that Allah is the God of the Bible and that Islam arose from the religion of the prophets and apostles is refuted by solid, overwhelming archeological evidence. Islam is nothing more than a revival of the ancient Moon-god cult. It has taken the symbols, the rites, the ceremonies, and even the name of its god from the ancient pagan religion of the Moon-god. As such, it is sheer idolatry and must be rejected by all those who follow the Torah and Gospel. moongod.htm
Bron: http://www.biblebelievers.org.au/moongod.htm

PS: ik ben zelf atheist (/agnost), maar vind het dogmatische geruzie tussen alle 'absolute waarheden' bijzonder interessant om te volgen. Vooral het feit dat de Halve Maan als symbool van de islam staat, heeft mijn sympathie doen uitgaan voor het christelijke standpunt.. die halve maan kan toch niet toevallig gekozen zijn.. :roll: :lol:
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Affie schreef:Besnijdenis heeft geen grond in de Islam of in de JOdendom maar is Egyptisch ritueel ter verering van de Slangegod.
Maar ja, er zijn maar weinig mensen meer die Atoem aanbidden. Heden te dagen komt besnijdenis vnl. voor bij Joden, Islamieten, en een gedeelte van de Christenen (hoewel laatstgenoemde ook wel cultuurmatig is).

Voor de rest benieuwd mij het je waar je de info vandaan heb dat besnijdenis van de aanbidding van Atoem afkomstig is(?). De Egyptische cultuur heeft 100% zeker te weten een grote invloed op het Joodse geloof gehad. Maar het is voornamelijk Semitisch, Abraham kwam uit de stad Ur. Lees Gilgamesh eens en bijvoorbeeld het figuur Oetnapisjtim. Er zijn in de torah veel meer overeenkomsten te vinden met de Semitische cultuur als met de Egyptische.

In ieder geval vind ik het logisch dat een godsdienst geïdentificeert wordt met de rite van betreffende godsdienst. Anders zo men misschien kunnen zeggen dat alle godsdiensten voorouder verering is omdat het zo waarschijnlijk is ontstaan. En een auto is dan eigenlijk een paard, omdat het paard in vroeger tijden het vervoermiddel was.....
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Affie schreef:want een christen of een jood kan ook een moslim zijn. Moslim is de benaming die profeet Abraham ons gaf. het is ook benaming die Jezus kreeg en Mozes en andere die niet de gecorrupteerde versie van hun geloof aanhangen.
Laten we dit idee van unificatie van de geloven alstjeblieft niet zien als oplossing. De Islam en het Christendom heeft totaal verschillende waarheidscriteria. Zeggen dat zei feitelijk dezelfde godsdienst zijn kan alleen maar tot ellende leiden vanwege deze verschillende waarheidscriteria.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Ariel schreef:Beste Affie.

Kan je dit aan mij uitleggen alsjeblieft?
Waar staat geschreven dat Abraham ons de naam Moslim gaf?
Ik zou dit graag willlen weten.

Ariel.
Sorry ik heb het verkeerd bewoord. Moslim is de titel die Abraham al kreeg. Zo ook Mozes, Jezus en alle andere.

Alle profeten zijn gekomen met één boodschap en dat is de onderwerping aan één God. Helaas is er door de mensen zelf corruptheden toegevoegd aan het geloof waardoor de aanghangers van hun geloof zich geen moslim meer kunnen noemen.

B.V. Joden aanbaden een kalf. Ze hebben zich het zelf moeilijk gemaakt door zichzelf dingen te verbiedn die God ze niet verbood, denk aan spijswetten.
Christenen geloven dat Jezus Zoon van God is terwijl hij dit nergens heeft gezegd. De drie eenheid.
Mohammedanen het zo precies willen volgen van hun profeet sat dit een vorm "shirk"wordt.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

@Sjeng
want een christen of een jood kan ook een moslim zijn. Moslim is de benaming die profeet Abraham ons gaf. het is ook benaming die Jezus kreeg en Mozes en andere die niet de gecorrupteerde versie van hun geloof aanhangen.
Sjeng je moet er wel rekening mee houden dat dit mijn visie is. Zelfs Moslims ontkennen dat dit zo is. Dus ik ben hierin wel enigszins uniek.
Vooral het feit dat de Halve Maan als symbool van de islam staat, heeft mijn sympathie doen uitgaan voor het christelijke standpunt.. die halve maan kan toch niet toevallig gekozen zijn..
Een geloof kan geen symbool hebben voor zijn geloof. die halve maan gedoe is naar mening dan ook bullshit. en inderdaad dit stamt volgens mij ook af van die maan aanbidders. Er zullen in die tijd wel veel maan aanbidders zijn geweest.

Overigens de maan kalender klopt ook niet naar mijn inziens. We hebben niet voor niets een zon die verteld hoe laat het is. Zouden overigens hele rare dagen hebben als we de maan als tijdsaanduider zouden volgen. Man dan krijg je helemaal geen ritme in je leven.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

unholy schreef:
Affie schreef:want een christen of een jood kan ook een moslim zijn. Moslim is de benaming die profeet Abraham ons gaf. het is ook benaming die Jezus kreeg en Mozes en andere die niet de gecorrupteerde versie van hun geloof aanhangen.
Laten we dit idee van unificatie van de geloven alstjeblieft niet zien als oplossing. De Islam en het Christendom heeft totaal verschillende waarheidscriteria. Zeggen dat zei feitelijk dezelfde godsdienst zijn kan alleen maar tot ellende leiden vanwege deze verschillende waarheidscriteria.
De oerboodschap is het zelfde.

Onderwerping aan één God.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Affie schreef:
unholy schreef:
Affie schreef:want een christen of een jood kan ook een moslim zijn. Moslim is de benaming die profeet Abraham ons gaf. het is ook benaming die Jezus kreeg en Mozes en andere die niet de gecorrupteerde versie van hun geloof aanhangen.
Laten we dit idee van unificatie van de geloven alstjeblieft niet zien als oplossing. De Islam en het Christendom heeft totaal verschillende waarheidscriteria. Zeggen dat zei feitelijk dezelfde godsdienst zijn kan alleen maar tot ellende leiden vanwege deze verschillende waarheidscriteria.
De oerboodschap is het zelfde.

Onderwerping aan één God.
Onderwerping?
Bij mijn weten is de nadruk op ONDERWERPING puur islamitisch.
De christenen geven in hun geloof in God vooral invulling door middel van God houdt van je, God is er voor jou! Een stuk positiever Godsbeeld dus...
Hier meer informatie over het islamitische Godsbeeld: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=1812
PS: ik wil toch nog even toevoegen dat ik zelf niet in God (niet een, ook niet meerdere Goden) geloof. Daarvoor heb ik toch echt bewijs nodig, en dat is er niet. Zge maar "je bent pas schuldig als er bewijslast is" >> "ik geloof pas in God als ik bewijs daarvoor heb". En die zogenaamde (valse) profeten kunnen mij niet overtuigen, evenals hun zelfgefabriceerde/verzonnen boeken die zogenaamd van Goddelijke oorsprong zijn (dat is een te simplistische gedachte, dat God zo nu en dan een boekie heenzendt en daar na Mohammed mee gestopt is; alhoewel er zeker nog jongere religies met heilige boeken na de islam zijn gekomen, maar omdat dit een islamforum is laat ik dit laatste even buiten beschouwing).
Plaats reactie