vraag het aan de imam.

Moderator: M

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

vraag het aan de imam.

Bericht door Ariel »

Vor onze Nederlandse lezers is het misschien leuk om eens het antwoord van een imam te lezen op een knellende vraag van een moslim vrouw over het hebben van vriendschap met westerse vrouwen.

Neem eens een kijkje in het hoofd van een gemiddelde Moslim.


Vraag.

Ik ben een vrouw en ik correspondeer met Europese en Amerikaanse vrouwen via het internet.
We geven elkaar cadeautjes en we wisselen ideeën uit over naaiwerk. Dit al gedurende twee jaar lang.
Ik heb wel eens geprobeerd om met deze dames te praten over Islam, maar daar ben ik mee gestopt omdat ik bang ben dat ik niet genoeg kennis heb om ze te leiden naar Islam.
Ik ben bang dat ik fouten maak.
Wat adviseert u mij? Moet ik de banden met deze vrouwen verbreken, of moet ik door gaan met mijn missie om deze vrouwen tot de Islam te brengen ondanks de moeilijkheid die ik daar mee heb.
En hoe moet ik beginnen.
Word deze relatie gezien als vriendschap, en wat zijn de regels van de Islam in verband met deze vriendschap?

Antwoord.
Allah zij geprezen.

Ten eerste..

Het is verboden voor een moslim man of vrouw om vriendschap te hebben met een mannelijke of vrouwelijke niet Moslim.
Dit omdat Allah ons verboden heeft om van ongelovige te houden, of ze als goede vrienden te nemen. Allah zegt hierover..


22. Gij zult geen mensen vinden die in Allah en de Laatste Dag geloven, terwijl zij iemand liefhebben die Allah en Zijn boodschapper tegenwerkt, zelfs al waren dezen hun vader of hun kinderen, of hun broeders, of hun verwanten. Dezen zijn degenen, in wier hart Allah geloof heeft ingegrift en die Hij gesterkt heeft met Zijn Geest. En Hij zal hen toelaten in tuinen waardoor rivieren stromen. Daarin zullen zij vertoeven. Allah heeft welbehagen in hen en zij hebben welbehagen in Hem. Zij behoren tot Allah's partij. Voorwaar, Allah's partij zal zegevieren.
[al-Mujaadilah 58:22]



O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
[al-Maa’idah 5:51]


O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien gij ze wilt begrijpen.
[Aal ‘Imraan 3:118]


Ten tweede.

Het is niet verboden voor een moslim om met een niet Moslim te corresponderen en ze cadeautjes te geven als dit als doel heeft om ze naar de islam te roepen en ze de schoonheid in te laten zien van de Islam. Degene die dit doet moet echter genoeg kennis en geloof hebben zodat hij ongelovige naar de Islam kan leiden. Maar zijn geloof moet sterk genoeg zijn om hem beschermen, zodat hij bestand is tegen de misleidende argumenten en duivelse methode van ongelovige. Maar een ieder die niet dit sterke geloof en de kennis heeft moet zich niet wagen aan deze onderneming, omdat hij dan misschien blootgesteld word aan verlokkingen, of hij zal misschien twijfel gaan voelen, en niet kundig genoeg zijn om de leugens van de ongelovige te ontzenuwen. In dat geval zal dat leiden naar het slechte pad en naar verdoemenis.
Mag Allah dit verbieden.


Ten derde
Als deze correspondentie alleen gericht is op het uitwisselen van ideeën van naaiwerk en het ten voordeel van u zelf is, maar zonder dat u een liefdevolle relatie of vriendschap met deze ongelovige aangaat of ze feliciteert met een feestdag, dan doet u niets verkeerd.
De profeet had ook contact met joden. Hij deed zaken met ze.


Het is niet verkeerd om ze cadeaus te geven mits ze niet in staat van oorlog zijn tegen islam en moslims.
Allah zegt.


Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.
[al-Mumtahanah 60:8]


Ten vierde.
U kunt op verschillende manieren mensen naar de Islam roepen.
Zoals....

1...Met een discussie waar we ons moeten focussen op de waarden van de Islam, de waarheid van de tawheed (Het geloven in Allah als de Ene en Enige God) de belangrijkheid van het geloof en de boodschap van Mohammed en leg dan ook de valsheid van andere religies uit en de verdraaiingen en veranderingen van de bijbel.

2....Het geven van boeken en pamfletten welke spreken over de Islam en moedig mensen aan deze lectuur te lezen.

3....Mensen te verwijzen naar islamitische Internet sites en antwoord degene die tegen islam zijn met een goed argument en ga een goede discussie met ze aan.


De gene die mensen naar de Islam roepen moeten echter uitgerust zijn met een goede Islamitische kennis en een sterk geloof zodat ze bestand zijn tegen misleidende argumenten en verleidingen.
Heeft men niet deze eigenschappen dan moet men dit overlaten aan anderen, en Allah vrezen en zich niet blootstellen aan dingen die kunnen leiden naar hun ondergang.
Moslims moeten oppassen dat ze in hun hart geen liefde toelaten voor ongelovigen


Allah weet het beter........

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&d ... 9876&dgn=4
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Oesje :oops: dan zal ik wel geen cadeau krijgen van een moslim :lol:
En Ariel hebt gij al een naaiwerkje gestuurd naar moslima?
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

stropke schreef:Oesje :oops: dan zal ik wel geen cadeau krijgen van een moslim :lol:
En Ariel hebt gij al een naaiwerkje gestuurd naar moslima?
Nee nog niet..Dat komt nog.
Ik zoek nog een leuke Moslima waar ik mee kan corresponderen. :P
Maar die moet dan wel sterk in haar geloof staan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Ik vind het niet gek dat jullie de beeld van islam zoals jullie die nu hebben.

Dit soort rare verklaringen zorgen voor dat gevoel.

geen zin om hier verder op in te gaan. Ik zeg alleen dat met ongelovigen worden mensen die je proberen om te praten om ook ongelovig te worden. Zulke mensen kun je beter niet ter vriend nemen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Affie schreef:Ik vind het niet gek dat jullie de beeld van islam zoals jullie die nu hebben.

Dit soort rare verklaringen zorgen voor dat gevoel.

geen zin om hier verder op in te gaan. Ik zeg alleen dat met ongelovigen worden mensen die je proberen om te praten om ook ongelovig te worden. Zulke mensen kun je beter niet ter vriend nemen.
Ik heb begrepen dat het juist andersom is.
Dat moslims alleen met kafir mogen omgaan wanneer er een kans bestaat dat die kafir tot moslim opgeturnd kan worden.

Ik heb ooit gelezen dat het verboden is voor een molsim om naar een stervende kafir op bezoek te gaan TENZIJ er nog een kansje is dat die kafir als moslim zal sterven.
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie