Liegen in de islam - At-Takeyya

Moderator: M

Dutch

Liegen in de islam - At-Takeyya

Berichtdoor Dutch » Do Jan 30, 2003 1:17 am

Oké, Omar Fathi, hier zijn we dan bij de juiste categorie.

Nu heb ik uit uw laatste post begrepen dat u graag één en ander aan bod wou zien komen op dit forum.
Aarzel niet om zoiets te doen, op de manier die volgens u de meest passende is.

Waarom vergelijkt u ons met AEL? Waar ligt de overeenkomst? :shock: :shock:

Dutch

Dutch

Berichtdoor Dutch » Di Feb 11, 2003 11:06 am

WAT HEBBEN PATRICIA VINCK, DYAB ABOU JAHJAH EN SADDAM HOESSEIN GEMEEN ?

Patricia Vinck houdt haar onschuld en die van haar echtgenoot Nabil Sayadi staande ... Abou Jahjah beweert dat AEL democratisch is ... Saddam Hoessein promoot zichzelf als vredelievende vader van alle Irakezen ... Wat hebben zij gemeen ?
Het islamitische principe van "Al Takeyya", namelijk dat voor een moslim leugen en bedrog toegelaten zijn en soms zelfs aangewezen als het erom gaat zichzelf te beschermen en/of de islam te vrijwaren en te verspreiden. De profeet Mohammed (en Allah mèt hem) verkondigde dat zo en gaf hiertoe het voorbeeld in de Koran en Hadyath (getuigenissen van Mohammed).

Hoe meer we rondom ons kijken, hoe meer tekens er te zien zijn!

A propos, wààr zit Omar Fathi ? Strategische terugtrekken zijn we van hem anders niet gewoon.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Do Feb 13, 2003 11:00 pm

A propos, kleine anecdote : heb Omar Fathi dan maar zélf opgezocht op zijn eigen site, en hem gezegd dat hij volgens mijn bescheiden mening zeer bedreven is in het toepassen van het At Takeyya principe...
Die post werd door hem prompt verwijderd... Daarna volgde een persoonlijke aanval op mezelf, maar géén weerlegging van het principe in kwestie... Hij wist wel degelijk duidelijk waar het over ging.

Dutch

Omar Fathi

Berichtdoor Omar Fathi » Za Feb 15, 2003 2:58 am

wat een smeerlapperij, je komt mij op mijn forum betichten van leugens zonder daarbij ook maar enige gegronde argumenten aan te halen, u bent blijkbaar goed in het beschuldigen van mensen... ik heb net nog eens de doelstellingen gelezen en ik ben blij dat ik uw schandelijke uitlatingen op m'n forum heb laten staan, als voorbeeld voor wat ik pure hypocrisie noem... u pretendeert een 'correcte' visie te hanteren door de islam te omschrijven als ziekte en moslims als zieken... met alle respect voor uw bedenkelijke intellectuele integriteit maar zoiets heeft niets met discussiëren te maken en kan men evengoed plaatsen binnen het kader van extreem rechts. U neemt graag een loopje met de waarheid en als het erop aan komt verbergt u zichzelf achter betekenissen en betekenaars..., zoveel is al duidelijk

Dutch

Berichtdoor Dutch » Zo Feb 16, 2003 1:13 am

Beste Omar Fathi,

Mij van extreem-rechts gedachtengoed verdenken is gewoon belachelijk. Wie mijn omgeving en levensloop kent weet wel beter.
Waarom toch wordt anti-islam zijn steeds uitgelegd als racisme? Elk greintje racisme is mij persoonlijk vreemd, bij mij heeft het VB bvb. geen enkele sympathie. Ik wijs hen volledig af, net zoals ik islam, met alle afwijzing en bestraffing van ex-moslims en "ongelovigen", afwijs. De enen zijn even extreem als de anderen.
Wat heeft godsdienst trouwens met rassen te maken? Dit zinloos amalgaam heb ik al verschillende keren ontmoet.

Dat ik islam als een ziekte beschouw, is zeker waar. Hoe kan een religie anders iemands laatste greintje gezond verstand wegnemen? Of vind u een vrouw, die fier uitroept een moslima te zijn, maar in haar eigen land niet eens een auto mag besturen op basis van dezelfde godsdienst, gezond van geest? Ze is toch op zijn minst gefnuikt in haar persoonsontwikkeling zou ik zo zeggen.

Mij dunkt dat u nogal licht gaat over de conditie van miljoenen mensen, die vastzitten in het middeleeuwse moeras van de islam, zonder enige hoop er ooit uit te geraken! En of die conditie nu berust op een foute interpretatie van de islam volgens u of niet, feit is dat ze door islam wordt in stand gehouden. Door die miserie te minimaliseren begaat men feitelijk een misdaad tegen de mensheid als het erop aankomt. Het is een boutweg negeren van menselijk leed.
Misschien komt dit wel doordat u tot de happy few behoort die de kans kregen op persoonlijke ontwikkeling en studie, maar dit maakt uw houding enkel maar beschamender, daarom sprak ik van At Takeyya. U weet beter, u heeft alles in handen om eerlijk te zijn, maar toch gaat u verder met het verdedigen van de islam (met humanisme als dekmatel wellicht) ondanks alles. Wellicht heeft u nooit écht in een moslimland geleefd, maar dat is geen reden om het leed en de onwetendheid van de moslims die minder geluk hadden te negeren.

Nog iets Omar Fathi, ik haat niets of niemand, ik zie alleen de waarheid en verkondig ze ook, of u dat nu wil of niet.

U vindt dat ik de bal volledig missla, wel bewijs het me dan aan de hand van Koran en Hadyath, ik vraag enkel om duidelijker te begrijpen, zelfs als ik het mis zou hebben. Zo integer ben ik.

Dutch

Omar Fathi

Berichtdoor Omar Fathi » Zo Feb 16, 2003 5:09 am

Mij van extreem-rechts gedachtengoed verdenken is gewoon belachelijk. Wie mijn omgeving en levensloop kent weet wel beter.

Het is evenzeer belachelijk mij te verdenken van wat u mij verdenkt... en ga nu niet doen alsof je neus bloedt.

Dat ik islam als een ziekte beschouw, is zeker waar.

dit heeft niets te maken met kritiek... u mag denken wat u wil, maar verpak uw haat niet in met een wetenschappelijke 'touch'.

Mij dunkt dat u nogal licht gaat over de conditie van miljoenen mensen, die vastzitten in het middeleeuwse moeras van de islam, zonder enige hoop er ooit uit te geraken!

ik denk dat deze uitspraak vooral op u van toepassing is, ik doe nog tenminste de moeite om diepgaander te denken dan te spreken in termen van disease....

Misschien komt dit wel doordat u tot de happy few behoort die de kans kregen op persoonlijke ontwikkeling en studie, maar dit maakt uw houding enkel maar beschamender, daarom sprak ik van At Takeyya. U weet beter, u heeft alles in handen om eerlijk te zijn, maar toch gaat u verder met het verdedigen van de islam (met humanisme als dekmatel wellicht) ondanks alles.

ik verdedig niet de islam, verre van... maar ik sluit me niet aan bij een fascistisch gedachten-goed.

Nog iets Omar Fathi, ik haat niets of niemand, ik zie alleen de waarheid en verkondig ze ook, of u dat nu wil of niet.

u bent nochthans datgene waar u mij -weliswaar op laffe wijze- van beschuldigd... van zodra iemand uw mening niet deelt, en in dit geval daar voldoende argumenten bij aanhaalt dan is die persoon voor u à priori verdacht... mooi uitgangspunt van faithfreedom...

ps... leer wat arabisch voor u hier onzin verkondigt...

Dutch

Berichtdoor Dutch » Zo Feb 16, 2003 12:39 pm

Beste Omar Fathi,

Uw antwoord kwam mij nogal zwakjes over en evenmin to the point.
Het was gewoon een serie aanvallen op mijn persoon. Geeft niet hoor, dat is misschien de enige argumentatie die u ter beschikking heeft.
Waarom geen degelijk onderbouwd antwoord (u heeft daartoe meer dan ikzelf de vereiste kennis) op mijn vraag :

U vindt dat ik de bal volledig missla, wel bewijs het me dan aan de hand van Koran en Hadyath, ik vraag enkel om duidelijker te begrijpen, zelfs als ik het mis zou hebben. Zo integer ben ik.

Als ik dan toch zo erg in de fout ga, dan moet dat toch aantoonbaar zijn?

Nog iets, ik ga het uittentreure herhalen, FFI noch ikzelf zijn fascistisch!

Als islam geen ziekte is, wat is het volgens u dan wèl? Ben altijd bereid mijn inzichten bij te schaven.

Dutch

torvicx

Berichtdoor torvicx » Wo Feb 19, 2003 10:09 pm

Nou ik ben dus zelf een ex-moslim maar wil wel een genuanceerd beeld behouden over de koran al kijk ik neer op al wat islamitisch is.
Als godsdienst beschouw ik de islam niet ziek, volgens mij hebben de moslims niet genoeg zuurstof gekregen en zijn ze daardoor verkrampt geraakt in hun overtuiging. Mijn verstand zegt me dat je een boek uit de 8 ste eeuw niet naar behoren kunnen wegen met "moderne" maatstaven. Er is in de ontwikkeling van de islam een "drama" gebeurd waardoor het op een zeker moment niet haar potentie heeft kunnen verwezenlijken. Het judaisme monde uit in het christendom, islam is nog zwanger......
Maar omdat de islam het gevoel heeft verkracht te zijn geweest (kruistochten, kolonialisme, ......) wil het het kind niet ter wereld brengen.
Ik geloof daarom dat de weeën verschrikkelijk zullen zijn maar.....het kind zal er komen .......
voor wie een hamer in zijn hoofd heeft is alles een spijker ........

babbel

Berichtdoor babbel » Di Mar 11, 2003 5:01 pm

De mensen die de islam belijden, nemen automatische een Arabische manier van denken over, daar de meeste islamieten er vanuit gaan, dat Arabisch de enige taal is waarin men de Qur'an zou kunnen begrijpen.
Echter samen met de taal pikt men meteen een hoop Arabische en aanverwante cultuurelementen op.

Één daarvan is, alle kritiek terzijde leggen, en degene die de kritiek geeft in diskrediet brengen. Liegen over de werkelijke situatie stand van zaken binnen de islam, is voor hun hetzelfde als Mohamed en zijn interpretatie van het oude jodendom toegesneden op de Arabieren, te beschermen.

Als ik kijk naar de situatie van de meeste islamitische landen is economische ontwikkeling daar nauwelijks mogelijk. Wetenschap ontwikkelt zich ook nauwelijks.
WAT zegt de islamiet meteen, .... "DAT is de schuld van het vroegere kolonialisme ..... DAT is de schuld van het westen dat de moslims 'eronder' wil houden".
Kijken naar de eigen repressieve interpretatie van de islam in die landen als oorzaak is er echter NIET bij. Dat is haast blasfemisch.

Kijk naar de achterstandswijken, waar de meeste islamieten leven, ook dat is diep tries. Het is duidelijk een sociaal economische beleidsfout van onze regering, maar eveneens van al die ouders die hun kinderen weinig kanssen meegeven, en van die imams die ouders 'verbieden' hun kinderen te laten verwesteren, terwijl dat de enige mogelijkheid is om succesvol te zijn in deze kapitalistische wereld.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Mar 26, 2003 1:40 pm

Ben het volledig met je eens Babbel.

Islam staat integratie in de weg, om nog maar niet van assimilatie te spreken. Islam wordt niet geïntegreerd, maar heeft als intrinsiek doel zélf te assimileren en culturen op te slokken. Kijken we laar naar het trieste voorbeeld van Pakistan. Vele Pakistani's dichten zichzelf trouwens Arabische voorouders toe om te benadrukken dat ze échte moslims zijn...

Dutch

Terug naar “Commentaar van Lezers”