Vreedzaam beeindigen van de multiculturele maatschappij

Moderator: M

Plaats reactie
Freethinker 69
Berichten: 2
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 3:59 pm

Vreedzaam beeindigen van de multiculturele maatschappij

Bericht door Freethinker 69 »

Het lijkt maar niet te lukken tussen de ideologie van het westen gebaseerd op tolerantie en verdraagzaamheid vanuit het christendom en het humanisme en de islam een ideologie gebaseerd op totale onderwerping.
Welk nut heeft het nog om de krampachtige pogingen uit verleden te bestendigen, terwijl in beide kampen de wrevel dag na dag toe neemt.
Je moet al behoorlijk naïef zijn om niet in te zien dat we stevig op weg zijn naar een nieuw grootschalig conflict tussen twee onverenigbare culturen op Europees grondgebied.
Een bevolkingsruil lijkt me dus een aangewezen oplossing, moslims die het moeilijk hebben in het decadente westen met zijn beschamende vrijheden in ruil voor kristenen en niet-gelovigen die nu gebukt gaan onder het strakke keurslijf van de islamitische wereld.
Een duidelijke win-win situatie voor beide partijen waardoor we massaal bloedvergieten kunnen vermijden.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Vreedzaam beeindigen van de multiculturele maatschappij

Bericht door stropke »

Freethinker 69 schreef:Het lijkt maar niet te lukken tussen de ideologie van het westen gebaseerd op tolerantie en verdraagzaamheid vanuit het christendom en het humanisme en de islam een ideologie gebaseerd op totale onderwerping.
Welk nut heeft het nog om de krampachtige pogingen uit verleden te bestendigen, terwijl in beide kampen de wrevel dag na dag toe neemt.
Je moet al behoorlijk naïef zijn om niet in te zien dat we stevig op weg zijn naar een nieuw grootschalig conflict tussen twee onverenigbare culturen op Europees grondgebied.
Een bevolkingsruil lijkt me dus een aangewezen oplossing, moslims die het moeilijk hebben in het decadente westen met zijn beschamende vrijheden in ruil voor kristenen en niet-gelovigen die nu gebukt gaan onder het strakke keurslijf van de islamitische wereld.
Een duidelijke win-win situatie voor beide partijen waardoor we massaal bloedvergieten kunnen vermijden.
Tja da lijkt me de meest voor de hand liggende oplossing en Freethinker heeft er goed over gedacht en concreet verwoord. Hopelijk gaan de heren in de kabinetten van onze vrije wereld dat ook eens zien, of is zo een simpele conclusie moeilijk tevatten voor die hoge bollen? :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Ik zou het nog even wat tijd geven. De meeste Moslims zijn helemaal niet zo Islamitisch hier. Trouwens, als je Christenen zou moeten beoordelen op de rotzooi die er in de Bijbel staat, dan zou je ze uitwijzen naar een ver land.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
der kreuzritter
Berichten: 26
Lid geworden op: do feb 02, 2006 4:00 pm

Bericht door der kreuzritter »

klikt aardig freethinker, maar wat jij wil is polarisatie.
een dergelijke scheiding loop vroeg of laat uit op WOIII....

wat ik eerder schreef, en daar komen we niet onder uit.... de islam afspiegelen aan onze grondwet, en de rascistische en fascistoide islamitische uebermentheorie er uit halen...en een verbod op die smerige kinderpielensnijerij

mogelijk ontwikkelt er zich hiet dan een islam-renaissance.
nu is het een debiele bende, die niet kan rationaliseren of relativeren....

als duizend jaar oude boedhabeelden opgeblazen worden of vliegtuigen zich boren in het WTC staan de baardapen tot in nederland te springen en te juichen, en bij zulke onnozele kartoentjes van de proleet slaan ze op tilt...
beschaving kenmerkt zich door wederzijdse tolerantie en respect. en dat geldt zeker voor religies, die pretenderen de enige ware te zijn.
Freethinker 69
Berichten: 2
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 3:59 pm

Bericht door Freethinker 69 »

der kreuzritter schreef:klikt aardig freethinker, maar wat jij wil is polarisatie.
een dergelijke scheiding loop vroeg of laat uit op WOIII....

wat ik eerder schreef, en daar komen we niet onder uit.... de islam afspiegelen aan onze grondwet, en de rascistische en fascistoide islamitische uebermentheorie er uit halen...en een verbod op die smerige kinderpielensnijerij

mogelijk ontwikkelt er zich hiet dan een islam-renaissance.
nu is het een debiele bende, die niet kan rationaliseren of relativeren....

als duizend jaar oude boedhabeelden opgeblazen worden of vliegtuigen zich boren in het WTC staan de baardapen tot in nederland te springen en te juichen, en bij zulke onnozele kartoentjes van de proleet slaan ze op tilt...
Het is niet zo dat ze voor mij allemaal weg moeten hoor!
Ik stel gewoon vast dat er hier moslims leven die absoluut zich niet kunnen vinden in onze vrijheden en langs de andere kant heb je in heel wat islamitische landen mensen die echt lijden onder het bewind ginder.
Neem nu bv dat meisje in Iran dat men wil stenigen, waarom zou je zo iemand geen plaats aanbieden in onze samenleving.
Verder ben ik ook van mening dat je keiharde integratiemaatregelen mag treffen, iemand die pleit voor het invoeren van de sjaria hoort niet thuis in onze samenleving.
Ik wil eens zien hoe zij zich gaan handhaven in bv. Teheran.
Het kan niet zijn dat men onze vrijheden gaat misbruiken om net om die verworven heden onder druk gaan te zetten.
Het risico op polarisatie heb je nu ook, hoe groter de groep moslim hoe meer deze polarisatie zal toenemen.
Laat je deze groep groeien zonder dat ze een revolutie in hun gedachte patroon doormaken dan stevenen we af op conflict op eigen bodem.
Het recht om niet te geloven en om te wijzigen van geloofsovertuiging is voor mij essentieel, de gemiddelde moslim kan dit niet aanvaarden.
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Om de een of andere reden lijken mensen steeds weer te vergeten dat de koran het woord van God zelf is, daar kom je niet aan.

Vraag het aan de zogenaamd meest gematigden en ze zullen je uit de dromen helpen. Wat er in de koran staat is volgens hen gewoon prima in orde en zij die de hadith volgen vinden dat ook van de hadiths.

Geen enkele van zichzelf overtuigde moslim accepteert een revisie van de koran. Ze vinden simpelweg dat er niets aan de hand is.

De "beste" moslims zijn zij die de teksten niet ten uitvoering brengen, maar desondanks zullen de misstanden blijven zolang de tekst heilig verklaard is.

Er zijn drie mogelijkheden:

1) De teksten en de Islam in het algemeen worden keihard op de korrel genomen en moslims accepteren het, verlaten de Islam of verlaten het land.

2) Het zelfde als 1, maar nu verklaren moslims de oorlog aan het desbetreffende land.

3) De Islam wordt 'heilig' verklaard. Geen kritiek, en uiteindelijk worden de samenlevingen gedhimmificeerd. De eis om "respect" is nu al stevig, die zal alleen maar groter worden als de weerbaarheid niet wordt vergroot.

Herziening van de inhoud kun je in ieder geval zonder oorlogsverklaring vergeten. Dus ik zou zeggen, welkom in de realiteit.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Nestor
Berichten: 36
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 9:21 pm

Bericht door Nestor »

Volgens mij zit de Islam momenteel in een eindeloos verdeeld straatje. De éénheid is weg, iedere geestelijke leider geeft zijn eigen interpretatie aan de teksten en heeft zijn eigen volgelingen. Intern zijn ze zo enorm verdeeld dat ze zelf door het bos de bomen niet meer zien. Het is alleen wachten op een sterke figuur om hier orde op zaken te stellen en een echte eenheid teweeg te brengen. Het grote probleem is dat er geen centraal gezag is.
Waar vroeger de bakermat van wetenschap lag is nu alleen maar chaos en er wordt totaal niets meer voortgebracht. Vroeg of laat zullen ze het begrijpen en terug tot verstand komen. De Christenen zijn die periode ook doorgekomen, maar het heeft wel enkele honderden jaren geduurd. Laat ons hopen dat de Moslims zovel tijd niet gaan nodig hebben om dit voorbeeld te volgen. ZZe moeten toch kunnen inzien dat dit gaat uitdraaien op een regelrechte oorlog, en daar is totaal niemand mee gebaat.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

:roll: :roll: Ziet ge, ik zat nog eens te denken.
Wel, met al dat gedoe mbt Verdonk en Hirsi Ali heeft Freethinker69 met zijn stelling nog de beste oplossing.
Wij willen de islam niet, dus de moslims die hier niet willen aanpassen, hup vertrekken, en de gevangen uit die moslimlanden, die vrijheid willen binnen 48 u een paspoort, getekend Rita.
Tis niet omda we olie kopen daar dat we hun profeet en afgod er ook bij moeten. Ik koop ook bij de bakker, maar daarom moet ik toch wat die man zijn religie is er nie bij te nemen.
Het zou wa moois zijn dat hij zou zeggen: als ge bij mij koopt dan ook geloven wat ik geloof. :!:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Op www.politics.be onder topic Vreemdelingbeleid... staat een onderwerp"rascisme of wanhoop"
Daarin verwoord de schrijver een dezelfde gedachten gang.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Bedankt Strop. Ik zie dat je het onderwerp gevonden hebt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

der kreuzritter schreef:klikt aardig freethinker, maar wat jij wil is polarisatie.
een dergelijke scheiding loop vroeg of laat uit op WOIII....
En de huidige situatie laten bestaan doet dat niet volgens jou ?
der kreuzritter schreef:wat ik eerder schreef, en daar komen we niet onder uit.... de islam afspiegelen aan onze grondwet, en de rascistische en fascistoide islamitische uebermentheorie er uit halen...en een verbod op die smerige kinderpielensnijerij

mogelijk ontwikkelt er zich hiet dan een islam-renaissance.
nu is het een debiele bende, die niet kan rationaliseren of relativeren....

als duizend jaar oude boedhabeelden opgeblazen worden of vliegtuigen zich boren in het WTC staan de baardapen tot in nederland te springen en te juichen, en bij zulke onnozele kartoentjes van de proleet slaan ze op tilt...
Met andere woorden :

ze verhuizen -> oorlog
ze laten blijven -> oorlog

Als je de islamitische wereld isoleert, dan stort die vanzelf in. En eenmaal dat er iets als gecontroleerde nucleaire fusie bestaat gebeurd dat toch vanzelf.

Probleem is ook dat je niet snapt wat het probleem is met "mensen die tegen onze vrijheden zijn". Zij willen wel ZELF van die vrijheden profiteren, maar ze afpakken van anderen. Zij zijn geen morele "ik werk voor mijn geld" mensen. Weggaan zullen ze niet doen, tenzij de economie hier instort. Dan lopen ze bij bosjes weg. Maar dat willen wij ook niet.

De waarheid is even simpel als banaal : de welvaartsstaat moet (en zal) eraan. Als we hem nu neerhalen vrijwillig dan is er veel kans dat we overleven, maar uiteraard gaat dat niet zonder slag of stoot gaan.

Maar het staat niet in vergelijking met de ramp die er zal gebeuren, voor iedereen, als de welvaartsstaat ten onder gaat wegens geldgebrek. Dit is de noodzakelijke uitkomst van meer moslims toelaten, en zal dus gebeuren als we niets doen.
Laatst gewijzigd door tomc op wo sep 26, 2007 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Ariel schreef:Bedankt Strop. Ik zie dat je het onderwerp gevonden hebt.
:D Jip idd maar nie via knip\plak maar analoog met veel scrollen.
Alle paginas afgezocht en stond bij pagina 11. :oops:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Nestor schreef:Volgens mij zit de Islam momenteel in een eindeloos verdeeld straatje. De éénheid is weg, iedere geestelijke leider geeft zijn eigen interpretatie aan de teksten en heeft zijn eigen volgelingen. Intern zijn ze zo enorm verdeeld dat ze zelf door het bos de bomen niet meer zien. Het is alleen wachten op een sterke figuur om hier orde op zaken te stellen en een echte eenheid teweeg te brengen. Het grote probleem is dat er geen centraal gezag is.
Waar vroeger de bakermat van wetenschap lag is nu alleen maar chaos en er wordt totaal niets meer voortgebracht. Vroeg of laat zullen ze het begrijpen en terug tot verstand komen. De Christenen zijn die periode ook doorgekomen, maar het heeft wel enkele honderden jaren geduurd. Laat ons hopen dat de Moslims zovel tijd niet gaan nodig hebben om dit voorbeeld te volgen. ZZe moeten toch kunnen inzien dat dit gaat uitdraaien op een regelrechte oorlog, en daar is totaal niemand mee gebaat.
Oorlog is het doel van de islam. Oorlog, met veroveringen, en verdelen van plunder. Waar concreet denk je dat hoofdstuk 9 van de koran op slaat ?

Enkel ... er is bij lange na niet genoeg plunder om zelfs maar 1/10 van ons huidig welvaartsniveau te behouden. Oops. Zie Iran.

Oorlog is onvermijdelijk, en we zijn reeds jaren in oorlog met de moslims. Reeds duizenden jaren zelfs.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Brue Bawer (terwijl Europa sliep) neemt aan dat Europa op zijn best straks een soor Libanon wordt.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Volgens mij zit de Islam momenteel in een eindeloos verdeeld straatje. De éénheid is weg, iedere geestelijke leider geeft zijn eigen interpretatie aan de teksten en heeft zijn eigen volgelingen. Intern zijn ze zo enorm verdeeld dat ze zelf door het bos de bomen niet meer zien.
Dit is niet enkel momenteel, altijd al zo geweest in Islam.
Het is alleen wachten op een sterke figuur om hier orde op zaken te stellen en een echte eenheid teweeg te brengen. Het grote probleem is dat er geen centraal gezag is.
Welke eenheid hebben de Kaliefs vroeger gebracht? Eenheid tegen de ongelovigen, onderling is er noooit iets geweest dat op eenheid leek.
Islamfilosofen en geestelijken hebben de andere strekkingen steeds ongelovig verklaard. ALs er voordeel bij te halen viel rolden de hoofden.
Oorlog is onvermijdelijk, en we zijn reeds jaren in oorlog met de moslims. Reeds duizenden jaren zelfs.
1400 j duurt de oorlog van Islam tegen ons.
Een oorlog die wij liever niet zouden zien. En dit hebben we nooit gedaan. Het feit dat het 400j duurde eer er onder vorm van de kruistochten, gerechtigde reactie kwam tegen het Islamitisch imperialisme bewijst dit.

Oorlog kent vele fasen, niet elke is een gewapend treffen. Hoogstwaarschijnlijk is een in de korte toekomst nieuw gewapend treffen onvermijdbaar.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

Iznogoodh schreef:Ik zou het nog even wat tijd geven. De meeste Moslims zijn helemaal niet zo Islamitisch hier. Trouwens, als je Christenen zou moeten beoordelen op de rotzooi die er in de Bijbel staat, dan zou je ze uitwijzen naar een ver land.

Iznogoodh
Nee klopt ik denk dat ongeveer de helft van de moslims hier feitelijk al geen moslim meer is. Maar de schrijver van d etopic zegt ook: '

"Moslims die het moeilijk hebben in het decadente westen..."

De andere helft kan dan kiezen voor vertrek.

Bovendien gaat het niet om het "beoordelen op een heilig boek" maar om het "beoordelen op de rol van dat heilige boek in de samenleving".
En op dit laatste punt is er een groot verschil tussen:

Bijbel: erkent scheiding van kerk en staat, zowel filosofische als pragmatisch
Koran: scheiding van kerk en staat is een volledig onbekend begrip, heeft geen betekenis in de leer en zal om die reden nooit door moslims erkend worden, want het staat niet in de koran.

De symmetrie die jij hanteert om bijbel en koran te vergelijken, is dus niet aanwezig en maakt het argument ongeldig.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

[quote"Nestor"]
Volgens mij zit de Islam momenteel in een eindeloos verdeeld straatje. De éénheid is weg, iedere geestelijke leider geeft zijn eigen interpretatie aan de teksten en heeft zijn eigen volgelingen. Intern zijn ze zo enorm verdeeld dat ze zelf door het bos de bomen niet meer zien.


Dat is niet alleen 'momenteel' zo, dat begon al tussen de Rashidun en Ali, en heeft zich voortgezet in de strijd tussen de families van Omaya en Abbas. De eenheid is niet weg, ze heeft nooit bestaan.
Het is alleen wachten op een sterke figuur om hier orde op zaken te stellen en een echte eenheid teweeg te brengen. Het grote probleem is dat er geen centraal gezag is.
Nee, want er zijn perioden geweest met sterk centraal gezag, maar de filosofische-cognitieve problemen bleven bestaan. Waar in Europe verdeeldheid de intellectuele vaardigheden scherpte, bleef die in de moslim wereld achter zowel in tijden van verdeeldheid als in tijden van eenheid, omdat men de verkeerde filosofie hanteerde.
Waar vroeger de bakermat van wetenschap lag is nu alleen maar chaos en er wordt totaal niets meer voortgebracht
.

Bakermat? Alles werd ontleend aan grieken, indiers en chinezen. Na ongeveer het jaar 1000 stopte zelfs het bewerken en becommentarieren van wat er op dat moment was.

Vroeg of laat zullen ze het begrijpen en terug tot verstand komen. De Christenen zijn die periode ook doorgekomen
,

Maar de feiten van de geschiedenis wijzen toch juist op het tegendeel?
maar het heeft wel enkele honderden jaren geduurd.
Rond 1250 was de intellectuele omslag in het denken in het westen al bereikt. Naar welke 'enkele honderden jaren' verwijs je hier?

Laat ons hopen dat de Moslims zovel tijd niet gaan nodig hebben om dit voorbeeld te volgen.
Je laat je leiden door optimisme, niet door waarneming van feiten.
ZZe moeten toch kunnen inzien dat dit gaat uitdraaien op een regelrechte oorlog, en daar is totaal niemand mee gebaat.
[/quote]

OOk hier laat je je leiden door een westers denkraam. Voor een moslim is hetl leven slechts een voorbereiding op het hiernamaals, oorlog is dus onbelangrijk.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Debatteren met anderhalf jaar oude postings heeft niet zoveel zin..
RTFM
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

naar boven schreef:Debatteren met anderhalf jaar oude postings heeft niet zoveel zin..

De ideeen waar de postings voor staan zijn nog altijd springlevend.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Navane schreef:
naar boven schreef:Debatteren met anderhalf jaar oude postings heeft niet zoveel zin..
De ideeen waar de postings voor staan zijn nog altijd springlevend.
Welnee.
Er zijn toch wel een aantal inzichten bijgekomen, resp. helder geworden.
De taktiek van de islam werd in de postings van anderhalf jaar geleden duidelijk nog niet doorzien.
Ook de kwalijke rol van onze overheden en de christenen is inmiddels aan het licht gekomen.
We weten nu wèl wie een oplossing in de weg staan.

De inhoud van die postings was toen actueel en getuigde misschien zelfs van visie, maar is nu achterhaald.
RTFM
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Navane schreef:
naar boven schreef:Debatteren met anderhalf jaar oude postings heeft niet zoveel zin..

De ideeen waar de postings voor staan zijn nog altijd springlevend.
:wink: Idd en ik heb ondertussen leren link leggen i.p.v kopie te plakken.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=95403
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Plaats reactie