leiding nederlandse moslims zwijgt

Moderator: M

Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Affie schreef:Wat zegt de Koran over het beledigen van personen en andermans goden en heiligdommen?
allemaal leuk en aardig dat er iets in een boekje staat dat koran heet...maar....wat hebben kafir daarmee te maken?
Dat is een boekje voor moslims...niet-moslims hebben daar geen enkele boodschap aan.
Ik word een beetje moet van moslims die met koranteksten komen aanzetten waar geen hond een boodschap aan heeft...wat kan mij dat schelen wat er staat.
Toch?
Amorele atheistische nitwit
oppertovenaar
Berichten: 97
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 2:18 am

Bericht door oppertovenaar »

Het boekje is een schuilplek. De redenatie is dat door het citeren van passages uit het boekje er alleen nog maar kan worden getwist over de waarheid van het boekje. Het boekje is natuurlijk onfeilbaar en dus moet de citeerder wel gelijk hebben.

Fundamentalistische ideologie, fascinerend maar levensgevaarlijk in het wild.
Atheisme is een religie zoals het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Monique schreef:
Affie schreef:Wat zegt de Koran over het beledigen van personen en andermans goden en heiligdommen?
allemaal leuk en aardig dat er iets in een boekje staat dat koran heet...maar....wat hebben kafir daarmee te maken?
Dat is een boekje voor moslims...niet-moslims hebben daar geen enkele boodschap aan.
Ik word een beetje moet van moslims die met koranteksten komen aanzetten waar geen hond een boodschap aan heeft...wat kan mij dat schelen wat er staat.
Toch?
Er staat in dat Christenen vervloekt zijn omdat ze denken dat Jezus God is. Of dat homo's verwerpelijke mensen zijn. Of dat mannen hun vrouw mogen slaan.

Moslims moeten dus niet zeuren als de zogenaamde schrijver van de Koran van tijd tot tijd ook eens belachelijk wordt gemaakt door beschaafde mensen die hem een idioot vinden.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Monique schreef:allemaal leuk en aardig dat er iets in een boekje staat dat koran heet...maar....wat hebben kafir daarmee te maken?
Dat is een boekje voor moslims...niet-moslims hebben daar geen enkele boodschap aan.
De Koran is de Basis van alle wetten... Westers/Oosters/Noorden/Zuiden/Garmaans/Romeins/Chinees/Turks/Joods/Christen/Moslim enz. enz.

Om een voorbeeld te geven over godslastering (lees belediging) Is in de Koran verboden (voor Moslims). Als we de Nederlandse wet zouden bekijken, jouw boek van inspiratie, zien we in art 147 en 147a in het Wetboek van Strafrecht verbod op godslasering.

En als we kijken naar Europees verdrag voor rechten van de mens lezen we over beperkingen van vrijheid van meningsuiting opgenomen in lid 2 van art 10:

1.Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting.

2.Daar de uitoefening van deze vrijheden plichten en verantwoordelijkheden met zich brengt, kan zij worden onderworpen aan bepaalde formaliteiten, voorwaarden, beperkingen of sancties, die bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de nationale veiligheid,territoriale integriteit of openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen.

Misschien weet jij het niet maar ik weet dat Denemarken verplicht is aan de regels van Europese unie (die staan immers boven de Deense regels. Gebaseerd op Europees regels had Denemarken (via de rechter) de cartoons verboden en de cartonisten gestraft. Omdat de persvrijheid hier duidelijk in strijd is met openbare veiligheid (om als voorbeeld te nemen) en met de goede zeden en de rechten van anderen (deze laatste is een discussie punt).

Als de Koran jou niets zegt! Zegt de wet en de verdragen jou wat? De meeste regels en wetten vinden we terug in de Koran...

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

De Koran is de Basis van alle wetten... Westers/Oosters/Noorden/Zuiden/Garmaans/Romeins/Chinees/Turks/Joods/Christen/Moslim enz. enz.

Aha, de koran bestond dus al in de chinese cultuur (zo'n 5000 vc - 5600 vm,) bij de romeinen (400 vc - 1000 vm) ....
Onze wetgeving (zelfs die van turkije) is dus gebaseerd op de koran, Universele rechten van de mens zijn er gekomen op basis van de koran.
Zie, nu besef ik het ... ik ben ook een moslim net als al die anderen hier .... :lol: :evil: :twisted:
Komaan broeders en zusters, er allemaal tegenaan blijven gaan ..; er zitten hier een paar kwieten (Maroc, Batlle, ...) die ons geloof verkeerd voorstellen !!!! Voor de ware islam !!!!! :roll:
Laatst gewijzigd door sprot op zo nov 26, 2006 2:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
der kreuzritter
Berichten: 26
Lid geworden op: do feb 02, 2006 4:00 pm

Bericht door der kreuzritter »

bericht voor MAROC_21

Ik vind het tegengas geven van maroc_21 niet verkeerd.
het is een blijf een 'batlle of words', en dat is goeD..
maar....
hij negeert teveel vragen die gesteld worden en praat er dan omheen.
da's niet integer.

dus, my dear marrokje, waar blijft je antwoord op mijn vraag, waarom in geen enkel moslimland, de mensenrechten worden gerespecteerd, vrouwen gelijke rechten hebben, en met tolerant omgaat met andersdenkenden, ongelovigen en sexueel andergerichten ???

als de koran voor ieder liefde predikt, waarom lees ik dat dan nergens in de koran... wel dat allah, de bloeddorstige, mijn velletje af wil trekken als het verbrand is in de hel, zodat ik maar pijn blijf lijden...

----------------
vers 4:56. Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs. ..................(ja, een een bloedorstige sadist...)
------------------
beschaving kenmerkt zich door wederzijdse tolerantie en respect. en dat geldt zeker voor religies, die pretenderen de enige ware te zijn.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Met de perfecte koran zou toch al lang de perfecte staat, de perfecte samenleving gecreëerd moeten zijn ...; En de maatschappijen die het dichtst bij de fundamenten vande koran staan: Saoudi-Arabie, Afghanistan (onder de Taliban) lijken mij toch niet zo perfect ... of het zou dat moeten zijn dat Maroc en Batlle onder de islamitische heilstaat zien :twisted:
Ge kunt natuurlijk stellen dat het christendom, ...en andere godsdiensten , communisme, ..ook nog niet tot een perfecte samenleving hebben geleid ....
dat is juist .... maar die zijn maar een 'tussengodsdiensten' ....of menselijke brouwsels, .. de meest perfecte godsdienst moest daar toch al lang in geslaagd zijn ....
Of zal het in drie fasen zijn: nu, straks en nooit .... ??? :lol:
Afbeelding
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:
Monique schreef:allemaal leuk en aardig dat er iets in een boekje staat dat koran heet...maar....wat hebben kafir daarmee te maken?
Dat is een boekje voor moslims...niet-moslims hebben daar geen enkele boodschap aan.
De Koran is de Basis van alle wetten... Westers/Oosters/Noorden/Zuiden/Garmaans/Romeins/Chinees/Turks/Joods/Christen/Moslim enz. enz.
Oh? Er bestaan pas wetten sinds het schrijven van de koran?
Om een voorbeeld te geven over godslastering (lees belediging) Is in de Koran verboden (voor Moslims). Als we de Nederlandse wet zouden bekijken, jouw boek van inspiratie, zien we in art 147 en 147a in het Wetboek van Strafrecht verbod op godslasering.
Alleen is die al lang niet meer gebruikt. Er zijn niet zo veel gelovigen meer. Trouwens...wanneer er een wet is op "godslastering" moet er ook een wet zijn tegen "kafirlastering"...toch? Eerlijk is eerlijk. Dan kunnen er hele bladzijden uit de koran en de bijbel geschrapt worden.. 8)
En als we kijken naar Europees verdrag voor rechten van de mens lezen we over beperkingen van vrijheid van meningsuiting opgenomen in lid 2 van art 10:
Aangezien de islamitische wereld deze rechten van de mens niet erkennen (ze hebben hun eigen "rechten van de mens") kunnen we dit overslaan.
Misschien weet jij het niet maar ik weet dat Denemarken verplicht is aan de regels van Europese unie (die staan immers boven de Deense regels. Gebaseerd op Europees regels had Denemarken (via de rechter) de cartoons verboden en de cartonisten gestraft. Omdat de persvrijheid hier duidelijk in strijd is met openbare veiligheid (om als voorbeeld te nemen) en met de goede zeden en de rechten van anderen (deze laatste is een discussie punt).
Zover ik weet bemoeit de EU zich niet met binnenlandse aangelegenheden en al helemaal niet met een mening.
Als de Koran jou niets zegt! Zegt de wet en de verdragen jou wat? De meeste regels en wetten vinden we terug in de Koran...

mvg,
De koran heeft ze inderdaad mooi nageaapt van de bijbel (die was er volgens mij toch echt VOOR de koran)....echter...ik heb NIETS te maken met welke "goddelijke" wet of boodschap dan ook.
SNAP dat nou toch eens.
Amorele atheistische nitwit
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

De Koran is de Basis van alle wetten... Westers/Oosters/Noorden/Zuiden/Garmaans/Romeins/Chinees/Turks/Joods/Christen/Moslim enz. enz. [quote Maroc]

8) Zo bij mij in elk geval niet, als ge dat maar goed weet. Ik heb het lak aan de koranwetten.
Ik vertik het mij te onderwerpen aan de koran wetten en mijn wetten waren er al voor de koran er was. Mijn wetten zijn gebouwd op Gods Woord de bijbel en de daarvan afgeleide wetten en rechtstelsel in onze vrije westerse wereld.
De koran is NIET Gods woord, maar het leugen producht van een valse engel Gabriel en Mohammed.
Hier mee moet ge het maar doen Maroc; take it or leave it.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
oppertovenaar
Berichten: 97
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 2:18 am

Bericht door oppertovenaar »

Maroc_21 schreef:De Koran is de Basis van alle wetten... Westers/Oosters/Noorden/Zuiden/Garmaans/Romeins/Chinees/Turks/Joods/Christen/Moslim enz. enz.
Lariekoek. Gedragsnormen en moraal zijn produkten van natuurlijke selectie (pilaar van evolutie theorie). Daar is bewijs voor. Wat is het bewijs dat voorhanden is om uw stelling te ondersteunen? (reli-geschriften uitgesloten van deelname!).
Maroc_21 schreef:jouw boek van inspiratie
Dat "boek" is het produkt van inspiratie van vele mensen die met elkaar leefregels hebben afgesproken.
Maroc_21 schreef:zien we in art 147 en 147a in het Wetboek van Strafrecht verbod op godslasering.
Artikel 147 is een slapend artikel, jurisprudentie geeft aan dat het artikel niet toe te passen is omdat deze op zeer gespannen voet staat met een grondrecht (vrijheid van meningsuiting) en de seculiere samenleving. Gelovigen kunnen met artikel 147 meer rechten opeisen dan mensen die geen bepaalde religie aanhangen, er is geen objectieve manier om vast te stellen waar belediging begint en vrijheid van een ander persoon ophoud over de verschillende religies.
Maroc_21 schreef:En als we kijken naar Europees verdrag voor rechten van de mens lezen we over beperkingen van vrijheid van meningsuiting opgenomen in lid 2 van art 10:

1.Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting.
Merk op dat dit een apart artikel is en op nummer 1 staat.
Maroc_21 schreef:2.Daar de uitoefening van deze vrijheden plichten en verantwoordelijkheden met zich brengt ...
in het belang van de nationale veiligheid,territoriale integriteit of openbare veiligheid
Vragen? Of denk je dat dit betekent dat je iemand de mond kan snoeren door als een groepering te dreigen met wanorde?
Maroc_21 schreef:de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen
En hier komt dan de clou, dit betekent dat je iemand voor de rechter kan dagen als er onwaarheden over je worden verkondigt. Ik denk wel dat je de rechter moet kunnen overtuigen dat er inderdaad onwaarheden worden verspreid en dat moet worden aangetoond. En weet je wat je krijgt als je wint? Een hele mooie rectificatie!:shock:
Maroc_21 schreef:Misschien weet jij het niet maar ik weet dat Denemarken verplicht is aan de regels van Europese unie (die staan immers boven de Deense regels. Gebaseerd op Europees regels had Denemarken (via de rechter) de cartoons verboden en de cartonisten gestraft.
Ik ben geen advocaat maar je moet echt nodig iemand spreken die wel bekend is met de Nederlandse en wellicht ook Europese wetgeving. In geen geval zou de wet toestaan dat de cartoonisten worden gestraft overigens, beschaving is een mooi iets om te hebben. Jou interpretatie van de regels is er een van iemand die ze slechts vluchtig heeft gelezen (wellicht zelfs zelf opgezocht) en geen idee heeft van de implementatie en geschiedenis.
Maroc_21 schreef:De meeste regels en wetten vinden we terug in de Koran...
Wishful thinking.
Atheisme is een religie zoals het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
der kreuzritter
Berichten: 26
Lid geworden op: do feb 02, 2006 4:00 pm

Bericht door der kreuzritter »

wat ik zo vreemd vind, ook bij de nederlandse moslims (en maroc-21 bewijst mijn stelling op deze site ook nog eens) is de pertinente weigering om antwoorden te geven op zeer ter zake doende vragen...

in de pers wordt nu voortdurende gesproken over.. "Zij kunnen het beeld aantasten dat de islam een vreedzame godsdienst is, "...

Maar dat beeld bestaat helemaal niet.
en ik blijf mijn vragen herhalen

1. waaruit (koran) blijkt dat de islam vreedzaam is ten opzichte van ongelovigen
2. als de islam vreedzaam is, waarom is er dan geen enkel moslimland waar vreedzaam met andersdenkenden omgegaan wordt.

fundamentalistisch of gematigd.. ik denk dat wat nu gebeurd is, bevestigd wordt, dat de islam een fascistische religie is, die er op uit is een heerschappij van allah-uebermenschen na te jagen.

ook voor een nederlandse moslim is het een droom, ooit in een moslimland te leven met zijn islam waarden en normen en NIET in een vreedzame coexistentie met andersdenkenden.
Die wens ligt impliciet in de koran en hun geloof verankerd.

net zo goed als elke extreme veganist wilt, dat vlees uit alles winkels verdwijnt, en alle zwaar gereformeerden willen dat onze vrouwen zwarte kousen dragen (alhoewel ik met dat laatste misschien wel kan leven :roll: )
beschaving kenmerkt zich door wederzijdse tolerantie en respect. en dat geldt zeker voor religies, die pretenderen de enige ware te zijn.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

sprot schreef: Aha, de koran bestond dus al in de chinese cultuur (zo'n 5000 vc - 5600 vm,) bij de romeinen (400 vc - 1000 vm) ....
Onze wetgeving (zelfs die van turkije) is dus gebaseerd op de koran, Universele rechten van de mens zijn er gekomen op basis van de koran.
In naam van Allah, De Barmhartige, De Genadevolle

Wij hebben aan jou geopenbaard zoals Wij aan Noë en de profeten na hem geopenbaard hebben. En Wij hebben geopenbaard aan Abraham, Ismaël, Isaak, Jacob en de stammen, Jezus, Job, Jonas, Aäron, Solomon - en aan David gaven wij de Psalmen." (Koran 4:163)

en

"Zeg: "Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaak, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus gegeven is en in wat aan de profeten door hun Heer gegeven is. Wij maken geen verschil tussen één van hen en wij hebben ons aan Hem overgegeven." (Koran 2:136)

Lijkt me duidelijk! De boodschap der profeten is nooit geweizigd (immers die is afkomstig van God)...Dus voordat de Koran naar de aarde is geopenbaard moesten de aardse bewoners het doen met Godsregels. Maar ze hadden wel de keuze tussen geloof of ongeloof (ze zijn immers op aarde om beproefd te worden)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
oppertovenaar
Berichten: 97
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 2:18 am

Bericht door oppertovenaar »

Maroc_21 schreef:Lijkt me duidelijk! De boodschap der profeten is nooit geweizigd (immers die is afkomstig van God)...Dus voordat de Koran naar de aarde is geopenbaard moesten de aardse bewoners het doen met Godsregels.
Uw bewijsvoering blijft hopeloos achter bij uw claims.
Atheisme is een religie zoals het niet verzamelen van postzegels een hobby is.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik begrijp echt niet hoe die lui alles wat er in een boekje staat als "waar" kunnen zien. Er is geen enkele onderbouwing anders dan dat het geschreven staat... geen wonder dat ze zo hopeloos afhankelijk zijn.
Amorele atheistische nitwit
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Sjeng schreef:Nou even googelen en 'God' is zo gevonden...
Afbeelding
http://www.thebricktestament.com/genesi ... 2_01a.html
:lol:
Heb ik nu een grens overschreden?
:) Nee hoor, want tis geen cartoon; tis een poppeke. :lol: :lol: :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Sjeng schreef: Eigenlijk zeg je: vrijheid van meningsuiting kent grenzen.
Je mag (heilige huisjes van) religies niet bespotten, ondanks dat dit onderdeel is van de westerse cultuur.
De vrijheid van meningsuiting moet volgens jou aan banden worden gelegd, liefst dmv zelfcensuur.
Helaas zo gaat dat niet in het westen.
net zozeer als wij Jezus bespotten zullen wij hier in het westen Mohammed bespotten. Wen er maar aan! Ik laat mij geen beperkingen opleggen door de islam!!
Beste Sjeng,

Helaas kent Nederland nog altijd een verbod op godslastering. Daar is echter al lang geen draagvlak meer voor dus dat wetsartikel kan gewoon worden afgeschaft. De jurispredentie heeft dit artikel bovendien al onderuit gehaald.

De vrijheid van meningsuiting houdt in dat je verantwoordelijk bent voor wat je zegt. Je mag zeker kritische uitlatingen doen op het gebied van politiek of godsdienst. Wat niet mag is "brand" of "bom" roepen terwijl dat niet zo is in een volle zaal of een menigte. Als er dan in de paniek gewonden of doden vallen ben je verantwoordelijk. Je mag ook niet aanzetten tot een misdrijf (opruiing). Daarnaast zijn ook laster en smaad uit den boze.


Met vriendelijke groet,
Nestor
Berichten: 36
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 9:21 pm

Bericht door Nestor »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:Heb ik nu een grens overschreden?
De Heilige Koran: Hoofdstuk 14 (Abraham)

35. En toen Abraham zeide: "Mijn Heer maak deze stad (oord van) vrede en weerhoud mij en mijn kinderen van het aanbidden van afgoden."

36. Mijn Heer, zij hebben inderdaad vele van de mensen op een dwaalspoor gebracht. Wie mij daarom ook volgt hij is stellig van mij en wat betreft hem die mij niet gehoorzaamt - U bent voorzeker Vergevensgezind, Genadevol."

37. "Onze Heer, ik heb sommige van mijn kinderen in een onvruchtbaar dal dicht bij Uw heilig huis (de Kabah) gevestigd, onze Heer, opdat zij het gebed mogen houden. Stem het hart der mensen gunstig voor hen en voorzie hen van vruchten opdat zij dankbaar mogen zijn."

38. "Onze Heer, Gij weet voorzeker hetgeen wij verbergen en hetgeen wij bekend maken. Er is niets op aarde of in de hemel voor God verborgen."

39. "Alle lof behoort aan God, Die mij in weerwil van ouderdom Ismaël en Izaak heeft gegeven Waarlijk mijn Heer is de Verhoorder van het gebed."

40. "Mijn Heer maak mij en mijn kinderen onderhouders van het gebed. Onze Heer, aanvaard mijn gebed."

41. "Onze Heer, vergeef mij en mijn ouders en de gelovigen op de Dag waarop de afrekening zal plaatsvinden."
Man toch, stop nu eens eindelijk met dat gegooi met waardeloze teksten van 6000 jaar geleden. Wij leven in het jaar 2006 en zijn ondertussen al heel wat geëvolueerd. Als het eens hard regent maken we ook geen ark meer. (Onze kippen ophokken doen we wel hoor.)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Man toch, stop nu eens eindelijk met dat gegooi met waardeloze teksten van 6000 jaar geleden. Wij leven in het jaar 2006 en zijn ondertussen al heel wat geëvolueerd. Als het eens hard regent maken we ook geen ark meer. (Onze kippen ophokken doen we wel hoor.) [quote Nestor]


:lol: Miss toch maar een grote ark gaan bouwen voor alle europese kiekens, tja want alst uitbreekt kunnen ze der allemaal in :lol: :lol: :lol:
Miss is er wel nen bouwmarkt of ne Gamma die met 50% korting planken levert voor tgoeie doel. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Bericht door Raszlik »

Nestor schreef:
Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:Heb ik nu een grens overschreden?
De Heilige Koran: Hoofdstuk 14 (Abraham)

35. En toen Abraham zeide: "Mijn Heer maak deze stad (oord van) vrede en weerhoud mij en mijn kinderen van het aanbidden van afgoden."

36. Mijn Heer, zij hebben inderdaad vele van de mensen op een dwaalspoor gebracht. Wie mij daarom ook volgt hij is stellig van mij en wat betreft hem die mij niet gehoorzaamt - U bent voorzeker Vergevensgezind, Genadevol."

37. "Onze Heer, ik heb sommige van mijn kinderen in een onvruchtbaar dal dicht bij Uw heilig huis (de Kabah) gevestigd, onze Heer, opdat zij het gebed mogen houden. Stem het hart der mensen gunstig voor hen en voorzie hen van vruchten opdat zij dankbaar mogen zijn."

38. "Onze Heer, Gij weet voorzeker hetgeen wij verbergen en hetgeen wij bekend maken. Er is niets op aarde of in de hemel voor God verborgen."

39. "Alle lof behoort aan God, Die mij in weerwil van ouderdom Ismaël en Izaak heeft gegeven Waarlijk mijn Heer is de Verhoorder van het gebed."

40. "Mijn Heer maak mij en mijn kinderen onderhouders van het gebed. Onze Heer, aanvaard mijn gebed."

41. "Onze Heer, vergeef mij en mijn ouders en de gelovigen op de Dag waarop de afrekening zal plaatsvinden."
Man toch, stop nu eens eindelijk met dat gegooi met waardeloze teksten van 6000 jaar geleden. Wij leven in het jaar 2006 en zijn ondertussen al heel wat geëvolueerd. Als het eens hard regent maken we ook geen ark meer. (Onze kippen ophokken doen we wel hoor.)
Zolang er echter miljoenen mensen op deze planeet rond lopen die deze teksten NIET in hun historische context plaatsen, zullen die teksen nog veel ellende veroorzaken.
Gebruikersavatar
Firebird
Berichten: 282
Lid geworden op: ma mar 20, 2006 8:01 pm

Bericht door Firebird »

Maroc_21 schreef:
sprot schreef: Aha, de koran bestond dus al in de chinese cultuur (zo'n 5000 vc - 5600 vm,) bij de romeinen (400 vc - 1000 vm) ....
Onze wetgeving (zelfs die van turkije) is dus gebaseerd op de koran, Universele rechten van de mens zijn er gekomen op basis van de koran.
In naam van Allah, De Barmhartige, De Genadevolle

Wij hebben aan jou geopenbaard zoals Wij aan Noë en de profeten na hem geopenbaard hebben. En Wij hebben geopenbaard aan Abraham, Ismaël, Isaak, Jacob en de stammen, Jezus, Job, Jonas, Aäron, Solomon - en aan David gaven wij de Psalmen." (Koran 4:163)

en

"Zeg: "Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaak, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus gegeven is en in wat aan de profeten door hun Heer gegeven is. Wij maken geen verschil tussen één van hen en wij hebben ons aan Hem overgegeven." (Koran 2:136)

Lijkt me duidelijk! De boodschap der profeten is nooit geweizigd (immers die is afkomstig van God)...Dus voordat de Koran naar de aarde is geopenbaard moesten de aardse bewoners het doen met Godsregels. Maar ze hadden wel de keuze tussen geloof of ongeloof (ze zijn immers op aarde om beproefd te worden)
Luister eens: die boodschap is niet van God maar van een pedofiele gast die zich profeet durft te noemen.

Als deze pedofiel de nobelste mens ooit moet voorstellen dan is Marc Dutroux dat ook.
Mo is een massamoordenaar en een kinderverkrachter. Period.
Plaats reactie