DoS attack

Moderator: M

Ariel

DoS attack

Berichtdoor Ariel » Za Mei 06, 2006 12:09 pm

We hebben een DoS attack gehad .
Deze was hevig en heeft uren lang geduurd , wel tot vannacht 4 uur en ook Thomas kon niet meer inloggen en heeft hulp van Dedicated Place moeten inroepen.
Hij had al verschillende keren geprobeerd om de server te weer opnieuw op te starten maar dat mocht niet helpen.

Hij weet nu van welk zwak punt the hackers gebruik gemaakt hebben, en vandaar dat hij de zoekfunctie uitgeschakeld heeft. Volgens mij is dit tijdelijk.

Groetjes.
Ariel.

doubting_thomas schrijft.

As many of you have noticed, we had a DoS attack on our forum. Until the exploit can be addressed, the forum's search facility has been disabled.

Thanks for your patience, everyone!
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

gideong

Berichtdoor gideong » Za Mei 06, 2006 12:24 pm

Hallo Ariel, bedankt voor de informatie, vroeg me al af wat gaat er mis.
Wat is een DoS attack ?
(Had al eerder gekeken op "Apostates of Islam" voor informatie.)

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Za Mei 06, 2006 12:51 pm

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 3:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jm

Berichtdoor Jm » Za Mei 06, 2006 1:42 pm

Tja, een dergelijke actie was eigenlijk wel te verwachten. Er worden hier zaken besproken die bij velen niet in de koude kleren gaat zitten :?
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Za Mei 06, 2006 2:09 pm

Ik kan nu ineens niet meer PMen.

Is er bekend wanneer deze problemen ongeveer zullen zijn opgelost?

nina

Berichtdoor nina » Za Mei 06, 2006 4:01 pm

Ik merkte het, had ik eindelijk weer eens tijd, kwam ik er de hele dag niet in.

Het is niet voor het eerst, het gebeurt wel vaker dat de website onbereikbaar is, maar nu duurde het wel erg lang.

Je weet natuurlijk nooit zeker of het een gerichte aanval is omdat de inhoud sommigen niet welgevallig is. Maar voor de zekerheid kies ik er toch maar voor om het te zien als een teken dat de islam meer kritiek nodig heeft.

gideong

Berichtdoor gideong » Za Mei 06, 2006 4:11 pm

Blij jullie weer te horen. FFI doet nog steeds moeilijk bij mij. Misschien goed om een noodadres te hebben bijvoorbeeld op
http://www.apostatesofislam.com/apostates.htm

Groeten
De boom herken je aan zijn vruchten

nina

Berichtdoor nina » Zo Mei 07, 2006 12:58 pm

Nou, vandaag is dat 'noodadres' uitgeschakeld. :?

http://www.apostatesofislam.com/forum/

Het lijkt wel een soort oorlogje, om op alle fronten de kritiek op de islam uit te schakelen. Een duidelijker teken dat kritiek de grootste dreiging voor de islam is, kan ik niet verzinnen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Mei 07, 2006 1:11 pm

Apostates of Islam doet het weer Nina.
Maar je hebt gelijk dat ze druk bezig zijn om dit soort forums uit te schakelen.
De aanval op onze site was heel zwaar, maar heeft geen schade aangericht.
Dit hebben we te danken aan DT die de site zo zwaar beschermd heeft.
Ik kan je vertellen dat het is geen pretjes is om webmaster te zijn van zo’n soort site.
DT is er de Gods ganse dag mee bezig om alles nog veiliger te maken, en om dit soort aanvallen af te weren.
Ik hoop dat de search facility weer snel toegankelijk is, maar het kan even duren volgens DT.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Zo Mei 07, 2006 9:53 pm

Deze aanvallen hoeven niet ideologisch te zijn. Veel Script Kiddies vallen elke site aan die ze kunnen vinden die bepaalde zwakke plekken heeft. Ze zijn het cyberequivalent van vandaaltjes die bushokjes slopen omdat ze zich vervelen of omdat ze het leuk vinden om andermans werk te slopen.

Dat maakt het niet minder vervelend uiteraard.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Zo Mei 07, 2006 11:19 pm

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 3:08 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Ma Mei 08, 2006 12:26 am

Voor zover ik weet vallen Script Kiddies in de regel geen willekeurige sites aan. Wat ze wel doen is reeksen IP adressen afgaan met behulp van een poort scanner. Dat scannen kan geen kwaad (gaan geen webservers van plat) en zeker indien de computer achter het IP adres goed dicht zit hoef je niks te vrezen.
Dat deze actie het werk van een scriptkiddie was lijkt me uitgesloten.

Script kiddies vallen wel degenlijk willekeurige kwetsbare sites aan.

Ik sluit overigens niet uit dat er ideologische motieven zijn. Ik denk simpelweg dat dit niet de enige mogelijkheid is. Een fanfic site die ik graag lees is maanden offline geweest dankzij een cybervandaal die een kwetsbare plek had ontdekt en er een virus op had gezet.

nina

Berichtdoor nina » Ma Mei 08, 2006 12:38 am

Sjoerd schreef:Aan de informatie van Nina te zien gebruikte de aanvaller de zoekfunctie om een enorme hoeveelheid aanvragen richting de database te sturen.

Dat zei Ariel eigenlijk, maar het klopt verder wel. Bedankt voor de toelichting hierover. :D

Ik weet ook niet zeker of het om bewuste aanvallen gaat, maar FFI en apostatesofislam hebben wel erg vaak problemen, zodat ik af en toe aan het twijfelen wordt gebracht, zeker als Ariel vertelt hoeveel tijd de beheerder erin moet steken om de boel te laten draaien. Dat lijkt me toch ook weer niet helemaal normaal.

Maar ja, het is ook zo dat mensen erg vaak denken dat problemen door hackers of bewuste aanvallen worden veroorzaakt terwijl dat helemaal niet zo is. Voor je het weet ben je helemaal paranoia.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mei 08, 2006 12:51 am

Dit was echt een aanval.
Thomas heeft bewijs dat een nieuw lid van FFI de hacker is.
De sufferd heeft nog even de aandacht op zichzelf gevestigd door een post waarin hij schreef.. This is so sad.

DT heeft zijn IP adres nagetrokken en het bleek dat dit IP adres in verband stond met de aanval van gisteren.
Er zijn heel veel hackers aanvallen op FFI
Misschien heb je wel eens gemerkt dat je soms even niet op de site kon, maar deze was zo hevig dat zelf DT niet meer kon inloggen.
Ik heb er zelf geen verstand van, en ik ben als blij dat we een goede webmaster hebben.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Ma Mei 08, 2006 2:07 am

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 3:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Ma Mei 08, 2006 4:48 pm

DT heeft zijn IP adres nagetrokken en het bleek dat dit IP adres in verband stond met de aanval van gisteren.
Er zijn heel veel hackers aanvallen op FFI

Probeer ik een keer wat minder paranoïde te zijn en dan heb ik ongelijk.

(zucht)

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Wo Mei 10, 2006 8:52 pm

Goed nieuws.

Eindelijk.

stropke

Berichtdoor stropke » Za Mei 13, 2006 3:20 pm

Dus dat ik net een nieuw wachtwoord moest vragen om erin te komen is de schuld van die moslim attact. Zozo ze beginne schrik te krijgen.
Als ze maar voortaan met hun fikke van ons forum afblijven of tzal hunnen beste dag nie zijn :x
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

nina

Berichtdoor nina » Za Mei 13, 2006 3:59 pm

Hehe, gelukkig, wat was dat lastig zeg, niet kunnen zoeken. 8)

Ik had trouwens geen probleem met mijn wachtwoord, Stropke, het werkt gewoon nog. :?

stropke

Verdikie

Berichtdoor stropke » Do Jun 08, 2006 9:20 am

:o Wa is hier aan de hand? ik moest juist alweer inlogge om er in te komen?
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 08, 2006 11:17 am

Ik ook Stropke.
Op alle FFI sites, en ik zie ook niet wat voor posten er gemaakt zijn.
Alle nieuwe posten zijn zwart.
Dit komt (denk ik) omdat DT veranderingen aangebracht heeft.
Sorry voor het ongemak.
En nu moet ik bijna naar mijn werk, en dat terwijl het zulk mooi weer is. :twisted:

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Do Jun 08, 2006 11:37 am

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 4:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Aug 09, 2006 1:42 am

Voor alle geïnteresseerde,
de phpBB : Critical Error die vandaag veelvuldig te zien was, wordt veroorzaakt door een hackers attack. Gelukkig kan de site ( hopelijk blijft dit zo) deze aanvallen nog steeds afweren, maar het veroorzaakt wel problemen.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Wo Aug 09, 2006 3:19 am

Ariel schreef:Voor alle geïnteresseerde,
de phpBB : Critical Error die vandaag veelvuldig te zien was, wordt veroorzaakt door een hackers attack. Gelukkig kan de site ( hopelijk blijft dit zo) deze aanvallen nog steeds afweren, maar het veroorzaakt wel problemen.

Kan het helaas niet helemaal met je eens zijn, dit soort aanvallen zijn slechts bedoeld om een site onbereikbaar te maken voor bezoekers (Denial of Service). En dat lukt ze helaas maar al te vaak :(

Silverr

Berichtdoor Silverr » Do Aug 10, 2006 1:28 am

ja database werkt ook niet echt goed
invisionboard is een optie?

Terug naar “Commentaar van Lezers”