Waarom is er geen sectie over de joden ik wil ook wat uitleg

Moderator: M

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Wo Aug 23, 2006 7:51 pm

Hayat schreef:Ja ze zijn corrupt, maar dan heb ik het over Joden in marokko.

Beste Hayat,

Wat bedoel je met corrupt? Geef eens voorbeelden. Er wonen nauwelijks meer Joden in Marokko. Hooguit een paar duizend. Het merendeel is geëmigreerd nadat er in 1948 anti-Joodse rellen uitbraken

Ik denk dat die joden de islam zop haten dat ze het expres doen om marokko in een neerwaartse spiraal te brengen,

Deze zin is niet duidelijk

dat heb ik gehoord van mijn marokkaanse verhuurder en zijn vrouw. En waarom zouden ze tegen me liegen.

En wat maakt hem een expert? Mensen kunnen dingen vertellen die niet kloppen omdat ze niet beter weten. Ook als iemand niet opzettelijk onwaarheden vertelt, kan hij ongelijk hebben.

Door gewelddadige joden

Welke geweldadige Joden?
De Israeli's zijn niet alle Joden en bovendien verdedigen zij zichzelf.

en door die stomme moslim extremisten komt alle ellende op de aarde.

Eerlijk is eerlijk. Er zijn zat andere mensen die deze wereld een minder fijne plek maken. Moslimextremisten zijn gevaarlijk maar ook zonder hen zou er voldoende misère op deze wereld overblijven.

Moslims worden er op nagekeken en van beschuldigd, maar joden, die weten zich toch onschuldig te maken.

Dat heeft er alles mee te maken dat Joden geen terroristische aanslagen plegen en niet aan de lopende band minachting voor onze gebruiken en tradities tonen. Moslimsextremisten maken en verspreiden videofilms waarin Westerlingen vermoord worden om iedereen te laten weten hoe waardeloos ze ons vinden. Vind je het gek dat mensen een steeds negatiever beeld van de Islam krijgen?

Als Katholieken of Hindoes dat soort films maakten werden ze ook impopulair.

Waarom ben jij plotseling zo geobsedeerd met Joden? Heeft een Jood jou ooit wat gedaan?

IS dat misschien omdat joden meer ellende hebben doorgemaakt, want als dat de reden is, dan zweer ik dat ik iedereen ga haten behalve mijzelf en me vrienden.

Nee, het heeft alles te maken met het feit dat Joden zich gewoon beter gedragen over het algemeen. Er zijn geen rabbi's die oproepen tot heilige oorlog tegen ons. Er zijn geen Joden die zichzelf in menigtes opblazen. Er zijn geen bendes Joodse jongens die Nederlandse vrouwen uitschelden en lastigvallen. Joden komen gemiddeld niet vaker in aanraking met de politie. Ze hebben minder vaak een uitkering en zijn vaker hoog opgeleid. Niemand voelt zich door hun bedreigd behalve racisten en andere mislukkelingen.

Dàt is de reden.

Trouwens, ik kan niet antisemitisch zijn, dan zou ik ook mezelf haten ant arabieren en joden stammen af van semieten, dat weet ik zeker. Daarom lijken we ook zoveel opelkaar maar er is alleen verschil in geloof en dat veroorzaakt die gigantische kloof.

Antisemitisch betekent anti-Joods. Dat stamt uit een tijd dat Joden de enige semieten waren. Met Arabieren en Berbers waren eeuwenlang onze vijanden die ons probeerden te onderwerpen en wiens piratenschepen onze schepen en kusten teisterden. Met die mensen deelden we niet een samenleving; met de Joden wel.

Het is en feit dat veel Moslims Joden haten. Het is eveneens een feit dat niet alle Moslims semieten zijn. Als je "anti-Joods" of "Jodenhater" nauwkeurger termen vindt, wil ik die ook wel gebruiken.

Ben je een Jodenhater, Hayat?

Met vriendelijke groet,

Linda

Hayat

Berichtdoor Hayat » Wo Aug 23, 2006 11:08 pm

Er zijn geen rabbi's die oproepen tot heilige oorlog tegen ons. Er zijn geen Joden die zichzelf in menigtes opblazen.

Ik heb genoeg verhalen gehoor dvan vrouwen die dit doen. Palestijnse vrouwen. En waarom doen ze dit. israél heeft hun huis vernield hun zonen vernield en alles vernield. als zij dit bij mij hadden gedaan had ik hetzelfde gedaan, dat zweer ik.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Wo Aug 23, 2006 11:40 pm

Hayat schreef:
Er zijn geen rabbi's die oproepen tot heilige oorlog tegen ons. Er zijn geen Joden die zichzelf in menigtes opblazen.

Ik heb genoeg verhalen gehoor van vrouwen die dit doen. Palestijnse vrouwen.

Verhalen kan iedereen vertellen. Waar kom jij die Palestijnse vrouwen tegen?

Er zijn filmopnames waarin Imams dit doen doen. Er zijn websites waar wordt opgeroepen tot Jihad in de militaire zin van het woord.

Nog belangrijker: er zijn geen Joden die zich hier opblazen of daar serieuze plannen voor maken.

Je vindt het nogal moeilijk om directe vragen te beantwoorden, Hayat.

En waarom doen ze dit. israél heeft hun huis vernield hun zonen vernield en alles vernield. als zij dit bij mij hadden gedaan had ik hetzelfde gedaan, dat zweer ik.

Israel verdedigd zich.

De Palestijnen hadden al lang vrede gehad als ze dit hadden gewild, maar daar hebben ze geen zin in.

Ik heb 0,0 sympathie voor de Palestijnse zaak omdat Palestijnse leiders kinderen als stijders gebruiken en ze een voorliefde voor tactieken als zelfmoordterrorisme en het vermoorden van burgers hebben. Het merendeel van Pakestijnen wil Israel uitmoorden anders hadden ze niet op Hamas gestemd. Dat is namelijk het officiële doel van Hamas: Israel vernietigen, de Joden vermoorden en verdrijven. De Israeli's zijn dwaas dat ze ooit vrede hebben proberen te sluiten met dat soort mensen.

Je kunt niet onderhandelen met mensen die je willen uitroeien tot ze dat verlangen opgeven.

Waarom bij jij plotseling zo geobsedeerd met Joden, Hayat?

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Aug 24, 2006 12:05 am

Palestijnse vrouwen tegen

Ik heb bij mijn internaat 5 palestijnse vluchtelingen (vriendinnen) die mij hetzelfde vertellen, dus kom jij mij vertellen dat het Islamitische propaganda is? Vertel dat maar tegen een muur.

Waarom bij jij plotseling zo geobsedeerd met Joden, Hayat?

Gewoon, ik wil meer over ze weten, het enige wat jullie voorschotelen is islamhaat waarvan de massapercentage 100% is. Wist je neit dat haten alleen al verkeerd is?

Je zegt wel dat iedereen je verhalen kan vertellen, amar wie zegt dat jullie niet verhalen lopen te vertellen en dat jullie alleen maar de waarheid zeggen.

nina

Berichtdoor nina » Do Aug 24, 2006 12:31 am

Hayat schreef:En waarom doen ze dit. israél heeft hun huis vernield hun zonen vernield en alles vernield. als zij dit bij mij hadden gedaan had ik hetzelfde gedaan, dat zweer ik.

Het is opvallend dat die vrouwen zich wel tussen de israeliers zouden willen opblazen om wat die hebben gedaan, maar niet tussen de moslims, die de Palestijnen ook erg veel leed toebrengen. De anti-joodse haatcampagnes die in Palestina worden gevoerd, dienen om de aandacht af te leiden van de eigen interne problemen.

Misschien moet je de website van Walid Shoebat eens lezen, een voormalige Palestijnse jihadstrijder, die is gaan beseffen hoe sterk hij was geconditioneerd door de Palestijnse haatpropaganda waar Palestijnen voortdurend door worden beinvloed.

http://www.shoebat.com/

Er is in deze regio al vijftig jaar een enorm Palestijns vluchtelingenprobleem. In plaats van de problemen van de Palestijnen in deze kampen op te lossen en ze te integreren in de samenleving, wordt hun toestand ellendig gehouden, om de haat tegen de joden nog eens aan te wakkeren. Men wil niet dat ze integreren, omdat ze ooit zogenaamd 'terug' zouden moeten keren naar het gebied waar hun ouders vijftig jaar geleden vluchtten.

Shoebat hierover:

"No one (Arab or Jew) has a "right of return". Jews who fled Arab persecution from 1948 to 1956 should have no right of return to Arab lands, and Arabs who ran away in 1948 and 1967 should have no right of return either. This should end all argument. Yet the Jews accept this judgment, while the Arabs reject EVERYTHING."

Zevenhonderdduizend joden vluchtten in 1947 naar Israel om daar een beter bestaan op te bouwen. Ze begonnen met kibboetsen, en bewonen nu een bloeiend land. De Palestijnse vluchtelingen daarentegen verkeren in een ellendige positie. Dat komt niet door de joden, dat komt door hun eigen kijk op het leven.

Om een voorbeeld te geven hoe de Palestijnen worden geindoctrineerd met jodenhaat, hier een filmopname van een Palestijnse moskee, waar een imam de gemeente uitlegt waarom ze Israel moeten haten en vrezen.

Zoiets is toch niet normaal? Je begrijpt, als dit het enige is wat mensen dag en nacht horen, in de media, in de moskee, op de scholen, dat er dan nooit een einde aan dit conflict zal komen. De Palestijnen leren alleen de taal van haat en geweld.

http://www.shoebat.com/media/palestinian_tv.wmv

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Aug 24, 2006 12:36 am

Je hebt wel een beetje gelijk nina, ik denk ook dat het beloofde land voor Israël daar een beetje licht, maar ik vind dat Palestijnen ook een mooi stuk land verdienen. En ook jeruzalem want daar licht al Qods en die is niet van joden, maar van Moslims, of behoort die moskee al tot palestijnsgrondgebied?

nina

Berichtdoor nina » Do Aug 24, 2006 12:42 am

De Palestijnen waren eigenlijk Jordanezen, Hayat. De staat Palestina is pas uitgeroepen toen Israel bestond. Dus toen werden de mensen die daar woonden opeens Palestijnen. Ze kunnen dus of leven in de landen waar ze naar toe zijn gevlucht, Jordanie en Libanon, of in Israel, als ze daar zijn gebleven.

Het is niet een kwestie van een stuk land, het is een kwestie van jezelf aanpakken en iets maken van je leven, net zoals de joden deden toen ze Israel opbouwden en begonnen met kibboetsen.

Ik vind op zich dat idee van 'het beloofde land' idioot, maar het is er nu eenmaal, en mensen moeten er iets van maken door positief met elkaar om te gaan.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Aug 24, 2006 12:44 am

Klopt, maar ik weet zeker dat het geweld er nooit opgelost zal zijn. Want er zullen altijd joden zijn die de islam als gevaar zien en omgekeerd.

nina

Berichtdoor nina » Do Aug 24, 2006 12:46 am

Dan moeten wij - dus de niet joden en de niet-palestijnen - het conflict niet aanwakkeren door het geweld te rechtvaardigen of partij te kiezen, maar door het af te keuren en te bemiddelen.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Aug 24, 2006 12:48 am

Dat klopt wel...maar het is te groot, het heeft teveel invloed op mnsen buitenaf.

nina

Berichtdoor nina » Do Aug 24, 2006 12:51 am

Jawel, maar het omgekeerde geldt ook: mensen buitenaf hebben teveel invloed op dit conflict. De Arabieren wakkeren de jodenhaat aan, de Amerikanen verkopen enorm veel wapens aan Israel.

Dat moet dus juist niet: je moet volgens mij geen wapens verkopen, maar zorgen voor neutrale interventie, en een duidelijke stellingname tegen het geweld en de propaganda.

Niet dat ik denk dat het makkelijk is, maar ik denk dat het conflict veel langer duurt vanwege belangen van groepen buiten de Israeliers en Palestijnen.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Aug 24, 2006 12:56 am

De Arabieren wakkeren de jodenhaat aan,
DIt is soweiso een giga probleem ook onder jogneren in Nederland, vraag maar eens aan een marokkaan of hij van joden houdt. 99/100 zal nee zeggen.

(dan ben ik weer een vage uitzondering maar goed)

jandeboer

Berichtdoor jandeboer » Do Aug 24, 2006 2:16 am

door joden streken zijn de joden
door de westerse landen vermoord en weggejaagt
en nu zijn ze een probleem in midden oosten
de joden bezitten bijna alle grote bedrijven
zoals cocacola, pepsi, philip morris , unilever,douwe egberts enz...
vandaar moeten de regeringen luisteren naar deze bevolking.
volgens mel gibson zijn de joden verantwoordelijk voor alle oorlogen in de wereld.
de corrupsie in moslim landen is bekend maar het is een kinderspel vergeleken met de corrupsie van het westen ...hier gaat het om miljarden net zoals de b.v die in irak opdrachten kregen deze bleken familie 's te zijn van bush en zijn aanhang ...deze opdrachten bedragen miljarden dollars . in nederland was bouw fraude en steekpenningen en ministers met dubbel inkomen enz....
VVD ministers die hun zaakjes hebben geregeld en nou onslag nemen gaan binnenkort veel meer hun zakken vullen en de volk achterlaten met de ellende wat ze hebben opgelegd zoals zorg electra gas benzine en noem maar op.
verder de amerika die jullie zo steunen hier onder een verhaal
waarmee de westen eigenlijk de wereld naar de knopen helpen en niet islam.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/5077984.stm

US 'biggest global peace threat'

People in European and Muslim countries see US policy in Iraq as a bigger threat to world peace than Iran's nuclear programme, a survey has shown.

The survey by the Pew Research Group also found support for US President George W Bush and his "war on terror" had dropped dramatically worldwide.

Goodwill created by US aid for nations hit by the 2004 tsunami had also faded since last year, the survey found.

The survey questioned 17,000 people in 15 countries, including the US.

The latest in a series of annual polls by the Pew Global Attitudes Project interviewed respondents between 31 March and 14 May 2006.

Its release coincides with a surprise visit by President George W Bush to Baghdad in an effort to shore up support for US policy in the region.

'Fading goodwill'

The latest survey shows the worldwide reputation of the US continues to suffer over its prosecution of the "war on terror".

Sharp declines in the public perception of the US were particularly apparent in India, Spain and Turkey.

Goodwill towards the US had fallen from 71% to 56% in India, from 41% to 23% in Spain and from 23% to 12% in Turkey.

A majority of people in 10 of the 14 countries outside the US surveyed said the war in Iraq had made the world a more dangerous place.

Some 60% of people in the UK, which is the US biggest ally, felt the Iraq war had made the world less secure, while some 30% said it had made the world safer.

According to the survey:

* Worldwide support for the "war on terror" has remained the same or declined
* European confidence in Mr Bush has sunk even lower than it was last year
* A majority of people in most countries feel the US will not achieve its goals in the "war on terror"

The survey also found little remaining evidence of the goodwill the US had earned over its aid for victims of the 2004 Indian Ocean tsunami.

In Indonesia, a major recipient of US tsunami aid, favourable opinions of the US had fallen from 38% in 2005 to 30% this year.

"Last year we saw some good news in countries like Russia and India," Andrew Kohut, director of the Pew Research Centre, told the Associated Press news agency.

"That good news being wiped away is a measure of how difficult a problem this is for the United States."

Muslim differences

According to the survey, people in the US and Europe have grown increasingly concerned in the last year over Iran's nuclear programme.

The US has accused Iran of seeking to build a nuclear bomb - but Iran says its nuclear programme has a purely civilian objective.

Almost half of the Americans surveyed, 46%, viewed the current government in Iran as a "great danger" to stability in the Middle East and to world peace - a figure that has risen from 26% in 2003.

In Germany, Spain, France and the UK, the percentage of people who regard Iran as a great danger is roughly three times greater than it was three years ago.

However, the poll showed public opinion in predominantly Muslim countries was far less troubled by Tehran's nuclear programme.

Muslim people also appeared less concerned than Europeans and Americans by the victory of the Hamas militant group in Palestinian elections earlier this year.

The survey found concern over bird flu was largely confined to Asia, while two-thirds of people surveyed in each country said they were worried by global warming.

Concern over the greenhouse effect was highest in India and Japan and lowest in the US and China.

The survey interviewed people in China, Egypt, France, Germany, Great Britain, India, Indonesia, Japan, Jordan, Nigeria, Pakistan, Russia, Spain, Turkey and the US.

Its margin of error was two to six percentage points.
en hier nog een verhaal van 9/11
nee deze man is geen schaap zoals meeste hier en ja er zitten weer joden bij

How 911 Really Happened
By Douglas Herman
Exclusive to Rense.com
5-7-6

Some time after the Project for the New American Century (PNAC) composed their manifesto, referring to a "New Pearl Harbor" attack on America, an ultra-secret group of powerful government insiders outlined a series of plans that would attempt to fulfill every facet of their agenda.

They considered and rejected many plans. The plan they finally selected was ingenious and enormously profitable for everyone involved. The plan called for airliner hijackings that were in fact not hijackings at all.

Instead pre-selected, early morning commercial flights would be electronically commandeered and crashed into redundant structures.

Why early morning? Predictably a media blizzard would commence while stunned Americans rubbed the sleep from their eyes. The emotional overload would continue for the entire day and well into the next. During that chaotic first day, disinformation (government-concocted stories) would be released, informing the shocked citizens exactly who perpetrated the treacherous deed.

In the days that followed further "News" releases would inform Americans of the identities and backgrounds of these religious fanatics. Within a week we would know everything about the 19 Muslims who allegedly hijacked four airplanes and killed 3,000 Americans.

As for the targets, a pair of architectural white elephants were chosen, the massive, soaring, iconographic "Twin Towers." In addition another electronically controlled airplane would plow into a remodeled section of the Pentagon (occupied by Office of Naval Intelligence). That fiery impact would signify an attack on America's stronghold, in the public consciousness.

The attacks were masterminded by a select few of interconnected insiders who, not surprisingly, remain in power today. Certain key members of Congress, the CIA, Mossad, Pentagon, and the White House organized the plan to perfection.

Secrecy was no problem. Anyone with foreknowledge of the plan, who considered revealing the daring operation out of guilt or misgiving, would be either threatened personally, have their family threatened and have their story ridiculed and denied. After all, who in the media would have believed 9-11 before it happened? Media complicity, among top directors of the US media, was understood well in advance.

How many were involved you ask? Probably not more than a couple dozen. No more than fifty perhaps at the upper levels of planning. A few Pentagon generals, a handful of US and Israeli intelligence insiders, a half dozen White House ideologues, and certain corrupt Congressmen and Cabinet members compromised by blackmail or debased patriotism.

Beneath them, a cadre of true believers, loyal footsoldiers and mercenaries actually did the dirty work. The flight school drop outs belonged to this later group.

A joint team of CIA and Mossad shadow warriors supervised contract laborers who planted the explosives in the weeks and months prior to the controlled demolitions. At the same time, electronic guidance systems were tested and retested on large airplanes. Nothing was left to chance.

The NORAD stand down was one key element. Whether White House or Pentagon insiders over-ruled top generals Eberhart, Myers, Weaver et al, or whether these generals betrayed their country and their sworn duty is debatable. Perhaps each general was compromised by overt physical threats and or tempting, lucrative promises. Indeed, we should recall that one such top general, General Richard Myers, was rewarded with a promotion within days of the successful attack.

Since the attack, you will have noticed that those rumored connected to the attack have been amply rewarded. But how, or why, did so many millions of otherwise rational and intelligent people, with no stake in the event, agree to ignore the massive and overwhelming suspicious evidence that indicated a conspiratorial crime rather than a terrorist attack?

Because to disagree with the official government version of events (the planners version) would expose the dissident to ridicule, recrimination or physical threat, or loss of job, career and, particularly, social respect.

Consider those patriotic whistleblowers and dedicated American public servants who did attempt to alert their soon-to-be-promoted superiors of the danger. Like FBI agent Colleen Rowley, Sybil Edmonds and John O' Neill, anyone who opposed the plan could be killed, contained or controlled.

The reasons for 9-11 were diverse and extremely rewarding. While the risks were great, the rewards were far greater.

Planners achieved enormous personal fortunes, dictatorial power and a furtherance of a debased nationalism. Israel, which supplied various Mossad loyalists (demolition experts?) months in advance, gained the destruction of her enemies. Pentagon generals achieved promotions. Wall Street masterminds achieved billions in profits with the complete destruction of SEC records (When WTC-7 was demolished). Silverstein, the WTC landlord, achieved hundreds of millions in damage claims. Intelligence orgs achieved massive influx of money, tens of billions, as did the Pentagon. Religious autocrats achieved a new crusade. While the risks were great---for all involved---the rewards were far greater.

How 9-11 actually happened is self-evident. Why 9-11 happened is clearer still.

Everyone involved had a personal reason, an agenda, whether personal gain or a depraved sort of patriotism. Truly 9-11 was all about power, profit and yes, patriotism. The deaths of a few thousand citizens would have been considered a small price to pay.

To those readers who possess a moral compass, who cannot conceive of such seemingly bizarre rationales, and vehemently disagree with my scenario, I offer one final statement.

Compare the motives of powerful men to serial killers. The depraved serial killer, like a lone predator, kills for no intelligent aim. Jeffrey Dahmer for example. Yet a conspiracy of powerful government insiders achieves far greater ends than hundreds or even thousands of serial killers. They change the course of history, seize the ship of state and steer it in the direction they choose, and enrich themselves and their cronies. If several thousand people must die in the process, that is unfortunate but the end does justify the means. No ideologue considers his methods immoral.

A secret, powerful, state society of serial killers may even be considered rational to themselves. Their agendas and objectives-the furtherance of the state regime---may seem unselfish and even patriotic. And if huge fortunes are to be gained, that becomes a suitable reward for their risk.

USAF veteran and amateur historian, Douglas Herman writes for Rense regularly and is the author of The Guns of Dallas. Contact him at [email protected]

http://rense.com/general71/d333m.htm

LaksmiPramuja

Berichtdoor LaksmiPramuja » Do Aug 24, 2006 2:45 am

jandeboer schreef:door joden streken zijn de joden
door de westerse landen vermoord en weggejaagt
en nu zijn ze een probleem in midden oosten
de joden bezitten bijna alle grote bedrijven
zoals cocacola, pepsi, philip morris , unilever,douwe egberts enz...
vandaar moeten de regeringen luisteren naar deze bevolking.

Zowel je bewoordingen en je beweringen stammen direct uit Mein Kampf en De Protocolen van de wijzen van Zion, een belachelijk en bewezen vals geschrift, dat de grondslag voor het waan denken van Adolf Hitler vormde. Deze bijdrage van jou is puur nazistisch.

Ik weet dat beide geschriften populair zijn onder de moslims in hun ziekelijk door de koran geinsprireerde haat tegen Joden.

LaksmiPramuja

Berichtdoor LaksmiPramuja » Do Aug 24, 2006 2:57 am

Hayat schreef:Je hebt wel een beetje gelijk nina, ik denk ook dat het beloofde land voor Israël daar een beetje licht, maar ik vind dat Palestijnen ook een mooi stuk land verdienen. En ook jeruzalem want daar licht al Qods en die is niet van joden, maar van Moslims, of behoort die moskee al tot palestijnsgrondgebied?

Die moskee heet al-aqsa en niet al Qods, al Qods is de arabische naam voor Jeruzalem. S,v.p. informeer jezelf voordat je wat zegt.

Weet jij waar al-masjid al-aqsa voor staat en wanneer en door wie die gebouwd is.

Je zegt dat de moskee gebouwd op de Joodse tempel rechtmatig van de moslims is en gelooft waarschijnlijk ook dat omdat die moskee daar staat Jeruzalem terecht de derde heilige stad van de islam genoemd wordt door de moslims. Voordat je antwoord lees het volgende even aandachtig door
http://forum-alterofdemocracy.be/showthread.php?t=2057 en antwoord dan.
Laatst gewijzigd door LaksmiPramuja op Do Aug 24, 2006 2:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Aug 24, 2006 2:57 am

Douwe Egberts een Jood? :?
Een mans is nooit te oud om te leren.

Mmmmmmmmmm

Het bedrijf Douwes Egbert is ontstaan toen Egbert Douwes van zijn geboortedorp Idskenhuizen naar het nabijgelegen Joure verhuisde om daar op 11 maart 1753 een kruidenierswinkel, genaamd De Witte Os, te beginnen. In 1780 werd het bedrijf overgedragen aan zijn oudste zoon Douwe Egberts, wiens naam het nog steeds draagt. Het bedrijf hield zich bezig met de bewerking van koffie, thee en tabak.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

jandeboer

Berichtdoor jandeboer » Do Aug 24, 2006 3:04 am

Ariel schreef:Douwe Egberts een Jood? :?

Mmmmmmmmmm

Het bedrijf Douwes Egbert is ontstaan toen Egbert Douwes van zijn geboortedorp Idskenhuizen naar het nabijgelegen Joure verhuisde om daar op 11 maart 1753 een kruidenierswinkel, genaamd De Witte Os, te beginnen. In 1780 werd het bedrijf overgedragen aan zijn oudste zoon Douwe Egberts, wiens naam het nog steeds draagt. Het bedrijf hield zich bezig met de bewerking van koffie, thee en tabak.

dit klopt
maar is allang overgenomen door joden

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Aug 24, 2006 3:17 am

jandeboer schreef:
Ariel schreef:Douwe Egberts een Jood? :?

Mmmmmmmmmm

dit klopt
maar is allang overgenomen door joden

Wat leuk. :D
Ik ga nu nog meer van mijn koffie genieten nu ik dit weet.

En.... De Sara Lee Corporation heeft nog meer leuke merken die ik vaak gebruik.

Sanex
Ambi Pur
Pickwick
Zendium
Prodent
Zwitsal

Wat heerlijk.
Bedankt voor dit goede nieuws Jan. :D
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Aug 24, 2006 11:30 am

Beste Jan de Boer en Hayat.

Uit jullie post merk ik een diepe haat jegens de Joodse medemens. Ik heb daar lange tijd ook onder geleden. Maar nu ik ouder en wijzer ben geworden, heb ik gemerkt dat al die claims nergens op slaan.

Het klopt dat joden oververtegenwoordigd zijn in de media, zakenleven, wetenschap, politiek etc.

Echter, de meeste joden zijn tegenwoordig vaak pleitbezorger van de multiculturele samenleving (in Nederland Job Cohen, Rob Oudkerk, Ed van Thijn, Jacques Wallage, Hedy d'Ancona, Judith Belinfante, Awraham Soetendorp, Anet Bleich, Frits Spits, Frits en Sonja Barend, Leon en Harry de Winter, Clairy Polak, Hanneke Groenteman enzovoort).

De invoering van de multiculturele samenleving in Nederland komt er in de praktijk op neer dat er steeds meer moslims komen. Moslims die ongeveer net zo antisemitisch zijn als de christenen in de Middeleeuwen waren en bij wie spookbeelden van joodse samenzweringen rondwaren.

Ik raad jullie beiden dit artikel te lezen.
http://www.meervrijheid.nl/index.html?m ... wering.htm

Simonida

Beknopt overzicht van de politieke historie van Israël

Berichtdoor Simonida » Do Aug 24, 2006 2:31 pm

http://www.conceptwizard.com/dut/con_dut.html

Bovenstaand overzicht geeft kort en duidelijk de politieke historie van Israël weer.
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. (bijbel)

Monique

Berichtdoor Monique » Do Aug 24, 2006 3:25 pm

Hoe komt het dat er geen moslims zijn met kwaliteiten zoals joden?
Jan de Boer zegt dat alle grote bedrijven, regeringen etc "" joods" zijn.
Hoe zou dat komen?
Waarom kunnen joden dat wel en moslims niet?
Amorele atheistische nitwit

jandeboer

Re: Beknopt overzicht van de politieke historie van Israël

Berichtdoor jandeboer » Vr Aug 25, 2006 1:06 am

Simonida schreef:http://www.conceptwizard.com/dut/con_dut.html

Bovenstaand overzicht geeft kort en duidelijk de politieke historie van Israël weer.

ja ..maar is wel pro israel en wordt niet eens vermeld over 1967 dat ze de palestijnen hebben gemoord en de grond bezet

jandeboer

Berichtdoor jandeboer » Vr Aug 25, 2006 1:11 am

Lodewijk Nasser schreef:Beste Jan de Boer en Hayat.

Uit jullie post merk ik een diepe haat jegens de Joodse medemens. Ik heb daar lange tijd ook onder geleden. Maar nu ik ouder en wijzer ben geworden, heb ik gemerkt dat al die claims nergens op slaan.

Het klopt dat joden oververtegenwoordigd zijn in de media, zakenleven, wetenschap, politiek etc.

Echter, de meeste joden zijn tegenwoordig vaak pleitbezorger van de multiculturele samenleving (in Nederland Job Cohen, Rob Oudkerk, Ed van Thijn, Jacques Wallage, Hedy d'Ancona, Judith Belinfante, Awraham Soetendorp, Anet Bleich, Frits Spits, Frits en Sonja Barend, Leon en Harry de Winter, Clairy Polak, Hanneke Groenteman enzovoort).

De invoering van de multiculturele samenleving in Nederland komt er in de praktijk op neer dat er steeds meer moslims komen. Moslims die ongeveer net zo antisemitisch zijn als de christenen in de Middeleeuwen waren en bij wie spookbeelden van joodse samenzweringen rondwaren.

Ik raad jullie beiden dit artikel te lezen.

ik heb niets tegen joden maar er is oneerlijkheid in palistina

http://www.meervrijheid.nl/index.html?m ... wering.htm

ik heb niets tegen joden maar er is oneerlijkheid in palistina
en heel veel mensen willen dat niet zien net zoals us die met vieze spelletjes bezig is.

voor mensen die nog steeds denken dat 9-11 door islamiten zijn gepleegd.
kijk deze film eerst en dan hoor ik jullie mening wel.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9712068461

wel afkijken he

jandeboer

Berichtdoor jandeboer » Vr Aug 25, 2006 1:13 am

Monique schreef:Hoe komt het dat er geen moslims zijn met kwaliteiten zoals joden?
Hoe zou dat komen?

dat zijn er wel hoor
kijk is naar die olie gasten.
zijn super rijk.

bij joden zijn het meer streken (gemeen)
je moet je beetje verdiepen in joden verhalen dan zal je het snappen.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Aug 25, 2006 12:30 pm

jandeboer schreef:
Monique schreef:Hoe komt het dat er geen moslims zijn met kwaliteiten zoals joden?
Hoe zou dat komen?

dat zijn er wel hoor
kijk is naar die olie gasten.
zijn super rijk.

Dat is alleen maar omdat dat spul in de grond zit, hoef je verder niet veel voor te doen.
Zijn er, buiten de olie, grote internationals van moslims?

bij joden zijn het meer streken (gemeen)
je moet je beetje verdiepen in joden verhalen dan zal je het snappen.

Wat voor "streken" zijn dat dan?
Amorele atheistische nitwit

Terug naar “Commentaar van Lezers”