Waarom maakt Allah mij ongelovig?

Moderator: M

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Mei 31, 2004 12:10 am

Cengiz 2 schreef:..Nu weten we dat ook weer dat jij een Duitser bent,maar dat
was de vraag niet ik heb niet naar jouw nationaliteit gevraagd,
moet goed lezen monique iedereen weet dat het zo is,de nederlanders haten de duitsers dit is gewoon zo.. :wink:

Wanneer nederlanders duitsers zouden "haten"... zou ik daar dan niet iets van moeten merken...?
Vertel eens waar die "haat" dan uit blijkt..?
Ik moet wel toegeven dat nederlanders die de oorlog hebben meegemaakt wel koude rillingen kunnen krijgen wanneer ze de taal horen of een "oude" duitser zien. Verder dan dat kom ik niet hoor. Of... verwar je grappen soms met "haat"...? komt vaker voor.. 8)
Kijk...dat JIJ vindt dat nederlanders duitsers moeten haten om de "haat" tegen amerika goed te praten...tsja... daar kan niemand iets aan doen natuurlijk...

..Maar ik wouw je netjes uitleggen dat het komt door dat de duirsers nederland hebben bezet vandaar die haat,zo ook met
de moslims hun land wordt ook bezet palestina en nu irak vind
je gek dat de mensen daar vrijheid willen :?:

Ik vind het helemaal niet gek dat wie dan ook vrijheid wil. Voor mij is dat het belangrijkste dat er bestaat.

..Jij schreef dit :Omdat het zeer discriminerend is en zeer vrijheidberovend." (vertaling lijkt me zelfs voor jou overbodig)..

..Dacht jij nou dat je nu een antwoord geeft op mijn vraag,dit
is geen antwoord monique beargumenteer je stelling met fieten
en niet met standart nonsens,zulke uitsparaken doen juist mensen die onwetend zijn over het onderwerp en niet weten waar ze over hebben :?

Jij stelt mij een vraag en ik antwoord daar op. Dat dat mijn redenen zijn om de islam niet zo lief te vinden...dat mag toch..?
Volgens mij heb ik op dit forum al voldoende voorbeelden en feiten geponeerd om mijn antwoord te rechtvaardigen. Ik blijf de boel niet herhalen....

En nu graag:
Hoe en waarom lijden moslims...?

????
Amorele atheistische nitwit

Cengiz 2

Berichtdoor Cengiz 2 » Ma Mei 31, 2004 1:00 am

Merhabalar..

..Ik zeg toch niet dat iedereen amerika moet haten hoe kom je erop meisje probeer geen woorden in mijn mond te leggen,maar
ik haat elke volk die een ander leed berokken en mensen onderdrukt voor zijn eigen doeleinden zo ook amerika en israel.. :twisted:

..Maar mijn schoonvader heeft hekel aan duitsers omdat zijn vader is gedood in de twede weredoorlog,kijk maar naar een voetbalwedstrijd tussen nederland-duitsland de hollanders roepen moffen waarom denk je :idea:

..Het is begonnen in joegoslavie en tot nu toe zijn er zoveel onschuldige moslims gestorven door de agressie van die lieverdjes die dat deden in de naam van Democratie,kun je mij nog volgen wie was de agressor toen en nu niet de moslims..

..Tot nu toe en dat zijn feiten zijn er 6 miljoen moslims gestorven en 15 duizend christenen wist je dit..

..Op de manier hoe je vragen aan mij stelt merk ik die vooroordelen van je goed,geloof mij in mijn ogen weet jij niets
omdat jij de waarheid niet wilt inzien,hoe en waarom heel erg makkelijk macht,wie de macht heeft misbruikt hem op een hele sluwe manier,kijk wat ze geflikt hebben in irak wij komen democratie brengen zeggen ze,niemand wil jouw democratie hebben laat mensen met rust en laat iedereen leven hoe hij-zij
wilt, en als ze weigeren niet te vertrekken uit irak dan hoop ik dat ze daar allemaal de dood vinden want de moslims hebben recht op vrijheid en recht om de bezetter te verdrijven..

..Sorry hoor ik weet nog niet waarom jij de Islam haat,en ik heb geen zin om al die topics te lezen van je ik heb wat beters te doen dan dat,ik denk dat je het niet weet waarom je de leer
van de Islam haat..ik denk dat ik het wel weet `onwetendheid` en een subjektiefe houding :oops:

mvg.Cengiz 2.

sprot

Berichtdoor sprot » Ma Mei 31, 2004 1:15 am

"6 miljoen moslims gestorven en 15 duizend christenen "

Waar haal je deze gegevens ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Cengiz 2

Berichtdoor Cengiz 2 » Ma Mei 31, 2004 1:36 am

Merhabalar..

..Ik ken je niet sprot maar jij vroeg waar ik mijn gegevens vandaan haal,mijn gegevens heb ik van de tv,niet jouw tv nutuurlijk die heeft een andere naam heheheh..

..Een britse moslim van afkomst hij verteld wat hij heeft meegemaakt in Guantanamo Bay:

..Guantanamo Bay..
Een moslim van Britse afkomst, die onlangs Guantanamo Bay mocht verlaten schets ons de shockerende beelden van zijn leven achter tralies of beter gezegd achter draden, op het ‘concentratiekamp’ in Cuba. Jamal-al-Harith, vader van drie kinderen werd aanvankelijk Britse spionage ten laste gelegd en zodoende door de Taliban op zijn doorreis via Afghanistan naar Turkije in gevangenschap genomen. Na, door het Rode Kruis te zijn bevrijd, mocht hij zich voor even een vrije man noemen. Daar kwam met de komst van de Amerikanen meteen verandering in. Aanvankelijk werd door de Amerikanen het beeld gecreëerd van een puur administratieve voorzorgsmaatregel. Deze maatregel zou uiteindelijk resulteren in twee jaar langdurig verblijf in het concentratiekamp, folteringen en ontberingen ondergaand, op basis van geen enkele bewijs.

Onderstaand vindt u enkele beschrijvingen van de levensomstandigheden op Guantanamo Bay:

¨ Gedetineerden werden tot wel 15 uur aaneen met boeien, die zich tot in de huid boorden dankzij speciale metalen uitsteeksels, aan hun handen en benen vastgebonden;

¨ De ‘cellen’ waarin de gevangenen doorbrachten, waren in feite draden kooien die de gevangenen blootstelden aan de barre weersomstandigheden en bovendien onbeschermd voor ratten, slangen en schorpioenen;

¨Het opgediende eten was soms tot 10 jaar over datum en werd door een luikje de gevangenen toegeschoven;

¨De watervoorziening werd gedurende gebedstijden stopgezet, zodat de gevangenen de ‘wudu’(rituele reiniging met water voor het dagelijkse gebed) niet konen uitvoeren;

¨Prostituees werden het kamp binnengelaten en liet hen naakt in het bijzijn van de gevangenen paraderen. Ze besmeurden de meest vrome gevangenen, van wie enkele op hun jongen leeftijd nog nooit tevoren aan vrouwen blootgesteld waren, met menstruatiebloed;

¨Handen en voeten werden in feite tot wel 15 uur aaneen vastgebonden, meestal zonder de gevangene de gelegenheid te bieden om rechtop te staan;

¨Onder ‘recreatie’ werd verstaan, het feit dat de benen losgebonden waren en de gevangenen de mogelijkheid kregen gedurende 15 minuten heen en weer een streep van kiezelzand af te lopen;

¨Foltereenheden, officieel bekend onder de naam ‘Extreme Reaction Force’ gingen in hun complete rellenuitrusting de gevangenen te lijf en gingen massaal op één gevangene tegelijk met stokken en vuisten tekeer;

¨Één eenheid dwong honderden gevangenen met eten, omdat zij op hongerstaking waren uit protest voor een bewaarder die met opzet een Koran weg had geschopt;

¨Gevangenen die medicinale hulp nodig hadden tegen bevriezing, werden voor lange periodes verwaarloosd, met als noodzakelijke amputatie van één of meer ledematen tot gevolg;

¨Veiligheidsagenten probeerden de gevangenen te dwingen tot het bekennen van inmenging in terroristische activiteiten. Ook, Britse veiligheidsagenten hebben de gevangenen soms wel tot 12 uur achtereenvolgens ondervraagd;

Te midden van zulke onthullingen kan men m.b.t. Guantanamo Bay met recht verwijzen naar een ‘middeleeuws martelkerker’, eerder dan met bewaringshuis. Ondanks de talloze medezegging betreffende de waarborging van rechtvaardigheid m.b.t. gevangenen aan de kant van hooggeplaatste Amerikaanse politici, kan men concluderen dat het ware gezicht van het Westerse rechtvaardigheid aan het licht is gekomen. Zulke foltermethoden zijn gelijkwaardig aan de leefsituaties in de meest onderdrukte en despotische regimes dat er vandaag de dag in de wereld de macht heeft gegrepen, zoals Oezbekistan onder president Karimov. Toen aan het licht kwam dat Amerikaanse strijdkrachten zulke despotische regimes in ondervragingstechnieken trainden, vroeg men zich met recht af wat voor technieken een ‘beschaafde’ natie een despoot/dictatuur zou kunnen doorgeven. Het mag wel duidelijk zijn dat de Amerikaanse ‘beschaving’ enkel als rookgordijn voor een verdorven en wrede staat dient, dat enkel één zaak goed verstaat, namelijk anderen terroriseren.

Overduidelijk is het feit dat Amerika zich samen met haar team van marionetten regimes over de hele wereld, zich inmengt in de meest verschrikkelijke vormen van foltering. Vergelijkt u eens de bovenbeschreven leefsituatie in Cuba met de Human Rights Watch rapport over de leefomstandigheden in de gevangenissen van Oezbekistan.

“Gevangenbewaarders maken zich systematisch schuldig aan mishandeling van gevangenen met houten en rubberen knuppels en treden vooral hard op tegen veroordeelden die religie ten laste zijn gelegd, en tevens stelde men voornamelijk dezen bloot aan aanvullende afstraffingen…. Degenen die het ook maar in hun hoofd haalden deel te nemen aan de dagelijks vijf maal uitgevoerde moslimgebeden werden gestraft en zelfs af en toe voor 5 dagen lang opgesloten in isolatiecellen.”

De behandeling van gevangenen in Oezbekistan vertoont opvallend veel overeenkomst met de bewaring van duizenden in Guantanamo Bay. De hand van Amerika is de gemeenschappelijke link.

..Maar jah wat is democratie toch..........en kijk is aan wat deze beschaafde mensen kunnen doen..

mvg.Cengiz 2.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Mei 31, 2004 11:04 am

Cengiz 2 schreef:..Ik zeg toch niet dat iedereen amerika moet haten hoe kom je erop meisje probeer geen woorden in mijn mond te leggen,maar
ik haat elke volk die een ander leed berokken en mensen onderdrukt voor zijn eigen doeleinden zo ook amerika en israel.. :twisted:
ik zeg ook niet jij zegt dat iedereen america moet haten....ik zeg dat JIJ america haat.

..Maar mijn schoonvader heeft hekel aan duitsers omdat zijn vader is gedood in de twede weredoorlog,kijk maar naar een voetbalwedstrijd tussen nederland-duitsland de hollanders roepen moffen waarom denk je :idea:

omdat je schoonvader een hekel heeft an duitsers hebben alle nederlanders een hekel aan duitsers..?
Ik zeg zelf ook moffen ipv duitsers hoor... betekent tegenwoordig niets meer.. :wink:
Voetbal...tsja... daar noem je dan ook een soort op..vij iedere wedstrijd gaan de scheldwoorden over en weer..wie de tegenstande is maakt niet uit. Beetje onderscheid maken kan geen kwaad.

..Het is begonnen in joegoslavie en tot nu toe zijn er zoveel onschuldige moslims gestorven door de agressie van die lieverdjes die dat deden in de naam van Democratie,kun je mij nog volgen wie was de agressor toen en nu niet de moslims..

..Tot nu toe en dat zijn feiten zijn er 6 miljoen moslims gestorven en 15 duizend christenen wist je dit..

idd... iedereen had zich buiten joegoslavie moeten houden en ze het zelf moeten laten oplossen.

..Op de manier hoe je vragen aan mij stelt merk ik die vooroordelen van je goed,geloof mij in mijn ogen weet jij niets
omdat jij de waarheid niet wilt inzien,

Gaan we weer... de arrogante moslim die de waarheid in pacht heeft... :roll:
De "manier" waarop ik vragen stel...? Wat is dat dan voor "manier"...?

hoe en waarom heel erg makkelijk macht,wie de macht heeft misbruikt hem op een hele sluwe manier,kijk wat ze geflikt hebben in irak wij komen democratie brengen zeggen ze,niemand wil jouw democratie hebben laat mensen met rust en laat iedereen leven hoe hij-zij
wilt, en als ze weigeren niet te vertrekken uit irak dan hoop ik dat ze daar allemaal de dood vinden want de moslims hebben recht op vrijheid en recht om de bezetter te verdrijven..

Ik ben ook tegen de interventie in irak. Ik vind dat er gewoon een muur om het westen gezet moet worden en dat ze het daar maar uitzoeken. Ben het helemaal met je eens.

..Sorry hoor ik weet nog niet waarom jij de Islam haat,en ik heb geen zin om al die topics te lezen van je ik heb wat beters te doen dan dat,ik denk dat je het niet weet waarom je de leer
van de Islam haat..ik denk dat ik het wel weet `onwetendheid` en een subjektiefe houding :oops:

In de eerste plaats: "haat" ken ik niet.
"Haat" impliceert dat je ergens zo een hekel aan hebt dat je alles zult proberen het onderwerp van je "haat" te verwijderen.
Ik ken wel "afkeer". "Afkeer" betekent dat je iets helemaal niet ziet zitten en daar dan ook niets mee te maken wenst te hebben. Dat heb ik ook bij sommeige mensen...die ga ik dus uit de weg.... met de islam wil ik hetzelfde.

Dat jij een andere mening afdoet als "onwetendheid"... tsja...dat is natuurlijk erg makkelijk. Mijn zegen heb je.
Amorele atheistische nitwit

AREND

Berichtdoor AREND » Ma Mei 31, 2004 12:00 pm

Onze gast haalt cijfertjes uit de lucht en introduceerd ze als zijnde de waarheid.

De moslims die in bosniee zijn vermoord staan in schril kontrast met wat er daarvoor zich afspeelde.

Cengiz 2,Heb jij wel eens van de bosnische ss hanfar moslim devisies gehoord onderleiding van een mufti genaamd al husaini?

Die hielden lang voordat de moslims klop kregen in bosniee huishouden en vermoorden velen christenen.
Daar is het ook een beetje om begonnen.

deze link verteld je meer hierover.

kijk ook maar eens naar het plaatje getoond hier.
Is dat niet een islamitisch zwaard?

Afbeelding
hier kan je meer lezen en zien wat moslims op hun geweten hebben
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
mijn homepage
Afbeelding

sprot

Berichtdoor sprot » Ma Mei 31, 2004 1:03 pm

Guantanamo Bay , heeft volgens mij weinig met Bosnië te maken ...
6 miljoen slachtoffers ...? Wonen er daar wel zoveel mensen ? :lol:

Laat ons eerst al eens beginnen met de slachtoffers van het 'eigen volk'
Algerije : 200.000 doden

Wie biedt meer ?
Armeense genocide misschien .. ?
Allez, er zijn er nog .....

Sapere aude!

sprot

Een overzichtje ....

Berichtdoor sprot » Ma Mei 31, 2004 1:34 pm

Tweeënhalf jaar moslimterreur:
393 aanslagen, 7.085 doden, 10.132 gewonden

Datum Land Plaats Doden Gewond Opgeëist door Bijzonderheden
15-04-2004 India 2 5 Auto grenspolitie opgeblazen.
14-04-2004 Irak 1 Sinds 6 april worden tientallen buitenlanders ontvoerd. Sommige komen vrij. 1 Italiaan wordt vermoord.
12-04-2004 Thailand Songkhla (provincie) 1
12-04-2004 Thailand Yala (provincie) 2 4 1 politieman gedood op feest
10-04-2004 Thailand Narathiwat (provincie) 1 moord op voormalig parlementslid
10-04-2004 Thailand Pakaharang 1 moord op dorpshoofd
08-04-2004 Irak Baladrooz 5 18 allen Irakezen
06-04-2004 Rusland Nazran 1 7 aanslag op Moerat Ziazikov, president v/d deelrepubliek Ingoesjetië. Deze raakt licht gewond. Dader komt om
03-04-2004 Spanje Madrid 6 12 Al-Qaeda (?) Daders treinaanslagen blazen zich op bij beleg van flat door politie
02-04-2004 Irak Kufa 1 politiechef gedood
02-04-2004 Thailand Yala (provincie) 1 locale politicus vermoord
01-04-2004 Oezbekistan Boechara 1 1 terroriste zwaargewond, 1 man dood
01-04-2004 Thailand Narathiwat (provincie) 1
01-04-2004 Thailand Pattani (provincie) 1
31-03-2004 Irak Falluja 4 aanval op Amerikaanse veiligheids- mensen (verbrande lichamen door
30-03-2004 Oezbekistan Tasjkent 18 17 terroristen gedood
30-03-2004 Oezbekistan Tasjkent 5 5 2 terroristen en 3 politiemannen gedood
29-03-2004 Oezbekistan Boechara 10 10 terroristen gedood bij explosie
29-03-2004 Oezbekistan Tasjkent 3 bij 2 aanvallen 3 politiemannen gedood
29-03-2004 Oezbekistan Tasjkent 6 26 2 zelfmoordaanslagen op de bazaar
29-03-2004 Thailand Yala (provincie) 1 1 politieman gedood
29-03-2004 Thailand Yala (provincie) 1
27-03-2004 Thailand Sungai Kolok (Narathiwat) 0 30 bomaanslag op karaoke bar
24-03-2004 Thailand Songkhla (provincie) 1 1 politieman gedood
23-03-2004 Irak Mosul 2 mortieraanval op Iraakse legerbasis, 2 burgers gedood
23-03-2004 Irak Kirkuk 2 2 allen politiemannen
23-03-2004 Irak weg Musayeb-Hilla 9 minibus met Iraakse politierekruten
23-03-2004 Thailand Yala 1 1 politieman gedood
22-03-2004 Irak Balad 1 1 Iraakse burgerwacht gedood
21-03-2004 Irak Bagdad 2 13 allen Iraakse burgers
20-03-2004 Irak Kirkuk 1 politieman doodgeschoten
20-03-2004 Irak Mosul 1 granaataaval op PUK kantoor
18-03-2004 Irak Basra 4 2
18-03-2004 Irak Bagdad 3 10 aanval op Amer.-Iraakse tv-ploeg
17-03-2004 Irak Baquba 3 9 aanval op Amer.-Iraakse tv-ploeg
17-03-2004 Irak Bagdad 7 aanslag hotel
17-03-2004 Algerije Berrouaghia 8 2 Al-Qaeda 2 ambulances
16-03-2004 Irak Bagdad 4 0
16-03-2004 Irak Bagdad 1 5 raketaanval op shi'itische moskee
16-03-2004 Irak Mosul 1 2 aanslag op tolk
16-03-2004 Irak Bagdad 2 2 Europese ingenieurs vermoord
16-03-2004 Thailand Narathiwat (provincie) 1
16-03-2004 Thailand Yala 1 1 soldaat gedood
15-03-2004 Irak Mosul 2 3 aanval op amerikaanse burgers
14-03-2004 Israël Ashdod 10 16 Hamas en Fatah
13-03-2004 Irak Baquba 5 0 Iraakse burgers omgekomen bij mortieraanval op amerikaanse basis
12-03-2004 Irak Najaf 1 0 shi'itische geestelijke vermoord
12-03-2004 Irak Bagdad 1 3
12-03-2004 Algerije Tebesa 7 Salafisten (GSPC) 4 soldaten, 3 terroristen
11-03-2004 Irak Basra 2 0 2 Iraakse vrouwen vermoord
11-03-2004 Spanje Madrid 189 1463 Al-Qaeda (?) bomaanslagen op 4 treinen
10-03-2004 Irak Al-Qayim 2 0 2 Iraakse politiemannen vermoord
09-03-2004 Irak Hilla 3 0 2 Amer. overheidsfunctionarissen en 1 Iraakse tolk gedood
09-03-2004 Turkije Istanbul 2 6 aanslag op vrijmetselaarsloge
08-03-2004 Irak Abu Ghurayb 1 1 aanslag op leden gem.raad Mosul
08-03-2004 Algerije Tizi Ouzou 2 4 aanslag op legerpatrouille
07-03-2004 Irak Mosul 2 2 granaataanval op politiestation
06-03-2004 Israël Erez grensovergang 2 0 Islamitische Jihad, Hamas en Fatah Uitgevoerd met jeeps als die van het Israëlische leger
05-03-2004 Irak Bagdad 3 5 granaataanval
05-03-2004 Irak Mosul 3 2 granaataanval
04-03-2004 Irak Bagdad 3 0 mortieraanval op telefooncentrale
03-03-2004 Irak Bagdad 1 1 raketaanval op telefooncentrale
02-03-2004 Irak Bagdad 58 128 mortieraanval en zelfmoordaanslag op shi'itische moskee
02-03-2004 Irak Kerbala 70 mortieraanval, zelfmoordaanslagen
02-03-2004 Pakistan Quetta 44 140 aanslagop shi'itische processie
01-03-2004 Irak Bagdad 1 2
01-03-2004 Thailand Mayoh (Pattani) 1 1 politieman gedood
29-02-2004 Algerije Boukerdane 2 1 soldaat, 1 politieman
29-02-2004 Thailand Jana (Songkhla) 1 moord op dorpshoofd
29-02-2004 Thailand Yala 1 1 legerofficier gedood
27-02-2004 Irak Kirkuk 1 0 granaataanval op PUK kantoor
26-02-2004 Irak Baquba 1 7
24-02-2004 Irak Mosul 3 0 3 politiemannen vermoord bij 2 aanslageen
23-02-2004 Irak Mosul 3 0 aanval op KDP kantoor
23-02-2004 Irak Mosul 3 2 3 Irakezen vermoord
23-02-2004 Irak Kirkuk 10 45 aanslag op politiebureau
22-02-2004 Israël Jeruzalem 8 60 Aqsabrigades
19-02-2004 Thailand Yarang (Pattani) 3 3 6 verschillende aanvallen op 1 dag
19-02-2004 Thailand Pattani (provincie) 1 1 paramilitair gedood
18-02-2004 Irak Hilla 11 58 aanslag op militaire basis
17-02-2004 Algerije Boumerdes 1
14-02-2004 Irak Falluja 22 35 aanval op kantoor Iraakse veiligheidsdienst en gevangenis
14-02-2004 Thailand Narathiwat (provincie) 2
12-02-2004 Algerije Toudja 7 3 Salafisten (GSPC) hinderlaag politiepatrouille
11-02-2004 Afghanistan Khost 2 Talibaan aanslag op officier geheime dienst
11-02-2004 Irak Bagdad 47 50 aanslag op Iraaks rekruteringsbureau
11-02-2004 Algerije Jijel 4
10-02-2004 Irak Iskandariya 50 40 aanslag op politiebureau
10-02-2004 Irak Ramadi 1 4 aanslag op Amer Suleiman
10-02-2004 Thailand Waeng (Narathiwat) 1 dorpsambtenaar gedood
09-02-2004 Algerije Miliana 2 2 politiemannen
08-02-2004 Irak Suwayra 3 11 aanslag op politiebureau
06-02-2004 Rusland Moskou 39 122 Tsjetsjenen aanslag op metro
06-02-2004 Thailand Narathiwat (provincie) 1 1 politieman gedood
05-02-2004 Pakistan Shaheen, Peshawar 2 4
04-02-2004 Thailand Yarang (Pattani) 1 ambtenaar gedood
03-02-2004 Rusland Noord Ossetie, Vladikavkaz 2 6 Tsjetsjenen
02-02-2004 Irak Kerbala 3 0 3 politiemannen gedood
01-02-2004 Irak Arbil 67 260 Jaish Ansar al-Sunna 2 aanslagen op Koerd. partijbureaus
01-02-2004 Thailand Tan Tho (provincie Yala) 1 1 politieman gedood
31-01-2004 Irak Mosul 9 45 aanslag op politiebureau
29-01-2004 Israël Jeruzalem 11 50 Aqsabrigades, Hamas
28-01-2004 Afghanistan Kabul 6 2 aanslagen
28-01-2004 Irak Bagdad 3 3 aanslag op hotel
27-01-2004 Afghanistan Kabul 2 10 Talibaan
27-01-2004 Irak Hilla 2 1 aanval op medewerkers CNN
27-01-2004 Algerije Tizi Ouzou 3 2 soldaten, 1 politieman
25-01-2004 Irak Ramadi 7 0 2 aanvallen op politiemannen
25-01-2004 Thailand Pattani (provincie) 1 1 politieman gedood
24-01-2004 Irak Mosul 1 1 aanval op politiemannen
24-01-2004 Irak Kirkuk 1 2 aanslag op politiemannen
24-01-2004 Irak Bagdad 1 3 aanslag op politiemannen
24-01-2004 Thailand Yala (provincie) 2 1 boeddistische monniken aangevallen
24-01-2004 Thailand Kapho (Pattani) 1 1 politieman gedood
22-01-2004 Thailand Bacho (Narathiwat) 1 boeddistische monnik vermoord
21-01-2004 Irak Basra 1 0 aanslag op hoogleraar
21-01-2004 Irak Falluja 3 0 3 Iraakse vrouwen vermoord
21-01-2004 Irak Falluja 2 5 op politiebureau
18-01-2004 Irak Bagdad 20 60 aanslag op VS hoofdkwartier
15-01-2004 Irak Tikrit 3 2 studentenbus
14-01-2004 Irak Baquba 2 14 aanslag op politiebureau
14-01-2004 Israël Erez grensovergang 4 10 Aqsabrigades
12-01-2004 Afghanistan provincie Nimroz 4 Talibaan
12-01-2004 Bangladesh Sylhet 2 37 bomaanslag op Islamitisch feest
07-01-2004 Irak Kirkuk 2 1 raketaanval op politieauto
06-01-2004 Afghanistan Kandahar 15 Talibaan
06-01-2004 Irak Falluja 2 1 aanslag op Fransen
05-01-2004 Thailand Pattani (provincie) 2 1 allen politiemannen bij 2 aanvallen
04-01-2004 Thailand Narathiwat (provincie) 4 soldaten gedood overval op wapendepot
31-12-2003 Irak Bagdad 8 35 aanslag op restaurant
25-12-2003 Pakistan Rawalpindi 18 40 aanslag op Musharraf
24-12-2003 Irak Arbil 4 20 aanslag op overheidsgebouw
17-12-2003 Irak Bagdad 17 17 Irakezen in minibusje gedood
14-12-2003 Irak Bagdad 17 aanslag op politiebureau
11-12-2003 Irak Ramadi 1 14 aanslag op Amerikaanse basis
09-12-2003 Rusland Moskou 6 14 Tsjetsjenen hotel tegenover Kremlin
07-12-2003 Algerije Bouira 1 1 politieman doodgeschoten
05-12-2003 Rusland Yessentuki 44 150 Tsjetsjenen aanslag op trein
29-11-2003 Irak Mahmudyah 7 1 aanslag op medew. Spaanse inl.dienst
29-11-2003 Irak Tikrit 2 1 2 Japanse burgers (diplomaten?)
27-11-2003 Algerije Djelfa 1 6 Salafisten (GSPC) Saoedische dichter Talal al-Rasheed vermoord
20-11-2003 Irak Kirkuk 4 15 Jaish Ansar al-Sunna aanslag op PUK kantoor
20-11-2003 Turkije Istanbul 28 450 Al-Qaeda o.a. Britse consulaat-generaal en bank
15-11-2003 Turkije Istanbul 25 303 Al-Qaeda aanslag op 2 synagogen
12-11-2003 Irak Nassiriya 28 aanslag op Italiaanse basis
08-11-2003 Saoedi Arab. Riad 17 120 aanslag op wooncomplex met Arabische gastarbeiders
03-11-2003 Irak Kerbala 3 12 mortieraanval op shi'itische moskee
27-10-2003 Irak Bagdad 27 209 aanslagen op 4 politiebureaus
27-10-2003 Irak Bagdad 12 15 aanslag op kantoor Int. Rode Kruis
14-10-2003 Irak Bagdad 1 10 Jaish Ansar al-Sunna aanslag op Turkse ambassade
09-10-2003 Irak Bagdad 10 aanslag op politiebureau
05-10-2003 Algerije Beni Bouateb 1
04-10-2003 Israël Haifa 21 60 Islamitische Jihad Vrouw blaast zich op in restaurant
03-10-2003 Pakistan Karachi 7 8
22-09-2003 Irak Bagdad 2 17 aanslag op hoofdkwartier VN
13-09-2003 India Hajan 3 8
13-09-2003 Algerije Tissemsilt regio, El-Youssoufia 20 2 Salafisten (GSPC) 2 aanvallen in 2 dagen
09-09-2003 Afghanistan Kandahar 4 medewerkers hulporganisatie
09-09-2003 Irak Arbil 3 55 Jaish Ansar al-Sunna
09-09-2003 Israël Jeruzalem 7 50 Hamas
09-09-2003 Israël Tzrifin legerbasis 9 30 Hamas
06-09-2003 India Srinagar 7 32
03-09-2003 Rusland Kislovodsk 5 20 Tsjetsjenen aanslag op trein
02-09-2003 Irak Bagdad 1 15 aanslag op politiebureau
02-09-2003 Thailand Pattani (provincie) 4 vuurgevecht ; 3 politiemannen gedood
29-08-2003 Irak Najaf 83 175 aanslag op Mohammed Baqer al-Hakim
25-08-2003 India Bombay 50 150 Lashkar e Tayyiba
20-08-2003 Irak Bagdad 1 aanslag op Akila al-Hashimi ( vrouwelijk lid v/d Regeringsraad)
19-08-2003 Irak Bagdad 24 Gewapende Voorhoede v/h 2de Leger van aanslag op hoofdkwartier VN, o.a. Sergio de Mello gedood
19-08-2003 Israël Jeruzalem 23 130 Hamas
14-08-2003 Afghanistan Z.O. Afghanistan 2 3 Talibaan medewerkers Rode Kruis
13-08-2003 Afghanistan Nadh Ali 15 Talibaan aanslag op bus
12-08-2003 Israël Ariel 2 2 Hamas
07-08-2003 Irak Bagdad 7 50 aanslag op Jordaanse ambassade
05-08-2003 Indonesie Jakarta 10 74 Jemaah Islamiya aanslag op Marriott hotel
01-08-2003 Rusland Noord Ossetie, Mozdok 50 80 Tsjetsjenen aanslag op militair ziekenhuis
29-07-2003 India Bombay 3 34
22-07-2003 India Bangti 11 12 aanval op legerkamp
21-07-2003 India Bangabanga, nabij Katra 7 30
18-07-2003 Afghanistan Khost 8 Talibaan
14-07-2003 Algerije Tizi Ouzou 3
05-07-2003 Rusland Moskou 16 Tsjetsjenen aanslag popfestival (incl. 2 vrouwelijke daders)
04-07-2003 Pakistan Quetta 53 57 aanslag op shi'itische moskee
04-07-2003 Algerije Tizi Ouzou 3 Salafisten (GSPC) o.a. parlementslid doodgeschoten
04-07-2003 Thailand Pattani (provincie) 6 3 aanvallen op 3 politiebureaus
28-06-2003 India Jammu stad 12 7 aanval op legerkamp
20-06-2003 Rusland Tsjetsjenie, Grozny 8 Tsjetsjenen
19-06-2003 Algerije El Ancer 4
18-06-2003 Algerije Boumerdès 1 1
15-06-2003 Algerije Tizi N'Tleta 4 1 allen politiemannen
15-06-2003 Algerije Setif 3
11-06-2003 Israël Jeruzalem 17 100 Hamas
08-06-2003 Pakistan Quetta 13 8
07-06-2003 Afghanistan Kabul 5 29
05-06-2003 Rusland Noord Ossetie, Mozdok 20 Tsjetsjenen op bus met luchtmachtpersoneel
04-06-2003 Algerije Beni Douala 10 2 GIA
03-06-2003 Algerije Ain Defla 12 2
28-05-2003 Thailand Pattani (provincie) 1
26-05-2003 India Seri Khwas 5
20-05-2003 Bangladesh Fatikchhari 2 Islami Chattra Shibir 2 politieke activisten gedood
19-05-2003 Israël Afula 3 17 Aqsabrigades, Islamitische Jihad
18-05-2003 Israël Jeruzalem 7 20 Hamas
17-05-2003 Algerije Seraidi 3 4 veiligheidstroepen
16-05-2003 Marokko Casablanca 41 100 Salifiya Jihadiya incl. 13 daders
14-05-2003 Rusland Tsjetsjenie, Ilishkan Yurt 18 Tsjetsjenen religieus feest
12-05-2003 Rusland Tsjetsjenie, Znamenskoye 60 Tsjetsjenen regeringsgebouw
12-05-2003 Saoedi Arab. Riad 35 194 aanslagen op 3 wooncomplexen met westerlingen
10-05-2003 Filippijnen Koronadal, Mindanao 10 41 Abu Sayyaf
08-05-2003 Thailand Pattani (provincie) 1 1 politieman gedood
02-05-2003 India Marad (nabij Calcutta)
30-04-2003 Israël Tel Aviv 3 60 Hamas
28-04-2003 Thailand Narathiwat, Yala (provincies) 5 3 aanvallen op 2 legerposten
26-04-2003 India Srinagar 5 8 Al-Madeena Regiment aanval op tempel
25-04-2003 India Kashmir, Madar 6 7 aanval op reg. Hoofdkw. Grenspolitie
30-03-2003 Israël Netanya 1 40 Islamitische Jihad
27-03-2003 Algerije Chtatia en Chiffa 20 4 GIA 2 aanvallen op 2 dorpen
25-03-2003 Algerije Mefta 9 GIA
23-03-2003 India Kashmir, Nadimarg 24 0 Lashkar e Tayyiba moordpartij in dorp
18-03-2003 Filippijnen Cotabato 8 Moro Islam. Bevr. Front
16-03-2003 India dorp Ind, district Udhampur 13 9 Hizb ul-Mujahedin, Jamiat ul Mujahideen, e.a. gezamenlijke aanval op politiebureau
14-03-2003 India Poonch 6 8 Lashkar e Tayyiba
14-03-2003 India Poonch 4
13-03-2003 India Bombay 11 80 Jash-e-Mohammed bomaanslag op trein
10-03-2003 Afghanistan Bagrami district 1 1 afghaanse tolk gedood, nederlandse militair gewond
07-03-2003 Afghanistan Kabul 1 1
05-03-2003 Israël Haifa 17 53 Hamas
04-03-2003 Filippijnen Davao, Mindanao 20 146 Moro Islam. Bevrijdings Front ontkent
28-02-2003 Pakistan Karachi 3 5 Amer. Consulaat
24-02-2003 Jemen 1 rechter belast met onderzoek naar terrorisme vermoord
20-02-2003 Filippijnen Cotabato 2 Moro Islam. Bevrijdings Front ontkent
02-02-2003 Rusland Tsjetsjenie, Grozny Tsjetsjenen
31-01-2003 Pakistan Faisalabad 2 2 aanslag op shi'itische moskee
30-01-2003 Afghanistan Kandahar 18 Hezb-e-Islami aanslag op bus
27-01-2003 India Bombay 1 25 Muslim Defence Force
20-01-2003 Bangladesh Hathazari 1 Islami Chattra Shibir 1 politieman gedood
17-01-2003 Bangladesh Dariapur 8 8 bomaanslag op carnavalsfeest
07-01-2003 Algerije Theniet el-Abed 8 Salafisten (GSPC) allen militairen
07-01-2003 Algerije Batna 2
05-01-2003 Israël Tel Aviv 22 120 Aqsabrigades, Islamitische Jihad
04-01-2003 Algerije Blida 15 Salafisten (GSPC)
04-01-2003 Algerije Batna 47 GIA
31-12-2002 Filippijnen Tacurong, Mindanao 9 32 Moro Islam. Bevr. Front
31-12-2002 India Mangnar 6 1 moordpartij
30-12-2002 Jemen Jibla 3 1 3 amer. zendelingen (artsen) gedood, 1 zwaar gewond
29-12-2002 Jemen Sana'a 1 linkse politicus gedood op congres van Islamitische Hervormingspartij
27-12-2002 Rusland Tsjetsjenie, Grozny 86 Tsjetsjenen overheidsgebouw
25-12-2002 Pakistan Sialkot 3 15 aanslag op protestantse kerk
21-12-2002 Pakistan Hyderabad 2 7
20-12-2002 India Pampore 1 0 Hizb ul-Mujahedin aanslag op parlementslid
19-12-2002 Pakistan Karachi 7 0
17-12-2002 Algerije Sidi Medjaded 10 GIA veiligheidstroepen
17-12-2002 Algerije Miliana 3 GIA militairen
14-12-2002 Algerije Chlef 5 GIA
07-12-2002 Bangladesh Mymensingh 18 300 'Students of Madrasa' bomaanslagen op 4 bioscopen
07-12-2002 Pakistan Shahkas 4 7
04-12-2002 Pakistan Karachi 3 0 Al-Qaeda Consulaat Macedonie
04-12-2002 Algerije provincie Mascara 12 GIA
02-12-2002 India Bombay 3 31
29-11-2002 Israël Hadera 3 9 Islamitische Jihad
28-11-2002 Kenia Mombassa 15 40 Al Ittihad al Islami Isr. hotel, 3 aanvallers ook gedood
24-11-2002 India Jammu 15 45 Lashkar e Tayyiba aanval op tempel
23-11-2002 India Jammu, Srinagar snelweg 19 0 Jamiat ul Mujahideen
23-11-2002 Algerije Tizi Ouzou 13 12 Salafisten (GSPC)
22-11-2002 India Srinagar 8 9 Lashkar e Tayyiba aanval op Kamp Reserve Politie
21-11-2002 Israël Jeruzalem 11 50 Hamas
20-11-2002 Algerije Ain Rich 6 GIA
15-11-2002 Pakistan Hyderabad 2 9 aanslag op bus
11-11-2002 India Jammu 8 6 aanval op leger
04-11-2002 Israël Kfar Sava 2 50 Islamitische Jihad
01-11-2002 Pakistan Quetta 2 aanslag op politiemannen
28-10-2002 Jordanie Amman 1 aanslag op Amerikaanse diplomaat
27-10-2002 Israël Ariel 3 20 Hamas
23-10-2002 Rusland Moskou 170 Tsjetsjenen gijzeling in theater; 41 terr. gedood, 129 gegijzelden komen om door gas bij
21-10-2002 Israël Afula 14 50 Islamitische Jihad
19-10-2002 Filippijnen Manilla 2 20 Abu Sayyaf
17-10-2002 Filippijnen Zamboanga 7 152 Abu Sayyaf 2 aanslagen
12-10-2002 Indonesie Bali 202 Jemaah Islamiya
10-10-2002 Rusland Tsjetsjenie, Grozny 23 Tsjetsjenen
07-10-2002 Israël kibbuts Beit Sheán vallei 1 0 Islamitische Jihad
06-10-2002 Jemen 1 aanslag op Franse olietanker
02-10-2002 Filippijnen Zamboanga 3 22 Abu Sayyaf Karaoke bar, bezocht door amerikaanse soldaten
28-09-2002 Bangladesh Sathkhira 0 125 ISA (ISA=Islamic Shashantantra Andolon) 2 aanslagen op bioscoop en circus
25-09-2002 Pakistan Karachi 7 3 aanslag op christelijke hulporganisatie
24-09-2002 India Gujarat 35 74 Lashkar e Tayyiba, Tehreek-e-Qisas aanval op hindoe tempel
19-09-2002 Israël Tel Aviv 6 70 Hamas
18-09-2002 Israël Um al Fahm 1 3 Islamitische Jihad
15-09-2002 Algerije Bissi 3 22 allen militairen
12-09-2002 Algerije Bouira, Batna 21 2 hinderlagen: 18 militairen gedood
11-09-2002 India Tikipora 4 5 Lashkar e Tayyiba, Al-Aarifeen aanslag op parlementskandidaten
09-09-2002 Bangladesh Sylhet 1 10 Islami Chattra Shibir 1 politieke activist gedood
06-09-2002 India Handwara 4 2 Jamiat ul Mujahideen aanslag op parlementskandidaat
05-09-2002 Afghanistan Kabul 26 150 Al-Qaeda
01-09-2002 Afghanistan Kabul 1 2
23-08-2002 India Thanamandi, Manjakote 10 0 Lashkar e Tayyiba moordpartijen 2 dorpen
19-08-2002 Rusland Tsjetsjenie, Grozny 123 Tsjetsjenen legerhelikopter neergeschoten
17-08-2002 Algerije Bokaat Baakakchaa 26
09-08-2002 Pakistan Rawalpindi 4 25 aanslag op ziekenhuis
08-08-2002 Algerije Skikda 2 6
07-08-2002 Algerije Ouled Haddadj 1 2 politieman gedood
06-08-2002 India Pahalgam 8 32 moordpartij onder pelgrims
05-08-2002 Pakistan Jhika Gali 6 4 aanslag op christelijke missieschool
04-08-2002 Israël Safed 9 50 Hamas
31-07-2002 Israël Jeruzalem 9 85 Hamas
30-07-2002 Algerije Ain El-Hamra 1 2
30-07-2002 Algerije Azeffoun 1
17-07-2002 Israël Tel Aviv 5 40 Islamitische Jihad
16-07-2002 Israël Samaria 9 20 Hamas
15-07-2002 Algerije Boumerdès 6 Salafisten (GSPC)
15-07-2002 Algerije Chlef 7 GIA
13-07-2002 India Kasim Nagar, Jammu 27 33 Lashkar e Tayyiba moordpartij
10-07-2002 Thailand Sungai Padi (Narathiwat) 2 Sungai Padi (Narathiwat) 2 politiemannen gedood
05-07-2002 Algerije Larbaa 38 37 GIA
28-06-2002 Algerije Eucalyptus 13 9 aanval op autobus
19-06-2002 Israël Jeruzalem 7 50 Aqsabrigades
18-06-2002 Israël Jeruzalem 19 74 Hamas
17-06-2002 Pakistan Multan 3 aanslag op moskee
14-06-2002 Pakistan Karachi 11 51 Al-Qaeda aanslag op consulaat VS
11-06-2002 Israël Herzliya 1 15
08-06-2002 Algerije Larbaa 2
07-06-2002 Algerije Louza 4
07-06-2002 Algerije Belarbi 1 4
07-06-2002 Algerije Ain Defla 1 1 politieman gedood
05-06-2002 Israël Afula 17 38 Islamitische Jihad
30-05-2002 Algerije Sendjas 23 nomaden vermoord
27-05-2002 Israël Petah Tikva 2 37 Aqsabrigades
23-05-2002 Algerije Blida 10 Ook 7 militairen ontvoerd
21-05-2002 India Srinagar 2 7 aanslag op APHC-leider Abdul Gani Lone
19-05-2002 India Chasana 5 7 aanval op 2 legerkampen
19-05-2002 Israël Netanya 3 59 Hamas
15-05-2002 Algerije Tazmaly 5 30
11-05-2002 Algerije Birtouta 6 8
08-05-2002 Pakistan Karachi 14 34 Al-Qaeda 11 fransen gedood
08-05-2002 Rusland Dagestan, Kaspiysk 43 130 Tsjetsjenen
07-05-2002 Israël Rishon Lezion 16 55 Hamas
05-05-2002 Algerije Tizi Ouzou 15 Salafisten (GSPC)
02-05-2002 Algerije Ksar Chellala 20
02-05-2002 Algerije Sidi Khaled 11
28-04-2002 Rusland Noord Ossetie, Vladikavkaz 9 30 Tsjetsjenen
24-04-2002 Algerije Tiaret 16 GIA
21-04-2002 Filippijnen General Santos 14 69 Abu Sayyaf
18-04-2002 Rusland Tsjetsjenie, Grozny 18 politiebus
12-04-2002 Israël Jeruzalem 6 104 Aqsabrigades
11-04-2002 Tunesie Djerba 19 32 Al-Qaeda tankauto met gas ontploft bij synagoge, 14 duitsers gedood
10-04-2002 Israël Yagur 8 22 Hamas
08-04-2002 Afghanistan Jalalabad 4 18 aanslag op Minister v. Defensie Mohammed Fahim (bleef ongedeerd)
08-04-2002 India Dandli Dansal 7 6 Hizb ul-Mujahedin moordpartij in dorp
01-04-2002 Israël Jeruzalem 1 0 Aqsabrigades
31-03-2002 Israël Haifa 15 30 Hamas
30-03-2002 India Jammu 7 20 Lashkar e Tayyiba aanval op hindoe tempel
29-03-2002 India Kalakote 4 1 aanval op legerkamp grenstroepen
29-03-2002 Israël Jeruzalem 2 28 Aqsabrigades
27-03-2002 Israël Netanya 30 140 Hamas
21-03-2002 Israël Jeruzalem 3 86 Aqsabrigades
20-03-2002 Israël Afula 7 30 Islamitische Jihad
17-03-2002 Pakistan Islamabad 5 46 Lashkar e Tayyiba aanslag op protestantse kerk
10-03-2002 Pakistan Abottabad 2 20
09-03-2002 Israël Jeruzalem 11 54 Hamas
05-03-2002 Israël Afula 1 0 Islamitische Jihad
05-03-2002 Algerije provincie Skikda 12 GIA
02-03-2002 Israël Jeruzalem 11 50 Aqsabrigades
28-02-2002 Jordanie Amman 2 0
22-02-2003 Algerije 1 Salafisten (GSPC) van half feb. tot 13 aug. 2003: 32 toeristen, waaronder Nederl. Arjen Hilbers. 1 toerist sterft
18-02-2002 Israël Beit Zarzir 1 0 Aqsabrigades
16-02-2002 Filippijnen Jolo 3 48 Abu Sayyaf
16-02-2002 India Nirala 8 6 Lashkar e Tayyiba moordpartij
05-02-2002 Algerije Ain Defla (2), Tizi Ouzou 24 6 3 verschillende aanvallen
01-02-2002 Algerije Medea 13 GIA
23-01-2002 Pakistan Karachi 1 Jaish-e-Mohammad journalist Daniel Pearl ontvoerd en later onthoofd
22-01-2002 India Calcutta 4 17 Harakat ul Jihad I Islami/ ARFC aanval op American Center
20-01-2002 India Behra 11 3 Lashkar e Tayyiba moordpartij
12-01-2002 Algerije Tizi Ghenif 2 3
01-01-2002 Algerije Djelfa 4
31-12-2001 Algerije Sisi Bel Abbes 4 veiligheidstroepen
13-12-2001 India New Delhi 16 30 Jash-e-Mohammed aanval op Indiase parlement
08-12-2001 India Azad Gunj 9 47 Lashkar e Tayyiba aanval op legerkonvooi
05-12-2001 Algerije Zekri 5 militairen
05-12-2001 Algerije Fedhilia 2
02-12-2001 India Trinagal 7 0 moordpartij op bruiloftsfeest
02-12-2001 Israël Haifa 15 40 Hamas
01-12-2001 Israël Jeruzalem 11 180 Hamas
20-11-2001 Algerije Algiers 0 30
03-11-2001 Algerije Batna 4 Salafisten (GSPC)
03-11-2001 Algerije Tizi Ouzou 1 1 politieman gedood
28-10-2001 Pakistan Quetta 3 25
28-10-2001 Pakistan Model, Bahawalpur 18 9 aanslag op christelijke kerk
22-10-2001 India Awantipore 6 2 Lashkar e Tayyiba
15-10-2001 Algerije Bir El Ater 11
14-10-2001 Algerije Tiaret 4
03-10-2001 Algerije Aghlad 2
01-10-2001 India Kashmir, Srinagar 36 70 Jash-e-Mohammed aanval op overheidsgebouw
17-09-2001 India Handwara 10 11 Lashkar e Tayyiba
15-09-2001 Pakistan Hyderabad 1 17
11-09-2001 Ver. Staten New York, Washington 2973 ? Al-Qaeda 3 vliegtuigen rammen WTC, Pentagon, vierde gekaapt vliegtuig stort neer

NRC Handelsbald : http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1082091676491.html

En dan nog niet te vergeten:
Saoudi Arabie (regelmatig aanslagen tegen buitenlandse bedrijven)
Jemen (aanslagen op amerikaanse bases)
Nigeria (systematische terreur tegen katholieken)
Soedan (de verzwegen oorlog ter uitroeiing van de christenen en animisten in het zuiden)
Turkije (onderdrukking van de Koerdische en Armeense bevolkingsgroepen)
Timor
Egypte (steeds grotere onverdraagzaameid tegen de koptische christenen)

En dan vergeten we er nog heel wat .....

Sapere aude!

sprot

En opnieuw 'Eigen volk eerst'

Berichtdoor sprot » Ma Mei 31, 2004 8:25 pm

En opnieuw 'Eigen volk eerst' :roll: :roll:

Twaalf doden bij aanslag op sjiitische moskee Karachi
31.052004 plaatselijke tijd

KARACHI - Bij een bomaanslag op een sjiitische moskee in de Pakistaanse havenstad Karachi zijn maandag minstens twaalf mensen om het leven gekomen. Er zijn ook tientallen gewonden. Dat melden politie- en ziekenhuisbronnen.

De aanslag komt er één dag na de moord op Mufti Nizamuddin Shamzai, een bekende soennitische geleerde die geldt als de geestelijke vader van de in 2001 van de macht verdreven Taliban-militie in Afghanistan. Hij werd zondag door onbekenden doodgeschoten voor zijn huis in Karachi.
De politie denkt dat de moord een wraakactie van militante sjiieten was voor een vroegere aanslag op een sjiitische moskee. Daarbij lieten begin mei 23 mensen het leven.

De sjiieten vormen een minderheid in Pakistan. Bij confrontaties met soennieten kwamen alleen in 2003 al 140 mensen om het leven, de meeste van hen sjiieten.

Sapere aude!

oldnick

Berichtdoor oldnick » Za Jul 24, 2004 12:26 pm

Jasmijn stelt de volgende onjuistheden:

Er is geen compulsie in religie zoals in de Koran staat. Jij wordt niet gedwongen om moslim te worden,,het is beter voor je,,en daar zul je wel achter komen in het hiernamaals,maar gedwongen zul je nooit worden.

Dat roepen moslims onafgebroken, maar het is een leugen. Wie de profeet en zijn koran niet gehoorzaamt moet worden gedood of verdreven tenzij hij zich onderwerpt aan de islam. In honderden strofen worden ongelovigen gediscrimineerd verketterd als apen, zwijnen, de slechtste der schepselen en zo voort. Hoe durf je dan nog tezeggen dat er geen dwang in de godsdienst is.

Zoals ik ook al eerder heb vermeld is het daarom beter voor moslims om naar een land te gaan waar er veel moslims zijn om de corrupte maatschappij wat te proberen te vermijden. Maar helaas is t ook zo dat in landen met veel moslims veel mensen Islam ook niet goed volgen. Maar het is er zeker beter dan in Europa/Amerika

Hoera, waarom gaan alle moslims dan niet terug naar hun islamitische landen. Het antwoord daarop ligt voor de hand.
Daar krijgen ze van hun socialistische vrienden geen uitkeringen,
geen gratis gezondheidszorg, geen gratis onderwijs, geen gratis pensioenopbouw, kortom kunnen zij niet als parasieten leven ten koste van de zwaar belaste ongelovigen. onder die parasitaire moslimpopulaties zijn onze sociale verzekeringen bezweken en leeggeplunderd.
Bovendien bezwijkt onze hele economie daaronder. Het onderhoud van moslims moet worden opgebracht door sociale premies en belastingen, waardoor ons bedrijfsleven niet meer kan concurreren en verdwijnt naar goedkoppere landen.
Alsjeblieft ga terug naar jullie islamitische landen waar het zoveel beter is.

Terug naar “Commentaar van Lezers”