Waarom maakt Allah mij ongelovig?

Moderator: M

Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Waarom maakt Allah mij ongelovig?

Bericht door Patrick »

Bron: http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=9090 (geschreven door Egyptian Karif)


Dit onderwerp was één van de eerste openbaringen tijdens mijn laatste dagen als Moslim voordat ik besloot om definitief deze cultus te verlaten. Het is duidelijk hoe onlogisch het concept is, toch durfde ik de feiten niet onder ogen zien ( samen met vele andere Moslims die dezelfde ideeën en verzen tegenkwamen). Ik loochende de feiten in een hopeloze poging om mezelf ervan te overtuigen dat “ik het niet begreep”… Het is zeer hard voor iemand die de Koran bestudeert om de vele verzen te negeren die handelen over Allah’s tussenkomst in de wil van Zijn creaturen om hen al dan niet te doen geloven. Hierna zal ik de vele verzen tonen en, indien nodig, de bijhorende Tafsir (verklaring uit betrouwbare bron), ten slotte geef ik mijn eigen commentaar.

Laten we starten met dit vers:

Al-Araaf 7:178

“Wie God leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.”


Interessant, we vinden hier een duidelijke verklaring, dat het “leiden” en “laten dwalen” van iemand ZIJN wil is. HIJ is de bron..


Verder lezen we de volgende Surat al Bakarah, de tweede surah in de koran:

Eerst suggereert Allah het volgende:

2:6 “Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.”

Zeer interessant! Waarom vraagt u? Hier is het antwoord van Allah in de volgende vers:

2:7. “God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.”

Dus, samengevat suggereert Allah het volgende:

“Laat de Kuffar (ongelovigen) met rust: wat u hen ook zegt, ze zullen nooit geloven eenvoudigweg omdat Ik, Allah hun hart, oren en ogen verzegeld heb om te verhinderen dat ze worden geleid naar de ware religie en, als straf voor hun dwaling (die veroorzaakt werd door Mezelf), zal ik hen folteren in jahannam" -Allah.

Alhoewel niet echt nodig, de Tafsir (verklaring) van het bovenstaande vers is de volgende:

Quote: “De Boodschapper van Allah was enthousiast om alle mensen te bekeren en de richtlijnen te doen volgen die hij kreeg. Allah informeerde hem dat niemand zou geloven tenzij diegenen die Hij veroordeeld had tot geluk in de eerste plaats, en niemand zou dwalen tenzij diegenen die Allah veroordeeld had tot dwaling in de eerste plaats.."

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=869

Wanneer we een sprong maken naar vers 10 van diezelfde Surah, lezen we:

2:10. “Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.”

Dus de ongelovigen hebben “een ziekte in hun hart” en wat doet Allah? Hen leiden naar het licht? Natuurlijk niet! Hij maakt hun ziekte nog erger! Wat een genadevolle God!!


Een andere vers met hetzelfde idee, Allah is kwaad … Hij schreeuwt tot Mohammed “ben je gek? Iemand tot de Islam bekeren waarvan Ik besloten heb dat het een ongelovige (kafir) wordt? Weet je dan niet dat het niet zal werken?”

4:88 “Waarom ben je betreffende de huichelaars (in) twee partijen (verdeeld)? God heeft hen neergeslagen wegens hetgeen zij verdienden. Wens je hen te leiden, die God te gronde deed gaan? En voor hen, die God doet dwalen, zul je geen uitweg vinden.”


Maar het wordt nog erger:

96. “Degenen tegen wie het woord van uw Heer van kracht is geworden, willen niet geloven.”
97. “Zelfs al werd elk teken hun getoond, voordat zij de smartelijke straf hebben gezien.”


Hetzelfde idee, geen uitleg nodig.

7:186. “En wie God laat dwalen, voor hem kan er geen gids zijn. Hij laat dezulken in hun koppigheid blindelings zwerven.”


En,

18:17 “Hij die door God wordt geleid, wordt juist geleid doch degene, die Hij laat dwalen, voor hem zul je stellig geen vriend en leidsman vinden.”

En,

28:56. “Waarlijk, je (Mohammed) zult hen die je wilt niet kunnen leiden, maar God leidt wie Hij wil”

6:39. “Zij, die Onze tekenen verloochenen, zijn doof en stom, in de duisternis. God laat wie Hij wil dwalen en Hij plaatst op het rechte pad wie Hij wil.”

13:27. “En degenen die niet geloven, zeggen: "Waarom is hem (de profeet) geen teken van zijn Heer neergezonden?" Zeg: "God laat diegene dwalen die Hij wil en leidt tot Zichzelf degene die zich bekeert.").”

35:8 “Hij wiens boze daden schoonschijnend zijn gemaakt, zodat hij deze als goed beschouwt (kan de leiding vinden). Zeker, God laat dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Laat uw ziel dus niet wegkwijnen uit verdriet over hen. Voorzeker, God weet wat zij doen.”


En vele andere verzen, allemaal draaien ze rond het bizarre concept van “Allah gidst diegene die Hij wil en Hij laat dwalen diegene die Hij wil.”

Er is ook nog een beroemd hadith dat Moslims herhaalde malen opzeggen in de vorm van een Dua (smeekbede), zonder ook maar na te denken over de betekenis ervan:

O, U die de harten verandert, maak onze harten trouw aan Uw religie.

… Van alles dat hierboven beschreven werd, is het duidelijk dat het gidsen en dwalen iets is waar Allah niet enkel de voorkennis van heeft, maar hij is ook diegene die het veroorzaakt, de menselijke wil is totaal onder controle van Allah’s wensen, en toch gaat Allah de mensen straffen voor hun ongeloof waar Hijzelf de oorzaak van is.

Ik, bijvoorbeeld, was een gelukkige Moslim, maar ineens besluit Allah, voor onverklaarbare redenen, dat ik een ongelovige wordt … hier is mijn levensverhaal:

1- Allah maakt van mij een Moslim geboren uit 2 Moslim ouders.
2- Allah weet op voorhand, zelfs voor mijn geboorte dat ik de Islam zal verlaten om Kufr te worden.
3- Allah maakt dat ik de Islam verlaat (zie bovenstaande verzen) Allah verzegeld mijn hart, ogen en oren zodat ik de ware Islam niet meer zie. Hij voorkomt dat ik de waarheid ken.
4- Allah verplicht me niet alleen om de Islam te verlaten, maar hij laat me steeds verder wegzinken in het ongeloof.
5- Allah straft mij eeuwig in de hel omwille van mijn ongeloof. Ongeloof dat hij me gegeven heeft.

Waarom zou ik me moeten verantwoorden voor het verlaten van de Islam als het Allah zelf is die het me aandoet?

Ik vraag me af of de auteur van de Quran weet dat er ook zoiets bestaat als “logica”?

Voor meer lectuur over Allahs alwetendheid, surf naar:

http://www.geocities.com/freethoughtmec ... allah.html

Voelen de Moslims onder jullie zich beledigd?
Laatst gewijzigd door Patrick op di jan 27, 2004 5:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Volgens de koran is zelfs de duivel ongelovig. "Ondankbaar jegens allah" is een betere vertaling.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Egyptian Kafir laat eigenlijk zien dat het gebrek aan logica in de koran pas duidelijk is als je er afstand van hebt genomen. Want ik kan me voorsstellen dat de schrijvers van de koran in gedachten hadden dat de gelovigen zich zouden afvragen waarom er mensen zijn die blind zijn voor de waarheid.

De gelovigen kunnen aan het twijfelen worden gebracht door mensen die de islam en de koran afwijzen. Daarom zijn er allerlei strategieën in de koran ingebouwd om te verklaren dat er mensen zijn die niet in de islam geloven. Ze worden huichelaars genoemd, leugenaars, onwetenden, lasteraars en vijanden van de islam, of het is Allah zelf die ze blind heeft gemaakt.
Het moet Allah ook wel zijn, want de waarheid van de islam is zo overduidelijk... hoe zou het anders kunnen dat iemand zegt dat het een leugen is, of belachelijke onzin?

Het is een logica die alleen maar in de eigen, gesloten wereld geldig is. Pas als je de cirkel verlaat, zie je dat het alleen maar woorden zijn, zonder logica, zonder bewijskracht.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Want ik kan me voorsstellen dat de schrijvers van de koran in gedachten hadden dat de gelovigen zich zouden afvragen waarom er mensen zijn die blind zijn voor de waarheid.
En ik maar denken dat de Koran juist geschreven is om de mensen ervan te weerhouden om zich ook maat IETS af te vragen.

Maar..idd...wanneer je tegen een moslim aanvoert dat het toch mooi wel even allah is die mij ongelovig gemaakt heeft...tsja...dat is dat kennelijk alleen maar gedaan om mij de kans te geven me alsnog tot de islam te wenden...?

Wanneer je dan aanvoert dat in de koran staat dat allah "alwetend" is en de hele loopbaan van een persoon al weet...zodat het dus eigenlijk een beetje onzinnig is dat hij iemand de "kans geeft" zich tot de islam te wenden (allah weet immers al of iemand dat wel of niet doet..en..OF iemand het wel of niet doet is OOK de wens van allah)...tsja...DAN is allah ineens niet meer zo alwetend.... ik volg het allemaal niet meer hoor... :roll:
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Kijk eens hoe god Monique laat dwalen en haar hart verhard!
Zo werkt het dus. :)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

nina schreef:Kijk eens hoe god Monique laat dwalen en haar hart verhard!
Zo werkt het dus. :)
Volgens mij doet de duivel dat... :twisted: :lol:
Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Re: Waarom maakt Allah mij ongelovig?

Bericht door Kenan »

Je hebt de taal van de koran helemaal verkeerd begrepen.....
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
Kenan
Berichten: 33
Lid geworden op: di feb 03, 2004 3:45 am

Re: Waarom maakt Allah mij ongelovig?

Bericht door Kenan »

Wat is nou hier fout aan:

Als je (echt) in Allah , zijn profeet mohammed en de koran gelooft en je hebt de taal van de koran goed begrepen en dus je bent een echte moslim :

* Doe je geen enkel onschuldige mens kwaad.

* Behandel je alle mensen gelijk, wat hun ras of geloof is..

* eet je geen varkensvlees

* drink je geen alcohol

* Ga je 5x per dag soort joga oefeningen voor Allah doen.

* Vast je 30 dagen per jaar om ook eens een keer aan de echte armen te denken...

* Steel je niet en betaal je tot op de cent na je belasting aan de Nederlandse staat (heb zelf een winkel)

* Denk je niet dat het leven ophoudt na de dood maar, weet je dat een tijd zal komen dat de slechteriken (zoals Saddam, Bin Laden, G.Bush) beboet zullen worden voor al hun daden en de onschuldige mensen (zoals de joden onder nazi-regime, Palestijnse slachtoffers van gewelddadige israelische aanslagen, alle onschuldige mensen van Twin towers) beloond zullen worden omdat hun leven op een bizarre, onrechtmatige wijze van hun afgepakt zijn....



Denk aub niet dat de koran, extremisten van mensen maakt door verkeerde voorbeelden te geven....

Denk niet dat Allah bepaald of iemand een gelovige of niet gelovige wordt, zonder de aard van de surahs te begrijpen....
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Wat u doet Kenan is een gechristianiseerde (of politiek correcte) versie van de Islam volgen. Ook in Egypte wordt de Islam onderwezen op een manier die opgelegd is door de staat. In Nederland spreekt men van de polder Islam, dit heeft niets te maken met de echte leer, maar wel met een poging om de Islam in overeenstemming te brengen met de universele rechten van de mens al is het maar door middel van een geforceerde interpretatie van de Koran. In Egypte, net zoals in Turkije, worden Imams streng gecontroleerd en geselecteerd opdat hun ze zich onthouden van fundamentalistische uitspraken. Vele van de puntjes die u opsomt (met uitzondering van alcohol en varkensvlees) staan in fel contrast met de Islam of de levenswijze van Mohammed, ze zijn immers gewoon overgenomen uit de Christelijke leer (de 10 geboden) of ook wel de universele rechten van de mens.

Maar goed, het siert u dat u de werkelijke Islam niet volgt, maar veeleer een persoonlijke visie, proficiat daarvoor !!!

(dit bericht is off topic, het oorspronkelijk onderwerp gaat over Allah die zelf bepaald wie al dan niet gelovig wordt)
TURAN
Berichten: 27
Lid geworden op: vr mei 28, 2004 10:08 pm

Bericht door TURAN »

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf(De Koe)

25. Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden." (Het Vee)
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf(De Koe)
Wat ik nu nog niet snap is dat waarom allah niet iedereen moslim heeft gemaakt.
Waarom heeft hij mensen geschapen die zijn vijanden zijn?
De theologie van de moslims klopt van geen meter.
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Cengiz 2
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 29, 2004 6:42 pm

Comentaar van lezers

Bericht door Cengiz 2 »

Merhabalar..

..Selam aan iedereen ik schrijf meestal op de lokum en wat ik hier allemaal lees is ongelovelijk maar jah goed..

..Ik zal heel erg kort antwoord op geven Allah(c.c)heeft de mensen niet ongelovig gemaakt maar het is de wil van mensen
zelf de mens wilt zelf niet geloven..

..En jullie denken maar dat jullie iets in jullie handen hebben..

..Bij de geboorte is iedereen een moslim in de ogen van de Islam
maar het kind dat naarmate groter en ouder wordt krijgt het de
godsdienst van zijn ouders of van de staat..

..Net wat ik eerder zei Allah(c.c)heeft alle mensen geschapen
met het geloof in hun hart,maar de mens beslist zelf over zijn leven of hij gelooft of niet,en voor die gemaakte keuzes zal hij
rekeningschap moeten afleggen..

..Wij kennen in de Islam zoiets van Lot,in je lot staat beschreven wanner jij dood gaat,maar het lot geld ook voor je levensloop hier op de aarde wat je gelooft en hoe je wilt leven,
de keuze is aan jouw God beslist toch niet voor jouw of wel?
zegt God tegen jouw dood onschuldige mensen of blaas ergens op en leg een bom daar neer..

..Je bent vrij in je (Eigen wil)jij beslist wat jij doet en niet Allah(c.c)misschien kan iemand laten zien dat de Islam teruer goed
keurt???je mag je eigen verdedigen in de Islam maar dat is iets heel iets anders dan onschuldige mensen doden..

..Jullie moeten dit goed begrijpen je bent vrij in je (keuzes)je eigen wil anders zou de paradijs en de hel ook overbodig zijn,
je zult juist veroordeeld worden voor de keuzes die je gamaakt hebt omdat je vrij bent om te doen wat je wilt..





Selamlar Cengiz 2.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

je zult juist veroordeeld worden voor de keuzes die je gamaakt hebt omdat je vrij bent om te doen wat je wilt..
.... :roll:
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Monique HOI

Kijk eens naar mijn post ''Er is iets wat jullie niet helemaal begrijpen'' :D
je zult juist veroordeeld worden voor de keuzes die je gamaakt hebt omdat je vrij bent om te doen wat je wilt
Dit klopt,omdat je dingen kunt kiezen die niet goed voor je zijn,bv roken/drugs/alcohol,,dat is niet goed voor de gezondheid en dat zijn feiten,geen meningen. In Islam wordt je dus al voor die dingen beschermd,omdat het niet mag als moslim zijnde.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Dit klopt,omdat je dingen kunt kiezen die niet goed voor je zijn,bv roken/drugs/alcohol,,dat is niet goed voor de gezondheid en dat zijn feiten,geen meningen. In Islam wordt je dus al voor die dingen beschermd,omdat het niet mag als moslim zijnde.
Idd... "als moslim zijnde"...
Prima...vind ik allemaal best...moet iedereen zelf weten...wanneer iemand graag moslim wil zijn omdat je dan van alles niet mag... prima... heb ik geen last van...vrijheid, blijheid.

Maar... waar is de keus om geen moslim te zijn...?
In welk islamitisch land heb je de KEUZEVRIJHEID om GEEN moslim te zijn en om te leven volgens regels die de PERSOONLIJKE VRIJHEID waarborgen..?
Ik stel die vraag nu al jaren en heb nog nooit een antwoord gekregen. (het enige antwoord dat ik kreeg is dat er geen islamitische landen bestaan.... :roll: )
Die regels gelden enkel voor moslims...ik ben geen moslim...ik heb enkel te maken met de wet...en..verder doe ik wat ik wil.
Wat is daar mis mee...? Wie heeft daar last van...? Wat maakt het een ander uit of ik rook, alcohol drink, een paar vriendjes heb, ongehuwd moeder ben etc...? Wat kan jou dat schelen...?

Mij interesseert het geen zier hoe jij je leven wenst in te richten...zolang ik maar niet hoef.
Heb jij ook die instelling...?
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Maar... waar is de keus om geen moslim te zijn...?
In welk islamitisch land heb je de KEUZEVRIJHEID om GEEN moslim te zijn en om te leven volgens regels die de PERSOONLIJKE VRIJHEID waarborgen..?
Het is jouw keuze om wel of niet naar een land te gaan waar veel moslims wonen. Het klopt dat er geen Islamitisch land is,maar er zijn wel landen die sommige wetten volgen. Hoe dan ook,,niemand dwingt jou om daar heen te gaan. Of om moslim te worden.
Die regels gelden enkel voor moslims...ik ben geen moslim...ik heb enkel te maken met de wet...en..verder doe ik wat ik wil.
Wat is daar mis mee...? Wie heeft daar last van...? Wat maakt het een ander uit of ik rook, alcohol drink, een paar vriendjes heb, ongehuwd moeder ben etc...? Wat kan jou dat schelen...?
Je bent inderdaad geen moslim,dus die regels hoef je niet te volgen,maar het zijn feiten dat t ongezond is.Ook wordt de maatschappij hier ook niet veel beter van. Van de alcoholisten en rokers en drugsverslaafden en kinderen van ongehuwde ouders dat kan je niet ontkennen dat dat niet bijdraagt aan een harmonieuze levenswijze.

Dit doet Islam dus wel door deze dingen te verbieden.
Mij interesseert het geen zier hoe jij je leven wenst in te richten...zolang ik maar niet hoef.
Heb jij ook die instelling...?
Er is geen compulsie in religie zoals in de Koran staat. Jij wordt niet gedwongen om moslim te worden,,het is beter voor je,,en daar zul je wel achter komen in het hiernamaals,maar gedwongen zul je nooit worden.

Zoals ik ook al eerder heb vermeld is het daarom beter voor moslims om naar een land te gaan waar er veel moslims zijn om de corrupte maatschappij wat te proberen te vermijden. Maar helaas is t ook zo dat in landen met veel moslims veel mensen Islam ook niet goed volgen. Maar het is er zeker beter dan in Europa/Amerika.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
Cengiz 2
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 29, 2004 6:42 pm

Bericht door Cengiz 2 »

Merhabalar..

..Monique waar maak jij je eigen dan druk om als jij vrij wil zijn
en wilt leven hoe je wilt ons best,maar A.U.B,bemoei je eigen ook niet met ons?wij maken zelf wel uit wat we geloven en niet geloven en dat gat jouw niets aan toch??

..Ik denk de meeste mensen die lijden in de wereld zijn de moslims en niet de christenen monique en wij vragen de christenen ook niet a.u.b,wil je moslim worden laat mij niet lachen,wat weet jij van de Islam eigenlijk zero zero :oops: ??

.,Koran is voor de moslims van kracht en niet voor jouw?
en voor dat je een discussie begint of je eigen mee bemoei
probeer dan op zijn minst objektief te blijven??

..Mag ik vragen waarom jij zo een afkeer hebt tegenover de moslims en de Islam,heb je ooit een nare ervaring gehad met
moslims?want dan kan ik mijn eigen wel voorstellen :( ..



mvg Cengiz 2.
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

..Ik denk de meeste mensen die lijden in de wereld zijn de moslims en niet de christenen monique
Vertel mij eens waar moslims zo veel te lijden hebben?
voorbeelden graag en geen loze kreten.
..Monique waar maak jij je eigen dan druk om als jij vrij wil zijn
en wilt leven hoe je wilt ons best,maar A.U.B,bemoei je eigen ook niet met ons?wij maken zelf wel uit wat we geloven en niet geloven en dat gat jouw niets aan toch??
Dat is het hem juist.
Moslims willen de hele wereld hun geloof opdringen.
Maar bij mij gaat die vlieger niet op.
Je krijgt waar je om vraagt. O f heb je nog nooit naar een imaam geluisterd die zich afzet tegen de ongelovigen en joden,,christenen etc.. gebeurt regelmatig.
Vraag jij je eigen nog af waarom mensen dat beu worden?


Jij bent wel erg naiev...Zet je roze bril eens af
dan zie je de echte wereld.
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
Maar... waar is de keus om geen moslim te zijn...?
In welk islamitisch land heb je de KEUZEVRIJHEID om GEEN moslim te zijn en om te leven volgens regels die de PERSOONLIJKE VRIJHEID waarborgen..?
Het is jouw keuze om wel of niet naar een land te gaan waar veel moslims wonen. Het klopt dat er geen Islamitisch land is,maar er zijn wel landen die sommige wetten volgen. Hoe dan ook,,niemand dwingt jou om daar heen te gaan. Of om moslim te worden.
Ik heb het uitraard over mensen die in een islamitisch land geboren zijn. Welke keuzevrijheid hebben die...?
Die regels gelden enkel voor moslims...ik ben geen moslim...ik heb enkel te maken met de wet...en..verder doe ik wat ik wil.
Wat is daar mis mee...? Wie heeft daar last van...? Wat maakt het een ander uit of ik rook, alcohol drink, een paar vriendjes heb, ongehuwd moeder ben etc...? Wat kan jou dat schelen...?
Je bent inderdaad geen moslim,dus die regels hoef je niet te volgen,maar het zijn feiten dat t ongezond is.Ook wordt de maatschappij hier ook niet veel beter van. Van de alcoholisten en rokers en drugsverslaafden en kinderen van ongehuwde ouders dat kan je niet ontkennen dat dat niet bijdraagt aan een harmonieuze levenswijze.
Ik weet niet of een niet-islam maatschappij zo slecht is. De moslims die in het westen wonen gaan toch niet naar een islamitisch land verhuizen.... of wel...?
Nee... hordes komen juist naar het westen...
Is dat omdat het westen zo slecht is...?
Mij interesseert het geen zier hoe jij je leven wenst in te richten...zolang ik maar niet hoef.
Heb jij ook die instelling...?
Er is geen compulsie in religie zoals in de Koran staat. Jij wordt niet gedwongen om moslim te worden,,het is beter voor je,,en daar zul je wel achter komen in het hiernamaals,maar gedwongen zul je nooit worden.
Kijk... dat denigrerende gedoe... "het is beter voor je"....
Wie ben jij om te bepalen of iets goed voor me is..?...dat kan er maar 1... en dat ben ik zelf.
Ik ga voor jou toch ook niet bepalen wat "beter" voor je is..?
Zoals ik ook al eerder heb vermeld is het daarom beter voor moslims om naar een land te gaan waar er veel moslims zijn om de corrupte maatschappij wat te proberen te vermijden. Maar helaas is t ook zo dat in landen met veel moslims veel mensen Islam ook niet goed volgen. Maar het is er zeker beter dan in Europa/Amerika.
Ja... dat zeg je steeds.
Maar... waarom doen moslims dat niet..."?
Waarom blijven ze hier lopen schelden en tieren dat het westen zo verderflijk is...?
Dat vraag ik me dus echt af.
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Cengiz 2 schreef:Merhabalar..
..Monique waar maak jij je eigen dan druk om als jij vrij wil zijn
en wilt leven hoe je wilt ons best,maar A.U.B,bemoei je eigen ook niet met ons?wij maken zelf wel uit wat we geloven en niet geloven en dat gat jouw niets aan toch??
Zoals ik al eerder heb gezegd interesseert het mij geen zier waar iemand in gelooft... of dat nu allah is of een tafelpoot... wat kan mij dat schelen..?
Ik wil alleen dat gelovigen het ook geen zier interessert wat ik doe. Zo moeilijk is dat toch niet..?
..Ik denk de meeste mensen die lijden in de wereld zijn de moslims en niet de christenen
Hoe en waarom lijden moslims...?
monique en wij vragen de christenen ook niet a.u.b,wil je moslim worden laat mij niet lachen,wat weet jij van de Islam eigenlijk zero zero :oops: ??
Ik ben geen christen.
Ik heb wel de koran gelezen.... de bijbel een beetje... 8)
.,Koran is voor de moslims van kracht en niet voor jouw?
en voor dat je een discussie begint of je eigen mee bemoei
probeer dan op zijn minst objektief te blijven??
Bovenstaand kan ik niet volgen...
Omdat de koran niet voor mij van kracht is ben ik niet objectief..?..bedoel je dat..?
..Mag ik vragen waarom jij zo een afkeer hebt tegenover de moslims en de Islam,
Ik heb geen afkeer van moslims.... ik heb een afkeer van DE LEER ISLAM.
Net zoals ik geen afkeer heb van christenen..maar wel van DE LEER.
Kun jij dat onderscheid maken..?

heb je ooit een nare ervaring gehad met
moslims?want dan kan ik mijn eigen wel voorstellen :( ..
Dit kom ik overal tegen als "excuus" waarom iemand iets tegen de islam heeft.
Is het zo normaal dat mensen nare ervaringen hebben met moslims dat moslims daar zelf al vanuit gaan...?
Amorele atheistische nitwit
Cengiz 2
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 29, 2004 6:42 pm

Bericht door Cengiz 2 »

Merhabalar..

..Dacht ik het het is weer de uil arend,ik denk dat het tijd wordt voor jouw dat je een nieuwe tv aanschaaft als je het
geld voor hebt,jongen zet die bril is toch af kijk toch om je heen
moet ik ze nog noemen,door deze houding van je veraad je je
eigen dat jij een persoon bent die zijn informatie van de tv haalt
jouw waarheid is niet mijn waarheid knoop dat goen in je oren,
zolang jij mij niet objektief benader zul je van mij geen antwoord krijgen..

..Al de nieuws die bij ons in de huiskamer binnenkomt is afkomstig van de moordlustige"Bush",bush geeft een papierte
aan europa en thats it daar moeten ze het mee doen,en in hoeverre de nieuws van bush waar is dat weten we niet.. :?

..Ik zal mijn roze bril is afzetten maar zet jij ook je Bush bril af
misshien kunnen we dan wel een gezonde discussie voeren.. 8)


..Monique wanneer hebben de moslims der eigen met jouw bemoeit?wanneer hebben ze tegen jouw gezegd hoe je leeft is
niet goed?zeg is eerlijk wanneer?ik dacht het niet he,of jij nouw
een ongelovige ben of een gelovige intereseert mij want met zulke personen als jij zal ik toch nooit te maken hebben,maar
wie bemoeit der eigen wel met ons het westen toch,met westen bedoel ik Amerika en niet europa..

..Onder het mom van democratie worden mensen vermoord uit
hun huizen verdreven bezet,ooww jaj als de moslims zeggen stop want dan worden de moslims uitgemakt voor fundamentalisten en teroristen en ga zo maar door,de moslims
mogen nog niet eens der eigen verdedigen of zich weren..

..Dan vraag ik jullie dit waarom haten de nederlanders de duitsers nog steeds de oorlog is toch allang voorbij??

..Hoe en waarom lijden de moslims??
Ben je nou dom of zo monique..als je nog niet eens ziet waar
en hoe de moslims lijden,dan snap ik niet hoe jij dit aan mij durft te vraagen..

..Weet je wat jullie kunnen niet objektief zijn en weet je waarom omdat jullie je eigen nouw verbonden voelt met de agressor Amerika/Israel en zijn bondgenoten,je kunt wel lopen beweren dat je geen christen bent maar toch hebben jullie een
soort verbintenis met elkaar en dat belet jullie om objektiet te zijn.. :idea:

..Jij bent niet tegen de moslims maar tegen de leer van de Islam zeg je,waarom mag jij mij is uitleggen.. :?:

Selamlar Cengtiz 2
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Cengiz 2 schreef: ..Monique wanneer hebben de moslims der eigen met jouw bemoeit?wanneer hebben ze tegen jouw gezegd hoe je leeft is
niet goed?zeg is eerlijk wanneer?ik dacht het niet he,
Kijk om te beginnen maar eens goed op dit forum rond.
"ongelovigen zullen branden in de hel"... "westerse vrouwen zijn hoeren".... "open je ogen"... "ongelovigen hebben geen doel in het leven"... "ongelovigen zijn dom"... etc..etc...
of jij nouw
een ongelovige ben of een gelovige intereseert mij want met zulke personen als jij zal ik toch nooit te maken hebben,
Waarom niet...?
..Dan vraag ik jullie dit waarom haten de nederlanders de duitsers nog steeds de oorlog is toch allang voorbij??
Oh..? Doen ze dat..? Ik word dus gehaat in nederland...? :cry:
waarom lijden de moslims??
Ben je nou dom of zo monique..als je nog niet eens ziet waar
en hoe de moslims lijden,dan snap ik niet hoe jij dit aan mij durft te vraagen..
Kennelijk ben ik zo dom.
Als goed moslim zijnde heb jij nu de plicht mij van mijn domheid te verlossen.
Gewoon antwoord geven dus lijkt mij wenselijk.
..Weet je wat jullie kunnen niet objektief zijn en weet je waarom omdat jullie je eigen nouw verbonden voelt met de agressor Amerika/Israel en zijn bondgenoten,je kunt wel lopen beweren dat je geen christen bent maar toch hebben jullie een
soort verbintenis met elkaar en dat belet jullie om objektiet te zijn.. :idea:
Hoe weet jij met wie ik een verbintenis heb..?
Is dat die alwetendheid van moslims..?
..Jij bent niet tegen de moslims maar tegen de leer van de Islam zeg je,waarom mag jij mij is uitleggen.. :?:
Omdat het zeer discriminerend is en zeer vrijheidberovend.
Amorele atheistische nitwit
Cengiz 2
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 29, 2004 6:42 pm

Bericht door Cengiz 2 »

Goedenavond Monique..

..Waarom moet ik op jouw vragen wel antwoord geven?
maar jij beantwoord mijn vargen niet.. :wink:

..Warom haten de nederlanders de duitsers nog steeds terwijl
de oorlog allang afgelopen is??

..Jij bent niet tegen de moslims maar tegen de leer van de Islam leg is uit Monique waarom?? :?




mvg.Cengiz 2
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Cengiz 2 schreef:Goedenavond Monique..

..Waarom moet ik op jouw vragen wel antwoord geven?
maar jij beantwoord mijn vargen niet.. :wink:
Volgens mij heb ik ze beantwoord...maar.. voor jou wil ik het nog wel een keer doen hoor...
..Warom haten de nederlanders de duitsers nog steeds terwijl
de oorlog allang afgelopen is??
"Oh..? Doen ze dat..? Ik word dus gehaat in nederland...? "
(vertaling:.... ik merk daar niets van.)

..Jij bent niet tegen de moslims maar tegen de leer van de Islam leg is uit Monique waarom?? :?
"Omdat het zeer discriminerend is en zeer vrijheidberovend."
(vertaling lijkt me zelfs voor jou overbodig)


Zo.... nu mag jij antwoord geven:
Hoe en waarom lijden moslims...?
Amorele atheistische nitwit
Cengiz 2
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 29, 2004 6:42 pm

Bericht door Cengiz 2 »

Goedenavond Monique..

..Nu weten we dat ook weer dat jij een Duitser bent,maar dat
was de vraag niet ik heb niet naar jouw nationaliteit gevraagd,
moet goed lezen monique iedereen weet dat het zo is,de nederlanders haten de duitsers dit is gewoon zo.. :wink:

..Maar ik wouw je netjes uitleggen dat het komt door dat de duirsers nederland hebben bezet vandaar die haat,zo ook met
de moslims hun land wordt ook bezet palestina en nu irak vind
je gek dat de mensen daar vrijheid willen :?:

..Jij schreef dit :Omdat het zeer discriminerend is en zeer vrijheidberovend." (vertaling lijkt me zelfs voor jou overbodig)..

..Dacht jij nou dat je nu een antwoord geeft op mijn vraag,dit
is geen antwoord monique beargumenteer je stelling met fieten
en niet met standart nonsens,zulke uitsparaken doen juist mensen die onwetend zijn over het onderwerp en niet weten waar ze over hebben :?

mvg.Cengiz 2.
Plaats reactie