Te Laat...?

Moderator: M

Plaats reactie
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Te Laat...?

Bericht door Monique »

maar eens zal ieder levend wezen de dood vinden.........pas dan zal voor velen van ons (ook voor islamieten die de islam verkeerd uitoefen) de werkelijkheid duidelijk worden....maar dat zal dan veel te laat zijn........
Iemand heeft ooit eens aan mij gevraagd "je bent dood bent en god staat voor je..en hij vraagt: "Zo, dus jij gelooft niet in mij..??? " Wat zeg je dan...?
Mijn antwoord was: "NU WEL".

Wat ik daarmee bedoelde is eigenlijk..dat...STEL, dat er een god bestaat...stel, ok..? ik zeg STEL.. :wink:
Wanneer je dood bent heb je pas werkelijk met god te maken...
Immers..in het "hiernamaals" wordt je gestraft danwel beloond voor je daden tijdens je leven..
Tijdens je leven heb je geen enkele interactie met een god...dat komt pas wanneer je dood bent. TOCH wordt eenieder geacht een paar vage boeken en regels te volgens die door een paar figuren ,in een ver verleden, als zijnde 'het woord van god" genoemd worden.

Ik ga ervan uit dat het niet de "schuld" is van de mensen die NIET geloven...maar...dat god WIL dat die mensen niet in hem/haar geloven. Wanneer god werkelijk zou willen dat iedereen overtuigd is van zijn/haar bestaan is dat natuurlijk een peuleschil voor hem/haar.

En dan al die idioten die zeggen dat niet-gelovigen "het niet waard zijn om te leven"....nou..sorry hoor...maar..volgens mij is dat 1 van de grootste godslasteringen die je kunt verzinnen.!
Wat ze namelijk vergeten is...GOD heeft die mensen zo gemaakt dat ze niet in hem/haar geloven....toch..?
Dus...eigenlijk zeggen die gelovigen "god...je hebt je werk niet goed gedaan". ! Zij vinden zichzelf beter dan god. Zij weten het beter dan god............. :roll:
Amorele atheistische nitwit
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Wat ik daarmee bedoelde is eigenlijk..dat...STEL, dat er een god bestaat...stel, ok..? ik zeg STEL.. :wink:
Dat lukt mij domweg niet. :?

Het probleem is dat ik niet weet wat ik me daarbij voor moet stellen. Ik heb het al zovaak aan mensen gevraagd: wát is dat dan, god? Geef er eens een definitie van. Wat doet het, waaruit bestaat het, waar is het, hoe kan het reacties op gang brengen, dingen maken, dingen veranderen, dingen laten gebeuren...

Hoe werkt het, waarmee werkt het? Probeer eens een omschrijving te geven?

Wel wordt mij steeds gevraagd om maar eens te bewijzen dat god niet bestaat... Maar niemand wil me maar vertellen wat het dan ís, datgene waarvan ik moet bewijzen dat het niet bestaat. :(

Ik krijg als het ware helemaal niets, en dan moet ik bewijzen dat het niet bestaat... die grap gaat natuurlijk niet op. 8)

Het beste 'godsbewijs' dat ik krijg is inderdaad het verhaal dat ik het wel zal zien als ik dood ben. Maar het is natuurlijk klip en klaar dat god na mijn dood nog steeds precies hetzelfde niets is als wat ik daar bij het leven aan informatie over heb bijeengegaard.... nada....noppes....

Wel vind ik het heel intrigerend dat het mogelijk is om mensen de grootste tegennatuurlijke onzin te laten geloven. Hoe is dat mogelijk? Wat zegt dat over ons verstand? Hoe is het mogelijk dat miljarden mensen vol overgave geloven in iets wat nog nooit iemand heeft waargenomen, en wat naar alle redelijkheid ook pertinent niet mogelijk is.

Hoe kan bijvoorbeeld iemand geloven dat een man ergens in een grot in een berg zit, en daar opeens bezoek krijgt van een engel die van god komt.... Hoe kan het? Alleen omdat iemand het zegt? Geen enkel bewijs, alleen maar een onbeperkte hoeveelheid waarneembare feiten en levenservaring die laten zien dat dit niet kan en dat dit nooit voorkomt... en er toch in geloven. :shock: :shock: :shock: :o :o

Dat is voor mij het ware mirakel. Ik vind dat een groot wonder.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Wel vind ik het heel intrigerend dat het mogelijk is om mensen de grootste tegennatuurlijke onzin te laten geloven. Hoe is dat mogelijk? Wat zegt dat over ons verstand? Hoe is het mogelijk dat miljarden mensen vol overgave geloven in iets wat nog nooit iemand heeft waargenomen, en wat naar alle redelijkheid ook domweg pertinent niet mogelijk is.

Hoe kan bijvoorbeeld iemand geloven dat een man ergens in een grot in een berg zit, en daar opeens bezoek krijgt van een engel die van god komt.... Hoe kan het? Alleen omdat iemand het zegt? Geen enkel bewijs, alleen maar een onbeperkte hoeveelheid waarneembare feiten en levenservaring die laat zien dat dit niet kan en dat dit nooit voorkomt... en er toch in geloven.

Dat is voor mij het ware mirakel. Ik vind dat een groot wonder.
Ik vind dat geen wonder...mensen doen rare dingen uit angst...en dat is het...angst, pure angst voor de dood.
De dood wordt verheerlijkt, er worden gouden bergen beloofd, alleen maar om die angst weg te nemen.
Angst voor de dood is iets heel natuurlijks...het "onbekende" wordt gevreesd. Door nu van de dood (onbekend) iets "bekends" te maken...wordt die angst weggenomen.

Het nadeel hiervan echter is dat mensen nu kans zien om "macht" te vergaren door handig gebruik te maken van die angst. Beloof angstigen een heerlijke tijd na hun dood....(eigenlijk zeggen ze dat het leven pas begint wanneer je dood bent) ...dan kun je ze laten doen en net zo gek krijgen als je wilt.

Eigenlijk zijn "gelovigen" de grootste egoisten die er rondlopen. Alles wat ze doen en laten is er namelijk op gericht om HUN leven (na de dood uiteraard) zo prettig mogelijk te laten zijn.
Dat ze daarme anderen, in DIT leven, onnoemelijk veel leed berokkenen...malen ze niet naar...immers... voor HUN welzijn gaan ze over lijken.

Die zgn "barmhartigheid" van gelovigen ... het "helpen" van behoeftigen....dat doen ze echt niet omdat ze die mensen zo zielig vinden..nee hoor...dat doen ze alleen maar om ZELF in het paradijs te komen.! Puur uit egoisme.

Dat bekeren van mensen dat ze proberen...is echt niet omdat ze die "ongelovigen" een "hemels hiernamaals" gunnen...nee hoor...dat doen ze alleen maar om bij hun schepper in een goed blaadje te komen staan om HUN plaatsje in het hiernamaals veilig te stellen.
Wanneer een gelovige "iets" doet voor een ander....wees ervan verzekerd dat dat niet gebeurt uit "barmhartigheid" of iets anders aardigs...nee...dat doen ze alleen maar puur uit egoisme. Het "ikke ikke ikke" is het handelsmerk van "gelovigen".

Wanneer een "ongelovige" iets "barmhartigs" doet...kun je ervan verzekerd zijn dat het "voor die ander is"....er staat immers helemaal NIETS tegenover.....?
Amorele atheistische nitwit
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Het nadeel hiervan echter is dat mensen nu kans zien om "macht" te vergaren door handig gebruik te maken van die angst.
Dat sluit aan bij mijn mening dat de koran en de islam zijn gemaakt door mensen die er zelf niet in geloven. De godsdienst is gewoon een werktuig om mensen in te zetten voor de plannen van degenen die de oorlog van dat moment wilden winnen.

Maar de islam heeft zo goed gewerkt op het punt van propaganda, dat er nu nog steeds gebruik van wordt gemaakt. Saddam Hoessein werd moslim uit opportunisme. Het verraste me dus niks toen hij tijdens de aanval van de VS onbeschaamd de moslims aansprak op hun heilige plicht een medemoslimland in oorlog te helpen. Want Hoessein was toch echt meer geïnteresseerd in zijn eigen positie dan in de positie van de islam of de mensen.

Hoessein is natuurlijk een geval apart, maar er zit van alles tussen die jihadstrijders die de koran gebruiken om de moslims te wijzen op hun plicht om jihad te voeren, van diep gelovige jihadstrijders tot mensen die alleen maar op hun eigen gewin uit zijn en sukkelige moslims gebruiken om hun oorlog te vechten.

Maar de angst voor de dood is in die strijd wel heel erg gesublimeerd, om het zo maar te noemen. De jihadi's willen niets liever dan zo snel mogelijk dood gaan om direct naar de hemel te kunnen opstijgen. Ik lees net een boek over Pakistan (Who killed Daniel Pearl... ach ja), waar Jihadstrijders tegen Allah bidden waarom hij hen maar niet in de strijd laat sterven. Bizar. Ze willen zo snel mogelijk komen.... of gaan...

Het klopt wel wat je zegt dat de angst voor de dood wordt weggenomen door een Walhalla te creëren. Walhalla was dus ook een soldatenparadijs, even voor de goede orde.

Maar wat ik nog niet begrijp is: waarom geloven ze erin? Op wiens gezag geloven ze dat?

Iemand verzint dat je rechtstreeks naar de hemel gaat als je sterft tijdens de oorlog... en het wordt geloofd... en je laat je gebruiken...

Of ik gelovigen nou bij voorbaat egoïstisch vind, dat valt volgens mij wel mee, hoor. :)
Althans, nu niemand meer afhankelijk is van de liefdadigheid, valt het mee.. 8)
Maar er zit natuurlijk verschil in of je wordt opgevoed met het idee dat je goed moet zijn voor anderen omdat god dat wil, en omdat je dan in de hemel komt, of omdat je goed moet zijn voor anderen omdat je leert je in te leven in een ander, omdat je weet dat je ook blij zal zijn als iemand jou helpt zonder iets terug te vragen, of gewoon omdat je vind dat alle mensen rechten hebben. Waarom naar boven kijken in plaats van naar de mensen?
TURAN
Berichten: 27
Lid geworden op: vr mei 28, 2004 10:08 pm

Bericht door TURAN »

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf(De Koe)

25. Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden." (Het Vee)
Cengiz 2
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 29, 2004 6:42 pm

Bericht door Cengiz 2 »

Merhabalar..

..Nina en Monique defineer geloof is voor mij??


..Niemand heeft (hem)gezien zeggen jullie als je God rechststreeks kunt waarnemen waarom moet het dan nog geloof heten,geloof is toch iets wat je niet ziet..maar in gelooft dat je (hem)werkelijk wel ziet..is dat te moelijk voor jullie om te begrijpen??

..Kijk meisjes jullie luisteren niet daarom zet Turan ook die ayets neer uit de Koran,kun je dan starks zeggen tegen de almacht jij hebt ons niet laten luisteren :D hoe belachelijk klinkt dit kom van die vooroordelen en die dogmas af..



Selamlar Cengiz 2.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

..Nina en Monique defineer geloof is voor mij??
Een vlucht voor angst en onzekerheid.
..Niemand heeft (hem)gezien zeggen jullie als je God rechststreeks kunt waarnemen waarom moet het dan nog geloof heten,geloof is toch iets wat je niet ziet..maar in gelooft dat je (hem)werkelijk wel ziet..is dat te moelijk voor jullie om te begrijpen??
Dat is nu juist wat kafir altijd zeggen..."geloof is iets dat niet te bewijzen is...anders was het wel wetenschap".
Volgens mij is het te moeilijk voor je om te begrijpen wat kafir nu eigenlijk zeggen.
..Kijk meisjes
Meisjes...? Ik kan je oma zijn... :lol:
jullie luisteren niet
Moet dat dan...?
daarom zet Turan ook die ayets neer uit de Koran,kun je dan starks zeggen tegen de almacht jij hebt ons niet laten luisteren hoe belachelijk klinkt dit kom van die vooroordelen en die dogmas af..
Ik ken geen almacht.....
Amorele atheistische nitwit
Cengiz 2
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 29, 2004 6:42 pm

Bericht door Cengiz 2 »

Merhabalar..

..Daarom ook omdat jij niet gelooft in een almacht moet jij je eigen bezig houden met dingen waar je verstand van hebt..

..En een beetje respekt voor mensen die wel geloven zou op zijn plek zijn vind je niet?is het niet genoeg elenden in de wereld door mensen zoals jij die te bekrompen zijn en alleen maar kunnen veroordelen,en het mooiste komt nog je weet niet eens waar je over hebt hou jij je eigen maar bezig met het huishouden in plaats van zaken die boven jouw en jouw soort stijgen..


mvg. Cengiz 2.
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

en het mooiste komt nog je weet niet eens waar je over hebt hou jij je eigen maar bezig met het huishouden in plaats van zaken die boven jouw en jouw soort stijgen.
je heb hierbij bewezen dat je een rasechte moslim bent.
discriminerend tegenover een vrouw,en daarbij nog eens over haar soort te praten alsof het een gebruiksvoorwerp is.

Ik zit nog steeds te wachten op een inhoudelijk bericht van jouw,en niet dat oeverloze gezwam over hoe zielig moslims wel zijn.
Ik zou je excuses aanbieden als ik jouw was.ombeschofterik!
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

AREND schreef:
en het mooiste komt nog je weet niet eens waar je over hebt hou jij je eigen maar bezig met het huishouden in plaats van zaken die boven jouw en jouw soort stijgen.
je heb hierbij bewezen dat je een rasechte moslim bent.
discriminerend tegenover een vrouw,en daarbij nog eens over haar soort te praten alsof het een gebruiksvoorwerp is.

Ik zit nog steeds te wachten op een inhoudelijk bericht van jouw,en niet dat oeverloze gezwam over hoe zielig moslims wel zijn.
Ik zou je excuses aanbieden als ik jouw was.ombeschofterik!
Realmolsim heeft er blijkbaar een aantal 'pubervriendjes' bijgehaald ..... Mooi, als 'DIE' jeugd de toekomst is ..... :roll:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Cengiz 2 schreef:Merhabalar..

..Daarom ook omdat jij niet gelooft in een almacht moet jij je eigen bezig houden met dingen waar je verstand van hebt..
Ik probeer juist te achterhalen waarom er mensen zijn die WEL in een almacht geloven.
Het feit dat ik er niet in geloof wil nog niet zeggen dat ik zeker weet dat er geen almacht bestaat. Dat weet ik namelijk niet.
..En een beetje respekt voor mensen die wel geloven zou op zijn plek zijn vind je niet?is het niet genoeg elenden in de wereld door mensen zoals jij die te bekrompen zijn en alleen maar kunnen veroordelen,en het mooiste komt nog je weet niet eens waar je over hebt hou jij je eigen maar bezig met het huishouden in plaats van zaken die boven jouw en jouw soort stijgen..
Als een goed moslima betaamd.... een man als voogd... in de keuken blijven... op bevel met de benen wijd en vooral goed ingepakt de straat op, als het al mag.... 8)
Amorele atheistische nitwit
Cengiz 2
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 29, 2004 6:42 pm

Bericht door Cengiz 2 »

Merhabalar..

..Hey arend moet jij de kinderen niet in slaap sussen bemoei je
eigen met je eigen zaken en als je iets inhoudelijk wilt vermelden
doe het dan anders,monique is zelf wel instaat om der eigen te verdedigen ik denk niet dat ze jouw hulp nodig heeft of wel monique??

..Meisje/Oma ik weet niet hoe ik je moet noemen kijk ik heb
jouw uitgedaagd en wat komt er uit net wat ik verwacht had
vooroordelen het druipt er gewoon vanaf,nou monique vrouw
hoort toch in de keuken thuis of niet dat zei mijn schoonvader altijd,maar na de twedewereldoorlog is het toch emancipatie
gekomen of niet en dat heeft de samenleving kapot gemaakt..

..Ik vind jullie eenzijdig de gebeurtenissen bekijken en dat hoort
niet bij een beschaafde volk dat beweren jullie toch dat jullie
beschaafd zijn en dat stort mij,zelfs de moordenaar Doutrou krijgt van de rechter de gelegenheid om zijn zegje te doen,maar
als het om moslims gaat oooww jah die hebben het altijd gedaan
zeg wat voor bril hebben jullie op"Bril Bush" dat dacht ik al.. :wink:

..En Arend probeer je eigen te beheersen en hou die ongecensueerde uitspraken voor je anders schiet ik je van de boom af grapje :lol:


Selamlar Cengiz 2.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Cengiz 2 schreef: ..Meisje/Oma ik weet niet hoe ik je moet noemen
Wat is er mis met "Monique"...?
kijk ik heb jouw uitgedaagd en wat komt er uit net wat ik verwacht had vooroordelen het druipt er gewoon vanaf,nou monique vrouw
hoort toch in de keuken thuis of niet
dat zei mijn schoonvader altijd,
Wie heeft er vooroordelen...? :lol:
En wat vind jij dat vrouwen zouden "mogen"...?
maar na de twedewereldoorlog is het toch emancipatie
gekomen of niet en dat heeft de samenleving kapot gemaakt..
Hoe dan...?

..Ik vind jullie eenzijdig de gebeurtenissen bekijken en dat hoort
niet bij een beschaafde volk dat beweren jullie toch dat jullie
beschaafd zijn en dat stort mij,zelfs de moordenaar Doutrou krijgt van de rechter de gelegenheid om zijn zegje te doen,maar
als het om moslims gaat oooww jah die hebben het altijd gedaan
zeg wat voor bril hebben jullie op"Bril Bush" dat dacht ik al.. :wink:
Jij mag toch ook je zegje doen...?
Trouwens...dat je moslims vergelijkt met Bush en Dutroux... tsja...daar zal ik maar niet op ingaan... 8)
Amorele atheistische nitwit
Cengiz 2
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 29, 2004 6:42 pm

Bericht door Cengiz 2 »

Merhabalar..

..Okey ik zal je voortaan monique noemen dan,netjes opgelost
maar is dit discussieren wat jij doet??

..Als je niets meer weet zeg dan niets meer wat dan ben je eerlijk maar ga niet alles aan mij vragen ik weet niet veel hahahahah.. :D

..Wat zouden vrouwen wel mogen weet ik veel dat scheelt van
vrouw tot vrouw wat mag jij wel en niet.. :lol:


mvg.Cengiz 2.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Cengiz 2 schreef:Merhabalar..

..Okey ik zal je voortaan monique noemen dan,netjes opgelost
maar is dit discussieren wat jij doet??

..Als je niets meer weet zeg dan niets meer wat dan ben je eerlijk maar ga niet alles aan mij vragen ik weet niet veel hahahahah.. :D

..Wat zouden vrouwen wel mogen weet ik veel dat scheelt van
vrouw tot vrouw wat mag jij wel en niet.. :lol:


mvg.Cengiz 2.
:roll:
Amorele atheistische nitwit
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

..Nina en Monique defineer geloof is voor mij??
Hi Cengiz 2,

Nou ja, ik kan dat echt niet definiëren, omdat ik niet begrijp wat het inhoudt. Geloven, dat wil voor mij zeggen dat iemand denkt dat iets bestaat waar geen enkel spoor van te vinden is, helemaal niets wijst erop dat het bestaat.
..Niemand heeft (hem)gezien zeggen jullie als je God rechststreeks kunt waarnemen waarom moet het dan nog geloof heten,geloof is toch iets wat je niet ziet..maar in gelooft dat je (hem)werkelijk wel ziet..is dat te moelijk voor jullie om te begrijpen??
Volslagen onbegrijpelijk zelfs. Geloof is iets wat je niet ziet, maar toch geloof je het... :?

Die verzen die Turan plaatste dienen alleen maar om de mensen die wel geloven gerust te stellen. De moslim kan nu zeggen dat ons verstand versluierd is, en is daardoor weer gerustgesteld. De fout ligt bij de ongelovige, niet bij het geloven in iets wat je niet ziet!
..En een beetje respekt voor mensen die wel geloven zou op zijn plek zijn vind je niet? is het niet genoeg elenden in de wereld door mensen zoals jij die te bekrompen zijn en alleen maar kunnen veroordelen
Wat respect kan nooit kwaad, dat ben ik met je eens. Er is inderdaad genoeg ellende in de wereld. Maar uit de koran blijkt nou ook niet zoveel respect voor mensen die niet geloven. Alleen al in het vers dat hierboven is geplaatst staat dat wij volgens de islam zwaar worden gestraft. Dat is toch geen respect?
Al die keren dat in de koran wordt gesproken van leugenaars en hypocrieten... heel vreemd voor een godsdienst, eigenlijk.

Waarom is het respectloos te filosoferen over het irrationele aan het geloven, maar mag een godsdienstboek mij wel een leugenaar noemen?
Plaats reactie