Anti-Islamisme is een religie op zich!

Moderator: M

Anti-Islamisme is een geloof op zich

ja
6
29%
nee
15
71%

Totaal aantal stemmen: 21

Nayla

Anti-Islamisme is een religie op zich!

Berichtdoor Nayla » Do Sep 14, 2006 1:11 pm

Salaam Aleykoum

Ik lees al enkele dagen topics op dit forum en ik moet zeggen hoe stomverbaasd ik was naar sommige (om maar niet te zeggen de meeste) reacties van ex-moslims. Uit de meeste reacties kan ik besluiten dat het Anti-Islamisme een religie op zich is. Volgens jullie zoeken Moslims argumenten om elk vers in de Koran goed te praten, om alles zo te keren en draaien, zodat ze hun gelijk kunnen bewijzen. Welnu, het Anti-Islamisme is net het omgekeerde. Jullie zoeken regels en argumenten om de Islam te kunnen breken, om meer mensen te doen twijfelen in hun geloof. Ik heb ook het gevoel dat veel mensen moslim zijn geworden door anderen te volgen. Daarmee bedoel ik dat er heel wat zijn die zich hebben bekeerd, zonder zich vooraf te verdiepen in de godsienst. Dat zijn ze pas beginnen doen nadat ze de Islam de rug hebben toegekeerd. Niet moeilijk dat jullie dan alleen argumenten TEGEN gaan zoeken. Deze reactie zal waarschijnlijk een golf van protest uitlokken, maar deze topic is niet bedoeld om jullie op de vingers te tikken of om te provoceren.

Ma3a Salama

Een moslima in hart en nieren.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Do Sep 14, 2006 1:32 pm

Mag ik als eerste protetsts aantekenen? Deze golf van protest gaat echt te ver, a bridge too far!! Al die nutteloze polls tegenwoordig, en deze is niet eens van mij! Verder ben ik het wel eens met de inhoud. Alle ongelovige zijn nazi's! Het staat in de koran! Ok nog even een serieus iets... Stel islam zou een bloeinest van liefde en vrede zijn en een golf van positieve dingen voortbrengen, denk je dan niet, dat we het daarmee in verband zouden brengen? Welk beeld denk je dat islam zichzelf geeft? Is het mijn schuld dat er aanzet tot haat, onderdrukking en geweld in de koran staat? Hoe denk je daar zelf eigenlijk over?
Laatst gewijzigd door Sjoerd op Do Sep 14, 2006 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nayla

Berichtdoor Nayla » Do Sep 14, 2006 1:40 pm

Iedereen heeft recht op een mening. En hierboven is de jouwe.

Nayla

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Do Sep 14, 2006 1:44 pm

Nayla schreef:Iedereen heeft recht op een mening. En hierboven is de jouwe.

Nayla

Ik heb op ja gestemd, lief hé ? heartbeat: Maar dan niet meer klagen ok, je mag best je eigen geloof hebben, zoals iedereen! :D

Ketter

Berichtdoor Ketter » Do Sep 14, 2006 1:56 pm

Welkom, Nayla,

Neen, ik protesteer niet tegen de stelling. Ik vind ze zelfs interessant. Maar ik ben er wel niet mee akkoord.

Religie wordt gedefinieerd als "In bredere zin duidt het woord 'religie' op een meer algemene vorm van spiritualiteit, gevoelens, gedachten met betrekking tot de zin van het leven in relatie tot óf een macht of manifestaties van een macht óf een (bewust) niet nader gedefinieerd beginsel of essentie." -- http://nl.wikipedia.org/wiki/Religie

Het in vraag stellen van de zingeving die ons door de Islam wordt aangeboden is geen zingeving zelf. Het is misschien wel een religieuze opvatting, net zoals atheisme geen religie is.

Over het zoeken van alleen argumenten tegen kan ik kort zijn: Islam zelf enkel een binaire keuze toe: ofwel ben je onderworpen ofwel ben je een stukje vuil gehaat door Allah gereed voor de hel. Dus voor ofwel is de Koran het onveranderlijke woord van God, ofwel is het gewoon een manier om mensen te intimideren en te onderwerpen. En ik ben formeel tegen het onderwerpen van mensen in een ideologische slavernij.

In ieder geval, Nayla, ben ik blij dat er nog een moslim(a) de discussie met ons wil aangaan, want dat verwelkomen we hier.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Dutch

Berichtdoor Dutch » Do Sep 14, 2006 2:23 pm

Ik ga niet akkoord met je stelling Nayla, oh en trouwens welkom hier!

Anti-islamisme heeft niets van een godsdienst, aangezien die godsdienst een "god" veronderstelt. Wel, ik ben atheist en heb geen geloof in een god (meer).

Anti-islamisten zijn een verzameling van mensen, gelovigen en ongelovigen van alle strekkingen, die de islam beter leerden kennen (er zelf deel uit van maakten soms) en daarom inzicht kregen in wat islam werkelijk inhoudt. Dat inzicht ging gepaard met een totale verwerping van de islamitische principes, aangezien we die als onrechtvaardig en discriminerend ervaarden. Wij gebruikten dus ons verstand en kwamen tot een voor ons redelijk inzicht : beter islam kwijt dan rijk. Hierbij steunen we ons inzicht op de koran, de ahadith en de islamitische wereld en acties van alle tijden...

Nayla

Berichtdoor Nayla » Do Sep 14, 2006 2:57 pm

Salaam Aleykoum

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet het Anti-Islamisme is een stroming maar ook volgens mij een soort van geloof: het geloof in ongeloof. Ik heb het moeilijk met het feit dat jullie zeggen "wij hebben ons verstand gebruikt", precies of Moslims dom zijn.

Er is eigenlijk één ding die ik jullie wil duidelijk maken. Jullie lezen Koran en Hadieth, mashallah, maar toch moeten jullie kritisch zijn bij het lezen van die teksten. Als vertaler moet ik jullie aandacht vestigen op het feit dat vertalingen met een "korreltje zou" moeten worden opgenomen. Een vertaling kan nooit gelijk zijn aan het origineel, het kan er hoogstens gelijkwaardig aan zijn. Dus, bij het lezen van Koran moet je ook rekening houden met de vertaling. Is het een letterlijke vertaling of een figuurlijke. Bij letterlijke vertalingen wordt er bijna woord-voor-woord vertaald, terwijl er bij figuurlijke vertalingen mogelijk rekening wordt gehouden met vervreemdende element. Een interpretatie van Koran is Hadieth, maar zoals julle allemaal weten, verschillen die interpretaties. Sommigen gaan voor een letterlijke interpretatie terwijl er anderen veschillende interpretaties oplaten. Wat ik daarmee wil zeggen is, wees kritisch.

Wat ik ook nog wil duidelijk is dat er een belangrijk vers in Soerat Al Baqarah staat: IN DE GODSDIENST IS ER GEEN DWANG. Allah (swt) geeft ons de mogelijkheid om keuzes te maken. Hij geeft raad welke keuze we moeten maken (de goede) maar we staan zelf voor de gevolgen in. Allah (swt) geeft ons de mogelijk om de Islam te volgen, we hebben de keuze om Islam te volgen. Doen we dat niet, dat is dan onze keuze (niet zonder gevolgen weliswaar). Zo zie je dat niets verplicht is in de Islam.

Ma3a Salama

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Do Sep 14, 2006 3:05 pm

Fu Jong Hai!

Nayla schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik weet het Anti-Islamisme is een stroming maar ook volgens mij een soort van geloof: het geloof in ongeloof. Ik heb het moeilijk met het feit dat jullie zeggen "wij hebben ons verstand gebruikt", precies of Moslims dom zijn.

Die waarheid mag jij er best op nahouden, je poll wijst anders uit... Maar dat had je van tevoren kunnen weten. Trek je conclusie zou ik zeggen, of kom met betere argumenten?

Nayla schreef:Er is eigenlijk één ding die ik jullie wil duidelijk maken. Jullie lezen Koran en Hadieth, mashallah, maar toch moeten jullie kritisch zijn bij het lezen van die teksten. Als vertaler moet ik jullie aandacht vestigen op het feit dat vertalingen met een "korreltje zou" moeten worden opgenomen. Een vertaling kan nooit gelijk zijn aan het origineel, het kan er hoogstens gelijkwaardig aan zijn. Dus, bij het lezen van Koran moet je ook rekening houden met de vertaling. Is het een letterlijke vertaling of een figuurlijke. Bij letterlijke vertalingen wordt er bijna woord-voor-woord vertaald, terwijl er bij figuurlijke vertalingen mogelijk rekening wordt gehouden met vervreemdende element. Een interpretatie van Koran is Hadieth, maar zoals julle allemaal weten, verschillen die interpretaties. Sommigen gaan voor een letterlijke interpretatie terwijl er anderen veschillende interpretaties oplaten. Wat ik daarmee wil zeggen is, wees kritisch.

Doe je hier afstand van islam als universele godsdienst?

Nayla schreef:Wat ik ook nog wil duidelijk is dat er een belangrijk vers in Soerat Al Baqarah staat: IN DE GODSDIENST IS ER GEEN DWANG. Allah (swt) geeft ons de mogelijkheid om keuzes te maken. Hij geeft raad welke keuze we moeten maken (de goede) maar we staan zelf voor de gevolgen in. Allah (swt) geeft ons de mogelijk om de Islam te volgen, we hebben de keuze om Islam te volgen. Doen we dat niet, dat is dan onze keuze (niet zonder gevolgen weliswaar). Zo zie je dat niets verplicht is in de Islam.

Er is geen dwang!! HEB JE DAT BEGREPEN!!!! Zo niet dan pleur ik je in het vuur. Er is geen ideologie die zoveel plichten oplegt aan haar volgelingen als islam.

Jm

Berichtdoor Jm » Do Sep 14, 2006 3:05 pm

Goedzo sjoerd :mrgreen:

We hebben er weer een bekeerzuchtige bij. Nu is het afwachten hoe lang het duurt voordat nayla net zulke onzinnige topic's start als de rest van de religioten hiero.

Sjoerd schreef:Mag ik als eerste protetsts aantekenen? Deze golf van protest gaat echt te ver, a bridge too far!! Al die nutteloze polls tegenwoordig, en deze is niet eens van mij! Verder ben ik het wel eens met de inhoud. Alle ongelovige zijn nazi's! Het staat in de koran! Ok nog even een serieus iets... Stel islam zou een bloeinest van liefde en vrede zijn en een golf van positieve dingen voortbrengen, denk je dan niet dat we het daarmee in verband zouden brengen? Welk beeld denk je dat islam zichzelf geeft? Is het mijn schuld dat er aanzet tot haat, onderdrukking en geweld in de koran staat? Hoe denk je daar zelf eigenlijk over?

Nayla schreef:Iedereen heeft recht op een mening. En hierboven is de jouwe.

Nayla

Correctie: als iemand beweert dat het de koran zelf is welke tot haat, onderdrukking en geweld aanzet en dat kan aantonen dmv koranteksten (en dat kunnen wij: lees dit forum maar eens goed door), dan heeft dat niets met het verkondiggen van een mening te maken. Enkel & alleen met feitenverkondiging.

Gesnopen?
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?

Nayla

Berichtdoor Nayla » Do Sep 14, 2006 3:20 pm

Ik vraag mij echt af wat jullie zo frustreerd heeft gemaakt !!!!![/i]

Jullie anti-moslims zijn hier in de meerderheid, NATURLIJK dat jullie dan negatief gaan stemmen op de Poll. Draai en keert het maat zoals jullie willen, Islam schrikt jullie af, daarom dat jullie het hebben verlaten.

Dacht dat er een discussie kon plaatsvinden, het enige dat jullie kunnen doen is Moslims afbreken, dat geeft jullie precies een gevoel van macht. Jm en Sjoerd, heb medelijden met jullie onwetendheid.
Diep in jullie schuilt een Moslim...

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Do Sep 14, 2006 3:23 pm

Nayla schreef: Ik vraag mij echt af wat jullie zo frustreerd heeft gemaakt !!!!!

Ik vraag mij af wie er hier gefrustreerd is. En het is nergens voor nodig....

Nayla schreef:Jullie anti-moslims zijn hier in de meerderheid, NATURLIJK dat jullie dan negatief gaan stemmen op de Poll. Draai en keert het maat zoals jullie willen, Islam schrikt jullie af, daarom dat jullie het hebben verlaten.

Waar komt het woord anti-moslims ineens vandaan?

Nayla schreef:Dacht dat er een discussie kon plaatsvinden, het enige dat jullie kunnen doen is Moslims afbreken, dat geeft jullie precies een gevoel van macht.

Met de juiste ingredienten kan hier een fantastische discussie plaatsvinden!

Nayla schreef:Jm en Sjoerd, heb medelijden met jullie onwetendheid.

Ondewijs ons maar zou ik zeggen? Daar kunnen we alleen maar wijzer van worden, en wie weet vormt er zich een bloeiende discussie uit!

Nayla

Berichtdoor Nayla » Do Sep 14, 2006 3:36 pm

Sjoerd schreef:Waar komt het woord anti-moslims ineens vandaan?

Je hebt zelf ja gestemd, dus dan hoef ik de vraag niet eens te beantwoorden.

Sjoerd schreef:Met de juiste ingredienten kan hier een fantastische discussie plaatsvinden!.

Welke ingrediënten? Moet ik eerst zelf de Islam de rug toekeren, één van jullie zijn, om zo tot een discussie te komen? Ik dacht dat de juiste ingrediënten al aanwezig waren.

Ma3a Salama

Nayla

Berichtdoor Nayla » Do Sep 14, 2006 3:40 pm

Inderdaad:

ZUCHT

sprot

Berichtdoor sprot » Do Sep 14, 2006 3:44 pm

Moest de islam ons echt afschrikken (je kent toch ook wel de gevolgen/straffen voor het verlaten van de islam) dan zouden wij de islam niet durven hebben te verlaten ! :wink:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Do Sep 14, 2006 3:45 pm

Nayla schreef: Ik vraag mij echt af wat jullie zo frustreerd heeft gemaakt !!!!![/i]

Verkeerde aaname!!
Je arrogantie is nogal stuitend!!!
Niemand is hier gefrustreerd behalve mensen die de islam aanhangen en ontdekken dat wij op dit forum hele andere dingen uit dit boek halen dan zij.

Jullie anti-moslims zijn hier in de meerderheid, NATURLIJK dat jullie dan negatief gaan stemmen op de Poll. Draai en keert het maat zoals jullie willen, Islam schrikt jullie af, daarom dat jullie het hebben verlaten.

Weer een aaname die niet deugt.
Ik ben nooit aanhanger geweest van de islam en zal dat ook nooit doen.
Ik kan dat geloof dus ook nooit hebben verlaten!!!
En ja, de islam schrikt mij af.
Dat komt omdat ik met een open mind heb gelezen.
Kritisch en logisch denkend en vooral ZELFSTANDIG denkend.
Niet beïnvloedt door wie dan ook.

Dacht dat er een discussie kon plaatsvinden, het enige dat jullie kunnen doen is Moslims afbreken, dat geeft jullie precies een gevoel van macht. Jm en Sjoerd, heb medelijden met jullie onwetendheid.

Weer een verkeerde aaname.
Wij breken helemaal geen moslims af.
Wij hebben geen (en ik herhaal: GEEN) hekel aan moslims.
Wel aan de islam en zijn pedofiele struikrover die als groot voorbeeld moet dienen.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Do Sep 14, 2006 3:50 pm

Moest de islam ons echt afschrikken (je kent toch ook wel de gevolgen/straffen voor het verlaten van de islam) dan zouden wij de islam niet durven hebben te verlaten !

Sprot heeft de Islam verlaten? Een echte vrijdenker, welkom bij de school van Aristoteles! :D

Natuurlijk heeft het verlaten van de Islam in Nederland, gelukkig maar, geen religieuze en strafrechtelijke consequenties.

Maar de Moslim-gemeenschap heeft andere methodieken: psychologische oorlogsvoering, isolatie van het individu, doorsnijden van vriendschappen en familiebanden....

Mijn wetendheid wordt gevoed door mijn sociale omgang met veel allochtone Nederlanders
Laatst gewijzigd door Polleke op Do Sep 14, 2006 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

sprot

Berichtdoor sprot » Do Sep 14, 2006 3:51 pm

Ik heb echt medelijden met een misleide persoon (gelovige), echter gecombineerd met een heftige woede jegens hen die hen constant bedriegen: ikheb geen afkeer voor diegene die, godvrezend, knielt of op zijn bidtapijtje ligt, maar wel tegen die mensen die hen overhalen tot deze vernederde positie en hen hierin houden.Ik heb niets tegen mensen die metafysische lapmiddelen gebruiken om te overleven, maar wel tegen diegenen die hiervan handel maken en daarmee goed voor zichzelf zorgen …

De gelovige is niemand tot last, maar diegene die beweert zijn herder te zijn gaat te ver! Zolang religie een zaak blijft tussen ‘ik en ikzelf’, betreft het slechtst neurosen, psychosen en andere privé-zaken.

Iedereen mag zijn perversies hebben zolang ze maar andermans leven niet in gevaar brengen !!! Want mijn atheïsme speelt op wanneer privé-geloof een publieke zaak wordt en uit naam van een persoonlijke geestesziekte ook het leven van anderen overeenkomstig wordt bepaald. snappie ?

Sapere aude!

sprot

Berichtdoor sprot » Do Sep 14, 2006 3:52 pm

Sprot heeft de Islam verlaten? Een echte vrijdenker, welkom bij de school van Aristoteles! :D

toch 30 seconden moslim geweest !!!! :turban: :rock:

Sapere aude!

Polleke

Berichtdoor Polleke » Do Sep 14, 2006 4:06 pm

Volledig mee eens.

De gelovige is niemand tot last, maar diegene die beweert zijn herder te zijn gaat te ver! Zolang religie een zaak blijft tussen ‘ik en ikzelf’, betreft het slechtst neurosen, psychosen en andere privé-zaken.

Ook da's niet meer nodig, nu met SPA Dopamine!Natuurzuiver bronwater met de heerlijkste de-metafyserende mineralen!

Ketter

Berichtdoor Ketter » Do Sep 14, 2006 4:16 pm

Beste Nayla,

Nayla schreef: Ik vraag mij echt af wat jullie zo frustreerd heeft gemaakt !!!!!

Het zien van onrecht in de wereld en er zo weinig kunnen aan veranderen. Kijk, ik zie ook heel wat frustratie in jouw post. Dat is normaal, het is moeilijk om ons te overtuigen van wat jij ziet als jouw gelijk. Dat is ook bij ons zo. Je weet ik denk dat je volledig ernaast zit wat jouw idee over Islam betreft (en ik vermoed, vind jij van mij hetzelfde). Echter, het zou verkeerd zijn van mij dat ik jou zou onderschatten als dom of dat ik jou daardoor als een slecht of onethisch persoon zou beschouwen. Ik beoordeel jou als persoon niet op basis van jouw geloof, maar wat jij ermee doet.

Nayla schreef:Jullie anti-moslims zijn hier in de meerderheid, NATURLIJK dat jullie dan negatief gaan stemmen op de Poll. Draai en keert het maat zoals jullie willen, Islam schrikt jullie af, daarom dat jullie het hebben verlaten.

Dat je van anti-Islam plots anti-moslim maakt duidt aan dat je je vereenzelvigd met je geloof en dat je alle kritiek persoonlijk neemt. Dat mag je niet doen. Ik begrijp dat sommige uitspraken over Islam je kwetsen, maar ze zijn niet persoonlijk bedoeld. De meeste moslims zijn goede mensen. Ik ben niet anti-moslim en ik ben niet anti-Godin. Als seculier persoon respecteer ik het feit dat je voor de Islam kiest, inzoverre je mijn keuze respecteert om mensen erop te wijzen dat hun godsbeeld absurd is. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar beschouw gewoon gewoon de kritiek in die moslims op de Christelijke leer uiten. Is dat uit haat voor die Christenen? Ik zou zeggen, absoluut niet. Ik uit geen kritiek uit haat tegenover de moslims, integendeel. Ik wil ze bevrijden.

Ben ik bang van de Islam? Natuurlijk wel, ik wil niet dat het hier Iran, Afghanistan of Darfur wordt, in 's hemels naam! De Islam heeft geen respect voor mij als ongelovige. Politieke Islam zal mij misschien niet dwingen moslim te worden, maar het risico is dat de Islam mij er in de plaats voor zal discrimineren of zelfs vermoorden in naam van een ingebeelde God. Nu zal je dat choqueren als vredelievend persoon dat zo'n harde dingen gezegd worden over jouw overtuiging, maar kijk naar even de feiten, waar de Islam aan de macht is: Saoudi Arabië, Iran, Afghanistan, ... Kijk naar hoeveel walging en vooroordeel er bestaat tegenover ongelovigen in Islamitische websites.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

nadia

Berichtdoor nadia » Do Sep 14, 2006 4:28 pm

Nayla schreef: Ik vraag mij echt af wat jullie zo frustreerd heeft gemaakt !!!!![/i]

wil je dit echt weten, waarom ik tegen de islam ben geraakt.
door de islam zelf uit mijn levenservaring en de zwaard van de islam die zich trots laat zien over de hele wereld.

Jullie anti-moslims zijn hier in de meerderheid, NATURLIJK dat jullie dan negatief gaan stemmen op de Poll.

lieverd, de meerderheid op dit forum is een minderheid op een ander forum, zoals maghreb nl. begrijp jij niet waarom, vreemd !
dit is faithfreedom, freedom dat de islam niet kent !
tip:
leer inzien wat jij nog niet ziet ondanks dat je deze forum hebt doorgenomen.

Draai en keert het maat zoals jullie willen, Islam schrikt jullie af, daarom dat jullie het hebben verlaten.

de islam heeft zichzelf in een positie geplaatst waarbij kritische denkers het gevaar van de islam zijn gaan inzien.
ieder op zijn eigen manier.
mensen worden niet in 1x "antiislam"zoiets groeit langzaam.
het begint met electrostootjes totdat je de juiste bril op krijgt, dan pas gaat het afschrikken beginnen en dat is maar goed ook

ik adviseer je kritische een bril op te houden en hier te blijven, forums volgen is ook al goed.

jij ziet alles tegen de islam oke, ik vraag me af zie jij ook wat er zich heeft afgespeeld voordat er uberhaubt een berg van antiislam gevoelens wereldwijd ontstaan zijn.. back to basic, please.
vertel ons hoe jij over deze kant van de islam denkt, wat een angstaanjagend beeld heeft gegeven.
als extra hebben exmoslims bagage bij zich uit LEVENSERVARING dat zich later (bij het nadenken) tegen de islam heeft gekeerd.
reden: lijkt me duidelijk als jij de gevoelens van een exmoslim kunt begrijpen.
dus lieverd, voordat deze houding onstaat is er een zeer waardevol geschiedenis vooraf geweest.

denk jij werkelijk dat wij moslims haten, integendeel zelfs.
wij spelen geen MACHTSPELLETJES, de waardheid geeft MACHT om te spreken.
ik hoop dat jij hier lang zult blijven, lang genoeg zodat ook jouw ogen open zullen gaan.

liefs nadia.
Laatst gewijzigd door nadia op Do Sep 14, 2006 4:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Monique

Berichtdoor Monique » Do Sep 14, 2006 4:48 pm

Nayla: Jullie zoeken regels en argumenten om de Islam te kunnen breken, om meer mensen te doen twijfelen in hun geloof.

Aangezien de kafir hier enkel uit individuen bestaan er er geen "wij"is, spreek ik uiteraard enkel namens mijzelf.
Ik heb geen enkele intentie om de islam te breken of menen te laten twijfelen in hun geloof...het is mij een rotzorg wat een ander gelooft.
De reden dat ik hier vertoef en af en toe wat rondbral is omdat de islam niet zo heel erg aardig voor mij (vrouw).
Wat er is de koran staat over vrouwen en de gemiddelde gedachte van moslims over vrouwen (zelfs door moslima's !) stuiten mij dermate tegen de borst(en) dat ik niet leidzaam kan toekijken en afwachten hoe de positie van vrouwen in Nederland langzaam weer teruggaat naar het jaar 0.
Ik ben een vrouw en heb GEEN voogd nodig.
Ik ben een vrouw en bepaal ZELF wat ik wel of niet doe.
Ik ben een vrouw en heb GEEN toestemming nodig van welke man dan ook voor wat dan ook.
Ik ben een vrouw en ben GEEN wandelende vagina waar een man naar believen gebruik van mag maken of ik nu wil of niet.
Ik ben een ongehoofddoekte vrouw en ben GEEN hoer die als vee misbruikt mag worden.
Ik ben een vrouw en ben in geen enkel opzicht afhankelijk van een man....ik kan mijn eigen boontjes doppen en mijn eigen rekeningen betalen.
Kortom, ik ben een vrouw en wens als MENS behandeld te worden met dezelfde rechten en plichten als een man (ook een mens trouwens).
Snappie?
Amorele atheistische nitwit

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Do Sep 14, 2006 5:45 pm

Beste Nayla,

De Islam is een leer die vijandig staat tegenover iedereen die er geen deel van wenst uit te maken.

Als de Islam geen probleem had met mij dan had ik geen probleem met de Islam.

Mijn houding ten op zichte van de Islam is geen geloof maar een logische respons op een ideologie die vijandig tegenover mij staat.

Het is toch ook geen religie als jij zegt dat je het niet fijn vind als iemand met zijn fiets over jouw tenen rijdt, of wel soms?

Met vriendelijke groet,

Linda

gideong

Re: Anti-Islamisme is een religie op zich!

Berichtdoor gideong » Do Sep 14, 2006 10:14 pm

Nayla schreef:Salaam Aleykoum

Ik lees al enkele dagen topics op dit forum en ik moet zeggen hoe stomverbaasd ik was naar sommige (om maar niet te zeggen de meeste) reacties van ex-moslims. Uit de meeste reacties kan ik besluiten dat het Anti-Islamisme een religie op zich is. Volgens jullie zoeken Moslims argumenten om elk vers in de Koran goed te praten, om alles zo te keren en draaien, zodat ze hun gelijk kunnen bewijzen. Welnu, het Anti-Islamisme is net het omgekeerde. Jullie zoeken regels en argumenten om de Islam te kunnen breken, om meer mensen te doen twijfelen in hun geloof. Ik heb ook het gevoel dat veel mensen moslim zijn geworden door anderen te volgen. Daarmee bedoel ik dat er heel wat zijn die zich hebben bekeerd, zonder zich vooraf te verdiepen in de godsienst. Dat zijn ze pas beginnen doen nadat ze de Islam de rug hebben toegekeerd. Niet moeilijk dat jullie dan alleen argumenten TEGEN gaan zoeken. Deze reactie zal waarschijnlijk een golf van protest uitlokken, maar deze topic is niet bedoeld om jullie op de vingers te tikken of om te provoceren.

Ma3a Salama

Een moslima in hart en nieren.

Als moslims in gaan zien dat hun sprookje hun sprookje is, en anderen hun eigen sprookje hebben, dan zou ik geen probleem met de islam hebben. Maar een sprookje wat de essentiele menselijke rechten en waardigheden probeert te vernietigen, bestrijd ik.
De boom herken je aan zijn vruchten

Polleke

Berichtdoor Polleke » Do Sep 14, 2006 10:57 pm

Als moslims in gaan zien dat hun sprookje hun sprookje is, en anderen hun eigen sprookje hebben, dan zou ik geen probleem met de islam hebben. Maar een sprookje wat de essentiele menselijke rechten en waardigheden probeert te vernietigen, bestrijd ik.

Gideon, je verwart sprookjes met nachtmerries. :shock: Een sprookje heeft een happy ending en iedereen leeft nog lang en gelukkig. Als de Islam ergens een voet tussen de deur krijgt begint de ellende.... van Algerije tot Indonesië... een al 1400 jaar durende nachtmerrie.

Terug naar “Commentaar van Lezers”