Anti-Islamisme is een religie op zich!

Moderator: M

Anti-Islamisme is een geloof op zich

ja
6
29%
nee
15
71%

Totaal aantal stemmen: 21

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Sep 18, 2006 5:19 pm

Beste Nayla,

Nayla schreef:Salaam Aleykoum

Waarom moeten wij mee protesteren als jullie alle moslims over dezelfde kam scheren? In elk geloof heb je een gematigde strekking en een radicale strekking, zo ook in de Islam. Maar maakt jullie protest daat een onderscheid in?

Misschien maak ik inderdaad niet genoeg onderscheid tussen gematigden en radicalen. Weet wel dat mijn kritiek vooral uitgaat tegen de ideologie van Islam, en niet tegen de mensen, de moslims. Dit soort kritiek heeft de Katholieke kerk in het westen al jaren moeten ondergaan en geloof me: in het begin van de 20e eeuw deed de Katholieke kerk er ook wat zielig over (alles als een persoonlijke belediging beschouwen en reageren met dreigen en sancties), maar ondertussen blijken ze toch wel op een volwassen manier in dialoog te kunnen gaan met ongelovigen. Meestal. Maar ik weet wel dat de Katholieken al heel wat Christelijker zijn geworden dan vroeger, niet?

Tussen ons: ik heb wel nog niet zo veel problemen gezien in de wereld rond radicaal-boedhisten of radicaal-spiritisten.

Nayla schreef:Nee, anders zou ik hier nooit een topic beginnen. Voor mij is godsdienst in de eerste plaats iets persoonlijks.

Akkoord, zo hoort het ook grotendeels te zijn. Secularisme is gebaseerd op het feit dat godsdienst en politiek moeten gescheiden blijven en jouw uitgangspunt past daar perfect in.

Nayla schreef:Als mensen mijn godsdienst proberen af te kraken dan verdedig ik mijn godsdienst, dat is mijn plicht. Maar wat jullie met mijn argumenten doen, is uiteraard jullie keuze.

Dat is geen probleem, Nayla, je bent vrij op dit forum om je visie te verdedigen. Als ik al niet akkoord ga, ik ben toch benieuwd wat jou bezielt. En wat jij doet met onze argumenten, is even vrijblijvend. Hopelijk begrijp jij wat ons bezielt, al ga jij waarschijnlijk niet akkoord. Maar in ieder geval ben ik zelfs blij dat je met ons wil praten.

Nayla schreef:Ik heb op mijn werk bijna dagelijks discussies met mijn collega's over de Islam, maar ik heb helemaal geen persoonlijke problemen met hen en ik zou hen nooit iets slecht wensen, dat geldt ook voor jullie.

Met dank, want heus, ik wens voor jou ook het beste.

Nayla schreef:Waarom, omdat naastenliefde één van de belangrijkst elementen is in de Islam. Dus, om op je vraag terug te komen. Waarom protesteren wij, gematigde moslims, niet mee en waarom doen we "zielig"? wij proberen in onze naaste kringen de ideeën van de radicalen te weerleggen.

Dat is goed nieuws, Nayla. Het is heel belangrijk dat de buitenlandse onruststokers die stokken in onze maatschappij willen steken gefnuikt worden in hun slechte bedoelingen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Sep 18, 2006 5:38 pm

Nayla schreef:Ik kan hiervoor dus een verklaring gaan zoeken in de Hadieth, maar dat doe ik niet, ik probeer zelf te interpreteren. De twee verzen staan niet in hun context, dus interpretatie wordt een beetje moeilijk. Ik ga niet hypocriet doen en zeggen dat ik alles ken of heb gelezen. Ik volg Arabisch en probeer de Koran in het Arabisch te lezen en lees daarnaast de Edele Koran. Op het eerste kan ik nu geen antwoord geven. Op het tweede kan ik alleen mijn geven. Ik denk dat er wordt bedoeld dat een Moslim geen Jood Of Christen tot vriend mag nemen om niet in hun sporen te treden, om niet te worden als hen, om niet te geloven in wat zij geloven. Ik heb bijna geen moslim vrienden, de meeste van mijn vrienden zijn Christen of atheïst, maar dat wil niet zeggen dat ik één van hen ben, ook al drinken zij, ik drink niet, om maar een voorbeeld te geven. Ik weet niet of dat een antwoord op je vraag is.

Ma3a Salama

Bedankt voor je interpretatie Nayla.
Ik ben blij dat je me geantwoord hebt.
Maar nu een moeilijker vraag.
Ben jij het eens met deze soerah?

Vriendelijke groet.

Ariel
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Nayla

Berichtdoor Nayla » Ma Sep 18, 2006 6:17 pm

Ja Ariel.
Diep in jullie schuilt een Moslim...

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Ma Sep 18, 2006 6:21 pm

Als mensen mijn godsdienst proberen af te kraken dan verdedig ik mijn godsdienst, dat is mijn plicht.

Beste Nayla,

Waarom is het jouw plicht om de Islam te verdedigen?
Is het niet redelijker om eerst na te denken of bepaalde kritiek terecht is of niet?

Waarom denk je dat wij een probleem hebben met de Islam?

Ik zal een aantal dingen noemen.

Mijn belangrijkste probleem met de Islam is dat elke vorm van kritiek als een aanval wordt gezien. De wereldwijde protesten naar aanleiding van wat de Paus heeft gezegd, is het meest recente voorbeeld. Daarvoor waren het de spotprenten. Daarvoor het feit dat mensen als Ayaan Hirsi Ali lijfwachten nodig hebben omdat ze anders net als Theo van Gogh worden vermoord. Het merendeel van de Moslims is niet geweldadig, dat weet ik.

Helaas zijn er voldoende agressieve moslims om onze samenleving minder vrij te maken. Als ik openlijk zeg waarom ik een bepaalde Christelijke stroming onzinnig vindt dan heb ik niks te vrezen behalve een paar boze brieven, maar als ik soortgelijke dingen over de Islam zeg moet ik uitkijken. Dit zou net iets makkelijker te verteren zijn, als Moslims zelf evenveel rekening hielden met de gevoelens van anderen. Ze geven ons echter niet het respect dat ze voor zichzelf eisen.

De Koran staat vol beledigingen aan het adres van Joden, Christenen en andere niet-Moslims. De Hadith zijn mogelijk nog erger omdat die talloze daden van geweld jegens niet-Moslims verhalen. Het gedrag van veel Moslims in het Westen laat vandaag de dag ook te wensen over.

Het is zo langzamerhand normaal dat je als vrouw in dit land eens in de zoveel tijd door een Moslimman, -vrouw of -kind voor "hoer" of iets dergelijks wordt uitgescholden op straat. Als iemand jou daarvoor uitschoolt dan zou je dat ook niet leuk vinden. Als het standaard leden zijn van dezelfde groep die het doen dan trek je de conclusie dat dit geen aardige club is. Zo simpel is het.

Moslims verkondigen zoveel begrip te hebben als fanatici weerloze niet-Moslims vermoorden ook als dat ongewapende burgers of zelfs kinderen zijn. Zeker als het Joodse kinderen betreft of Amerikanen. Moslims verkondigen met enige regelmaat hoe verachtelijke het Westen is en hoe zeer ze neerkijken op onze cultuur, maar ze migreren hier wel in grote getalen naar toe. Deze verachting wordt nu in daden omgezet. Theo van Gogh is vermoord door een fanaticus. Zijn vrienden worden door de politie in de gaten gehouden omdat ze kenbaar hebben gemaakt dat ze willekeurige Nederlandse burgers willen vermoorden.
Waarom?
Omdat ze ons haten omdat wij geen Moslim zijn.

Moslims die aardig zijn doen niet zoveel aan hun geloof, weet ik uit ervaring. Deze mensen zijn aardig ondanks de Islam.

Met vriendelijke groet,

Linda

indobelg

Nayla

Berichtdoor indobelg » Ma Sep 18, 2006 6:26 pm

Terwijl de palmbomen zachtjes wiegen in de wind en de tropische nacht al gevallen is met al het lawaai van de krekels en andere nachtdieren schrijf ik deze mail.

Lieve Nayla,

Ik woon al 25 jaar in Indonesië, een land waar 220 miljoen mensen wonen waarvan de meerderheid moslim. Indonesië is het grootste moslim land ter wereld. Nergens zijn er zoveel moslims als hier.

Maar ik heb nog nooit een “gematigde” moslim ontmoet tijdens die 25 jaren dat ik hier woon. Ze zijn allemaal lichtgeraakt en snel op hun tenen getrapt bij de minste kritiek op hun geloof.

Uiteraard waren er hier betogingen tegen de Paus (omdat die Indonesische moslims zo dom zijn dat zij niet eens begrijpen dat de Paus gewoon een keizer uit de 14de eeuw citeerde)

Ook waren er hier betogingen tegen die Deense spotprenten over de profeet.

En later waren er betogingen tegen de deelname van een Indonesisch meisje aan de Miss World verkiezing omdat het Indonesisch meisje verscheen in bikini.

En daarna weer betogingen tegen de eerste uitgave van Playboy in Indonesië, alhoewel er geen foto’s van naakte meisjes in die uitgave stonden. Het was heel braaf : enkel foto’s van Indonesische meisjes in sexy kledij.

Playboy Indonesië is moeten verhuizen, want hun kantoor werd in brand gestoken terwijl de politie toekeek en niets deed om die brandstichting te verhinderen.

Ondertussen is Playboy Indonesië verhuisd naar Bali waar er minder last is van de moslims omdat de meerderheid van de Balinezen Hindoes zijn.

Vermits nu op grond van de nieuwe wetgeving over plaatselijke autonomie elke Regent ( = de machthebber van een groot plaatselijk gebied) zijn eigen plaatselijke wet kan opleggen wordt het nog erger.

Zo bijvoorbeeld heeft de Regent van Tangerang (een randgemeente van de hoofdstad Jakarta) een PERDA ( = peraturan daerah = plaatselijke verordening) uitgevaardigd tegen prostitutie. De politie arresteert dus elke vrouw die zich na 10 uur ‘s avonds nog op de openbare weg bevindt en die lipstick op haar lippen of in haar handtas heeft.

Uiteraard waren al die gearresteerde vrouwen onschuldig. De meesten waren aan het wachten op een bus, maar zelfs in het wachthokje van de bus werden zij gearresteerd. Zelfs een 66-jarige vrouw werd gearresteerd omdat zij verdacht werd van prostitutie, en net zoals al de andere vrouwen in een politiewagen geduwd en ook vastgeketend aan de andere vrouwen met handboeien.

In de stad Padang (op het Indonesisch eiland Sumatra) heeft de Regent een PERDA (plaatselijke verordening) uitgevaardigd dat elk meisje vanaf de leeftijd van 7 jaar een hoofddoek moet dragen, ook wanneer dat meisje katholiek, protestant of boeddhist is.

En zo kan ik doorgaan.

Gelukkig woon ik op het eiland Bali waar de meerderheid van de bevolking Hindoe is.

Precies daarom werd Bali uitgekozen voor terroristische aanslagen door moslims zoals in 2002 en 2005.

Natuurlijk kan men zeggen dat de zelfmoordenaars die zoveel mensen gedood hebben in Bali geen “vredevolle” moslims zijn, geen moslims die de boodschap van Allah begrepen hebben.

Wat is dan de boodschap van Allah ? Leest men die enkel en alleen in de Al Qur’an ?

Wanneer ik de Al Qur’an lees, valt het mij op dat Allah en zijn Profeet nogal bloeddorstig zijn.

Uiteraard is de Katholieke God van de Bijbel ook bloeddorstig, maar de christenen hebben ondertussen begrepen dat de Bijbel een hoop onwaarheden bevat.

Blijkbaar hebben de moslims niet begrepen dat de Al Qur’an geschreven is door mensen uit de zevende eeuw en niet gedicteerd door Allah of zijn Engel Gabril. Trouwens Mohammed was geen analfabeet ; hij kon lezen en schrijven.

Indien Allah echt zoveel zou weten, zou hij wel iets geschreven hebben over de Noordpool waar het onmogelijk is om de Ramadhan te houden wegens het verdwijnen van de zon, en als ik mij niet vergis staat er ook in de Al Qur’an dat de zon elke avond verdwijnt in het slijk onder de troon van Allah !

Sorry, maar als Allah echt alles geschapen heeft, zou hij beter moeten weten.

De meeste moslims zeggen dat Allah, de barmhartige God, een perfecte schepping gedaan heeft. Allah heeft alles geschapen en alles is perfect, zeggen de moslims. Kijk naar de mooie natuur, alles is perfect, zeggen de moslims.

Ik wil dan wel eens even praten over Tyfus, Cholera, Bird Flu, Malaria, kanker en AIDS.

Nochtans heeft Allah, de schepper, ook een gruwelijk aantal ziekten geschapen, en, waar ik een beetje last van had, tropische wormen.

Tropische wormen hebben mij veel geld gekost aan dokterszorgen en medicijnen.

In de tropen lopen schattingen van het aantal besmette personen op tot ca. 1/4 van de wereldbevolking.

Besmetting vindt plaats via contact tussen de huid en aarde die is besmet met ontlasting waarin larven leven (Ancylostoma kan ook via besmet voedsel tot een infectie leiden). De larve dringt de huid binnen en reist via de lymfeklieren naar de longen. Dit leidt tot jeuk en huiduitslag waar de larven zijn binnengedrongen, en tot hoesten en piepende ademhaling door hun aanwezigheid in de longen. Via opgehoest en ingeslikt slijm dalen de larven af naar hun uiteindelijke doel: de maag en darmen. Hier zuigen ze zich aan de darmwand vast en leven van het bloed. Vooral voor kinderen kunnen de gevolgen van het resulterende bloedverlies ernstig zijn. De wormen planten zich seksueel voort in de darm. De eitjes komen weer in de ontlasting terecht, en zo sluit de cyclus zich.

Leuk hee ? Ook die wormen zijn door Allah geschapen !

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Sep 18, 2006 6:53 pm

Nayla schreef:Ja Ariel.

Dank je wel voor je eerlijke antwoord Nayla.
Dar waardeer ik in je.
Mag ik dan nu weten waarom jij het eens bent met deze soerah?

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Sep 18, 2006 7:07 pm

Linda Danvers schreef:De essentie van de Gulden Regel is nou juist dat hij niet alleen maar voor je eigen clubje geldt.

Mattheüs 5:43-47 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: "Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten."
En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.

Mattheüs 7:12 Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen. Dat is het hart van de Wet en de Profeten.

Dat zeg ik toch ook?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Sep 18, 2006 7:15 pm

Ik heb bijna geen moslim vrienden

Is dat een bewuste keuze?
Zelf merk ik dat Marokkanen onderling elkaar met jaloezie aanstaren. Men kan er bijvoorbeeld slecht tegen als iemand het ver in de Nederlandse samenleving schopt.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.

Willem Elsschot (1882-1960)

Nayla

Berichtdoor Nayla » Di Sep 19, 2006 8:55 am

Lodewijk Nasser schreef:
Ik heb bijna geen moslim vrienden

Is dat een bewuste keuze?
Zelf merk ik dat Marokkanen onderling elkaar met jaloezie aanstaren. Men kan er bijvoorbeeld slecht tegen als iemand het ver in de Nederlandse samenleving schopt.

Salaam Aleykoum

Nee dat is helemaal geen bewuste keuze. In de omgeving waar ik woon wonen bijna geen Moslims, op mijn werk heb ik een paar moslimvrienden, op unif zaten er bijna ook geen Moslims. Natuurlijk heerst er jaloezie onder Marokkanen, maar heeft dat iets te maken met Islam? Islam zegt juist dat je voor de anderen moet wensen wat je voor jezelf west.

Ma3a Salama
Nayla

Dutch

Berichtdoor Dutch » Di Sep 19, 2006 9:23 am

Nayla
Islam zegt juist dat je voor de anderen moet wensen wat je voor jezelf west.

Oh ja ?!? Wat moet je volgens de islam dan een ongelovige toewensen ? Of zijn dat geen "anderen" ?
Dit is een manifeste leugen Nayla, waarom zeg je zoiets ?

Hume

Berichtdoor Hume » Di Sep 19, 2006 9:51 am

Dutch schreef:Nayla

Oh ja ?!? Wat moet je volgens de islam dan een ongelovige toewensen ? Of zijn dat geen "anderen" ?

Opdracht voor Nayla: vind de gulden regel in de koran, die voor iedereen geldt, niet alleen voor mohammedanen onderling maar ook voor mohammedanen tegen ons ongelovigen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Sep 19, 2006 12:05 pm

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 9580#29580

Zou jij me nog op deze vraag antwoord willen geven Nayla?

En wil ik ook nog even vragen of jij vind dat niet Moslims vrienden met Moslims mogen zijn.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Sep 19, 2006 12:24 pm

In het forum van DS vond ik een repliek die een heleboel koranische verzen citeerde.

Ik zou graag weten van Nayla wat zij daarvan denkt:

In “De Islam voor Ongelovige” van Koenraad Elst lees ik het evenwel volgende en zou graagt weten hoe Samrah dat verklaart.

De Koran roept de moslims op tot djihaad fi sabiel Allah, 'zich inspannen op de weg van Allah', de technische term voor 'oorlog tegen de ongelovigen'.

Op zeker 23 plaatsen in de Koran worden de moslims opgeroepen om strijd te voeren tegen de ongelovigen.

34) Het eerste citaat (dat vooraan in de Koran staat maar juist uit de latere fase van Mohammeds loopbaan stamt) is één van de weinige waarin een djihaad als defensief voorgesteld wordt; en eens Mohammed de oorlog ingezet had, waren er natuurlijk momenten waarop de moslims in het defensief waren, wat echter niets afdoet aan het algemeen offensieve karakter van de djihaad :
'Strijdt op de weg van Allah tegen hen die u bestrijden; en overschrijdt de maat niet, want Allah houdt niet van maat-overschrijders. En doodt hen waar gij hen aantreft, op de plaatsen waaruit zij u verdreven hebben. Het ongeloof is erger dan de doodslag. Bestrijdt hen echter niet nabij het gewijde gebedshuis, zolang zij u daar niet bestrijden, maar als zij u toch bestrijden, doodt hen dan.' [2:190-191]

35) Het algemene beginsel luidt : 'Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort.' [2:193, herhaald in 8:39]

36) 'O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah.' [3:200]

37) 'Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan.' [4:76]

38) 'Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan.' [4:84]

39) Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers : 'Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt.' [4:89] Tot op heden staat op geloofsafval de doodstraf.

40) 'Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden.' [5:33]

41) 'Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen.' [8:12]

42) Nogmaals het algemene beginsel : 'Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort.' [8:39, idem als 2:193]

43) 'En treft voorbereidingen tegen hen, met wat gij hebt aan weerbaarheid en paardenmacht, om daarmee Allahs vijand te verschrikken.' [8:60]

44) 'O gij profeet, spoort de gelovigen aan tot de strijd.' [8:65]

45) Het bekende 'vers van het zwaard' luidt : 'Doodt de afgodendienaars waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag.' [9:5]

46) 'Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen.' [9:14]

47) Zeer belangrijk voor de latere politieke instellingen betreffende de ongelovigen is dit vers : 'Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid.' [9:29]
Dit is de grondslag voor het dhimmi-statuut, de als uitdovend bedoelde faciliteiten voor niet-moslims die voorlopig in de islamitische staat 'gedoogd' worden, op voorwaarde van inachtneming van een reeks vernederende bepalingen en betaling van een hoge speciale belasting [zie hf.3].

48) 'Rukt uit lichtbeladen en zwaarbeladen en strijdt, met uw bezittingen en uw persoon, op de weg van Allah.' [9:41]

49) Ook de moord op nominale maar onvoldoende strijdbare mede-moslims zoals de Egyptische president Sadat is op de Koran gebaseerd : 'Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan.' [9:73, ook 66:9, zelfde vers als in citaat 29] De 'huichelaars' waren degenen die Mohammed zijn zin gaven en hem tot profeet verklaarden, maar weigerachtig waren om effektief zijn djihaad te steunen.

50) 'Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood.' [9:111] Degenen die djihaad zo graag verklaren als 'ethische inspanning' of 'mystieke weg' moeten eens uitleggen waarom men daarbij moet doden.

51) De Koran-formule voor integratie in een niet-islamitische omgeving luidt als volgt : 'Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden.' [9:123]

52) Wat moet een moslim doen die aan de verleiding tot interkonfessionele dialoog blootstaat ? Dit : 'Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver.' [25:52] Dit verklaart waarom de wanhopige pogingen van pater André Deckers (inmiddels door de GIA vermoord) en anderen tot christelijk-islamitische dialoog zo weinig opleveren.

53) 'Verzamel hen die verkeerd deden, samen met hun vrouwen, en met dat wat zij vereerden in plaats van Allah, en stuur hen de weg op naar het hellevuur.' [37:22-23]

54) 'Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien.' [47:4]

55) En dit is de ongekuiste versie van het verhaal dat de islam de religie van de broederlijkheid is : 'Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander.' [48:29]

56) Buiten de kategorie expliciete djihaad-verzen moet in dit verband ook het vers genoemd worden waarin Allah aan zijn volgelingen de heerschappij over de hele aarde toezegt. Bij het Laatste Oordeel danken de gelovigen Allah omdat Hij hun niet alleen het hemels paradijs maar tevoren ook de aarde geschonken heeft : 'Zij zullen zeggen : 'Lof zij Allah die Zijn belofte aan ons gestand gedaan heeft en ons de aarde heeft doen beërven, dat wij in het paradijs mogen wonen waar het ons belieft.' Gezegend is de beloning van de gerechtigen.' [39:74]
Mohammed en talloze latere theologen, van Ibn Taimija (ca. 1300) tot Allama Moham med Iqbaal, Maulana Aboel Ala Maudoedi en Ajatollah Roehollah Chomeini in deze eeuw, zullen daarom verklaren : 'Alle landen behoren toe aan de moslims, want ze behoren toe aan hun God.' Verovering van andermans land is voor de islamitische wet slechts een teruggave aan de moslims van wat hun eerlijk toekomt. De strijd voor Allah wordt verheerlijkt, en het terugschrikken voor de strijd veroordeeld, in 9 Koranpassages, zoals

57) 'U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u.' [2:216]

58) 'Of meent gij, dat gij het Paradijs zult binnengaan zonder dat Allah diegenen onder u heeft leren kennen die strijd voeren, en de geduldig volhardenden ?' [3:142]

59) 'En indien gij gedood wordt op de weg van Allah, of sterft, dan is waarlijk de vergiffenis van Allah en de barmhartigheid beter dan wat gij vergaart. En indien gij sterft of gedood wordt, dan wordt gij tot Allah vergaderd.' [3:157-158]

60) 'Laten zij op de weg van Allah strijden, die het nabije leven verkopen voor het latere leven. Wie strijdt op de weg van Allah, en dan gedood wordt of overwint, die zullen wij een ontzaglijk loon geven.' [4:74]

61) 'Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, klaar voor de strijd, wendt hun dan niet de rug toe. Wie hun de rug toewendt, tenzij in een taktische beweging of om het moslim-leger te vervoegen, die haalt zich Allahs toorn op de hals, en zijn bestemming is de hel, een ellendige reis.' [8:15-16]

62) 'Zij die geloven en uitgeweken zijn (met Mohammed naar Medina), en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon, zijn hoger in rang bij Allah. En diegenen, dat zijn de gelukzaligen.' [9:20]

63) 'Indien gij niet uitrukt, zal Hij u straffen met pijnlijke bestraffing, en zal Hij een ander volk voor u in de plaats stellen.' [9:39]

64) 'Allah heeft van de gelovigen hun persoon en bezittingen hiermee gekocht, dat voor hen het Paradijs zal zijn, zodat zij strijden op de weg van Allah en doden en gedood worden, zoals toegezegd in de Thorah en het Evangelie en de Koran. Wie vervult zijn verbondsplicht beter dan Allah ? Verheugt u dan over de handel die ge met Hem zijt aangegaan. En dat is de grote gelukzaligheid.' [9:111]

65) 'De gelovigen zijn slechts zij die geloven in Allah en Zijn boodschapper en daarna niet meer twijfelen en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon. Diegenen, dat zijn de oprechten.' [49:15]
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Nayla

Berichtdoor Nayla » Di Sep 19, 2006 12:36 pm

Ariel schreef:http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?p=29580#29580

En wil ik ook nog even vragen of jij vind dat niet Moslims vrienden met Moslims mogen zijn.

Salaam Aleykoum

Sorry, ik kan niet op alle antwoorden vragen. Het zeker niet zo dat ik de vragen er zorgvuldig uitpik.

Om op je vraag te antwoorden Ariel. Ik ben het eens met die verzen. Waarom. Allah (swt) heeft hen de keuze gegeven om het juiste pad te volgen, ze hebben dat niet gedaan en daarom worden ze vervloekt. In Islam maak je keuzes, Allah (swt) dwingt je tot niets, maar toch zal je voor bepaalde keuzes de gevolgen moet dragen.

Ik weet niet of dat een antwoord is...

Ma3a salama

Nayla

Berichtdoor Nayla » Di Sep 19, 2006 12:37 pm

Hume schreef:
Dutch schreef:Nayla

Opdracht voor Nayla: vind de gulden regel in de koran, die voor iedereen geldt, niet alleen voor mohammedanen onderling maar ook voor mohammedanen tegen ons ongelovigen.

Er is geen gulden regel in de Islam

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Sep 19, 2006 12:58 pm

Nayla schreef:
Ariel schreef:http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?p=29580#29580

Salaam Aleykoum

Sorry, ik kan niet op alle antwoorden vragen. Het zeker niet zo dat ik de vragen er zorgvuldig uitpik.

Om op je vraag te antwoorden Ariel. Ik ben het eens met die verzen. Waarom. Allah (swt) heeft hen de keuze gegeven om het juiste pad te volgen, ze hebben dat niet gedaan en daarom worden ze vervloekt. In Islam maak je keuzes, Allah (swt) dwingt je tot niets, maar toch zal je voor bepaalde keuzes de gevolgen moet dragen.

Ik weet niet of dat een antwoord is...

Ma3a salama

Je hebt me een antwoord gegeven Nayla, en ik vind het een verdrietig antwoord.

Jij zegt nu dat jij geen vrienden met ons mag en kan worden.
Hoe denk je dat wij ( moslims en niet moslims ) op deze manier dichter bij elkaar kunnen komen.
Jij hebt geen brug gebouwd, maar er een afgebroken.
Hoe kunnen wij als volk vredig bij elkaar wonen als Moslims ons verwerpen, en ons zien als vuil.

Misschien vind je in je hart wel dat wij wel vrienden moeten kunnen zijn, maar de koran verbied je dit.
De Koran is geen boek van liefde.
Jij denkt het, maar je hebt het verkeerd.

In de bijbel staat hoe je wel met je medemensen om moet gaan.

Misschien moet je dit eens lezen en vergelijken met wat de koran jullie leert.

Liefde

Het grote gebod
Je moet God liefhebben met hart en ziel, en met heel je verstand.
Dit is het grote en eerste gebod.
En het tweede daaraan gelijk is : Je moet je naaste liefhebben als jezelf.
(Mattheüs 22 : 37 t/m 39
vgl. Leviticus 19:18)

Liefde

De liefde is geduldig,
vriendelijk en niet jaloers.
De liefde praalt niet,
zij is niet opgeblazen,
zij kwetst niemands gevoel.
Zij is niet grof en egoistisch.
Zij wordt niet verbitterd
en rekent het kwaad niet aan.
De liefde verheugt zich niet over het onrecht,
maar vindt vreugde in de waarheid.
Zij geeft het nooit op :
zij blijft geloven, hopen en verdragen.
Liefde houdt nooit op te bestaan.
(1 Corinthiërs 13 : 4 t/m 8)

Naastenliefde

Dan zal de Koning tegen wie rechts van hem staan zeggen :
"Mijn Vader heeft u gezegend. Kom en neem bezit van het koninkrijk dat voor u gemaakt is vanaf de schepping der wereld.
Want ik had honger en u hebt mij te eten gegeven.
Ik had dorst en u hebt mij te drinken gegeven.
Ik was vreemdeling u had mij opgenomen.
Ik was naakt en u gaf mij kleren.
Ik was ziek en u verzorgde mij.
Ik was in de gevangenis en u hebt mij bezocht."
En de rechtvaardigen zullen hem vragen :
"Heer, wij hebben u nooit dorstig of hongerig gezien.
Hoe hebben wij u dan te eten of te drinken kunnen geven ?
Wij hebben nooit gezien dat u vluchteling was of schamel gekleed ging.
Wij hebben nooit gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat.
Hoe hebben wij u dan kunnen bezoeken ?"
Dan zal de Koning antwoorden :
"Luister goed naar wat ik u zeg :
Al wat u gedaan hebt voor een van mijn broeders hier, al was het de onbelangrijkste, hebt u voor mij gedaan."
(Mattheüs 25 : 35 t/m 40)

Vergeld geen kwaad met kwaad

Hebt uw vijanden lief en bid voor hen die u vervolgen.
(Mattheüs 5 : 44)

Dit is ook God Nayla.
Zie je het verschil met Allah?

Manon

Berichtdoor Manon » Di Sep 19, 2006 1:00 pm

Hoe zou jij het vinden Nayla, indien wij, de niet-moslims (ongelovigen, mensen van het boek, atheisten, kaffirs, hindoes, etc..) moslims zouden behandelen aan de hand van hun eigen koranverzen?

M.a.w. hoe zou je ertegenover staan moesten moslims hier in Europa als dhimmies worden behandeld (in het beste geval), volgens de koran zouden we hen natuurlijk ook gewoon een kopje kleiner moeten kunnen maken.

Maar om te beginnen: hoe sta je tegenover een dhimmiestatus? (vernederende positie uitgevoerd door 'de anderen' natuurlijk; Allah heeft zich ook nooit rechtstreeks komen bemoeien bij het ontvangen van de dzyziah taksen en de andere verordeningen opgelegd door de moslims. Het enige wat we hoeven te doen, is gewoon die regeltjes overnemen en toepassen.

Hier een voorbeeldje van wat je te wachten staat indien 'wij' even de moslimregels zouden toepassen: http://answering-islam.org.uk/Dutch/d/r ... immies.htm

ik citeer even een stukje (wel aangepast aan de nieuwe bepalingen)

Dhimmies mogen geen nieuwe moskeeën bouwen. Zij worden toegestaan om oude moskeeën te renoveren op voorwaarde dat zij geen nieuwe gebouw toevoegen. “Oude moskeeën” zijn die die bestonden voor de westerse veroveringen en worden door westerlingeningesloten in een vredesakkoord. De constructie van een moskee op het Europese vasteland is verboden. Het is het land van de westerling en alleen de westerlin mag daar domineren. Niettemin mogen westerlingen, als zij dat wensen, alle moskeeën vernietigen in een land dat zij veroveren.

Dhimmies mogen niet luid bidden of hun heilige boeken lezen in hun huizen of in hun kerken, zodat westerlingen hun gebeden niet horen.

Dhimmies mogen niet hun religieuze boeken drukken of ze in publieke plaatsen en markten verkopen. Zij mogen ze publiceren en verkopen onder hun eigen mensen in hun moskeeën.

Dhimmies mogen halve maan op hun moskeeën bevestigen omdat het een symbool van ongelovigheid is.

Dhimmies mogen niet hun ceremoniële religieuze activiteiten op radio of tv uitzenden, de media gebruiken of foto’s van hun religieuze ceremonies in kranten of tijdschriften publiceren.

Dhimmies mogen niet op straat samenkomen tijdens hun religieuze feesten; in plaats daarvan moet ieder rustig zijn gang naar zijn moskee maken.

Dhimmies mogen niet in het leger tenzij er een onmisbare noodzaak voor hen is. In dit geval mogen zij geen leiderschapsposities aannemen maar worden als huurlingen beschouwd.

----------------

Nodeloos te vermelden dat dhimmies uiteraard niet meer binnen het westerse sociale systeem kunnen vallen, vermits zij hun eigen sociale systeem (zakat betalen) reeds hebben.

-----------------

Bovendien moeten dhimmies de westerlingen dankbaar zijn omdat ze op deze manier van hun godsdienstvrijheid kunnen gebruik maken.

Gemengde huwelijken: een westerse man mag een dhimmie meisje huwen, maar andersom mag een dhimmie man geen westers meisje huwen.
In het eerste geval zullen de kinderen niet-islamitisch worden opgevoed.

Dhimmies kunnen nooit tegen westerlingen getuigen. Indien ze wensen te getuigen zullen ze eerst hun islamitisch geloof moeten afzweren.

Bovendien is het aan de westerlingen niet toegestaan:

Het verbodene:

Een westerling is niet toegestaan om:

de dhimmies na te doen in hun kleding of gedrag.
dhimmiefeesten bij te wonen of ze op enige wijze te ondersteunen die hen macht over moslims kan geven.
zijn huis of zijn land te verhuren of te verkopen voor de constructie van een moskee of iets ten gunste van het dhimmie-geloof.
voor dhimmies te werken in een baan die hun geloof kan bevorderen zoals het bouwen van een moskee.
een bijdrage te leveren aan moskeeën.
dhimmies aan te spreken met titels als “mijn meester” of “mijn heer.”
Laatst gewijzigd door Manon op Di Sep 19, 2006 1:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nayla

Berichtdoor Nayla » Di Sep 19, 2006 1:06 pm

Salaam Aleykoum

Mijn hele leven heb ik op een katholieke school gezeten. Ik heb de Bijbel gelezen voor ik de Koran kon lezen. Toch moet ik zeggen dat Islam een vredelievend godsdienst is. Ik zie dat aan mijn opvoeding. Ik heb van mijn ouders geleerd om voor iedereen respect te hebben, om mensen niet te kwetsen, om niet te stelen, om mijn buren als broeders te beschouwen (mijn buren zijn Belgen), om te studeren, om te bidden, om alleen maar goed te spreken over mensen, moslim of niet-moslim. Het lijkt of ik hier een dom, achterlijk wezentje ben die de Islam blindelings volgt. Ik ben een goed mens dankzij Islam

Ma3a Salama

Manon

Berichtdoor Manon » Di Sep 19, 2006 1:11 pm

Het lijkt of ik hier een dom, achterlijk wezentje ben die de Islam blindelings volgt. Ik ben een goed mens dankzij Islam

Zou dit niet eerder ONDANKS islam zijn?

Hysteria

Berichtdoor Hysteria » Di Sep 19, 2006 1:15 pm

Mijn hele leven heb ik op een katholieke school gezeten. Ik heb de Bijbel gelezen voor ik de Koran kon lezen. Toch moet ik zeggen dat Islam een vredelievend godsdienst is. Ik zie dat aan mijn opvoeding. Ik heb van mijn ouders geleerd om voor iedereen respect te hebben, om mensen niet te kwetsen, om niet te stelen, om mijn buren als broeders te beschouwen (mijn buren zijn Belgen), om te studeren, om te bidden, om alleen maar goed te spreken over mensen, moslim of niet-moslim. Het lijkt of ik hier een dom, achterlijk wezentje ben die de Islam blindelings volgt. Ik ben een goed mens dankzij Islam

Ma3a Salama

Salaam Ailaikoum Nayla,
Zie, dat het probleem bij hun ligt dat ze niet kunnen geloven dat je een vredelievend mens bent die zich thuisvoelt in de Islam. Het bestaat niet in hun ogen, enkel omdat volgens hun de Islam niet vredelievend is. En dan halen ze sura's/ahadith aan die in HUN ogen kwaadspreken. Maar als zij zoals ons de Koran en de sunnah interpreteren, zullen ze zien dat het een allesbehalve kwaadsprekend geloof is. Dat is omdat wij, zelfs uit die in hun ogen kwaadsprekende teksten het goede eruit halen. Een verrijkking voor ons, een verlies voor hen.

Wassalaam
Iemand is geneigd het geloof van zijn vriend te volgen. Een ieder van jullie moet dus uitkijken wie hij bevriend.

Nayla

Berichtdoor Nayla » Di Sep 19, 2006 1:17 pm

Manon schreef:
Het lijkt of ik hier een dom, achterlijk wezentje ben die de Islam blindelings volgt. Ik ben een goed mens dankzij Islam

Helemaal niet Manon, helemaal niet!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Sep 19, 2006 1:18 pm

Ma3a Salama

Natuurlijk ben jij een goed mens Nayla.
Niemand die hier volgens mij anders over denkt.
Dat jij een goed mens bent is niet dank zij de Islam, maar ondanks de Islam.

Maar.... Als jij de Islam niet blindelings volgt, dan ben jij geen Moslim.
Moslims moeten de Islam blindelings volgen.
Want is het niet zo dat.....Jullie de liefde van Allah kunnen verwerven, door volledige onderwerping aan Zijn wil en gehoorzaamheid aan Zijn geboden.

Ik vind je aardig Nayla. Ik val niet jou aan maar ik val je religie aan.

Hysteria

Berichtdoor Hysteria » Di Sep 19, 2006 1:19 pm

Manon schreef:

Hier had ik het dus over. Het bestaat gewoon niet volgens hen.
Iemand is geneigd het geloof van zijn vriend te volgen. Een ieder van jullie moet dus uitkijken wie hij bevriend.

Nayla

Berichtdoor Nayla » Di Sep 19, 2006 1:26 pm

Ariel schreef:

Ma3a Salama

Natuurlijk ben jij een goed mens Nayla.
Niemand die hier volgens mij anders over denkt.
Dat jij een goed mens bent is niet dank zij de Islam, maar ondanks de Islam.

Maar.... Als jij de Islam niet blindelings volgt, dan ben jij geen Moslim.
Moslims moeten de Islam blindelings volgen.
Want is het niet zo dat.....Jullie de liefde van Allah kunnen verwerven, door volledige onderwerping aan Zijn wil en gehoorzaamheid aan Zijn geboden.

Ik vind je aardig Nayla. Ik val niet jou aan maar ik val je religie aan.

Ik volg de Islam niet blindelings en toch ben ik wel Moslim. Waarom zou ik geen moslim zijn?! Islam is voor mij een levenswijze, zingeving aan mijn leven. Zonder Islam zou ik niet zo'n goed leven leiden (alhamdoulilah) zoals nu.

Ma3a Salama

Polleke

Berichtdoor Polleke » Di Sep 19, 2006 1:32 pm

Zie, dat het probleem bij hun ligt dat ze niet kunnen geloven dat je een vredelievend mens bent die zich thuisvoelt in de Islam. Het bestaat niet in hun ogen, enkel omdat volgens hun de Islam niet vredelievend is. En dan halen ze sura's/ahadith aan die in HUN ogen kwaadspreken. Maar als zij zoals ons de Koran en de sunnah interpreteren, zullen ze zien dat het een allesbehalve kwaadsprekend geloof is. Dat is omdat wij, zelfs uit die in hun ogen kwaadsprekende teksten het goede eruit halen. Een verrijkking voor ons, een verlies voor hen.

O, maar dat kunnen 'we' heel goed geloven. Een mens is goed en vredelievend uit zichzelf. Daar heb je geen religie voor nodig. Wat veel en veel erger is veel vredelievende mensen in de naam van religie angstaanjagend worden.

Het Christendom heeft een bloedig verleden. Maat heeft dit verleden achter zich gelaten. En nu is het tijd voor de Islam om hetzelfde te doen.

Een excuus dat de het de mensen zijn en niet de religie die verantwoordelijk is voor het geweld is gemakkelijk en achterhaald.
De Islam is een doctrine met regels voor alle handelingen en zelfs denkpatronen. Deze regels zijn 1400 jaar oud. Deze regels gelden als inspiratie voor Islamtische "vrijheidsstrijders", miljoenen op deze wereldbol.

In naam van de Islam zijn de afgelopen deccenia zoveel misdaden begaan dat als de daders berecht zouden worden de populatie van Den Haag zou vertienvoudigen.

Maar als zij zoals ons de Koran en de sunnah interpreteren, zullen ze zien dat het een allesbehalve kwaadsprekend geloof is.

Prachtig! Hopelijk zullen de wat meer agressieve broeders en zusters van het geloof deze visie snel overnemen.

Terug naar “Commentaar van Lezers”