Anti-Islamisme is een religie op zich!

Moderator: M

Anti-Islamisme is een geloof op zich

ja
6
29%
nee
15
71%
 
Totaal aantal stemmen: 21

gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Polleke, ik probeer positief te blijven. Heb ik meer kans om Nayla te bereiken. Maar het woord cochemar had ik ook in mijn hoofd. Maar ja er zijn meer religies met nachtmerrieachtige verhalen. Zolang iedereen maar zou kunnen zien dat zijn sprookje zijn sprookje is, en anderen hun sprookje hebben, zolang kun je met elkaar leven. Anders krijg je onvrijheid en ellende.

Groet
De boom herken je aan zijn vruchten
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet het Anti-Islamisme is een stroming maar ook volgens mij een soort van geloof: het geloof in ongeloof. Ik heb het moeilijk met het feit dat jullie zeggen "wij hebben ons verstand gebruikt", precies of Moslims dom zijn.
Beste Nayla,

Niet iedereen hier is atheïst. ik geloof in God. Ik geloof alleen niet dat Allah zoals hij in de Koran wordt omschreven God is.

Welkom op het forum.

Met vriendelijke groet,

Linda
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Zolang iedereen maar zou kunnen zien dat zijn sprookje zijn sprookje is, en anderen hun sprookje hebben, zolang kun je met elkaar leven.
Oké, chapeau, dat siert u!

En daarom zijn er ook zoveel sprookjes, zodat iedereen zijn eigen geluk kan uitzoeken!
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ik heb ook op ja gestemd. :D Maar ik ben geen 'anti-islamist'. Ik ben gewoon tegen discriminatie en tegen discriminerende ideologieen. Het gaat mij te ver om iedereen die zich tegen een discriminerend systeem uitspreekt en dat onderbouwt met argumenten maar in een hoek te zetten als 'anti-islamist'.

Ik heb in mijn leven al over zoveel dingen een kritische mening uitgesproken, maar als je een kritische mening over de islam hebt, word je meteen neergezet als een soort nazi of zo.

Ik ben er ook tegen dat mensen omwille van hun godsdienst worden gediscrimineerd, en die opvatting draag ik ook uit. Ben ik een nazi omdat ik me tegen discriminatie uitspreek?

Ben ik dan wel een nazi als ik me uitspreek tegen discriminerende godsdiensten?
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Polleke schreef:Natuurlijk heeft het verlaten van de Islam in Nederland, gelukkig maar, geen religieuze en strafrechtelijke consequenties.
Heel wat vrouwen zijn al door hun broers, vaders, neven en andere familieleden vermoord omdat ze 'verwestersen'. 'Verwestersen' is voor mij een ander woord voor 'afvalligheid'. Met andere woorden: moslims worden hier wel degelijk steeds massaler vermoord als ze kiezen voor onze westerse gewoontes.
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Salaam Aleykoum

Het enige wat ik niet begrijp en nooit niet zal begrijpen is het volgende. Alhamdoulilah, ik ben Moslima. Ik begrijp dat er mensen zijn die niet akkoord kunnen gaan met hetgeen de Islam voorschrijft. Maar waar ik niet in komen is dat er per se een groep moet worden gevormd die de Islam wil vernietigen. Waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon laten doen?

Ma3a Salama

Nayla
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Nayla schreef:Salaam Aleykoum

Het enige wat ik niet begrijp en nooit niet zal begrijpen is het volgende. Alhamdoulilah, ik ben Moslima. Ik begrijp dat er mensen zijn die niet akkoord kunnen gaan met hetgeen de Islam voorschrijft. Maar waar ik niet in komen is dat er per se een groep moet worden gevormd die de Islam wil vernietigen. Waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon laten doen?

Ma3a Salama

Nayla
Briljant post Nayla!
Zo heb ik er mijn hele leven over gedacht. Leven en laten leven, want wie ben ik om over anderen te oordelen?

Totdat ik me meer ben gaan verdiepen in de islam en erachter kwam dat de Islam de gulden regel niet kent. Zover hij bestaat, geldt deze louter voor moslims.

Iets wat vreedzame coexistensie onmogelijk maakt. Met andere woorden: ik zou geen problemen hebben met de islam, als de islam geen problemen had met mij.

Lees hier meer over de gulden regel http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_regel_(leefregel)
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

De essentie van de Gulden Regel is nou juist dat hij niet alleen maar voor je eigen clubje geldt.

Mattheüs 5:43-47 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: "Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten."
En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.

Mattheüs 7:12 Behandel anderen dus steeds zoals je zou willen dat ze jullie behandelen. Dat is het hart van de Wet en de Profeten.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Nayla schreef:Salaam Aleykoum

Het enige wat ik niet begrijp en nooit niet zal begrijpen is het volgende. Alhamdoulilah, ik ben Moslima. Ik begrijp dat er mensen zijn die niet akkoord kunnen gaan met hetgeen de Islam voorschrijft. Maar waar ik niet in komen is dat er per se een groep moet worden gevormd die de Islam wil vernietigen. Waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon laten doen?

Ma3a Salama

Nayla
Beste Nayla,

Met veel plezier wil ik Islam laten doen. Ik ben immers seculier en hecht een groot belang aan vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof. Eigenlijk wil ik de Islam niet echt vernietigen, gegeven dat zoveel van mijn medemensen troost vinden in de gedachte van hete sex na de dood (ten minste als je een man bent).

Het feit dat jij andere mensen wil laten doen suggereert dat je een goed mens bent en dus krijg jij mijn respect.

Het probleem ligt in het feit dat Islam blijkbaar niet in staat is seculiere gedachte kan volgen en andersdenkenden te respecteren. Enkele dingen die mij daarvan hebben overtuigd, onder andere, is het volgende:

(1) Bijna de helft van de moslims in Engeland wil de sharia.
(2) Mohammedcartoons die leiden tot geweld en protest ondanks het feit dat die krant de week nadien al pagina's aan moslimreacties publiceerde.
(3) De paus citeert een keizer die suggereerde dat de Islam zich met het zwaard verspreid. Dat citaat alleen al, uit verband wordt getrokken, leidt tot de dood van een non en ander geweld. Nou, QED.
enz... enz...

Nu vraag je mij, wat heeft dat met ons te maken, westerse moslims?
Wel, de 'gematigde moslims' zijn niet in staat om tegenover hun geloofsgenoten in de wereld het nut van seculariteit in respect voor andermans mening te verdedigen. In plaats van mee te protesteren en zielig te doen dat jullie kritiek krijgen, maak hen verdorie eens duidelijk dat de Islam hier in het westen alleen al een kans gekregen heeft dank zij die openheid.

De houding tegenover terrorisme is ook zo duaal. Dit 'heilige' geweld is op zich de grootste bedreiging voor jullie godsdienst. Immers, het richt zich niet alleen grotendeels op moslims, maar geeft jullie ook nog eens een slechte naam. In plaats van jullie pijlen op de jihadisten te richten gebruiken jullie het om ons te chanteren om lief te zijn tegenover de Islam.

(noot: Deze houding heeft me ertoe aangezet om de Koran en Hadeeth te lezen en heeft er mij van overtuigd dat het de bedoeling was van Mohammed om mensen te onderwerpen aan een geloof en niet om hun geest te verruimen.)

Het spijt me, net als het fascisme toont de Islam zich niet compatibel met democratie en secularisme. En ik laat mij niet onze beider hard bevochte vrijheden afpakken in naam van eender welk fabeltje. Dus voer ik oppositie. Dus, ik herhaal: ik wil dus niet per sé de Islam vernietigen enkel je doen inzien dat het in ons beider belang is om voor de bewezen manier van vredig samenleven te kiezen, en dat is secularisme en democratie. En verwar secularisme aub niet met atheisme.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Ketter schreef: Het probleem ligt in het feit dat Islam blijkbaar niet in staat is seculiere gedachte kan volgen en andersdenkenden te respecteren. Enkele dingen die mij daarvan hebben overtuigd, onder andere, is het volgende:

(1) Bijna de helft van de moslims in Engeland wil de sharia.
(2) Mohammedcartoons die leiden tot geweld en protest ondanks het feit dat die krant de week nadien al pagina's aan moslimreacties publiceerde.
(3) De paus citeert een keizer die suggereerde dat de Islam zich met het zwaard verspreid. Dat citaat alleen al, uit verband wordt getrokken, leidt tot de dood van een non en ander geweld. Nou, QED.
enz... enz...

Nu vraag je mij, wat heeft dat met ons te maken, westerse moslims?
Wel, de 'gematigde moslims' zijn niet in staat om tegenover hun geloofsgenoten in de wereld het nut van seculariteit in respect voor andermans mening te verdedigen. In plaats van mee te protesteren en zielig te doen dat jullie kritiek krijgen, maak hen verdorie eens duidelijk dat de Islam hier in het westen alleen al een kans gekregen heeft dank zij die openheid.

De houding tegenover terrorisme is ook zo duaal. Dit 'heilige' geweld is op zich de grootste bedreiging voor jullie godsdienst. Immers, het richt zich niet alleen grotendeels op moslims, maar geeft jullie ook nog eens een slechte naam. In plaats van jullie pijlen op de jihadisten te richten gebruiken jullie het om ons te chanteren om lief te zijn tegenover de Islam.

Ketter
Salaam Aleykoum

Waarom moeten wij mee protesteren als jullie alle moslims over dezelfde kam scheren? In elk geloof heb je een gematigde strekking en een radicale strekking, zo ook in de Islam. Maar maakt jullie protest daat een onderscheid in? Nee, anders zou ik hier nooit een topic beginnen. Voor mij is godsdienst in de eerste plaats iets persoonlijks. Als mensen mijn godsdienst proberen af te kraken dan verdedig ik mijn godsdienst, dat is mijn plicht. Maar wat jullie met mijn argumenten doen, is uiteraard jullie keuze. Ik heb op mijn werk bijna dagelijks discussies met mijn collega's over de Islam, maar ik heb helemaal geen persoonlijke problemen met hen en ik zou hen nooit iets slecht wensen, dat geldt ook voor jullie. Waarom, omdat naastenliefde één van de belangrijkst elementen is in de Islam. Dus, om op je vraag terug te komen. Waarom protesteren wij, gematigde moslims, niet mee en waarom doen we "zielig"? wij proberen in onze naaste kringen de ideeën van de radicalen te weerleggen.

Ma3a salama
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Als mensen mijn godsdienst proberen af te kraken dan verdedig ik mijn godsdienst, dat is mijn plicht. Maar wat jullie met mijn argumenten doen, is uiteraard jullie keuze. "

ooit al eens een kritische reflectie over uw godsdienst gehad ???
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Helaas voor jou zijn het de extremisten die hard schreeuwen Nayla.
Misschien moeten gematigde Moslims ook wat meer in het openbaar komen.

Wat ziet de wereld ?
Dit soort beelden.
Moslims die voor een kerk staan te protesteren.

Afbeelding

Meer foto’s hier.

http://catholiclondoner.blogspot.com/20 ... -post.html

Ik heb met je te doen, geloof me, want als ik Moslim zou zijn dan zou ik me doodschamen voor het gedrag van mijn zusters en broeders.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Ja, alhmadoulilah. Ik weet dat je meet allerlei kritische reflecties gaat afkomen maar La Illaha Illa Allah Muhammadan Rassoeloelah.
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Nayla schreef:Ja, alhmadoulilah. Ik weet dat je meet allerlei kritische reflecties gaat afkomen maar La Illaha Illa Allah Muhammadan Rassoeloelah.
Ik bedoelcde 'kritische zelfreflectie' ....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Nayla schreef: Salaam Aleykoum

Waarom moeten wij mee protesteren als jullie alle moslims over dezelfde kam scheren? In elk geloof heb je een gematigde strekking en een radicale strekking, zo ook in de Islam. Maar maakt jullie protest daat een onderscheid in?
Nee, anders zou ik hier nooit een topic beginnen.

Dit is een aaname waar ik niet achter sta.
Wij maken wel degelijk onderscheid in moslims, in radicalen moslimsen en "verlichte". Waar wij - althans ik - geen onderscheid in ga maken is de islam.
Voor mij zijn niet de moslims maar de islam het gevaar waar we met zijn allen mee moeten afrekenen.
Trouwens......dat jij een topic begint wil niet zeggen dat je gelijk hebt!!!!
Nee, anders zou ik hier nooit een topic beginnen.


Voor mij is godsdienst in de eerste plaats iets persoonlijks. Als mensen mijn godsdienst proberen af te kraken dan verdedig ik mijn godsdienst, dat is mijn plicht. Maar wat jullie met mijn argumenten doen, is uiteraard jullie keuze. Ik heb op mijn werk bijna dagelijks discussies met mijn collega's over de Islam, maar ik heb helemaal geen persoonlijke problemen met hen en ik zou hen nooit iets slecht wensen, dat geldt ook voor jullie. Waarom, omdat naastenliefde één van de belangrijkst elementen is in de Islam.

En hier sla je de plank volkomen mis.
Lees je " klassieken" zou ik zeggen.
Overal in de koran en haddits kom ik geweld tegen.
Oorlogen, verkrachtingen, pedofilie, moord e.d.


us, om op je vraag terug te komen. Waarom protesteren wij, gematigde moslims, niet mee en waarom doen we "zielig"? wij proberen in onze naaste kringen de ideeën van de radicalen te weerleggen.

Ma3a salama
Groetjes,

Thomas
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Thomas schreef:Overal in de koran en haddits kom ik geweld tegen.
Oorlogen, verkrachtingen, pedofilie, moord e.d.[/color]
Raar dat ik dat niet ben tegengekomen. En ga niet zeggen dat wij alleen willen lezen wat we willen lezen.

Ma3a Salama
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Nayla schreef:
Thomas schreef:Overal in de koran en haddits kom ik geweld tegen.
Oorlogen, verkrachtingen, pedofilie, moord e.d.[/color]
Raar dat ik dat niet ben tegengekomen. En ga niet zeggen dat wij alleen willen lezen wat we willen lezen.

Ma3a Salama
Dat ga ik dus wel.......
Want jij en ik weten allebei hoe oud Mo was toen hij met Aisha trouwde (6 jaar dus!!!) en we weten ook allebei hoe oud Aisha was toen Mo haar " nam" ...... 9 Jaar dus.
DAN BEN JE DUS - TOEN EN NU - EEN PEDOFIEL...

Dus ga mij nou niet vertellen dat je niet weet dat Mo een Pedo was want dat kun je gewoon lezen.

Gr.
Thomas
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Nayla schreef:Raar dat ik dat niet ben tegengekomen. En ga niet zeggen dat wij alleen willen lezen wat we willen lezen.

Ma3a Salama
Misschien is dit bij jou niet het geval, maar veel moslims lezen vooral andere islamitische boeken waarin dan wel weer citaten uit de koran staan. Het is logisch dat dat vooral de mooie stukjes zijn. Op die manier krijgen mensen een naar mijn mening verkeerd beeld van de koran en hadith. Volg de discussies op dit forum en pak er zelf een koran bij, wie weet zal het je mening doen veranderen.
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Salaam Aleykoum

Je moet me niet vertellen om er een Koran bij te nemen. Ik ben niet zo van die moslims die gewoon geloven wat ze horen. Ik geef toe dat ik de Koran nog niet helemaal heb gelezn. Momenteel lees ik het Boek in het Arabisch en daarnaast lees ik de vertaling in het Nederlands van elk vers. Zware bevalling tot hiertoe...

Ma3a Salama

PS: Thomas, je moet je niet aangevallen voelen door hetgeen ik schrijf.
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nayla schreef:Salaam Aleykoum

Je moet me niet vertellen om er een Koran bij te nemen. Ik ben niet zo van die moslims die gewoon geloven wat ze horen. Ik geef toe dat ik de Koran nog niet helemaal heb gelezn. Momenteel lees ik het Boek in het Arabisch en daarnaast lees ik de vertaling in het Nederlands van elk vers. Zware bevalling tot hiertoe...

Ma3a Salama

PS: Thomas, je moet je niet aangevallen voelen door hetgeen ik schrijf.


Waarom verdiep jij je niet in de koran Nayla.
Ik heb mijn kinderen altijd geleerd dat ze pas een mening ergens over mogen hebben als ze weten waar ze over praten en iets goed bestudeerd hebben.
Ik vroeg ze om hun hersens te gebruiken en alles goed te overdenken, en ook niet alles wat ze van mij of andere hoorde als waarheid aan te nemen.

Maar.. als ze het niet met mij of met iemand anders eens waren, dan moesten ze met goede argumenten komen zodat ze mij konden/ kunnen overtuigen van mijn ongelijk.

Dat zou jij als intelligente jonge vrouw ook moeten doen.
Eerst dingen bestuderen en dan met goede argumentatie onze kritiek bevechten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Als ik argumenten zoek, dan doe ik dat uit betrouwbare bronnen. Het klinkt misschien ouderwets maar ik vind internet geen betrouwbare bron. Iedereen kan op het internet vanalles posten. Ik heb ooit al eens een lail gehad met argumenten uit de furqan.
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Nayla schreef:Salaam Aleykoum

Je moet me niet vertellen om er een Koran bij te nemen. Ik ben niet zo van die moslims die gewoon geloven wat ze horen. Ik geef toe dat ik de Koran nog niet helemaal heb gelezn. Momenteel lees ik het Boek in het Arabisch en daarnaast lees ik de vertaling in het Nederlands van elk vers. Zware bevalling tot hiertoe...

Ma3a Salama

PS: Thomas, je moet je niet aangevallen voelen door hetgeen ik schrijf.
Maak je geen zorgen Nayla, ik kan een hoop hebben en voel me niet zo snel aangevallen/beledigd o.i.d.

Misschien dat ik wat feller reageer dan anders i.v.m. stoppen met mijn " peuken" .... :bash:

Maar reageer eens op het onderstaande want dat doe je niet!!!!!
Thomas schreef:
Nayla schreef:
Thomas schreef:Overal in de koran en haddits kom ik geweld tegen.
Oorlogen, verkrachtingen, pedofilie, moord e.d.[/color]
Raar dat ik dat niet ben tegengekomen. En ga niet zeggen dat wij alleen willen lezen wat we willen lezen.

Ma3a Salama
Dat ga ik dus wel.......
Want jij en ik weten allebei hoe oud Mo was toen hij met Aisha trouwde (6 jaar dus!!!) en we weten ook allebei hoe oud Aisha was toen Mo haar " nam" ...... 9 Jaar dus.
DAN BEN JE DUS - TOEN EN NU - EEN PEDOFIEL...

Dus ga mij nou niet vertellen dat je niet weet dat Mo een Pedo was want dat kun je gewoon lezen.

Gr.
Thomas
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nayla schreef:Als ik argumenten zoek, dan doe ik dat uit betrouwbare bronnen. Het klinkt misschien ouderwets maar ik vind internet geen betrouwbare bron. Iedereen kan op het internet vanalles posten. Ik heb ooit al eens een lail gehad met argumenten uit de furqan.

Het is natuurlijk altijd goed om naar betrouwbare bronnen te zoeken.
Maar met zaken zoals religie of filosofieën zijn er naar mijn idee geen “betrouwbare bronnen” te vinden.
Alles wat je op internet kan lezen over religie of hoort in een kerk of moskee zijn naar mijn inzien ideeën en filosofieën en uitleg van mensen.
Mensen interpreteren dingen verschillend, en je kan het daar mee eens zijn of niet, maar het belangrijkste is dat je zelf nagedacht moet hebben over deze zaken. Als je dat niet doet papagaai je mensen na, dan ben je een robot , en geloof je wat andere mensen geloven. Het zijn dan niet jouw ideeën of filosofieën.
Het zijn gedachten van anderen.
Jouw geest en de geest van de meeste mensen op deze aarde zijn gevuld met oude gedachte van andere mensen.
De enige manier om geestelijk te groeien en je te ontwikkelen is om zelf nieuwe eigen gedachten te maken.
Onderzoekt en gij zult vinden.

Lees de koran met een open hart en met je verstand en kom dan tot je eigen conclusie.
Kijk en begrijp of een soera zoals deze haat dragend is of niet.

7:166 En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: “Weest verachte apen.”
5: 51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Bedenk wat Allah er mee bedoelt heeft en neem niet voor waar aan wat de uitleg van je ouders of leraren is.

Wat vind jij van deze soerah's ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Ariel schreef:

7:166 En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: “Weest verachte apen.”
5: 51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Bedenk wat Allah er mee bedoelt heeft en neem niet voor waar aan wat de uitleg van je ouders of leraren is.

Wat vind jij van deze soerah's ?
Salaam Aleykoum

Ik kan hiervoor dus een verklaring gaan zoeken in de Hadieth, maar dat doe ik niet, ik probeer zelf te interpreteren. De twee verzen staan niet in hun context, dus interpretatie wordt een beetje moeilijk. Ik ga niet hypocriet doen en zeggen dat ik alles ken of heb gelezen. Ik volg Arabisch en probeer de Koran in het Arabisch te lezen en lees daarnaast de Edele Koran. Op het eerste kan ik nu geen antwoord geven. Op het tweede kan ik alleen mijn interpretatie geven. Ik denk dat er wordt bedoeld dat een Moslim geen Jood Of Christen tot vriend mag nemen om niet in hun sporen te treden, om niet te worden als hen, om niet te geloven in wat zij geloven. Ik heb bijna geen moslim vrienden, de meeste van mijn vrienden zijn Christen of atheïst, maar dat wil niet zeggen dat ik één van hen ben, ook al drinken zij, ik drink niet, om maar een voorbeeld te geven. Ik weet niet of dat een antwoord op je vraag is.

Ma3a Salama
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Nayla, het is uiteraard je volste recht om pre-middeleeuws arabisch te pogen te leren aan de hand van een nederlandse koranvertaling.

Maar wat is nu het belangrijkste? toch wel de "inhoud" van de verzen denk ik.

En wat bedoel je met context? er is amper context te vinden in de koran, het ene vers spreekt om de haverklap een later neergeseind vers tegen (en die laatste zouden dan primeren).

je "context" van het betreffende vers is de volgende:


164. Toen een gedeelte hunner zeide: "Waarom predikt gij tot een volk dat Allah wil vernietigen of met een strenge kastijding gaat straffen?" Het andere deel antwoordde: "Als een verontschuldiging tegenover uw Heer en opdat zij rechtvaardig mogen worden."

165. En toen zij de vermaning vergaten redden Wij degenen die het kwade verboden en grepen de onrechtvaardigen met een strenge straf aan, omdat zij verkeerd handelden.

166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

167. En toen verkondigde uw Heer dat Hij dezulken zou zenden, die hen (de Joden) met een marteling zouden kwellen tot de dag der Opstanding. Voorzeker, uw Heer is vlug in vergelding en Hij is Vergevensgezind, Genadevol.

Allez, nu ga je het wel begrijpen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie