Allah bestaat echt.......ook u bent door hem geschapen....

Moderator: M

sprot

Berichtdoor sprot » Ma Feb 23, 2004 11:07 am

"Hoe je het wikt of weegt.......wat je schrijft of leest.....wat je ook doet om islam te bekritiseren.......Allah zal niets van zijn almachtigheid verliezen.......maar jullie arme zielen, mocht je niet bekeren, zullen na de dood pas alles beseffen..........maar dan is het al veel te laat........De examen is afgelopen.....je krijgt geen herkansing meer ervoor......en jammer voor jullie maar alleen de echte gelovigen en voorbeeldige mensen zijn geslaagd............"
Nu word ik pas echt bang ! :roll:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

sprot

Berichtdoor sprot » Ma Feb 23, 2004 11:13 am

u bent altijd bezig met soera's aan 't posten, zaken uit z'n verbanden aan het trekken, uw eigen halve onwaarheden aan het wijsmaken ....

Vertel mij nu eens ... welke MEERWAARDE heeft de islam voor de westerse wereld ?

(PS : Ja, en ik ben ook één van die atheïsten - ex-katholiek en schijnbekeerde moslim)
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste

Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)

Sapere aude!

In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

nina

Berichtdoor nina » Ma Feb 23, 2004 11:50 am

De eigenschap van zeeën, n.l. dat ze bij elkaar komen, zonder dat er vermenging met elkaar plaatsvindt, is pas onlangs door oceanografen ontdekt. Door de fysieke kracht, die "oppervlaktespanning" genoemd wordt, vermengen de wateren van naast elkaar liggende zeeën zich niet met elkaar. Dit wordt veroorzaakt door een verschil in dichtheid van hun wateren, de oppervlaktespanning voorkomt de menging met elkaar, net alsof er een dunne muur tussen hen is.

Beste Kenan,

Ik ken die theorie over oppervlaktespanning tussen oceaanoppervlakken niet, zal er eens 'induiken'.
Maar dit vers gaat niet over oceanen, maar over zoet en zout water, dus rivierwater en zeeën. Dat wordt ook gezegd in een ander vers over hetzelfde onderwerp, 25:53.

25:53 En Hij is het, Die de twee zeeën ongehinderd heeft doen stromen: de ene zoet, die door haar zoetheid de dorst lest, en de andere zout, die door haar zoutheid brandt; en tussen beide heeft Hij een slagboom en een onverbreekbare versperring gemaakt.

Er is niet veel wetenschappelijks aan deze opmerking. Er wordt gewoon gesignaleerd dat er zoet water (rivierwater of regenwater) bestaat en zout water (de oceanen), en dat deze toestand altijd blijft bestaan, in plaats van dat op den duur al het water brak is.

Dit is iets wat iedereen kon waarnemen, en wat mensen dan ook al wisten vanaf het begin van hun bestaan. Er wordt verder geen enkele verklaring voor gegeven.

De suggestie die wordt gedaan (hier vertaald als 'slagboom' en 'versperring') is een vage opmerking die alleen maar nog eens extra verwijst naar wat we al wisten: dat we zout water en zoet water hebben. Er staat niets over de rivieren die naar de zeeën stromen, waar er door verdamping weer regenwater aan wordt onttrokken, zodat de zoutconcentratie in de zee uiteindelijk steeds sterker wordt.

Zoals je ziet wordt het zoete water hier ook 'zee' genoemd.

Jullie hebben niet veel aanghangers op deze forum....Er zijn ook niet veel actieve bezoekers......volgens mij is het 1 tegen +/- 10....zo ongeveer.......Ik, de enige moslim en jullie de atheisten.....Het is niet eerlijk maar toch maakt me niet veel uit.......elke opmerking van jullie wil ik en kan ik wel beanwoorden maar heb daar echt niet de tijd voor.....

Daar heb je helemaal gelijk in. Het komt niet snel genoeg op gang, denk ik. Er waren wel wat moslims, maar die verdwijnen steeds weer omdat ze steeds de enige zijn.
Ik hoop dat het wat beter gaat lopen, anders 'preken we voor eigen parochie'. En je hebt ook weerwoord nodig, anders doe je niets anders dan steeds jezelf bevestigen.

Ik post hier zolang ik bezig ben met dingen over de islam uitzoeken.
De meesten posten ook wel op islamitische forums, omdat daar meer discussie mogelijk is. Ik heb dat ook wel gedaan, maar ik heb er op het moment niet zo'n zin meer in. Misschien later weer. Op dit moment vind ik het leuker om de zaken eens om te draaien; ik geef mijn stelling, en vraag anderen dit te ontkrachten.

Ik ga er niet eeuwig mee door. Ik ben niet zo dol op godsdiensten, maar er zijn nog meer ontwikkelingen die ik wil volgen. Ik ben me meer in godsdiensten gaan verdiepen omdat zij zo bepalend zijn geweest voor veel stereotiepe ideeën die wij hebben. Bijvoorbeeld over de verschillen tussen de geslachten.

Ik heb daar wel van geleerd dat niet alleen mannen discrimineren, trouwens. Het is makkelijk te zien dat vrouwen in het patriarchaat worden onderdrukt, maar ik ben er wel achter dat vrouwen lang meededen aan zwart-witdenken over de sekseverschillen. Maar dat is iets voor een andere discussie, denk ik.

(P.S., ik ben een vrouw, hoor. :wink:)

craban

Berichtdoor craban » Ma Feb 23, 2004 12:30 pm

Kenan schreef:Jullie hebben niet veel aanghangers op deze forum....Er zijn ook niet veel actieve bezoekers......volgens mij is het 1 tegen +/- 10....zo ongeveer.......Ik, de enige moslim en jullie de atheisten.....Het is niet eerlijk maar toch maakt me niet veel uit.......elke opmerking van jullie wil ik en kan ik wel beanwoorden maar heb daar echt niet de tijd voor.....

10 tegen 1 (samen met Mohammad en Allah). :D
In jouw visie zouden wij in de minderheid moeten zijn.

AREND

Berichtdoor AREND » Ma Feb 23, 2004 1:49 pm

Alles draait nou eenmaal om geloven of niet geloven

Juist kenan....Beweringen en ergens in geloven staat los van wetenschap. En staat dit ook los van feiten.
Allah is een verzinsel,en kan beslist geen god zijn. En weet je waarom?.
Je moet het leven van jullie mohammed maar eens goed onder een vergrootglas leggen en je zal vanzelf zien dat alles wat hij beweerde op een of andere manier nooit in bijzijn van getuigenissen waren.
Daar komt nog eens bij dat hij zichzelf mooie kon indekken in naam van zijn allah,om mensen de mond te snoeren die maar een grijntje twijfel hadden over zijn beweringen.

De theorie over het bewijs dat allah bestaat omdat zout en zoet water nu eenmaal niet samengaan(zee en rivier) is de grootste onzin die er bestaat.
Hij bekeek twee zeeen die elkaar niet vermengde en sprak zichzelf uit als een wetenschapper om iets zo is zoals het is.

het is een natuurverschijnsel en geen brouwsel van een maangod allah.
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
mijn homepage
Afbeelding

Dutch

Berichtdoor Dutch » Ma Feb 23, 2004 4:26 pm

Kenan
Jullie hebben niet veel aanghangers op deze forum....Er zijn ook niet veel actieve bezoekers......volgens mij is het 1 tegen +/- 10....zo ongeveer.......Ik, de enige moslim en jullie de atheisten.....Het is niet eerlijk maar toch maakt me niet veel uit.......elke opmerking van jullie wil ik en kan ik wel beanwoorden maar heb daar echt niet de tijd voor.....

Dat er niet veel moslims het aandurven om met ons in discussie te gaan, is inderdaad een betreurenswaardig feit. Sommigen maakten hier een blitzbezoek en dropen al zeer snel af, waarom? Gebrek aan korankennis van hunnentwege om onze argumenten te weerleggen, of juist met de rug tegen de muur omdat onze kennis hen kon overtuigen? Onwil om hun rede en verstand te gebruiken? Onvermogen?... Ik weet het niet, kan alleen maar gissen. Ook Jasmijn schijnt niet meer op te dagen, weggekropen onder een niqaab...
Tot nu toe bevestigt dit alleen maar mijn vermoeden : islam kan niet tegen het licht van de waarheid.

Wij hebben het integendeel wél al aangedurfd om op diverse islamfora onze zeg te doen, maar dat heeft enkel tot gevolg dat we er worden buitengekieperd...Zover dus de spreekwoordelijke islam-verdraagzaamheid...

Kenan, jij bent hier altijd welkom, voor mij ben jij evenveel waard als ikzelf of, pakweg, Patrick (hoi Patrick!), en jij kan hier ten allen tijde je ei kwijt, zoveel is zeker.

Kijk Kenan, jij kent vast en zeker wel iemand in jouw directe omgeving die geen moslim is, maar wél een zeer goed hart heeft naar al zijn medemensen toe en helpt waar hij/zij ook maar kan. Vind jij het dan rechtvaardig van allah dat deze mens met een gouden hart en uitzonderlijke liefde naar de medemens toe, deze edele mens zomaar botweg tot de hel te veroordelen?
Ken je geen voorbeeld? Kom, dan nemen we even Moeder Theresa als voorbeeld....

Benieuwd naar jouw opinie hierover.

Trouwens, het is Mrs. Dutch voor de vrienden!

Dutch

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Feb 23, 2004 6:20 pm

Kenan schreef:
Zo van...IETS IS ER...DUS...bestaat allah..?

Mijn advies aan monique alle op dreef zijnde atheistische vrienden.......Lees eerst eens goed wat ik schrijf en kom daarna met commentaar....De bovenstaande opmerking van Monique is op zijn minst weer kinderachtig....

Mijn advis aan kenan en alle op dreef zijnde moslimse vrienden....niet iedereen die niet in allah gelooft is een atheist.

Als mijn opmerking kinderachtig is..zijn jouw "bewijzen" van het bestaan van allah dus ook kinderachtig.....ik zeg namelijk precies hetzlfde als jij...alleen met wat minder woorden..(ik ben niet zo'n pratert.. wanneer ik iets met 3 woorden af kan, zal ik er geen 4 gebruiken..:wink: )

Stel...ik heb een hele mooie tekening in huis...er staat geen naam onder en er is er maar 1 van..Ik kan dus zeggen dat IK die tekening gmaakt heb....het feit alleen al dat die tekening bestaat is daar het bewijs van....bewijs maar eens dat ik dat NIET niet gemaakt heb...

Leuk geprobeerd, maar geen goede voorbeeld......Wat heeft dit nou in godsnaam met wat ik schrijf te maken....

Dat heeft alles te maken met jij zegt...jij (en vele moslims met jou) zegt namelijk precies hetzelfde wat ik als voorbeeldje neem. "Het FEIT dat de aarde bestaat en alles erop en eraan IS het BEWIJS dat allah bestaat..bewijs het tegendeel maar". DAT soort dingen worden constant aangedragen om het bestaan van allah te bewijzen..ok...in heel veel woorden...maar..de kern van al die verwarring stichtende woorden is toch echt bovenstaand!

Wat is daar het nut van...?
Allah weet alles toch al..? Hij WEET al wie wel en niet zal geloven...die hele "test" is dus een sadistisch spelletje...hij kan net zo goed iedereen meteen bij de geboorte al de hel of het paradijs in knikkeren...dat hele scheppen van de wereld e.d. is dus volkomen overbodig.

Monique, Allah is zo almachtig en rechtvaardig voor ieder mens dat jij en vele andere atheisten dat niet kunnnen bevatten....

Dat is weer zo'n dooddoener...die kom je in alle religies tegen..ik kan daar dus NIETS mee.

Wat jij zegt klopt voor een klein deeltje......Allah weet wie wel en wie niet zal geloven....Allah weet wat jij en ik over 5 minuten bijvoorbeeld zullen doen.......
Het is niet dat Allah wil dat we op een bepaalde manier handelen, maar hij weet gewoon hoe we zullen handelen...

Precies...hij WEET het al..hij WEET de afloop al...dus...direct de hel of het paradijs inknikkeren.

Tenslotte heeft Allah ook aan jouw en andere atheisten een hersenmassa geschonken en ook jullie vrijgelaten om te geloven of niet te geloven

VRIJGELATEN..? Wanneer je NIET in allah gelooft ga je de hel in..? Wat is daar VRIJ aan..?
Ik zal mijn zoon eens laten kiezen tussen 2 dingen. Hij mag in volledige VRIJHEID kiezen om al of niet te stofzuigen. Wanneer hij NIET stofzuigt gaat hij de hele week voor STRAF om 7 uur naar bed. Hoe VRIJ is hij nu om te KIEZEN..??? In feite is hij niet VRIJ om te kiezen tussen wel of niet stofzuigen...nee...hij is vrij om te kiezen tussen om 7 uur naar bed of niet.
Net zoals in de islam (en andere religies)..je bent niet vrij om te kiezen om te geloven of niet..nee..je bent vrij om te kiezen tussen hemel en hel. En DAT mijn best Kenan is een HEEL ander soort van VRIJHEID dan jij ons wilt doen geloven!

.....Jullie hebben simpelweg de donkere wereld van ongeloof gekozen....Natuurlijk is het superstom om te denken dat Allah gewild heeft dat jij zo zal denken....

Wanneer allah had gewild dat ik WEL zou geloven had hij mij dat wel laten doen. Hij is tenslotte almachtig.

Allah heeft op deze wonderbaarlijke wereld elke mens de kans gegeven om zijn geloof en voorbeeldig leven te laten zien...
Allah had jou en de andere atheisten ook gelijk na de geboorte in de hel kunnen stoppen...maaar...........dan had jij de recht om te zeggen dat Allah niet rechtvaardig is geweest.

Nogmaals...zie mij stukje even over "vrijheid".

...Tenslotte heb je niet geleefd en heb je zelf niet je donkere atheistische interpreteringen kunnen ervaren....

Wanneer ik moet kiezen om als vrouw NU in een islamhel te leven of het risico te nemen dat er een hel is na dit leven..nou..ik hou wel van een risico.

Allah is absoluut niet ongeduldig..........Allah wacht gewoon geduldig de dood van zijn schepping af, om daarna hem/haar te berechten voor zijn goede of slechte daden....Niemand die dan nog kan zeggen : Allah ik was niet ongelovig of ik was geen atheist.......Je hele leven zul je als een speelfilm voorbij zien komen.......

Wat een sadist.

Natuurlijk zal het weer belachelijk klinken voor jullie, wat ik hier schrijf....maar het is gewoon werkelijkheid...

Het is JOUW werkelijkheid. Niet die van mij.

Allah wil dat we als een goed voorbeeldig mens leven...en Allah wil dat we in hem en zijn berechting geloven.......niet meer......En Allah heeft 100% recht om zijn creatie die tegen hem afkeerde te straffen........of je er nou mee eens bent of niet.....

Ik kan niet zeggen of ik het er mee eens ben...ik weet niet eens of er wel een allah is..waar zou ik het dus mee eens moeten zijn..? Wanneer allah had gewild dat IEDEREEN op de hoogte zou zijn van zijn bestaan ..had hij zich niet bekend gemaakt ergens in een duister verleden aan een analfabeet..nee..dan had hij gewacht tot nu en gebruik gemaakt van het internet. DAN pas zou hij verzekerd kunnen zijn dat de mens naar zijn wil zou gaan leven. Niet door een of ander boekje uit het jaar nul waar je de taal niet van begrijpt.
Is allah nu werkelijk zo dom..?
Amorele atheistische nitwit

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Feb 23, 2004 8:15 pm

Kenan schreef: Monique, Allah is zo almachtig en rechtvaardig voor ieder mens dat jij en vele andere atheisten dat niet kunnnen bevatten...

Dan nu een vraag: Kan God een steen maken die zo zwaar wordt dat zelfs hij hem niet meer kan bewegen? Het antwoord doet er niet toe. Als hij het niet kan is hij niet almachtig. Kan hij het wel dan is hij ook niet almachtig want hij kan immers de steen niet meer bewegen!

God is rechtvaardig, barmhartig, vergevingsgezind en genadevol is wat de Bijbel en de Koran over hem zeggen.

Als eeuwige pijniging in de hel de straf van de meest rechtvaardige, barmhartige, vergevingsgezinde genadevolle God is, dan vraag ik me af welke straf een onrechtvaardige, onbarmhartige, onvergevingsgezinde en ongenadevolle God wel niet zal geven...

Voor wie is god genadig, rechtvaardig en barmhartig? De kat of de muis?

Als er een god bestaat dan hebben wij het logische denken van hem gekregen. Waarom valt God dan toch steeds af wanneer wij de logica op hem toepassen? Zou deze hem niet juist moeten bevestigen?

Eva

Berichtdoor Eva » Ma Feb 23, 2004 11:22 pm

Zwartmeer schreef:
Kenan schreef: Monique, Allah is zo almachtig en rechtvaardig voor ieder mens dat jij en vele andere atheisten dat niet kunnnen bevatten...

Dan nu een vraag: Kan God een steen maken die zo zwaar wordt dat zelfs hij hem niet meer kan bewegen? Het antwoord doet er niet toe. Als hij het niet kan is hij niet almachtig. Kan hij het wel dan is hij ook niet almachtig want hij kan immers de steen niet meer bewegen!

God is rechtvaardig, barmhartig, vergevingsgezind en genadevol is wat de Bijbel en de Koran over hem zeggen.

Als eeuwige pijniging in de hel de straf van de meest rechtvaardige, barmhartige, vergevingsgezinde genadevolle God is, dan vraag ik me af welke straf een onrechtvaardige, onbarmhartige, onvergevingsgezinde en ongenadevolle God wel niet zal geven...

Voor wie is god genadig, rechtvaardig en barmhartig? De kat of de muis?

Als er een god bestaat dan hebben wij het logische denken van hem gekregen. Waarom valt God dan toch steeds af wanneer wij de logica op hem toepassen? Zou deze hem niet juist moeten bevestigen?

Omdat er iets hapert aan de kwaliteit van je 'logisch' denken. Als je denkvermogen goed werkt, dan wordt God inderdaad bevestigd. Dat wil echter niet zeggen dat de 'God' waar we in de dagelijkse praktijk mee geconfronteerd worden, ook effectief God is.

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Feb 23, 2004 11:36 pm

Eva schreef:Omdat er iets hapert aan de kwaliteit van je 'logisch' denken. Als je denkvermogen goed werkt, dan wordt God inderdaad bevestigd. Dat wil echter niet zeggen dat de 'God' waar we in de dagelijkse praktijk mee geconfronteerd worden, ook effectief God is.

Zijn er meerdere "goden"...?

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Feb 24, 2004 2:39 pm

Eva schreef: Omdat er iets hapert aan de kwaliteit van je 'logisch' denken. Als je denkvermogen goed werkt, dan wordt God inderdaad bevestigd. Dat wil echter niet zeggen dat de 'God' waar we in de dagelijkse praktijk mee geconfronteerd worden, ook effectief God is.

Hallo Eva.

Het geloven in god heeft inderdaad met de kwaliteit van het logische denken te maken. In 1900 werd in Nederland de leerplicht ingevoerd en deze is m.i de oorzaak van de ontkerkelijking.

Het denkvermogen van volwassene uit analfabete cultuur is vergelijkbaar met dat van een achtjarig kind uit een geletterde cultuur. Kinderen laten zich alles wijs maken.

De mensen van vroeger schreven alles wat ze niet verklaren konden toe aan het ‘bovennatuurlijke’: onweer kwam door Donar die met z’n hamer op de wolken sloeg, de pest was een straf van god, zonsverduisteringen en kometen kondigden slechte tijden aan enz. Ook was er veel ‘bijgeloof’: angst voor heksen, demonen, of dingen als dat een zwarte kraai een slecht voorteken zou zijn. Voor al deze zaken hebben wij tegenwoordig een natuurlijke verklaring. God valt dus af.

Natuurlijk zijn en blijven er altijd veel raadsels. Gelovigen komen graag met het voorbeeld van het godswonder van de voorplanting. Een zaad en een eicel die zich in 9 maand tot een nieuw mens ontwikkelen. In dit onbegrijpelijke proces zou de hand van god worden herkent. Wel, misschien hebben de gelovigen gelijk, maar wat ook kan is dat we dit proces ooit wel gaan bevatten. Dan valt god ook hier af. De ruimte die voor god overblijft zit dus in het onbegrepene.

Het beste wat men kan doen om het geloof te bewaren is het blind te aanvaarden. Alleen mensen die nadenken kunnen van gedachten veranderen. Gewoon maar aannemen dat er een almachtig opperwezen bestaat die zelfs zo’n zware steen kan maken die hij dan zelf niet meer kan bewegen. Zo hoef je geen moeilijke vragen te beantwoorden en ook niet aan z’n almacht te twijfelen. Gewoon je maar niet afvragen hoe het kan dat een god die zichzelf de meest liefdevolle god noemt, en bovendien ook nog eens zegt uit te blinken in vergevingsgezindheid, zijn ‘zondige’ schepselen tot in eeuwigheid roostert. Gewoon maar aannemen dat de schepper rechtvaardig, genadevol en barmhartig voor al zijn creaties is, zelfs voor de muis die door de kat verscheurt wordt.

En wat te denken van de zonde die je hebt begaan als je uit het grote aanbod van valse profeten die er zijn geweest de enige juiste hebt niet hebt gepikt? Als ik de geschriften mag geloven, is dat een groot gruwel dat ook met helse vuren zal worden bestraft. Vraag: Waarom bedient god zich van zo’n vaak misbruikte methode als het profeetschap? Zou hij geen andere mogelijkheid kennen om z’n belangrijke boodschap aan te mensheid door te geven? Blijkbaar maakt god gebruik van dezelfde werkwijze als charlatans ook doen. Raar!

Logische vragen dienen dus absoluut te worden gemeden. Geloof floreert daarom het best in een omgeving met kritiekloze gelijkgestemden waarin alleen geloofsbevestigende argumenten worden toegelaten. En komt de nood echt aan de man dan is er voor de gelovige altijd nog deze uitweg: Niemand kan bewijzen dat god niet bestaat. Wel, ook niemand kan bewijzen dat er geen groene vliegende kamelen bestaan maar dat maakt ze toch nog niet waarschijnlijk?

Geloven betekent ‘niet willen weten wat waar is’. (Nietzsche)

Vgr Zwartmeer
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Di Feb 24, 2004 8:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hamsa

Berichtdoor Hamsa » Di Feb 24, 2004 5:31 pm

Stel dat Allah werkelijk God is en het universum geschapen heeft. Het universum heeft ontelbare zonnestelsels. De aarde is niet meer dan een speldeknop in het geheel.
Waarom zou die Allah zich druk maken om een nietig mensje op de aarde die niet in hem gelooft of hem niet aanbidt?
Als hij zij daar kwaad om maakt en iemand daarom in de hel gooit bewijst dat dat hij helemaal niet almachtig is. Dan is Allah toch gewoon een jaloers mensachtig wezen met alle tekortkomingen. Een koning van een willekeurig land houdt zich niet bezig met het feit dat een van zijn onderdanen hem niet vereerd. Wat voor wezen is Allah dat hij die aanbidding nodig heeft?
Is Allah niet een menselijke projectie uit een tijd van jaloerse patriarchische heersers?

Bengazi

Berichtdoor Bengazi » Di Feb 24, 2004 5:31 pm

Zwartmeer schreef: Vraag: Waarom bedient god zich van zo’n vaak misbruikte methode als het profeetschap?

Als we die zelfde "profeten" moeten geloven sprak God ten tijde van Kain en Abel nog gewoon rechtstreeks tot de mensen.

Hamsa

Berichtdoor Hamsa » Di Feb 24, 2004 9:33 pm

Profeet betekent letterlijk voorspeller en is een vertaling van een oud Hebreeuws woord. In het alleroudste jodendom schijnt profeet een normaal beroep geweest te zijn. Ik denk dat je dat beroep moet vergelijken met een sjamaan in de natuurreligies.

Later evolueerde profeet tot een boodschapper van god.
Het Arabische woord voor profeet is "rasul". In de Aziatische Islam gebruikt men meestal het Perzische woord "paigambar" dat letterlijk boodschapper, drager van berichten betekent.

Profeetschap komt alleen in de Abrahamistische religies voor, jodendom, christendom en islam. Hindoes en Boeddhisten kennen geen profeten.

Mohammed is slim geweest omdat hij zich zelf tot laatste profeet benoemd heeft. Hoeft de islam geen reken te houden met latere concurrentie van eventuele nieuwe religies. Volgens de islam zijn de boodschappen van alle voorgaande profeten gecorrumpteerd en daardoor geloven moslims dat hun religie de enige ware is. Er is dus automatisch iets in de islam ingebouwd dat verlaten van die godsdienst moeilijk wordt gemaakt.

Kenan

Berichtdoor Kenan » Wo Feb 25, 2004 6:10 am

Dat er niet veel moslims het aandurven om met ons in discussie te gaan, is inderdaad een betreurenswaardig feit. Sommigen maakten hier een blitzbezoek en dropen al zeer snel af, waarom? Gebrek aan korankennis van hunnentwege om onze argumenten te weerleggen, of juist met de rug tegen de muur omdat onze kennis hen kon overtuigen? Onwil om hun rede en verstand te gebruiken? Onvermogen?... Ik weet het niet, kan alleen maar gissen. Ook Jasmijn schijnt niet meer op te dagen, weggekropen onder een niqaab...
Tot nu toe bevestigt dit alleen maar mijn vermoeden : islam kan niet tegen het licht van de waarheid.

Wij hebben het integendeel wél al aangedurfd om op diverse islamfora onze zeg te doen, maar dat heeft enkel tot gevolg dat we er worden buitengekieperd...Zover dus de spreekwoordelijke islam-verdraagzaamheid...

Kenan, jij bent hier altijd welkom, voor mij ben jij evenveel waard als ikzelf of, pakweg, Patrick (hoi Patrick!), en jij kan hier ten allen tijde je ei kwijt, zoveel is zeker.

Kijk Kenan, jij kent vast en zeker wel iemand in jouw directe omgeving die geen moslim is, maar wél een zeer goed hart heeft naar al zijn medemensen toe en helpt waar hij/zij ook maar kan. Vind jij het dan rechtvaardig van allah dat deze mens met een gouden hart en uitzonderlijke liefde naar de medemens toe, deze edele mens zomaar botweg tot de hel te veroordelen?
Ken je geen voorbeeld? Kom, dan nemen we even Moeder Theresa als voorbeeld....

Benieuwd naar jouw opinie hierover.

Trouwens, het is Mrs. Dutch voor de vrienden!

Dutch

Oo sorry mevr. Dutch...wist ik even niet hoor......het is nou echt laat maar 1 commentaar heb ik wel op jouw beweringen over moslims...........

Dat er vele moslims zijn die de koran niet goed bestuderen, maakt het natuurlijk moeilijk om bepaalde discussies aan te gaan........zeg je ook zelf ..nietwaar? ........maar de echte moslims die koran en zijn boodschapper goed hebben begrepen zullen elke confrontatie kunnen / willen aangaan.......nergens zijn ze bang voor , want zij weten echt dat waarin ze geloven ook een feit is.........dus is het op den duur , meer dan geloof.........Dat heb ik zelf ook.....

Maar deze forum is opgericht om zoveel mogelijk modder over islam heen te gooien......Indien jullie beetje objectief waren, hadden jullie vele dingen van de islam (wat zeker, ook niet door een atheistisch kijkhoek, bekritiseerd kan worden) ook naar voren gebracht.......Dan was het ook wel een eerlijk platforum..........Op den duur raakt dan ieder moslim het ook wel beu...vooral met hele vergaande, hartbrekende uitspraken over de islam en zijne profeet kan bij geen enkel mens door de beugel.......Mensen die de koran niet eens 1 keer hebben gelezen komen met super subjectieve uitspraken erover..........is dit nou een vorm van rechtmatig discussieren????..

Een figuur als monique die een uitspraak heeft als:

"Beter als een kufarhoer op deze wereld leven en de risico van de hel in het hiernamaals nemen, dan als een moslimvrouw hier op deze wereld in de islamhel leven........".........

zal nooit bijdragen aan vredelievend sociaal leven op deze aarde.........

Alle moslimvrouwen die ik ken , in mijn familliekring en kenissenkring die zijn Allah altijd dankbaar geweest voor hun geloof en die leven helemaal gelukkig.....de meeste vrouwen daarentegen die ik ken als zwakkere moslims zijn daarentegen nooit gelukkig in dit leven en willen altijd meer en meer.....

..zij geeft zelf toe dat het leven van profeet hem niets kan schelen en dat ze de koran nooit gelezen heeft, maar geeft eigen atheistische interpretaties aan bepaalde zelfgekozen situaties.........100% onterecht.....

dat ze mischien straks zegt dat ze het in het algemeenheid had bedoeld, zal ook super subjectief overkomen......want heeft ze misschien ooit eens een keer met een moslima gepraat over haar levenswijze?........

Denk je nou dat deze moslimvrouwen deze sites zullen bezoeken voor zulke zinloze beweringen / uitspraken.......het is gewoon om van te walgen.....

Trouwens.......die van Moeder Theresa........wie heeft gezegd dat alleen moslims naar de hemel kunnen gaan........Deze uitspraak bewijst dat jouw kennis van de islam ook niet ver gaat dan wat standaard zinloze beweringen........net als dat Moslims naar de hel of hemel kunnen gaan , geldt dat ook voor joden of christenen of voor mensen whatever ze ook zijn, als ze maar goed voorbeeldig geleefd hebben en geloofd hebben in zijn creator.......
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....

Kenan

Berichtdoor Kenan » Wo Feb 25, 2004 6:27 am

Precies......ja ....het antwoord doet er helemaal niet aan toe...het is een satanische vraag, die alleen bij een ongelovige/atheist maar kan opkomen..........

1 ding is zeker..........Er is gewoon niets wat Allah niet kan.........Alles maar dan ook alles is en blijft een creatie van hem........geen enkele creatie wat hij maakt zal voor hem moeite kosten...........

Dat van de steen is een mousetrap wat een atheist alleen kan bedenken........ons geloof gaat veel en veel verder dan dit soort zinloze, nietsnuttige uitspraken of verzinsels.........Wij houden ons niet met de verregaande macht van Allah, in de zin van wat hij kan, bezig.......tenslotte is hij de creator en bepaald hij wat hij creeërd...........

weet je zwartemeer..........Allah is zo machtig dat hij jouw een kleine hersenmassa heeft gegeven die dagelijks , als je het vergelijkt met computernetwerken bijvoorbeeld, triljoenen maar dan ook triljoenen verbindingen per dag kan maken zonder dat daarbij storingen optreden.............!!!kan jouw nietsnuttige geest zoiets interpreteren............Het antwoord doet er niet aan toe.........je blijft een atheist/ongelovige.

Hoe wonderbaarlijk jouw hersenmassa ook elkaar zit, het feit blijft dat jij met je stellingen waarmee je naar voren komt, bewijst dat al die triljoenen transistors die in je hersen verwerkt zitten op den duur ook , voor een atheistisch persoon als jij, ook 100% zinloos kunnen zijn..............kun jij mischien dit nog bevatten ?
Indien ik u niet kan overtuigen met wat ik schrijf, is niet de Islam maar ikelf verantwoordelijk..........Moge Allah altijd in uw hart aanwezig zijn.....Amin....

Kenan

Berichtdoor Kenan » Wo Feb 25, 2004 6:47 am

Voor zwartemeer en alle actieve forumleden ........Ooit nog even stilgestaan bij het feit dat wetenschappelijk bewezen is dat Allah bestaat...........?of toch maar de kop in de grond steken en bepaalde feiten niet willen aanzien........

Van niets tot iets

De vragen over hoe het universum ontstaan is, waar het naar toe gaat en hoe de wetten, de orde en het evenwicht zich handhaven, zijn altijd al onderwerpen van interesse geweest. Wetenschappers en denkers zijn met dit onderwerp oneindig lang bezig geweest en zij hebben enkele theorieën ontwikkeld.

Het gangbare idee, tot het begin van de 20ste eeuw, was dat het universum oneindig dimensionaal was, dat het altijd al bestaan heeft en dat het voor altijd zal bestaan. Volgens deze visie, 'static universe model' genaamd, heeft het universum noch een begin, noch een einde.

Deze kijk op het universum legt de grondslag voor de materialistische filosofie en zo ontkennen zij het bestaan van een Schepper, terwijl het beweert dat het universum een constante, stabiele en een niet veranderende verzameling van materie is.

Materialisme is een systeem met een denkwijze die materie ziet als een absoluut iets en het ontkent het bestaan van al het andere. De wortels van dit systeem liggen in het Oude Griekenland en de steeds toenemende acceptatie begon in de19de eeuw. Deze denkwijze werd bekend in de vorm van het spitsvondige materialisme van Karl Marx.

Zoals we al eerder verklaarden, bereidde de 'static universe model' van de 19de eeuw de grondslag voor van de materialistische filosofie. In zijn boek 'Principes Fondamentaux de Philosophie', verklaarde George Politzer betreffende de basis van dit universummodel, dat "het universum een niet gecreëerd iets is" en hij voegde er aan toe: "Als het dat was, dan zou het onmiddellijk gecreëerd zijn door God en tot bestaan zijn gebracht uit niets. Om de Schepping te bekennen en te aanvaarden, zal diegene ook moeten bekennen, op de eerste plaats, het bestaan van een moment dat het universum niet bestond en dat iets ontstaan is uit niets. Dit is een stelling die de wetenschap niet kan aanvaarden."

Toen Politzer beweerde dat het universum niet gecreëerd is uit het niets, vertrouwde hij op het 'static universe model' uit de 19de eeuw en hij dacht dat hij een wetenschappelijke bewering vaststelde. Hoe dan ook, de ontwikkelde wetenschap en technologie in de 20ste eeuw wierpen de primitieve ideeën omver, zo ook het "static universe model" dat de grondslag was voor de materialisten. Vandaag de dag, in het begin van de 21ste eeuw, hebben moderne natuurkundigen bewezen, met vele experimenten, observatie en berekeningen, dat het universum een begin had en dat het gecreëerd is uit niets met een grote explosie.

Dat het universum een begin heeft, betekent dat het heelal gemaakt is tot iets, vanuit niets. Dit betekent dat het universum is gecreëerd. Als een gecreëerd ding bestaat (wat eerst nog niet bestond), dan heeft het zeker een Schepper. Iets uit niets is een idee dat onvoorstelbaar is voor het menselijk verstand. (De mens kan zich dit niet voorstellen omdat hij het niet ervaren heeft.) Daarom, iets uit niets is heel anders dan het samen brengen van voorwerpen om een nieuw voorwerp te vormen (zoals kunstwerken of technologische uitvinden). Het is een Teken van de Schepping van Allah, dat alles in één moment zo perfect is gevormd, terwijl de gecreëerde dingen geen voorgaande voorbeelden hadden en dat er niet eens tijd en ruimte was om ze te scheppen.

"Allah is Degene Die de hemelen en de aarde en wat tussen hen is heeft geschapen, in zes dagen (perioden), en Hij zetelde Zich op de Troon. Er is voor jullie buiten Allah geen beschermer en geen voorspreker. Laten jullie je dan niet vermanen?" 5

Het ontstaan van het universum vanuit het niets, is het grootst mogelijke bewijs dat het is gecreëerd. Nu dat deze feiten bekend zijn, veranderen vele zaken. Het helpt mensen het doel en de zin van het leven te begrijpen en men krijgt zicht op hun standpunt en de reden van alles. Daarom probeerden vele wetenschappelijke samenlevingen het feit van de Schepping te negeren, welke zij niet volledig konden bevatten. Zelfs niet terwijl het bewijs heel duidelijk was voor hen. Het feit dat alle wetenschappelijke bewijzen het bestaan van een Schepper laten zien, heeft hen genoodzaakt om alternatieven te verzinnen om de mensen te verwarren. Niettemin, het bewijs van de wetenschap zelf, heeft een definitief einde gemaakt aan deze theorieën.

De Big Bang

Edwin Hubble
In 1929, in het 'California Mount Wilson Observatory', ontdekte een Amerikaanse sterrenkundige met de naam Edwin Hubble, één van de grootste ontdekkingen in de geschiedenis van de astronomie. Terwijl hij de sterren observeerde met een gigantische telescoop, ontdekte hij dat het licht van deze sterren verschoof naar het rode gedeelte van het spectrum en dat deze verschuiving groter was, naarmate de ster verder van de aarde verwijderd was. Deze ontdekking had een schrikbarend effect op de wetenschappelijke wereld, omdat volgens de algemeen geaccepteerde regels van de natuurkunde, het spectrum van lichtstralen reizend naar het punt van observatie, naar violet neigde, terwijl het spectrum van lichtstralen die van het observatiepunt af bewogen, naar rood neigde. Tijdens Hubble's observaties, ontdekte hij dat het licht van de sterren naar rood neigden. Dit betekent dat de sterren verder van ons af bewegen.

Spoedig daarna ontdekte Hubble nog een heel belangrijk iets: sterren en melkwegen bewegen niet alleen van ons vandaan, maar ook van elkaar. De enige conclusie die men kan trekken van een universum waarin alles van elkaar vandaan beweegt, is dat het universum constant expandeert, het universum zet uit.

"(Gedenk) de Dag waarop Wij de hemelen oprollen, zoals het oprollen van het perkament om op te schrijven: net zoals Wij de eerste schepping begonnen zullen Wij haar herhalen, als een belofte die Wij op Ons namen. Voorwaar, Wij zullen het doen." 6

Om dit beter te begrijpen, kan men het universum voorstellen als het oppervlak van een ballon die opgeblazen wordt. Net zo als de punten van het ballonoppervlak van elkaar bewegen wanneer je de ballon opblaast, zo ook bewegen de objecten in de ruimte van elkaar af, als de ruimte blijft uitzetten.

Eigenlijk was dit al, een korte periode voor Hubble, theoretisch ontdekt door Albert Einstein, die wordt beschouwd als de grootste wetenschapper van de eeuw. Einstein concludeerde na berekeningen die hij maakte in theoretische natuurkunde, dat het universum niet stabiel kon zijn. Hij legde deze theorie aan de kant, om niet in conflict te komen met de rest van de wetenschappelijke wereld, die het 'static universe model' in die tijd in het algemeen accepteerden. Later zou Einstein toegeven dat deze beslissing, om de theorie voor zichzelf te houden, de grootste fout in zijn carrière was. Vervolgens werd de theorie van Einstein bewezen door Hubble's waarnemingen en het werd een feit dat het universum expandeert.
Wat is nu belangrijk aan het feit dat het heelal uitzet, voor het bestaan van het heelal? Het uitzetten van het universum impliceert, dat als het terug in de tijd kon reizen, dat het universum zou bewijzen dat het van origine ontstaan is uit één enkel punt. De berekeningen laten zien dat dit 'enkele punt', dat alle materie van het universum omvatte, een volume van nul had en een oneindige dichtheid.

Het heelal kreeg zijn bestaan door een explosie van dit punt met nul volume. Deze grote explosie die het begin van het heelal markeert, kreeg de naam 'Big Bang' (de oerknal) en de theorie werd zo genoemd.

Het moet vermeld worden, dat een 'nul volume' een theoretische uitdrukking is. Wetenschap kan het begrip 'niets', dat buiten het bevattingsvermogen van de mens ligt, definiëren, maar alleen door het uit te drukken als 'een punt met nul volume'. In oprechtheid, 'een punt zonder volume' betekent 'niets'. Het universum is 'iets' geworden uit 'niets'. Met andere woorden, het is geschapen.

De Big Bang-theorie laat ons zien dat in het begin alle objecten in het heelal, één deel waren en toen zijn gescheiden. Dit feit, welke is onthuld door de Big Bang-theorie, was al verklaard in de Qor-aan, 14 eeuwen geleden, toen mensen een heel beperkte kennis hadden over het universum: Weten degene die ongelovig zijn niet dat de hemelen en de aarde als een gemengde massa waren en dat Wij hen beide daarop splitsten en dat Wij alle levende dingen uit het water maakten? Geloven zij niet?" 7

Zoals wordt verklaard in dit vers, is alles, zelfs de 'hemelen en de aarde' die nog niet geschapen waren, geschapen met de Big Bang, met de oerknal, vanuit dat ene punt, en gevormd tot het huidige universum, door scheiding van elkaar.

Als we de verklaring van dit vers uit de Qor-aan vergelijken met de Big Bang-theorie, dan zien we dat zij volledig overeenkomen met elkaar. Hoe dan ook, de Big Bang werd pas geïntroduceerd als een wetenschappelijke theorie in de 20ste eeuw.

De expansie (uitzetting) van het heelal is één van de meest belangrijke bewijzen dat het heelal is geschapen uit niets. Ofschoon dit feit pas ontdekt werd door de wetenschap in de 20ste eeuw, heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) ons al geïnformeerd over deze realiteit in de Qor-aan, die 1400 jaar geleden aan de mensheid werd geopenbaard:

"En Wij hebben de hemel met een grote macht gebouwd. En voorwaar, Wij zijn zeker Machtigen." 8

Monique

Berichtdoor Monique » Wo Feb 25, 2004 9:19 am

Kenan...vertel eens...waarom maak je je zo druk of iemand wel of niet in allah gelooft..?
Wat maakt het uit...?
Wat kan jou het schelen hoe een ander leeft..wat een ander denkt..?
Jij hebt toch uitsluitend met je eigen leven te maken..? Jij wil allah dienen..jij wil naar het paradijs....prima...dan doe je dat toch..veel plezier.
Er zijn nu eenmaal mensen die daar niet in geloven..die mensen zullen er altijd zijn. Wat is daar het probleem van..? Zorgen die mensen er voor dat jij niet in het paradijs zult komen..?
Zorgen die mensen er voor dat JIJ niet in allah kunt geloven..?

Stel je voor zeg dat niet-gelovigen met bommen gaan gooien of oorlogen gaan voeren tegen gelovigen om ze van hun geloof af te halen. Het idee alleen al...
De enigen die zichzelf opblazen om een ander kwaad te doen zijn volgens mij moslims.

Het enige dat er toe doet is toch of iemand een ander "kwaad" doet...of dat nu een gelovige of ongelovige is maakt toch niets uit..?
k ben ooit bijna (in een grijs verleden) met een moslim getrouwd geweest. Ik wist niet eens wat een moslim is. Ik ben volkomen zonder religie opgegroeid. Ik heb maar 1 regel.."ik kan doen wat ik wil, zolang een ander er geen "last" van heeft". Volgens mij heb ik daarmee de 10 geboden e.d. in 1 regeltje samengevat.
Ik geloof niet in een "opperwezen" nee..dat klopt. Ik ben er wel van overtuigd dat er "meer" is dan ik kan zien. WAT dat "meer" is..? Geen idee...
Vandaar dat ik kijk naar de dagelijkse gevolgen van religies...vooral de gevolgen voor vrouwen...enne...ik moet je zeggen dat ik nooit als moslima door het leven zal kunnen gaan. Mijn liefste "goed" is mijn vrijheid...die komt zelfs nog voor gezondheid. Zolang religies zich bemoeien met het persoonlijke leven van mensen zal ik daar NOOIT in meegaan. Het woord zegt het al..persoonlijk"...m.a.w...daar heeft niemand iets mee te maken.

Dus Kenan...wat kan jou het schelen of ik getrouwd ben, een paar vriendjes heb, ik mijn blote kont aan het strand lig e.d..heb jij daar last van..?

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Wo Feb 25, 2004 1:36 pm

Hallo Kenan, de vraag “Kan God een steen maken die zo zwaar wordt dat zelfs hij hem niet meer kan bewegen?” is dus volgens jouw een satanische vraag. De filosoof Wittegenstein echter geeft een meer natuurlijke verklaring. Hij zegt wij mensen als gevolg van onze taal de meest absurde voorstellingen kunnen maken. We kunnen bv groene vliegende kamelen bedenken. En net zo goed kunnen we ook onbeantwoordbare vragen bedenken. De vraag die nu overblijft is of een onbeantwoordbare vraag over god satanisch is…

In het nu volgende voorbeeld moet je ervan uit gaan dat ik niet geloof dat Mohammed de laatste profeet was. Stel, er belt bij mij iemand aan die zegt een boodschapper van god te zijn. Hoe kan ik hem testen? Welke vragen zou ik moeten stellen? En welke niet? Zijn er vragen die als een belediging voor hem (of zelfs god) kunnen worden uitgelegd? Of is het al een belediging voor god opzich dat ik überhaupt vragen stel en dus niet gelijk aanneem dat deze profeet de waarheid spreekt? Moet ik dan maar gewoon aanvaarden dat deze man de waarheid spreekt? En als dat zo is, en de persoon zou in werkelijkheid een charlatan zijn, zal kan ik dat dan ooit kunnen weten als ik het niet onderzoeken mag?

Vgr Zwartmeer

nina

Berichtdoor nina » Wo Feb 25, 2004 2:32 pm

Hallo Kenan, ik ben toch wel benieuwd naar wat je denkt over mijn bijdrage (zie vorige pagina), waarop ik uitleg dat die theorie dat een moderne theorie over het vermengen van zeeën helemaal niet voorkwam in de koran. Die theorie gaat over iets heel anders.
Misschien wil je het nog even lezen.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Wo Feb 25, 2004 3:41 pm

Kenan schreef:Het ontstaan van het universum vanuit het niets, is het grootst mogelijke bewijs dat het is gecreëerd.

Dat is niet waar. Als het bewezen is dan zou iedereen het moeten geloven of weten. Zoals dat de aarde rond is. Als 1 miljard moslims deze overtuiging hebben dan bewijst dat alleen maar dat 5 miljard mensen niet overtuigd zijn.

Nu dat deze feiten bekend zijn,

Wel ja, maak er maar feiten van.

Het feit dat alle wetenschappelijke bewijzen het bestaan van een Schepper laten zien, heeft hen genoodzaakt om alternatieven te verzinnen om de mensen te verwarren.

Logica is ook een wetenschap. Passen wij deze op god toe dan valt ie als een baksteen af. Waarom? Heeft hij ons deze wetenschap gegeven om ons aan het twijfelen te brengen?

Ik vraag me af hoe het kan dat het voor 1 miljard moslims zo geloofwaardig is, dat er een schepper bestaat die eerst miljoenen jaren niets van zich horen laat, om vervolgens in de 7e eeuw, gedurende een twintigtal jaren, zijn belangrijke boodschap voor de mensheid, aan een primitief woestijnvolk, te openbaren om vervolgens voor eeuwig te zwijgen.

Hierna laat god de hadith ontstaan maar hij wil er geen enkel uitsluitsel over geven welke echt zijn en welke niet. Gevolg is dat er 2 groepen van zijn aanhangers zijn gaan bestaan, de Soennieten en de Shjitten, die elkaar nu al 1400 jaar aan het uitmoorden zijn. Sorry hoor, maar ik kan hier geen goddelijke wijsheid in ontdekken. Zou Allah, die de meest liefdevolle god wordt genoemd, niet even, een voor hem kleine moeite, hebben mogen doen om zijn geliefde volgelingen exact te informeren welke hadith wel of niet te geloven gezien de gevolgen van dit nalaten?

Alsof god het beste met de moslims voor heeft laat ie ze nu al 1400 jaar bijvoorkeur leven onder het juk van de meest wrede dictators. Saddam Houssein was echt niet de eerst. Volgens vers 40.51 zal Allah degenen die in hem geloven helpen zowel in dit leven als daarna. Echter als ik kijk naar omstandigheden waarin veel moslims leven dan denk ik vaak dat die mensen helemaal geen leven hebben. Armoede is troef in de islamitische wereld. De erbarmelijke omstandigheden waarin de Palestijnen, Pakistani, Irakezen, Iraniërs, Soedanezen, Afghaanen, enz leven zeggen meer dan genoeg. In Iran en Amerika vonden in dezelfde week aardbevingen van vergelijkbare kracht in dichtbevolkte gebieden plaats. In het eerste land was dat goed voor 50.000 doden, in het laatste land maar voor maar twee. Ik vraag me af als een moslim die tot z’n nek in de stront staat ook nog steeds vindt dat hij door god geleidt wordt. Wanneer is het ook voor een moslim genoeg?

Vgr Zwartmeer
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Wo Feb 25, 2004 3:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Feb 25, 2004 3:55 pm

vooral met hele vergaande, hartbrekende uitspraken over de islam en zijne profeet kan bij geen enkel mens door de beugel.......Mensen die de koran niet eens 1 keer hebben gelezen komen met super subjectieve uitspraken erover..........is dit nou een vorm van rechtmatig discussieren????..

Waar haal jij het argument vandaan dat niemand van ons de koran en andere "heilige" boeken zou gelezen hebben? Wel juist integendeel. Daarom ook hebben vele FFI-ers over de hele wereld de islam de rug toegekeerd...de waarheid was zodanig klaarblijkend dat allah en mohamed teruggeslonken zijn naar hun plaats in...fabeltjesland.

Wat versta jij feitelijk onder "hartbrekende" uitspraken? Het is een feit dat kritiek op de islam nu eenmaal moet kunnen, daar is toch niets hartbrekends aan? Hoe kan je nu islam of om het even welke religie bespreken als er geen kritiek mag geuit worden? Wat is dan de zin van de discussie? Als iedereen het met elkaar eens is, valt er toch niks meer te bespreken. We zijn hier juist om elkaars mening te horen en elkaars argumenten te lezen.

Waar haal jij de idee vandaan als zou een niet-moslim ooit jennah kunnen betreden? Dan ben je wél volledig in tegenspraak met wat mohamed en dus allah en koran vertellen :

koran 9.113 Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de niet gelovigen, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (de gelovigen) duidelijk is geworden, dat zij het volk der hel zullen zijn.

Ja, zelfs al is de niet-gelovige je eigen familielid, naar de hel ermee! Allah en mohamed verbieden zelfs te wenen om de dood van je eigen moeder als ze niet moslim is...inderdaad, mohamed zei aan het graf van zijn eigen moeder dat hij niet om haar mocht wenen omdat ze geen volgelinge van hem was!

Wat nu met bekende "goede zielen" zoals bvb. moeder Theresa?

Dutch

Manon

Berichtdoor Manon » Wo Feb 25, 2004 4:15 pm

In Iran en Amerika vonden in dezelfde week aardbevingen van vergelijkbare kracht in dichtbevolkte gebieden plaats. In het eerste land was dat goed voor 50.000 doden, in het laatste land maar voor maar twee. Ik vraag me af als een moslim die tot z’n nek in de stront staat ook nog steeds vindt dat hij door god geleid wordt. Wanneer is het ook voor een moslim genoeg?

In functie van het schrijnende leed dat gisteren weer een deel van Marokko te beurt viel, zou ik onderstaande zelf nooit kunnen opperen.

moslim-online schrijft echter wèl het volgende over deze aardbevingen:
Als we het moment van een aardbeving analyseren, dan kunnen we enigszins een vergelijking trekken met de Dag des Oordeels (al is het maar om het geringste idee hiervan te hebben): tijdens een aardbeving storten gebouwen en huizen in, worden duizenden mensen verdelgd, en redde wie zich redden kan zonder zich in de eerste instantie om wie dan ook te bekommeren. Zo zal de situatie ook zijn op de Dag des Oordeels:

“De Dag waarop een man van zijn broeder vlucht, en van zijn moeder en zijn vader, en van zijn vrouw en zijn kinderen, op die Dag zal een ieder een aangelegenheid hebben die hem bezig zal houden.”

(Koran 80: 34-37)

“Wanneer de aarde hevig zal worden geschud, en zij haar binnenste naar buiten zal keren.”

(Koran 99: 1-2)

Als je de situatie van moslims hedendaags bekijkt en wat hen aan ellende overkomt, kan het niet anders zijn dan dat Allah hen straft voor hun wangedrag. Wij zien dat zij de gebeden veronachtzamen, het verbodene consumeren, woekerrente accepteren, hun beloften niet vervullen, tot het kwade opdracht geven, het goede verbieden enz..

Voelt u zich veilig voor Hem Die in de Hemel is, dat Hij u niet zal doen verzwelgen als de aarde plotseling begint te schudden? Voelt u zich veilig voor Hem Die in de Hemel is, dat Hij niet tegen u een orkaan zal zenden? Dan zult u weten, hoe (mijn) waarschuwing was.

(Koran 67:16-17)

Ziet U werkelijk de hand van Allah in deze aardbevingen? en niet het verschuiven van de tektonische platen?

Heeft U er dan enig idee van waarom Allah net zijn niet-volgelingen NIET TREFT?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

TURAN

Berichtdoor TURAN » Vr Mei 28, 2004 10:14 pm

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf(De Koe)

25. Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden." (Het Vee)

Jm

Berichtdoor Jm » Wo Okt 19, 2005 6:51 pm

Het maakt niet uit op welk sceptisch/debunking forum of site ik ook kom, altijd heb je er wel een paar van die bekeer- moslims/christenen tussen zitten die er slechts, enkel en alleen op uit zijn om 'eenzijdigheid' tot hun, (en onze) nieuwe god te verheffen. :roll:

:?
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?

Terug naar “Commentaar van Lezers”