Copy-paste wedstrijd

Moderator: M

Linda Danvers

Copy-paste wedstrijd

Berichtdoor Linda Danvers » Za Okt 07, 2006 1:59 pm

Het valt me op dat zowel Lodewijk Nasser als Maroc_21 de laatste tijd aan de lopende band bekeringsverhalen posten. Dat zou niet zo erg zijn als ze al die verhalen in een topic zouden posten. Helaas wordt er voor elk verhaal een nieuw topic opengegooid zonder goede reden. Al die verhalen lijken op elkaar. Als je zelf niks op te merken hebt bij zo'n verhaal is het ook nog eens irritant. Ja, we weten dat mensen zich wel eens van de ene tot de andere religie bekeren. Heb je voor de rest nog een punt? Schrijf dat dan meteen.

Lodewijk Nasser als Maroc_21 zouden jullie daar alsjeblieft mee op willen houden?

Maak ieder een topic en post daar alle bekeringsverhalen in. Ik doe bij deze hetzelfde verzoek aan anderen die ook graag andermans verhalen posten.

Ik hoop dat de moderator er toe overgaat om topics met hetzelfde onderwerp gewoon samen te voegen. Een wildgroei aan topics maakt het forum onnodig onoverzichtelijk.

Ja ik heb eerder over een wildgroei van topics geschreven, maar dat had meer betrekking op mensen die niet opletten of er misschien al een discussie was over een onderwerp. Copy-pasters beginnen opzettelijk telkens nieuwe topics.

Iznogoodh

Re: Copy-paste wedstrijd

Berichtdoor Iznogoodh » Ma Okt 09, 2006 11:12 pm

Linda Danvers schreef:Het valt me op dat zowel Lodewijk Nasser als Maroc_21 de laatste tijd aan de lopende band bekeringsverhalen posten. Dat zou niet zo erg zijn als ze al die verhalen in een topic zouden posten. Helaas wordt er voor elk verhaal een nieuw topic opengegooid zonder goede reden. Al die verhalen lijken op elkaar. Als je zelf niks op te merken hebt bij zo'n verhaal is het ook nog eens irritant. Ja, we weten dat mensen zich wel eens van de ene tot de andere religie bekeren. Heb je voor de rest nog een punt? Schrijf dat dan meteen.

Lodewijk Nasser als Maroc_21 zouden jullie daar alsjeblieft mee op willen houden?
Maroc_21 kennende is je verzoek er een van paarlen aan de zwijnen. Die man is hier alleen maar om te zieken.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Okt 09, 2006 11:17 pm

Mijn bekeringsverhalen zijn prachtige vertellingen over mensen met moed en verstand. Die een hoge prijs hebben moeten betalen voor hun overtuigingen.

De bekeringsverhalen van sites als moslima.nl zijn die van opstandige pubermeisjes die hun vriendje willen behagen en denken dat de Islam één of ander modeverschijnsel is, dat je er wel even bij doet.
Ze zijn vaak hilarisch en doorspekt met cliche's. Kijk zelf maar op www.moslima.nl
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Do Okt 12, 2006 12:11 pm

Lodewijk Nasser schreef:Mijn bekeringsverhalen zijn prachtige vertellingen over mensen met moed en verstand. Die een hoge prijs hebben moeten betalen voor hun overtuigingen.

De bekeringsverhalen van sites als moslima.nl zijn die van opstandige pubermeisjes die hun vriendje willen behagen en denken dat de Islam één of ander modeverschijnsel is, dat je er wel even bij doet.
Ze zijn vaak hilarisch en doorspekt met cliche's. Kijk zelf maar op www.moslima.nl

Dat is nog geen reden waarom al die verhalen niet gewoon in een topic kunnen worden geplaatst.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Do Okt 12, 2006 12:29 pm

Dan denk ik ook dat sommige forumleden ongebreideld nieuwe topics aanmaken die vaak aansluiten op al bestaande topics. Neem nou de paus, hoeveel threads zijn er wel niet aangemaakt sinds zijn uitspraak over Islam en geweld? Op deze wijze krijg je versplinterde discussies wat zonde is!

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Okt 12, 2006 5:37 pm

Linda Danvers schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Mijn bekeringsverhalen zijn prachtige vertellingen over mensen met moed en verstand. Die een hoge prijs hebben moeten betalen voor hun overtuigingen.

Dat is nog geen reden waarom al die verhalen niet gewoon in een topic kunnen worden geplaatst.

Ieder verhaal is uniek en verdient op zijn minst een eigen topic. Daar is, zover ik begrijp, ook de hele catogorie voor bedoeld.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Do Okt 12, 2006 5:56 pm

Volgens mij is er gewoon geen behoefte aan bekeringsverhalen, hoe mooi, uniek, en briljant ze ook mogen zijn. Er bestaan genoeg andere websites met complete verzamelingen, een eventueel topic met linkjes naar dat soort sites lijkt me voldoende. Of zet samen met Maroc een eigen forum op en maak er een wedstrijd van, wie de meeste verhalen kan plaatsen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Okt 12, 2006 6:00 pm

Ik zou het liefst zien dat we bekeringsverhalen van leden konden plaatsen.

Heel veel bekeringsverhalen. :P
Wie weet, Misschien komt hier ooit nog eens het verkeringsverhaal van De Waarheid.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

nadia

Berichtdoor nadia » Do Okt 12, 2006 6:08 pm

ik denk dat bekeringsverhalen vanm ex-moslims heel goed zijn, voor de moslims die zoekende zijn zijn herkenningen is dit juist heel belangerijk in het proces van geloof naar ongeloof mbt de islam.

wat betreft maroc's wishes, ik sta verbaasd dat maroc hierover durft te klagen want hij weet verdomd goed dat de moslims zelf zoiets andersom nooit zouden toelaten maar maroc weet dondersgoed hoe vredelievend zijn kafirs zijn dus neemt hij een poging om zijn zin te krijgen.

ik zou aan maroc willen vragen of hij kan regelen dat islamsite's en community's een forum "ex-moslims" willen aanmaken.
ik denk dat hij dit zelf nooit zou toelaten, hij is zo'n type lid zijn die de redactie (islamsite/community) zou verzoeken om de ex-moslim forum te laten beeindigen.
ik zie hem hier gerust voor aan, zo'n vals manneke is het wel, jammer genoeg !!

liefs nadia

nadia

Berichtdoor nadia » Do Okt 12, 2006 6:11 pm

Ariel schreef:Ik zou het liefst zien dat we bekeringsverhalen van leden konden plaatsen.

Wie weet, Misschien komt hier ooit nog eens het verkeringsverhaal van De Waarheid.

meneer de waardheid mag geen verkering hebben dat is hem verboden, weet je nog.....
hihihi... foutje zeker..

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Okt 12, 2006 10:55 pm

nadia schreef:
Ariel schreef:Ik zou het liefst zien dat we bekeringsverhalen van leden konden plaatsen.

meneer de waardheid mag geen verkering hebben dat is hem verboden, weet je nog.....
hihihi... foutje zeker..

hahahahahaha... Bedankt Nadia..
Inderdaad een foutje.
Maar zou het niet leuk zijn als De Waarheid ons zou vertellen dat hij verkering heeft?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Do Okt 12, 2006 11:01 pm

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 6:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Okt 13, 2006 3:21 am

Wellicht dat we het de ex-moslims zelf kunnen vragen. Vooral diegenen waarbij FFI een rol heeft gespeeld in het verlaten van hun geloof.

nadia

Berichtdoor nadia » Vr Okt 13, 2006 10:18 am

Lodewijk Nasser schreef:

Wellicht dat we het de ex-moslims zelf kunnen vragen. Vooral diegenen waarbij FFI een rol heeft gespeeld in het verlaten van hun geloof.

wie zijn hier eigenlijk allemaal ex-moslim...
ik weet afghan, dutch, uuuhhhhh en verder weet ik nu even niemand.

nadia

Berichtdoor nadia » Vr Okt 13, 2006 10:21 am

Sjoerd schreef: Volgens mij is er gewoon geen behoefte aan bekeringsverhalen, hoe mooi, uniek, en briljant ze ook mogen zijn.

leg mij eens waaromjij er zo over denkt want volgens mij bekijk jij het niet van alle kanten, doelgroep moet veelzijdig blijven, of vind jij van niet.

liefs nadia

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Okt 13, 2006 5:19 pm

Sjoerd schreef:Volgens mij is er gewoon geen behoefte aan bekeringsverhalen, hoe mooi, uniek, en briljant ze ook mogen zijn. Er bestaan genoeg andere websites met complete verzamelingen, een eventueel topic met linkjes naar dat soort sites lijkt me voldoende. Of zet samen met Maroc een eigen forum op en maak er een wedstrijd van, wie de meeste verhalen kan plaatsen.

Volgens mij heb jij geen behoefte aan bekeringsverhalen.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Vr Okt 13, 2006 5:21 pm

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 6:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Okt 13, 2006 5:24 pm

Sjoerd schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Volgens mij heb jij geen behoefte aan bekeringsverhalen.

Dat klopt.

Precies, ga dan niet jouw mening verkondigen alsof dat de algemene wil van ons allen is.

nadia

Berichtdoor nadia » Vr Okt 13, 2006 5:27 pm

beste sjoerd,

bekeringsverhalen zijn nodig, misschien niet voor jou maar deze website is ook gediend voor andere "opdat hun ogen open gaan en daarbij kan herkenning heel belangerijk zijn.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Vr Okt 13, 2006 5:35 pm

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 6:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Okt 13, 2006 5:42 pm

Ik denk niet dat het voor onze wereld goed is als mensen van de ene val in de andere val lopen. In de geplaatste verhalen werd vooral omschreven hoe fantastisch het christendom is.

Nu komt je ware gezicht naar boven: je misgunt het anderen.

Hamsa

Berichtdoor Hamsa » Vr Okt 13, 2006 5:46 pm

Sjoerd schreef:De geplaatste verhalen zijn vooral een verheerlijking van het christendom, ik denk niet dat het goed is als mensen van de ene val in de andere val lopen.

Ik ben geen christen en zal het nooit worden. Houd er wel rekening mee dat het christendom is een goed alternatief voor veel moslims. Het christendom is veel malen beter is dan de islam.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Vr Okt 13, 2006 5:53 pm

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 6:04 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Okt 13, 2006 5:55 pm

Volgens mij is er gewoon geen behoefte aan bekeringsverhalen, hoe mooi, uniek, en briljant ze ook mogen zijn.

Ik heb nergens gezegd dat iedereen hier van mening is dat er geen behoefte is aan bekeringsverhalen. Dat is een verdraaiing van mijn tekst.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Okt 13, 2006 5:58 pm

Ik misgun het mensen dat ze van de ene indoctrinerende ideologie die gebruik maakt van een angst (hemel/hel) systeem rechtstreeks in de volgende lopen die hetzelfde is maar dan iets anders omschreven. Ik zie zowel het christendom als de islam als grote leugen, ze zijn allebei door de eeuwen heen gebruikt om mensen klein te houden en te onderdrukken. Dat dat laatste voor het christendom (in Nederland) tegenwoordig een minder grote rol speelt omdat mensen beter geinformeerd zijn doet niet af aan de leugen. Jouw interesse is waarheidsvinding (nog steeds?), dat staat in ieder geval in je profiel, ben je daar nog steeds mee bezig? Denk jij die te kunnen vinden door jezelf vast te zetten in een door anderen ontwikkeld idee? Heb je enig bewijs dat het idee van het christendom de waarheid is?

Inderdaad, lang leve het atheisme. Met zijn ó zo vreedzame volgelingen. Hitler, Mao, Stalin, Lenin Pol Pot, etc etc etc.

Terug naar “Commentaar van Lezers”