Copy-paste wedstrijd

Moderator: M

Karuna

Berichtdoor Karuna » Zo Okt 15, 2006 2:24 pm

Simonida schreef:De duivel bestaat niet. Net zo min al de hel.
.............
Satan is een mythe.

Dit is de grootste leugen die satan de mensen wijs maakt. Dan kan hij lekker zijn gang gaan.[/quote]

Geloof jij in de hel?????

Als je met ja antwoordt dan is jou god geen liefde.

Als je met nee antwoordt dan waarom laat hij mensen en dieren lijden?

Geloof jij in jezus als mens of als god?

Als je in jezus gelooft als god dan waarom laat god zichzelf kruisigen? vind hij dat lekker????

Geloof jij dat god in een gedaante van een mens naar aarde is gekomen???

Waarom?

Om dingen op aarde te regelen?

Kan hij dat dan niet uit de hemel doen?

Dan is jou god niet almachtig????

Misschien was jezsu gewoon een mens! Heb je dat ooit overwogen? heb je ook overwogen dat jou ideeën over heilige geest/zoon/vader puur bedrog is. Die door apostelen (met hun gebrekkige kennis over zaken) hebben bedacht????

Gaat iedereen die niet christen is naar de christelijk hel en vuur? Of gaat iedereen naar de hemel? waarom dan geloof in hel en vuur????

groetjes,

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Okt 15, 2006 5:25 pm

Karuna schreef:
Ariel schreef:Ik zie hem niet meer als een soort oude lichtgevende man met baard, ( zo zag ik hem als kind) maar ik zie hem als All.
Een energie of kracht waar wij allemaal deel van uitmaken.
Niet iets waar je bang voor moet zijn.

Ben je wel christen dan? Want christenen zien hem en beelden hem vaak uit als een man met baard! En hoe zie jij jezus? was hij volgens jou gewoon een mens of god.

Hoe jij God inbeeldt is niet hoe god in de bijbel is vermeld. Heb je ooit overwogen om het christendom te verlaten? Kan je die stap wel maken of ben je bang voor de christelijke hel en vuur dat voor anders denkenden is voortbestemd.

Als jij niet in hel of straf gelooft> hoe ga je dan met de bijbel om? (als je ten minste christen bent)

Zie jij god als liefde???? En als god volgens jou alleen maar liefde is waarom laat hij mensen en vaak ook dieren lijden? En waarom gaan de aanhangers van god vaak in oorlog (meestal tegen elkaar)??

Heb je overwogen om hindoestaans of boedist te wroden?

Op welk leeftijd heb je afstand met je christelijke ideeën (god met baard; god als mens) genomen? En ben je boos op de kerk die je verkeerd heeft ingelicht en je ouders die je een verkeerde/valse ideeën gaven?

Antwoord graag terug met respect aub!

groetjes,

Ik ga al deze dingen met respect beantwoorden. Ik beloof het je.
Dat verdien jij en dat verdient God.

Maar niet nu. Ik moet nu weg, en kom pas laat thuis.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Okt 15, 2006 5:29 pm

Karuna schreef:
.............
Satan is een mythe.

Dit is de grootste leugen die satan de mensen wijs maakt. Dan kan hij lekker zijn gang gaan.

Als je in jezus gelooft als god dan waarom laat god zichzelf kruisigen? vind hij dat lekker????

Waarom?

Misschien was jezsu gewoon een mens! Heb je dat ooit overwogen? heb je ook overwogen dat jou ideeën over heilige geest/zoon/vader puur bedrog is. Die door apostelen (met hun gebrekkige kennis over zaken) hebben bedacht????

Gaat iedereen die niet christen is naar de christelijk hel en vuur? Of gaat iedereen naar de hemel? waarom dan geloof in hel en vuur????

groetjes,[/quote]

Ook deze qoute is van mij en niet van Simonida en ook deze vragen zal ik naar eer en geweten beantwoorden.

Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Simonida

Berichtdoor Simonida » Zo Okt 15, 2006 6:04 pm

Ariel schreef:
Karuna schreef:
.............
Satan is een mythe.

Dit is de grootste leugen die satan de mensen wijs maakt. Dan kan hij lekker zijn gang gaan.

Ik geloof dat er een hel is. Maar die is gemaakt voor de satan en zijn demonen. God wil niet dat mensen daar komen. satan heeft recht op de mensen, omdat de mens zijn kant heeft gekozen. Daarom moeten we ons losmaken uit de greep van satan, die ons kan meeslepen naar de hel, als we aan hem gebonden zijn.
God is liefde, want Hij heeft voor een oplossing gezorgd.

Waarom?

Ik geloof dat in Jezus God naar de aarde gekomen is. Hij is zowel God als mens. God is almachtig. Hij regeert volgens zijn spelregels. satan heeft recht op ons, omdat we zonde doen. Daarom verdienen we allemaal de dood. Jezus was de enige mens zonder zonde. Doordat satan ervoor zorgde dat Jezus "als zondeloos mens" gedood werd, verspeelde hij zijn recht op de mens. Daarom moest God mens worden. Als wij één met Hem zijn, mogen we weer kinderen van God worden.

Je vraagt in een andere posting om respect. Mag ik dat ook aan jou vragen. Je vraag "of hij dat lekker vond" vind ik niet van respect getuigen.

Eens zul je voor Jezus staan. Misschien zul je dan terugdenken aan deze logs. Ik zou willen dat het zover niet komt.
Dat Jezus geen gewoon mens is heb ik in mijn eigen gebedsleven ervaren. Hij is vol liefde en zou ook jou graag in zijn hart sluiten.

groetjes,

Ik spreek daarover geen oordeel uit. Ik weet dat God rechtvaardig oordeelt en laat dat aan Hem over. Ik weet wel dat er waarschuwingen zijn voor de hel. Daarom zou het liefdeloos zijn als ik dat niet doorgaf. Want in deze periode heeft satan macht, en recht op ons. Tenzij we ons aan Jezus toevertrouwen. Dan stappen uit het rijk van de duisternis in het rijk van het Licht. Alleen via Jezus. Hij is de weg, de waarheid en het leven. Hij is de schakel tussen God en mensen. Bij Hem ben je veilig!
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. (bijbel)

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Zo Okt 15, 2006 6:12 pm

Als je niet in de Hel gelooft denk je dat God in ieder geval niet zelf wezens voor eeuwig martelt.

Ik weet niet zeker of Jezus echt heeft bestaan. Jezus zoals hij in de Evangelién wordt omschreven had goede en slechte ideeën. Als hij de zoon van God was dan was hij niet volmaakt naar mijn mening.

Hij is in ieder geval beter dan Mohammed die voorschreef dat je opstandige mensen op die manier moet doodmartelen. Jezus deed anderen geen kwaad. Het was overigens de keus van Pontius Pilatus om Jezus ter dood te veroordelen. Jezus heeft zichzelf niet aan dat kruis genageld dat hebben de Romeinse authoriteiten gedaan.

Ik zie niet in waarom God dat niet zo kunnen of willen. Ik weet niet of God dat doet maar ik sluit het niet uit.

Waarom?

Om direct te ervaren hoe dat is? Zeg jij het maar.

God is overal.

Dan is jou god niet almachtig.

Ik geloof in een God die ervoor heeft gekozen om vrijwillig afstand te doen van diens alwetendheid en almachtigheid door ons vrije wil te geven. God verveelt zich anders te pletter.

Misschien was jezus gewoon een mens!
Heb je dat ooit overwogen?

Misschien was hij een personage uit een verhaal en heeft hij nooit bestaan. Heb je dat wel eens overwogen?

Volgens de Islam was Jezus alles behalve een normaal mens:
- geboren uit een maagd
- kon spreken als baby
- kon vogels van klei tot leven wekken

Het is maar wat je normaal noemt.

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Ma Okt 16, 2006 12:02 am

Ariel schreef:Mag ik onze leden wijzen op de volgende forum regels.

Algemene zaken

• Toon respect voor anderen en het forum.
• Krachttermen en scheldwoorden kunnen beter vermeden worden.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 0431#20431

De rest van deze discussie kunt u hier volgen.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=5623

Vriendelijke groet.

Ariel.
Mag ik u er op attent maken dat keihard liegen, wat de stijl van Lodewijk Nasser is, ook niet tot de goede vormen behoort?
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Ma Okt 16, 2006 12:36 am

Beste Iznogoodh,

Wat bedoel je precies? Over welke leugens heb je het?

Ik ben nieuwsgierig.

Met vriendelijke groet,

Linda

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Okt 16, 2006 12:10 pm

Mijn korte mening:

jezus is mens geweest op aarde, gemaakt door god zonder erfvader, dit heeft een hoge waarde mbt zijn volmaaktheid, opdat hij kan wat geen ander kan, behalve god zelf, opdat hij herkend en erkend zal worden.

jezus is dus eigenlijk een product met liefde, een mooi product die verteld heeft wie god is en wat god's plannen zijn, tevens heeft hij ook verteld dat er geen god van angst bestaat maar een god van liefde waar je niet bang voor hoeft te zijn en waar geen regels aan zijn verbonden, zeker geen dogma's en moeten moeten cultuur.

dat god jezus moet zijn vind ik een moeilijk punt.
ik denk eerder dat jezus een special boodschapper is geweest met een enorme kracht uit liefde, als doel voor ons allen.
ik zie god eerder als iets abstracts, een warm gevoel, een warm kracht en veelal liefde en niet omschrijfbaar in beeldvorm, een groot spiritueel waarde, voor ieder persoonlijk en voor elk mens anders !!!

liefs nadia

Ketter

Berichtdoor Ketter » Ma Okt 16, 2006 1:13 pm

Karuna schreef:Geloof jij in de hel?????

Dus, Karuna, als ik het goed begrijp: Allah is volgens jou geen liefde. Jij loopt dus wel degelijk rond met het beeld van Allah dat Hij helemaal niet liefdevol is.

Is dat zo?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Okt 16, 2006 5:49 pm

Beste Maroc/karuna.

Ben je wel christen dan? Want christenen zien hem en beelden hem vaak uit als een man met baard! En hoe zie jij jezus? was hij volgens jou gewoon een mens of god.

Ik weet niet of ik een Christen ben. Ik denk niet in hokjes, en ik hang geen religie aan. Ik denk spiritueel.
Ik geloof dat Jezus op aarde gelopen heeft en dat hij geboren is om de mensheid een les te leren. Jezus bracht de leringen van het nieuwe testament aan het licht.
Jezus was geen gewoon mens. Jezus is een voorbeeld voor ons allen. Als iedereen zou leven naar het voorbeeld van Jezus dan zou deze wereld een betere wereld zijn.
Jezus was net zoals wij, een zoon van God en een deel van God, net zoals wij deel van God zijn. Ik denk dat Jezus een vergevorderde ziel is, die op de aarde gekomen is om ons te helpen.

Hoe jij God inbeeldt is niet hoe god in de bijbel is vermeld. Heb je ooit overwogen om het christendom te verlaten? Kan je die stap wel maken of ben je bang voor de christelijke hel en vuur dat voor anders denkenden is voortbestemd.

Hoe word God uitgebeeld in de bijbel Maroc? Als een oude man met een baard ? Volgens mij word nergens in de bijbel beschreven hoe God er uit ziet.
God is alles wat leeft op aarde en in het ganse heelal, zichtbaar en onzichtbaar.
Elk mens is God als ziel, wij zijn het dus zelf. Ooit was de mens in harmonie met God, tot het moment dat hij zichzelf uit de Goddelijke Harmonie stootte. God had daar geen schuld aan, maar de mens zelf. Want..... God is Liefde!!.

God is vooral voorgesteld als een boeman, waarvoor je grote angst moest hebben.
Er zijn heel veel religies die de uitverkiezing verkondigen. Ben je niet uitverkoren, dan zal je voor eeuwig branden in de buitenste duisternis. Andere richtingen leggen de verantwoordelijkheid bij de mens zelf. Ben je in je leven niet bereid om Christus aan te nemen als jouw middelaar en die voor jouw zonden gestorven is, dan zal je na je dood alsnog de hel betreden. Vele godsdienstwaanzinnigen en zelfmoorden zijn uit deze verkeerde voorstelling van zaken voortgekomen.
Is het dan zo verwonderlijk dat, nu het geestelijk bewustzijn onder de mensheid toeneemt, de kerken leeg lopen en men met een verdoemende God niets meer te maken wil hebben? De huidige zoekende mens weet gevoelsmatig, dat hetgeen vanaf de kansel wordt gepreekt, niet kan. Dat een God van Liefde niet verdoemen kan, zoals wordt voorgehouden. Als God één leven zou verdoemen dan stort de hele schepping in elkaar.

Ik ben niet bang voor een Christelijke of Islamitische hel, en wel hierom dat de hel niet bestaat. Ik geloof dat geen schepsel verloren gaat, maar ik geloof ook dat een ieder na zijn dood terecht komt op het geestelijke niveau waar hij thuis hoort.
Dat komt dan weer heel dicht bij jouw geloof, want jij gelooft in zeven hemelen, waar mensen naar het gelang of ze een goede of minder goede moslim terecht komen.
Het verschil tussen jou en mij is, dat ik geloof dat mensen die op een laag niveau de hemel in komen hier ook weer uit kunnen komen.
Ik zal je een voorbeeld geven.
Stel dat een man of vrouw geen geweten heeft en maar blijft moorden of andere slechte dingen doet.
Deze man of vrouw komt dan na zijn dood op een niveau het hiernamaals in, waar mensen van het zelfde allooi zitten, en deze ziel gaat ook in het hiernamaals door met waar ze goed in is.. Namelijk moorden. Op een gegeven moment gaat deze ziel zich vervelen omdat ook de leukigheid van het moorden er af gaat als je er niemand mee pijn kan doen. Als deze ziel dan gaat nadenken over waar hij in vredesnaam mee bezig is, en de onzin van het moorden gaat inzien, dan zal daar hulp zijn om hem geestelijk verder te begeleiden.
Als je dit niveau een hel wil noemen vind ik het best, want volgens mij zit deze ziel in een soort van hel. Ik zou me daar niet thuis voelen. Maar deze situatie is niet blijvend en er is geen brandend vuur waar hij eeuwig in moet verblijven. Hij of zij zit daar omdat hij het prettig vind, maar net zolang totdat deze ziel zelf inziet dat het nutteloos is.

Als jij niet in hel of straf gelooft> hoe ga je dan met de bijbel om? (als je ten minste christen bent)

Ik geloof dat de bijbel geschreven is door mensen. Het oude testament staat vol met nare, enge dogma’s en wetten. Mohammed heeft veel van deze oude dogma’s en wetten verzameld uit de bijbel,en ze gebruikt voor de koran.
De wetten waar jij nu dus bang voor bent, zijn eigenlijk gemaakt voor het Joodse volk.
Misschien hadden de mensen vroeger deze wetten nodig, zoals er nu ook nog steeds wetten zijn waar wij ons aan moeten houden, alleen zijn de huidige wetten in een westers land humaan.
Misschien komt er ooit nog eens een periode op deze aarde dat er geen wetten meer gemaakt hoeven te worden omdat dan iedereen van uit zichzelf weet wat goed of kwaad is.

Zie jij god als liefde???? En als god volgens jou alleen maar liefde is waarom laat hij mensen en vaak ook dieren lijden? En waarom gaan de aanhangers van god vaak in oorlog (meestal tegen elkaar)??

God is liefde Maroc. Zoals ik al zei… Ooit was de mens in harmonie met God, tot het moment dat hij zichzelf uit de Goddelijke Harmonie stootte. God heeft daar geen schuld aan, maar de mens zelf is de schuldige. Wij laten mensen en dieren lijden, Wij hebben een zooitje van deze aarde gemaakt, en wij bevechten elkaar.

Alle religies die op aarde zijn, hebben een eigen god hebben gemaakt. Een god aan wie eigenschappen werden toegedicht, die voortkwamen uit eigen gedachtespinsels. En aangezien deze gedachtespinsels als waarheid werden/worden aanvaard en in daden werden/worden omgezet, had de éne religie een "betere" god dan de andere, met als gevolg dat uit naam van hun god, vele oorlogen zijn gevoerd. Vele miljoenen en miljoenen mannen, vrouwen en kinderen werden hierbij door de verdoemenis vermoord, of werden opgehangen, verdronken, verbrand, levend begraven, in stukken getrokken, geroosterd, gemarteld en verkracht. De ene religie verdoemde de andere.

Heb je overwogen om hindoestaans of boedist te wroden?

Nee… ik zal me nooit aansluiten bij een of andere religie.
Dat wil niet zeggen dat ik me niet kan vinden in sommige waarden van het boeddhisme, want wij kunnen veel leren van deze filosofie.

Op welk leeftijd heb je afstand met je christelijke ideeën (god met baard; god als mens) genomen? En ben je boos op de kerk die je verkeerd heeft ingelicht en je ouders die je een verkeerde/valse ideeën gaven?

Zodra ik zelf kon denken heb ik afstand gedaan van het geloof waar mee ik ben opgegroeid. Ik had zoveel vragen waar ik geen goed antwoord op kreeg, zoals Adam en Eva en hoe uit deze twee mensen een heel volk kon groeien, of the ark van Noah, hoe het mogelijk was dat al de diersoorten die er op de aarde waren in moesten.
Dat is niet mogelijk Maroc. Wat voor voedsel kregen wilde dieren te eten? Als je er over gaat nadenken dan moet je begrijpen dat deze dieren de lammetjes moesten op eten om in leven te blijven.
Trouwens. al de dieren hadden nooit in de ark gepast.
Ik had duizend vragen waarop ik geen goed antwoord kreeg.

En ja.. eerst was ik boos op de kerk, en nu soms nog wel eens.
Ik ben boos op dominees die verdraaid goed weten dat er eens een ijstijd geweest is voordat de wereld volgens de kerken geschapen is, maar net doen alsof deze ijstijd nooit bestaan heeft en gewone mensen dom houden door een flut verhaaltje op te hangen.

En ja.. Ik ben ook boos geweest op mijn ouders omdat ze niet na wilde denken. Maar ik was niet boos op ze omdat ze me dingen geleerd hebben, om het feit dat ook zij verkeerd zijn voorgelicht door hun ouders.
Nu ben ik niet meer boos op ze omdat ik ze respecteer, en ze niemand kwaad doen behalve hun zelf.
Ik kan alleen maar medelijden met ze hebben, net zoals ik medelijden heb met alle mensen die verstrikt zitten in hun beklemde religie en die niet de moeite nemen om na te denken.
Maar dat is hun eigen beslissing. Daar kan niemand ze bij helpen. Dat moet ieder mens zelf doen.
Wakker worden, en nagaan denken.
Ik hoop dat ik al je vragen beantwoord hebt, en dat jij ook de tijd genomen hebt om ze te lezen.

Groetjes.. en tot kijk.

Ariel.

BTW.
Waarom gebruik jij je oude nick niet meer Maroc?
Als je liever een nieuwe start wilt hebben met de naam Karuna vind ik dat ook best.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Ma Okt 16, 2006 8:24 pm

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 5:53 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Okt 16, 2006 8:25 pm

Linda Danvers schreef:Beste Iznogoodh,

Ik ben nieuwsgierig.

Met vriendelijke groet,

Linda

Iznogoodh is gewoon het atheïstisch equivalent van Maroc. Beide gaan janken en lopen stampvoeten als je ze van repliek dient en ze hun gelijk niet kunnen bewijzen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Thomas

Berichtdoor Thomas » Ma Okt 16, 2006 9:01 pm

Lodewijk Nasser schreef:

Ik ben nieuwsgierig.

Met vriendelijke groet,

Linda

Iznogoodh is gewoon het atheïstisch equivalent van Maroc. Beide gaan janken en lopen stampvoeten als je ze van repliek dient en ze hun gelijk niet kunnen bewijzen.

Iznogoodh/Lodewijk,

Als jullie nou eens wat minder op elkaar zouden reageren en wat meer inhoudelijk op de materie ingaan zou de discussie en stuk vriendelijker en realistischer overkomen.

Met vr. gr.

Thomas

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Okt 16, 2006 9:06 pm

Thomas schreef:
Lodewijk Nasser schreef:

Ik ben nieuwsgierig.

Met vriendelijke groet,

Linda

Iznogoodh/Lodewijk,

Als jullie nou eens wat minder op elkaar zouden reageren en wat meer inhoudelijk op de materie ingaan zou de discussie en stuk vriendelijker en realistischer overkomen.

Met vr. gr.

Thomas

Dankjewel Thomas. Klasse!

Ik wil even duidelijk maken dat altijd geprobeerd heb om inhoudelijk te blijven, maar toen iznogoodhs argumenten op waren, traden de symptomen op van het Gilles de la Tourette- syndroom.

Thomas

Berichtdoor Thomas » Ma Okt 16, 2006 9:29 pm

Lodewijk Nasser schreef:
Thomas schreef:
Lodewijk Nasser schreef:

Ik ben nieuwsgierig.

Met vriendelijke groet,

Linda

Iznogoodh/Lodewijk,

Met vr. gr.

Thomas

Dankjewel Thomas. Klasse!

Ik wil even duidelijk maken dat altijd geprobeerd heb om inhoudelijk te blijven, maar toen iznogoodhs argumenten op waren, traden de symptomen op van het Gilles de la Tourette- syndroom.

Dank je Lodewijk.
Maar toch ga je weer he.
Gilles de la Tourette zei je..... :D :D :D

Hoe dan ook. Sterkte allebei.

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Ma Okt 16, 2006 10:13 pm

Ik ben nieuwsgierig.

Met vriendelijke groet,

Linda

Het betreft de volgende woordenwisseling.

Lodewijk: Atheisten zijn, helaas, de grootste genocideplegers uit de 20e eeuw gebleken.

Ik: Volgers van totalitaire ideologieen zijn de grootste moordenaars zul je bedoelen. De misdaden zijn namelijk begaan in naam van het Communisme, Fascisme. Niet in naam van het Atheisme.

Lodewijk: Als je probeert onze samenleving te verbouwen zonder het Christelijke fundament, dan krijg je al snel een sloop. Ethiek wordt al gauw vervangen door een moreel vacuüm. Dat men tracht te dichten met sociaal-Darwinisme (Hitler) of 'utilitarisme van het communisme', allemaal ideologieën welke de intrinsieke waarde van de mens miskennen.

Kortom: Lodewijk zit te liegen door eerst duidelijk te suggereren dat Atheisme massamoord oproept en ten tweede te suggereren dat je zonder Christendom tot moreel vacuum en ontkenning van de waarde van de mens komt. Hij zou een goede populistische politicus in Polen kunnen zijn vandaag de dag.
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Ma Okt 16, 2006 10:20 pm

Lodewijk Nasser schreef:Dankjewel Thomas. Klasse!

Onzin. Ik heb gereageerd op jouw uitspraken die niet zouden misstaan in de mond van een populistische politicus die zich graag laat verkiezen door een ultra-orthodoxe groep Christenen, die niet vies zijn van leugens in naam van God.
Maroc21 deed al net zo. Die man was ook niet geinteresseerd in de waarheid.
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Karuna

Berichtdoor Karuna » Ma Okt 16, 2006 10:22 pm

Ariel, Simonida en Nadia,

Bedankt voor jullie reacties en antwoorden. Opvallend is dat jullie inhoudelijk erg veel van elkaar verschillen. Toch heb ik als moslim raakvalakken met ieder van jullie. Geef me tijd om op jullie bijdragen te reageren.

groetjes,
"En zij, die gelovige mannen en vrouwen lastig vallen zonder dat dezen er schuld aan hebben, dragen voorzeker de schuld van laster en een openlijke zonde". Koran 33:58

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Okt 16, 2006 10:38 pm

Karuna: En zij, die gelovige mannen en vrouwen lastig vallen zonder dat dezen er schuld aan hebben, dragen voorzeker de schuld van laster en een openlijke zonde". Koran 33:58

Ongelovige mannen en vrouwen mogen dus wel lastiggevallen worden?
Amorele atheistische nitwit

nina

Berichtdoor nina » Ma Okt 16, 2006 11:04 pm

En, aanvullend op Iznogoodh, als je de laster van Lodewijk dan weerlegt met citaten en afbeeldingen die duidelijk laten zien dat Hitler van a tot z een christen was, doet hij net of hij het niet ziet.

Ik vind net als Iznoghood dat je dit forum niet hoeft te gebruiken om een klassieke kwaadaardige christelijke leugencampagne tegen het atheisme te voeren. Als je dat dan toch doet, moet je ook niet gek kijken dat mensen je flauwekul beginnen te weerleggen, of gewoon genoeg krijgen van je demoniserende insinuaties.

Dat atheisten kunnen moorden zal niemand weerleggen. Atheisten zijn nu eenmaal mensen, en het is genoegzaam bekend dat mensen in staat zijn het meest weerzinwekkende kwaad te bedenken en uit te voeren.

Wat wel regelmatig wordt ontkend is dat mensen godsdiensten uitdenken die mensen aanzetten tot haat en weerzinwekkend kwaad. De mythe moet in stand worden gehouden dat goden goed zijn. Maar goden zijn minstens net zo slecht als mensen, en vervolgens nog een stukje erger omdat gelovigen menen dat de goddelijke voorschriften boven de menselijke voorschriften verheven zijn, in plaats van in te zien dat het gewoon stomme menselijke haatpropaganda is.

Je hoeft de bijbel maar door te lezen om te zien dat god de aanvoerder is van uitroeingsoorlogen, en dat mensen oorlogen rechtvaardigen omdat god het wil, in plaats van dat ze hun verstand gebruiken. De god van de bijbel is een miserabele, stampvoetende, hysterische en gewelddadige huilebalk, een verwend kind van vier met oneindige macht. Je zou er gadverdarrie niet aan moeten denken dat zulke monsters uit de hel werkelijk bestaan. Ze zijn werkelijk erger dan mensen.

Dat is het gevaar van godsdienst, en dat moet eens worden ingezien door de volgelingen van de godsdiensten die bijna de complete wereld hebben veroverd en dan nog het lef hebben te beweren dat ze 'vrede' en 'liefde' betekenen.

Allah en Jahweh, ze moeten uit naam van de mensheid worden aangeklaagd!

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Okt 16, 2006 11:22 pm

Daar moet ik jullie gelijk in geven.
Atheïsten zijn mensen met hoge morele waarden, die niet meer en niet minder als Christenen goede en verkeerde dingen doen.

Niet geloven houd niet in dat je geen goed mens bent en In feite bezit de atheïst sterkere morele overtuigingen dan vrome gelovigen.
Ze hebben geen kerkelijke dogma’s en wetten nodig om te weten hoe je een goed mens moet zijn. Ze doen goed omdat ze vanuit hun innerlijke zelf weten wat goed of fout is.

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Ma Okt 16, 2006 11:31 pm

nina schreef:En, aanvullend op Iznogoodh, als je de laster van Lodewijk dan weerlegt met citaten en afbeeldingen die duidelijk laten zien dat Hitler van a tot z een christen was, doet hij net of hij het niet ziet.

Ik vind net als Iznoghood dat je dit forum niet hoeft te gebruiken om een klassieke kwaadaardige christelijke leugencampagne tegen het atheisme te voeren. Als je dat dan toch doet, moet je ook niet gek kijken dat mensen je flauwekul beginnen te weerleggen, of gewoon genoeg krijgen van je demoniserende insinuaties.

Dat atheisten kunnen moorden zal niemand weerleggen. Atheisten zijn nu eenmaal mensen, en het is genoegzaam bekend dat mensen in staat zijn het meest weerzinwekkende kwaad te bedenken en uit te voeren.

Wat wel regelmatig wordt ontkend is dat mensen godsdiensten uitdenken die mensen aanzetten tot haat en weerzinwekkend kwaad. De mythe moet in stand worden gehouden dat goden goed zijn. Maar goden zijn minstens net zo slecht als mensen, en vervolgens nog een stukje erger omdat gelovigen menen dat de goddelijke voorschriften boven de menselijke voorschriften verheven zijn, in plaats van in te zien dat het gewoon stomme menselijke haatpropaganda is.

Je hoeft de bijbel maar door te lezen om te zien dat god de aanvoerder is van uitroeingsoorlogen, en dat mensen oorlogen rechtvaardigen omdat god het wil, in plaats van dat ze hun verstand gebruiken. De god van de bijbel is een miserabele, stampvoetende, hysterische en gewelddadige huilebalk, een verwend kind van vier met oneindige macht. Je zou er gadverdarrie niet aan moeten denken dat zulke monsters uit de hel werkelijk bestaan. Ze zijn werkelijk erger dan mensen.

Dat is het gevaar van godsdienst, en dat moet eens worden ingezien door de volgelingen van de godsdiensten die bijna de complete wereld hebben veroverd en dan nog het lef hebben te beweren dat ze 'vrede' en 'liefde' betekenen.

Het Atheisme zegt alleen: ik geloof niet in God. Het heeft geen programma. Het belooft geen eindideaal, geen paradijs. Het heeft geen heilige schriften. Het zegt niet dat je dit of dat moet doen of laten en dat je anders gestraft zult worden.
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Okt 16, 2006 11:58 pm

nina schreef:En, aanvullend op Iznogoodh, als je de laster van Lodewijk dan weerlegt met citaten en afbeeldingen die duidelijk laten zien dat Hitler van a tot z een christen was, doet hij net of hij het niet ziet.

Allereerst Nina kan het mij weinig uitmaken wat andere mensen geloven. Het is hun zaak. Het gaat mij veeleerder (en hoe ik mensen dus ook beoordeel) om hun karakter. Is iemand een deugdzaam mens of niet? Zodoende heb ik mensen als jou of Ariel liever als buurvrouw, dan 'hypocriete' Christenen.

De discussie die ik met de atheisten op dit forum voer, is er één van de vraag waar onze beschaving vandaan komt en specifieker onze ethiek (het denken in termen van Goed vs Kwaad). De eerste pijler van onze beschaving is de heiligheid van het leven, waar later mensenrechten en democratie uit zijn voortgekomen.

Ik probeer aannemelijk te maken dat onze samenleving Christelijke wortels heeft, welke wij niet zomaar mogen verloochenen. Zelfs de beroemde atheist en rechtsfilosoof Paul Cliteur komt op één dezelfde conclusie. Alleen in de Christelijke wereld bestaat er iets als democratie en mensenrechten. (Japan en Zuid-Korea zijn daar uitzonderingen op)

De afgelopen tijd is dat echter wel gebeurt, welke heeft geresulteerd in waarden-relativisme en een weg-met-ons mentaliteit, die ons en toekomstige generaties ernstig heef gedupeert, dan wel onze beschaving de das om zal doen.

Natuurlijk provoceer ik een beetje. Waren jullie verstandiger geweest dan hadden jullie -daar waar ik met Hitler, Mao en Pol Pot op de proppen kwam- met een Kant, Nietsche of Voltaire kunnen komen. Ik zou dan met mijn mond vol tanden gestaan hebben.

Maar Iznogoodh was zo dom om dat niet te doen, begon te schelden en liet mij derhalve als morele winnaar uit de strijd komen.

Zonde, want hij kan zoveel beter...

PS Hitler was zeer zeker geen Christen.
zie http://kevin.davnet.org/essays/hitler.html
Laatst gewijzigd door Lodewijk Nasser op Di Okt 17, 2006 12:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Karuna

Berichtdoor Karuna » Ma Okt 16, 2006 11:58 pm

Iznogoodh schreef:Het Atheisme zegt alleen: ik geloof niet in God..

Dit forum wordt gedomineerd door letterfanaten (Jezusiten). Atheisten worden hier weggepest... Maar toch vind ik als moslim dat je wel moet geloven. Met nadruk op moeten. De duivel dwingt je om niet te geloven. Om evenwicht te brengen zeg ik je: je moet geloven. Let op: ik mag je niet dwingen wat de duivel met je wel doet.

Geloven is heel makkelijk gewoon een kwestie van nadenken. Ga niet je zelf verzuipen in alcohol om niet na te denken en te vergeten...... Maar blijf nadenken. Ooit zul je de waarheid vinden. Want wie zoekt zal vinden.. Vind je niet?
"En zij, die gelovige mannen en vrouwen lastig vallen zonder dat dezen er schuld aan hebben, dragen voorzeker de schuld van laster en een openlijke zonde". Koran 33:58

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Okt 17, 2006 12:01 am

Karuna schreef:
Iznogoodh schreef:Het Atheisme zegt alleen: ik geloof niet in God..

Dit forum wordt gedomineerd door letterfanaten (Jezusiten). Atheisten worden hier weggepest...

Nu geef je mij teveel eer....

Terug naar “Commentaar van Lezers”