I'm through with it.

Moderator: M

Hayat

I'm through with it.

Berichtdoor Hayat » Do Okt 12, 2006 11:15 pm

Klaar ik ben eht zat.

Ik geloof niet meer..................
Ikw eet niet wat ik moet met me leven enzo, alles is een beetje kapot denk ik, maar ik ben gewoon bang enzo, maar dat begrijpen jullie toch niet, zeker neit met gasten die willen dat ik gestolen wordt. Tis alsof je er afhankelijk van bent, zo erg is het......:cry:

Ik geef toe ik kan heel ego zijn en egocentrisch, ik bedoel, ik ken mezelf heel goed.

maar ja............het heeft lang geduurd maar ik geloof echt niet meer, ik ga neit zweren, want waar valt er op te zweren......................

Ik ga me nog meer verdiepen in de wetenschap en gezondheid en verlaat GELOOF voor goed.

Ik zie wel wat er van me komt of wordt, verder iedereen veel succes met jullie leven. maak er wat van.....

misschien win ik ooit wle een nobel;prijs ofzo :P (woow dan word ik ego wil je neit weten :P)

maar goed..

thats it.
Life is a bitch. Ze is weer terug.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Okt 12, 2006 11:26 pm

Lieve Hayat

Haal eens diep adem en vertel ons nou eens wat je bedoelt.
Ik schrik van deze boodschap.
Jij denkt dat wij je niet begrijpen?
Daar kon jij je nog wel eens in vergissen.
Natuurlijk begrijp ik je angst. Heel goed zelfs.

Ik denk dat jij even nog geen afscheid van ons moet nemen, want ik heb het gevoel dat je ons dit verteld.
Laten we eens rustig met elkaar proberen om je angst weg te nemen.
En jij mag een ego hebben. Ieder mens heeft een ego, en ik krijg niet het gevoel dat jouw ego zo groot is dat je andere mensen door je ego vergeet.
Volgens mij ben jij een warm hartelijk meisje.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Okt 12, 2006 11:29 pm

:cry: Weet je wat het is ariel, het is moeilijk vanwege mijn vriendinnen, ik heb ook islamitische vriendinnen wat meot ik tegen hun zeggen.... ja ik ben gene moslim meer?

Denk je dat ze me dan accepteren? :cry:

Ikw eet bijna zeker van niet.Misschien een paar ofzo maar zre zullen me er altijd raar op nakijken en haten enzo :cry:

Monique

Berichtdoor Monique » Do Okt 12, 2006 11:37 pm

Hayat schreef::cry: Weet je wat het is ariel, het is moeilijk vanwege mijn vriendinnen, ik heb ook islamitische vriendinnen wat meot ik tegen hun zeggen.... ja ik ben gene moslim meer?

Denk je dat ze me dan accepteren? :cry:

Ikw eet bijna zeker van niet.Misschien een paar ofzo maar zre zullen me er altijd raar op nakijken en haten enzo :cry:

Beste Hayat, zijn dat werkelijk "vriendinnen"?
Wanneer ze je "haten" wanneer je geen moslim bent gaat het dus niet om jou maar om je "moslim zijn". Denk daar eens over na.
Wat je nu zegt is precies wat wij hier tegen de islam hebben: het onderscheid tussen mensen bewerkstelligen: "molslims zijn goed en kafir zijn slecht".
Kafir echter "haten" niemand... ze hebben hooguit een hekel aan bepaalde personen.... ongeacht hun al of niet geloof.

Ik denk dat je hier "vrienden" hebt... mensen die je willen en zullen helpen wanneer je ze nodig hebt... ongeacht of je moslim bent of niet... vrienden die je niet lijfelijk ziet maar er wel degelijk zijn.
Amorele atheistische nitwit

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Okt 12, 2006 11:37 pm

Lieve Hayat.

Ik draai het even om.
Stel dat een van jouw islamitische vriendinnen jou zou vertellen dat ze geen Moslim meer is.
Wat zou jij dan zeggen?
Zou jij haar haten?

Als deze islamitische vriendinnen jouw gaan haten omdat jij geen Moslim meer ben, dan zijn het geen goede vriendinnen.
Je bent nog heel jong, en je hebt je leven nog voor je. Jij moet je eigen weg gaan, en doen wat jij goed vind en niet wat je vrienden van je verwachten.

Ik ben er zeker van dat als jij wat ouder word jij zeker je niet meer gaat storen aan wat andere mensen van je zeggen of denken. Dat is een leer proces.

Ik kan me voorstellen dat dit nu een probleem voor je is, maar ik blijf er bij dat een echte vriendschap niet kapot mag en zal gaan, omdat jij anders denkt dan zij.
Als ze je hierdoor gaan haten dan zijn het nooit echte vriendinnen geweest.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Okt 12, 2006 11:38 pm

Maar dan verlies ik wel mensen met wie ik omging en waarvan ik hield. Dat doet pijn echt waar :cry:

Ik haat pijn heb al genoeg pijn geleden....:cry:

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Okt 12, 2006 11:51 pm

Hayat schreef:Maar dan verlies ik wel mensen met wie ik omging en waarvan ik hield. Dat doet pijn echt waar :cry:

Ik haat pijn heb al genoeg pijn geleden....:cry:

Dat begrijp ik Hayat.
Je bent heel kwetsbaar door wat jij in je leven meegemaakt hebt.
Maar zoals ik al zei... Goede vrienden blijven van je houden niet om wat je bent, maar om wie je bent.

En de wereld zit vol met mensen die graag vrienden met je willen worden.
Vriendschappen en mensen zijn soms zoals schepen.
Soms varen ze voorbij, en zwaai je even naar het andere schip, een andere keer leg je aan naast een schip en maak je contact , maar na een poosje dan gaat dat schip zijn eigen weg, en ook jouw schip vervolgt je reis.
Zo gaat het ook met mensen. Je ontmoet mensen, word even vrienden, leert van sommige mensen, maar vaak volgt dan weer een afscheid.
Dit zal jij moeten leren lieverd. Het gebeurd niet vaak dat een vriendschap voor het leven is.

Neem van mij aan dat als je later kan zeggen dat je een of twee echte vrienden hebt, je dankbaar mag zijn.
Straks als je een leuke jongen ontmoet waar jij je leven mee wil delen dan heb je een vriend voor het leven. Je kinderen zullen altijd van je blijven houden, en bij je blijven, maar vrienden komen en gaan schat.
Geloof deze oude vrouw.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Do Okt 12, 2006 11:53 pm

:cry:

Dat is dus wat ik zo moielijk begrijpen vind en wat ik niet wil geloven :cry:

nina

Berichtdoor nina » Vr Okt 13, 2006 12:01 am

Lieve Hayat, alles is toch wel goed met je? :kusjesmiley:

Denk eens aan de zonzijde: je bent intelligent, je bent ondernemend, je bent levenslustig en wil dingen doen. Stiekem hoop ik dat je astronomie gaat studeren, maar goed, je moet je eigen keuzes maken. :wink:

Misschien heb je een beetje last van een 'identiteitscrisis'. Hoewel dat een beetje cliché klinkt. Ik heb ook wel eens zoiets gehad, ik moest de knoop doorhakken, en ik vond het heel eng. Ik raakte heel emotioneel. Maar uiteindelijk duurde het maar een of twee dagen, en er bleek daarna niet eens zoveel te veranderen. Of beter gezegd; opeens had ik heel veel nieuwe inspiratie.

Misschien is het goed om te proberen te bepalen wat je wil doen, en wat je wil van het leven - met of zonder geloof, daar gaat het eigenlijk helemaal niet om. Je moet proberen een plan te hebben.

Maar eigenlijk denk ik dat jij zelfbewuster bent dan ik was toen ik nog op school zat. Je gaat nu al voor de nobelprijs, dat is alvast een mooi doel. :D

En wat je vriendinnen betreft: je krijgt meestal vanzelf in het verloop van de tijd andere vriendinnen. Je gaat naar een andere school, of je gaat misschien andere dingen doen, en je ontmoet andere mensen. Dat is ons allemaal gebeurd. Ik heb heel wat hartsvriendinnen gehad vroeger, het duurde een jaar, twee jaar, drie jaar, het maakt niet uit. Maar je ontmoet nieuwe mensen, je verandert zelf, en je krijgt nieuwe vrienden als het met de oude vrienden niet meer klikt.

Ik zou geen vriendinnen wegdoen als je er gelukkig mee bent, alleen als het je verstikt is het verstandig om eens naar nieuwe mensen uit te kijken.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 13, 2006 12:01 am

Hayat schreef::cry:

Dat is dus wat ik zo moielijk begrijpen vind en wat ik niet wil geloven :cry:

Je zal het wel moeten geloven Hayat.
Het hele leven is afscheid nemen.
Er gaan mensen van wie je houd dood, of je verliest iemand door een ruzie of een verhuizing.
Maar dat weet jij al lang.

Denk nog eens even na. Stel dat deze vriendinnen straks trouwen, dan hebben ze op een zeker moment ook geen tijd meer voor je, en dan verwaterd jullie vriendschap ook.
Iedereen met een beetje levenswijsheid kan je dit vertellen.
Maar.....er is gelukkig een maar...
Als er een deur dicht gaat, dan gaat er altijd weer ergens anders een deur open.
Alleen ben je soms te verdrietig om te zien dat die andere deur wagenwijd voor je openstaat.

Jij zal nooit zonder vriendinnen komen te zitten. Er zullen altijd mensen zijn die korte of heel lange periodes in hun leven van je houden.
En ik zeg dit niet om je van je geloof af te houden. Jij moet doen wat Hayat goed denkt, en niet wat vriendinnen of andere mensen van je verlangen.

nadia

Berichtdoor nadia » Vr Okt 13, 2006 12:03 am

hayat,

waarom geloof je niet meer in de islam?

jij kunt niet zomaar van de ene minuut op het andere de islam willen verlaten en ik weet uit ervaring dat je dit niet zomaar in je opkomt.
dit kost heel veel tijd, zorgvuldigheid, zekerheid en 1001 vragen die door je heen gaan waneer je niet meer geloofd in de koran.
als jij deze vragen zou hebben dan zou jij een heel ander karakter tonen.

uit ervaring kan ik zeggen dat jou gedrag niet klopt met hetgeen wat jij nu verkondigd.

waarom doe jij zo vraag ik me af, stuur me maar een pm als je eens echt eerlijk kunt zijn..ik wil je een kans geven om je te geloven maar je zult toch echt met overtuigingen moeten komen anders geloof ik je niet, ex-moslims weten hoe zo'n proces verloopt.

liefs nadia
Laatst gewijzigd door nadia op Vr Okt 13, 2006 12:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Vr Okt 13, 2006 12:04 am

Jullie hebben gelijk denk ik. Ben wel kapot ana het janken maar goed...ik hoop dat jullie gelijk hebben.

Misschien zal eht straks mee gaan vallen, ik heb nog wel zoveel uit te leggen.....

Thanks he heartbeat: !

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 13, 2006 12:10 am

Hayat schreef:Jullie hebben gelijk denk ik. Ben wel kapot ana het janken maar goed...ik hoop dat jullie gelijk hebben.

Misschien zal eht straks mee gaan vallen, ik heb nog wel zoveel uit te leggen.....

Thanks he heartbeat: !

Natuurlijk valt het mee.
Ik heb geleerd in het leven dat waar ik vorig jaar over huilde nu om kan lachen.
De soep word nooit zo heet gegeten als dat hij opgediend word.
En huilen is goed, dan gaan alle nare stoffen uit je lichaam.
Als je wilt, kan je hier altijd je verhaal kwijt. Het maakt niet uit waar je mee zit, er zijn hier altijd mensen met levenservaring die je een beetje kunnen helpen.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Vr Okt 13, 2006 12:12 am

je hebt wel gelijk ariel.

Veel mensen noemen hulen ook een rpcoes waarbij nare stoffen uit je lichaam gaan.

Net als menstrueren.

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Vr Okt 13, 2006 12:12 am

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 6:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Vr Okt 13, 2006 12:14 am

Sjoerd, het maakt nik suit.........

er staat mij iets vele ergers te wachten...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 13, 2006 12:14 am

Hayat schreef:je hebt wel gelijk ariel.

Veel mensen noemen hulen ook een rpcoes waarbij nare stoffen uit je lichaam gaan.

Net als menstrueren.

En niet vergeten te lachen Hayat. :D :D Dat is ook heel gezond voor een lichaam.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 13, 2006 12:15 am

Hayat schreef:Sjoerd, het maakt nik suit.........

er staat mij iets vele ergers te wachten...

Wat dan Hayat? Je vrienden, of is er nog iets ergers waar je mee zit.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Vr Okt 13, 2006 12:15 am

Dat klopt........

lachen is zeker gezond.

Maar ja niet echt de stemming om te lachen denk ik, ik wacht maar af....

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Vr Okt 13, 2006 12:16 am

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 6:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 13, 2006 12:17 am

Hayat schreef:Dat klopt........

lachen is zeker gezond.

Maar ja niet echt de stemming om te lachen denk ik, ik wacht maar af....

Hayat, dit klinkt niet gezond. Zeg nou maar wat je dwars zit, want je zal zien dat het je oplucht.

Hayat

Berichtdoor Hayat » Vr Okt 13, 2006 12:17 am

Bedankt

(en ik zo lullig tegen je geweest :cry: )

tspijt me egt waar. ik kan soms echt dom zijn.

Ik steek ook amar ene kaarsje voor je aan. Wacht en een kaarsje op FFI.

nina

Berichtdoor nina » Vr Okt 13, 2006 12:18 am

Precies. Na regen komt zonneschijn. :D

Bovendien zit je ook in een 'groeifase', adolescentie of zo. Je hormonen vliegen door je lichaam heen. Nu zit je in een dip, een poosje later zie je het weer vrolijker in. Het hoort er ook bij, hele intense emoties.

Het hoort ook bij je groei!

Ik moet gaan slapen nu. Maar ik denk dat de balans wel weer terugkomt.
Weltrusten!

Sjoerd

Berichtdoor Sjoerd » Vr Okt 13, 2006 12:20 am

Laatst gewijzigd door Sjoerd op Wo Aug 01, 2007 6:10 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Okt 13, 2006 12:21 am

Hayat schreef:Bedankt

(en ik zo lullig tegen je geweest :cry: )

tspijt me egt waar. ik kan soms echt dom zijn.

Ik steek ook amar ene kaarsje voor je aan. Wacht en een kaarsje op FFI.

Ik steek nu een hele doos voor je aan.
En je bent niet dom, maar je bent jong. Je hebt nog geen levenservaring.
Je zou deze toestanden niet door moeten maken. Jij moet lachen, zingen, naar de disco, lekker uit met vienden naar een leuke kroeg, en hard studeren. Zo hoort het leven van een jong meisje er uit te zien.

Terug naar “Commentaar van Lezers”