Nieuwe categorieën

Moderator: M

Lodewijk Nasser

Nieuwe categorieën

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Okt 20, 2006 7:14 pm

Het leek me wel handig als we er een catogorie bij zouden hebben:

Dagelijks leven van moslims.

Hier kunnen we zaken neerleggen die wat luchtiger zijn. Zo houden we ook de andere topics schoon voor de wat zwaardere kost.

Zo een artikel bijvoorbeeld, waar zou ik die moeten plaatsen?

Ramadan maakt dik

Deelnemers aan de islamitische vastenmaand ramadan vallen niet af, maar komen juist enkele kilo's aan. Dat zei diëtiste Isabelle Heyens van de universiteit in de Belgische stad Gent vrijdag. ,,Je lichaam schakelt over op overlevingsstrategie en gaat trager verbranden, ook nadat je gestopt bent met vasten. Dan word je dikker.''

Tijdens de ramadan mogen moslims niet eten en drinken tussen zonsopgang en -ondergang. 's Avonds proberen ze dat in te halen. ,,Ik respecteer de ramadan vanuit geloofsovertuigingen, maar iedereen moet per dag toch minstens anderhalve liter water drinken. Dat haal je onmogelijk in tijdens de avond. Zeker voor mensen met (sluimerende) nierproblemen is zoiets schadelijk.''
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Za Okt 28, 2006 12:50 am

Of een catogorie: Pas op, Islamisering, Islamiseringsalert etc.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 28, 2006 2:09 pm

Ramadan maakt niet altijd dik.

Ben 3 kg afgevallen tijdens de ramadan, en ken wel meer mensen die afgevallen zijn door de ramadan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Za Okt 28, 2006 2:22 pm

Dan hebben jullie 's avonds verstandig gegeten. Niet teveel en redelijke gezond.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Okt 28, 2006 2:24 pm

Linda Danvers schreef:Dan hebben jullie 's avonds verstandig gegeten. Niet teveel en redelijke gezond.

Dat klopt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Zo Okt 29, 2006 5:57 am

Dhimnitude?

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Zo Okt 29, 2006 1:20 pm

De correcte spelleing is "dhimmitude". Dat is een Frans woord. In het Nederlands kunnen we of dit woord overnemen zoals de Engelsen hebben gedaan of het vertalen als "dhimmischap" of "dhimmistatus".

Dhimmischap verwijst naar een vrijwillige of gedwongen onderwerping aan de Islam door niet-Moslims.

Daar heb ik geen last van. Als iemand niet aankomt van de Ramadan dan heeft deze persoon verstandig gegeten na zonsondergang. Dat is een logische conclusie. Ik blijf bij mijn standpunt dat de Ramadan op zich een ongezonde aangelegenheid is. De hele dag niet drinken overbelast de nieren. Als je het verstandig aanpakt en je bij voorbaat als gezond was, kun er redelijk gezond doorheen komen. Dat bewijst echter niet dat de Ramadan goed is voor je gezondheid. Het zegt genoeg dat kinderen, bejaarden, zwangere vrouwen, zieken en reizigers niet mee hoeven doen. Afvallen is alleen wenselijk als je iets te zwaar bent. Als je al een normaal gewicht hebt is dit niet nodig of zelfs onwenselijk.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Nov 21, 2006 1:25 am

Er zou een nieuwe sectie komen: De botsing der beschavingen, hierin kunnen we informatie kwijt over de naderende Islamisering van Europa (Eurabia) en het verzet daartegen.
Per slot van rekening zitten we er midden in. (Wereldoorlog IV)

Alvast dank,

Kafir

Berichtdoor Kafir » Di Nov 21, 2006 1:48 pm

Ik zou graag een categorie voor het bespreken en aanbevelen van boeken willen.

waarnemer

Berichtdoor waarnemer » Ma Dec 04, 2006 2:33 pm

Linda Danvers schreef:Daar heb ik geen last van. Als iemand niet aankomt van de Ramadan dan heeft deze persoon verstandig gegeten na zonsondergang. Dat is een logische conclusie. Ik blijf bij mijn standpunt dat de Ramadan op zich een ongezonde aangelegenheid is. De hele dag niet drinken overbelast de nieren. Als je het verstandig aanpakt en je bij voorbaat als gezond was, kun er redelijk gezond doorheen komen. Dat bewijst echter niet dat de Ramadan goed is voor je gezondheid. Het zegt genoeg dat kinderen, bejaarden, zwangere vrouwen, zieken en reizigers niet mee hoeven doen. Afvallen is alleen wenselijk als je iets te zwaar bent. Als je al een normaal gewicht hebt is dit niet nodig of zelfs onwenselijk.

Niet alleen ramadan is een ongezonde aangelegenheid.
Aangezien dit een luchtig onderwerp zou kunnen zijn zit er toch ook tragiek in. Want ik moest onwillekeurig denken wat er in Bangladesh gebeurt. Op het platteland kent men geen toilletten, de mannen en vrouwen worden geacht achter een bosje hun behoeften te doen. Voor vrouwen is dit als het licht is taboe, deze moeten dus wachten tot het donker is. Lijkt me ook niet gezond om alles op te houden maar nog erger is dat deze vrouwen in het donker de slangen niet kunnen opmerken en dus regelmatig gebeten worden. Wij hebben geen flauw idee welk beslag er steeds gelegd wordt op mensen die de Islam aanhangen. Ik krijg steeds meer medelijden met die arme slachtoffers.

Terug naar “Commentaar van Lezers”