De preek van sjeik Fawaz

Moderator: M

gideong

Berichtdoor gideong » Do Nov 02, 2006 11:42 pm

Iqra, christenen volgen Jezus en Jezus dacht na. De wetten van het Oude Testament hadden in oude tijden zin. Bijvoorbeeld varkensvlees is tegenwoordig goed vlees: als je geen vegetarier bent is dat gewoon goed te eten. Het vasthouden aan dergelijke verboden is onnadenkend. Jezus zag wetten als dienend voor mensen, niet mensen als dienend voor wetten. Mohammed en het mohammedanisme heeft niets begrepen van Jezus noch van de bijbel, op zijn minst in mijn ogen.
De boom herken je aan zijn vruchten

Ketter

Berichtdoor Ketter » Do Nov 02, 2006 11:46 pm

... vervolg ...

iqra schreef:ik heb overigens ook een aantal vragen over jullie bijbel die jullie zo nodig moesten veranderen...er zijn een aantal teksten die ik steeds niet kan begrijpen als ik ze lees.

...

Ik ben geen Christen, Iqra, ik heb ook mijn scherpe vragen over de Bijbel en z'n tegenstrijdigheden. Maar ik respecteer Christenen omdat ze de laatste 50 jaar terug naar hun meer zuivere oorsprong zijn geëvolueerd: de naastenliefde. En weet je hoe dat komt? Door scherpe kritiek van de atheisten en verlies aan invloed van Rome. Inderdaad, kritiek kan harden en verbeteren.

Maar ik kan je wel enkele hints geven om de dingen beter te begrijpen, als je dat wil:

(1)
Het oude testament is geschiedenis voor de Christenen. Enkel het woord van Jezus, het nieuwe testament telt nog. Dus dat gedoe over varkensvlees,... vergeet het, dat pakt niet bij Christenen.

(2)
Het oude testament noch het nieuwe zijn verdanderd. De dode zeerollen bewijzen dit. Of denk je nu echt dat diepgelovige mensen hun heilige boeken zouden herschrijven? Trouwens, waar in de Koran staat dat de heilige schriften corrupt zijn?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Vr Nov 03, 2006 12:17 am

iqra schreef:als islam een religie van oorlog is wil ik je er graag op wijzen dat de moslims vaak betrokken zijn geweest in oorlog maar in 9 van de 10 keer ging het om verdediging
Idioot! Maak jij jezelf nu maar wijs dat alle Islamitische veroveringen tussen 632 en 711 STUK VOOR STUK het gevolg waren van VERDEDIGINGSOORLOGEN. Hoe stom kan een mens zijn dat ze dat gelooft? Je bent compleet gehersenspoeld door Islamtische propaganda.
De klootzakken die in 732 bij Tours en in 1689 bij Wenen met wapengeweld moesten worden tegengehouden waren jouw smerige geloofsvriendjes! Smerige, gewelddadige Moslims! Misdadigers van de ergste soort. En jij deelt je geloof met hen.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Peter Louter

Berichtdoor Peter Louter » Za Nov 04, 2006 7:02 pm

Imam: ‘Ik zal voortaan geen namen noemen’
Hagenaar Sjeik Fawaz Jneid verwenste Theo van Gogh in preek
Door onze redacteur Ahmet Olgun
Den haag, 4 nov. Twee maanden voor de moord op Theo van Gogh smeekte de Haagse imam Fawaz Jneid Allah om de cineast te straffen voor diens uitlatingen over de islam. Van zo’n smeekbede gaat volgens de imam geen enkel gevaar uit. De afgelopen dagen staat de telefoon wederom roodgloeiend in de As-Soennah moskee in Den Haag. Dat is een slecht teken. Sjeik Fawaz Jneid (1964) van de orthodoxe moskee is dit keer in opspraak geraakt met een preek die hij hield twee maanden voor de moord op cineast Theo van Gogh op 2 november 2004. In de smeekbede aan het eind van het vrijdaggebed wenste de imam Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali ongeneeslijke ziektes toe. Hij was woedend over hun film Submission.

„Van Gogh en Hirsi Ali hebben zich vergrepen aan de islam, Allah en zijn boodschapper”, vertelt de imam op zijn werkkamer in de moskee. Hij heeft, zegt hij, in de smeekbede God verzocht een eind te maken aan de vuilspuiterij en beledigingen. Hij is verbaasd dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken, VVD) het Openbaar Ministerie op hem zette. Ze wil hem het land uitzetten, zei ze. De Kamerfracties van VVD en CDA eisten een preekverbod voor de imam. De imam haalt zijn Nederlands paspoort tevoorschijn dat door de burgemeester van Leidschendam is verstrekt. „Sinds 1996 ben ik een Nederlander” zegt hij. „Een preekverbod in Nederland! Dat zijn Arabische toestanden in Nederland.” Zo kort voor de verkiezingen willen politici scoren ten koste van hem, meent de imam. De bewuste preek is jaren geleden met de Haagse burgemeester besproken en afgehandeld, zegt hij. Gisteren liet Verdonk weten dat Fawaz inderdaad niet kan worden uitgezet omdat hij Nederlander is.

Van zo’n smeekbede gaat volgens Fawaz geen enkel gevaar uit. Geen jongere die daarin een vrijbrief ziet om de daad bij het woord te voegen, meent Fawaz. „Elke moslim weet dat de smeekbede is gericht tot God. Moslims begrijpen de Arabische retoriek om de smeekbede niet letterlijk op te vatten. Niemand voelt zich als individu aangesproken.” Fawaz heeft wel geleerd van deze „hetze”. „Ik zal voortaan in mijn smeekbedes geen namen noemen”, zegt hij lachend.

Soumaya S., een van de verdachten in het terreurproces dat momenteel gaande is, verklaarde onlangs in de zittingszaal dat Fawaz intern jongeren lekker maakt voor de jihad, terwijl hij zich naar buiten toe gematigd opstelt. Ze beweerde dat Fawaz haar huwelijk heeft gesloten met Noureddine El F., een hoofdverdachte in het nieuwe proces en veroordeeld lid van de terroristische Hofstadgroep. „Soumaya liegt”, reageert Fawaz. Volgens hem neemt Soumaya wraak op hem omdat de imam tegen de inlichtingendienst had gezegd dat hij Soumaya nog had gewaarschuwd voor de radicale leden van de Hofstadgroep. Fawaz ontkent met klem dat hij het huwelijk heeft gesloten. „Ze had de echtscheiding van haar eerste man nog niet voltooid in Marokko. Zo’n tweede huwelijk is dan niet geldig, zondig.” Bij elk huwelijk dat hij afsluit verschaft hij naar eigen zeggen een akte. „Laat Soumaya met de akte komen.”

Fawaz is verbolgen over de verwijten van zijn anonieme critici in de Volkskrant. Fawaz zou Samir A. en twee jongens uit Eindhoven zijn zegen hebben gegeven voordat ze op jihad gingen naar Tsjetsjenië en Kashmir. De krant citeerde uit onder andere een brief van Noureddine El F. gericht aan de imam. El F. klaagde in zijn brief over de huichelarij van Fawaz die in de ogen van El F. pas een echte extremist zou zijn. Fawaz loopt naar een stalen kast. Hij komt terug met een brief. „Dit is de tweede brief van Noureddine El F. uit de gevangenis”, zegt hij. Bovenaan de brief staat ‘excuses’. Noureddine El F. biedt onomwonden zijn verontschuldigingen aan „voor elk woord” dat hij in zijn eerdere brief heeft geschreven. „Ik baseerde mij op verkeerde informatie.”

De imam laat een tweede document halen. Het is de originele trouwakte van het ‘minderjarig’ meisje dat door Fawaz zou zijn uitgehuwelijkt. Het blijkt om een Irakese te gaan die in 1999 in het huwelijk trad met een Libanees. Ze was op dat moment negentien jaar. „Ik doe een huwelijkse plechtigheid met de toestemming van de vader. Het is zijn verantwoordelijkheid als hij toestaat dat zijn dochter van zestien trouwt, ik ben slechts een ceremoniemeester.’’

Praten over Fawaz boezemt zijn critici angst in. De meesten weigeren te praten, en als ze al praten, dan anoniem. Een bron uit de omgeving van Fawaz vertelde in eerste instantie uitvoerig over de ‘radicaliseringactiviteiten’ van de imam, maar trok het interview later weer terug. „Er gaan geruchten dat men wraak gaat nemen op degenen die de imam in diskrediet brengen.” Fawaz kijkt verbaasd als deze angst hem wordt voorgelegd. „Ik smeek ze: ontmasker me en niemand die in je buurt komt.”

Wat vindt de imam werkelijk van de gewapende strijd? Hij raadt het af dat moslims elders vechten. Jihad mag alleen, zegt Fawaz, ter verdediging van een vaderland. De Afghanen strijden terecht tegen Nederlandse militairen aldaar? „De Afghanen hebben de plicht hun land te verdedigen, tegen iedere bezetter, of dat nou Amerikanen zijn of Britten.’’ Fawaz stopt, denkt na en lacht. „Nou krijg ik weer problemen als ik dat zo zeg, ja ook tegen de Nederlanders.”

bron NRC
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)

Peter Louter

Berichtdoor Peter Louter » Za Nov 04, 2006 7:10 pm

Peter Louter schreef:Wat vindt de imam werkelijk van de gewapende strijd? Hij raadt het af dat moslims elders vechten. Jihad mag alleen, zegt Fawaz, ter verdediging van een vaderland. De Afghanen strijden terecht tegen Nederlandse militairen aldaar? „De Afghanen hebben de plicht hun land te verdedigen, tegen iedere bezetter, of dat nou Amerikanen zijn of Britten.’’ Fawaz stopt, denkt na en lacht. „Nou krijg ik weer problemen als ik dat zo zeg, ja ook tegen de Nederlanders.”

Daar moet ie dan ook een probleem mee krijgen.
Stel dat een dominee in Nederland (lachend) roept dat zijn geloof hem zegt dat de Nederlanders die naar Afghanistan werden gezonden door de bevolking daar mogen worden gedood en dat het zelfs hun plicht is?

Vermoedelijk zullen de familieleden van de uitgezonden hem op zijn minst aanklagen.

De Nederlanders zijn daar op uitnodiging van de Afghaanse regering.
Fawaz doelt dus op de islamitische plichten van de bevolking.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)

Nayla

Berichtdoor Nayla » Do Nov 09, 2006 1:41 pm

Lodewijk Nasser schreef:
Nayla schreef:Zo kinderachtig...

Nayla Noor, moge Allah jou vervloeken. O Allah, moge Hij Nayla Noors ogen verblinden zoals Hij haar hart heeft verblind. O Allah, verblindt ook het zicht van Nayla Noor, zodat zij kreupel door het leven zal gaan. O Allah, bezorg haar hersenen een kanker. Amen! Bezorg deze vertaalster niet alleen hersenkanker maar ook tongkanker. O Allah, bezorg haar ziekten die door geen bewoner van deze aarde kunnen worden genezen. Amen!

Moet ik mij hier druk in maken?
Diep in jullie schuilt een Moslim...

Ketter

Berichtdoor Ketter » Do Nov 09, 2006 3:00 pm

Nayla schreef:
Lodewijk Nasser schreef:

Nayla Noor, moge Allah jou vervloeken. O Allah, moge Hij Nayla Noors ogen verblinden zoals Hij haar hart heeft verblind. O Allah, verblindt ook het zicht van Nayla Noor, zodat zij kreupel door het leven zal gaan. O Allah, bezorg haar hersenen een kanker. Amen! Bezorg deze vertaalster niet alleen hersenkanker maar ook tongkanker. O Allah, bezorg haar ziekten die door geen bewoner van deze aarde kunnen worden genezen. Amen!

Neen, gelukkig niet, hé, Nayla.

Er zal jou niemand neerschieten in de Linnaeussstraat in Amsterdam, vervolgens als je wegstrompelt door de keel schieten en ten slotte twee messen in je buik planten.

En, bovendien, Lodewijk meent het niet eens en dat weet je. Als hij het zou menen, zou ik hem trouwens ook eens goed de mantel uitvegen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

nadia

Berichtdoor nadia » Do Nov 09, 2006 4:19 pm

iqra schreef:jammer dat je de liefde niet voelt die de islam uitstraalt!

ik heb weinig liefde gezien bij de islam.
er zijn maar weinig mensen die met liefde behandeld worden door hun medemoslims.
dus waar de islam-liefde zit weet ik niet.

ergens tuusen de oren maar niet in het hart, tja daar heb je ook niets aan !!

nadia
Laatst gewijzigd door nadia op Do Nov 09, 2006 5:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Nov 09, 2006 5:34 pm

Nayla schreef:
Lodewijk Nasser schreef:

enkel als een of andere kwiedam denkt dat hij het werk van Allah hier even op aarde moet gaan afwerken natuurlijk.

En je weet dat die bestaan nietwaar?

En bovendien geloof jij toch ook dat Allah de smeekbede van Lodewijk Nasser heeft kunnen horen? Wie weet vindt Allah wel dat hij gelijk heeft en wil hij Lodewijk een pleziertje gunnen om hem desnoods lid van de club te maken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Nov 09, 2006 6:56 pm

Nayla schreef:
Lodewijk Nasser schreef:

Zie je niet in dat dit ironisch bedoeld is? Zie je niet in dat ik jou naam heb vervangen met die van Theo van Gogh, zodat je een paar seconden kon ervaren hoe het is om je naam tussen zulke haatdragende woorden te zien. Zie je niet in dat ik, of een ieder ander weldenkend mens, nooit zoiets zou menen? Kortom, zie je niet in dat je eerdere relativering (lees:vermaning) niet op zijn plaats is?

MVG

Lodewijk
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Nayla

Berichtdoor Nayla » Vr Nov 10, 2006 10:54 am

Lodewijk Nasser schreef:
Nayla schreef:
Lodewijk Nasser schreef:

Zie je niet in dat dit ironisch bedoeld is? Zie je niet in dat ik jou naam heb vervangen met die van Theo van Gogh, zodat je een paar seconden kon ervaren hoe het is om je naam tussen zulke haatdragende woorden te zien. Zie je niet in dat ik, of een ieder ander weldenkend mens, nooit zoiets zou menen? Kortom, zie je niet in dat je eerdere relativering (lees:vermaning) niet op zijn plaats is?

MVG

Lodewijk

Salaam Aleykoum

De ironie had ik wel gezien, maar jij had de ironie in mijn post niet gezien. Ik heb in die paar seconden niets ervaren, simpelweg omdat ik wist dat je het niet meende. Ik wist alleen niet dat het iets met Theo van Gogh had te maken. Maar ik word elke dag geconfronteerd met haatdragende woorden tegenover Moslims (ook op deze site!), en die raken me wél, alleen ga ik me daar niet al te druk om maken. Ik heb dus genoeg stof om te bezinnen, alleen hebben jullie niet wat door wat ik, en andere Moslims, moeten verdragen en meemaken. Ik blijf het zeggen en ik zeg het nog; MOSLIMS ZIJN NIET SLECHT.

Ma2a Salama
Diep in jullie schuilt een Moslim...

nina

Berichtdoor nina » Vr Nov 10, 2006 11:07 am

Nayla, ik val even zomaar binnen dit gesprek, maar weet jij eigenlijk dat westerlingen en Nederlanders ook voortdurend door moslims worden beledigd? Er zijn zelfs momenten geweest dat ik geen boodschappen meer durfde te doen in diverse zaken waar je wordt geholpen door moslims, vanwege de bijzonder agressieve manier waarop ik iedere keer werd geschoffeerd. Dat is vooral heel erg omdat deze mensen vaak geen Nederlands begrijpen. Ik heb heel vaak meegemaakt dat ze bij het betalen fouten maakten, en als je ze daarop wijst, door bijvoorbeeld te zeggen dat je veel te veel geld terug krijgt, worden ze woedend en krijg je de volle laag.

Dit is me al zo vaak overkomen dat ik het me helemaal op mijn zenuwen begon te werken, en regelmatig heb ik daarom besloten om maar niet bij iemand een boodschap te doen die eruit ziet als een moslim. Hoe vriendelijk je ook bent, op de een of andere manier vinden deze figuren steeds een aanleiding om kwaad op je te worden, terwijl je geen idee hebt wat er aan de hand is.

Pas goed verbaasd werd ik toen ik een keer over de Dam liep, en daar was juist een manifestatie georganiseerd door allerlei clubs zoals 'Genoeg is Genoeg' en dat soort dingen. Ik zag een volledig bedekte moslimvrouw roepen dat Nederlanders op de markt altijd onaardig tegen waren. Het ging over racistitsche Nederlanders.

Ik was echt stomverbaasd, ik stelde me voor dat ik daar zou staan en zou roepen dat moslims mij altijd onbeschoft en bedreigend behandelen op de markt. Ik denk niet dat iemand dat op prijs zou stellen.

Sindsdien vraag ik me af waarom moslims altijd maar klagen dat ze racistisch worden behandeld, terwijl ze zelf eigenlijk niets anders doen dan Nederlanders van alles en nog wat beschuldigen. Nederlanders doen werkelijk van alles om te maken dat moslims zich hier thuis voelen, ze organiseren van alles tegen racisme, overal geven ze moslims openbare functies om ervoor te zorgen dat het evenwicht bewaard blijft. Maar nooit zie je moslims hun best doen om ervoor te zorgen dat zij hun racisme en haatzaaierij tegen Nederland opgeven.

Ik geloof dus eigenlijk niet meer dat het de Nederlanders zijn die beledigen. Ik denk dat er iets aan de hand is onder moslims, waardoor wij het nooit goed kunnen doen, hoe hard we ook ons best doen, en hoe hard we ook ons openstellen.

nadia

Berichtdoor nadia » Vr Nov 10, 2006 2:36 pm

nina schreef:Nayla, ik val even zomaar binnen dit gesprek, maar weet jij eigenlijk dat westerlingen en Nederlanders ook voortdurend door moslims worden beledigd? Er zijn zelfs momenten geweest dat ik geen boodschappen meer durfde te doen in diverse zaken waar je wordt geholpen door moslims, vanwege de bijzonder agressieve manier waarop ik iedere keer werd geschoffeerd. Dat is vooral heel erg omdat deze mensen vaak geen Nederlands begrijpen. Ik heb heel vaak meegemaakt dat ze bij het betalen fouten maakten, en als je ze daarop wijst, door bijvoorbeeld te zeggen dat je veel te veel geld terug krijgt, worden ze woedend en krijg je de volle laag.

Dit is me al zo vaak overkomen dat ik het me helemaal op mijn zenuwen begon te werken, en regelmatig heb ik daarom besloten om maar niet bij iemand een boodschap te doen die eruit ziet als een moslim. Hoe vriendelijk je ook bent, op de een of andere manier vinden deze figuren steeds een aanleiding om kwaad op je te worden, terwijl je geen idee hebt wat er aan de hand is.

Pas goed verbaasd werd ik toen ik een keer over de Dam liep, en daar was juist een manifestatie georganiseerd door allerlei clubs zoals 'Genoeg is Genoeg' en dat soort dingen. Ik zag een volledig bedekte moslimvrouw roepen dat Nederlanders op de markt altijd onaardig tegen waren. Het ging over racistitsche Nederlanders.

Ik was echt stomverbaasd, ik stelde me voor dat ik daar zou staan en zou roepen dat moslims mij altijd onbeschoft en bedreigend behandelen op de markt. Ik denk niet dat iemand dat op prijs zou stellen.

Sindsdien vraag ik me af waarom moslims altijd maar klagen dat ze racistisch worden behandeld, terwijl ze zelf eigenlijk niets anders doen dan Nederlanders van alles en nog wat beschuldigen. Nederlanders doen werkelijk van alles om te maken dat moslims zich hier thuis voelen, ze organiseren van alles tegen racisme, overal geven ze moslims openbare functies om ervoor te zorgen dat het evenwicht bewaard blijft. Maar nooit zie je moslims hun best doen om ervoor te zorgen dat zij hun racisme en haatzaaierij tegen Nederland opgeven.

Ik geloof dus eigenlijk niet meer dat het de Nederlanders zijn die beledigen. Ik denk dat er iets aan de hand is onder moslims, waardoor wij het nooit goed kunnen doen, hoe hard we ook ons best doen, en hoe hard we ook ons openstellen.

lieve nina,

eerlijk is eerlijk, allochtonen zijn vaak zelf zo rasistisch als het maar zijn kan en als je de nederlanders verdedigd of voor ze opkomt dan hoor je bij hen, krom maar waar...

liefs nadia

DeSuper

Berichtdoor DeSuper » Vr Nov 10, 2006 2:56 pm

Ik kwam (ben gestopt na 18 jaar elke dag) vaak in een koffieshop waar turken en marokkanen komen. Ik kreeg rode oren als ik hoorde of door de ene over de andere groep werd gesproken. Over Nederlanders heb ik nooit iets gehoord.

Laatst sprak ik met een 'moderne' marokkaan. Die had ruzie met de broer van zijn (één van meerdere bleek later) vriendinnetje. Al je hem over berberse marokkanen hoorde praten was ongelovelijk. Hij zocht ook een baantje, bij ons op de gang zit een turks uitzendburo.. "Voor die vieze Turken wil ik niet werken" zei hij..
FFD olé

nadia

Berichtdoor nadia » Vr Nov 10, 2006 4:34 pm

DeSuper schreef:Ik kwam (ben gestopt na 18 jaar elke dag) vaak in een koffieshop waar turken en marokkanen komen. Ik kreeg rode oren als ik hoorde of door de ene over de andere groep werd gesproken. Over Nederlanders heb ik nooit iets gehoord.

Laatst sprak ik met een 'moderne' marokkaan. Die had ruzie met de broer van zijn (één van meerdere bleek later) vriendinnetje. Al je hem over berberse marokkanen hoorde praten was ongelovelijk. Hij zocht ook een baantje, bij ons op de gang zit een turks uitzendburo.. "Voor die vieze Turken wil ik niet werken" zei hij..

tegen een nederlander zeggen ze niet altijd wat ze denken, pas waneer er stront aan de knikker is dan zul je ze horen.
en berbers (niet alle)zijn het beste in discrimineren, en turken moeten ze ook niet waarom niet,waarom niet ? I don't know want ik dicrimineer niet zo snel alhoewel ik mijn eigen ras wel gereld aanval omdat zij steeds maar zeuren dat ze gediscrimineerd worden en zelf kunnen ze het als de beste. maar goed, ik moet hier oo in veranderen al zeg ik het zelf.

ik vraag me af waarom ik persoonlijk nooit ben gediscrimineerd..ik heb er helemaal geen last van, nooit gehad ook niet, gelukkig maar.
ook niet met een baan of zo, ik ben zelfs nog nooit afgewezen geweest en ik heb toch een redelijk cvtje opgebouwd.

je zou eens als vrouw naar zo'n koffieshop moeten gaan dan word je uitgemaakt voor hoer en je word redelijk naar buiten gekeken als je begrijpt wat ik bedoel.

liefs nadia

BFA

Berichtdoor BFA » Za Nov 11, 2006 2:01 pm

MOSLIMS ZIJN NIET SLECHT.

Zet er 'niet alle' bij, ik ben het met je eens.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Polleke

Berichtdoor Polleke » Za Nov 11, 2006 2:47 pm

BFA schreef:
MOSLIMS ZIJN NIET SLECHT.

Zet er 'niet alle' bij, ik ben het met je eens.

Ohh, ik zie dat je wat bent vergeten!Geeft niet hoor, ik vul het even aan!

MENSEN ZIJN NIET SLECHT. Georganiseerde godsdienst maakt mensen slecht.

BFA

Berichtdoor BFA » Za Nov 11, 2006 6:42 pm

MENSEN ZIJN NIET SLECHT. Georganiseerde godsdienst maakt mensen slecht.

Een heel pak nauwkeuriger,
dank je
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Terug naar “Commentaar van Lezers”