Gefeliciteert!

Moderator: M

Serdar

Gefeliciteert!

Berichtdoor Serdar » Do Jan 23, 2003 6:02 pm

Ik zal proberen om af en toe in dit forum deel te neemen, ook als ik mischien meen nederlands ervoor een beetje moet opfrissen. :roll:

Robert uit Duitsland.
Laatst gewijzigd door Anonymous op Za Jan 25, 2003 3:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Serdar

Berichtdoor Serdar » Za Jan 25, 2003 12:22 am

Hehe, Robert! Moest mijn Duits even goed zijn als jouw Nederlands dan zou ik al héél content zijn!
Greetz

babbel

Berichtdoor babbel » Di Mar 11, 2003 7:40 pm

Hallo, even een vraagje, zijn hier ook echt ex-moslims op het forum? Als dit gewoon allemaal Nederlanders zijn zie ik de meerwaarde niet van dit forum.

nina

Berichtdoor nina » Di Mar 11, 2003 7:50 pm

Hai babbel, ik antwoordde hierop eigenlijk al in een andere discussie. Het forum is voor Nederland opgezet omdat het Engelstalige forum erg goed loopt, dus men dacht dat er hier misschien ook wel behoefte aan zou zijn. Ik vind het op zich wel een goed idee is dat er ruimte is voor een dialoog, maar dan moeten er natuurlijk wel eerst voldoende deelnemers komen. Maar op dit moment zijn die er gewoon nog niet.

Ik weet verder ook niet echt of er in Nederland wel behoefte is aan zo'n forum. Maar goed, de tijd zal dat leren.

Hoe heb jij dit forum eigenlijk gevonden?

babbel

Berichtdoor babbel » Wo Mar 12, 2003 1:07 am

Nina, via een islamitisch forum :lol: . Daar werd de url van dit forum aan mij doorgegeven.

Zwartmeer

Het is nog maar een paar weken oud

Berichtdoor Zwartmeer » Wo Mar 12, 2003 12:48 pm

Ik denk dat het wel gaat lopen. Het is nog maar een paar weken oud en niet veel mensen weten ervan. We moeten af en toe op andere forums reclame maken. Uiteraard heeft het nauwelijks meerwaarde als hier geen moslims komen. Zou het misschien een idee zijn er in de forumindex tevens een politiek forum bij te doen. Mijn ervaring op vele politieke forums is dat de islam een dominant onderwerp is. Zo ben je wat breder in de discussie mogelijkheden en trek je meer mensen. We hoeven toch niet exact de FFI te copieren?

Patrick

Berichtdoor Patrick » Wo Mar 12, 2003 8:41 pm

babbel schreef:Hallo, even een vraagje, zijn hier ook echt ex-moslims op het forum? Als dit gewoon allemaal Nederlanders zijn zie ik de meerwaarde niet van dit forum.
Ex-moslims of mensen die getrouwd zijn met een moslim of die in zo'n Islamitisch land geleefd hebben: dat zijn de mensen die we nodig hebben. Ik bezoek wel eens forums en als er mensen zijn met een visie, stuur ik ze gewoon een privéberichtje (uitnodiging). Waar we geen behoefte aan hebben zijn regelrechte racisten. Racist in de werkelijke betekenis dan, niet in de politiek correcte.

AREND

Berichtdoor AREND » Wo Mar 12, 2003 9:32 pm

Hallo allemaal... Ik vind dit wel een leuke forum om ook eens wat vaker te komen.... Ik reageer op een ander forum, waar voornamelijk moslims de boventoon voeren... soms heb ik meer dan 6 mensen te beantwoorden hehehe Het is wel een leuk groepje om mee te discusseren...voornamelijk,,, Omdat sommigge aan het denken gezet zijn over feiten die ik daar plaatsten.(anderen haten mij daar nu). Ik ben een grote(kafir) voor hun
mARRRRRRRRRR ik ga vrolijk verder daar hehe.. k zal dit ook effe doorlinken daarheen

de link van de forum is.... http://www.messageboard.nl/forums/alpha/299/index.php

Ik schrijf daar ook onder deze naam... k zal zeker een link doorplaatsen daar van deze forum... wie weet... toch??

groeten....
arend
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
mijn homepage
Afbeelding

nina

Berichtdoor nina » Wo Mar 12, 2003 11:57 pm

Bedankt Arend, ik heb daar dan maar een bijdrage gepost, omdat het hier nog niet erg flitsend loopt. :(

Maar als ik dat soort forums zie vraag ik me ook af wat nou de meerwaarde kan zijn van dit forum. Discussie op webforums is er allang.

Het is wel een goed idee om een forum te starten voor ex-moslims, maar voorlopig is de verhouding dan wel een beetje uit balans. Het Engelstalige forum begon natuurlijk met een website, die al bezoekers trok. Dit forum begint eigenlijk zonder zichtbare Nederlanse basis, terwijl er al zoveel forums zijn. Dus hoewel ik het achterliggende idee wel interessant vind, denk ik dat het wel even zal duren voor dit forum een eigen identiteit heeft gekregen.

Ik stel mezelf bijvoorbeeld de vraag: waarom post ik hier eigenlijk, als ik ook al terecht kan op andere forums? Ik ben daar nog niet helemaal uit.

AREND

Berichtdoor AREND » Do Mar 13, 2003 12:35 am

Hoi nina...
Ik snap wat je bedoel hoor... dankjewel voor het posten van een bericht daar....t houd mijook wel een beetje bezig over hoe wij hier een goede discussiepartner kunnen krijgen mischien......als anderen daarin instemmen natuurlijk :) ,,, T is natuurlijk wel het proberen waard toch??
Om een link daar te posten.... k moet wel weten of iemand hier dat een goed idee vind,,,;o)

groeten

arend

fabeltjeskoran,t"

mijn homepage

Afbeelding

roumi

Berichtdoor roumi » Do Mar 13, 2003 3:14 pm

Omar Fathi was een eventuele goede gesprekspartner hier, maar spijtig genoeg kon hij te weinig relativeren en in plaats van echt een zinvolle discussie, op bewijzen gebaseerd, aan te gaan, heeft hij de aftocht verkozen.
Wat nu andere al dan niet extremistische moslims betreft, zij hebben er hier in het westen geen baat bij om hun echte overtuigingen kundig te maken, ze verkiezen kafirs onwetend en lichtgelovig en zeker niet op de hoogte van de echte islam... Daarom horen we ze hier niet, maar toch zien zij wat wij schrijven en denken, wees gerust, deze site wordt geregeld door hen gelezen...
Voor ons mag dit alles geen reden zijn om te zwijgen, integendeel. Ooit komt er een tijd dat zal blijken dat we het bij het rechte eind hadden en dat onze "strijd" gerechtvaardigd was...

Groetjes

Roumi

AREND

Berichtdoor AREND » Do Mar 13, 2003 3:33 pm

Dat zelde heb ik ook ervaren... Op de waladin forum reageer ik al lange tijd... Totdat opeens anderen namen zich er mee gingen bemoeien..
Met name omdat er geen tegen argument was en geen antwoord op vragen zoals.

Wat is er zo fantastisch en waarmee zijn wij geholpen met zoveel moslims hier.

Het antwoord op vele vragen en met name deze was het gewoon lukraak weghalen van berichten daar van de site administrator.
Onder het mom van"wij willen discusseren" maar we hebben altijd gelijk toch?.... misselijk word ik van die berggeiten soms.

Ik moet wel zeggen dat er anderen mensen schrijven als op marrokkoplein... op de waladin forum schrijven ook veel moslimas... enmoet zeggen dat ik merk dat deze nogal gevoelig zijn voor de dingen die ik opnoem..
Zoals de rechten van vrouwen,, gelijke dan...... ergens willen ze niet toegeven dat ze onderdrukt worden veelal... Maar zijn nog te bang om dit te zeggen... Om de mannlijke abdoelas op de forum het hun dan nog een keertje zal inprenten....

kortom

Zij hebben nog een lange weg te gaan.

groet

arend

fabeltjeskoran,t"

mijn homepage

Afbeelding

AREND

Berichtdoor AREND » Vr Mar 14, 2003 12:10 pm

HEHE Dit laatste bericht hierboven van mij is al ge copy's and pasted op de waladin site forum.... Ik ben benieuwd of er nog reacties komen van moslims... In ieder gavel ben ik swaar onpopulair daar...Ik heb namelijk een hekel aan moslims daar en weet er niks vanaf. ... tja... dat is eigenlijk het geeikte antwoord van veel moslims op feitjes en gebeurtenissen

Ik hoop dat er iemand hier wat vruchtbaars wil neerzetten....We wachten af.. groetiesss

fabeltjeskoran,t"

mijn homepage

Afbeelding

Resi

Thx Dutch

Berichtdoor Resi » Za Mar 22, 2003 1:59 am

Dankzij je link op een ander forum kom ik hier bij jouw forum. Thx Dutch

Mijn eerste indruk is dat deze forum al even interesant is, zoniet misschien wel beter?

Als ik het goed begrijp "strijden" jullie tegen de Islam en het gebruik ervan?

Als jullie echt geloven in het goede van jullie strijd creëren jullie dan niet zelf een soort van "geloof" die al even verderfelijk (foute woordkeuze misschien?) is of kan zijn als de Islam?

Ik stel misschien vragen dat voor jullie wel van een lager niveau is maar het zijn vragen die ik me stel.
En er zullen nog wel vragen komen voor mezelf die ik dan wel zal stellen op één van of op beide forums om zo een antwoord te krijgen.

Hopelijk nemen jullie het me niet kwalijk?

AREND

Berichtdoor AREND » Za Mar 22, 2003 10:15 am

Beste resi

Welkom hier op de forum...Ik zelf vind het een zeer intressante forum,met name omdat er een open licht gegeven word over wat er nu werkelijk gebeurt in de wereld.

Ik denk niet dat je de kritiek op de islam op zich moet zien als een ander geloof....
Velen relativeren de geloofskwestie en confronteren moslims met wat het doet in de praktijk.. Of zij dit willen begrijpen is een tweede.
Maar steeds meer moslims die geintergreerd zijn in holland,beginnen druppelsgewijs te snappen dat de islam een tegenstijdig iets is,voor de manier waarop zij van onze vrijheden en democratie genieten.

Ze worden steeds meer benadert door mensen zoals hazelhoef en abou jah jah ,en voelen zich hierbij geneigt om zich aan te sluiten bij hen,wand tenslotte zijn het hun broeders.

We moeten de islam serieus nemen uiteraard, maar wel in zijn bestrijding.
Het is jammer dat vele moslims de leugen hanteerd om ons ongelovigen
te proberen wijs te maken dat wij er helemaal naast zitten.

Wat mijn gedachten over dit geloof is?

Het heeft zijn beste tijd gehad.. Het is niet te stroken met een vrij europa.
En heeft het al meer dan 1400 jaar zijn wortels liggen in oorlogsvoering ter verovering van andere landen.

groeten

arend

fabeltjeskoran,t"

mijn homepage

Afbeelding

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Mar 22, 2003 1:42 pm

Hallo Resi,

Welkom op dit forum.
Neen, in geen enkel geval kan je FFI beschouwen als een "geloof". Trouwens geloof is een zeer subjectief iets, terwijl FFI uitsluitend afgaat op welk resultaat één of ander geloof, in casu islam, objectief bekeken geeft. Als je de engelstalige moedersite http://faithfreedom.org erop nakijkt zal je zien dat niet alleen islam, maar ook andere religies soms sterk onder vuur komen te liggen. Toch zijn sommige FFI-ers gemodereerd religieus geëngageerde mensen!

Laat ons stellen FFI staat voor "vrijheid van geloof" en dit in 2 betekenissen:
1. vrijheid van elk individu om zijn eigen geloof te beleven, natuurlijk rekening houdend met de rechten van de mens (losstaand van dat geloof) en in zoverre deze beleving de vrijheid van zijn medemens niet in het gedrang brengt.
2. vrij zijn (bevrijding) van het geloof, in casu de islam : een groep van ex-moslims en mensen die van zeer nabij bij islam betrokken zijn, wiens ogen opengegaan zijn (dankzij studie van koran en hadith), die ijveren voor éénzelfde doel : uitroeiing van islam en bevrijding van ALLE moslims over de hele wereld.

Nog zeer veel werk inzicht voor de FFI-ers dus!

Onze wapens zijn puur intellectueel en internet is ons middel. We steunen de strijd van ex-moslims in moslimlanden. Deze mensen moeten hun vrijheid maar al te vaak met de dood bekopen, koran veroordeelt immers een ex-moslim tot de dood... Dankzij internet weten zij nu dat ze niet alleen staan in hun strijd, maar dat er wereldwijd (ook in Nederland en België) mensen zijn die hun problemen kennen en achter hen staan. We kunnen ze steunen en aanmoedigen.
Tegelijkertijd willen we ook druk uitoefenen op de PC (politically correct) in het Westen (bvb. PvdA, uiterst links...), de naïeve westerling duidelijk maken waar islam werkelijk om draait, het taboe doorbreken als zou elke godsdienst recht van bestaan hebben door aan te tonen dat islam GEEN religie van peis en vrede is! Ook de lamentabele positie van de vrouw in de islam dient luid en duidelijk aangeklaagd!!!!
De mensen, de moslims op kop, zijn nu al lang genoeg bij de neus genomen door deze nefaste religie, wij willen er een einde aan maken.

Nogmaals welkom Resi. We zijn dus niet uiterst links, niet uiterst rechts, we zijn mensen en bewoners van de planeet aarde die islam in de 21e eeuw onaanvaardbaar vinden.

Politiek gezien heeft de "vader" van FFI namelijk ALI SINA een zeer interessante visie op wat WORLD FEDERAL GOVERNMENT zou kunnen inhouden. Zijn stelling vind je uitgewerkt op de main site van FFI
http://faithfreedom.org

Groeten

Dutch

Hieronder mijn antwoord aan Resi, die ik op een andere site :lol: leerde kennen :

OK Resi.

Wat Omar Fathi betreft, voor zover ik kan weten (indruk die ik uit zijn woorden distilleer, want duidelijkheid heeft hij daarover nooit betracht, dat lijkt staatsgeheim) heeft Omar het enkel en alleen begrepen op zijn eigen persoon. Hij heeft nog heel wat in petto, daarvan ben ik zeker. Dat hij Abou Jahjah het licht in de ogen niet gunt, zoveel is duidelijk. Waarom? Omdat Jahjah de aandacht krijgt die Omar voor zichzelf ooit wil recupereren, dat is de sleutel! Omar zal ooit een gematigd islamisme proneren om zo een deel van Jahjah's publiek te recupereren en op de politieke bühne te gerechter tijd een rol te spelen tot meerdere eer en glorie van Omar Fathi... Of niet soms? De spin zit in haar web en wacht af tot de wind in de goede richting blaast... zoiets dus.

Dutch

nina

Berichtdoor nina » Ma Mar 24, 2003 3:13 am

Resi schreef:Als ik het goed begrijp "strijden" jullie tegen de Islam en het gebruik ervan?

Als jullie echt geloven in het goede van jullie strijd creëren jullie dan niet zelf een soort van "geloof" die al even verderfelijk (foute woordkeuze misschien?) is of kan zijn als de Islam?

Hai Resi, voor het slapengaan dacht ik, toch nog even stiekem kijken of op dit forum nog iets leeft, en ja hoor. Ik zag dat Dutch je hier uitnodigde. Leuk dat je langskomt, en het kan geen kwaad om kritische vragen te stellen.

Ik weet niet zo goed wat je bedoel met 'geloof' creëren. Je kan over zoveel dingen van mening verschillen, maar door hierover te praten creëer je toch geen geloof? Volgens mij ontwikkel je door praten en discussie je gedachten over een onderwerp.
Het is een vorm van op onderzoek uitgaan.

Ik moet wel zeggen dat ik me in de islam verdiep als vervolg van mijn vroegere ergernis over het Christendom. Ik was zo blij dat we van de beknellende vooroordelen van de religie verlost waren, maar tot mijn ontzetting lijkt het nu met de komst van de islam weer helemaal van voren afaan te beginnen. Vooral de vooroordelen die je op het web tegenkomt, spoorden mij aan me toch maar eens in de islam te verdiepen. Dat vrouwen weer met een blij gemoed inferieur aan mannen worden genoemd, dat je weer hoort dat vrouwen het aan zichzelf te wijten hebben als ze worden verkracht, gescheiden mannen- en vrouwenwerelden, de enorme jodenhaat... ik vind het zo vervelend dat het allemaal weer op ons afkomt, terwijl het voorgoed verdwenen leek te zijn.

Wat dat betreft kan ik dus niet zeggen dat de mogelijkheid bestaat dat discussie mij milder tegenover de islam zal stemmen. De moslims die ik ken vind ik gelukkig leuke mensen, hoewel wat je hier en daar op het web tegenkomt anders doet vermoeden.

Ik wil geen mensen aanvallen, maar ik wil me toch wel verzetten tegen de terugkeer van al die vooroordelen die leiden tot scheve verhoudingen tussen mensen. Dit forum heeft wel mogelijkheden. Ik zie wel hoe het zich verder ontwikkelt, mocht het alleen maar leiden tot nieuwe vooroordelen, dan zal ik hier niet blijven plakken. Maar tot dusverre hebben we dat zelf in de hand.

Verder is godsdienst en mythologie mijn hobby. Ik vergelijk de islam dus ook met andere godsdiensten.

Okee, ik weet niet wat jouw achtergrond is, maar hierbij was dit een klein tipje over mijn positie. :)

nina

Berichtdoor nina » Ma Mar 24, 2003 3:15 am

Zeg Arend, wat heb je eigenlijk een grappig accent. Althans, als ik dat mag zeggen. :P
Omdat je Arend heet, dacht ik dat je Nederlands was, maar nu denk ik dat eigenlijk niet meer.
Sorry, dat flapte ik er even uit. :)

Omar Fathi

Berichtdoor Omar Fathi » Ma Mar 24, 2003 3:40 am

Neen, in geen enkel geval kan je FFI beschouwen als een "geloof". Trouwens geloof is een zeer subjectief iets, terwijl FFI uitsluitend afgaat op welk resultaat één of ander geloof, in casu islam, objectief bekeken geeft. Als je de engelstalige moedersite http://faithfreedom.org erop nakijkt zal je zien dat niet alleen islam, maar ook andere religies soms sterk onder vuur komen te liggen. Toch zijn sommige FFI-ers gemodereerd religieus geëngageerde mensen!

Kom kom, jouw weergave van wat hier feitelijk 'beoefend' wordt is al even doorzichtig als een moslim die met volle ijver de Da'wah-plicht vervult. Natuurlijk is geloof subjectief, dat is ook de reden waarom men zich decennia geleden -eindelijk- realiseerde dat vrijheid van overtuiging een conditio sine qua non is binnen een democratische samenleving. Die vrijheid, zo wordt deze aangevuld, houdt ook de vrijheid in om van geloof te veranderen. Zoals het velen wel bekend is, staat er op apostasie -geloofsafval- de doodstraf binnen de islamitische rechtspraak. Het is ook 'n feit dat er géén enkel islamitisch land akkoord ging met dit punt uit de UVRM. De reden die zij aanhaalden duidt twee zaken aan, enerzijds de 'visie' die moslims hebben over de werkelijkheid en de positie van hun geloof daarin, anderzijds de door en door hypocriete houding in hun eigen visie die zij, blijkbaar, niet onder ogen kunnen/willen zien.

Het FFI (paradoxaal genoeg spreekt men over 'faith freedom' terwijl het in weze een platform is voor islamofobie) is vooral een poging om haat en prietpraat in te kaderen in 'n legitiem - objectief geheel. In de uitspraak van Dutch, waarin hij/zij de islâm een ziekte noemt et ergo de moslims 'zieken' noemt, kan ik géén enkel objectief gegeven terugvinden maar juist een verwerpelijke visie... waarin duidelijk aangetoond wordt dat 'freedom' in dit geval éénzijdig wordt geïnterpreteerd. Nihil novi sub sole.

Het is duidelijk dat wanneer, in dit geval Dutch zelf, men het niet eens is met mensen die zelf (terechte) kritiek hebben op de werking en doelstellingen van het FFI en men dus op de man gaat spelen (lees de reactie op mij die ik ondertussen van mijn eigen forum heb verwijderd aangezien ik mij niet geroepen voel om me in te laten met polemieken, zeker niet wanneer het mensen betreft die in feite niets zinvols over mij persoonlijk kunnen zegggen) er eigenlijk totaal geen sprake is van een objectieve weergave van wat dan ook.

Laat ons stellen FFI staat voor "vrijheid van geloof" en dit in 2 betekenissen:
1. vrijheid van elk individu om zijn eigen geloof te beleven, natuurlijk rekening houdend met de rechten van de mens (losstaand van dat geloof) en in zoverre deze beleving de vrijheid van zijn medemens niet in het gedrang brengt.
2. vrij zijn (bevrijding) van het geloof, in casu de islam : een groep van ex-moslims en mensen die van zeer nabij bij islam betrokken zijn, wiens ogen opengegaan zijn (dankzij studie van koran en hadith), die ijveren voor éénzelfde doel : uitroeiing van islam en bevrijding van ALLE moslims over de hele wereld.

Wie spreekt over het 'uitroeien' van een geloof, ontkent de basis van vrijheid van religie... Voor mij betekent vrijheid in de eerste plaats het fundamenteel recht voor elk individu om een eigen 'leer' aan te hangen of een 'eigen' visie te koesteren... of deze individuele levenshouding/visie nu volgens mensen met 'n "objectieve visie" goed of slecht is, doet er imho niet toe. Voor mij mag een moslim er de meest idiote visies op na houden, dàt is zijn/haar recht... wat ik echter doe is ingaan tegen het feit dat veel (niet alle) moslims het recht dat men zich als moslim toe-eigent (als moslims het hebben over 'hun' rechten) maar dat men tegelijkertijd aan derden (oa. eigen 'leden' uit de umma, vrouwen ed.) dàt recht ontzegt. Dàt is wat anders dan oproepen tot 'n uitroeiing van de islâm... veel moslims willen zich niet bevrijden en voelen zich 'bevrijd' door de islam... wat dan? Uitroeien? Over inzicht gesproken...

Tegelijkertijd willen we ook druk uitoefenen op de PC (politically correct) in het Westen (bvb. PvdA, uiterst links...), de naïeve westerling duidelijk maken waar islam werkelijk om draait, het taboe doorbreken als zou elke godsdienst recht van bestaan hebben door aan te tonen dat islam GEEN religie van peis en vrede is! Ook de lamentabele positie van de vrouw in de islam dient luid en duidelijk aangeklaagd!!!!

In de samenleving waar we nu naar toegaan houdt het 'niet-politiek-correct' zijn eerder in dat men openlijk een bepaalde groep mensen gaat viseren. Politiek heeft trouwens tweemaal niets met (mens)wetenschappen te maken en nog minder met 'objectief' te werk gaan. Nog een verkeerd beeld dat hier blijkbaar door en door wordt gevoed; men is niet naïef wanneer men een particuliere haat niet deelt. Net zoals het voor een moslims moeilijk te vatten is dat ik afstand neem van de islâm en daar openlijk -niet anoniem zoals uw idool- voor uitkom en tegelijk bikkelharde kritiek formuleer... zo lijkt het voor bepaalde mensen, zoals Dutch, onbegrijpbaar dat mén zonder te vervallen in haat een bepaalde objectieve en vooral wetenschappelijk onderbouwde visie kan weergeven... in de plaats van eens een poging te ondernemen en verder te kijken dat de cliché's en zaken die iedereen ondertussen kent, gaat Dutch zichzelf geruststellen met het gedacht dat ik toch maar een moslim moet zijn... vrijheid van overtuiging? Ver zoek blijkbaar.

Rest mij nog aan te halen dat de reden waarom ik me de moeite bespaar om hier uitgebreid verder in te gaan op de discussies gewoon ligt in het feit dat ik mijn kostbare tijd liever in nuttige zaken steek dan fundamentalisten aan deze of gene zijde zaken ga bijbrengen... Dit is niet om neerkijkend te doen maar gewoon uit noodzaak, studeren is immers tijds-rovend.

Tenslotte,

Resi... laat u vooral geen rad voor de ogen draaien! Net zoals er figuren zijn als Dutch, die vanuit hun eigen visie, kritiek hebben op mij (meestal persoonlijke kritiek) zo zijn er ook mensen die vanuit een islamofiele houding en dus een andere visie mij eveneens (op de persoon zelf) bekritiseren... en wat mijn gedrag betreft, ik ben vaak onpersoonlijk tegen veel mensen, zelfs tegen naaste familieleden... voel u dus vooral niet geviseerd.

AREND

Berichtdoor AREND » Ma Mar 24, 2003 6:03 pm

Rest mij nog aan te halen dat de reden waarom ik me de moeite bespaar om hier uitgebreid verder in te gaan op de discussies gewoon ligt in het feit dat ik mijn kostbare tijd liever in nuttige zaken steek dan fundamentalisten aan deze of gene zijde zaken ga bijbrengen... Dit is niet om neerkijkend te doen maar gewoon uit noodzaak, studeren is immers tijds-rovend.

Ik zelf vind dat als je reageer,je er van bewust moet zijn het inhoudelijk af te maken.
Als je het niet afmaakt,is het beter om er helemaal niet aan te beginnen vind ik zelf.
Neem je tijd zou ik zeggen. Er zit niemand achter je aan.

tut tut fundementalisten vind ik wel een erge aantijging... realisten is meer op zijn plek.

groeten van een "kafoer"

fabeltjeskoran,t"

mijn homepage

Afbeelding

Dutch

Berichtdoor Dutch » Ma Mar 24, 2003 6:37 pm

Beste Omar Fathi,

Je hebt er nog altijd niets van begrepen! FFI is niet islamofoob, FFI kent islam en wat eruit voortvloeit en wil daarom naar buiten brengen waar islam echt voor staat. Als jij islam een hand boven het hoofd wil houden, is dat je goed recht, maar kom dan wèl met redelijke argumenten en bewijzen af in plaats van in het vage te "oreren" zoals je tot nu toe gedaan hebt. Wij van FFI citeren de Koran, halen voorbeelden uit het dagelijkse leven in moslimlanden aan, hebben onze eigen ervaringen en getuigenissen als even zovele argumenten ...
Nog iets zeer belangrijk : FFI HEEFT NIETS TEGEN MOSLIMS, FFI HEEFT IETS TEGEN ISLAM. Duidelijk lees jij in mijn stukjes enkel wat in jouw kraam past om erop in te pikken als zou ik, evenals FFI, islamofoob en fundamentalistisch zijn. :shock: :shock: :shock:
Jij kan dat duizendmaal blijven beweren, ik zeg jou dat HET NIET WAAR IS. Point, c'est tout. Lees even in mijn berichtje aan Resi hetvolgende :

We zijn dus niet uiterst links, niet uiterst rechts, we zijn mensen en bewoners van de planeet aarde die islam in de 21e eeuw onaanvaardbaar vinden.

Blijkbaar heb je wetens en willens bovenvermeld stukje overgeslagen, kan ik begrijpen want het past niet in jouw obscure kraam.

Trouwens, eens te meer stel ik jou de vraag : wat is er zoal in jouw kraam te koop?
Gelukkig maar dat ik mijn antwoord aan Resi op jouw forum hier vermeld had, zeker wetende dat jij het bij jou nooit zou laten staan. Pech. Maar naar een antwoord, die naam waardig, hebben we het raden zeker?

Dutch

Dutch

Berichtdoor Dutch » Wo Mar 26, 2003 1:46 pm

Woordenboek : Fobie : onredelijke vrees.

Volgens OF zijn FFI-ers islamofoob, ze zouden dus een onredelijke vrees voor islam aan de dag leggen. Kan OF deze onredelijke vrees eens toelichten? En duidelijk aantonen dat onze vrees onredelijk zou zijn?

Dutch

Terug naar “Commentaar van Lezers”