Wat gaan FFI-leden stemmen?

Moderator: M

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Di Nov 07, 2006 12:31 am

Lodewijk Nasser schreef:BTW weet er iemand waarom immigratie en integratie (en Islam) geen issues deze verkiezingen waren, terwijl de problemen nog daar zijn.

Omdat de PvdA en de VVD elkaar niet uitsluiten als regeringspartners.

Herinner jij je de verkiezingen van 2002 nog? Toen hadden Melkert en Dijkstal een herenaccoord over gesloten om het zo min mogelijk over immigratie en integratie te hebben omdat ze Paars 3 wilden. Ze voerden dus opzettelijk geen al te harde campagne. Pim Fortuyn gooide toen roet in het eten.

Rutte en Bos waren allebei leden van het tweede Paarse Kabinet. Ze kunnen het op zich goed vinden. Ook het CDA schuift op naar het midden nu vlak voor de verkiezingen. Het grootste verschil tussen Melkert en Dijkstal en Bos en Rutte is dat de laatste twee jonger, charismatischer, beter gekleed en net iets rechtser zijn. Rechts is in, vandaar.

Je kunt beter op een partij rechts van de VVD stemmen als je voor een harder beleid bent. CU als je Christelijk bent en Groen Links of SP als je Links bent. CDA, VVD en PvdA zijn de grauwe middenmoot aan het uithangen. Dat dient afgestraft te worden.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op Di Nov 07, 2006 12:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Nov 07, 2006 12:34 am

Goede analyse Linda..
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

nina

Berichtdoor nina » Di Nov 07, 2006 12:34 am

Om te voorkomen dat politici van populisme werden beschuldigd?
Om het debat gewoon gezellig te houden?
Om moslims niet te kwetsen?

Ik weet het niet, ik volg die debatten nooit. Ik bepaal mijn stem altijd in de twee jaar ná de verkiezingen. :D

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Nov 07, 2006 12:36 am

Wisten jullie trouwens dat Groenlinks de inkomensgrens voor importhuwelijken wil afschaffen ? Dus iedereen heeft recht op vrije partnerkeuze, maar natuurlijk wel naar ons land waar niemand mensen willen laten kreperen. Dus moeten wij dat samen betalen. Of moeten de uitkeringen omlaag ?

Echt? Leren ze het dan nooit?

nina

Berichtdoor nina » Di Nov 07, 2006 12:37 am

Er zijn ook mensen die strategisch gaan stemmen op de PvdA om te voorkomen dat het CDA de grootste wordt. Ach ja, ik ga liever op de politieke visie af, de PvdA heeft mij nu wel vaak genoeg teleurgesteld. Zachtjes gezegd.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Di Nov 07, 2006 12:43 am

Ik vatte Groen Links' ideeën op mijn achttiende als volgt samen:

Verstand op nul
Grenzen open
Uitkeringen op oneindig

Flauw, maar er zit een kern van waarheid in. Bovendien was het leuk om mijn arrogante linkse leeftijdsgenoten te zien briezen.

Hun verdediging van importhuwelijken is genoeg reden om niet op hen te stemmen. Ik zie hen als de ergste islamknuffelaars. Dat doen ze trouwens om stemmen te trekken. Meer immigratie = meer toekomstige Groen Links stemmers. Cynisch maar waar.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Di Nov 07, 2006 1:09 am

De standpunten van Groen Links zijn ook te idealistisch. Paul Rosemoller sneuvelde op het standpunt van Afghanistan. Wel of niet deelnemen aan de eventuele missie? Het is vaak moeilijk om bevlogenheid te combineren met de praktijk. En ook heeft de partij flink wat schandalen achter de rug met allochtone parlementsleden. Een betere selectieprocedure zal het imago van deze partij zeker kunnen verbeteren.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Di Nov 07, 2006 1:26 am

Het wordt dit jaar voor mij Femke Halsema vanwege haar duidelijke lijn in kwesties van vrouwenonderdrukking.
Nadruk op die kwestie lijkt me op de lange duur effectiever dan de aanpak van Wilders.
Die zou overigens gebaat zijn met een lidmaatschap van FFI want ik heb de indruk dat hij inhoudelijk nauwelijks iets afweet van de islam.

Peter, meen je dat? GL zorgt juist voor dit probleem door het te importeren.

Geert ziet de zaken rond de Islam weldegelijk goed. Hij is de enige die inziet dat de Islam het Westen weinig te bieden heeft.

Jeremia

Berichtdoor Jeremia » Di Nov 07, 2006 2:24 pm

Persoonlijk heb ik weinig op met de rechts-liberale trekjes in het programma van Geert Wilders en het zou voor mijn eigen portemonnee veel beter zijn als links aan de macht komt, maar de linkse mentaliteit en de linkse regeringen zijn de grootste ‘enablers’ van moslimimmigratie geweest en wat het zwaarst is moet het zwaarst wegen. Hij is de enige die zowel het stoppen van de immigratie als het nee tegen een Turks lidmaatschap van de EU (waar alle grote partijen voor zijn) hoog op de agenda heeft staan. Een proteststem? Zeker, maar ik hoop dat massale steun voor Geert Wilders de grote partijen wakker zal schudden waar het deze kwesties betreft, net als de electorale steun voor Pim Fortuijn de grote partijen wakker heeft geschud met betrekking tot de noodzaak van een strenger integratiebeleid.
Laatst gewijzigd door Jeremia op Vr Nov 10, 2006 3:18 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Wo Nov 08, 2006 2:48 am

Rutte en Bos waren allebei leden van het tweede Paarse Kabinet

Dat klopt niet. Rutte is nooit onderdeel van Paars geweest. Kwam pas in juli 2002 de Haagse Politiek in.

Peter Louter

Berichtdoor Peter Louter » Wo Nov 08, 2006 10:19 am

Lodewijk Nasser schreef:Peter, meen je dat? GL zorgt juist voor dit probleem door het te importeren.

Ik moet bekennen dat ik de partijprogramma's niet ken. Ik ben typisch een zwevende kiezer zonder partijtrouw. Vrouwenonderdrukking beschouw ik als een van de ernstigste problemen (bedenk hoeveel directe en indirecte gevolgen het heeft). Femke heeft daar gewoon een helder en hard standpunt in.

Ik ben ook tegen importhuwelijken, niet principïeel, maar vanwege de proporties die het aanneemt.
Maar, vind maar een een partij die géén programmapunten heeft die je niet aanstaan.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Nov 09, 2006 1:59 am

Maar, vind maar een een partij die géén programmapunten heeft die je niet aanstaan.

Die bestaat nu eenmaal niet, maar er zijn wel bepaalde zaken urgenter dan anderen. Ik zou bijvoorbeeld graag het Koningshuis afgeschaft zien, maar of dat nu prioriteit heeft is een ander verhaal.

Ik zie onze beschaving ten onder gaan. Stem Geert, niet voor nu, maar voor je kinderen. Ik wil je graag verwijzen naar de briljante post van Jeremia http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=6071

Hayat

Berichtdoor Hayat » Vr Nov 10, 2006 9:40 pm

Ik stem CDA.
Life is a bitch. Ze is weer terug.

Kafir

Berichtdoor Kafir » Zo Nov 19, 2006 1:32 am

Lousewies en Ayaan zijn pleite! Dat waren nog personen waar ik een stem aan had willen geven, ondanks de partijen waar ze bij hoorden.
Verder moet je steeds kiezen tussen links en rechts, en dat wil ik niet. Linkse partijen zijn vaak te soft als het gaat om Islam en integratie, en rechtse partijen zijn bijna allemaal voor kernenergie, en daar ben ik tegen.
Mijn stem wordt een proteststem. Ik stem dit jaar op de Partij voor de Dieren.

Vriendelijke groet.

ongelovige

Berichtdoor ongelovige » Zo Nov 19, 2006 6:14 pm

Lodewijk Nasser schreef:Ik ben het volkomen met je eens Manon. Het is nu een kwestie van urgentie. Ik zou het nu als een luxe beschouwen om op een partij te stemmen die zich om andere zaken bekommerd.

Nina, met een licht gevoel van ironie, wist je dat je Abou Djah Djah's stemadvies opvolgd?

Was jaren aktief SPer.

Maar mede omdat de SP de laatste jaren meer oog krijgt voor de religie en zelfs de islam niet als vijand van het atheïstische denken en de islamitische homohaat niet als urgent betitelt, stem ik nu GW.

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Ma Nov 20, 2006 5:14 am

Waarschijnlijk Geert Wilders.

Afgezien van het feit dat ik het op veel (maar niet alle) punten met hem eens ben, en afgezien van de vraag of hij uberhaupt wel begrijpt hoe hij het tot uitvoer moet brengen, gaat het gewoon om de prioriteit en de duidelijkheid.

Met betrekking tot de Islam en de lslamisering, en alles wat de invloed van deze twee alleen maar groter maakt, moet er gewoon een keiharde streep getrokken worden: TOT HIER EN NIET VERDER !

Beschuldigen van populisme lach ik weg. Afgezien van het feit dat alle politici iets populistisch hebben m.b.t. hun belangrijke punten, gaat het helemaal niet om de presentatie, maar of wat hij/zij wil terecht is.

Bovendien zie ik helemaal niet zo veel problemen met populisme (volgens bepaalde definities). Een politicus is er namelijk om de bevolking te dienen en niet andersom. Uiteindelijk zijn politici de werknemers en wij de werkgevers. De manier waarop men vanuit ivoren torens vaak schijt heeft aan het volk; DAT is pas stuitend, vooral omdat zij denken het recht op enigerlei overheidsbemoeienisssen te hebben.

De grote problemen van de samenleving vandaag zijn juist het gevolg van het tegenovergestelde van het populisme. Mensen die oncontroleerbaar zijn en aan politiek nepotisme doen omdat ze weten dat ze een machtspositie hebben en die willen houden. Mensen die destructief beleid voeren als ze denken dat dat uiteindelijk nieuw stemvee voor hun partij of ideologie introduceert.

Ik wantrouw niet de populist, maar de politicus die een ander van populisme beschuldigt.

Met rechtse partijen die nog steeds naief denken dat er een "verlichte" Islam mogelijk is heb ik niets, evenals partijen die zo verbeten zijn op vrijheid dat ze vinden dat er "vrijheid" moet zijn voor anderen om in alle rust te werken aan een toekomst van religieus dictatuur.

Met andere woorden, een vrijheid waarin de groei van Islamscholen, moskeeen en alles toelaten onder "vrijheid van godsdienst" gepredikt wordt. Met vrijheid van meningsuiting is er totaal geen "vrijheid van Godsdienst", noch een wet tegen Godslastering nodig.

Tolerantie voor intolerantie is onnozel, en dus ook vrijheid gunnen aan lieden die individuele of algemene vrijheid juist willen ondermijnen, zoals mensen die de Shari'a graag ingevoerd willen zien. Met een meerderheid van moslims kun je zeggen wat je wilt, maar die Shari'a zal er gewoon geheid komen.

En dus moet moslims op elk wettelijk en democratisch mogelijke manier ontmoedigd worden in Nederland te komen en te blijven.
Zoals Nina al zegt, integratie is gewoon onrealistisch.
We zijn daarvoor veel te ver heen.

De meest duidelijke manier is door de Islam (en dus niet radicale Islam) te benoemen als de oorzaak van problemen met moslims, uitspattingen keihard aan te pakken, niet op welke manier dan ook toe te geven aan de vraag of zelfs eis van speciale voorzieningen of privileges.
Geen accomodatie van wat ook maar Islamitisch is (zoals feestdagen).
Alle sollicitanten die zich niet naar Nederlandse normen gedragen (dragen hijab, geen handschudden) niet aannemen. Geen kinderbijslag voor meer dan 2 kinderen.

Etcetera etcetera.
Laat hierbij opgetekend worden dat het hier geen maatregelen betreft tegen een nationaliteit, ras, huidskleur of andere invariabele eigenschappen(geboorte aspecten), maar maatregelen die de groei ontmoedigen van een variabele, gekozen ideologie/gedachtengoed danwel religie die volledig haaks staat op verlichte Westerse waarden zoals gelijkheid tussen hetero en homo, man en vrouw, ECHTE geloofsvrijheid waar afvalligheid dus zonder gevaar voor veiligheid mogelijk is, seksuele vrijheid, productiviteit en zelf-verantwoordelijkheid, democratie etcetera.

Elk democratisch signaal dat halfzacht en naief is zal tot niets leiden, want de onaangepasten zullen in aantal groeien en aan de halfzachte en naieve signalen van tot nu toe is al te zien dat men niet van plan is deze tot-niets-verplichtendheid te accepteren.

Theo van Gogh vond altijd dat er niets aan te doen was. Er was complete vrijheid van meningsuiting (niet echt) en vrijheid van godsdienst en om die reden kon de opmars van Islamofascisme gewoon niet gestopt worden. Hij gaf zelf toe een nihilist te zijn.
Ik ben zelf geen nihilist, maar dat zal veranderen als democratische middelen niet toerijkend zullen zijn om de Islamisering te stoppen en terug te dringen. De enige waar ik ook maar een klein beetje vertrouwen in heb (en dat is niet eens zo heel veel) is Wilders, althans als het aankomt op tegenstand tegen de Islamisering.
Zoals ik op een andere website al zei: ik heb mijn buik vol van politici die telkens weer door schade en schande wijs moeten worden; die nog steeds geloven in een "liberale" Islam. Ik wil geen lijken meer zien voordat men eens de ogen open doet.
Dat zeg ik omdat de bedreigingen aan het adres van Wilders, Hirsi Ali en andere Islam-critici nog STEEDS niet genoeg zijn om wakker te worden, zelfs niet na de slachting van Van Gogh, de aanslagen in Bali, Madrid, London en andere landen, de ontvoering en slachting van Beslan, de etnische zuivering door Arabische moslims in Soedan, Islamitische massa-hysterie als gevolg van de Deense spotprenten etcetera.

Dus als ik stem (en dat is nu nog niet zeker) dan kan het voor mij alleen Wilders zijn.
De rest, van rechts tot links tot Christelijk, is pappen en nathouden.

Bovendien: een stem op een met de dood bedreigd politicus is een grote "FUCK YOU" naar zij die hem bedreigen en zij die dat goedkeurend aanzien.

M.V.G.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Nov 20, 2006 5:37 am

@ Dan Cannon.

Amen. 100% met je eens.

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Ma Nov 20, 2006 5:46 am

Lodewijk Nasser schreef:@ Dan Cannon.

Amen. 100% met je eens.

Dank je, Lodewijk.
Ik zie trouwens hier en daar wat spelfouten in mijn betoog.
Dat moet me maar vergeven worden. 8)

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Nov 20, 2006 5:49 am

Je zou het even kunnen bewerken/aanpassen en mailen naar www.hetvrijevolk.com zodat meer mensen het te lezen krijgen. Ik vind het altijd zo zonde als ik goede bijdrages lees, tussen andere iets minder goede bijdrages.

Vermeld er eventueel bij dat je verbonden bent aan FFI, opdat deze site meer naamsbekendheid krijgt.

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Ma Nov 20, 2006 5:52 am

Hoe weet je of iemand de waarheid zegt over de Islam?
Hoe weet je of iemand daadwerkelijk de islamisering wil tegengaan?
Hoe weet je of iemand daadwerkelijk de groei van de umma en de verspreiding van de Islam wil stoppen?

....

Als hij 24 uur per dag bewaking nodig heeft (of vermoord wordt).

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Nov 20, 2006 5:57 am

Geert Wilders haalt inderdaad wel mooi alle castanjes uit het vuur. Hij was de eerste die opperde met een Burqa-ban en de rest volgde.

Liep overigens nooit zo warm voor hem, maar door het gevaar waar onze beschaving nu voor staat moeten er prioriteiten gemaakt worden.

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Ma Nov 20, 2006 6:02 am

Lodewijk Nasser schreef:Je zou het even kunnen bewerken/aanpassen en mailen naar www.hetvrijevolk.com zodat meer mensen het te lezen krijgen. Ik vind het altijd zo zonde als ik goede bijdrages lees, tussen andere iets minder goede bijdrages.

Vermeld er eventueel bij dat je verbonden bent aan FFI, opdat deze site meer naamsbekendheid krijgt.

Beste Lodewijk, ik zal morgen eens kijken of ik het forum-specifieke er uit kan halen, en het naar het Vrije Volk sturen.

Dan Cannon

Berichtdoor Dan Cannon » Ma Nov 20, 2006 6:06 am

Lodewijk Nasser schreef:Geert Wilders haalt inderdaad wel mooi alle castanjes uit het vuur. Hij was de eerste die opperde met een Burqa-ban en de rest volgde.

Vergeet Ayaan Hirsi Ali, Theo van Gogh en ook mensen als Afshin Ellian niet. De stelling sloeg ook op hen.

Als je niet bedreigd wordt, kun je het volgens mij nooit echt bont gemaakt hebben in je mening over de Islam.

Bedreigd worden is bijna een eretitel voor de echte anti-Islamisten.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Nov 20, 2006 6:06 am

Goed gedaan. Ik ben nu bezig met een media-offensief om deze site meer naamsbekendheid te geven. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Ik voorzie namelijk een grote toekomst voor deze site.

Je zou onderaan kunnen schrijven. Zoals ik al eens deed http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=169 ... _buurthuis.

Dan Cannon

De auteur is verbonden aan FFI-Nederland.

Het doel is bekendheid te geven aan de ernstige problemen waar ex-moslims mee te kampen hebben en te laten zien dat de islam wel degelijk een bepalende factor is voor de achtergebleven positie van de islamitische gemeenschap in het westen en in moslimlanden. Ook de moeizame integratie, radicalisering en agressie worden vooral veroorzaakt door de eisen die de islam aan moslims stelt.

http://www.dutch.faithfreedom.org/index.html

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Nov 20, 2006 9:39 pm

Peiling RTL: SP groter dan PvdA
maandag 20 november 2006 19:30

Voor het eerst is de SP van Jan Marijnissen de PvdA in de peilingen voorbijgestreefd. In de nieuwste peiling van TNS Nipo komen de socialisten uit op 32 zetels en krijgt de partij van Wouter Bos er 31.

Marijnissen groter dan Bos
De SP zou daarmee de tweede partij van Nederland worden.

De PvdA daalde in dit onderzoek, dat werd uitgevoerd in opdracht van RTL4, de afgelopen week van 34 naar 31 zetels. De SP won 4 zetels en komt daarmee op een recordaantal van 32 zetels in de peilingen.

Het CDA stijgt één zetel naar 41. De VVD, bij de vorige verkiezingen nog goed voor 28 zetels, daalt één zetel naar 21.

D66 éénmansfractie
GroenLinks komt uit op vijf zetels. D66, nu met zes zetels in de Kamer, zou een éénmansfractie worden. De ChristenUnie stijgt van drie zetels in de Kamer naar 8 en de SGP van 2 naar 3. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders zou zes zetels halen en de Partij voor de Dieren twee.

De cijfers wijken opvallend af van de peiling die Maurice de Hond eerder op de avond presenteerde. Daar revancheert de PvdA zich juist ten koste van de SP, iets wat ook de Politieke Barometer zaterdag vaststelde.

Het verschil tussen CDA, dat bij De Hond 42 zetels krijgt, en PvdA bedraagt nu nog maar drie zetels.

Met de VVD wil het ook bij De Hond maar niet beter gaan. De liberalen, die in 2003 28 zetels haalden, dalen van 23 naar 21 zetels.
GroenLinks stijgt van zes naar acht zetels, evenveel als het huidige aantal zetels in de Tweede Kamer. D66 blijft stabiel op twee (tegen zes in de Kamer nu) , de ChristenUnie zou verdubbelen van 3 naar 6 zetels, terwijl de SGP 2 zetels houdt. De partij van Geert Wilders komt uit op vier zetels, de partij voor de Dieren krijgt er twee en EénNL van Marco Pastors krijgt twee zetels.

Verkiezingsdebatten
Volgens De Hond weet 20 procent van de kiezers nog niet op wie ze gaan stemmen. Wellicht bieden de twee verkiezingsdebatten bij de NOS morgen voor hen nog uitkomst. Dan debatteren eerst de lijsttrekkers van D66, SGP, Lijst Vijf Fortuyn (voorheen LPF), de Partij voor de Vrijheid, EénNL en de Partij voor de Dieren met elkaar.

Na het 8 uur- Journaal volgt een debat tussen Jan Peter Balkenende (CDA), Wouter Bos (PvdA), Mark Rutte (VVD), Jan Marijnissen (SP), Femke Halsema (GroenLInks) en André Rouvoet (ChristenUnie
).

Terug naar “Commentaar van Lezers”