Wat er gebeurde toen Israel de Palestijnen vertrouwde...

Moderator: M

Lodewijk Nasser

Wat er gebeurde toen Israel de Palestijnen vertrouwde...

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Za Nov 11, 2006 11:59 pm

Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

BFA

Berichtdoor BFA » Do Nov 23, 2006 8:16 pm

Eigenlijk is het een grote schande dat de arabieren die nu de gaza en westbank bezetten zichzelf palestijn durven noemen. Over kolonialisme gesproken.

Zo had ik de zaak nog niet bekeken. Kan je van: Land voor vrede, Arabische kolonisten weg maken. Kan een oplossing geven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

DeSuper

Berichtdoor DeSuper » Vr Nov 24, 2006 5:08 pm

Palestijnen bestaan al eeuwen niet meer.
Het volk met die naam is door binnentrekkende, veroverende arabieren al heel lang geleden afgeslacht en uitgeroeid. Eigenlijk is het een grote schande dat de arabieren die nu de gaza en westbank bezetten zichzelf palestijn durven noemen. Over kolonialisme gesproken.

Heb je hier meer info over?
FFD olé

gideong

Berichtdoor gideong » Vr Nov 24, 2006 8:45 pm

Dus een heilige plaats van de Joden "Jozefs graf" is in 2000 ondanks beloften van de palestijnse autoriteiten aan Israel door barbaarse mohammedaanse meutes verwoest ? Een druzische soldaat ondanks beloften dood laten bloeden ?

LES: Geen vertrouwen hebben in beloften van mohammedaanse religieuze borgs. Eerst de mohammedaanse borgs deprogrammeren. Anders je met kracht verdedigen.
De boom herken je aan zijn vruchten

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Nov 24, 2006 9:00 pm

Eerst de mohammedaanse borgs deprogrammeren.

Geen energieverspilling aan deprogrammering. Muur tussen bouwen. Hoge geboortecijfers, het feit dat je gebeden niet kan eten zullen vanzelf voor chaos en invechten zorgen. Af en toe eens kijkje gaan nemen in hoever de deprogrammering uit eigen beweging is ingezet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

DeSuper

Berichtdoor DeSuper » Vr Nov 24, 2006 11:19 pm

Simpelweg geschiedenis

Je kunt googlen.

Je hebt gelijk, ik ken mijn geschiedenis niet voldoendeen ik dacht iets nieuws te lezen. Toch bedankt voor de links.. :wink: Toch weer wat geleerd vandaag..
FFD olé

Gewoon niet joods

"It's our fault

Berichtdoor Gewoon niet joods » Do Dec 14, 2006 12:56 am

"It's our fault [talking about why there are so many terrorist groups using Islam]. The people of Palestine, after World War II, invited the Jews into their land. They said 'Come in brothers, for we have seen your pain and wish to help you'. Now, if I invite a stranger in my house, and he kicks me out of my house, and when I knock on the door of my house asking for my house back, he calls me a terrorist?".

Pretty powerful. The Palestinian people are suffering because of their mercy. May Allah be pleased with the Palestinians who fear Him and who truly follow His commandments (note: that doesn't mean EVERY Palestinian!).

Ariel

Re: "It's our fault

Berichtdoor Ariel » Do Dec 14, 2006 1:06 am

Gewoon_joods schreef:"It's our fault [talking about why there are so many terrorist groups using Islam]. The people of Palestine, after World War II, invited the Jews into their land. They said 'Come in brothers, for we have seen your pain and wish to help you'. Now, if I invite a stranger in my house, and he kicks me out of my house, and when I knock on the door of my house asking for my house back, he calls me a terrorist?".

Pretty powerful. The Palestinian people are suffering because of their mercy. May Allah be pleased with the Palestinians who fear Him and who truly follow His commandments (note: that doesn't mean EVERY Palestinian!).

Je had dit plakwerk even kunnen vertalen meneer gewoon niet Joods.
Dit is een Nederlands forum.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

BFA

Berichtdoor BFA » Do Dec 14, 2006 9:15 pm

The people of Palestine, after World War II, invited the Jews into their land. They said 'Come in brothers, for we have seen your pain and wish to help you'. Now, if I invite a stranger in my house, and he kicks me out of my house, and when I knock on the door of my house asking for my house back, he calls me a terrorist?".

Wanneer Joden onbewerkte grond van het Ottomaanse Rijk kopen, zie ik dat als hun eigendom. Als Joden, om van verschillende gronden één stuk te maken, bewerkte grond kopen geven zij de Palestijnse eigenaars een schadevergoeding.

Nu zijn al die gronden geirrigeerd en dragen vruchten. Nu vinden de Palestijnen dat Israel geen eigendomsrecht meer heeft. Ze willen de vruchten stelen.

Volgens de Koran kunnen Joden wel grond kopen, maar nooit echt eigenaar worden. Het verworven bezit kan elk ogenblik terug afgenomen worden. Dat de Joden niet vrijwillig van hun grond afwillen. Grond, die volgens het Goddelijk recht van de Muslims ALTIJD hun eigendom blijft.
Nu zijn die Palestijnse wel erg hard het slachtoffer. Van de Joden, die wilen hun niet de vruchten laten nemen van Joods werk.

DIt is standdardgebruik voor een Muslim. Op deze wijze heeft hij reeds gouden eeuwen laten plaatsvinden. Deze gouden eeuwen, zelf hebben de Muslims daar nooit een vinger voor uitgestoken. Met Allah's goedkeuring pakken zij steeds de overdaad die een ander creert weg.

ALs het één keer niet lukt: Arme Moslims, stoute Joden willen zich niet laten beroven.

Navane

Berichtdoor Navane » Vr Dec 15, 2006 1:35 pm

DeSuper schreef:
Palestijnen bestaan al eeuwen niet meer.
Het volk met die naam is door binnentrekkende, veroverende arabieren al heel lang geleden afgeslacht en uitgeroeid. Eigenlijk is het een grote schande dat de arabieren die nu de gaza en westbank bezetten zichzelf palestijn durven noemen. Over kolonialisme gesproken.

Heb je hier meer info over?

De Filistijnen waren een volk afkomstig van de noordkust van de Middellandse Zee (wsch. Sardinie of Hellas) die zich in de 13de eeuw in Kanaan vestigden. Ramses II streed tegen hen en versloeg hen zodanig dat ze zich aan de grens van Egypte moesten vestigen. Overigens was het een mengelmoes van volkeren die op drift waren geraakt. Ongeveer zoiets als de Europeanen die zich na 1620 in de VS vestigden. Hun talen zijn niet overgeleverd, maar het waren zeker indo-germaanse talen en dus geen semitische. Het waren dus zeker geen arabieren. Het enige dat de Filistijnen (van Philistijnen heeft men later Palestijnen gemaakt) van toen en de Palestijnen van nu verbindt, is het territorium.
Deze manier van redeneren komt er op neer dat:
Nederlanders dus Bataven zijn (of Kaninefaten, Tubanten, enz.)
Fransen dus Galliers
Turken dus Hettieten (want die woonden daar in dezelfde tijd als de Philistijnen in Kanaan).

De politieke winst van deze taalkundige truc is natuurlijk dat de moslims hiermee proberen te claimen dat ze er bijna net zo lang zitten als de joden, die vlak voor de komst van de Filistijnen waren binnen gewandeld. Omdat Joden wel als etnische groep herkenbaar zijn en Filistijnen al lang al niet meer, is het een ongefundeerd argument.

Het moet niet gekker worden...
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?

Terug naar “Commentaar van Lezers”