Terwijl Europa sliep

Moderator: M

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Terwijl Europa sliep

Bericht door Lodewijk Nasser »

Fragmenten uit het boek zijn te lezen op:

http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/200 ... l#comments
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Ik krijg dat boek niet uit, doodziek ben ik ervan.
Mijn voorstel is dat voor terrorisme veroordeelden gedwongen worden dagelijks minstens vier uur hardop voor te lezen uit dit boek.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Om eerlijk te zijn wil ik dat soort boeken ook niet lezen. Ik word er zo moedeloos van.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Meer mensen moeten dit lezen. Het is werkelijk schokkend wat hij te vertellen heeft.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Peet
Berichten: 102
Lid geworden op: za feb 25, 2006 3:40 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peet »

Halsema, Pechtold & co zouden dit moeten lezen.
Zondagochtend zag ik "De Wandeling" (KRO?) met bovengenoemden en Pastors, Rouvoet.
Wat mij opviel was het onbeschofte gedrag van Halsema richting Pastors (ze liet hem niet één keer uitspreken, terwijl Pastors zelf wel dit respect kon opbrengen..) en het totale gebrek aan kennis over de islam. Vreemd, om zo ongeinteresserd te zijn, maar wel stemmen te willen trekken. Dit met uitzondering van Pastors, die wèl duidelijk kennis erover heeft.

Hier een aantal meningen mbt de intergratie:
Pechtold: vluchtelingen moeten weer vrij kunnen komen, evt. uitgenodigd worden. Bijvoorbeeld de vluchtelingen in bootjes op de Canarische eilanden.
Halsema: de menselijke waardigheid gaat boven alles, als een mening religieuze gevoelens kwetst, dan moet daar een wet tegen komen.
Halsema: marokkanen worden toch zo verschrikkelijk gediscrimineerd, ze maken geen kans bij sollicitaties (Pastors: 22% minder kans, dus ipv 4 moeten ze maar 5 brieven schrijven). De werkgevers moeten maar gedwongen worden tot positieve discrminatie.
Pastors (voor zover hij iets mocht zeggen van Halsema): Het probleem is niet de werkgever, maar de slechte ervaring met de allochtone werknemers.
Halsema: discriminatie!!! als een werkgever een slechte ervaring heeft met een Fries, dan gaat hij toch ook geen Friezen discrimineren?
Pastors: wel als hij dat heeft gehad met 10 Friezen.
Halsema: mijn oplossingen zijn geld voor extra onderwijs...
Pastors: geloof je dat echt...(afgekapt, voor de zoveelste keer).
De gespreksleidster die mee wandelde deed het erg slecht, aangezien zij duidelijk Pastors niet terug aan het woord liet.

Kortom, ik vond het werkelijk tenenkrommende treurigheid. Mijn stem gaat naar Pastors of Wilders. Die overigens oorverdovend niet aanwezig was...
Degenen die om respect vragen verdienen dit het minst.
M.O.S.L.I.M. = Met Ons Samen Leven Is Moeilijk
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

de menselijke waardigheid gaat boven alles, als een mening religieuze gevoelens kwetst, dan moet daar een wet tegen komen.
Gaat deze stelling dan ook op?

De menselijke waardigheid gaat boven alles, als een religieuze mening gevoelens kwetst, dan moet daar een wet tegen komen.
FFD olé
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

@ Peet: spijtig genoeg deze keer buitenhof gemist - maar kan je dat niet online downloaden?

Ik zie dat de interviewers in Nederland dezelfde taktieken toepassen als hier in Vlaanderen, tenenkrommend inderdaad!

Mensen van rechtse partijen komen standaard niet verder dan
"wat wij voorstellen is XXXXXXX (X = algemeen gehuil, onderbrekingen, interviewer die het woord doorgeeft)

"wat wij hierover denken is XXXXXXX"

"nee onze visie is hierover XXXXXXX

En de rest van dat uurtje televisie wordt dan ingevuld door de linkse knuffelaars, gesteund door hun interviewers. De communistische propagandamachine heeft er niks aan.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Peet
Berichten: 102
Lid geworden op: za feb 25, 2006 3:40 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peet »

Das ene goeie, de Super! Eigenlijk zou dat ook moeten kunnen gelden, maar je weet dat Halsema dàt niet zal toelaten! Kost teveel allochtonen stemmen.

Circe, zo ging het dus idd...
Degenen die om respect vragen verdienen dit het minst.
M.O.S.L.I.M. = Met Ons Samen Leven Is Moeilijk
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

@ Circe: Hier kun je de uitzending van zondagochtend (e.a.) zien:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 390b55ec18
FFD olé
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Bericht door Navane »

DeSuper schreef:
de menselijke waardigheid gaat boven alles, als een mening religieuze gevoelens kwetst, dan moet daar een wet tegen komen.
Gaat deze stelling dan ook op?

De menselijke waardigheid gaat boven alles, als een religieuze mening gevoelens kwetst, dan moet daar een wet tegen komen.
Het is toch te gek voor woorden dat een politicus zegt:

de menselijke waardigheid moet verdedigd worden door haar te beperken en monddood te maken?
Het is juist omgekeerd: de menselijke waardigheid kan alleen verdedigd worden door de vrijheid van meningsuiting te stellen boven de religie.
De religieuze meningen betreffen de waardigheid van god, niet die van mensen.

Een vreselijke blamage, met name omdat het hier een 'links' denkend persoon betreft. Waar zijn de tijden gebleven dat je als niet-gelovige blindelings op links kon stemmen in het vertrouwen dat ze geen religieuze wartaal zouden uitslaan?
Plaats reactie